21 پیشنهاد حرفه ایی عملی برای سئو

نوشته شده توسط مهندس کلانتری

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=569

5/5 - (2 امتیاز)

امروز ما با 21 نکته و تکنیک حرفه ایی سئو آشنا می شویم. در حقیقت این ها همان نکاتی هستند که سایت Backlinko برای افزایش تعداد بازدید خود به بیش از 180000  بازدید کننده در ماه انجام داده است.

 

لیست مطالب

1-     استفاده از واژه های با حال در تگ Title

تگ Title در واقع همان چیزی هست که همراه لینک سایت شما در صفحه نتایج جستجو نمایش داده می شود. این اولین نقطه برقراری ارتباط با کاربر است. پس هر چه این عنوان برای کاربر جذاب تر و مرتبط تر با قصد کاربر باشد احتمال کلیک شدن آن توسط کاربر در صفحه نتایج جستجو افزایش می یابد و این یعنی ترافیک بیشتر که به سایت شما جذب می شود.

برای مثال ما دو تگ عنوان داریم: “بررسی موردی نشان داد 1000 پست شبکه اجتماعی 15% ترافیک ارگانیک را افزایش داد (در دوهفته)”، و تگ دیگری برای همان محتوا با عنوان “شگفت انگیز! 15% افزایش ترافیک با کمپین سئو در دو هفته”.

به نظر شما کدام یک از این تگ ها جذاب تر است و توانسته ترافیک بیشتری را برای یک محتوای یکسان به دست آورد؟ بررسی بکلینکو نشان می دهد استفاده از عنوان دوم تا 45% افزایش ترافیک را به همراه دارد. تنها تفاوت مهم این دو استفاده از کلمه “شگفت انگیز” و جمله بندی آن است. جالبه نه؟

شاید بپرسید دیگر چه کلماتی چنین قدرت جذبی را با خود به همراه دارند؟ من برای شما چند واژه دیگر ذکر می کنم: راهنما، جدید، سریع، دیوانه کننده، چطور، تحقیقات، ثابت شده، نتایج، متحیّر کننده و قدم به قدم.

 

2-     جلوی افزایش Pogosticking بگیرید

در حقیقت Pogosticking می تواند سئو وب سایت شما را نابود کند. اما Pogosticking چیست؟ یعنی کاربر در صفحه نتایج جستجو بر روی لینک سایتی کلیک کند و سپس بلافاصله روی دکمه برگشت کلیک نماید تا از صفحه نتایج جستجو به صفحه دیگری برود (این با Bounce Rate یا نرخ پرش متفاوت است، نرخ پرش همیشه بد نیست اما Pogosticking همیشه سیگنال منفی برای سئو دارد). سیگنالی قویی که Pogosticking به گوگل می دهد این است “کاربر از این صفحه راضی نیست”.

خوب لازم نیست که بگویم که اگر گوگل بفهمد که کاربر از صفحه شما راضی نیست، رتبه آن را کاهش می دهد!

اما ما چطور می توانیم که جلوی Pogosticking را بگیریم؟ ما در اینجا سه راه کار داریم:

  • از لیست عددی و دکمه ایی در محتوای خود استفاده کنید. وقتی صفحه وب سایت شما دارای چنین ویژگی هست بازدید کننده ناخودآگاه به خواندن آن مشغول می شود، چون خواندن محتوا در این ساختار راحت تر و سریع تر است. در واقع این کار به خوانایی صفحه شما نیز کمک بزرگی می کند و کاربر خود به خود از طرح بندی محتوای شما خوشحال می شود.
  • مقدمه ایی کوتاه در حد 4 تا 9 جمله بنویسید. بعضی وقت ها مقدمه های طولانی و غیر جذاب باعث فرار دادن بازدید کنندگان می شود. اگر شما برای یک مقاله که خواندن آن 4 تا 5 دقیقه طول می کشد 5 خط مقدمه بنویسید خیلی مطلوب نیست.
  • محتوای اصلی را در ابتدا و وسط صفحه قرار دهید. جستجو گران سایت همیشه عجله دارند. آن ها می خواهند سریعا به پاسخ خود برسند، اگر حس کنند وقت آن ها در حال تلف شدن است مثل یک توپ لاستیکی از جای خود جهش می کنند. پس در همان ابتدا و وسط محتوا چیزی را که می خواهند به آن ها بدهید.

 

3-     صفحات خون آشام سئو را حذف کنید

صفحات خون آشام همان صفحاتی هستند که برای سایت شما ترافیکی نمی آورند. زمانی که شما این صفحات را حذف می کنید رتبه شما بالا می رود و ترافیک بیشتری به سایت شما هدایت می شود.

برای مثال یک وب سایت تجارت الکترونیک بزرگ با حذف 11000 صفحه محصول توانست 32% ترافیک ارگانیک و 28% درآمد خود را افزایش دهد. در نمونه ایی Proven.com با حذف 40000 صفحه توانست 88.3% ترافیک را افزایش دهد.

خوب چطور با حذف صفحات وب سایت گوگل رتبه سایت شما را افزایش می دهد؟ در واقع گوگل علاقه ایی به صفحات ضعیف با محتوای کم کیفیت ندارد. حتی گوگل اعلام کرده است که یک صفحه قوی را به تعداد زیادی صفحه ضعیف تر ترجیح می دهد. ما در سایت دارکوب نگران این گونه صفحات نیستم، چون ما به نسبت صفحات تولیدی خود تعداد قابل توجهی (حتی بیش از انتظار) بازدید کننده را به وب سایت و صفحات خود آورده ایم.

 

4-     در صنعت خود تحقیق کنید

بهترین راه برای گرفتن بک لینک از یک سایت خیلی معتبر (High DA) به سایت شما در صنعت شما چیست؟

خیلی ساده است. بهتر است محتوایی تولید کنید که برای صنعت شما مفید باشد و آن را برای همه به اشتراک بگذارید.

مثلا یک وب سایت سئو می تواند به بررسی بازار سئو بپردازد و شرکت ها و سایت های قوی در این حوزه را معرفی نماید. با این ارجاع دادن ها است که شما می توانید صدای خود را در مقیاس وسیعی در صنعت و کسب و کار خود به دیگران برسانید. مقابل سایرین با مفید یافتن محتوای شما آن را سایت خود ذکر کرده و به شما لینک می دهند. بنابراین در تولید محتوا به این فکر باشید که چطور می توان به تعداد زیادی از افراد سود رساند، این نگرش برای شما نوعی سرمایه گذاری است.

 

5-     از ایمیل برای گرفتن بک استفاده کنیم

خوب شما شاید بگویید ساده است یک ایمیل به مدیر وب سایتی می زنیم که می خواهیم از آن بک لینک بگیریم، طرف مقابل نیز یا قبول می کند یا نه! البته تجربه نشان داده روش های دیگری هم هست. شما لازم است اول ارتباط برقرار کنید سپس درخواست تبادل لینک نمایید. برای مثال: از مطلب وب سایتی (مرتبط به کسب و کار شما) خوشتان آمده است، ایمیلی برای بر قراری ارتباط بفرستید از آن مقاله تعریف و یا بابت آن تشکر کنید. در ادامه پیشنهاد بدهید که در مقابل شما می خواهید برای تبادل لینک مطلب باکیفیتی بالا تهیه کنید تا این تبادل با کیفیت انجام شود.

 

6-     محتوای وب سایت خود را برای الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل بهینه کنید

بهینه سازی یک صفحه وب چیزی خیلی بیشتر از چندین بار به کار بردن کلمه کلیدی است. چون گوگل از الگوریتم مرغ مگس خوار Hummingbird  استفاده می کند. این الگوریتم تنها به دنبال کلمات کلیدی نیست بلکه به دنبال درک محتوای صفحه است.

چطور محتوای وب سایت را برای مرغ مگس خوار بهینه سازی کنیم؟

  • از مترادف های کلمات کلیدی در محتوا استفاده کنید. برای این کار کلمه کلیدی مورد نظر خود را در گوگل جستجو کرده در پایین صفحه به موارد مشابه و مرتبطی بر خواهید خورد که گوگل آن را به شما پیشنهاد می دهد. از این موارد در محتوای خود استفاده کنید.
  • برای یافتن کلمات کلیدی از ابزاری مانند com استفاده کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که در آن یک کلمه کلیدی وارد کنید سپس به شما لیستی از موضوعات و کلمات کلیدی مرتبط می دهد که می توانید در بهینه سازی صفحه از آن ها استفاده کنید.

 

7-     به محتوای صوتی و تصویری متن اضافه کنید

انواع محتوای صوتی و تصویری کمک بزرگی برای جذب ترافیک به وب سایت هستند. اما در اینجا مسئله ایی وجود دارد. گوگل محتوای درون آن را نمی فهمد و با محتوای متنی سازگار است. برای همین پیشنهاد می شود متنی از محتوای صوتی و تصویری تهیه شود و در همان صفحه قرار بگیرد. این متن حتی می تواند خلاصه ایی یا شرحی جانبی از محتوای ویدئو باشد.

 

8-     به محتوای قدیمی وب سایت خود جانی دوباره بدهید

آیا تعداد زیادی پست وبلاگ دارید که در حال خاک خوردن در دنیای وب هستند؟ شاید این ها معدن طلایی هستند که از آن خبر ندارید. آن ها می تواند برای سایت شما نیز ترافیک خوبی بیاورند. اما چطور؟

شما می توانید مقالات خود را به روز رسانی کنید. اینکار با اضافه کردن لینک ها جدید و اطلاعات به روز ممکن است. حتی می توانید ساختار متن را از نو بسازید مثلا لیست یا تصویری به آن اضافه کنید که برای کاربر خوانا تر باشد. یا کل آن را بازنویسی کنید. به همین سادگی این محتوا جانی دوباره می گیرد. البته شاید نگران محتوای تکراری باشید، اما اگر محتوا را در همان URL بازنویسی کنید مشکلی از این بابت به وجود نمی آید. اما شاید گاهی اوقات حذف محتوای قدیمی از سایت گزینه شما باشد.

 

9-     کسب بک لینک با صحبت کردن

حرفه ایی ها با برگزاری سمینار و سخنرانی در آن به راحتی بدون صرف زمان و هزینه ایی بیشتر برای خود بک لینک به دست می آورند. زمانی که شما چیزی به دیگران ارائه می دهید که مفید است، خود به خود درباره شما در فضای مجازی و حقیقی صحبت می شود. اینطور افراد زیادی به صحبت ها و سایت شما رفرنس خواهند داد.

 

10- استفاده از GSC Hack

این یک استراتژی سئو است که به شما کمک می کند که برای عبارات کلیدی بلند رتبه بگیرید. اما این چطور کار می کند؟ ابتدا در کنسول گوگل خود لاگین کرده و به Performance Report و سپس Pages بروید. در اینجا به شما صفحاتی که بیشترین ترافیک را دریافت کرده اند می بینید. اگر بر روی صفحات کلیک کنید کلمات کلیدی ایی که این صفحات برای آن رتبه گرفته اند را خواهید دید.

حتما از دیدن کلمات کلیدی که برای آن ها رتبه گرفته اید تعجب خواهید کرد. اما این مسئله چه اهمیتی دارد؟ خوب اگر شما بدون هیچ تلاشی برای این عبارات رتبه گرفته اید، چه خوب می شود که برای آن قدمی هم بردارید. یعنی این عبارات را بیشتر در پست های خود به کار بگیرید.

 

11- تولید محتوای قابل لینک در بازارهای ویژه مرتبط

آیا بازاری که شما در آن کار می کنید خلوت و ملال آور است؟ خوب شاید فکر کنید که تولید محتوایی که دیگران به آن لینک بدهند یا در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند، در چنین شرایطی غیر ممکن است.

اما خوشبختانه مسئله اینگونه نیست. شما باید محتوایی از کسب و کار خود در ارتباط با سایر کسب و کار های جانبی و مرتبط تولید نمایید. برای مثال: کسب و کار شما سموم و کنترل حشرات است، محتوایی که در این حالت باید تولید کنید می تواند شامل موضوعاتی جانبی مانند باغ داری، سم شناسی، محیط زیست، باغ داری خانه، DIY باشد. حتی می توانید این ارتباط را از طریق Infographic  ها به نمایش در آورید.

 

12- دریافت لینک به کمک محتوای تصویری شما

در حالت ایده آل وب سایت هایی که از تصاویر، جداول، اینفوگرافیک های شما در سایت خود استفاده می کنند به شما لینک خواهند داد. اما بیایید تصور کنیم که همه این کار را نمی کنند. شما می توانید از این تکنیک برای دریافت لینک استفاده کنید.

یک دارایی تصویری از سایت خود انتخاب کنید: مثلا یک اینفوگرافیک، روی آن کلیک راست کرده و copy image address را کلیک کنید. این نام را در گوگل در قسمت Search by image جستجو کنید. شما با لیستی از سایت هایی که از تصاویر شما استفاده کرده اند مواجه می شوید. حالا ببینید که چه کسانی از دارایی شما استفاده کرده اند اما به شما لینک نداده اند. حال می توانید مانند ما در شرکت دارکوب با ارسال یک ایمیل دوستانه از آن ها درخواست لینک کنید.

 

13- برای برند کلمه کلیدی تولید کنید

با ساخت کلمات کلیدی برند شما رتبه اول در آن ها را به خود اختصاص می دهید. کاری که خیلی از برند های بزرگ انجام می دهند. کلید واژه های آن ها دیگر در تمام صنعت به کار می رود. خوب چطور چنین کاری کنیم؟

اول یک استراتژی، تکنیک، پروسه، مفهوم که مختص خودتان هست ایجاد کنید. شاید به نظر دشوار بیاید اما اصلا اینطور نیست. شما از چیزی که وجود دارد استفاده کرده و آن را به چیز دیگری گره می زنید. سپس برای آن نامی انتخاب می کنید. این بیشتر یک هنر است تا علم. اما در این هنر باید کلمه شما: کوتاه، آسان برای تلفظ و به یاد آوردن، منحصر به فرد و توصیفی باشد. در آخر لازم است که شما روی این کلمه تبلیغ و تولید محتوا کنید.

 

14- مقالات خود را با “چیست؟” تولید کنید

وقتی شخصی یک عبارت سطح بالا مانند سئو را در گوگل جستجو می کنند وی به احتمال زیاد به دنبال معنا و تعریف آن است. برای همین بیشتر نتایج اولیه گوگل شبیه به “دارکوب چیست؟” است. بنابراین بهتر است در تولید محتوا برخی از مقالات را با چنین عنوان هایی توسعه دهید تا با پاسخ و توصیف این سوالات در صفحه اول گوگل به رتبه مطلوب برسید.

 

15- تاریخ انتشار را با تاریخ آخرین به روز رسانی جا به جا کنید

ممکن است شما محتوای مقالات را به روز رسانی کنید اما تاریخ انتشار آن تغییری نمی کند. هر چند اطلاعات شما جدید است اما تاریخ انتشار اولیه برای کسانی که به دنبال اطلاعات به روز هستند خوش آیند نیست. برای همین همیشه به جای تاریخ انتشار تاریخ بروز رسانی را در صفحه نمایش دهید. این طور به روز رسانی های شما بیشتر به چشم کاربران و گوگل خواهد آمد.

 

16- استفاده از پادکست و Google Images

اول به دنبال کسی در صنعت و کسب و کار خاص خود باشید که تمایل به پست مهمان دارد. شما می توانید با جستجو کردن عکس پروفایل آن ها ببینید که در کجا ها این افراد پست مهمان دارند آن ها را بیابید. حال می توانید به دنبال یک مصاحبه یا پادکست با این فرد باشید.

متاسفانه به قدرت پادکست در سئو کم توجهی می شود. تهیه یک پادکست بسیار آسان تر از تولید سایر انواع محتوا برای پست مهمان است و با پست مهمان شما می توانید به یک بک لینک با ارزش دست پیدا کنید.

 

17- ابزار های جستجوی کلمات کلیدی گوگل را بهتر درک کنید

برای مثال Google Correlate به شما کلمات کلیدی ایی را که با یکدیگر جستجو می شوند را نمایش می دهد. برای مثال در کلمات blogging, WordPress, Blog comments, Blog post ideas, Copywriting tips با یکدیگر در ارتباط هستند. اما این اطلاعات سودی برای سئو دارد؟ اول از همه شما می توانید محتوای خود را با استفاده از این کلمات بهینه سازی کنید. به هر حال این ارتباطی است که گوگل بین کلمات کلیدی در نظر می گیرد.

به علاوه این ابزار به شما کلمات کلیدی جدیدی معرفی می کند که شما می توانید برای آن ها نیز تولید محتوا کنید. پس هر چه در این ابزار ها دقیق تر شوید نکات بیشتری برای استفاده در سئوی خواهید یافت.

 

18- از اسنیپت های به عنوان طعمه استفاده کنید

احتمالا شما هم در صفحه نتایج جستجو به Featured Snippets ها بر خورده اید. اگر سوال شما این است که چطور می شود با اسنیپت ها رتبه بهتری گرفت، پاسخ دارکوب ساده است: با کمک کلمات کلیدی و توسعه بخش های پرسش و پاسخ. به همین سادگی شانس شما برای ظاهر شدن در اسنیپت های صفحه نتایج گوگل افزایش می یابد. و این خود فرصتی برای دریافت بازدید را فراهم خواهد کرد.

 

19-  استفاده از Jump Links

لینک های داخلی سایت یک روش عالی افزایش نرخ کلیک سایت شما در صفحه نتایج جستجو است. شما می توانید از Jump Links ها نیز استفاده کنید. این ها لینک هایی داخلی هستند که کاربر را به یک بخش خاص اطلاعات در صفحه هدایت می کند. وقتی شما از Jump Links استفاده می کنید گوگل نیز anchor text آن ها را در صفحه نتایج جستجو نمایش خواهد داد (البته نه در 100% موارد).

 

20- نرخ کلیک CTR سایت را افزایش دهید

CTR ها تعداد کلیک هایی است که شما در صفحه نتایج جستجو دریافت می کنید و سیگنال بسیار مهمی برای سئو به حساب می آیند. سه راه برای افزایش آن وجود دارد:

  • به عنوان صفحه خود عدد اضافه کنید: تحقیقات نشان می دهد که اعداد کلیک بیشتری جذب می کنند.
  • از URL های توصیفی استفاده کنید: با این کار هم به گوگل و هم کاربر درباره درک بهتر محتوای صفحه کمک می کنید.
  • از meta descriptions جذاب استفاده کنید: با این کار کاربر تشویق به کلیک می شود.

 

21- یافتن کلمات کلیدی از طریق ویکیپدیا، یوتیوب و بینگ

خوب قبلا توضیح دادم که شما می توانید از کلمات کلیدی پیشنهادی گوگل در صفحه نتایج جستجو برای تولید محتوا استفاده کنید. موتورهای جستجوی سایت ها و پیشنهادات آن ها نیز منبع خوبی برای یافتن این گونه کلمات کلیدی است، پس حتما آن ها را نیز امتحان کنید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز