پلاگین سئو وردپرس (indexnow)

نوشته شده توسط خانم بربروشان

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=10465

5/5 - (1 امتیاز)

وردپرس یکی از محبوب ترین CMS ها است که بسیاری از وب سایت ها با استفاده از آن طراحی شده اند. همانطور که می دانید CMS: Content Management Systemها سیستم مدیریت محتوا هستند که عمدتا با استفاده از آنها وب سایت های مختلف طراحی و راه اندازی می شود.

از آنجایی که سئو و بهینه سازی وب سایت بسیار مهم است، طراحان بزرگ برای CMS های مختلف اقدام به طراحی افزونه های گوناگون با کاربرد های متفاوت کرده اند که یکی از انواع آنها پلاگین های سئو است. در ادامه قصد داریم به معرفی یکی از این افزونه ها یعنی پلاگین سئو وردپرس (indexnow) بپردازیم.

سیستم مدیریت محتوا وردپرس

سیستم مدیریت محتوا برای ایجاد، مدیریت و بهینه سازی تجربه دیجیتالی طراحی و ساخته شده است. به معنایی دیگر CMS یک برنامه نرم افزاری است که به کاربران اجازه می دهد در ایجاد، ویرایش و تولید محتوای دیجیتال با یکدیگر همکاری کنند. با استفاده از سیستم مدیریت محتوا می توان محتوای صفحات وب، پست های وبلاگ و … را مدیریت کرد.

با استفاده از CMS ها می توان محتوا را در سایت بارگذاری کرده و آن را قالب بندی کرد، همچنین می توان سرفصل ها و تصاویر را به محتوا افزود. از دیگر کار هایی که می توان با استفاده از سیستم مدیریت محتوا انجام داد بهینه سازی وب سایت است. پس به طور کلی ویژگی سیستم های مدیریت محتوا عبارتند از:

  • تولید محتوا: به کاربران اجازه می دهد تا به راحتی محتوای خود را ایجاد و قالب بندی کنند.
  • ذخیره سازی محتوا: می توان محتوا را در یک مکان و به روشی ثابت ذخیره کرد.
  • امکان افزودن کاربر: در سیستم مدیریت محتوا می توان کاربران را به عنوان نویسنده، ویرایشگر و مدیر مشخص نمود و به آنها سطح دسترسی مشخصی داد. یکی از مزایای مهم CMS ماهیت مشارکتی آن است یعنی چندین کاربر می توانند وارد سیستم شوند و محتوایی را که باید منتشر شود، برنامه ریزی یا مدیریت کنند.
  • کاربرد آسان: مزیت اصلی سیستم مدیریت محتوا استفاده آسان آن است که به افراد غیر فنی که زبان های برنامه نویسی را نمی دانند اجازه می دهد تا به راحتی محتوای وب خود را ایجاد و مدیریت کنند. قابلیت های مختلف CMS به کاربران اجازه می دهد بدون نیاز به دانستن هیچ HTML یا CSS (زبان های برنامه نویسی) متن را وارد کرده و تصاویر را آپلود کنند.
  • تولید، سازماندهی و انتشار محتوا به صورت آنی و سریع

CMS ها در انواع مختلف و با کاربرد های متفاوت طراحی و عرضه شده اند که می توان با توجه به نوع وب سایتی که می خواهید یکی از آنها را انتخاب نمایید. ار محبوب ترین و پر استفاده ترین سیستم های مدیریت محتوا می توان موارد زیر را نام برد:

  • Drupal
  • Joomla
  • Magento
  • Squarespace
  • Wix
  • Squarespace
  • WordPress

سیستم مدیریت محتوا وردپرس تقریبا پر استفاده ترین و محبوب ترین CMS است که نیمی (تقریبا یک سوم وب سایت های جهان) از سایت های موجود با استفاده از آن طراحی و تولید شده اند. وردپرس منبع باز open-source است و استفاده از آن رایگان می باشد. از عمده ترین ویژگی هایی که باعث محبوبیت وردپرس شده است می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • رایگان است: پلتفرم وردپرس برای دانلود و استفاده کاملا رایگان است. اما با این حال برای طراحی و ایجاد وب سایت باید برای ثبت دامنه و خرید میزبانی وب هزینه هایی را پرداخت نمود.
  • انعطاف پذیر و قابل تنظیم است: وردپرس کاربرد های زیادی دارد، با استفاده از آن می توان به وبلاگ نویسی و ایجاد یک نمونه کار آنلاین پرداخت همچنین می توان یک فروشگاه اینترنتی طراحی نمود. وردپرس همچنین دارای انجمن توسعه دهندگان است. در نتیجه، بسیاری از گزینه ‌های تم و افزونه در کتابخانه رسمی وردپرس قابل دسترس عموم می باشد.
  • استفاده از آن نسبتاً آسان است: در مقایسه با کدنویسی دستی یک وب سایت از ابتدا، استفاده از وردپرس به دانش فنی بسیار کمتری نیاز دارد. ساخت وب سایت های زیبا و کاملاً کاربردی فقط با رابط کاربری گرافیکی امکان پذیر است.

با آنکه طراحی وب سایت با وردپرس آسان و سریع است، اما باید این کار توسط طراح متخصص انجام شود. اگر به دنبال طراحی سایت وردپرس هستید می توانید این کار را به طراحان ما بسپارید همچنین می توانید در آموزشگاه طراحی سایت دارکوب، طراحی سایت با وردپرس را به سرعت آموزش ببینید.

با تمامی این امکانات و ویژگی ها در دنیای چند دستگاهی و کاربر محور، این قابلیت ها کافی نیست. دیجیتال مارکتینگ تکامل یافته است و تمرکز عمیق‌ تری بر تجربه کاربر دارد و در عین حال برنامه ‌های تلفن همراه، اینترنت اشیا و موارد دیگر را در بر می‌ گیرد. همه این موارد به یک سیستم مدیریت محتوای قوی نیاز دارد. به همین دلیل هر روز بر قابلیت های CMS ها افزوده می شود. این قابلیت ها به صورت پلاگین به سیستم مدیریت محتوا افزوده می شود که در ادامه به بررسی بیشتر آنها خواهیم پرداخت.

پلاگین های وردپرس

در وردپرس، افزونه یا Plugin یک نرم افزار کاربردی کوچک است که ویژگی ها و عملکرد های یک وب سایت وردپرسی را گسترش می دهد. پلاگین ها نقش مهمی در ساخت وب سایت ها با کیفیت با استفاده از وردپرس دارند. با استفاده از آنها بدون دانستن حتی یک خط کد می توان ویژگی های متعددی را به سایت ها افزود.

بیش از 50000 افزونه رایگان در فهرست پلاگین WordPress.org و هزاران افزونه دیگر که توسط افراد مختلف طراحی شده است، وجود دارد که با استفاده از آنها می توان قابلیت های مختلفی را به یک سایت اضافه نمود.

وردپرس به گونه ای طراحی شده است (منبع باز) که سایر توسعه دهندگان بتوانند کد خود را به آن اضافه کنند. افزونه ‌های وردپرس برنامه ‌هایی هستند که به شما امکان می ‌دهند ویژگی ‌ها و عملکرد های جدیدی را به وب‌سایت وردپرس خود اضافه کنید، مشابه کاری که برنامه‌ های موبایل برای گوشی هوشمندتان انجام می‌ دهند.

با اینکه استفاده از افزونه ها باعث افزایش کارایی یک سایت می شود، با این حال تعداد زیاد آنها در یک سایت می تواند باعث کاهش سرعت بارگذاری سایت برای کاربران شود که این اتفاق به رتبه بندی سایت در موتور جستجو لطمه وارد می کند. همچنین بسیاری از آنها کاربرد چندانی ندارند و باعث سردرگمی مدیر سایت می شوند.

ما در شرکت طراحی وب سایت دارکوب برا افزودن قابلیت جدید به وب سایت ها سعی می کنیم از طریق کد نویسی این کار را انجام دهیم. چرا که پلاگین ها ممکن است کارایی لازم را نداشته باشند. به همین دلیل اگر قصد افزودن پلاگین جدید به وب سایت خود را دارید بهتر است قبل از این کار با مشاوران ما به صورت حضوری یا آنلاین مشاوره رایگان داشته باشید.

پلاگین سئو وردپرس

همانطور که می دانید بعد از طراحی و راه اندازی یک سایت اولین اقدام بهینه سازی آن می باشد. با بهینه سازی سایت تعداد بازدیدکنندگان آن افزایش می یابد. از آنجایی که سئو و بهینه سازی سایت از اهمیت بالایی برخوردار است در وردپرس برای آن پلاگین های مختلفی طراحی شده است که یکی از آنها indexnow می باشد.

پلاگین وردپرس IndexNow امکان ارسال خودکار URL ها از سایت های وردپرس را به چندین موتور جستجو بدون نیاز به ثبت نام و تأیید سایت خود با آنها را دارد. این افزونه پس از نصب بر سایت به طور خودکار کلید API را در سایت تولید و میزبانی می کند.
همچنین قابلیت این را دارد که ایجاد، به روز رسانی و حذف صفحه در وردپرس را تشخیص دهد و به طور خودکار URL ها را در پس زمینه ارسال کند. این کار باعث می شود که موتور های جستجو همیشه آخرین به روز رسانی ها را در مورد سایت بدانند.

این افزونه URL ها را به یک نقطه پایانی عمومی «https://api.indexnow.org/indexnow» ارسال می کند و این URL ها با همه موتور های جستجوی موجود به اشتراک گذاشته می شود. از دیگر ویژگی های این افزونه می توان به موارد زیر اشاره نمود:
قابلیت ارسال خودکار را تغییر دهید.

  • به صورت دستی یک URL به IndexNow ارسال کنید.
  • مشاهده لیست URL های ارسالی اخیر از افزونه
  • هر گونه ارسال ناموفق از فهرست ارسالی های اخیر را دوباره امتحان کنید.
  • URL های ارسالی اخیر را برای تجزیه و تحلیل دانلود کنید.
  • وضعیت ارسال های موفق و ناموفق اخیر
  • می توانید کد را در مخزن GitHub رویت کنید.

برای افزودن این پلاگین به سایت بهتر است با یک طراح سایت مشورت نمایید. در این رابطه می توانید با کارشناسان ما مشاوره رایگان به صورت حضوری یا آنلاین داشته باشید.

شرکت طراحی وب سایت دارکوب در ارائه خدمات طراحی سایت یکی از شرکت های مطرح در ایران می باشد. شما می توانید با مجموعه ما طراحی سایت ارزان داشته باشید. چرا که طراحان مجموعه دارکوب در سال های اخیر اقدام به طراحی و عرضه قالب وردپرس آماده کرده اند و شما می توانید با استفاده از آنها به صورت سریع و ارزان یک سایت کامل و بهینه راه اندازی نمایید. تمامی این قالب سایت ها از پایه توسط طراحان ما تولید شده اند به همین دلیل قابلیت توسعه و تغییر را دارند و همچنین شامل پشتیبانی رایگان می شوند. طراحی سایت فوری با استفاده از قالب های آماده وردپرس امکانپذیر است.

CMS چیست؟

سیستم مدیریت محتوا یا CMS: Content Management System برنامه‌ای است که برای مدیریت محتوا استفاده می ‌شود و به چندین کاربر اجازه می ‌دهد تا محتوایی را ایجاد، ویرایش و منتشر کنند. محتوای یک CMS معمولاً در یک پایگاه داده ذخیره می شود و در یک لایه ارائه بر اساس مجموعه ای از قالب ها مانند یک وب سایت نمایش داده می شود.

وردپرس چیست؟

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا CMS می باشد و نرم افزاری است که برای ساخت، اصلاح و نگهداری وب سایت ها استفاده می شود. همچنین محبوب‌ ترین CMS موجود در بازار است که تقریبا 42.4٪ درصد از وب‌ سایت‌ های جهان را شامل می شود.

پلاگین وردپرس چیست؟

پلاگین یا افزونه نرم افزار های کوچکی هستند که هر کدام از آنها کاربرد های مختلفی دارند و با افزودن یا نصب آنها بر سیستم مدیریت محتوا می توان قابلیت های مختلفی را به یک سایت اضافه نمود. این کار بدون نوشتن حتی یک خط کد امکان پذیر می باشد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز