طراحی سایت در سال 1403 چگونه خواهد بود؟

رتبه بندی کاربر: 3 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

 

وب سایت شما نشان دهنده سازمان شما است. هیچکس دوست ندارد وب سایتش خسته و قدیمی به نظر برسد. آگاهی از آخرین روند طراحی وب سایت به این معنی است که می توانید اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما همچنان بازدیدکنندگان را تحت تأثیر قرار می دهد. این در مورد تعقیب آخرین مدها نیست، که باید مراقب باشید از آنها اجتناب کنید، بلکه درک وضعیت فعلی بهترین روش ها و به کار بردن آنها در سایت خود در جایی که به شما مربوط است.


آژانس طراحی وب سایت دارکوب، وب سایت های خیره کننده و پیچیده ای را برای برخی از معتبرترین سازمان های جهان ایجاد می کند. بنابراین ما از تیم طراحان وب آنها خواستیم که آخرین روندهای طراحی وب را برای امسال کشف کنند و پیش بینی های خود را برای سال 1403 به اشتراک بگذارند.

پیش بینی ها برای سال 1403

روند طراحی که در اینجا ذکر شده است احتمالاً در طول سال 1403 همچنان به محبوبیت خود ادامه خواهد داد. طرح بندی بنتو باکس در حال حاضر توسط اپل ارائه می شود، و بنابراین باید بیشتر اجرا شود، اما ممکن است بعد از یک سال دیگر شاهد اوج گرفتن آن باشیم. تصاویر هوش مصنوعی به سرعت تکامل خواهند یافت، بنابراین در طول سال آینده بیشتر و بیشتر در طراحی وب استفاده خواهد شد. با این حال، از آنجایی که هوش مصنوعی تصاویر عالی را در همه جا فرا می‌گیرد، به این معنی است که تصاویر عالی دیگر راهی برای متمایز شدن از جمعیت ارائه نمی‌کنند. اینجاست که می‌بینید گرایش‌هایی مانند تایپوگرافی خلاقانه و جسورانه به‌عنوان راهی برای ایستادن و جایگاه برندتان متفاوت از بقیه هستند.

 با پیشرفت تکنولوژی و تغییر سبک ها، این موضوع همواره در روش هاش طراحی وب سایت منعکس می شود. طراحی‌ها و پیکربندی‌های صفحات وب به‌طور مداوم تحت‌تاثیر فعلی، مد، اخبار، انتشارات محصول، رویدادهای فرهنگی و تقاضای مصرف‌کننده قرار می‌گیرند. طراحی وب سایت واکنشگرا به تکامل خود ادامه داده و برای کمک به پاسخگویی به تقاضای مصرف کنندگان برای عملکرد تلفن همراه، حتی شهودی تر شده است. با این حال، برخی از تحولات طراحی جالب و تا حدودی غیرمنتظره را نیز برانگیخته است. در زیر هشت مورد از گرایش های برتر در طراحی وب سایت های تجاری آورده شده است.

 14 پیش بینی روش طراحی سایت در سال 1403

1. ساده و سرراست

عصر موبایل به معنای نمایشگرهای کوچکتر و بازه توجه بیننده کمتر از همیشه است. این باعث گرایش به محتوا و عناصر مینیمالیستی شده است. در حالی که پیام کامل سایت یا صفحه وب باقی می ماند، طراحی های قوی بسیار ساده تر، ظریف تر و کارآمدتر شده اند. طراحان بیشتر با کمتر می گویند و کاربران با تجربه مرور روان تر پاداش می گیرند.

2. تصاویر بیشتر، بارگذاری سریعتر

در حالی که سادگی و ظرافت نمونه هایی از روندهای خوب طراحی وب سایت برای سال 1403 هستند، کیفیت تصویر و گرافیک نیز جهشی بزرگ داشته اند. صفحه نمایش دستگاه های تلفن همراه از جمله نمایشگرهای رتینا در محصولات اپل شفاف تر و روشن تر از همیشه هستند، بنابراین جای تعجب نیست که گرافیک های سفارشی واضح تری برای استفاده از این پیشرفت ها ایجاد می شود. فناوری بارگذاری تنبل به یک سیستم دستور می دهد که فقط اجزای ضروری را بارگیری کند و مدتی است که به صفحات وب در بارگذاری سریعتر کمک می کند.

امسال، پیمایش اختلاف منظر، که به موجب آن پس‌زمینه با سرعت کمتری به سمت پیش‌زمینه حرکت می‌کند تا توهم عمق را ایجاد کند، محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. امکان ایجاد جلوه‌های بهتر و تازه‌تر برای سایت‌های کوچک‌تر نیز وجود دارد. به جای پیمایش عمودی یا افقی، به داخل یا خارج پیمایش می کند. نتیجه یک تجربه کاربر حتی یکپارچه تر در وب است.

3. صاف رفتن

در حدود پنج سال گذشته شاهد پیچیدگی و فلش در فایل‌های GIF و انیمیشن‌ها بودیم. امروزه، با توجه به رواج استفاده از موبایل، کمتر، بیشتر است. طرح‌های تخت ساده‌تر جایگزین GIF‌های جازی شده‌اند تا تجربه کاربر را افزایش دهند. گرافیک‌های ساده و صاف را می‌توان در سایت‌های جاه‌بازان اینترنتی مانند گوگل و فیس‌بوک مشاهده کرد، و بقیه شبکه‌ها از یکی از گرایش‌های برتر در طراحی وب‌ سایت‌ های تجاری پیروی می‌کنند. قطعاً در سال 1403 و پس از آن همچنان انیمیشن‌هایی را خواهید دید، اما این خلاقیت‌ها روند طراحی مسطح را نیز منعکس می‌کنند.

4. پس زمینه های ویدئویی

تکمیل گرایش طراحی سایت مسطح حرکتی به سمت فیلم ها و انیمیشن هایی است که به عنوان پس زمینه صفحه وب استفاده می شوند. نتیجه خالص این روند باعث می شود که تجربه مرور وب تعاملی، پویا و فراگیرتر احساس شود. اینترنت سریع‌تر و زمان‌های بارگذاری آسان‌تر به این امکان کمک می‌کند، و از نظر امکان‌پذیری در طراحی وب، همه چیز را تحت فشار قرار می‌دهد.

5. تکامل تایپوگرافی

درست همانطور که تصاویر و گرافیک ها برای تکمیل صفحه نمایش دستگاه های تلفن همراه و فناوری تکامل یافته اند، قوانین تایپوگرافی برای استفاده حداکثری از این طرح بندی های جدید تغییر می کند. به دنبال سبک‌های بسیار واضح و فونت‌های سریف بیشتر باشید تا از نمایشگرهای Retina با وضوح بالا استفاده کنید. سایر گرایش‌های تایپوگرافی عبارتند از: تایپ برجسته‌تر و هنری‌تر، متن سفارشی و ترکیب فونت‌ها برای تأثیر بیشتر از همیشه محبوب‌تر شده است. هر چند از فونت های سفارشی و نمایشی کم استفاده کنید. بهتر است قبل از زیر پا گذاشتن قوانین تایپوگرافی، بر اجرای قوانین تایپوگرافی تسلط داشته باشید.

6. نقشه های گوگل سفارشی

تعبیه نقشه گوگل در سایت شما نمونه بارز روندهای اخیر در طراحی وب سایت های تجاری است. امسال، این اضافات احساسی همگن و عمومی پیدا کردند. به نظر می رسد نقشه زرد رنگ با خطوط آبی و خاکستری با یک سنجاق قرمز در همه جا وجود دارد. برای سال 1403، طراحان وب باهوش ارزش سفارشی کردن نقشه قدیمی گوگل مپ را برای ادغام آن با هر طراحی وب سایت به شیوه ای جذاب تر، یکپارچه تر و جلب توجه کرده اند.

7. سه بعدی شدن

طراحی سه بعدی نیز اشکال هندسی را زنده می کند. این روند جایگزین گرایش قبلی به سمت "اسکیومورفیسم" یا عناصر واقعی صفحه مانند کاغذ یادداشت خط دار یا بافت های واقعی و در مقیاس است. در حالی که این واقع گرایی جالب بود، به دلایلی هرگز بسیار پیشرفته نبود. برای طراحی های وب سال 1403، اشکال هندسی براق و مسطح اکنون به زیبایی در طرح های طراحی وب سایه می زنند تا به آنها عمق، چشم انداز و در برخی موارد حرکت و حالت بدهد.

8. طراحی های هنری وب سایت

نقطه مقابل گرایش به سمت ساده و مسطح، یک گرایش مخالف به سمت چشم نواز و تند است. استعداد برای استفاده خلاقانه از عناصر غیرمنتظره کلید این روند است، اما وقتی به طور موثر استفاده شود، وب سایت ها می توانند بسیار چسبنده شوند - کاربران مسحور شده و نمی توانند از آنها سیر شوند. رنگ‌های پررنگ، پراکندگی متن و گرافیک‌های خلاقانه می‌تواند به ارتقای هر وب‌سایتی به سطح بعدی کمک کند. فقط مطمئن شوید که زمان و مکان مناسب برای این نوع تصمیمات طراحی است. درست مانند تمام نوآوری های دیجیتال، طراحی سایت حرفه ای به طور مداوم در حال تغییر و تحول هستند. آنها تحت تأثیر عناصری در فناوری و فرهنگ ما و همچنین ترجیحات و خواسته های کاربر هستند.

9. گرایش های طراحی دسترسی به وب

در دنیای دیجیتالی ما، دسترسی به جنبه غیرقابل مذاکره طراحی وب و اپلیکیشن تبدیل شده است. به عنوان طراحان رابط کاربری (UI) و کارشناسان تجربه کاربر (UX)، ما باید در درک و اجرای آخرین روندها و دستورالعمل‌های دسترسی، جلوتر از منحنی باشیم. دسترسی همیشه یک ویژگی بوده است که به وب سایت ها به دلیل ضروری بودن آن اضافه شده است نه به این دلیل که آنها می خواهند. اکنون بالاخره دسترسی به وب در حال افزایش است. این باعث محبوبیت بیشتر آن می شود که همچنین باعث می شود مردم از آنچه مورد نیاز است آگاه شوند. دسترسی به وب شامل چندین ویژگی است که می تواند شامل افزودن متن جایگزین، طراحی پاسخگو، شیب رنگ صحیح و فناوری های کمکی باشد. در دسترس قرار دادن سایت شما نیاز به تلاش های نسبتا کمی دارد که تاثیر زیادی دارد. دلیل محبوب شدن دسترسی به وب این است که کسب و کارها در حال یافتن راه‌هایی برای گنجاندن دسترسی به وب‌ سایت‌های خود به روش‌های جالب و جذاب هستند. هر چه مردم ایده های بیشتری را با قابلیت دسترسی بیشتر ارائه دهند رشد خواهند کرد.

 10. روندهای محتوای مجازی

طراحی وب سایت در آینده بدون شک شامل استفاده از هوش مصنوعی خواهد بود. بررسی مزایای بالقوه پیاده سازی هوش مصنوعی برای ارتقاء وب سایت شما می تواند به طور قابل توجهی کسب و کار شما را افزایش دهد و رشد را بهبود بخشد. فناوری‌های هوش مصنوعی در طراحی سایت با خودکار کردن وظایف، عملیات را ساده‌تر می‌کنند، که طراحان را از وظایف تکراری مانند نمونه‌سازی، برچسب‌گذاری تصویر و تولید محتوا باز می‌دارد. در نتیجه، کارشناسان می توانند تلاش های خود را به سمت فعالیت های خلاقانه پیشرفته تر و زمینه های استراتژیک طراحی وب هدایت کنند. با تغییر ربات‌های چت مانند چت GPT و Google Bard در نحوه ایجاد محتوا، محتوا نیز بسیار ساده‌تر می‌شود.

این فناوری می تواند برای کارهای مختلفی مانند تولید حجم زیادی از محتوا، بهبود دسترسی به وب، بهینه سازی عملکرد وب سایت و ایجاد تجربیات شخصی سازی شده برای کاربر استفاده شود. به عنوان مثال، یک مدل هوش مصنوعی مولد می‌تواند توضیحات محصول عمومی متعددی را در یک پلتفرم تجارت الکترونیک ایجاد کند و تکرارهای جایگزین متن و تصاویر را برای دسترسی بهتر ایجاد کند. این امر عناصر اضافی را که بر سرعت وب سایت تأثیر می گذارند، مشخص و حذف می کند و محتوای وب سایت، ساختار و طراحی وب سایت را مطابق با ترجیحات مجزای کاربر سفارشی می کند.

 11. گرایش های ربات های چت

چت بات ها قرار است در سال 1403 نقشی محوری در شرکت های تجارت الکترونیک ایفا کنند و تلاش های فروش خود را با کمک به مشتریان در یافتن محصولات آنلاین افزایش دهند. این چت بات ها به سرعت به تمام سوالات مشتریان پاسخ می دهند و پشتیبانی 24 ساعته را ارائه می دهند و در نتیجه رضایت کلی مشتری را افزایش می دهند. به‌جای اینکه هوش مصنوعی و چت‌بات‌ها را به‌عنوان یک تهدید شغلی ببینند، عوامل انسانی آن‌ها را به‌عنوان توان‌بخش‌هایی در نظر می‌گیرند که بهبود قابلیت‌های حرفه‌ای‌شان را تسهیل می‌کنند. یک نتیجه جالب از همه‌گیری کووید-19، افزایش کسب‌وکارهایی بود که در سال‌های 1398 و 1399 به صورت آنلاین در حال انتقال بودند. در حالی که پرداخت‌های مبتنی بر چت بات هنوز در مراحل اولیه هستند، سال 1403 سالی خواهد بود که این فناوری کشش قابل توجهی پیدا می‌کند. بسیاری از ارائه‌دهندگان ربات چت در حال توسعه یکپارچه‌سازی‌های پرداخت قوی و درگاه‌های پرداخت ایجاد شده مانند Razorpay، Stripe، و PayU هستند که به طور قابل توجهی تراکنش‌های مصرف‌کننده و برند را ساده‌تر می‌کنند.

 12. گرایش های طراحی حالت تاریک

ما همیشه به دنبال راه‌هایی برای مراقبت از کاربران خود هستیم، با محبوب‌تر شدن دسترسی، حالت تاریک به گزینه‌ای مطلوب برای طراحان تبدیل می‌شود. حالت تاریک یکی از برترین گرایش های طراحی وب است که در چند سال گذشته محبوبیت زیادی به دست آورده است. این نه تنها فشار چشم را در شرایط کم نور کاهش می دهد، بلکه ظاهری براق و مدرن به وب سایت ها می بخشد. طراحان وب در سال 1403 باید بر هنر پیاده سازی حالت تاریک تسلط داشته باشند، زیرا وب سایت های بیشتری شروع به نمایش دیدگاه خود در حالت تاریک می کنند. کاربران در حال تعامل و تعامل بیشتر با وب سایت های حالت تاریک هستند. خواندن را برای کاربران آسان می کند و دید خود را بهبود می بخشد. اکنون بسیاری از تلفن‌ها حالت تاریک دارند که به طور خودکار برای برنامه‌ها و رابط کاربری انتخاب می‌شوند. رنگ‌های پررنگ حالت تاریک همچنین به باتری دستگاه کمک می‌کند تا مدت بیشتری دوام بیاورد و در عین حال تجربه‌ای دلپذیر در شب را برای مصرف‌کنندگان فراهم می‌کند.

13. گرایش های طراحی چیدمان های صفحه تقسیم شده

طرح های تقسیم صفحه برای هر نوع وب سایتی با محتوای کمتر عالی به نظر می رسند. آنها ظاهری مدرن ایجاد می کنند و فضایی برای خلاقیت می دهند. به طور طبیعی، ما می‌توانیم وب‌سایت‌های عمودی با صفحه‌نمایش تقسیم‌شده را در سرتاسر وب ببینیم، زیرا این روند به عنوان یکی از بزرگترین گرایش‌های طراحی UI/UX در سال 1403 در حال افزایش است. بهبود عملکرد پیمایش، تعامل و تعامل را برای کاربران راحت‌تر می‌کند. پیمایش پویا به وب‌سایت‌ها این امکان را می‌دهد تا اطلاعات زیادی را در یک صفحه ارائه کنند و از دور شدن کاربران جلوگیری می‌کند. این امر به ویژه برای وب‌ سایت‌های سازگار با موبایل مؤثر است و با حفظ آنها در همان صفحه، در وقت کاربران صرفه‌جویی می‌کند. ویژگی Split Screen امکان ارائه دو نوع مختلف از عناصر را در یک صفحه فراهم می کند. از این قابلیت می توان برای نمایش یک منو در یک طرف و محتوای اطلاعاتی در طرف دیگر استفاده کرد و به بهبود تجربه کاربری کمک کرد.

 هنگامی که با عناصر سه بعدی ترکیب می شود، این روند UI پتانسیل افزایش چشمگیر تعامل کاربر و زمان ماندن در یک وب سایت را دارد. علاوه بر این، طرح‌های نامتقارن و اشیاء تعاملی نیز می‌توانند به طور موثر با استفاده از این رویکرد به نمایش گذاشته شوند.

 14. روندهای امنیت وب

در چشم انداز دیجیتال پر سرعت سال 1403، امنیت وب سایت به یک جنبه اساسی از عملیات تجاری تبدیل شده است. با توجه به تهدیدهای فزاینده ناشی از نقض امنیت، حملات هرزنامه و تلاش های هک، اطمینان از امنیت وب سایت شما بیش از هر زمان دیگری حیاتی است. الگوریتم های یادگیری ماشین نقش مهمی در امنیت وب دارند. آنها با تجزیه و تحلیل مجموعه داده های گسترده و تشخیص سریع خطرات امنیتی پنهان، حفاظت بلادرنگ را ارائه می دهند. با نگاهی به آینده، می‌توان انتظار رشد سریع وب‌سایت‌ها و برنامه‌هایی را داشت که به الگوریتم‌های یادگیری ماشین متمایل هستند.

برای تقویت بیشتر امنیت وب سایت یا برنامه شما، استفاده از احراز هویت بیومتریک و سایر روش های پیشرفته تأیید قرار است هر چه بیشتر مورد استفاده قرار گیرد. منجر به افزایش تعداد وب‌سایت‌ها و برنامه‌های کاربردی می‌شود که از این فناوری‌ها استفاده می‌کنند. این اقدامات به طور قابل توجهی دفاع از داده های کاربر را افزایش می دهد.

نتیجه

گرایش های طراحی وب سایت امروزی هنوز بازتاب فشار گسترده به سمت استفاده از دستگاه های تلفن همراه در سال های اخیر است. از سال 2015، کاربران فناوری گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها را به رایانه‌های سنتی ترجیح می‌دهند و تعداد کاربران تلفن همراه به طور قابل توجهی افزایش یافته است. در حال حاضر حدود 3.8 میلیارد کاربر گوشی هوشمند در سراسر جهان وجود دارد. تا سال 2025، 72 درصد از کل کاربران اینترنت تنها از تلفن های هوشمند برای دسترسی به وب استفاده می کنند. همانطور که تکنولوژی به تکامل خود ادامه می دهد، دنیای طراحی وب نیز در حال پیشرفت است. با نگاهی به سال 1403، چندین روند وجود دارد که طراحان وب، مشاغل و آژانس های طراحی دیجیتال باید در سال 1403 روی آنها تمرکز کنند. این روندها منعکس کننده فشار به سمت تجربه های وب کاربرپسندتر، در دسترس و شخصی تر و همچنین تمرکز فزاینده بر نقش هوش مصنوعی در طراحی وب و توسعه وب خواهد بود.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز