چرا تحلیل عبارات کلیدی در سئو بسیار مهم است؟

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=3968

5/5 - (2 امتیاز)

منظور از کلمات کلیدی در سئو چیست؟

در سئو می توان از یک کلمه ی منفرد یا یک عبارت چند کلمه ای پیچیده به عنوان کلمات کلیدی استفاده کرد. از این کلمات برای آگاهی دادن از محتوای سایت به کاربران و افزایش ترافیک جستجوی ارگانیک و مرتبط استفاده می شود.

وقتی در مورد کلمات کلیدی به اندازه ی کافی و مؤثر، تحقیقات و بهینه سازی انجام شده باشد آنها همانند یک مجرای اتصال بین شما و مخاطبانتان عمل می کنند تا هنگامی که کاربران مطالب مرتبطی در رابطه با برند و خدمات شما را جستجو می کنند، بتوانند به راحتی به وب سایت شما دسترسی داشته باشند.

در واقع کلمات کلیدی موضوعات و ایده هایی در مورد محتوای وب سایت شما هستند. از دیدگاه سئو، کلمات کلیدی عباراتی هستند که در موتور های جستجوگر در مورد آنها جستجو و تحقیق (گزارش های جستجو) صورت می گیرد. اگر شما وب سایتی دارید که شامل عکس، فیلم، متن و … می باشد که ذیل آنها لغات و عباراتی نوشته شده است، اینها مفهوم کلمات اصلی (اولیه) را دارند.

به عنوان شخصی که وب سایتی دارد یا تولید محتوا می کند بایستی از کلمات کلیدی به نحوی استفاده کنید تا محتوای وب سایت شما با آنچه که مردم مورد جستجو قرار می دهند، مرتبط باشد تا بتوانید شانس دیده شدن مطالب وب سایت خود را افزایش دهید.

تحقیق در مورد کلمات کلیدی و استفاده درست از آنها می تواند ترافیک را به وب سایت شما هدایت کند.

اهمیت کلمات کلیدی در سئو

کلمات کلیدی به دلایل مختلفی برای سئوکار ها و متخصصین گوگل مهم است.

کلمات کلیدی می توانند سرنخ ها و نشانه هایی به متخصصین سئو بدهند تا مخاطبان هدف خود را بهتر شناسایی کنند و نیاز های آنها را بهتر بشناسند تا بهتر بتوانند در جهت رفع آنها گام بردارند. کلمات کلیدی می توانند به بازاریابان کمک کنند تا مطالب و محتوای خود را در دید مخاطبان هدف قرار دهند.

از آنجا که کلمات کلیدی بین آنچه که مردم مورد جستجو قرار می دهند و محتوای شما برای تأمین نیاز های آنها یک پل ارتباطی هستند، مهم هستند. هدف شما از سئو این است که رتبه بندی بالاتری را کسب کنید و ترافیک ارگانیک به سمت سایت شما هدایت شود. این دقیقاً همان کاری است که کلمات کلیدی انجام می دهند.

برای اینکه محتوای سایت خود را در دید بازدیدکنندگان قرار دهید و ترافیک ارگانیگ را به سمت وب سایت خود هدایت کنید، مهم است که دقیقاً نیاز های کاربران و مشتریان خود و زبانی که آنها برای جستجوی موضوعی مورد استفاده و نوع محتوایی که آنها مورد جستجو قرار می دهند را بشناسید. شما این کار را می توانید با صحبت کردن با مشتریان خود و تشکیل گروه های مختلف و همچنین تحقیق در مورد کلمات کلیدی مناسب با استفاده از ابزاری به نام keyword explorer انجام دهید.

کلمات کلیدی نشانه و سرنخ هستند

به این فکر کنید که اگر احساسات و تمایلات مشتریان خود را می شناختید چقدر می توانستید در تجارت و کسب و کار خود موفق آمیزتر عمل کنید و این موضوع چقدر می توانست بر استراتژی های بازاریابی شما تأثیر بگذارد.

همه ی ما وقتی در یک نظر سنجی شرکت می کنیم و یا مطلبی را توییت می کنیم و یا در گروهی متمرکز می شویم، دوست داریم که جواب و پاسخ هایمان بر نحوه ی درک دیگران از ما تأثیر گذار باشد.

هنگام جستجو درباره ی موضوع و مطلبی نیز همین قاعده برقرار می باشد. به این معنا که کاربران می خواهند که هنگام جستجو در مورد مطلبی به منبعی غنی از اطلاعات درباره آن موضوع خاص دست یابند و جستجوی آنها برای دارندگان وب سایت ها مهم باشد. استفاده ی درست از کلمات کلیدی در محتوای وب سایت می توانند این ارتباط را برقرار کنند.

به دست آوردن اطلاعات درست با استفاده از کلمات کلیدی

در حقیقت جستجوی کلمات کلیدی، یک ابزار جستجوی قدرتمند برای تحقیق در مورد بازار است که می تواند از جهات مختلف مورد استفاده قرار بگیرد و نه فقط از جهت اطلاع رسانی در مورد محتوای وب سایت.

برای بهره مندی از کلمات کلیدی شما بایستی فراتر از ترجمه لغوی و پیچیدگی های کلمات کلیدی بروید و بایستی از ساده ترین نشانه ها برای پی بردن به هدف واقعی کلمات کلیدی استفاده کنید.

با استفاده از سرنخ ها شما قادر خواهید بود که قدم بعدی مشتریان را حدس بزنید. مثلاً اینکه آیا برای خرید اقدام می کنند یا خیر؟! و یا اینکه آیا به دنبال محصولات جانبی در کنار محصول اصلی خریداری شده هستند یا خیر؟!

کلمات کلیدی مانند افراد هستند

با استفاده از کلمات کلیدی می توانید موفق تر عمل کنید. به طور مثال می توانید یک گروه هدف تشکیل دهید و افرادی که با گروه همخوانی دارند را جذب کنید.

یک پارادوکس زیبا! منحصر به فرد بودن مخاطب هدف شما معمولاً با اندازه ی مخاطب واقعی شما ارتباط دارد و برعکس.

این در مورد کلمات کلیدی نیز صدق می کند، به این معنا که یک نگاه گذرا به گزارش کنسول جستجوی گوگل به شما می گوید که به دست آوردن جستجوی دقیق و مخاطب هدف فقط با یک کلمه ی کلیدی حاصل نمی شود.

اگرچه داشتن یک کلمه ی کلیدی اصلی برای هر صفحه یک جهت یابی و چشم انداز درست برای دستیابی به مخاطبین هدف با استفاده از جستجوی مرتبط را برای شما امکان پذیر می کند. اما استفاده از چند کلمه ی کلیدی مرتبط بهتر است.

منظور از کلمات کلیدی دنباله دار و بلند چیست؟

کلمات کلیدی می توانند گسترده و دور از دسترس باشند (کلمات کلیدی سر) و یا می توانند ترکیب خاصی از چند اصطلاح باشند (کلمات کلیدی دنباله دار).

هدف نهایی شما ممکن است یک کلمه ی کلیدی واحد باشد زیرا معمولاً آنها حجم جستجوی بالایی دارند. اما باید در نظر داشته باشید که استفاده ی یک کلمه ی کلیدی واحد ممکن است به معنای از دست دادن بخشی از مخاطبان هدف و مرتبط با موضوع شما باشند. به همین استفاده از چند کلمه ی کلیدی مرتبط پیشنهاد می شود.

یک استراتژی برای استفاده از کلمات کلیدی در محتوا

گاهی شما ابتدا کلمات کلیدی خود را انتخاب می کنید و سپس حول آن محتوای خود را تولید می کنید و بر عکس گاهی محتوای وب سایت خود را تولید کرده اید و به دنبال انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای گنجاندن در وب سایت خود هستید. برای اینکار می توانید از “نقشه ی کلمات کلیدی” برای محتوای خود استفاده کنید. این نقشه می تواند به شما در درک تأثیر محتوای موجود خود کمک کند و پیوند ها و شکاف های ضعیف که به پر شدن نیاز دارند را شناسایی کنید. برای این کار بهتر است برای هر صفحه از وب سایت خود یک کلمه ی کلیدی در نظر بگیرید.

خلاصه

استفاده از کلمه و یا کلمات کلیدی مرتبط و مناسب نقش بسزایی در جذب مخاطبان هدف دارد و می تواند رتبه ی سایت شما در نتایج جستجوی موتور های جستجوگر ارتقاء دهد و ترافیک را به سمت وب سایت شما هدایت کند.

 

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز