چرا سئو سایت پزشکی سخت است؟

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=5581

5/5 - (4 امتیاز)

اینترنت تقریباً تمام ابعاد زندگی افراد را تحت تأثیر قرار داده است. یکی از این ابعاد، سلامتی و پزشکی می باشد. در حقیقت، خیلی از بیماران و یا افرادی که به دنبال محصولات و خدمات پزشکی و دارویی هستند، از طریق جستجو در اینترنت به اطلاعات و نیاز های خود دست می یابند.

اگر وب سایت های پزشکی به خوبی سئو شوند، مردم خیلی راحتتر می توانند این دسته از وب سایت ها را بیابند. بنابراین ترافیک خوبی به سمت این وب سایت ها کشانده می شود.

اما خیلی از بیماران از اینکه نمی توانند برخی وب سایت های پزشکی را براحتی پیدا کنند، گله مند هستند. باید بگوییم علت در دسترس نبودن وب سایت های پزشکی در بیشتر موارد به عدم بهینه سازی خوب آن وب سایت برمی گردد، زیرا اغلب، سئو سایت های پزشکی سخت است.

سایت های مربوط به محصولات پزشکی و بهداشتی و دارویی و سایت های مربوط به خدمات درمانی همگی جزء دسته ی سایت های پزشکی قرار می گیرند.

ورود اینترنت به زندگی بشر، نه تنها سلامت و پزشکی را تحت تأثیر قرار داد، بلکه باعث یک انقلاب بازاریابی دیجیتالی در این صنعت نیز شد.

در سال 2018، گوگل الگوریتم Google Medic را راه اندازی کرد و در سال 2019 آن را بروزرسانی کرد. در بروزرسانی سال 2019 خیلی از وب سایت های پزشکی و مراقبت های بهداشتی و سلامت در دنیا با افت چشمگیر بازدیدکنندگان روبرو شدند.

اگر صاحب یک وب سایت پزشکی و خدمات درمانی و یا فروش محصولات بهداشتی هستید، باید قبل از راه اندازی وب سایت خود آن را بهینه کنید. اما اگر شاهد کاهش شدید بازدید و نرخ تبدیل در وب سایت خود هستید، لازم است تا استراتژی های سئوی سلامتی و پزشکی وب سایت خود را مورد بازبینی قرار دهید.

هدف اصلی بهینه سازی موتور های جستجو که همان سئو نامیده می شود، افزایش دید وب سایت ها در SERP توسط موتور های جستجو می باشد. اگر اصول سئو در وب سایت ها به خوبی پیاده سازی شود، ترافیک خوبی به سمت آنها کشانده خواهد شد.

در دنیای کنونی که اکثر کاربران از طریق فضای مجازی به خواسته های خود دست می یابند، سئوی وب سایت های بهداشتی درمانی دیگر یک گزینه ی انتخابی نیست، بلکه برای کمک بیشتر به کاربران، سئوی این وب سایت ها یک الزام و ضرورت است.

چرا سئو سایت پزشکی سخت است؟

چرا سئو سایت پزشکی سخت است؟

سئو پزشکی چیست؟

اگر شما یک وب سایت عالی با محتوایی بسیار جامع و خوب داشته باشید که تمام خدمات و محصولات شما در آن به خوبی توصیف شده باشد، اما وب سایت شما در صفحه ی اول نتایج جستجوی موتور های جستجو نمایش داده نشود، عملاً فایده ای ندارد.

اگر دسترسی به وب سایت شما برای بیماران سخت باشد، آنها از خدمات شما آگاهی نخواهند یافت. در اینجاست که سئوی وب سایت های پزشکی مطرح می شود. سئو تکنیکی است که با استفاده از آن می توانید وب سایتتان را از دیگر وب سایت ها متمایز کنید و آن را در صدر لیست جستجو ها قرار دهید.

آیا پزشکان برای بهینه سازی وب سایت های خود نیاز به متخصصین سئو دارند؟

سئو یک فرآیند بسیار درگیر کننده و وقت گیر است و الگوریتم های موتور های جستجو به صورت روزانه توسط موتور های جستجو مورد استفاده قرار می گیرند. بنابراین بهتر است پزشکان با متخصصین سئو در ارتباط باشند تا از آخرین تغییرات و بروزرسانی های الگوریتم ها مطلع شوند. متخصصین سئو دانش بروزی دارند، از تغییرات آگاهی دارند و می توانند تحقیقات و داده های مورد نیاز برای جامعه ی پزشکی را فراهم کنند. بنابراین به بهترین شکل می توانند به توسعه ی استراتژی های بازاریابی آنلاین وب سایت های پزشکی، خدمات درمانی و محصولات پزشکی کمک کنند.

چرا سئو وب سایت های پزشکی سخت است؟

یکی از دلایل سخت بودن سئوی وب سایت های پزشکی، بروزرسانی های الگوریتم گوگل می باشد که بر این دسته از وب سایت ها تأثیر می گذارد. گوگل برای تعیین نتایج برای گزارشات جستجوی کاربران از یک الگوریتم پیچیده استفاده می کند. این الگوریتم، سالانه هزاران بار دست خوش بروزرسانی ها و تغییرات جزئی می شود و چندین بار تحت تأثیر بروزرسانی های عمده و کلی قرار می گیرد. هنگامی که این الگوریتم تغییر می کند یک وب سایت که تا کنون در صدر نتایج جستجو بوده است ممکن است یک افت شدید را تجربه کند و یک وب سایت که رتبه ی پایینی داشته، به یکباره ارتقاء پیدا کند.

جزئیات تغییرات الگوریتم گوگل شاید مشخص نباشد، اما به طور کلی گوگل نمی خواهد وب سایت های کم کیفیت در صدر قرار بگیرند. وب سایت های پزشکی تحت یک طبقه بندی خاص معروف به YMYL هستند. دستورالعمل های ارزیابی کننده ی جستجو YMYL برای صفحات وب با توانایی تأثیر امنیت، ثبات مالی، سلامتی یا شادی مردم تعریف می شود. در این دستورالعمل ها ذکر شده است که چنین وب سایت هایی با استاندارد های بالاتر رتبه بندی کیفیت صفحه نگهداری شوند.

سؤالی که ممکن است پیش آید این است که گوگل چطور می تواند کیفیت صفحات پزشکی را مشخص کند؟ یکی از عوامل تعیین کیفیت وب سایت های پزشکی E-A-T به معنای تخصص، اعتبار و قابلیت اطمینان است. علت افت بسیاری از وب سایت های پزشکی همین شاخص E-A-T می باشد.

خدمات سئو وب سایت

چرا سئو سایت پزشکی سخت است؟

چگونه E-A-T وب سایت خود را ارتقاء دهیم؟

جان مولر از اعضای تیم گوگل در سال 2019 اظهار داشت تعیین کیفیت وب سایت های پزشکی برای گوگل دشوار است و بحث سئوی وب سایت های پزشکی زیاد است. گوگل می خواهد که کیفیت اطلاعات پزشکی بالا باشد و پزشکان هم از این موضوع حمایت می کنند. موضوعی که وجود دارد این است که بحث کیفیت یک مبحث ذهنی و انتزاعی است و گوگل ممکن است از قدرت کافی برای تشخیص کیفیت برخوردار نباشد. فاکتور E-A-T ممکن است برای کاربران راضی کننده باشد، اما برای گوگل نه!

برخی مواردی که E-A-T بررسی می کند:

گوگل می خواهد که محتوای با کیفیت در اختیار کاربران قرار دهد. اگر یک وب سایت پزشکی دارید که چندین نویسنده برای آن تولید محتوا می کنند و مقاله می نویسند، صفحات کمتر بازدید شده را مشخص کنید و از لیست صفحات خود حذف کنید. این صفحات معمولاً توسط افراد غیر حرفه ای تهیه می شوند. می توانید لیست این نویسنده ها را بایگانی کنید.

اعتبار، مورد دیگری است که گوگل خیلی به آن اهمیت می دهد. هر چه یک صفحه نظرات مثبت بیشتری داشته از دیدگاه گوگل معتبر تر است. برای دستیابی به این موضوع می توانید بیماران راضی و خوشحال را متقاعد کنید که صفحه ی نظرات را مرور کنند و نظر خود را نیز اعلام کنند.

گوگل سعی می کند کاربران را به وب سایت های با امنیت پایین ارسال نکند. اگر وب سایتی گواهی ssl نداشته باشد از دیدگاه گوگل کم امنیت است. اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما از پروتکل HTTPS پیروی می کند و در مقابل بدافزار ها ایمن شده است.

نتیجه

وب سایت های پزشکی نسبت به سایر وب سایت ها از یک سطح استاندارد بالاتری برخوردارند. اگر یک وب سایت پزشکی دارید، علاوه بر پیاده سازی اصول سئو باید گوگل را به لحاظ تخصص، اعتبار و قابلیت اطمینان وب سایت خود متقاعد کنید. دستیابی به این موضوع به مدیریت اعتبار و مدیریت محتوا بستگی دارد.

سئوی وب سایت پزشکی سخت است و بهتر است برای سئوی وب سایت پزشکی خود با متخصصین سئو مشاوره کنید. متخصصین سئو به دلیل کار با صنایع مختلف و تجربه ی کاری حرفه ای و زیاد، صنعت شما را به خوبی درک می کنند و بهترین استراتژی ها را برای وب سایت پزشکی شما پیاده سازی می کنند.

شرکت معتبر دارکوب با برخورداری از متخصصین سئو، ارائه دهنده مدرن ترین خدمات سئو می باشد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز