برند سازی توسط طراحی سایت

رتبه بندی کاربر: 5 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVE
شرکت خدمات دیجیتال مارکتینگ

(ادامه مقاله برندسازی از طریق طراحی وب سایت)

شما به طور رسمی وب سایت خود را در اینترنت راه اندازی کرده اید. وب سایت با رنگ های متعدد برند و انیمیشن های خلاقانه بسیار عالی به نظر می رسد. در نگاه اول فکر کردید که انتخاب خوبی کرده اید. با این وجود، شما با افکار ثانویه دست و پنجه نرم می کنید و نمی دانید که آیا با برند شما همسو است یا خیر. اینجاست که ماهیت و ایده برندینگ و طراحی وب باید با هم کار کنند تا یک حضور آنلاین منحصر به فرد و قابل تشخیص برای تجارت شما ایجاد کنند.


برندسازی وب سایت چیست؟

نام تجاری وب سایت اصطلاحی است که برای توصیف ایجاد علائم بصری منحصر به فرد، سازگار و مفهومی برای یک وب سایت همسو با شخصیت برند تجاری استفاده می شود. با توجه به اینکه تقریباً همه برای نیازهای مختلف از جمله تحقیق، رزرو و خرید در انواع مختلف وب سایت ها به اینترنت وابسته هستند، اکنون بیش از هر زمان دیگری به اهمیت نام تجاری در طراحی وب سایت اذعان شده است. توسعه و راه اندازی یک وب سایت بدون ملاحظات بیشتر برند در طراحی شما می تواند منجر به ناامیدی و سردرگمی مخاطبان شود.

طراحی یک وب سایت با ثبات برند می تواند ارتباط قوی با مخاطبان مناسب ایجاد کند و در عین حال چشم انداز و ایده ای از آنچه که کسب و کار شما به آن متعهد است را ارائه دهد. نام تجاری یک لایه تزئینی برای پوشاندن یا تغییر محصولات یا خدماتی نیست که شما به مخاطبان هدف خود ارائه می دهید. درعوض، برندسازی موثر فراتر از بحث اصلی ارزش‌ها، تعهدات و پیشنهادات کسب‌وکار شماست و مزایای قابل‌توجهی به آن اضافه می‌کند.

همه چیز از نام و محتوای بصری، مانند رنگ های برند، چیدمان، و سایر عناصر قابل تشخیص برند، نشان دهنده برند شما هستند. همیشه پیام های پیچیده برند را ساده، شفاف و به عناصر ارتباطی ساده و در عین حال واضح و مختصر کسب و کار شما تبدیل می کند. در حالی که یک وب‌سایت همیشه وسیله‌ای عملی برای انتقال پیشنهادات و قرار گرفتن در معرض کسب‌وکار شما است، ادغام یک هویت برند خوش‌ساخت می‌تواند یک تجربه کاربری سازگار، واقعی و جذاب ایجاد کند که می‌تواند به شما در ایجاد اعتبار کمک کند.

برندسازی ثابت و قابل تشخیص همیشه عامل مهمی در موفقیت بازاریابی دیجیتال شما خواهد بود، زیرا می تواند به طور مستقیم با مخاطبان هدف شما طنین انداز شود. ارائه برند شما می تواند استراتژی برندسازی شما را برای جذب مشتریان و ایجاد اعتبار برای محصولات یا خدمات شما ایجاد یا شکست دهد. ارائه یک برند متقاعدکننده، ثابت و قابل اعتماد می تواند کنجکاوی مصرف کنندگان بالقوه شما را تحریک کند و آنها را به کسب اطلاعات بیشتر در مورد کسب و کار بکشاند.

در این مقاله به نقش برندسازی در طراحی سایت می پردازیم. ما اهمیت و ملاحظات انتقادی آن را مورد بحث قرار خواهیم داد و چند نمونه عالی برای راهنمایی شما در ایجاد یک هویت بصری یکپارچه برای وب سایت خود نشان خواهیم داد. در پایان این مقاله، درک و اعتماد به نفس عمیق تری برای نمایش موثر کسب و کار خود و جذب مخاطبان هدفی که همیشه آرزوی همکاری با آنها را داشته اید به دست خواهید آورد.

این شامل یکپارچه سازی عناصر طراحی وب مانند طراحی لوگوهای برند، رنگ ها، تایپوگرافی و محتوا برای ارائه یک تجربه کاربری واضح و به یاد ماندنی است که با مخاطبان هدف در مورد یک تجارت، سازمان یا فرد طنین انداز می شود. نام تجاری وب سایت تنها به هویت بصری محدود نمی شود، بلکه شامل محتوای مارک دار مبتنی بر SEO، کپی های وب و بهترین شیوه های ضروری در جذب و تبدیل سرنخ ها می شود.

می‌توانید به برخی از برندهای معروفی که نسبت به آنها احساسات مثبت یا منفی دارید فکر کنید، مانند کوکاکولا، مک دونالد و استارباکس. این برندها به این دلیل محبوب هستند که در دراز مدت احساسات مثبت و تجربیات کاربری را ایجاد کرده اند. به همین ترتیب، مردم با دیدن وب سایت شما واکنش های احساسی دارند. هدف برندسازی وب سایت ایجاد تصویری منسجم از شخصیت برند شما در شبکه جهانی وب است. برندسازی در گوگل باعث ایجاد پیوندهای قوی با هویت برند، اعتماد مصرف کننده و وابستگی های عاطفی می شود. برای ایجاد اقتدار در بین مخاطبان هدف خود، طراحی وب سایت شما باید برند شما را از رقبای خود متمایز کند، به شما کمک کند که برجسته باشید و حتی در زمان رقابت قیمت یا مشکلات جزئی محصولات یا خدمات شما قوی بمانید. نداشتن برندسازی مثبت وب سایت مستلزم آن است که هر بار که برای فروش یا پیشنهاد آماده می شوید، مخاطبان هدف خود را متقاعد کنید.

چرا به برندینگ قوی برای وب سایت خود نیاز دارید؟

با راه اندازی کسب و کارها و محصولات جدید روزانه (به لطف اینترنت)، استراتژی برندینگ بیش از هر زمان دیگری ضروری است. هویت برند قوی امروزه برای هر کسب و کاری ضروری است، به خصوص اگر می خواهید یک برند معتبر و متمایز از رقابت در بازار ایجاد کنید. یک نام تجاری قوی نشان دهنده کسب و کار شما در دریای رقابت است و می تواند مانند یک کارت ویزیت عمل کند تا به شما در ایجاد اعتماد مشتری و افزایش فروش کمک کند.

با راه اندازی کسب و کارها و محصولات جدید روزانه (به لطف اینترنت)، استراتژی برند تاثیر گذار بر سئو بیش از هر زمان دیگری ضروری است. هویت برند قوی امروزه برای هر کسب و کاری ضروری است، به خصوص اگر می خواهید یک برند معتبر و متمایز از رقابت در بازار ایجاد کنید. یک نام تجاری قوی نشان دهنده کسب و کار شما در دریای رقابت است و می تواند مانند یک کارت ویزیت عمل کند تا به شما در ایجاد اعتماد مشتری و افزایش فروش کمک کند.

برندینگ قوی وب‌سایت نشان می‌دهد که شما از چه چیزی دفاع می‌کنید و چه مزایای متمایز و معنی‌داری را می‌توانید به مشتریان هدف خود ارائه دهید. وقتی مردم هویت قوی برند شما و ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن را می‌شناسند، به سرعت درک می‌کنند و حاضرند تلاش و هزینه کنند تا بخشی از اهداف کسب‌وکار باشند، چه خرید یک محصول یا اشتراک در خدمات. یک برند قابل اعتماد اغلب بر تصمیمات مثبت مشتریان شما در حین حرکت در محتوای وب سایت تأثیر می گذارد.

شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب

استراتژی برندسازی شما باید شامل جنبه زیبایی شناسی وب سایت شما باشد و صدای برند شما را با استفاده از عناصر طراحی وب، رابط کاربری و کانال های اجتماعی ارتقا دهد، حضور آنلاین شما را متمایز کند و ارزش کلی شرکت شما را بهبود بخشد. در اینجا پنج دلیل مهم وجود دارد که نشان می دهد برندسازی قوی وب سایت برای موفقیت کسب و کار شما بسیار مهم است:

1. تمایز برند

یک هویت برند قوی می تواند به وب سایت شما کمک کند تا در یک بازار شلوغ برجسته شود. این به طرفداران بالقوه مشتریان محلی و بین‌المللی که اینترنت می‌تواند از تمام نقاط جهان دسترسی پیدا کند، گسترش می‌یابد. هنگامی که مشتریان فکر می کنند همه محصولات در یک دسته یکسان هستند و هیچ مزیت مشخصی ندارند، هر کدام را با کمترین قیمت در دسترس است انتخاب می کنند. این زمانی است که یک داستان برند قوی در میان سایر رقبا برجسته می شود زیرا می تواند بر تصمیم مشتریان تأثیر بگذارد و آنها را به انتخاب محصولات یا خدمات شما بدون توجه به رقابت قیمت سوق دهد.

2. اعتبار و امانتداری

نام تجاری فعلی شما باید حرفه ای بودن و قابلیت اطمینان را به بازدیدکنندگان منتقل کند. وب‌سایت‌هایی با طراحی‌های مبتنی بر تصاویر برند می‌توانند به مشتریان کمک کنند تا به یک برند بیشتر اعتماد کنند، حتی اگر یک وب‌سایت جدید باشد. اعتماد یک عامل کلیدی حیاتی در تجارت الکترونیک و سایر وب‌سایت‌های نوع تراکنش است، زیرا مستقیماً بر تمایل کاربر برای انجام معاملات آنلاین و اشتراک‌گذاری اطلاعات شخصی تأثیر می‌گذارد. برندهای قوی همیشه اعتماد و وابستگی‌های عاطفی ایجاد می‌کنند و در نتیجه روابط عمیق‌تری بین مشتریان هدف و محصولاتی ایجاد می‌کنند که در برابر جنگ قیمت‌ها مقاومت می‌کنند.

3. ارزش ویژه برند را ایجاد کنید

یک برندینگ وب سایت قوی می تواند ارزش ویژه برند را ایجاد کند. این می تواند مزایای زیادی را از سود بیشتر تا دیده شدن بیشتر فروشگاه به ارمغان آورد. هویت برند قوی می تواند مشتریان را وادار به پرداخت حق بیمه برای محصولات با مزایای استثنایی کند. این می تواند باعث شود که آنها به برند شما وفادار بمانند و اغلب آنها را با حجم بیشتری خریداری کنند بدون اینکه انگیزه های تبلیغاتی به وب سایت برای تأثیرگذاری بر تصمیمات خرید آنها ارائه شود.

4. بازاریابی شفاهی موثر

از طراحی لوگو گرفته تا اجزای پیچیده وب‌سایت، برندسازی قوی می‌تواند اثبات اجتماعی محکمی ارائه دهد که اعتبار را به همراه دارد. 92 درصد از مصرف‌کنندگان احتمالاً مشترک یک محصول یا خدماتی هستند که دوستان و خانواده در تمام انواع تبلیغات در گوگل توصیه می‌کنند. شناخت قوی برند و حضور در رسانه‌های اجتماعی می‌تواند مشتریان را قادر سازد تا به طور مؤثر بر محصولات شما تأثیر بگذارند و آن‌ها را تبلیغ کنند.

5. ثبات برند

صرف نظر از اهداف وب سایت شما، ضروری است که همیشه در طراحی وب، ثبات برند را در همه عناصر یا اجزاء در نظر بگیرید. برندسازی ثابت در همه کانال‌ها، از لوگوها، رنگ‌ها، تایپوگرافی و تصاویر، می‌تواند به مشتریان بالقوه این احساس را بدهد که در مکان مناسبی هستند و با یک تجارت قانونی و معتبر در تعامل هستند. این همچنین شامل هرگونه تلاش بازاریابی در سیستم عامل های رسانه های اجتماعی و سایر کانال های برندسازی است که مصرف کنندگان ممکن است به صورت آنلاین با آنها روبرو شوند.

اهمیت هویت برند قوی در طراحی وب سایت

مردم اغلب با طراحی لوگو، پرتاب عناصر طراحی خلاقانه در یک وب سایت، تبلیغات متقاعدکننده و تلاش های بازاریابی عالی نیاز به شفاف سازی در مورد هویت برند دارند. متأسفانه، هویت برند بسیار بیشتر از این است. طراحی یک وب سایت با برند عالی باید از راهنمای سبک برند پیروی کند و یک استراتژی برند جامع را اجرا کند تا اثربخش باشد. با استفاده از عناصر طراحی مانند لوگوها، رنگ ها، تصاویر و تایپوگرافی، می توانید شرکت خود را به صورت بصری نشان دهید و ارزش های روانشناختی زیربنایی آن را برای ایجاد هویت برند قدرتمند و طنین انداز به اشتراک بگذارید.

بنابراین، وقتی مشتریان از وب سایت شما بازدید می کنند، می خواهید چه فکری داشته باشند؟ چه چیزی را می خواهید آنها به خاطر بسپارند؟ همه این سوالات را می توان با برنامه ریزی دقیق طراحی وب سایت پاسخ داد و پیاده سازی کرد. در اینجا برخی از دلایل معنی دار وجود دارد که چرا باید برندسازی قوی را در طراحی وب سایت خود در اولویت قرار دهید:

برای ایجاد یک برداشت اول عالی

گفته می شود که اولین برداشت می تواند یک عمر باقی بماند. تقریباً 2.6 ثانیه طول می کشد تا چشم ها در مناطق مهم یک وب سایت قرار بگیرند که می توانند مشتریان بالقوه را تبدیل یا دلسرد کنند. وب سایت شما اغلب اولین تعاملی است که کاربران با برند شما دارند. برخورد اولیه با یک وب سایت و محتوای آن معمولاً تأثیری ماندگار بر جای می گذارد و در درازمدت ادراکات و خاطرات را شکل می دهد. یک هویت برند قوی می تواند فوراً یک تأثیر مثبت و به یاد ماندنی برای مشتری بالقوه ایجاد کند.

برای ایجاد ثبات در همه پلتفرم ها

در برندسازی وب سایت، ثبات یکی از ضروری ترین عوامل موفقیت است. هویت برند منسجم در وب سایت و کانال های دیگر می تواند شناخت برند را تقویت کند. اگر به استراتژی برندسازی خود یکپارچگی بیاورید، می توانید برندی بسازید که سر و گردن در میان رقبای خود قرار گیرد.

برای ایجاد موقعیت برند قوی

هویت برند قوی می تواند تعیین کند که برند یا شرکت شما چگونه در بازار دیجیتال نسبت به سایر برندها تناسب دارد. این شامل این است که چگونه برند شما به ذهن مصرف کنندگان می چسبد و چگونه خود را از رقبا متمایز می کند. یک وب سایت مارک دار، مزایای کیفیت محصول یا خدمات شما، مزایا، خدمات مشتری و سایر عواملی را که به برند شما مزیت رقابتی می بخشد، بیان می کند.

شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب

برای ایجاد فراخوان نام تجاری

یک هویت برند قوی همچنین می‌تواند یادآوری پایدار ایجاد کند تا به مشتریان کمک کند در صورت درخواست یک دسته محصول یا یک نیاز خاص، یک برند را تشخیص دهند. این همچنین می‌تواند معیار خوبی برای به خاطر سپردن یک برند توسط مخاطبان هدف خود باشد، حتی پس از دسترسی به یک صفحه وب یا هر علامت بصری.

برای ارائه یک تجربه کاربری عالی

در سال های اخیر، طراحی وب به طور فزاینده ای بر UX و UI متمرکز شده است. کاربرانی که با یک وب سایت یا پلتفرم تعامل دارند که نشان دهنده هویت یک برند ثابت و به خوبی تعریف شده است، تجربه کلی را بهبود می بخشد.

با استفاده از عناصر طراحی مناسب در وب سایت خود، می توانید یک تجربه کاربری متمایز ایجاد کنید که برند شما را از دیگران متمایز می کند. عناصر طراحی منسجم و از نظر بصری جذاب، ناوبری و قابلیت استفاده را افزایش می‌دهند و باعث می‌شوند بازدیدکنندگان با محتوای شما درگیرتر شوند.

ملاحظات کلیدی برای برندسازی وب سایت شما

نحوه ارائه برند خود، از علائم بصری، صدا، لحن و پیام، شخصیت و ارزش های شرکت شما را مشخص می کند. برندسازی قوی می تواند بر همه عوامل کسب و کار شما از جمله آگاهی از برند، بازاریابی دیجیتال و بازخورد مشتریان تأثیر بگذارد. همراستایی طراحی وب با ارزش های برندینگ می تواند یک فرآیند جامع و وقت گیر باشد، زیرا شامل چندین جنبه و ملاحظات برای ایجاد یک نمایندگی کافی از برند شما به صورت آنلاین است.

به عنوان طراحان وب، هنگام طراحی و توسعه یک وب سایت برند موثر برای یک کسب و کار، باید فاکتورهای کلیدی و ضروری زیر را در نظر بگیرید تا به شما کمک کند برندی بسازید که با کاربران طنین انداز شود، اعتماد ایجاد کند و به موفقیت بلندمدت برند کمک کند.

1. طراحی بصری

بصری ها نقش مهمی در شکل دادن به هویت برند عالی دارند. هنگام ایجاد یک نام تجاری، استفاده از گرافیک، رنگ، فونت، تم و رابط کاربری مناسب که نشان دهنده برند، ارزش ها و پیشنهادات شما باشد، ضروری است. طراحی بصری شما باید احساسات را برانگیزد، بر نحوه درک برند تأثیر بگذارد، و یک تجربه ثابت برای مخاطبان مختلف، از جمله آنهایی که توانایی های متفاوتی دارند، ارائه دهد.

چه یک وب سایت یا مواد بازاریابی باشد، طراحی بصری شما باید سایر عناصر راهنمای برند شما را به هم پیوند دهد تا یک حضور معنی دار برند ایجاد کند که با مخاطب هدف شما طنین انداز شود.

2. محتوا

محتوا دلیل تقریباً هر سودی است که در اینترنت به دست آمده است. طبق مطالعه ای که بیش از 11 میلیون SERP را تجزیه و تحلیل کرده است، صفحات وب که در اولین نتیجه گوگل رتبه بندی می شوند، معمولاً دارای میانگین تعداد کلمات 1447 کلمه هستند. موفقیت تلاش های بازاریابی وب سایت شما به کیفیت محتوای برند شما بستگی دارد. هنگامی که محتوای خود را برای برند خود تولید می کنید، مطمئن شوید که اصول و باورهای اصلی را که کسب و کار شما را هدایت می کند، منعکس می کند و باید آنچه را که ارائه می دهید، با برجسته کردن ویژگی ها، مزایا و ارزش های کلیدی ارتباط برقرار کند.

3. بیانیه

مردم در اعتماد به برندی که باید یاد بگیرند مردد هستند. یکی از عوامل مهم برای موقعیت برند شما در بازار، بیانیه برند شما است. این شامل شعارها و پیام‌هایی است که نشان می‌دهد برند شما چیست، مأموریت، ارزش‌ها و پیشنهادهای فروش منحصربه‌فرد آن. بیانیه برند شما باید مختصر و به یاد ماندنی باشد، اما یک نمای کلی از هویت برند شما ارائه دهد و لحن ارتباط آن را تعیین کند.

4. پیشنهادات و قیمت گذاری

نحوه ارائه محصولات یا خدمات خود و قیمت گذاری آنها مهمترین بخش برندسازی وب سایت است. نحوه ارائه محصولات یا خدمات وب سایت شما می تواند بر تصمیمات خرید مصرف کننده تأثیر بگذارد. با چند کلیک ماوس یا ضربه زدن روی تلفن، مصرف کنندگان محصولات/خدمات را با نام و توضیحاتی که معتقدند می توانند به آن اعتماد کنند، پیدا کرده و انتخاب می کنند. تصاویر با کیفیت بالا، چیدمان بصری، توضیحات محصول واضح و رابط کاربر پسند می تواند به تجربه کاربری مثبت و وفاداری به برند کمک کند. نمایش قیمت از قبل می تواند شفافیت و اعتماد را به مخاطبان هدف شما منتقل کند. از نظر استراتژیک، استفاده از تبلیغات یا تخفیف ها می تواند مشتریان را جذب و حفظ کند.

5. اثبات اجتماعی

بازدیدکنندگان احتمال بیشتری دارد که در یک محصول، خدمات یا نام تجاری با سابقه موفقیت آمیز شرکت کنند. افزودن مدارک اجتماعی مانند توصیفات و نظرات به وب سایت شما می تواند شواهد ملموسی از اثربخشی پیشنهادات شما ارائه دهد. این می تواند به مشتریان بالقوه ای که هرگز با شما کار نکرده اند اطمینان دهد که چیزی که قصد خرید یا اشتراک آن را دارند ایمن و قابل اعتماد است.

6. بازاریابی رسانه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی برای هر کسب و کاری در دنیای تجارت مدرن امروزی ضروری شده اند. وب سایت های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، اینستاگرام، توییتر و تیک تاک می توانند به شما در تبلیغ محصولات یا خدمات و تعامل با مشتریان بالقوه کمک کنند. در سال‌های اخیر، دیجیتال مارکتینگ (SMM) ثابت کرده است که برند شما را به رسمیت می‌شناسد، ترافیک را به وب‌سایت شما هدایت می‌کند و بر ادراکات خرید مخاطبان هدف تأثیر می‌گذارد. هنگام برندسازی برای رسانه‌های اجتماعی، اطمینان از ثبات در رسانه‌های مختلف، از جمله رنگ‌ها، تایپوگرافی، آرم‌ها، لحن پیام و مضامین محتوایی که شخصیت برند شما را منعکس می‌کند، بسیار مهم است. این یک حضور جذاب و قابل تشخیص برای مخاطبان شما ایجاد می کند.

7. خدمات مشتری

سرمایه گذاری در خدمات مشتری می تواند در حفظ مشتریان و ارائه یک تجربه کاربری عالی موثر باشد. این یک پل موثر و ارتباط مستقیم بین مشتریان و کسب و کار شما است. ارائه خدمات مشتری درجه یک به وب سایت شما می تواند یک سیستم پشتیبانی ایجاد کند که می تواند مشتریان وفادار شما را به سفیران برند تبدیل کند. مشتریان راضی بیشتر به خریداران مکرر تبدیل می شوند و مشتریان بیشتری را تشویق می کنند تا برند شما را نسبت به هر برند دیگری در همان دسته انتخاب کنند.

نمونه های الهام بخش برندسازی وب سایت

طراحی یک برند می تواند زمان و تلاش ببرد. اتخاذ تصمیمات طراحی وب مانند لوگوها، فونت ها، رنگ ها و طرح بندی برای انتقال هویت برند شما از ابتدا می تواند شگفت انگیز باشد. با الهام گرفتن از طراحی مناسب و نمونه های برندسازی، می توانید از آنها به عنوان سکوی پرتاب به جای تلاش برای ترکیب کردن همه چیز به تنهایی استفاده کنید. شرکت دارکوب با بیش از 20 سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات طراحی سایت حرفه ای، خدمات سئو و دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارد. دارکوب تمامی خدمات برندینگ شما را با بهترین قیمت برای شما انجام می دهد.

برای آموزش برند سازی می توانید از مقاله آموزش برندگینگ استفاده کنید

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز