چگونه ویدئو های وب سایت را در صفحه اول گوگل نمایش دهیم؟

نوشته شده توسط مرضیه نوایی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=14146

5/5 - (7 امتیاز)
تبلیغ در گوگل

چگونه ویدئو های وب سایت را در صفحه اول گوگل نمایش دهیم؟

قرار گرفتن در صفحه اول گوگل برای تمام کسانی که فعالیت آنلاین دارند حائز اهمیت است. قرار گرفتن ویدئو های وب سایت در صفحه اول گوگل نتایج بسیار خوبی مانند جذب ترافیک بیشتر و موقعیت های کسب درآمد بیشتر را برای صاحبین وب سایت ها به همراه دارد. برای قرار گرفتن طراحی وب سایت و ویدئو های سایت در صفحه اول گوگل بایستی قواعد سئو را به درستی رعایت کنید

سئو ویدئو چیست؟

تماشای ویدئو محبوبیت زیادی بین کاربران اینترنت دارد. ویدئو ها و فیلم ها، رسانه های بسیار قدرتمندی برای جذب ترافیک به وب سایت شما هستند. تماشای ویدئو طرفداران زیادی دارد. دارندگان وب سایت ها با سئو ویدئو می توانند حجم ترافیک بالایی برای طراحی وب سایت خود به دست آورند.

سئو ویدئو به معنای پیاده سازی اصول سئو برای ویدئو های وب سایت و بهبود کیفیت ویدئو ها برای جذب ترافیک ارگانیک از طریق موتور های جستجو است. بهینه سازی محتوا طراحی سایت باعث بهبود رتبه طراحی سایت و کمک به قرار گرفتن در صفحه اول گوگل می شود. هدف از سئو ویدئو و محتوای سایت این است که به ربات های موتور های جستجو برای درک و رتبه بندی صفحه کمک شود. هر چه در بهبود سئو ویدئو و محتوای سایت خود موفق تر باشید موتور های جستجو به طراحی وب سایت شما بیشتر اعتماد می کنند. ربات های خزنده ی موتور های جستجو نمی توانند محتوای ویدئو های وب سایت را درک کنند. موتور های جستجو فقط متا دیتا ها مانند عناوین و برچسب ها را درک می کنند. با سئو ویدئو می توانید رتبه طراحی وب سایت خود را ارتقا دهید.

سئو چیست؟

سئو به معنای بهینه سازی وب سایت برای موتور های جستجو است. پیاده سازی اصول سئو منجر به کسب رتبه های بالاتر موتور های جستجو می شود. بهینه سازی سایت باعث ایجاد تجربه کاربری خوب می شود. بهینه سازی سایت قواعد زیادی دارد. بهینه سازی سایت به دو دسته ی سئو داخلی و سئو خارجی تقسیم می شود.

سئو داخلی

سئو داخلی به مجموعه تکنیک های سئو که در داخل سایت انجام می شود، گفته می شود. سئو داخلی یعنی بهینه سازی محتوا سایت برای بهبود رتبه طراحی وب سایت و جذب ترافیک ارگانیک از موتور های جستجو. سئو داخلی باعث ارزشمند تر شدن و کاربردی تر شدن طراحی وب سایت شما می شود. سئو داخلی منجر به بیشتر دیده شدن وبسایت می شود. برخی از تکنیک های سئو داخلی عبارتند از: تولید محتوا بر اساس کلمات کلیدی، بهینه سازی عناوین صفحه، استفاده از تگ توضیحات، استفاده از کلمات کلیدی در URL صفحه، سئو تصویر، سئو ویدئو، ریسپانسیو سازی و ….

سئو خارجی

سئو خارجی به مجموعه تکنیک های سئو که در خارج از طراحی سایت برای بهبود رتبه صفحه انجام می شود، گفته می شود. برخی از تکنیک های سئو خارجی عبارتند از بک لینک سازی، فعالیت در شبکه های اجتماعی و … هدف سئو خارجی کسب اعتبار نزد موتور های جستجو و افزایش محبوبیت طراحی سایت نزد کاربران است. سئو داخلی کاملاً در کنترل مدیر وبسایت است. اما شاید کنترل سئو خارجی به طور کامل دست مدیر سایت نباشد. برای پیاده سازی اصول سئو داخلی و خارجی در صورت تمایل می توانید از خدمات سئو سایت شرکت طراحی وب سایت دارکوب استفاده نمایید. شرکت دارکوب با بیش از دو دهه فعالیت و برخورداری از متخصصین سئو ارائه دهنده ی خدمات سئو، طراحی وب سایت، دیجیتال مارکتینگ، تبلیغ در گوگل و …. می باشد.

چرا سئو ویدئو مهم است؟

با توجه به اینکه ویدئو نسبت به سایر رسانه ها محبوبیت بیشتری دارد، صاحبین طراحی سایت ها با کار کردن بر روی سئو ویدئو می توانند نرخ تبدیل و فروش آنلاین وبسایت خود را افزایش دهند. سئو ویدئو برای گوگل و سایر موتور های جستجو نیز مهم است. پیاده سازی اصول سئو ویدئو منجر به بازگشت سرمایه می شود. ویدئو یکی از اشکال قدرتمند تولید محتواست که اگر به درستی ایجاد و بهینه سازی شود قدرت طراحی سایت شما را افزایش می دهد. سئو ویدئو می تواند لینک های خوبی از وبسایت های دیگر و شبکه های اجتماعی برای طراحی وب سایت شما به دست آورد. امروزه از ویدئو ها در طراحی سایت ها، نسبت به گذشته استفاده بیشتری می کنند. استفاده بیشتر از ویدئو در طراحی سایت ها باعث افزایش حجم وبسایت می شود. استفاده از ویدئو و تصاویر زیاد می تواند بر سرعت سایت تأثیر بگذارد. اما این موضوع جای نگرانی ندارد. تکنولوژی های مختلف مربوط به طراحی سایت با سرعت زیادی در حال رشد و تکامل است. سرور های قوی برای پشتیبانی از طراحی سایت هایی که محتوای ویدئویی و تصویری زیادی دارند وارد بازار شد تا جبران افت سرعت این نوع طراحی وب سایت ها شود. از سوی دیگر بهینه سازی ویدئو و سئو تصویر به بهبود سرعت سایت کمک می کند. دارندگان وب سایت ها با آموزش سئو ویدئو می توانند حجم ویدئو های طراحی سایت خود را کنترل کنند. فرمت های MP4 و WebM علاوه بر فشرده سازی محتوای ویدئویی کیفیت آن را حفظ می کنند.

چطور می توانم اقدام به بهینه سازی ویدئو در طراحی سایت خود کنم؟

با بهینه سازی ویدئو های موجود در طراحی سایت خود هم می توانید تجربه کاربری خوبی ایجاد کنید و هم اعتماد موتور های جستجو را جلب کنید. با آموزش سئو ویدئو می توانید خودتان اقدام به بهینه سازی ویدئو های وبسایتتان کنید. آموزش سئو ویدئو چندان سخت نیست و خودتان براحتی می توانید انجام دهید.

فشرده سازی ویدئو

برای بهینه سازی ویدئو بایستی از ابزار های فشرده سازی محتوای ویدئویی استفاده نمایید. ابزار های فشرده سازی ویدئو بدون افت کیفیت، حجم ویدئو های طراحی سایت شما را کاهش می دهند. وقتی حجم ویدئو ها کاهش پیدا کند طراحی وب سایت شما با سرعت بالاتری بارگذاری می شود.

حذف صدا

یکی دیگر از راه های بهینه سازی ویدئو حذف داده های صوتی از فیلم هایی است که یا صدا ندارند و یا نیازی به صوت ندارند. داده های صوتی حجمی از محتوای ویدئویی را اشغال می کنند. بنابراین اگر لازم نیستند با حذف داده های صوتی می توانید اقدام به بهینه سازی ویدئو کنید. برای حذف صدا می توانید از نرم افزار های مناسب در این زمینه استفاده نمایید.

Stream ویدئو از سرور

در گذشته کاربران برای اینکه بتوانند ویدئو ها را مشاهده کنند مجبور بودند صبر کنند تا ویدئو به طور کامل بارگذاری شود. اما استفاده از stream ویدئو یکی از راه های بهینه سازی ویدئو است که به کاربران این امکان را می دهد تا بدون نیاز به دانلود کامل فیلم بتوانند هر قسمت از فیلم را مشاهده کنند.

اندازه ویدئو

یکی دیگر از راه های بهینه سازی ویدئو مشخص کردن اندازه ویدئو در کد های html و css است. وقتی طول و عرض ویدئو ها را مشخص می کنید صفحات شما بهم نمی ریزد و از سوی دیگر مرورگر می داند چه حجمی از پهنای باند را به ویدئو اختصاص دهد.

در بهینه سازی ویدئو در طراحی وب سایت خود از متا دیتا استفاده کنید تا ویدئو ها راحت تر ایندکس شوند. عناوین ویدئو ها بهتر است توصیفی و کوتاه باشد و شامل کلمات کلیدی باشد. اگرچه مزایای محتوای ویدئویی بیشتر از هزینه آن است، اما اگر واقعاً نیازی به محتوای ویدئویی ندارید لزومی ندارد از فیلم و ویدئو در طراحی سایت خود استفاده کنید.

سئو تصویر چیست؟

سئو تصویر یعنی کاهش حجم تصاویر بدون افت کیفیت آنها. سئو تصویر باعث بهبود سرعت بارگذاری صفحه می شود. هم تصاویر و هم سرعت بارگذاری سایت برای کاربران اهمیت زیادی دارند. با سئو تصویر در طراحی سایت خود می توانید کاربران بیشتری به طراحی سایت خود جذب کنید. برای بهینه سازی تصاویر رعایت برخی نکات کمک کننده است:

استفاده از نام های کوتاه و توضیحی

یکی از تکنیک های سئو تصویر استفاده از نام های کوتاه و توضیحی که شامل کلمات کلیدی هستند، می باشد. موتور های جستجو نام محتوای تصویری در طراحی سایت شما را می خوانند.

Alt تصاویر

گوگل و سایر موتور های جستجو با استفاده از ویژگی alt تصاویر متوجه می شوند که موضوع تصاویر شما چیست. استفاده از کلمات کلیدی در ویژگی alt تصاویر به بهبود رتبه سایت کمک می کند.

کاهش اندازه تصاویر

یکی دیگر از تکنیک های سئو تصویر کاهش اندازه تصویر است. تصاویر بزرگ باعث کند شدن سرعت سایت می شوند. وبسایتی که کند بارگذاری شود بسیاری از کاربران خود را از دست می دهد. بنابراین اگر وبسایتی دارید که باید از تصاویر زیادی استفاده کنید حتماً اندازه تصاویر را کاهش دهید تا بتوانید تجربه کاربری بهتری ایجاد کنید. در کاهش اندازه تصاویر کیفیت را حفظ کنید. یعنی اندازه تصاویر را تا جایی کم کنید که باعث کاهش کیفیت تصویر نشود.

فرمت تصاویر

یکی دیگر از تکنیک های سئو تصویر استفاده از فرمت مناسب است. JPEG، GIF، PNG برخی از فرمت های رایج تصاویر هستند. برای سئو تصویر و سئو ویدئو طراحی وب سایت خود در صورت تمایل می توانید از خدمات سئو سایت شرکت دارکوب استفاده نمایید. شرکت دارکوب با داشتن منابع مختلف و کادری مجرب ارائه دهنده ی خدمات سئو سایت، سئو تصویر، سئو ویدئو و …. برای صنایع و مشاغل مختلف می باشد.

چرا آموزش سئو سایت مهم است؟

سئو سایت یکی از روش های ایجاد تجربه کاربری خوب است. سئو سایت مورد نیاز مشاغل زیادی است. آموزش سئو سایت یک فرصت شغلی بسیار خوب برای کسانی که به این رشته علاقه مند هستند، ایجاد می کند. آموزش سئو سایت به صورت حرفه ای شما را قادر می سازد تا بتوانید بر روی بهینه سازی سایت خود کار کنید و یا به عنوان یک متخصص سئو وارد بازار کار پر رونق سئو و طراحی سایت شوید. آموزش سئو سایت از روش های مختلفی قابل ارائه است. برخی از افراد برای آموزش سئو سایت به مقالات مختلف در اینترنت مراجعه می کنند. استفاده از این مقالات اگرچه بسیار خوب است اما گاهی حجم اطلاعات بسیار زیاد باعث خستگی کاربر می شود. آموزش سئو سایت با استفاده از دوره های آموزشی مسیر یادگیری سئو را بسیار جذاب تر و سریع تر می کند. مطالب آموزشی در دوره های آموزش سئو سایت دسته بندی شده هستند و دانشجو را از سردرگمی رهایی می دهد. بعلاوه با شرکت در دوره های آموزشی فرصت خوبی برای یادگیری سئو سایت به صورت عملی دارید. آموزشگاه دارکوب با برخورداری از اساتید مجرب برگزار کننده ی دوره های آموزش سئو سایت به صورت حضوری و آنلاین می باشد. دانشجویان با شرکت در دوره های آموزشی آموزشگاه دارکوب فرصت استخدام در شرکت دارکوب را نیز دارند. شرکت دارکوب از دانشجویان ممتاز و فعال در دوره های آموزشی مختلف دعوت به همکاری می نماید.

چطور می توانم در صفحه اول گوگل قرار بگیرم؟

رسیدن به رتبه اول گوگل و قرار گرفتن در صفحه اول گوگل باید هدف هر کسب و کار آنلاینی باشد. قرار گرفتن در صفحه اول گوگل به معنای جذب ترافیک بیشتر و کسب درآمد بیشتر است. برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل و رتبه های برتر موتور های جستجو و نمایش ویدئو های وبسایت در صفحه اول گوگل راهکار های زیادی وجود دارد:

تبلیغ در گوگل

تبلیغ در گوگل یکی از راهکار های کسب رتبه اول گوگل است. برای تبلیغ در گوگل ابزار های مختلفی وجود دارد. یکی از این ابزار ها گوگل ادوردز است. گوگل ادوردز یک پلتفرم تبلیغاتی است که بر مبنای پرداخت به ازای کلیک است. یعنی شما هنگامی مبلغی پرداخت می کنید که کاربران بر روی تبلیغات شما کلیک می کنند.

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ یک راه دیگر برای رسیدن به رتبه اول گوگل است. دیجیتال مارکتینگ یعنی تبلیغات محصولات و خدمات از طریق بستر آنلاین. بازاریابی اینترنتی زیر شاخه ی دیجیتال مارکتینگ است. دیجیتال مارکتینگ کانال های متعددی دارد. برخی از کانال های دیجیتال مارکتینگ عبارتند از: طراحی وب سایت، بازاریابی شبکه های اجتماعی، بازاریابی محتوا و …

بازاریابی ویدئو چیست؟

بازاریابی ویدئو یعنی استفاده از ویدئو برای بازاریابی و تبلیغات. بازاریابی ویدئو یعنی تولید محتوای ویدئویی و تبلیغات برند تجاری در کانال های مختلف مانند شبکه های اجتماعی و …. به منظور جذب ترافیک و افزایش نرخ تبدیل. بازاریابی ویدئو یکی از تکنیک های مهم بازاریابی اینترنتی است. بر اساس مطالعات، 50% از کاربران به ویدئو های منتشر شده از برند های تجاری بیش از انواع دیگر تولید محتوا علاقه نشان می دهند. ویدئو ها بر تصمیم خرید 90% از کاربران مؤثرند. بازاریابی ویدئو به دلیل استقبال زیاد کاربران از این نوع تولید محتوا اهمیت زیادی پیدا کرده است. برند های تجاری با بازاریابی ویدئو می توانند آگاهی و شناخت کاربران از برند تجاریشان را افزایش دهند. با بازاریابی ویدئو می توان اعتماد مخاطب هدف را جلب کرد. با ویدئو مارکتینگ، مدت ماندگاری در سایت افزایش خواهد یافت. با بازاریابی ویدئو می توان کاربران را به انجام اقدامی تشویق و ترغیب کرد.

سرعت سایت

یکی از تکنیک های سئو، بهبود سرعت سایت است. منظور از سرعت سایت مدت زمان بارگذاری سایت است. سرعت سایت بر سئو تأثیر گذار است. سرعت سایت اگر خوب باشد باعث جذب کاربر و افزایش مدت ماندگاری در سایت می شود. برای تست سرعت سایت ابزار های مختلفی وجود دارد. برای بهبود سرعت سایت تکنیک های مختلفی مانند سئو ویدئو، سئو تصویر، کدنویسی تمیز و … وجود دارد. برای افزایش سرعت سایت خود در صورت علاقه مندی می توانید از خدمات سئو سایت شرکت دارکوب استفاده نمایید. شرکت دارکوب با بیش از دو دهه فعالیت ارائه دهنده ی خدمات سئو سایت، طراحی وب سایت، دیجیتال مارکتینگ، تبلیغ در گوگل و …. می باشد.

تأثیر ویدئو بر روی سئو چیست؟

تأثیر ویدئو بر روی سئو سایت زیاد است. با توجه به اینکه محتوای ویدئویی طرفداران زیادی دارد، تولید محتوای ویدئویی و سئو ویدئو باعث افزایش مدت ماندگاری در سایت می شود. وقتی کاربران مدت زمان بیشتری در طراحی سایت شما بمانند، موتور های جستجو این موضوع را درک می کنند که طراحی وب سایت شما برای کاربران ارزشمند است. در نتیجه یک رأی مثبت به وبسایت شما می دهند. ویدئو ها همچنین باعث کاهش نرخ خروج از صفحه می شوند. با بررسی نرخ خروج از سایت می توانید درک خوبی از رفتار کاربر به دست آورید. اگر نرخ خروج از سایت شما بالاست بایستی برای افزایش مدت ماندگاری در سایت اقداماتی انجام دهید. مثلاً اینکه تولید محتوا با کیفیت داشته باشید، هدر ها و عناوین جذاب انتخاب کنید، لینک سازی داخلی خوبی داشته باشید و ….

استفاده از وبسایت های انتشار ویدئو

وبسایت های زیادی هستند که اعتبار بسیار خوبی دارند و ویدئو های دیگر وب سایت ها را نشان می دهند. یوتوب یکی از این وبسایت هاست. سئو این وبسایت ها بسیار قوی است. گوگل و سایر موتور های جستجو به این وب سایت ها بیشتر از یک طراحی وب سایت معمولی اهمیت می دهند. برای اینکه ویدئو طراحی سایت شما در لیست نتایج موتور های جستجو نمایش داده باشد بایستی هنگام آپلود فیلم در این وب سایت ها یک عنوان مناسب برای آن انتخاب کنید که شامل کلمات کلیدی باشد. بعد از آپلود ویدئو بایستی لینک صفحه ای که ویدئو در آن قرار دارد را در گوگل ثبت کنید. این کار به گوگل کمک می کند تا بسادگی به آن صفحه بخزد و آن را ایندکس کند. سپس می توانید لینک ویدئو را در صفحات شبکه های اجتماعی منتشر کنید و برای طراحی سایت خود ترافیک به دست آورید.

نتیجه

ویدئو ها در جذب کاربر، بیشتر از سایر رسانه ها تأثیر دارند. دارندگان وب سایت با تولید محتوای ویدئویی و تصویری و سئو ویدئو و سئو تصویر می توانند ترافیک خوبی از موتور های جستجو به دست آورند، مدت ماندگاری در سایت خود را افزایش دهند، نرخ خروج از سایت را کاهش دهند و در مجموع در کسب رتبه اول گوگل و نمایش ویدئو های طراحی سایت خود در صفحه اول گوگل موفق تر باشند. سئو تصویر و سئو ویدئو از تکنیک های سئو سایت هستند که در کنار اقدامات دیگر مانند دیجیتال مارکتینگ و تبلیغ در گوگل باعث بهبود رتبه سایت و قرار گرفتن طراحی سایت در صفحه اول گوگل می شود. اگر به دنبال کسب رتبه اول گوگل هستید در صورت تمایل می توانید از خدمات سئو سایت شرکت دارکوب استفاده نمایید. شرکت دارکوب با برخورداری از کادری حرفه ای ارائه دهنده ی خدمات طراحی سایت، سئو سایت، دیجیتال مارکتینگ، تبلیغ در گوگل و …. است.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز