بهترین روشهای برای راه اندازی سایت با بودجه محدود

رتبه بندی کاربر: 5 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVE

نمیشه برای وب سایت صرفه جویی کرد. دیگه این دوره و زمونه مردم توقع دارن وب سایتها حرفه ای باشن. 75% از کاربرهای وب گفته اند شرکتهارو بر اساس طراحی وب سایتشون قضاوت میکنند. پس بدونید که اگه وبسایتتون با بی دقتی طراحی شده باشه یا مال دهه 70 باشه، اعتماد کاربرهاتونو از دست میدید.
در شرایط ایده آل آدم میتونه بهترین، گرونترین و حرفه ای ترین طراح های وب رو برای وبسایتش انتخاب کنه تا وبسایتش هم زیبا باشه و نیازهای کاربرها رو تأمین کنه. اما اغلب اوقات با محدودیتی به اسم بودجه مواجه ایم.
خیلی سال پیش، ساخت یه وبسایت ارزون خیلی سختتر بود اما الآن امکاناتی بوجود اومده که ساخت وب رو هم ساده تر کرده و هزینه ها رو پایین آورده.

 

قبل از شروع این مراحل را انجام دهید

اول باید با خودتونو بشینید و فکر کنید، ببینید اصلا چی میخواهید. اگه همه چی از قبل مشخص باشه، پروسه طراحی موفقیت آمیزتر میشه.

1- اهدافتونو بشناسید

میخواهید سایتتون چی کار کنه؟ اگه یه فروشگاه آنلاین دارید، حتما هدفتون فروش بیشتره. نمونه سایتها رو ببینید و ایده بگیرید تا برای اون چیزی که تو ذهنتونه یه چیز ملموس داشته باشید. اگه میخواهید وب سایتتون معرف کسب و کارتون باشه و مردمو به مغازه یا شرکتتون بکشونه، حتما هدفتون اینه که به مردم در مورد کارتون آگاهی بدید و بهشون آدرس و ساعات کاریتونو بگید تا مشتریهاتونو اینطوی بیشتر کنید. اگه میخواهید یه وبلاگ شخصی راه بندازید، هدف میشه جذب بازدیدکننده و شروع مکالمه و بحث با بازدیدکننده ها.
هر وب سایتی یه هدفی رو دنبال میکنه و طراحی وب سایت باید بر اساس کاری باشه که میخواهید انجام بدید. بنابراین اولین مرحله راه اندازی وبسایت باید تعریف اهداف باشه.

2- بودجه تونو مشخص کنید

قبل از شروع کار بهتره بدونید دقیقا چقدر میخواهید براش خرج کنید. بودجه شما میتونه رو امکانات سایت اثر بذاره و بتونید واقع گرایانه به خواسته هاتون فکر کنید. قبل از طراحی وبسایت باید اول برای خرید هاست برنامه ریزی کنید و یه اسم دامنه بخرید. پس یادتون نره این عوامل رو هم تو هزینه هاتون در نظر داشته باشید.

عوامل احتمالی مؤثر در زمان ساخت وبسایت

حالا که اهداف و بودجه تونو میدونید، وقتشه که یه روش برای طراحی وبسایتتون انتخاب کنید. شما اینجا 3 گزینه دارید:

1- خودتون وبسایتتونو بسازید

کسایی باید این گزینه رو انتخاب کنند که وقت زیاد داشته باشند و خودشون راجع به ساخت سایت تحقیق کرده باشند. البته الآن دیگه به کمک سایت سازها و قالبهای آماده اکثر مردم میتونن خودشون وب سایت طراحی کنند. بعضی سایت سازها رایگانند اما اگه بودجه تون اجازه بده و از سایت سازهای پولی استفاده کنید کارتون خیلی راحت تره. برای اینکار میتونید از مقالاتی که دارکوب در مورد سایت سازها داره کمک بگیرید.
اگه این روشو انتخاب میکنید باید راجع به طراحی تجربه کاربری و سئو هم تحقیق کنید تا بهترین طراحی رو داشته باشید و کاری کنید که سایتتون روی موتورهای جستجو بیشتر دیده بشه. پیشنهاد میکنم مقالات دارکوب رو حتما مطالعه کنید.

2- ساخت سایتتونو به یه دانشجو بسپرید

حتی با وجود سایت سازهایی که کار طراحی و توسعه سایت رو ساده کردند، هنوز طراحی وب سایت برای افرادی که تو این حرفه نیستند کار سختیه و مجبورند اول برای یادگیری کلی وقت صرف کنند. درسته که هزینه استخدام دانشجو نسبت به وقتی که خودتون کارو انجام بدید بیشتره ولی در عوض کلی وقت برای خودتون میخرید و نتیجه نهایی هم بهتر از وقتی میشه که خودتون طراحی کنید، ضمنا هزینه اش از هزینه استخدام طراح حرفه ای کمتره.
اگه دانشگاههای شهرتون رشته نرم افزار دارند، برید با استادهاشون صحبت کنید و ازشون بخواهید دانشجوهای خوبشونو بهتون معرفی کنند. حتی شاید بعضی از دانشجوها رایگان هم حاضر باشند کار کنند تا یه تجربه ای تو رزومه شون داشته باشند، اما با این حال، اگه یه پیشنهادی هم بهشون بدید تشویق میشن بهتر طراحی کنند.

3- یک متخصص استخدام کنید

برای پیدا کردن متخصص طراحی وب سایت، اون هم متخصصی که با توجه به نیازها و بودجه شما کار رو تحویل بده، چند راه دارید. استخدام متخصص طراحی وب آسون ترین گزینه است و به احتمال زیاد هم نتیجه اش هم برای شما و هم برای کاربرانتون راضی کننده خواهد بود. برای این کار میتونید از طراح های مستقل و آزادی که برای خودشون کار میکنند کمک بگیرید و یا میتونید به شرکتهای بازاریابی و توسعه و طراحی وب مثل دارکوب مراجعه کنید و تعرفه هاشونو بپرسید.
اگه بودجه تونو بدونید، حتما میتونن با توجه به اون براتون یه طراحی انجام بدن که مناسب شرایط و نیازهای شما باشه. ولی تعرفه هاشون یه کف قیمت داره که ممکنه تأمینش برای همه مقدور نباشه اما اگه بتونید کارتونو به متخصص بسپرید زندگی براتون شیرین تر خواهد بود!
وقتی که طراحی وب تون کامل شد و سایتتون راه افتاد، هنوز کارتون تمام نشده. با اینکه سختترین مرحله طراحی وب شروعشه ولی بعد از راه اندازی هم باید آنالتیکس وب سایتتونو چک کنید تا متوجه اشکالات بشید و سایتتونو دائما بهتر و بهتر کنید. اگه در طول زمان به نحوه تعامل کاربرها با وب سایتتون توجه کرده باشید، میتونید طراحی در جهت رسیدن به اهدافتون بهتر کنید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز