برندسازی از طریق طراحی وب سایت

رتبه بندی کاربر: 3 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

امروزه به دلیل استقبال بسیار زیاد مردم از وب سایت ها و فروشگاه های آنلاین بیشتر کسب و کار دارای یک سایت آنلاین برای فروش محصولات خود یا معرفی شرکت و محصول هستند . حتی آن دسته از افراد که وب سایتی برای کار خود برنامه ریزی نکرده اند به فکر طراحی و راه اندازی وب سایت هستند . با توجه به این موضوع که اخیرا همه افراد به فکر راه اندازی یک سایت برای کسب و کار خود هستند تا خدمات و فروش محصولات خود را ارتقاء دهند . برند سازی یکی از مهمترین کار هایی میتواند باشد که شما برای بیشتر دیده شدن سایت خود و خدمات بهتر میتوانید انجام دهید .

برند چیست ؟

برند را میتوانیم این گونه تعریف کنیم که به یک تصویر و تجربه خدمات یا محصولاتی که برای یک تجارت است نشان داده میشود که مصرف کنندگان از طریق آن در ارتباط هستند. نام تجاری آنها از طریق لوگو ، اسم ، طراحی شرکت و شعار مشخص میشود و زمانی آن صورت میگیرد که تصویر بازاریابی شود .

عناصر برند

عناصر برند را شرکت ها تشکیل می دهند اما مهمترین عناصر یک برند به سه دسته تقسیم میشوند که به صورت زیر است :

  •  ارزش ها و اهداف : شرکت شما باید در سوالی مانند : چرا شرکت شما وجود دارد و چه چیزی ارائه میدهید ریشه داشته باشد. در کنار این ارزش ها وب سایت شما باید بتواند به چند سوال پاسخ دهد که 1- شرکت شما چه کاری انجام میدهد 2- چه محصولات و خدماتی را میتوانید ارائه دهید 3- مشتریان چگونه از طریق وب سایت شما سود خواهند برد ؟
  • شخصیت : نظراتی که مشتریان نسبت به کسب و کار شما دارند که آیا نو آوری شده است یا سنتی و قدیمی ، درجه یک است یا خیر، اجزای اصلی برند شما هستند. عواملی مانند این موارد شخصیت برند وی سایت شما تاثیر مهمی دارد .
  • ثبات : .وقتی شرکتی هویت و هدف خود را نمی داند نمیتواند به مشتریان خود اعتماد کند و این موضوع باعث میشود که مشتریان پول خود را به همچین کسب و کاری ندهند

برند سازی چگونه شکل میگیرد؟

برند سازی به اقداماتی گفته میشود که در ایجاد یک تصویر از شرکت شما در ذهن مخاطب، کمک میکند. در واقع برند سازی کار پیچیده ای نیست و شما می توانید، با طراحی وب سایت حرفه ای ، تبلیغات و نمایش محصولات و خدمات شرکت همچنین با انتخاب کردن رنگ های مناسب ، شرکت را یاد آوری کنید و از همه مهم تر طراحی لوگو مخصوص همان شرکت و بر جسته سازی لوگوی طراحی شده آن از طریق سوشال مدیا برند سازی برای را شروع کنید .
البته انجام فعالیت های بالا تنها زمانی به نتیجه خواهد رسید که این فعالیت ها را به صورت مستمر انجام داده و در طی سالیان رعایت نمایید و در طی این مسیر صبر داشته باشید. برای مشاوره در زمینه برند سازی اینترنتی با طراحی سایت تخصصی و سفارش طراحی سایت با کارشناسان دارکوب تماس حاصل فرمایید.

برندینگ چیست ؟

خیلی‌ ها هنوز هم نمی ‌دانند که برندینگ، فقط طراحی لوگو و انتخاب فونت مناسب سازمانی نیست. نمی‌ دانند که کار کل برندینگ این است که شما قرار است “ذهنیت” مشتریان را نسبت به برند تان به شکل خاص در بیاورید تا بتوانید خاص شوید و افراد به سمت شما بیایند و سراغ دیگر برند ها نروند .

 انتخاب دامنه مناسب در طراحی سایت

 اولین چیزی که مخاطب شما قبل از وارد شدن به سایت شما میبیند و در طراحی سایت برای برند سازی لازم و موثر است ،  نام دامنه شما است. چند توصیه برای انتخاب نام دامنه سایت را بیان کرده ایم که به صورت زیر می باشد :  

  • دامنه کوتاه و راحتی داشته باید که افراد بتوانند آن را تلفظ کند .
  • بین المللی بودن دامنه به این معناست که در همه جا قابل استفاده باشد .
  • شیک و خاص بودن که در ذهن افراد بماند .
  • تلقین کننده ی بهترین ها از طرف شرکت باشد .
  • حس خوب وانرژی مثبتی در فرد ایجاد کند .

طراحی سایت با توجه به ماهیت برند

طراحی سایت در برند سازی میتواند بزرگ ترین قدم در کسب و کار دیجیتال باشد. ماهیت برند شما منحصر بفرد است و در برند دیگر دیده نمیشود . در هر حوزه ای که فعالیت می کنید، برند شما دارای یک سری خصوصیت های خاص است که برند شما را از برند های دیگر متمایز میکند . این وجه تمایز شما باید برجسته شود .وب‌ سایت شما جایی است که بسیاری از مشتریان یا برند های دیگر با برند شما تعامل خواهند داشت. 

وب‌ سایت شما

وب‌ سایت شما جایی است که مشتریان با برند شما تعامل خواهند داشت. به همین دلیل داشتن یک وب‌سایت منحصر به فرد و کارآمد بسیار مهم است. فراتر از طراحی استفاده از وب سایت خود، می‌توانید به چگونگی بیان هویت برند خود در برخی زمینه‌ها تفکر کنید:

  •  داشتن صفحه اصلیچگونه به نظر می‌رسد، شامل چه چیز هایی میشود وچه  چیزهایی را بیان مکند.
  • درباره مااطلاعاتی که شما به مشتریان ارائه می‌دهید که چقدر شخصی/معتبر/آگاه به نظر می‌رسید.
  • تولید محتواپست‌های وبلاگ، صفحات وب سایت ، محتوای قابل برداشت ؛ هر چیزی که بازدیدکنندگان میبیند یا به آن هدایت می‌شوند.

در سراسر اینترنت

علاوه بر برند سازی وب‌ سایت ، ماهیت برندتان در بسیاری از مکان‌های دیگر  نشان داده می‌شود، از جمله:

  •  رسانه‌های اجتماعی: رسانه هایی مانند فیسبوک و توییتر و لینکدین و یوتیوب و ...
  • جستجوی محلیبه ویژه سای‌تها (مانند Yelp)، نماهای نقشه مانند Google My Business و دایرکتوری‌ها را مرور کنید
  • SEPRها: هرگونه جستجویی که  بتواند یکی از صفحات شما را نشان می‌دهد

چگونه برند سازی وب‌ سایت انجام دهیم؟

برای حفظ برند سازی وب‌سایت، باید به بودن وب سایت خود توجه زیادی داشته باشید. شما نیاز به یک برنامه ریزی جامع برای برقراری ارتباط و تقویت چشم‌انداز شرکت خود به‌صورت مجازی دارید. این شامل گسترش محتوا، پاسخ به نظرات مشتریان و موارد دیگر است. یک برند سازی معتبر با مجموعه‌ای از برداشت‌هایی است که در طول زمان ایجاد میشود به وجود می آید . این روزها اولین برداشت شما بیشتر از طریق آنلاین ایجاد می‌شود. شما به طراحی یک وب‌سایت نیاز دارید و وب‌سایت شما باید بارخورد عالی از مشتریان داشته باشد. وب‌سایت های معتبر همه دارای برند هستند . مشتریان احتمالی شما این کارها را انجام می‌دهند:

  • 87 درصد قبل از آشنایی با شما وب سایت شما را مورد بررسی قرار می دهند .
  • 96 درصد ادعا دارند که وب‌سایت بر انتخاب یا انتخاب نکردن سرویس شما تاثیر زیادی می‌گذارد .
  • 100 درصد اعتراف می‌کنند، «من وب‌سایتی را ترک کردم زیرا در طراحی آن نقص زیادی دیدم استفاده از آن مشکل و دشوار بود.» 

واضح است که طراحی  یک وب‌سایت خلاقانه تاثیر مهمی بر وب‌سایت شما دارد. وقتی مشتریان شما به صورت مجازی شما را جستجو می‌کنند، باید آنجا باشید. یک وب‌سایت دارای برند مستقیما اعتبار شما را زیاد می‌دهد. هنگامی که وب‌سایت شما بهترین شخصیت شما را نشان می‌دهد، مشتریانتان بیشتری جذب وب سایت شما میشوند و آن را انتخاب می‌کنند که در نتیجه به شما اعتماد می‌کنند. در ادامه پنج قانون کار آمد در برندسازی وب‌سایت آمده است :

 ماهیت خود را تعیین کنید

بدانید چه کسی هستید. اگر درک نکنید، مشتریانتان نمی‌توانند به شما اعتماد کنند و موقعیت فروش منحصر به‌ فرد شما را درک کنند. با نوشتن پنج کلمه برای توصیف برند وب‌ سایت شروع کنید، سپس آن را به یک کلمه برسانید کنید. هنگام ساختن وب‌سایت خود این کلمه را به‌عنوان اسم خود در نظر داشته باشید.سپس ببینید وب سایت شما چگونه به نظر میرسد به می‌رسید. برخی از شرکت‌هایی که آن‌ها را برای طراحی سایت عالی تحسین می‌کنید نگاه کنید. از چه طبقه بندی رنگ‌ها و متود هایی برای انتقال برند خود استفاده می‌کنند؟ چه تصاویری؟ همه این جزئیات را باهم در یک پوشه قرار دهید و نام آن را راهنمای برند خود بگذارید. آن را با کارکنان خود به اشتراک بگذارید و  در وی سایت خود قرار دهید تا مشتریان بتوانند از آن استفاده کنند.

برای آغاز برندسازی وب‌سایت یک لوگو بسازید

طراحی یک لوگو متناسب برای کسب و کار شما بسیار مهم است. توصیه می شود که شما به عنوان صاحب یک شرکت برای برند سازی و برندینگ، پس از مشخص کردن اهداف و طراحی سایت حرفه ای با دامنه مناسب ، نیاز به یک نشان مخصوص یا لوگو برای سایت خود دارید. که افراد با دیدن لوگو سریعا به خاطر سپرده شود. در این صورت میتوانید به هدف خود برسید .طراحی خاص میتواند در خاطر سپاری لوگو کمک زیادی کند. طراحی لوگو باید خلاقانه باشد تا در ذهن افراد ماندگار شود. شکی نیست که یک لوگو تاثیر بی نظیری در برندینگ شما خواهد داشت .

 از لوگوی ساده استفاده کنید . اگر خواستید که نمادی را اضافه کنید، لازم نیست کارهایی را که انجام می‌دهید را از شرکت های دیگر تقلید کند. لوگوی شما باید روح برند شما را برای کاربران تداعی کند و با مشتری با هدف تعامل داشته باشد کند. اگر به لوگو احتیاج دارید و می‌دانید دقیقاً چه می‌خواهید، برای تکمیل آن میتوانید با یک فریلنسر تماس بگیرید.  

تصاویری عالی برای طراحی وب سایت خود انتخاب کنید

تصاویر، احساسات را بیان می‌کنند، بنابراین از تصاویر مناسب را برای برند وصفحه خود استفاده کنید. همچنین چندین منبع آنلاین رایگان و ارزان برای تصاویر وجود دارد. ما Unsplash ،iStock و MorgueFile را معرفی می‌کنیم.

وب‌ سایت خود را ساده نگه دارید

برای مشتریان خود را در یافتن آنچه که به دنبال آن هستند طراحی را آسان کنید. از فضای سفید بیشتر استفاده کنید و از کلمات زیاد و متن های طولانی استفاده نکنید. سایت‌های ساده‌تر، با رنگ‌های کمتر و تصاویر عالی، زیبا تر و کار آمد تر به نظر می‌رسند و بازدیدکنندگان راضی‌تر هستند زیرا به دنبال ذچیزی در سایت شما هستد را می‌توانند که پیدا کنند. تنوع بیشتر رنگ و نور در صفحه یعنی پیچیدگی بیشتر و کار بیشتر برای ارسال اطلاعات به مغز توسط چشم شما. از سئو برای برندسازی وب‌سایت می توانید استفاده کنید  .

تاثیر سئو بر برند سازی

همان طور که پیشتر هم گفتیم، برای درک هر چه بهتر ارتباط بین برند سازی و سئو باید به معنای هر کدام دقت کنیم. ابتدا به سراغ معنی دقیق عبارت سئو می‌رویم:

سئو یا Search Engine Optimization که به اختصار SEO است ،که به معنای بهینه سازی برای مو تورهای جستجو می باشد. به کمک اصول ارائه شده توسط سئو ، سایت و محتوای شما در موتور جستجو رتبه بهتری می‌ گیرد؛ پس به مخاطبان بیشتری آن صفحه را می بینند و در نهایت، فروش یا سود شما بیشتر خواهد شد .برند سازی یا Branding از کلمه Brand یا برند که به معنی مارک و نشان خاص است. در حقیقت، برند یک نشانه ویژه برای شناسایی سازمان و محصول منحصر به فرد بوده که مخاطب ب کمک آن با هویت سازمان را شناسایی و ارتباط برقرار می کند . ارتباط زیادی بین سئو و برند سازی وجود دارد. اگر به تعریف سئو دقت کنید، بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو شناخته شدن سایت و جذب مشتری بیشتر است. در برند سازی ما با یک سازمان و هویت خاص در ارتباط هستیم که به مشتری و مخاطب برای بیشتر دیده شدن احتیاج دارد.

نکات مهم در برند سازی 

در این قسمت به چند نکته مهم که هنگام برند سازی باید به آن ها توجه کرد می پردازیم :

  • رنگ ها

انتخاب پالت رنگی مناسب در طراحی برند یک سایت دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد. رنگ فقط در زیبایی صفحه کاربرد ندارد بلکه رنگ موجب تحریک احساسات مختلف میتواند شود و ناخودآگاه مخاطب را به سمت های مختلفی هدایت میکند . شما برای طراحی سایت خوب باید روان شناسی رنگ ها را بدانید تا بتوانید رنگ ها را ترکیب کنید . برای مثال رنگ قرمز می تواند موجب افزایش فشار خون و تنفس شود. این رنگ نماد هیجان و قدرت است. برای همین از این رنگ بیشتر در برند هایی که در زمینه ی سرگرمی و فعالیت زیاد هستند استفاده می شود.رنگ های دیگر تاثیرات مختلفی میتواند بگذارد . مثلا سبز نماد طبیعت، سودآوری، پول و سلامتی است . سبز یک رنگ آرامش بخش است.هنگامی که یک رنگ برای برند خود انتخاب می کنید، در مورد تاثیراتی که برای افراد قرار است بگذارد و ارتباطی که قرار است مشتری از آن بگیرد تحقیق کنید تا با هدف و مفهوم برند شما طراحی شود .یک مورد دیگر درباره رنگ ها که باید بدانیم این است که رنگ ها در هر فرهنگی مفاهیم متفاوتی دارند، بنابراین بسیار مهم است که دقت کنید چه بازاری را مورد هدف قرار داده اید.

  • شخصیت

آیا مشتری فقط در مورد ثبات و امنیتی بند است که میخواهد به آن اعتماد کند؟ یرند شما میتواند شخصیت با مزه یا جدی داشته باشد. وب سایت شما جزء کدام دسته است؟ اغلب مردم در جامعه محصولات و برند هایی را استفاده میکنند که خودشان آن ها را تعریف می کنند بنابراین شخصیت برند خود را از طریق چیزی که مخاطب شما دوست دارند و می پسندند طراحی کنید. انسان انگاری یعنی تعبیر انسان گونه از هر مفهوم که خصلت و شکل انسانی نداشته باشد. دادن این عناصر به برند راه مناسبی برای دادن شخصیت به سایت است .

  • احساسات

احساسات یک عامل دیگر در برندینگ می باشد. می خواهید وقتی که بازدیدکنندگان سایت شما را می بینید، چه احساساتی را تجربه کنند و از سایت شما دریافت کنند ؟ چه چیزهایی باعث وابستگی و ماندن مخاطبان به برند شما می شود؟ ساختار زیبایی وب سایت شما نباید بر اساس  به روز ترین گرایش های طراحی سایت باشد، بلکه باید بر اساس احساسات و نظر هایی که می خواهید برند شما بر آن ها راهنمایی کنند تصمیم گیری کنید، سپس بر اساس آن طراحی وب سایت خود را شروع کنید.

  • ماندگاری

برای ساخت یک برند موفق باید آن را به گونه طراحی کرد که به یادماندنی شود. چه چیزهایی باعث می شود تا مردم شما را در خاطر خود حفظ کنند ؟ آن ها را تکرار کنید.به یادماندنی شدن باعث می شود تا برند سازی بهتر عمل کرده و مخاطبان جذب سایت شما شوند و مدام به سراغ آن بروند. رنگ ها، تصاویر را سعی کنید در وب سایت خود ثابت نگه دارید و آن ها را مدام تکرار کنید تا به یک فرم دلخواه برسید

  • اندازه لوگو

معمولا در هنگام طراحی سایت های انگلیسی، لوگو در بالا سمت چپ صفحه قرار می گیرد و در طراحی سایت های فارسی در بالا سمت راست صفحه قرار میگیرد . در واقع این ناحیه، همان قسمتی است که بیشتر مردم برای اینکه بدانند در چه سایتی قرار دارند ، ابتدا به آن نگاه می کنند. علاوه بر این، این بهترین روشی است که تصویر لوگو را به صفحه ی اصلی وب سایت خود لینک کنید. اما موقعیت قرار گیری لوگو تنها یکی از عناصر است، اندازه آن هم مهم است. مطمئن شوید که اندازه ی لوگوی طراحی سایت به اندازه ای است که دومین یا سومین مورد باشد که مخاطبین هنگام مراجعه به سایت به آن توجه آن را جلب می کند .

جمع بندی

شما برای برند سازی میتوانید از طریق طراحی سایت اقدام کنید و اگر تمام نکات گفته شده را رعایت کنید یک برند بسیار عالی خواهید داشت . پیشنهاد ما برای داشتن یک برند خوب و کار آمد استفاده از سئو است که بتوانید یرند خود را در صدر صفحات موتور های جست و جو ببینید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز