طراحی سایت سازگار با گوگل چگونه است

رتبه بندی کاربر: 3 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE
 گوگل قویترین و پر بازدید ترین موتور جستجوی موجود می باشد که کاربران بسیاری از تمامی کشورها جستجوهای اینترنتی خود را از طریق آن انجام می دهند و به عنوان محبوب ترین و با امکانات ترین موتور جستجو مطرح می باشد. در کشور ما ایران هم این موتور جستجو به عنوان انتخاب شماره یک کاربران برای جستجوهای اینترنتی می باشد و در صورتی که بتوانیم طراحی سایت خود را سازگار با گوگل انجام دهیم کاربران بسیاری از طریق جستجوهای گوگل جذب وب سایت ما خواهند گردید. 
برای اینکه سایت شما سازگار با گوگل باشد سه روش وجود دارد که به صورت زیر می باشد:
  1.  google discover
  2. google adwords
  3. seo

google discover چیست؟

یکی از روش های تبلیغاتی در گوگل google discover است. google discover به معنای یک قابلیتی در گوگل گفته می شود که افراد در آنجا بتوانند امان این را داشته باشند که با توجه به علایق و نیازهایشان را مشاهده کنند. یعنی کاربران وقتی درباره یک موضوع زیاد سرچ میکنند گوگل آن را تشخیص می دهد و محتوا را بر اساس سرچ کاربران نمایش داده می شود. به زبان ساده google discover مانند قسمت اکسپور برنامه اینستاگرام است که افراد با توجه به علایق خود موضوعاتی که بیشتر جستجو میکنند درگوگل دیس کاور دیده میشود. این قابلیت به افراد این امکان را می‌دهد تا سایت‌های مورد علاقه خود را در Google Discover دنبال کنند و از آخرین به‌ روزرسانی‌های آن مطلع شوند. 

google adwords چیست؟

google adwords که به آن google ads هم می گویند بزرگ ترین راه درآمد برای گوگل است. google ads یک بستر تبلیغاتی است که در سایت برای هر تعداد کلیکی که کاربران انجام می دهند باید فرد تبلیغ کننده آن سایت مبلغی را به ازای هر کلیک پرداخت کند. روش کار آن این گونه است که صاحبین تبلیغات برای آوردن سایت خود به نتایج برتر گوگل از یک مبلغی را به گوگل پرداخت می کنند و گوگل به میزان کلیک کاربران بر روی سایت آنها وب سایت را بالا می آورد. 

اگر شما سایت خود را با استفاده از google adwords به رتبه بالا در گوگل برسانند  در کنار سایت آن ها کلمه 
ads یا کلمه آگهی نشان داده می شود که گوگل با نشان دادن آن پیامی را برای کاربران به نمایش می گذارد که این سایت از طریق google adwords توانسته رتبه خوبی بگیرد. هزینه آن به علت اینکه به دلار حساب می شود بسیار بالا است.

اصول سئو چیست؟

پس از اینکه تصمیم گرفتیم چگونه طراح سایت شویم باید جواب سوال اصول سئو چیست؟ را هم بدانیم بنابراین در ابتدا واجب است اصول سئو را تعریف کنیم، بعضی از سایت ها در اول صفحات پیشنهادی گوگل هستند و بعضی دیگر در صفحات دوم و سوم و خیلی از سایت های دیگر اصلا در صفحات پیشنهادی گوگل جایی برای خود ندارند. دلیل این تفاوت چیست؟ سایت هایی که در ابتدای صفحات پیشنهادی گوگل قرار دارند از نظر سئو از دیگر سایت ها  قوی تر می باشند. سایت هایی که در صفحات پیشنهادی گوگل قرار ندارند در اصل سئو نشده اند. 

انواع اصول سئو

اصول طراحی سایت حرفه ای و سئو به دو دسته سئو داخلی سایت و سئو خارجی سایت تقسیم می شود، که در ادامه مطلب روش های بهتر شدن هرکدام از اصول seo را توضیح خواهیم داد. با رعایت اصول سئو در طراحی سایت می توانید، مشتریان خود را افزایش دهید. زمانی که مشتریان شما بیشتر شود در اصل فروش شما هم قطعا بهتر خواهد شد.

 سئو داخلی سایت

مورد دیگری که در طراحی سئو سایت اهمیت دارد، سئو داخلی سایت است. سئو داخلی سایت در رتبه سایت شما تاثیر بسیار مهمی می گذارد. چند نکته برای بهتر کردن سئوی داخلی چند نکته ذکر کردیم که در ادامه مطالب میتواند مطالعه کنید.

  •  بهینه سازی آدرس تمام صفحات

یکی از اصول اولیه سئو سایت، بهینه سازی کردن  آدرس صفحات وب سایت شما است. آدرس یا URL هر صفحه وب سایت شما باید کوتاه، خوانا و مربوط به موضوع صفحه باشد. این مورد هم برای گوگل اهمیت دارد، هم می تواند در جذب کردن کاربران نیز تاثیر مثبتی بگذارد. هرچه آدرس یک صفحه خوانا تر و کوتاه تر باشد، کاربر نگاه کردن و قابل درک بودن آدرس می تواند به موضوع کلی آن محتوا یا صفحه بهتر پی ببرد.

  •  تحقیق کلمات کلیدی

مورد دیگر از اصول اولیه سئو سایت، تحقیق کلمات کلیدی است. تحقیق کلمات کلیدی یعنی این که با توجه به نیاز و هدف کاربر آن کلمات را در حوزه کاری خود بیابید. وقتی که بتوانید نیاز و هدف کاربران را پیدا کنید، شما می توانید خدمات یا محصولاتی را ارائه دهید که کاربران آن را بپسندند. در نتیجه ترافیک در وب سایت و فروش بیشتری را تجربه خواهید کرد.

شما می توانید به چند روش برای پیدا کردن ابزار کلمات کلیدی اقدام کنید:

  • استفاده از خود موتورهای جست و جو و سرچ گوگل و پیشنهادات آن
  • استفاده از ابزارهایی مثل keywordtool.io و ...
  •  آمار بررسی و تحلیل رقبا

برای این کار شما عبارتی که میخواهید درباره آن موضوع بنویسید را در قسمت جست و جوی گوگل وارد میکنید و گوگل لیستی از کلمات کلیدی که کاربران اخیرا بیشتر سرچ کرده اند را در اختیار شما قرار می دهد.

  •  تکمیل توضیحات متا

توضیحات متا یا همان بدنه صفحه که شما درباره موضوع خود اطلاعاتی را وارد میکنید باید کامل باشد زیرا روی جایگاه وب سایت شما در گوگل بسیار تاثیر می گذارد. توضیحات متا در واقع متنی است که مخاطبین اینترنت قبل از ورود به صفحه سایت شما، آن را مطالعه می کنند. بنابراین می توان گفت زمانی کاربران اینترنت صفحه شما را کلیک می کنند که توضیحات متا، دارای همان کلمه کلیدی و سوالی باشد که کاربران در آن زمینه نیاز دارند.

  • بهینه سازی لینک های داخلی

لینک سازی داخلی سایت باید بهینه باشد، به این معنی که در هر محتوا صفحه به سایر محتواهای مرتبط حتی در صفحات دیگر لینک داده شود. برای مثال اگر محتوای شما در مورد اصول اولیه سئو سایت است و محتوای دیگری در همین زمینه در صفحه دیگر یا همان صفحه دارید، بهتر است که به آن لینک بدهید. به این شکل بین صفحات سایت خود ارتباط خوبی برقرار می کنید.

  •  کاهش لینک های خروجی

طبق اصل سئو، اگر تعداد لینک های خروجی از سایت شما کم باشد بهتر است. شما می توانید یا تعداد لینک ها را کاهش دهید یا اینکه لینک ها را به صورت nofallow  به سایت های دیگر بدهید. لینک های نوفالو درواقع به گوگل می گویند که این سایت از نظر ما اعتباری ندارد. به عنوان مثال می توانید لینک های افزونه ها را حذف کنید. البته لینک به وب سایت های معتبر که ارزش زیادی در گوگل دارند، می تواند مفید باشد. 

  •  طراحی ریسپانسیو سایت

سایت شما باید قطعا به صورت ریسپانسیو یا واکنش گرا طراحی شود،اگر بخواهیم تعریفی از ریسپانسیو بودن سایت داشته باشیم میتوانیم بگوییم که ریسپانسیو به معنای درست نمایش دادن صفحه شما در تلفن های همراه و تبلت و رایانه های رو میزی است. زیرا امروزه بسیاری از کاربران با استفاده از گوشی همراه، تبلت و... سایت ها را بررسی می کنند و سایت شما باید با آنها سازگار باشد.

سئو خارجی سایت

در آموزش طراحی سایت و سئو پس از بهبود سئو داخلی سایت، نوبت به سئوی خارجی سایت می رسد. سئوی داخلی و خارجی هر دو به یک اندازه بر روی سایت شما تاثیر می گذارند. در ادامه به معرفی نکات مهم در سئو خارجی می پردازیم.

  •  استفاده از هاست و سرور قوی

هاست که شما انتخاب می کنید باید از نظر سرعت و پهنای باند بسیار قوی باشد، زیرا قطع شدن سرور و بالا نیامدن سایت، باعث کاهش رتبه سایت و در نتیجه تاخیر در سئو سایت می شود. این موضوع زیان های بسیاری برای سایت شما خواهد داشت مانند کاهش ترافیک سایت و در نتیجه کمتر دیده شدن سایت و خرید از آن می شود.

  •  سئو کردن کدهای طراحی سایت

حتما باید کدهایی که در طراحی سایت از آنها استفاده می کنید را سئو کنید. سئو کردن کدهای php و جاوا اسکریپت ، css وhtml در سئو کل وب سایت بسیار موثر است. مرتب بودن کد های شما به سئوی سایت کمک میکند و از کد های سئو شده برای طراحی سایت خود استفاده کنید.

  •  دیزاین جذاب اما بهینه برای سایت

یکی دیگر از نکات طراحی سایت سئو شده، طراحی جذاب و زیبا برای کاربران اهمیت دارد، اما در زمان طراحی سایت علاوه بر اینکه باید به جذاب بودن ظاهر سایت توجه کنید، باید به بهینه سازی کدها ومورد های دیگری که در سایت به کار می برید نیز توجه کنید. هنگامی که کاربر وارد سایت شما می شود اگر طراحی زیبایی داشته باشید وب سایت شما را میپسندد و با خرید یا امتیاز داد ن به سایت شما وب سایت شما مورد تایید گوگل قرار می گیرد و به بالا آمدن سایت شما در موتور های جست و جو کمک میکند.

چرا باید در طراحی سایت، اول اصول سئو را بررسی کنیم؟

زمانی که شما طراحی سایت را به تمام می کنید و بعد از گذشت چند وقت متوجه می شوید سایتتان حتی در آخرین صفحات پیشنهادی گوگل قرار ندارند، در این صورت دو علت وجود دارد اول اینکه در زمانی که سایت را طراحی می کردید اصول سئو رعایت نکرده اید و یا شما روش استفاده درست از امکاناتی که برای سئو در طراحی وب سایت است، به خوبی نمی دانید.

هنگامی که طراحی سایت همراه با سئو نباشد خیلی از کاربران حتی از وجود سایت شما اطلعی ندارند، پس سایت شما بازدید خوبی نخواهد داشت. اگر طراحی سایت فروشگاهی دارید، سئو یکی از مهم ترین فاکتور ها برای راه اندازی شغلتان است؛ زیرا شما با طراحی سایت با سئوی بالا سایت خود را به کاربران معرفی می نمایید و همین موضوع باعث بیشتر شدن بازدید سایت و ترافیک وب سایت و در نتیجه افزایش فروش سایت می شود. اگر طراحی سایت شرکتی دارید هم باید بعد از طراحی سئوی سایت خوبی داشته باشید که در این زمان قصد شما از طراحی سایت شرکتی، معرفی شرکت و محصولات یا خدماتتان به دیگران است. زمانی که سایت شما سئو نشود نمی توانید بازدید سایت خود را بالا ببرید و در نتیجه سایت شما به دیگران معرفی نمی شود و سایت شما را مخاطبین نخواهند شناخت. 

اطمینان از ثبات وب سایت

یکی بدترین چیز هایی که می تواند برای کاربران اتفاق بیفتد، سرعت بسیار کند یک وب سایت و یا ارور های متناوب آن است. هر چقدر هم که طراحی سایت شما UX/UI و یا به طور کلی کاربر پسند باشد، مطمئنا هر کاربری که در کار با یک سایت سرعت بسیار کم و یا ارور های پشت سر هم را تجربه کند، سریعا سایت را می بندد و دیگر به سراغ آن نمی آید! پس از مهم ترین نکات برای ساخت و طراحی سایت  بر اساس اصول سئو، مطمئن بودن از ثابت بودن سرعت وب سایت است. اولین چیزی که در افزایش ثبات سایت تاثیر بسیاری دارد این است که خدمات هاست شما باید مناسب باشد. راه های بسیاری وجود دارد که با یک جست و جوی ساده می توانید آن ها را بیابید و با استفاده از آن ها هاست خود را امتحان کنید و ببینید که کیفیت آن خوب است و یا خیر. اگر سرعت هاست مناسب نبود، ابتدا با هاستینگ خود صحبت کنید تا مشکل را بیابید. اگر باز هم مشکل حل نشد، باید به فکر تعویض هاست خود باشید. در انتخاب هاست، هیچ گاه نباید قیمت پایین معیار شما باشد. در مورد هاستینگ ها خوب تحقیق کنید تا به بهترین نتیجه ممکن برسید. اما اگر هاست هیچ ایرادی نداشت، مشکل مربوط به پوسته و یا همان تم شما و یا CMS شما است. ابتدا کمی تحقیق کنید و برخی از راه حل ها را انجام دهید. اما به طور کلی این مشکلات بسیار ریشه ای هستند و پیدا کردن مشکل در این موارد، حتی برای افراد حرفه ای نیز مشکل است. بنابراین اگر تخصصی در این حوزه ندارید، بهتر است که کار را به افراد حرفه ای بسپارید.

بر روی دسترسی کاربران تمرکز کنید

یکی از دیگر عواملی که در طراحی سایت بر اساس اصول سئو بسیار مهم است این است که هر کاربری بتواند با هر دستگاهی و یا هر مرورگری به سایت شما دسترسی داشته باشد. پس از پایداری سایت، این مورد بسیار مهم است. همان طور که می دانید، امروزه چندین مرورگر وجود دارند که از سیستم های مختلفی برای خواندن وب سایت ها استفاده می کنند. به همین دلیل اگر وب سایت و قالب به درستی بهینه سازی نشده باشد، ممکن است که بعضی از مرورگر ها نتوانند آن را شناسایی کنند.

طراحی سایت ساده و قابل فهم

  یکی از بهترین و مهم ترین نکات در ساخت و طراحی سایت بر اساس اصول سئو، قابل درک بودن و راحتی کار با آن است. هدف شما از ساخت وب سایت ، فروش کالا به صورت آنلاین و یا انتقال یک پیام از سایت خود به بازدید کنندگان از سایت شما است. اگر طراحی سایت شما پیچیده باشد، مخاطب را درگیر طراحی می کنید تا در نهایت شما به اهداف خود یعنی فروش کالا و یا انتقال پیام به کاربران نمی رسید. پس بهتر است که طراحی شما ساده و راحت باشد و در عین سادگی، زیبایی خاص خود را نیز داشته باشد تا هم بازدید کنندگان راضی باشند و هم شما به هدف خود برسید. طراحی باید به گونه ای ایجاد شود که مخاطب بتواند به راحتی موردی را که می خواهد در وب سایت شما پیدا کند و سر در گم نشود. یکی از مهم ترین موارد در ساخت سایت ، انتخاب رنگ های مناسب آن است. شما باید به صورتی رنگ ها را انتخاب کنید که هم با حیطه کاری شما و هم با سلیقه مخاطبین مورد نظرتان سازگار باشد. شما می توانید با استفاده درست از رنگ ها، توجه مخاطب را به نقطه ی خاصی از صفحه که خودتان می خواهید جلب کنید تا اثر گذاری بر روی مخاطب را افزایش یابد. به طور کلی هیچ قانونی وجود ندارد که شما از چه رنگ هایی باید برای طراحی سایت خود استفاده کنید و کسانی که تعیین می کنند که در انتخاب رنگ ها ،خلاقیت شما کاربری سایت و یا قشر مخاطبان آن است. توجه به جزئیات در طراحی سایت مورد پسند کاربر اهمیت بسیاری دارد اما این جزئیات باید به گونه ای ایجاد شوند که با یک نگاه قابل تشخیص باشند.

از ابزار های کاربردی در سایت خود استفاده کنید

ابزار های بسیار فراوانی در دنیای وب قرار دارند که می توانند کار مخاطب را راحت تر کنند. وقتی که شما از این ابزار ها استفاده می کنید یعنی به خواسته مخاطب خود توجه کرده اید و به همین دلیل سایت شما کاربر پسند تر می شود.به طور مثال، اگر شما سایتی دارید که در آن مقالات بسیاری منتشر می کنید، باید از فهرست بندی مناسب و کامل استفاده کنید تا مخاطب به سرعت به مقاله مورد نیازش برسد. همچنین می توانید با قرار دادن قابلیت جستجو در سایت، باز هم کار کاربران را آسان تر کنید.و یا اگر شما یک سایت فروشگاهی دارید، می توانید با گذاشتن دسته بندی های در منوی صفحه خود و قرار دادن فیلتر هایی برای لیست کالاها، کار مخاطبان خود را راحت تر کنید.

طراحی سایت با سئو در شرکت دارکوب

 اگر شما قصد دارید طراحی و سئوی سایت خود را خودتان انجان دهید میتوانید برای آموزش طراحی وب سایت و سئو به آموزشگاه شرکت دارکوب مراجعه کنید تا صفر تا صد ساخت سایت و سئوی حرفه ای را به صورت پروژه محور به شما آموزش دهند. اگر میخواهید برای کسب وکار خود یک وب سایت طراحی کنید یا سئوی تخصصی انجام دهید میتوانید با طراحان و سئوکار های حرفه ای شرکت دارکوب مشورت کنید و ساخت سایت و سئوی ارزان و با کیفیت بالا را سفارش دهید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز