مزایای استفاده از گوگل آنالتیکس

رتبه بندی کاربر: 0 / 5

PLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

استفاده از ابزار قدرتمند گوگل آنالتیکس به شما امکان ردیابی اطلاعات و وضعیت های مهم وب سایتتونو میده. دونستن اینکه چند نفر دارن با سایتتون کار میکنند، چطوری سایتتونو پیدا کردند، محبوبترین صفحات سایتتون کدومند و خیلی اطلاعات دیگه، خیلی میتونه برای کسب و کارتون مفید باشه؛ فرقی هم نمیکنه شرکت بزرگی باشید یا یه استارتاپ کوچیک؛ چون این ابزار میزان موفقیت و پیشرفت خودتونو نشون میده.
تو این مقاله با 8 مزیت استفاده از گوگل آنالتیکس آشنا خواهید شد.

1- رایگان است

گوگل آنالتیکس کاملا رایگان و آنلاین است و خرید لازم نیست. میتونید از همه انواع آمار ردیابی و تحلیلهای این برنامه بطور رایگان استفاده کنید. برای استفاده باید یه اکانت جیمیل بسازید که اون هم رایگانه.

2- تحلیل منابع ترافیک

گوگل آنالتیکس نشونتون میده که کاربرها چطوری به سایت شما هدایت شده اند. مثلا چند نفر از طریق لینکی که فلان سایت به شما داده وارد سایتتون شدند، چند نفر از تبلیغات پولی شما رو پیدا کردند و چند نفر با سرچ کردن در موتورهای جستجو. با این قابلیت میتونید میزان کارایی روشهای مختلف رو بسنجید و مثلا اگه تبلیغات پولی براتون به صرفه بود به این کار ادامه بدید.

3- گزارش کلیدواژه ها

میتونید با استفاده از گوگل آنالتیکس ببنید با کدوم کلیدواژه هاتون در گوگل و موتورهای جستجو پیدا میشید. اینطوری میتونید میزان اثرگذاری کلیدواژه های مختلفتونو بسنجید و در صورت لزوم اصلاحات رو انجام بدید و به این ترتیب ترافیک سایتتونو تقویت کنید.

4- اطلاعات بازدیدکننده ها

گوگل آنالتیکس گزارش خیلی خوبی درباره اطلاعات بازدیدکننده هایی که از سایتتون بازدید میکنند ارائه میده. میتونید ببینید کدوم کشورها و شهرها به سایتتون دسترسی دارند و به این ترتیب کمپین های محلی بازاریابی راه بندازید یا کلیدواژه هایی انتخاب کنید که نتایج بهتری کسب کنید. علاوه بر این میتونید محتوا و تبلیغاتتونو برای مناطق خاصی که ترافیک بیشتری از سایتتون رو تشکیل میدهند تقویت کنید.

5- محبوبیت هر صفحه

گوگل آنالتیکس میتونه بهتون نشون بده که کدوم صفحات از بقیه محبوب ترند و به این ترتیب متوجه میشید کدوم قسمتهای سایتتون محتوای باارزش تری دارند و مرتبط ترند. با استفاده از این اطلاعات میتونید این صفحات رو بهبود ببخشید و فروشتونو بیشتر کنید. علاوه بر این متوجه میشید کدوم مدل محتوا طرفدار بیشتری داره و با توجه به این اطلاعات برای محتوای آینده تون برنامه ریزی کنید.

6- نرخ خروج وب سایت

نرخ خروج یعنی تعداد کاربرهایی که فقط از یک صفحه سایتتون دیدن کردند و بعد دوباره از سایت خارج شده اند. نرخ خروج نسبتا بالا میتونه ناشی از این باشه که وب سایت شما چیزی نبوده که کاربر دنبالش میگشته یا شاید کاربر بطور تصادفی وارد سایت شما شده باشه. بد نیست کیفیت منابع ترافیکتون و یا بهینه سازی هایی که انجام داده اید رو چک کنید، چون ممکنه اقداماتی که انجام دادید باعث این اشتباه شده باشه.
نرخ خورج به ارتباط و کیفیت محتوای وب سایت ربط داره و میزان رضایت بازدیدکننده ها رو از سایت نشون میده. با این اطلاعات متوجه میشید کدوم صفحات نمیتونن رضایت مشتری رو جلب کنند و اونها رو بهبود ببخشید. به خصوص در صفحات فرود این کار اهمیت بالایی داره.

7- جریان ترافیک

گوگل آنالتیکس با یک چارت نشونتون میده که ترافیک چطوری روی سایت جریان داره. به این ترتیب متوجه میشید اکثریت ترافیک بازدیدکننده ها از کدوم صفحه وارد میشن و چند نفر روی لینکهای بعدی که در صفحه معرفی شده کلیک میکنند. علاوه براین نرخ خروج در کل سایت چطوریه.
مثلا اگه 100 کاربر از صفحه اصلی وارد بشن، براحتی با گوگل آنالتیکس میتونید متوجه بشید که مثلا 10 نفرشون همون لحظه اول سایت رو ترک کرده اند (نرخ خروج)، 65 نفر به سمت صفحه "محصولات" رفتند و 25 نفر از صفحه "درباره ما" دیدن کرده اند. بعد میتونید دوباره اون 65 نفر رو ردیابی کنید که چند نفرشون صفحه رو ترک کرده اند و چند نفر دیگه از کدوم صفحات دیدن کرده اند و غیره.
از این قسمت اطلاعات خیلی مفیدی میتونید بدست بیارید. مثلا میتونید ببینید محبوبترین صفحات فرودتون کدومند و نرخ خروج هر صفحه چقدره، و به این ترتیب تمرکزتونو روی بهبود اون صفحات بذارید تا بتونید توجه کاربر رو جلب و کاربر دائمی جذب کنید. این قابلیت، اولویت صفحاتی که کاربر موقع مسیریابی سایت ازشون بازدید میکنه رو هم مشخص میکنه و در نتیجه میتونید صفحاتتونو برای تسهیل مسیریابی در جهت مورد نظر خودتون اصلاح کنید و صفحاتی رو که به ندرت ازشون بازدید میشه حذف یا اصلاح کنید.

8- اطلاعات بازدیدهای قبلی

گوگل آنالتیکس نحوه تغییرات ترافیک در بازه های زمانی طولانی رو هم نمایش میده. این قابلیت وقتی که در بازه زمانی مشخصی گرایش خاصی بیشتر شده باشه، میتونه خیلی مفید واقع بشه. مثلا متوجه میشید کدوم کمپین بازاریابیتون موفق تر بوده و در نتیجه برای تبلیغات بعدی میتونید برنامه ریزی کنید. یا ببینید خدمات یا محصولات کدوم صفحات در ماههای خاصی از سال بیشتر مورد توجه کاربرها واقع شده اند.
اینها فقط بعضی از قابلیت های گوگل آنالتیکس بود. ابزارهای خیلی زیاد دیگه ای به جز گوگل آنالتیکس هم هستند که میتونن چنین گزارشهایی براتون فراهم کنند و در مدیریت ایمیل، زیردامنه ها، لینکهای خارجی، آمار مربوط به موبایل، گزارش های شبکه های اجتماعی و ردیابی سود کمکتون کنند، این قابلیت ها میتونه هر ابزاری رو به یک ابزار بازاریابی قدرتمند تبدیل کنه و شما رو در هر چه مؤثرتر ظاهر شدن در عرصه آنلاین یاری برسونه.
ما در دارکوب،  وب سایتهامونو همراه با قابلیت استفاده از گوگل آنالتیکس میسازیم و مدیران سایتها قادرند میزان موفقیت سئوی سایتشونو دنبال کنند و با توجه به اون برای آینده و بهبود وضعیت سایتشون اقدامات لازم رو به عمل بیارن. کارشناسان ما در دارکوب همه روزه آماده ارائه مشاوره به شما در زمینه های طراحی سایت و بازاریابی هستند.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز