چگونه از تصاویر و ویدئو در سئو استفاده نماییم؟

نوشته شده توسط سما کتیبه

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=21014

تصاویر و ویدئو در سئو
5/5 - (3 امتیاز)

به طور قطع همه ما دوران خردسالی و کودکی خود را به یاد می آوریم که معمولا برای خریدن کتاب ها و یا مجموعه های داستان عموما به سمت آن دست از مطالب و کتاب ها کشیده می شدیم که تصاویر زیبایی را به تصویر کشیده بودند، تصاویر زیبای موجود در کتاب ها این حس را به هریک از ما منتقل می کرد که محتواهای جذابی از مطالعه و خواندن این مطالب انتظار ما را می کشد.

اما امروزه با روی کار آمدن وب سایت های مختلف می توان گفت که زمینه مطالعه افراد نیز عوض شده است و بیشتر افراد به دنبال مطالعه مطالب مورد نیاز خود در سایت های مختلف هستند، اما موضوعی که از گذشته تا به امروز ثابت مانده است قدرت و تاثیری است که سئو تصاویر و ویدئو ها بر روی ذهن و نظر مخاطب می گذارند به همین دلیل هم بسیاری از وب سایت ها برای بهینه سازی سایت از تصاویر و ویدئو ها استفاده می کنند.

در این مقاله قصد داریم که به شما از چگونگی استفاده از سئو تصاویر و ویدئو در سئو توضیح دهیم، پس اگر از تاثیر و یا چگونگی استفاده از تصاویر و ویدئو ها در وب سایت ها جهت بهینه سازی سایت مطلع نیستید پس تا انتهای این مقاله همراه شرکت دارکوب باشید.

درک ارتباط بین محتوای تصویری و ویدئویی در سئو

موتور های جستجوی گوگل و همچنین الگوریتم های آن دائما در تلاش هستند که بتوانند بهترین و مرتبط ترین محتوا ها را با توجه به درخواست و نیاز کاربران در اختیار آن ها قرار دهند، نکته مهمی که وجود دارد این است که این درک محتوا با توجه به نیاز مخاطبان تنها شامل محتوای متنی نمی شود و مواردی مانند محتوای تصویری و ویدئویی را نیز شامل می شود.

به همین دلیل است که داشتن یک استراتژی موثر و مفید در رابطه با محتوا و سئو تصویری و ویدئویی می تواند تاثیر بسیار خوبی را بر سئو داخل سایت بگذارد و این یکی از فاکتورهایی است که می توانید به وسیله آن دیجیتال مارکتینگ موفق تری را داشته باشید تا منجر به جذب مخاطبان بیشتری برای وب ساتی شما شود.

نکته بسیار جالبی که باید بدانید این است که ابر قدرت های دنیای تکنولوژی امروز مانند گوگل و اپل جستجوی بصری را به عنوان یکی از مهم ترین رویکرد های خود قرار داده اند و در واقع جستجوی بصری مبتنی بر هوش مصنوعی را در الویت گذاشته اند به همین دلیل است که اگر شرکت ها و کسب و کار های دیگر اهمیت محتوا و سئو تصویری و ویدئویی را نادیده بگیرند، وب سایت آن ها در معرض خطر قرار خواهد گرفت.

بسیاری از شرکت ها و کسب و کار ها وجود دارند که تیم سئو و دیجیتال مارکتینگ آن ها فاقد استراتژی منظمی برای تمرکز بر روی تولید محتوا و سئو تصویری و ویدئویی هستند، به همین دلیل سعی کردیم که در ادامه به چندین مرحله اشاره کنیم که به وسیله آن بتوانید بازدید وب سایت خود را بالا ببرید، با استفاده از این روش ها می توانید از آخرین متد استراتژی موثر سئو بهره ببرید و وب سایت خود را برای جستجوی هوش مصنوعی بهینه سازی کنید.

تاثیر محتوای تصویری و ویدئویی بر سئو

مزایا و تاثیراتی که استفاده از محتوا و سئو تصویری و ویدئو بر روی وب سایت دارد غیر قابل چشم پوشی می باشد، به همین دلیل است که از تاثیرات مثبتی که استفاده از محتواها و سئو تصویری و ویدئویی بر روی وب سایت خواهند گذاشت در ادامه خواهیم گفت.

1. افزایش تعامل

دومین و میتوان گفت باز هم یکی از مهم ترین فاکتورهای استفاده از محتوا و سئو تصویری و ویدئویی این است که با وجود این نوع محتوا شما در درجه اول باعث می شوید که وب سایت جذابیت خاصی را داشته باشد و در درجه دوم این جذابیت باعث افزایش مدت زمان ماندن کاربران در سایت می شود، همان طور که مشخص است الگوریتم گوگل و موتور های جستجوی آن این افزایش حضور کاربران در وب سایت شما را به عنوان یک سیگنال مثبت دریافت می کنند.

2. افزایش نرخ کلیک

دومین و شاید یکی از مهم ترین عواملی که ما در استفاده از محتواها و سئو تصویری و ویدئویی ترغیب می کند افزایش نرخ کلیک وب سایت است، چرا که محتواهای شامل مطالب تصویری و ویدئویی در مقایسه با وب سایت هایی که تنها دارای محتوای متنی هستند به طور چشم گیری نرخ کلیک بیشتری را  دریافت می کنند.

به همین دلیل می توانید با قرار دادن محتواها و سئو ویدئویی و تصویری در صفحات وب سایت خود باعث شوید که میزان نرخ کلیک وب سایت بهبود یابد و رتبه بهتری را توسط موتورهای جستجوی گوگل بتوانید کسب کنید.

3. بازدید بیشتر

همان طور که در ابتدای این مقاله نیز به آن اشاره کردیم محتوای حاوی مطالب ویدئویی و تصویری تاثیر بسیار خوبی را در ذهن محاطبان می گذارد به همین دلیل است که احتمال این که محتوای موجود در صفحه وب سایت شما را برای یکدیگر ارسال کنند بسیار زیاد است و به همین ترتیب می توانید بازدید بیشتری را برای وب سایت خود رقم بزنید.

4. افزایش نرخ تبدیل

آخرین و چهارمین عاملی که باعث می شود ما را به لزوم استفاده از مطالب حاوی تصویر و ویدئو و سئو تصویر و ویدئو ترغیب کند این است که این محتواها تنها برای سئو دارای اهمیت نیستند چرا که یکی از عوامل تاثیر گذار در افزایش نرخ تبدیل به شمار می آیند چرا که حضور محتوای ویدئویی و تصویری باعث می شود که به طور مثال توضیح یک محصول مملوس تر و واضح تر شود و همین امر منجر می شود مشتریان بالقوه تصمیم گیری بهتری داشته باشند و منجر به افزایش و بهتر شدن ترخ تبدیل می شود.

فناوری های بزرگ چگونه ویژگی ها را برای حضور جستجوی بصری تغییر می دهند؟

گوگل در حال حاضر در تلاش است تا بتواند محتواها و سئو تصویری و ویدئویی را با یکدیگر ادغام کند که به طور معمول و شایع این فعالیت را با استفاده از صفحات موجود در یوتیوب انجام میدهد، تغییرات جدید و ایجاد شده باعث شده است که طیف وسیعی از اطلاعات و نتایج و بررسی ها که درگذشته تنها با تکیه بر متن بود به وجود بیاید به این صورت که اکنون با وجود محتواهای بصری اطلاعات و نتایجی که در اختیار کاربران قرار می گیرد بسیار کامل تر و عنی تر است.

به علاوه این که به صاحبان مشاغل و همچنین به برند های مختلف این اجازه را می دهد که با استفاده از فرصت موجود از محتواهای تصویری و ویدئویی برای افزایش بازدید سایت و همچنین تعامل کاربران استفاده کنند، همچنین که این قابلیت ها شرایطی را برای توسعه دهندگان فراهم می کند تا برنامه های پیچیده و قدرتمند تری را طراحی کنند که با استفاده از اطلاعات بصری باشد.

چرا محتوای بصری و سئو آن برای شرکت ها و کسب و کارهای کوچک چالش برانگیز است؟

بزرگترین چالش هایی که در محتوای بصری و به طور مثال سئو تصویر و ویدئو به وجود می آید این است که استراتژی های ناسازگار، عدم تمرکز و حاکمیت و دانش در بخش ها وجود داشته باشد، این را نیز باید بدانید که به طور کلی جستجو در موتور های جستجوی گوگل از چند وجه تشکیل شده است و باید تولید محتوایی که انجام می شود بر هدف و خواسته مشتری تمرکز داشته باشد.

به علاوه این که نیاز های و خواسته های مشتری را در نظر می گیریم باید محتوای تولید شده ما نیز شامل تصاویر، ویدئو ها و فایل های مرتبط با جستجوی مشتری باشد، به همین دلیل باید بسیار فراتر از تکمیل یک متن به موضوع نگاه کنیم و محتواهای بصری متنوع و کاملی را در اختیار کاربران و مشتریان خود قرار دهیم.

همه این تغییرات مثبت مستلزم این است که یک رویکرد مشتری محور را در ابتدای امور خود قرار دهیم که هدف و تجربه خود را در الویت این استراتژی قرار دهند، بسیاری از شرکت ها و کسب و کارهای مختلف با ایجاد یک سرمایه بصری جهت ایجاد بهترین شیوه های تولید محتوای بصری در بیشتر بخش های موجود خود مشکل دارند.

نکته مهمی که وجود دارد این است که با وجود افزایش جستجوی متکی بر هوش مصنوعی که بیشتر تمرکز خود را برای یافتن محتواهای بصری شامل تصاویر و ویدئو ها کرده است اطمینان و سرمایه گذاری حهت بهینه سازی و توزیع مداوم آن ها به یک امر ضروری و حیاتی برای صفحات هر وب سایتی درآمده است.

برترین ترند های سئو تصویر و ویدئو

هر ساله بعضی از فاکتور ها و فعالیت ها به صورت ترند قرار می گیرند به این صورت که زمان استفاده از این محتواها گوگل امتیاز بهتری را برای وب سایت شما قائل می شود و می توانید این روش ها را به عنوان یکی از فاکتورهای بهینه سازی وب سایت خود در نظر بگیرید.

در ادامه به معرفی بهترین ترند های سال سئو تصویر و ویدئو می پردازیم.

تصاویر ویژه و ویدئو های تعاملی کوتاه

یکی از مهم ترین عنصر هایی که باید در تولید محتوای بصری وجود داشته باشد تا بتوانیم بگوییم سئو ویدئو و تصویر بسیار موثر بوده است استفاده از تصاویر و ویدئو های کوتاه است. چرا که این عناصر باعث افزایش تجربه کاربری می شوند و یک موضوع حیاتی به شمار می روند، اکثر کاربران فضای مجازی علاقه مند هستند که تعاملاتی که مانند برنامه هستند را تماشا کنند.

برای درک بهتر این موضوع می توان این گونه گفت که پلتفرم هایی مانند تیک تاک و اینستاگرام امروزه بسیار مورد توجه کاربران و مخاطبین قرار گرفته اند که یکی از عمده دلایل محبوبیت این پلتفرم ها این است که با قرار دادن ویدئو های کوتاه و جذاب در قسمت Reels پلتفرم باعث شده اند کاربران زیادی زمان خود را صرف حضور در آن ها بکنند.

از طرفی دیگر می توان به طور کلی به این نتیجه رسید که استفاده از محتواهای ویدئویی که کوتاه باشند و باعث شوند که مخاطبین و کاربران شما به تعامل با وب سایت و صفحه شما بپردازند باعث بهبود هرچه بیشتر نرخ تبدیل می شود و همچنین به اشباع فهرست موتور های جستجوی گوگل نیز بسیار کمک می کند.

شخصی سازی

یکی دیگر از عوامل مهمی که در تولید محتوای بصری کمک کننده است و باعث می شود که سئو ویدئو و تصویر بسیار ارزنده شود این است که محتواهای وب سایت را شخصی سازی کنید، به بیان بهتر وب سایت هایی که از تجربیات شخصی و واقعی خود و کاربران برای راهنمایی هرچه بهتر و بیشتر استفاده می کنند مخاطبین بیشتری را جذب می کنند.

شخصی سازی بهتر است تطبیق تجربیات براساس مخاطب، سفر، جمعیت شناسی، مکتن و هدف باشد تا بتوان موفقیت بیشتری را برای وب سایت به وجود بیاوریم و از طرفی مخاطبان را به درستی مورد هدف قرار داده باشیم.

ریسپانسیو بودن

یکی از دلایل بسیار مهم و حیاتی در بهینه سازی وب سایت ریسپانسیو بودن و یا همان واکنش گرا بودن یک وب سایت است، لازم است که اطمینان حاصل کنید که این گزینه را به صورت مستمر در صفحات وب سایت خود داشته باشید.

به علاوه این که اکثر مخاطبین و کاربران امروزه برای تماشای ویدئو ها و تصاویر از تلفن های همراه خود استفاده می کنند پس اطمینان از این موضوع که محتواهای ویدئو و تصاویر برای استفاده کاربران در تلفن های همراه تعبیه شده باشد یا نه بسیار ضروری است به بیان بهتر یکی دیگر از فاکتورهای سئو تصویر و ویدئو همین است.

تعامل ویدئویی

برند های معروف و فناوری های بزرگ در حال بررسی قالب های ویدئویی تعاملی هستند که به کاربران و بینندگان اجازه می دهد مسیر متعارف و درست را انتخاب کنند و یا در ویژگی هایی مانند نمای 360 درجه و همچنین زوم کردن شرکت کنند، ترکیب نظرسنجی ها و آزمون ها می تواند تجربه ای فراگیر تر و جذاب تر را به وجود بیاورد.

روش های استفاده از تصاویر و ویدئو در سئو

استفاده از تصاویر و ویدئو های با کیفیت و خوب برای تولید محتوای بصری وب سایت ها روش بسیار خوبی به حساب می آید و باعث می شود که به صورت قابل توجهی نرخ کلیک وب سایت بالا برود، به علت بالا رفتن نرخ کلیک وب سایت پس از مدتی تعامل کاربران نیز به صورت قابل توجهی بالا می رود، البته که با قرار دادن محتواهای بصری باید به این نکته توجه کنیم که سرعت سایت نباید از استاندار پایین تر باشد.

به علاوه این که استفاده و پیروی از روش هایی مانند ارتباط تصاویر با محتوا، کیفیت بالا، اندازه و فرمت مناسب و در آخر بهینه سازی کردن وب سایت برای تلفن های همراه از موارد بسیار مهمی به شمار می آیند.

1. مرتب سازی

برای اولین روش باید به شما بگوییم بهتر است که یک فهرست کامل و جامع از تمام کانال ها، فروشندگان، بخش ها و ارتباطاتی که برای صفحات وب سایت وجود دارد تهیه کنید و لازم است که تمام این اطلاعات مربوط به تولید محتوای بصری باشد.

2. تمرکز

در دومین روشی که لازم است آن را در نظر بگیرید این است که سیاست هایی را برای سازماندهی محتوای خود تعیین کنید، مطمعن شوید که تمام تصاویر و ویدئوهایی که برای تولید محتوای بصری خود قصد استفاده آن ها را دارید در یک سیستم مدیریت دیجیتال قرار دارند و از طریق شبکه تحویل محتوا قابل دسترسی هستند.

همه کانال هایی که موجود لازم است مستقیما به سیستم مدیریت دیجیتال و به تصاویر دسترسی داشته باشند و از کپی کردن تصاویر و ویدئوهایی که پسندیده اید در فایل های موجود جدا خودداری کنید.

3. بهینه سازی

سومین روش و یکی از مرسوم ترین روش هایی که در آموزش سئو تصویر و ویدئو به آن توجه می کنیم بهینه سازی است، برای تولید محتوای بصری تنها کافی است که از تصاویر و ویدئو هایی که کیفیت بالایی دارند استفاده کنید و در مرحله دوم از فرمت های مرتبط و مناسب، تگ های تصویری متناسب، نقشه های سایت و داده های ساختار یافته بریا افزایش و جذب مخاطبین بیشتر استفاده کنید.

از Google NLP و یا همان پردازش زبان طبیعی برای این که متوجه شوید کدام محتواها نادرست علامتگذاری شده اند و یا این که الویت تصویر هایی که در صفحه وب سایت قرار داده اید مناسب نیستند و با عبارات مرتبط با جستجو هم خوانی ندارند را مورد ارزیابی و بررسی قرار دهید.

با استفاده از قالب های تصویری مناسب و اجرای بارگذاری درست آن ها، مطمعن شوید که محتوای بصری که برای وب سایت خود در نظر گرفته اید بر روی سرعت کلی وب سایت تاثیر گذار نمی باشد.

4. توزیع

از زیر ساخت های ابری و یا همان CDN که وظیفه توزیع محتوا، رساندن و اطلاعات به سرور بازدید کننده های سایت را برعهده دارد استفاده کنید و دقت کنید که حتما محتوا از یک مکان مرکزی مصرف شود.

5. برنامه، تجربه و زیر ساخت

برای پنجمین روشی که به سئو تصویر و ویدئوی شما بسیار کمک کننده است می توان این گونه بیان کرد که با اجرای یک سلسه مراتب بصری و واضح و همچنین با قابلیت اسکن واضح محتوا از جستجوهای موجود در وب سایت برای به دست آوردن مزیت رقابتی استفاده کنید.

صفحاتی که ساختار مناسبی داشته باشند و موضوعات، تصاویر و ویدئو های موجود در این صفحات با محتوای تولید شده و ساختار موجود آن متناسب باشد به طور قطعی عملکرد بهتری را ارائه خواهند داد. برای استفاده از پیشنهاد فروش منحصر به فرد و یا همان USP و نظرات مشتریان سعی کنید از محتواهایی استفاده کنید که برای کاربران جذاب باشند.

در مرحله بعدی بهتر است که محتواهایی تولید شود که مناسب برای قطعه های بصری و سئو تصویری و ویدئویی باشند مانند محتواهای آموزشی و راهنمایی های لازم در مورد مسائل مربوط به حیطه کسب و کار، هدف از این بهینه سازی این است که موتور های جستجوی گوگل محتواهای متنی و ویدئویی و تصویری را با به طور ترکیبی نمایش دهد.

داشتن یک زیر ساخت مناسب و منظم یکی از بزرگترین چالش هایی است که اکثر مشاغل با آن درگیر هستند، اگر سیستم هایی که دارای مدیریت دارایی دیجیتال هستند فقط برای ذخیره تصاویر طراحی شده اند و آن ها فاقد قابلیت بهینه سازی آسان هستند، داشتن یک مدیریت دارایی دیجیتال که امتیاز دهی به کیفیت دارایی را در مدت زمان واقعی فراهم می کند و به طور یک پارچه با وب سایت ها و کانال های دیگر متصل می شود ضروری می باشد.

6. داشتن چک لیست

سعی کنید برای وب سایت چک لیست های قوی را در مورد کیفیت محتواهای تصویری و ویدئویی تهیه کنید که سازگاری مناسبی را داشته باشند و بتوان در همه بخش ها از آن ها استفاده کرد و سپس لازم است که به طور منظم چک کنید که کدام تصاویر در فهرست موتور های جستجوی گوگل و تبدیل ها عملکرد بهتری را ارائه می دهند تا بتوانید لیست معتبر تر و بهتری را داشته باشید.

7. معیار ها و شاخص های عملکرد کلیدی

معیارهایی وجود دارند که برای ردیابی فهرست موتورهای جستجوی گوگل و اشباع قطعه غنی، حضور در مرورهای هوش مصنوعی، نرخ کلی کلیک، کلیک های جستجوی بصری، نرخ تعامل و نرخ پرش صفحه ایجاد کنید. از آن جایی که موتور های جستجوی گوگل و سایر موتور های جستجو هوش مصنوعی مکالمه ای، ویدئو های کوتاه، تصاویر و پست های رسانه های اجتماعی را در نتایج جستجو گنجانده اند.

با دور شدن از فهرست های وب سایت هایی که سنتی هستند، این استراتژی ها به شما کمک می کنند که در سال جدید بتوانید محتواهای بصری را ایجاد کنید که بسیار برای تولید این محتوا تاثیر گذار هستند.

تسلط با سئو تصاویر و ویدئو بر جستجوی بصری

تصاویر و ویدئو ها ابزارهای قدرتمندی هستند که برای افزایش و بهبود سئو وب سایت و همچنین افزایش دید آنلاین هستند، همان طور که LLM ها یا همان هوش های مصنوعی در درک و تولید متن و تصاویر به طور بسیار ویژه و ماهری کمک می کند، باید برای ایجاد محتوای بصری و متنی و استراتژی های یکپارچه ای که در این موضوع کمک کننده هستند نیز آماده شوند.

با قرار دادن الویت بندی های درست و اصولی برای هریک از این موارد می توانید در سئو تصویر و ویدئو برای سال جدیدی که پیش رو دارید از سایر رقبای خود پیشی بگیرید، پذیرش آخرین فناوری ها و ویژگی هایی که توسط شرکت های بزرگ فناوری منتشر شده اند به شما این امکان را می دهند تا حضور آنلاین خود را تقویت کنید و قابلیت جستجو را بهبود ببخشید.

سخن آخر

نقش سئو تصویر و ویدئو و به طور کلی نقش محتواهای بصری با توجه به این که هر روزه نیازهای کاربران از موتور های جستجوی گوگل بیشتر می شود نقش مهم و اساسی را بازی می کند، با ادغام محتواهای تصویری و ویدئویی با کیفیت بالا و همچنین بهینه سازی کردن آن ها برای استراتژی های موجود سئو می توانید به دیده شدن هرچه بیشتر وب سایت خود کمک کنید.

چرا که این روش باعث می شود تعامل کاربران افزایش پیدا کند و به صورت بسیار ویزه ای نرخ تبدیل وب سایت بالا برود اما این نکته را فراموش نکنید که سئو تصویر و ویدئو و به طور کلی سئو یک فرآیند بلند مدت است که نیازمند تلاش و همچنین یک صبر بلند مدت می باشد، پس لازم است که شروع به سئو محتواهای تصویری و ویدئویی خود کنید و در این مسیر از مشاوره های زبده کارشناسان سئو شرکت دارکوب بهره ببرید.

 

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز