چطور می توانیم سئو را برای سایت خود فعال نماییم

نوشته شده توسط فائزه محمودی فرد

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=16792

4.8/5 - (22 امتیاز)

تعداد وب سایت ها رو به افزایش است و افراد برای کسب و کار خود لازم می دانند که یک وب سایت را داشته باشند.

مردم نیز برای اطلاع از ویژگی های یک کالا و یا مطالعه در مورد یک محصول ابتدا در اینترنت جست و جو می کنند. در این میان ممکن است به دلیل مشغله های کاری و نبود فرصت برای رفتن به بازار و یا فروشگاه و ترافیک در جاده ها و شلوغی، تمایل داشته باشند خرید خود را به صورت اینترنتی انجام دهند. بنابراین با توجه به زیاد بودن تعداد وب سایت های فروشگاهی آن ها سعی می کنند بهترین وب سایت را برای خرید خود انتخاب نمایند. از نظر آن ها وب سایت خوب وب سایتی ست که سرعت لود بالایی داشته باشد، در مورد هر محصول اطلاعات کاملی را در اختیار مشتری قرار داده باشد، دارای محصولات با کیفیت و با قیمت مناسب باشد و … . پس وب سایتی موفق می شود و به درآمد خوب می رسد که همه ی این اصول را رعایت کرده باشد.

چطور می توانیم سئو را برای سایت خود فعال نماییم

این موارد به اصول سئو و بهینه سازی سایت مربوط می شوند. لذا وب سایت موفق وب سایتی ست که بهینه سازی شده باشد. در این مقاله شما را با نحوه ی فعال نمودن سئو برای وب سایتتان آشنا می کنیم.

طراحی سایت

طراحی وب سایت شامل مراحل مربوط به ساختن و طراحی یک پایگاه داده اینترنتی به منظور اطلاع رسانی، معرفی کسب و کار و یا فروش محصولات و خدمات می باشد. به طور کلی وب سایت ها به دو دسته ی داینامیک و استاتیک تقسیم می شوند. وب سایت استاتیک به وب سایت های ایستا گفته می شود ولی وب سایت داینامیک به وب سایت های پویا و فعال گفته می شود. وب سایت داینامیک دارای طرفداران بیشتری است و افراد معمولا وب سایت خود را به صورت داینامیک طراحی می کنند. دو روش برای طراحی سایت وجود دارد یک روش طراحی سایت با استفاده از سیستم های ودیریت محتوا است که در بین سیستم های مدیریت محتوا وردپرس دارای محبوبیت بیشتری در میان طراحان وب سایت است. همچنین طراحی سایت با استفاده از سیستم مدیریت محتوا بسیار ساده است به گونه ای که به هیچ گونه دانش برنامه نویسی احتیاج ندارد. و اما روش دیگر برای طراحی سایت استفاده از زبان های برنامه نویسی مختص طراحی سایت است. طراحی سایت با استفاده از کدنویسی کار زمان بری بوده و نیاز به دانش برنامه نویسی دارد. مساله ای که در طراحی سایت بسیار مهم است بحث بهینه سازی سایت است، سئو و بهینه سازی باعث موفقیت سایت می شود.

سئو یا بهینه سازی چیست؟

ابتدا بهتر است با مفهوم سئو آشنا شوید. سئو به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جست و جو می باشد. زمانی که در یک موتور جست و جو کلمه عبارتی را وارد می کنید پس از کلیک بر روی جست و جو صفحه ای شامل وب سایت ها را به شما نمایش می دهد اولین وب سایتی که به شما نمایش داده می شود وب سایتی ست که مطابق با الگوریتم های موتورهای جست و جو بهینه سازی شده و در رتبه ی یک قرار گرفته است. بنابراین گفته می شود این وب سایت دارای سئو بالاییست و بهینه سازی شده است. معمولا افراد تمایل دارند که وب سایتشان در صفحه ی اول گوگل قرار بگیرد لذا آن ها می بایست وب سایت خود را بهینه سازی نمایند. سئو دارای انواعی است از جمله سئو کلاه سفید، سئو کلاه سیاه، سئو کلاه خاکستری، سئو فنی سئو درون صفحه و سئو خارج صفحه همچنین سئو دارای اصولی می باشد که با رعایت آن ها در سایت سایتتان بهینه سازی می شود.

انواع سئو

همانطور که پیشتر بیان شد سئو دارای انواعی ست. در این بخش انواع سئو و چگونگی اهمیت آن ها را برای بازاریابی بیان می کنیم.

سئو کلاه سفید

بهترین نوع سئو مربوط به سئو کلاه سفید است. در واقع دلیل این نام گذاری این است که این نوع سئو دستورالعمل های موتور جست و جوی گوگل را در نظر می گیرد و مطابق با آن ها وب سایت را بهینه سازی می نماید. این نوع سئو سخت بوده و بسیار پر هزینه می باشد. برخی از اقدامات که در سئو کلاه سفید به کار گرفته می شوند عبارتند از: قرار دادن محتوای با کیفیت در سایت، به روز رسانی محتوای قدیمی سایت، لینک سازی معتبر، بهینه سازی نمودن سایت برای موبایل، استفاده صحیح از کلمات کلیدی، بازریابی محتوا و … .

سئو کلاه سیاه

نوع دیگری از سئو، سئو کلاه سیاه نام دارد در این روش بر خلاف روش سئو کلاه سفید از تکنیک ها و روش هایی خلاف الگوریتم های موتورهای جست و جو استفاده می شود. در واقع کاربران سئو کلاه سیاه به منظور رسیدن به جایگاه بالا در رتبه بندی موتورهای جست و جو از تکنیک های سئو کلاه سیاه استفاده می کنند که گوگل متوجه این کار می شود و آن سایت ها را جریمه نموده و در رتبه ی پایینی در رتبه بندی گوگل قرار می دهد. برخی از کارهای مربوط به سئو کلاه سیاه عبارتند از: استفاده از محتوای بی کیفیت، پنهان کاری و صفحات درگاهی، استفاده ی نادرست از داده های ساختار یافته، سرقت ادبی محتوا، لینک سازی اسپمی، شبکه های خصوصی لینک سازی و … .

سئو کلاه خاکستری

نوعی دیگر از انواع سئو، سئو کلاه خاکستری نام دارد در این نوع سئو از روش هایی ما بین سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه استفاده می شود. در این روش در واقع متخصص سئو کار بخشی از روش های سئو کلاه سفید و بخشی از روش های سئو کلاه سیاه را با هم ترکیب می کند و در نهایت تکنیک هایی مطابق با قوانین موتورهای جست و جو و البته کاربر پسند ارائه می نماید. برخی از عملیات مربوط به سئو کلاه سیاه عبارتند از: استفاده نمودن از محتوای کپی شده از سایت های دیگر، منتشر نمودن محتوای بی کیفیت در وب سایت، بیشتر بودن تعداد تگ ها نسبت به محتوا، انتخاب کلمه ی کلیدی غیر مرتبط با محتوای صفحه، استفاده ی بی مورد از کلمات کلیدی در صفحه و … .

سئو فنی

سئو فنی یا تکنیکال به بهینه سازی کدهای وب سایت مربوط می شود. بنابراین داشتن دانش در زمینه ی برنامه نویسی مربوط به طراحی سایت برای یادگیری سئو و آشنایی با سئو برای طراحی سایت لازم است. برخی از نکات مهم مربوط به سئو فنی عبارتند از: بررسی وضعیت کدها، سرعت بارگذاری سایت، ریسپانسیو یا واکنشگرا بودن سایت، بررسی وضعیت ایندکس سایت امنیت سایت و … .

سئو درون صفحه

سئو درون صفحه همانطور که از نامش پیداست بر روی محتوای داخل سایت مانند متن ها، تصاویر، ویدئوها و … متمرکز است. در واقع هر وب سایتی برای به دست آوردن رتبه ی بهتر در موتورهای جست و جو به محتوایی نیاز دارند که درک آن ها راحت باشد. برخی از کارهای مربوط به سئو داخلی شامل: ارائه ی یک نقشه محتوایی برای هر مرحله از مسیر مشتری، به روز رسانی ساختار یک مقاله ی قدیمی، اضافه کردن محتوای جدید به سایت، تخصیص یک کلمه ی اختصاصی به هر صفحه از سایت، به روز رسانی اقلام یک فروشگاه و … می باشد.

سئو خارج صفحه

گونه ای دیگر از انواع سئو مربوط به سئو خارجی یا سئو خارج صفحه می باشد. این نوع سئو خارج از وب سایت و سایر بخش های اینترنت اتفاق می افتد و می تواند در رتبه بندی وب سایت ها تاثیرگذار باشد به نحوی که باعث بهبود رتبه ی سایت شود. یکی از جنبه های اصلی سئو خارجی، داشتن بک لینک هایی با کیفیت بالاست. برخی از فعالت های مربوط به سئو خارجی عبارتند از: مدیریت بازدیدها، مدیریت حضور در رسانه های اجتماعی، تولید محتوا برای سایر پلتفرم ها، روابط عمومی دیجیتال و انجام تبلیغات، مدیریت بک لینک های اسپمی که می توانند به سئوی شما آسیب برسانند و … .

سئو محلی

این سئو مربوط به کسب و کارهایی می شود که دارای کسب و کار فیزیکی هستند چرا که آن ها می توانند از سئوی محلی برای دریافت ترافیک بیشتر استفاده نمایند. بهینه سازی محتوا در سایت شما و در پلتفرم های دیگر می تواند به قرار دادن نام تجاری شما در مقابل مخاطبان محلی علاقمند کمک نماید. سئو محلی شامل: مدیریت گفت و گوهای آنلاین، ایجاد محتوای سایت برای تمرکز بر روی جست و جوهای محلی، هدف گذاری و پیدا کردن کلمات کلیدی محلی، استفاده از ارتباطات محلی برای ایجاد مشارکت و بک لینک و … می باشد.

خدمات سئو

در این قسمت برخی از خدمات سئو را شرح می دهیم:

  • تولید محتوا: محتوا در هر وب سایتی بسیار مهم است و می تواند باعث جذب کاربر شود. محتوایی که در سایت قرار میگیرد می تواند به صورت متن، تصویر، ویدئو و یا … باشد. محتوای زیاد در سایت باعث می شود موتور جست و جوی گوگل آن سایت را به عنوان یک مرجع شناسایی نماید و آن را در جایگاه خوب و بالایی قرار دهد.
  • برنامه نویسی و قالب سایت: در هر سایتی قالب آن سایت تاثیر زیادی بر روی سئو دارد. بنابراین قالب وب سایت باید به نحوی طراحی شود که سرعت بارگذاری بالایی داشته باشد. مورد مهم دیگر ریسپانسیو یا واکنشگرا بودن وب سایت است این عامل باعث می شود وب سایتتان در هر دستگاهی به خوبی نمایش داده شود.
  • شبکه های اجتماعی: شبکه های اجتماعی در سئوی یک وب سایت تاثیر دارند. با استفاده از شبکه های اجتماعی می توانید به طور مستقیم با کاربران ارتباط داشته باشید. همچنین با لینک گذاری در شبکه های اجتماعی می توانید سئوی سایت خود را بهبود بخشید. به این کار بازاریابی شبکه های اجتماعی گفته می شود.
  • لینک سازی: یکی از مهم ترین عوامل مهم در سئو بک لینک سازی می باشد. با استفاده از لینک سازی وب سایت ها می تواند لینک وب سایت شما را در محتوای خود قرار دهند این کار باعث جذب بیشتر مشتری به سایت شما و معتبر شدن سایتتان در نزد موتور های جست و جو می شود.
  • توضیحات متا: بهتر است در قسمت متا دیتای سایت خود توضیحات مفیدی را از موضوع صفحه وب سایت خود بنویسید. موتورهای جست و جو ابتدا با بررسی این توضیحات متوجه موضوع سایت شما می شوند. بنابراین بهتر است در توضیحات متای وب سایتتان از کلمات کلیدی مربوط به فعالیت سایت خود استفاده نمایید. در واقع این توضیحات به موتورهای جست و جو کمک می کنند تا موضوع وب سایتتان را زودتر بفهمند.

دیجیتال مارکتینگ

به فعالیت هایی که برای تبلیغ محصولات یا خدمات در فضای اینترنت صورت می گیرد دیجیتال مارکتینگ گفته می شود. به طور کلی دیجیتال مارکتینگ شاخه ای از بازاریابی اینترنتی ست که در بستر اینترنت و دستگاه های الکترونیکی انجام می شود. در دیجیتال مارکتینگ برای ارتباط با مشتریان فعلی و بالقوه از ابزارهای دیجیتال مانند موتورهای جست و جو، شبکه های اجتماعی، ایمیل و وب سایت های مختلف استفاده می شود. با توجه به افزایش استفاده ی مردم از ابزارهای دیجیتالی و آنلاین، کسب و کارها باید حتما بتوانند از بازاریابی دیجیتالی استفاده نمایند. روش بازریابی دیجیتالی نسبت به روش های قدیمی بسیار بهینه تر می باشد به این صورت که به صرف زمان و هزینه ی کمتری نیاز دارد و همچنین می تواند قسمت بسیار بزرگتری از جامعه ی هدف محصول و خدمات شما را مورد هدف قرار دهد. در ادامه برخی از ابزارهای مورد استفاده برای بازاریابی اینترنتی را شرح می دهیم.

  • بازاریابی با استفاده از موتورهای جست و جو: این روش به بازاریابی کسب و کار در گوگل می پردازد و باعث افزایش فروش می شود. در واقع بازاریابی با استفاده از موتورهای جست و جو شامل دو قسمت است یک بخش بهینه سازی سایت برای موتورهای جست و جو یا همان سئو است و بخش دیگر تبلیغات کلیکی در در موتور جست و جوست. در واقع روش های طراحی سایت و سئو باعث بهبود جایگاه سایت در نتایج جست و جو می شود.
  • بهینه سازی سایت برای موتورهای جست و جو: قسمتی از عملیات بازاریابی توسط موتورهای جست و جو مربوط به سئو سایت است. سئو باعث اصلاح کدها و ساختار سایت می شود و به بررسی نحوه ی ارتباط صفحات با هم و رعایت استانداردهای کدنویسی و طراحی انواع سایت می پردازد.
  • بازاریابی شبکه های اجتماعی: در این روش لازم است به طور مداوم در شبکه های اجتماعی حضور داشته و با مشتری ها در ارتباط باشید. دیجیتال مارکتینگ اینستاگرام یا اینستاگرام مارکتینگ یکی از روش های بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی ست. در واقع بازاریابی دراینستاگرام به دو صورت ممکن است یکی تبلیغ کسب و کار از طریق اینفلوئنسرها و دیگری تولید محتوای اصیل در صفحه خود و تلاش برای افزایش دنبال کننده ها با استفاده از ارتقاء صفحه.
  • بازاریابی درونگرا: این روش از راه ارتباط مفید و کمک به محتوای با ارزش باعث جذب مشتری می شود. در واقع روش بازاریابی درونگرا کاربران اینترنتی را به مشتریان وفادار تبدیل می کند. این نوع بازاریابی برای کسب و کارهای آنلاین طراحی شده و سعی آن بر این است که با استفاده از تهیه و ارائه محتوا باعث افزایش بازدید سایت و جلب نظر مشتری ها شود.
  • بازاریابی محتوا: یکی دیگر از روش های دیجیتال مارکتینگ بازاریابی محتوا است. این روش کمک به تبدیل مخاطبان به مشتری می کند. بازاریابی محتوا باعث آسان شدن ارتباط مشتری با صاحبان کسب و کار می شود. در واقع این روش برای کسب و کارهایی که در فضای آنلاین مشغول به فعالیت هستند بسیار مفید می باشد. بنابراین بهتر از در استفاده از این روش از پیدا کردن کلمات کلیدی متناسب با موضوع سایت استفاده نمایید.
  • تبلیغات بر اساس کلیک: به تبلیغاتی تبلیغات بر اساس کلیک گفته می شود که در ازای هر کلیک کاربر هزینه دریافت می کند. این روش تبلیغات در ابتدا هزینه ای را از مخاطب دریافت می کند و بر این اساس به او اعتبار می دهد تا زمانی که اعتبار تمام می شود. به طور کلی تبلیغات در موتورهای جست و جو بر اساس کلیک صورت می پذیرد.
  • بازاریابی موبایلی: روش بازاریابی موبایلی در شبکه های اجتماعی موبایلی مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به این که کاربران بیشتر از موبایل استفاده می کنند لازم است حتما طراحی سایت بر اساس موبایل انجام شود یعنی به صورت ریسپانسیو یا واکنشگرا باشد تا به خوبی در انواع نمایشگرها نمایش داده شود.
  • اینفلوئنسر مارکتینگ: بازاریابی افراد تاثیرگذار یا اینفلوئنسر مارکتینگ نوعی دیگر از روش های بازاریابی اینترنتی ست که مورد توجه کسب و کارها قرار گرفته است. در این روش کسب و کارها برای معرفی محصولات خود از افراد معروف و تاثیرگذار استفاده می کنند. زیرا این افراد طرفداران زیادی دارند و احتمال این که طرفدارانشان به حرف آنها گوش نمایند زیاد است.
  • بازاریابی ایمیلی و پیامکی: یکی دیگر از روش های بازاریابی اینترنتی بازاریابی با استفاده از ایمیل و یا پیامک است به این صورت که شما می توانید مشتریان خود را از طریق ارسال ایمیل و یا ارسال پیامک از محصولات و خدمات خود آگاه سازید.
  • تولید محتوا: با استفاده از تولید محتوای خوب و با کیفیت می توانید برندسازی هم انجام دهید. در واقع تولید محتوا به معنای ایجاد محتوای متنی، تصویری و یا ویدئویی است. با تولید محتوای هدفمند می توانید به اهداف بزرگ بازاریابی رای کسب و کارتان برسید.
  • و …

گوگل وب مستر تولز

یکی از خدمات رایگان شرکت گوگل که هدف آن کمک نمودن به کسب و کارها می باشد گوگل وب مستر تولز است. این ابزار به کسب و کارها کمک می کند تا با استفاده از مانیتور نمودن وب سایت بهترین نتیجه را در صفحه نتایج گوگل به دست بیاورند. افراد با داشتن یک حساب کاربری جیمیل به راحتی از گوگل وب مستر تولز استفاده نمایند. یادگیری گوگل وب مستر تولز برای صاحبان کسب و کارها، مدیران سایت ها، برانامه نویسان وب، برنامه نویسان موبایل و سئو کارها مناسب است.

سخن پایانی

در این مقاله در مورد سئو و اصول آن و تاثیر آن ها در وب سایت صحبت نمودیم. با توجه به مطالب بیان شده در هر سایت رعایت اصول سئو بسیار مهم است. چرا که سئو باعث موفقیت یک سایت می شود. لازم است بهینه نمودن سایت خود را به یک شرکت سئو معتبر بسپارید. همچنین در صورتی که تمایل دارید وب سایتتان را خودتان بهینه سازی نمایید لازم است درباره ی سئو و اصول آن اطلاعاتی را به دست آورید برای این منظور بهتر است در دوره های آموزش سئو شرکت نمایید تا به خوبی نحوه ی سئو نمودن سایت را بیاموزید. یکی از معتبر ترین شرکت ها در زمینه ی آموزش های مربوط به طراحی سایت شرکت طراحی سایت دارکوب است این شرکت دارای خدماتی چون مشاوره سئو نیز می باشد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز