ابزارهای بررسی سئوی سایت کدامند؟

رتبه بندی کاربر: 3 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

تا کنون مقالات زیادی در مورد سئو و بهینه سازی نوشتیم و در این مقاله سعی داریم در مورد ابزارهای بررسی سئو صحبت کنیم که این ها مثل گوگل کمک بسیاری به بهبود وضعیت سئو می کنند. دقیقا بعضی وقت ها پیش میاد واستون که به همه ی موارد بهینه سازی وب سایت دقت کردید و همه چی رو بررسی کردید اما علاوه بر این ها باید یه راهی پیدا کنید که ببینید آیا فعالیت هایی که انجام دادید تاثیری روی بهینه سازی سایتتون داشته یا .نه. این جا است که باید یه ابزاری برای بررسی روند کاری انجام شده داشته باشید تا کارتون رو در مسیر درست و به خوبی پیش ببرید

 شاید هیچ چیز اندازه ی تغییر توی الگوریتم های گوگل واسه ی صاحبان سایت نگران کننده نباشه. گوگل در این حالت منتظر می مونه تا وب مسترها اطلاعات و محتویات سایت رو مرتب کنند تا بعدش گوگل تغییرات رو اعمال کنه. یکی از بزرگترین نتایج تغییر در الگوریتم اینه که سایتتون بعد از اعمال اصلاحات به نتایج جست و جو نزدیک خواهد شد و با سرچ بازدیدکنندگان نتایج مطلوبی برایشان قابل مشاهده خواهد بود.
با همه ی این تفاسیر باز هم مواردی وجود داره که گوگل از اونها برای تعیین سایت هایی که باید در موتور جست و جو در موقعیت های گوناگون نمایش داده بشه، استفاده می کنه.
ابزارهایی که در زیر اومده در سال 1402 از جمله بهترین ابزارهای رایگان بهینه سازی سایت است، به این علت که در استراتژی جست و جو عناصر مورد اهمیت گوگل رو نمایش میده بسیار مهمه. این ابزارها مثل یه ربات گوگل سایت شما رو از جنبه های سئو و بهینه سازی بررسی می کنن.

انوع ابزارهای بررسی سئو

همونطور که گفته شد معرفی ابزارهای سئو و نحوه ی استفاده از هر کدام می تونه ناجی وب مسترها جهت بهبود جایگاه سایت خود در موتور جست و جوی گوگل و بقیه شود.
ابزارهایی که در این بخش معرفی میشن اکثرا رایگان هستن و برخی دیگه پولی. شما با استفاده از این ابزارها می تونید گزارشاتی از عملکرد سایتتون مثل سرعت وب سایت، استفاده ی صحیح از عنوان ها و متاها و رفتار کاربران و خیلی موارد دیگه دریافت کنید.

ابزارهای رایگان سئو

1. Google Search Console 

کنسول جستجوی گوگل تعدادی ابزار در دسترس دارد که به شما کمک می کند عبارات و عباراتی را که مخاطبان هدف شما به دنبال آنها هستند در SERP ظاهر کنید.

 اگر صاحب یک کسب‌وکار یا یک SEO در تیم بازاریابی خود هستید، کنسول جستجو می‌تواند به شما کمک کند تا یک تحلیل اولیه سئو را از ابتدا انجام دهید یا استراتژی سئوی سایت موجود خود را با کلمات کلیدی جدید به‌روزرسانی کنید. کنسول جستجوی گوگل وب سایت شما را کنترل، اشکال زدایی و بهینه سازی می کند — و برای بهره مندی از این ابزار نیازی به کدنویسی ندارید. در اینجا چند نمونه از عناصر وب سایت آورده شده است که کنسول جستجوی گوگل در مورد آنها به شما آموزش می دهد و به شما در بهینه سازی کمک می کند:

  • کلمات کلیدی: در مورد کلمات کلیدی که صفحات وب شما در حال حاضر برای آنها رتبه بندی می شوند بیاموزید.
  • خطاهای خزیدن: هر گونه خطای خزیدن که در وب سایت شما وجود دارد را شناسایی کنید.
  • پاسخگویی تلفن همراه: درک کنید که وب سایت شما چقدر برای موبایل مناسب است و فرصت هایی را برای بهبود تجربه تلفن همراه برای کاربران خود کشف کنید.
  • Google Index: ببینید چه تعداد از صفحات وب شما در فهرست گوگل قرار دارند (اگر در فهرست گوگل نیستند، می توانید از ابزار بازرسی URL ابزار برای ارسال صفحه برای نمایه سازی استفاده کنید).
  • تجزیه و تحلیل و معیارها: معیارهای مرتبط با وب سایت که برای شما مهم هستند، مانند کلیک ها، نمایش ها، میانگین نرخ کلیک (CTR) و موقعیت متوسط.

2. Google Analytics

اگرچه گوگل آنالیتیس یک نسخه پولی دارد، نسخه رایگان محصول می‌تواند به شما در مدیریت سئوی وب‌سایتتان کمک کند – این امر مخصوصاً اگر Google Analytics را با Google Search Console جفت کنید صادق است. با انجام این کار، تمام داده‌های سئوی وب‌سایت شما در مرکز قرار می‌گیرند و جمع‌آوری می‌شوند و می‌توانید از پرس‌و‌جوها برای شناسایی زمینه‌های بهبود با کلمات کلیدی و عباراتی که می‌خواهید وب‌سایت و صفحات وب‌تان برای آنها رتبه‌بندی شوند، استفاده کنید. راه های دیگری که می توانید از نسخه رایگان Google Analytics برای درک و بهبود SEO خود استفاده کنید عبارتند از:

  • فیلتر کردن ترافیک ارجاعی: از شر ترافیکی خلاص شوید که پتانسیل خراب کردن گزارش های سئو را دارد، مانند ترافیک جعلی.
  • مقایسه ترافیک وب سایت ارگانیک با غیر ارگانیک: بدانید بازدیدکنندگان شما از کجا می آیند و آن کانال ها را برای افزایش ترافیک وب سایت بهینه سازی کنید.
  • تعیین معیارهای تعامل: از گزارش های محتوای سایت برای تعیین معیارهای تعامل در هر صفحه وب، تعامل برای دایرکتوری ها و صفحات در وب سایت خود، معیارهای خروج از صفحه، و همچنین کسب، رفتار و تبدیل صفحات فرود استفاده کنید.
  • ویژگی تبدیل‌های کمکی گزارش چند کانالی را مرور کنید: مشخص کنید کدام یک از کانال‌های شما منجر به بیشترین تبدیل و ارزشی که برای کسب و کار شما به ارمغان آورده است.

3. Google Trends

ابزارهای سئو سنتی مانند مواردی که قبلاً در مورد آنها صحبت کردیم برای انجام تحقیقات و ممیزی زمانی که کسب و کار شما از قبل ایجاد شده است عالی هستند. اما اگر در حال راه اندازی یک کسب و کار جدید هستید و می خواهید بدانید که مردم در حال بررسی چه صنایع، موضوعات و ایده های محبوبی هستند، چه؟ Google Trends یک مکان عالی برای کشف پتانسیل های بکر است که می تواند یک چشم انداز کلیدی بزرگ برای وب سایت شما ایجاد کند.

 باید توجه داشته باشید که Google Trends جایی نیست که بتوانید داده های گرانول را دریافت کنید. این ابزار زمانی بهترین عملکرد را دارد که از آن به عنوان قطب نما برای تعیین جهت استراتژی سئو خود استفاده می کنید و سپس این بینش ها را با نرم افزار قوی تری مانند ابزار بازاریابی سئو HubSpot جفت می کنید. در اینجا چیزی است که باید در Google Trends به دنبال آن باشید:

  • روندها: به دنبال روندها در کشورها یا مناطق خاصی از جهان باشید.
  • موضوعات محبوب: افراد محبوب و کلمات کلیدی دم بلند مرتبط با آنها را پیدا کنید.
  • مقایسه ها: مقایسه و مقایسه روندها در طول زمان.

شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب

4. Seobility

Seobility یک ابزار رایگان جستجوگر سئو است. با استفاده از آن، می توانید سطح انطباق وب سایت خود را با دستورالعمل های سئو امروزی آزمایش کنید. به سادگی با وارد کردن URL خود، سایت شما تجزیه و تحلیل می شود و نکاتی در مورد اینکه چگونه می توانید وب سایت خود را بهتر بهینه کنید دریافت خواهید کرد. علاوه بر بررسی دقیق سئوی وب سایت خود، به 1000 ممیزی صفحه فرعی، گزارش ایمیل و هشدارها و نظارت بر کلمات کلیدی دسترسی خواهید داشت. در اینجا برخی از مزایای دیگر استفاده از Seobility وجود دارد:

  • خطاهای فنی را پیدا کنید: برای بازیابی ترافیک از دست رفته و جلوگیری از کاهش ترافیک در آینده، مشکلات سئوی صفحه را به سرعت حل کنید.
  • امتیازدهی دقیق سئو: امتیاز SEO را دریافت کنید که فاکتورهای مختلف وب سایت از جمله متا اطلاعات، کیفیت صفحه، ساختار پیوند و موارد دیگر را در بر می گیرد.
  • تجزیه و تحلیل متا اطلاعات: مسائل خاص سئو را با اطلاعات متا خود مانند عناوین/توضیحات متا، متا تگ ها و نام های دامنه یا URL های صفحه نامعتبر یا نادرست درک کنید.
  • فرصت‌های بهینه‌سازی: مناطقی را برای بهبود در مورد سرعت و کیفیت صفحه خود (مرتبط با متن، محتوای تکراری، طراحی واکنش‌گرا و ویژگی‌های alt برای محتوا) شناسایی کنید.
  • پیشنهادات ساختار پیوند: بدانید که چگونه صفحه و ساختار پیوند شما می‌تواند با دریافت داده‌های مربوط به هدرها، پیوندهای داخلی و متن نادرست لنگر بهبود یابد.
  • رفع خطاهای سرور: خطاهای سرور خاص مربوط به هرگونه تغییر مسیر، هدر HTTP یا فایل های CSS و جاوا اسکریپت را شناسایی کنید.

5. Check My Links

Check My Links یک افزونه Google Chrome است که می توانید از آن برای اطمینان از کارکرد پیوندهای خود در صفحات وب داخلی یا خارجی استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر بخواهید عبارتی را در ویکی‌پدیا جستجو کنید، «پیوندهای من» را بررسی کنید می‌تواند به شما بگوید تعداد پیوندهای آن صفحه ویکی‌پدیا در مجموع چقدر است و چه تعداد از آن پیوندها شکسته شده‌اند. این مفید است زیرا می‌توانید بلافاصله پیوندهای شکسته را اصلاح کنید (یا امیدواریم، قبل از اینکه صفحه منتشر شود). Check My Links برای توسعه دهندگان، ویرایشگران محتوا و طراحان وب با توجه به سازندگان آن ایده آل است. در اینجا چند نمونه دیگر از آنچه Check My Links می تواند انجام دهد آورده شده است: 

  • پیوندهای شکسته را شناسایی کنید: هر پیوند را در صفحات وب خود بررسی کنید و همه پیوندهای نامعتبر را شناسایی کنید.
  • مشکلات برجسته سازی خودکار: لینک های خوب را به رنگ سبز و لینک های شکسته را به رنگ قرمز به سرعت ببینید.
  • پیوندهای شکسته را برای تجزیه و تحلیل بیشتر صادر کنید: همه پیوندهای بد خود را با یک کلیک در کلیپ بورد خود کپی کنید.

6. Seolyzer

Seolyzer یک ابزار رایگان خزیدن، تجزیه و تحلیل گزارش و سئو سایت است که به شما کمک می کند تعیین کنید که موتورهای جستجو مانند گوگل چگونه وب سایت شما را مشاهده می کنند. Seolyzer اطلاعاتی را که ربات‌های خزنده در فایل‌های گزارش سرور شما باقی می‌گذارند در حین مرور سایت شما برای شناسایی و ایجاد KPIهای SEO شما به دست می‌آورد. این ابزار همچنین کدهای خطا، تغییر مسیرها و عملکرد سرعت صفحه را شناسایی می کند. علاوه بر این، Seolyzer می تواند به شما کمک کند:

  • نظارت بر مسائل سئو: زمان پاسخگویی ضعیف، پیام های خطا و حجم خزیدن را شناسایی کنید تا بتوانید قبل از آسیب جدی آنها را حل کنید.
  • KPIهای منحصر به فرد خود را مدیریت کنید: عملکرد صفحه، حجم خزیدن، کدهای وضعیت HTTP، صفحات فعال و جدید، و پاسخگویی دسکتاپ در مقابل تلفن همراه را تجزیه و تحلیل کنید.
  • صفحات وب را بخش بندی کنید: مشخص کنید صفحاتی که بیشترین خزیدن شما را دارند کدامند.
  • مقایسه صفحات وب: ببینید گوگل چه چیزی را برای صفحاتی که برای نتیجه کسب و کار شما بسیار مهم هستند، مهم‌ترین آنها می‌داند.
  • تاثیر سئو را اندازه گیری کنید: تاثیر تلاش های سئوی خود را به صورت صفحه به صفحه یا بر اساس دسته بندی صفحه درک کنید.

7. Bing Webmaster

Microsoft Bing Webmaster به شما امکان دسترسی به بسیاری از ابزارهایی را می دهد که بینشی در مورد وب سایت شما ارائه می دهند مانند ابزارهای گزارش دهی، تشخیصی و SEO. ابزارهای SEO که می توانید به صورت رایگان از آنها استفاده کنید این قدرت را دارند که به شما در تجزیه و تحلیل وب سایت، مدیریت بک لینک ها و بررسی کلمات کلیدی کمک کنند تا مطمئن شوید سایت شما برای جستجوی ارگانیک به خوبی بهینه شده است. در اینجا برخی از کارهای دیگری وجود دارد که می توانید با ابزارهای SEO Bing Webmaster انجام دهید:

  • نمایه های بک لینک را مشاهده کنید: برای درک صفحات ارجاع دهنده، دامنه ها و لینک های لنگر درباره پروفایل بک لینک خود بیاموزید.
  • انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی: تعیین کنید که مخاطب شما چه کلمات و عباراتی را جستجو می کند و همچنین حجم جستجوی آن کلمات و عبارات کلیدی را تعیین کنید.
  • از ویژگی اسکن سایت استفاده کنید: وب سایت خود را خزیده و خطاهای فنی سئو را شناسایی کنید.
  • دریافت گزارش های سئو: هر گونه خطایی که در وب سایت و صفحات سایت شما وجود دارد را بررسی کنید.

ابزارهای سئوی پولی

در مرحله بعد، به برخی از ابزارهای سئو پولی نگاه می کنیم. (توجه داشته باشید که برخی از این ابزارها دارای دوره های آزمایشی رایگان هستند. برخی نیز طرح های کاملاً رایگان را ارائه می دهند، اما با محدودیت هایی از نظر انعطاف پذیری و سفارشی سازی.)

1. نرم افزار بازاریابی سئو HubSpot

قیمت: 45 دلار در ماه برای طرح شروع، 800 دلار برای حرفه ای و 3200 دلار برای شرکت. HubSpot's Marketing Hub شامل یک ابزار نرم افزار بازاریابی SEO است که برای کمک به شما در ایجاد قدرت در وب سایت خود عالی است. از آنجایی که این نرم افزار با صفحات فرود، صفحات وب و پست های وبلاگ HubSpot یکپارچه شده است، هرگز فرصتی را برای بهینه سازی محتوای خود برای ترافیک و تبدیل از دست نخواهید داد. مهم نیست که اولین استراتژی محتوای خود را ایجاد می کنید یا در همه موارد SEO متخصص هستید، نرم افزار بازاریابی سئو HubSpot به شما ابزارها و اعتماد به نفس لازم برای رتبه بندی در SERP و گزارش عملکرد خود را می دهد. نرم افزار بازاریابی HubSpot سئو را در یک سیلو نگه نمی دارد. این ابزار در ارتباط با:

  • ایمیل: ایمیل های حرفه ای را با استفاده از طرح های مارک خود ارسال کنید.
  • اتوماسیون بازاریابی: کمپین های پویا برای مخاطبان تقسیم بندی شده ایجاد کنید.
  • مدیریت سرنخ: سرنخ ها را در هر مرحله از فرآیند فروش دنبال کنید.
  • تجزیه و تحلیل: کمپین خود را برای شناسایی موفقیت و فرصت های بهبود مرور کنید.

شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب

2. Ahrefs

قیمت: آزمایشی هفت روزه برای 7 دلار، 99 دلار در ماه برای Lite، 179 دلار در ماه برای استاندارد، 399 دلار در ماه برای پیشرفته، 999 دلار در ماه برای آژانس .Ahrefs یک منبع سئو پیشرفته است که ویژگی های وب سایت شما را بررسی می کند و پروفایل های کلمات کلیدی، لینک ها و رتبه بندی را تولید می کند تا به شما کمک کند تا در مورد محتوای خود تصمیمات بهتری بگیرید. برخی از ویژگی های اصلی Ahrefs عبارتند از:

  • Site Explorer: عملکرد صفحات وب خاصی را در وب سایت شما به شما نشان می دهد.
  • Content Explorer: به شما امکان می دهد صفحات وب با عملکرد بالا را تحت کلمات کلیدی و موضوعات خاص جستجو کنید.
  • Keywords Explorer: حجم جستجوی ماهانه و نرخ کلیک کلمات کلیدی خاص را ایجاد می کند.
  • ممیزی سایت: عمودهای مشخص شده در دامنه شما را خزیده و تعدادی از مسائل فنی را در سطح صفحه آشکار می کند.

3. SEMrush

قیمت: 119.95 دلار در ماه برای Pro، 95 دلار در ماه برای Guru، یا 449.95 دلار در ماه برای Business. SEMrushیک داشبورد استادانه است که عملکرد دامنه ها و صفحات خاص آنها را گزارش می دهد. SEMrushمنابع متعددی را ارائه می دهد که یکی از آنها جعبه ابزار SEOاست. Toolkitبه شما امکان می دهد بهبود دید وب سایت را در طول زمان ردیابی کنید و همچنین شناسایی کنید که برای کدام کلمات کلیدی رتبه بندی شده است، رتبه صفحه برای یک کلمه کلیدی چقدر است، حجم جستجوی ماهانه کلمه کلیدی و موارد دیگر. SEMrushهمچنین به شما امکان می دهد:

  • ایجاد لینک: بک لینک های وب سایت های دیگر به سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید.
  • از ابزار Keyword Magic استفاده کنید: تمام کلمات کلیدی را که برای ساخت موفقیت آمیز استراتژی سئو نیاز دارید، شناسایی کنید.
  • استراتژی های رقبای خود را ببینید: کلمات کلیدی پولی یا نسخه تبلیغاتی مورد استفاده در تبلیغات PPC رقابت خود را شناسایی کنید.
  • دریافت توصیه‌ها: ببینید چگونه می‌توانید با بهینه‌سازی محتوایتان، ترافیک ارگانیک خود را افزایش دهید.

 

4. Woorank

قیمت: آزمایشی رایگان 14 روزه، 79.99 دلار در ماه برای Pro، 199.99 دلار در ماه برای Premium، یا برای قیمت Enterprise تماس بگیرید. تجزیه و تحلیل عمیق سایت Woorank به بازاریابان کمک می کند فرصت هایی را برای بهینه سازی و بهبود آشکار کنند. این تجزیه و تحلیل عملکرد ابتکارات سئو موجود، رسانه های اجتماعی، قابلیت استفاده و موارد دیگر را در نظر می گیرد. هر گزارش به بخش هایی تقسیم می شود تا به شما کمک کند به راحتی سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید و اهداف بهینه سازی را شناسایی کنید. در اینجا به چند ویژگی گزارش اشاره می شود:

  • چک لیست بازاریابی: وظایف رایج بازاریابی را که می توانید به عنوان بخشی از اجرای استراتژی سئو خود انجام دهید، مرور کنید.
  • سئو: معیارهای سئوی خود را در برابر اهداف خود تجزیه و تحلیل کنید.
  • موبایل: تصمیم بگیرید که کدام تاکتیک های بهینه سازی موبایل را بر اساس داده های تلفن همراه به کار بگیرید.
  • اجتماعی: در مورد اینکه رسانه های اجتماعی چگونه در ترافیک و اهداف سئوی شما نقش دارند بینش پیدا کنید.
اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز