کاهش هزینه ساخت سایت با الگوریتم های هوش مصنوعی

نوشته شده توسط فائزه محمودی فرد

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=15523

4.7/5 - (9 امتیاز)

یک از مهم ترین مسائل در طراحی سایت هزینه ی آن می باشد.

همانطور که می دانید برای داشتن یک وب سایت لازم است هزینه کنید حتی در صورتی که خودتان وب سایت را طراحی کنید. این هزینه شامل هزینه ی خرید هاست و دامنه است. در صورتی که طراحی وب سایت خود را به طور کامل به یک شرکت طراحی سایت بسپارید هزینه ها بیشتر می شود. اما همه ی افراد، از جمله طراحان سایت به دنبال راهی برای کاهش هزینه ی طراحی سایت هستند. اما چگونه؟

کاهش هزینه ساخت سایت با الگوریتم های هوش مصنوعی

در این مقاله که توسط شرکت طراحی سایت دارکوب منتشر شده سعی داریم در مورد کاهش هزینه ی طراحی وب سایت با استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی صحبت کنیم.

تعریف هوش مصنوعی

این که برنامه های کامپیوتری و دستگاه ها بتوانند کارها را توسط استدلال و منطق ریاضی انجام دهند یک تعریف از هوش مصنوعی می باشد. در واقع هوش مصنوعی با استفاده از الگوریتم ها و مدل های ریاضی به دستگاه ها این امکان را می دهد تا با استفاده نمودن از داده ها و اطلاعات موجود در فرآیندهای خود استفاده نمایند و در نتیجه بهترین تصمیم را بگیرند.

استفاده از هوش مصنوعی باعث بالا رفتن دقت در برنامه های کامپیوتری، افزایش سرعت و دقت در پردازش داده ها و … می شود. به طور کلی هوش مصنوعی به ارتقاء زندگی بشر کمک می کند.

طراحی سایت با هوش مصنوعی

امروزه استفاده از هوش مصنوعی در طراحی سایت در حال پیشرفت است به گونه ای که هوش مصنوعی می تواند بخش های مختلف یک وب سایت را طراحی نماید و به طراحان وب سایت کمک کند. هوش مصنوعی به عنوان یک دستیار هوشمند و ابزار کمک کننده به نیروی انسانی می باشد که باعث انجام سریع کارهای مربوط به طراحی و توسعه ی سایت می شود. قبل از این که هوش مصنوعی در طراحی سایت ها نقشی داشته باشد، طراحی سایت کار سخت و زمان بری بود همچنین هزینه ی طراحی سایت نیز بسیار بالا بود.

در واقع هوش مصنوعی قسمتی از علوم کامپیوتری است که می تواند کارها را با دقت و سرعت بیشتری نسبت به انسان انجام دهد. تحلیل و بررسی اطلاعات، برنامه ریزی، پردازش متن ها و تصاویر، حل مسائل مختلف، ثبت اطلاعات و … از جمله کارهایی ست که هوش مصنوعی در طراحی وب سایت قادر به انجام آن ها است.

علاوه بر این هوش مصنوعی در بخش هایی مانند: طراحی تصاویر، تولید محتوا، طراحی و توسعه ی وب سایت و الگوریتم های موتورهای جست و جو مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع هوش مصنوعی یک فنآوری ست که در بهبود کیفیت کار طراحان وب سایت ها و برنامه نویسان تاثیر گذار است. از هوش مصنوعی برای ارتقاء تجربه کاربری مخاطبان در پروژه های آنلاین و در مقابله با چالش های بازار رقابتی و سودآوری پروژه های نرم افزاری و وب سایت ها استفاده می شود.

کاربرد هوش مصنوعی در طراحی وب سایت

همانطور که پیشتر بیان شد هوش مصنوعی در طراحی وب سایت دارای کاربردهای فراوانی ست که استفاده از این علم باعث راحتی طراحی سایت و همچنین سرعت سایت شده است. در این بخش برخی از کاربردهای هوش مصنوعی در طراحی وب سایت را شرح می دهیم:

  • بهینه سازی رابط کاربری: به طور کلی لازم است یک طراح وب برای تغییر وب سایت خود کارهایی مانند: انتخاب بهترین قالب سایت، ایده داشتن و توسعه ی قالب سایت را انجام دهد.
  • توسعه ی بهینه ی سایت: ابزارها و نرم افزارهایی که با استفاده از هوش مصنوعی ساخته شده اند قادرند به صورت خودکار کار کد نویسی را بدون خطا و در سریع ترین زمان ممکن انجام دهند. در واقع هوش مصنوعی می تواند طراحی یک سایت را به صورت کامل انجام دهد.
  • پلتفرم دارای هوش مصنوعی طراحی: در روش طراحی سایت با استفاده از هوش مصنوعی لازم است کاربر نوع وب سایتی که می خواهد داشته باشد به همراه قابلیت های مد نظرش را و همچنین اطلاعات مربوط به کسب و کارش را به برنامه اعلام نماید، برنامه با یادگیری ماشین و هوش مصنوعی یک سایت سفارشی را مطابق با نیازش به او می دهد.

مزایای طراحی سایت با استفاده از هوش مصنوعی

قبل از به کار گیری و استفاده از هوش مصنوعی در طراحی سایت بهتر است مزیت های استفاده از این فنآوری را بدانیم. در ادامه برخی از مزایای استفاده از هوش مصنوعی در طراحی سایت را بیان می کنیم:

  • ارتقاء تجربه کاربری: یکی از مهم ترین مزیت های طراحی سایت با استفاده از هوش مصنوعی، ارتقاء تجربه کاربری با هوش مصنوعی می باشد. هوش مصنوعی به همه ی روش های کد نویسی و الگوهای مختلف تعاملی دسترسی دارد بنابراین با داشتن این قابلیت می تواند در ارتقاء تجربه ی کاربری سایت، به طراحان سایت کمک کند.
  • صرفه جویی در زمان و هزینه: در طراحی سایت با استفاده از هوش مصنوعی می توانید در مدت زمان کوتاهی یک وب سایت را طراحی کنید. بنابراین کد نویسی توسط هوش مصنوعی باعث کاهش هزینه و زمان برای ساخت یک سایت می شود.
  • پاسخ به نیاز مشتری: سایت هایی که با استفاده از هوش مصنوعی ساخته می شود، امکانات پیشرفته ای را در اختیار مشتریان قرار می دهند که باعث می شوند نیازهای مشتری را رفع نمایند.
  • بهبود سئو: یکی دیگر از مزایای مهم طراحی سایت با هوش مصنوعی، تاثیر هوش مصنوعی بر سئو سایت است. در واقع طراحی سایت با استفاده از هوش مصنوعی باعث بهبود سئو سایت می شود. هوش مصنوعی با به کار گیری بهترین الگوها و الگوریتم های طراحی ، باعث بهبود سرعت و در نتیجه سئو وب سایت ها می شود.

ریسپانسیو نمودن سایت

از آن جایی که امروزه تعداد موبایل های هوشمند رو به افزایش است، افراد بیشتر کار ها از جمله جست و جو در اینترنت را با استفاده از موبایل خود انجام می دهند. بنابراین وب سایت شما باید به گونه ای طراحی شود که به خوبی در موبایل ها نمایش داده شود. یعنی باید وب سایت خود را به صورت واکنشگرا یا ریسپانسیو طراحی نمایید. در صورتی که یک وب سایت ریسپانسیو نباشد به صورت بهم ریخته و نا مرتب در صفحه نمایشگر موبایل نمایش داده می شود و حتی ممکن است به طور کلی سایت در موبایل نمایش داده نشود.

ویژگی ریسپانسیو بودن سایت بسیار مهم است. ریسپانسیو نمودن سایت بسیار راحت است، هزینه ی ریسپانسیو سازی سایت نیز خیلی بالا نیست. برای ریسپانسیو نمودن وب سایت ها از فریم ورک های مخصوص به این کار استفاده می شود. یکی معروف ترین فریم ورک ها برای ریسپانسیو نمودن سایت فریم ورک بوت استرپ می باشد. کار با این فریم ورک بسیار آسان می باشد.

هزینه ی ریسپانسیو نمودن سایت به عوامل مختلفی بستگی دارد. به عنوان مثال در صورتی که سایت دارای تعداد صفحات بیشتری باشد این هزینه نیز افزایش می یابد. علاوه بر تعداد صفحات به میزان محتوای سایت نیز بستگی دارد.

بهینه سازی سایت

سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جست و جو مساله ی بسیار مهمی می باشد. سئو دارای انواعی ست که باید در طراحی سایت همه ی آنها را رعایت نمود. سئوی داخلی مربوط به بهینه سازی محتوای داخل سایت و سئوی خارجی به بک لیک های دریافتی در خارج از سایت مربوط می شود.

در صورتی که در یک وب سایت سئوی خارجی را رعایت نموده ولی به سئوی داخلی اهمیتی ندهید، سایت شما بهینه نمی شود و این کار حتی باعث جریمه شدن سایت از طرف گوگل می شود. برای سئو نمودن سایت خود لازم است هزینه پرداخت کنید. هزینه سئو سایت به عوامل مختلفی بستگی دارد.

همچنین هزینه ی سئو برای سایت های مختلف، متفاوت است. قیمت سئو و بهینه سازی سایت به عواملی مانند: عمر سایت و دامنه، وضعیت و جایگاه فعلی سایت، تعداد کلمات کلیدی برای سئو نمودن، پشتیبانی، مشاوره و آموزش، مقدار و کیفیت محتوا بستگی دارد.

طراحی سایت فروشگاهی

این روزها یکی از مهم ترین معیارها برای موفق شدن در فروشگاه های اینترنتی استفاده از هوش مصنوعی می باشد. طراحی سایت فروشگاهی با هوش مصنوعی توانسته تغییرات زیادی را در کسب و کارهای آنلاین ایجاد نماید. بنابراین هوش مصنوعی باعث بهبود وضعیت کسب و کارها از لحاظ هزینه و جذب کاربر شده است.

هوش مصنوعی در فروشگاه ساز ها بسیار کاربردی شده است و در زمینه های تولید محتوا، طراحی تصاویر، توسعه و طراحی سایت و الگوریتم های موتورهای جست و جو مورد استفاده قرار می گیرد. هزینه ی طراحی سایت فروشگاهی به روش استفاده شده در طراحی سایت بستگی دارد که ارزان ترین روش مربوط به سایت فروشگاهی طراحی شده با استفاده از سیستم مدیریت محتوا می باشد.

تولید محتوا با هوش مصنوعی

با استفاده از هوش مصنوعی می توان بهترین محتوا را تولید نمود. در روش تولید محتوا با هوش مصنوعی، نرم افزار محتوا برایتان ایجاد می شود این نرم افزار قادر است فهرست های محصولات، کتاب های الکترونیکی، پست های یک فروشگاه آنلاین را بنویسید حتی می تواند محتوای صوتی و تصویری ایجاد نماید. در واقع تولید محتوا با استفاده از هوش مصنوعی به گونه ایست که قبل از تولید محتوا ابتدا یک فرد توضیحات، ایده های مرتبط با لحن صدا و هر نوع ویژگی را که مد نظر دارد وارد کند.

طراحی سایت با وردپرس

یکی از عوامل مهم و موثر در تعیین هزینه ی ساخت سایت نحوه ی ساخت آن می باشد. طراحی وب سایت با استفاده از کد نویسی کار سخت و زمانبری است، برای همین سیستم های مدیریت محتوا ساخته شدند. وردپرس یکی از سیستم های مدیریت محتوا ست که بسیاری از وب سایت ها با استفاده از آن ساخته شده اند. طراحی سایت با استفاده از سیستم مدیریت محتوا به دانش کد نویسی نیازی ندارد و بسیار راحت و سریع می باشد همچنین قیمت طراحی سایت با وردپرس بسیار ارزان تر از قیمت طراحی سایت با استفاده از کد نویسی می باشد.

پلاگین های مختلفی توسط سیستم های مدیریت محتوا در اختیار کاربران قرار داده شده است که با استفاده کردن از هوش مصنوعی به کار رفته در بعضی از این پلاگین ها مراحل طراحی سایت انجام می شود. پلاگین های مختلفی وجود دارند که با استفاده از هوش مصنوعی به شما در بررسی واکنش بازدید کنندگان از سایت کمک می کنند. همچنین بعضی از پلاگین ها باعث می شوند به راحتی بتوانید با افرادی که وارد سایتتان می شوند صحبت کنید.

استفاده از وردپرس رایگان است، وردپرس یک سیستم منبع باز است که هر نوع وب سایت را به راحتی با آن می توان طراحی نمود. در صورتی که می خواهید طراحی سایت ارزان را تجربه کنید بهتر است از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده نمایید.

طراحی سایت با وردپرس دارای مراحلی می باشد قبل از هر کاری ابتدا باید بدانید به چه نوع سایتی نیاز دارید. پس از آن باید نام سایتتان را انتخاب نمایید در واقع نام و دامنه ی هر وب سایت هویت آن سایت را بیان می کند. سپس باید برای سایت خود یک هاست مناسب را خریداری نمایید.

هاست مکانی ست که قرار است اطلاعات و محتویات سایتتان در آن ذخیره شود. پس از آن سایتتان به یک قالب نیاز دارد برخی قالب ها به صورت رایگان موجود هستند اما بسیاری دیگر به صورت آماده توسط طراحان از پیش ساخته شده اند و با پرداخت هزینه می توانید هر کدام را که نیاز دارید خریداری نمایید. هزینه ی طراحی قالب وردپرس با توجه به عواملی چون: کیفیت و امکانات قالب، زمان آماده شدن قالب و تخصص طراح تعیین می شود.

هزینه های مربوط به طراحی سایت

برای طراحی یک سایت لازم است هزینه هایی را پرداخت نمایید. در این بخش برخی از ریز هزینه های طراحی وب سایت را بیان می کنیم:

  • هزینه ی دامنه سایت: دامنه ی سایت آدرسی ست که با پسوند مختلف شناخته می شود. لازم است دامنه سایت خود را اجاره نمایید و برای مدت زمان معلوم بابت داشتن آن هزینه پرداخت کنید.
  • هزینه برای خریداری هاست: همانطورکه قبلا هم بیان شد، هاست فضایی ست که محتوای وب سایت شما در آن جا قرار می گیرد. در واقع هاست قسمتی از سرور است که همیشه فعال است و به طور 24 ساعت به شبکه ی جهانی اینترنت متصل است. که باعث می شود کاربران با وارد نمودن آدرس سایت در مرورگر در هر ساعتی از شبانه روز به بازدید سایت بپردازند. هزینه ی هاست به صورت ماهانه یا سالانه محاسبه می شود. شما می توانید هاست مورد نیاز خود را از شرکت طراحی سایت دارکوب با قیمت مناسب خریداری نمایید.
  • هزینه طراحی سایت: هزینه ی طراحی سایت به روش های مورد استفاده در طراحی بستگی دارد. عواملی چون امنیت طراحی، وجود امکانات مختلف، پشتیبانی سایت و استفاده نمودن از سیستم مدیریت محتوای آماده یا اختصاصی و سفارشی در تعیین قیمت طراحی سایت نقش دارند.
  • هزینه ی تولید محتوا: یکی از مهم ترین ویژگی ها در یک سایت محتوای آن می باشد. در واقع وب سایت ها می بایست به صورت منظم و با توجه به نیاز خود اقدام به تولید محتوا نماید. قیمت تولید محتوا با توجه به کارایی و توانایی کارشناس مسئول این کار تعیین می شود.
  • هزینه سئو: بهینه سازی سئوی سایت نیز نیاز به پرداخت هزینه دارد. در واقع هزینه ی سئو درون سایت با توجه به نوع قالب و زبان برنامه نویسی و حجم و نوع محتوا تعیین می شود.
  • هزینه پشتیبانی: یکی دیگر از هزینه های مربوط به طراحی سایت، هزینه ی پشتیبانی فنی و سئوی سایت است پشتیبانی برای هر سایت با توجه به نوع فعالیت متفاوت است. مواردی مانند: بررسی خطاهای سایت، به روز رسانی منظم کد نویسی و قالب ها، بررسی روزانه، هفتگی و ماهانه گوگل، بررسی نقش پیشرفت سایت در گوگل و تعیین حرکت برای همه ی اعضای سایت در پشتیبانی وب سایت ها تاثیر گذار هستند.

سخن پایانی

در این مقاله در مورد هوش مصنوعی و مزیت های طراحی سایت با هوش مصنوعی صحبت شد. همانطور که گفتیم هوش مصنوعی برای تسهیل در کارها ایجاد شده است. در صورتی که تمایل دارید برای کسب و کار خود وب سایتی را طراحی نمایید لازم است حتما یک وب سایت مطابق با آخرین علم و به روز رسانی ها بسازید. همچنین در صورتی که صاحب وب سایت هستید باید آن را باز طراحی نمایید چرا که اگر سایتتان قدیمی باشد به زودی مشتریان خود را از دست می دهد و در رقابت با سایر وب سایت های مرتبط با موضوع سایتتان عقب می ماند.

شما می توانید سفارشات مربوط به طراحی سایت یا به روز رسانی سایت خود طبق آخرین تغییرات و پیشرفت ها در طراحی سایت را به شرکت طراحی سایت دارکوب بسپارید. علاوه بر سفارش طراحی سایت به شرکت دارکوب، می توانید در سایت آموزشگاه دارکوب دوره های مربوط به آموزش طراحی سایت را تهیه کرده و مشاهده نمایید با این کار می توانید طراحی سایت را یاد گرفته و وب سایت مورد نظر خود را طراحی نمایید.

تمامی آموزش ها در سایت آموزشگاه دارکوب مطابق با آخرین به روز رسانی ها هستند. در صورت نیاز نیز می توانید در سایت شرکت دارکوب اقدام به خرید سایت فروشگاهی نمایید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز