طراحی رابط کاربری UI / تجربه کاربری UX ، کلید موفقیت

رتبه بندی کاربر: 4 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

با سایت سازهای درگ و دراپی ساده هیچوقت نمیتونید یه سایت خوب بسازید. اگه میخواهید یه سایت حرفه ای بسازید باید بهینه اش کنید و طوری بسازیدش که گوگل دوستش داشته باشه، با برنامه و تحقیق و طراحی جذاب ساخته شده باشه و کدنویسی تمیزی داشته باشه. تحقیق اولین قدم توسعه سایته. با یه تحقیق درست و حسابی میتونید یه برند خاص و منحصر به فرد بسازید که تجربه کاربری و رابط کاربری - دو تا از قسمتهای خیلی مهم برنامه ریزی طراحی و قالب سایت - رو افزایش بده. طراح تجربه کاربری برنامه ای مینویسه که سایت بهتر کار کنه. طراح رابط کاربری با ساخت قالب بصری برای سایت، اون برنامه رو اجرا میکنه. در اکثر موارد طراح رابط کاربری و تجربه کاربری یک نفره.
همه سایتها باید یه رابط کاربری داشته باشند و این رابط کاربری باید به نحوی باشه که کاربرها بتونن براحتی توش جهتیابی کنن و قسمتهای مختلفش براشون قابل درک و فهم باشه.

  • طراحی رابط کاربری (UI)

ساخت یه رابط کاربری کاربرپسند باعث میشه کاربر تجربه غنی تری رو سایت داشته باشه و نرخ خروج (تعداد خروج کاربرها از سایت، بلافاصله بعد از ورود) رو کاهش میده. اما برای ساخت یک تجربه کاربری ایده آل اول باید مخاطبهاشو بشناسید. باید بدونید این سایت قراره برای چه کسایی ساخته بشه و هدف خودتون از ساختش چیه؟ برای جواب دادن به این سوالها باید یه شاخص کاربر برای بازار هدفتون بسازید. بعد راجع به کاربر تحقیق کنید. رایج ترین روشهای تحقیق در این مورد، استفاده از مصاحبه، تست کارایی سایت، عبارتهای جستجوی متنی و پر کردن پرسشنامه توسط کابرهای معمولی سایته. از نتایجی که بدست میاد میتونیم بفهمیم چه چیزی میتونه توجه کاربر رو اونقدر جلب کنه که به جهتیابی روی سایت ادامه بده و زود خارج نشه.

  • طراحی تجربه کاربری (UX)

طراح تجربه کاربری کشفیاتشو با طراح رابط کاربری به اشتراک میذاره تا برای رابط کاربری برنامه ریزی کنه. برای ساخت یه رابط کاربری خوب بهتره از کلام و زبان فصیح و روشن استفاده کنید تا همه کاربرها متوجه بشن، ضمنا صفحات مشابه رو یکی کنید، صفحات زیادی باعث میشه جهتیابی روی سایت سخت بشه، روی دکمه ها رو طوری برچسب بزنید که کاربرها با خوندنش متوجه کاربرد دکمه بشن، در کل سایت باید از نظر تم رنگی و تایپوگرافی یه پیوستگی و اتحادی دیده بشه، بین ویجت ها، تصاویر و متون به اندازه کافی فاصله بدید و در آخر اینکه از سمبلها و نشانه های مشخصی استفاده کنید که برای همه شناخته شده باشند. همه این نکات به علاوه تحقیقات طراح تجربه کاربری میتونن منجر به یه رابط کاربری کاربرپسند برای سایت بشن.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز