استراتژی محتوایی چیست و چه فوایدی دارد

نوشته شده توسط میلاد سبزی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=14

استراتژی محتوایی چیست
4.3/5 - (11 امتیاز)

استراتژی محتوا به معنای تولید و گسترش محتوای ارزشمند، کاربردی و مرتبط است. هدف، رشد و تعامل و نگهداری مخاطب می باشد. یک استراتژی بازاریابی محتوای خوب باعث جلو افتادن از رقبا و رشد کسب و کار می شود.

بدون یک استراتژی بازاریابی محتوای درست، شما نخواهید دانست که مخاطب‌تان چه میخواهد، شما ممکن است نتوانید راه حل مناسب ارائه دهید یا رابطه‌ای خوب با مشتری های تان بسازید. امروزه کسب و کار ها نیاز به ارائه محتوای غنی، با کیفیت، کاربردی و تحقیق شده دارند. و بدون یک استراتژی بازاریابی محتوا این کار سخت تر خواهد بود.

استراتژی محتوا چیست؟

استراتژی محتوا (Content Strategy) یا استراتژی بازاریابی محتوا (Content Marketing Strategy) یک روش برای تولید و مارکتینگ محتوا می باشد. هدف این کار این است که ما بدانیم چه نوع محتوا هایی تولید کنیم، چرا این نوع محتوا را تولید کنیم و چگونه آن را تولید کنیم. یک استراتژی میتواند شامل انتخاب تیتر، ساختار مقاله، نوع نوشتن، طراحی و ترفیع باشد. تعریف استراتژی محتوا به زبان ساده در واقع شامل اصول داخلی برای تولید انواع محتوا در یک کسب و کار است.

یک استراتژی محتوا تعریف می کند که برند شما چگونه با مخاطب هدف تعامل می کند و افزایش ترافیک می کند و فروش دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ضرورت تولید محتوا می توانید مطالعه کنید.

چرا استراتژی محتوا مهم است؟

داشتن یک استراتژی تولید محتوا وب سایت مهم است زیرا با استفاده از آن شما می توانید یک برنامه و طرح برای بازاریابی محتوای سایت‌تان داشته باشید. بدون یک استراتژی ممکن است از یک راهکار به راهکار دیگر بروید، یک هفته مطلب می نویسید، یک هفته در شبکه اجتماعی تولید محتوا می کنید.

امّا با یک استراتژی کامل و دقیق شما می دانید هر موقع روی چه کاری تمرکز کنید. این حرف به این معنا نیست که شما نباید تغییراتی در برنامه‌ی خود ایجاد کنید، بلکه مدام به پیشرفت آن بپردازید.

اگر عبارت استراتژی محتوا یعنی چه را در گوگل جستجو کنید به احتمال زیاد به تعاریف مختلفی بر خواهید خورد. چند نمونه استراتژی محتوا ساده که بتواند در فهم موضوع کمک کند:

  • “یک برنامه ریزی برای تولید، ارائه و نظارت بر محتوای مناسب، مفید و قابل استفاده در یک تجربه (کاربری سایت) می باشد.”
  • “یک دید سطح بالا می باشد که توسعه محتوای آینده به جهت پاسخ دادن به یک هدف مشخص کسب و کار را هدایت می کند.”

همانطور که دیدید، این تعریف ها همه درباره‌ی برنامه ریزی، مدیریت، ارائه و اهداف کسب و کار در رابطه با محتوا صحبت می کنند. نبود چنین استراتژی منجر به یک تولید محتوای عمومی بی هدف می گردد. که امروزه نه تنها مورد توجه قرار نمی گیرد، بلکه کمتر به صورت طبیعی به رتبه های بالا دست پیدا می کند.

این نوع محتوا کاربران را درگیر تعامل نکرده و به تبدیل بازدید کننده سایت به مشتری کمکی نمی کند و در نتیجه شما را در رسیدن به اهداف کسب خود ناکام می گذارد. اگر از تهیه استراتژی محتوا صرف نظر کنید و نا آگاهانه شروع به تولید و اراده محتوا نمایید، شما خود را در معرض خطر تولید محتوای منحرف یا گیج کننده برای مخاطب و موتورهای جستجو قرار داده اید.

استراتژی بازاریابی محتوا

تعیین استراتژی محتوا

تولید محتوایی که به بهترین شکل به کاربران خدمت کند در اولویت ذهنی تمام کارشناسان سئو و بازاریابان اینترنتی است. این مسئله به ظاهر آسان به نظر می رسد اما در عمل به چه شکل است؟ برخی از سئوکاران معتقد هستند که با تکیه بر استراتژی تولید محتوا بر اساس کلمات کلیدی می توانند موفق باشند. البته که کلمات کلیدی در استراتژی ما بسیار با اهمیت هستند اما تنها نباید به این نکته اتکا کرد.

اما مشکل استفاده تنها از کلمات کلیدی به عنوان محرک برای جذب حداکثری مخاطب کافی نمی باشد. برای مثال سوالاتی که مشتریان‌تان از شما می پرسند را با استفاده از کلمات کلیدی جستجو کنید. خواهید دید که پاسخ برخی از این سوالات با این روش در موتورهای جستجو یافت نمی شود، نه این که در اینترنت وجود ندارد.

باید در تحقیق و به کاربردن کلمات کلیدی دقت کنید. زیرا ممکن است شما را به سمت تولید محتوایی سوق بدهد که برند شما در آن هیچ حرف بخصوصی نداشته باشد. این مسئله باعث می شود علیرغم داشتن ترافیک بالای وب سایت عملا خریدی (نرخ تبدیل: تبدیل بازدید کننده به مشتری) به وجود نیاید.

بنابراین شما در کنار تحقیق درباره کلمات کلیدی باید به اصطلاح به شکل مخاطب محور دست به تدوین استراتژی و تولید محتوا بزنید تا حداکثر نرخ تبدیل را با سئو در سایت خود تجربه نمایید، پس اول از همه شما باید مخاطبین برند خود را بشناسید. تهیه محتوای مرتبط و با کیفیت نسبت به مخاطب هدف، روشی است که بازاریابان از آن استفاده می کنند راهی که بسیاری کارشناسان آن را در سئو موفق ارزیابی می کنند.

خدمات سئو و استراتژی محتوا وب سایت

همانطور که میدانیم برای رشد کسب و کار و افزایش درآمد، فرآیند سئو، استراتژی محتوا، تولید محتوا و … باید به بهترین شکل انجام گیرد تا بهترین خروجی را از وب سایت خود دریافت کنیم. انجام فرآیند های مربوط به سئو وب سایت و استراتژی محتوا نیاز به تخصص دارد و باید توسط افراد ماهر و با تجربه انجام گیرد تا باعث پیشرفت کسب و کارتان شود.

شرکت دارکوب با بیش از دو دهه فعالیت در زمینه طراحی سایت و سئو یکی از بهترین شرکت های ارائه دهنده خدمات سئو در کشور می باشد، و تا کنون موفق به انجام بیش از 500 پروژه موفق سئو شده است. پروژه های سئو مجموعه دارکوب زیر نظر کارشناسان سئو این شرکت انجام میگیرد تا با کیفیت ترین خدمات به مشتریان عرضه گردد. همچنین مقاله های این شرکت از پایه توسط تیم تولید محتوا مجموعه انجام می شود و بهترین استراتژی محتوا برای وب سایت در نظر گرفته می شود. خدمات مربوط به سئو داخل سایت، سئو خارج سایت و سئو فنی توسط سئو کاران ماهر و با تجربه این مجموعه انجام می شود و خدمات ارائه شده با پایین ترین قیمت و بالا ترین کیفیت در اختیار مشتریان قرار داده می شود.

برای ثبت سفارش کافیست نام وب سایت خود را به همراه لیست کلمات کلیدی از طریق سیستم پشتیبابی 24 ساعته و هفت روزه ارسال نمایید یا از طریق شماره تماس های این شرکت برای ثبت سفارش یا مشاوره سئو تماس حاصل فرمایید.

چگونه استراتژی محتوا بنویسیم؟

یک استراتژی بازاریابی محتوا کار خود را با هدف گرفتن مخاطب و درک عمیق از برند و ارائه ارزش منحصر به فرد آغاز می کند. تحقیق درباره کلمات کلیدی برای روشن شدن اینکه مردم چطور درباره موضوعات مربوط به برند شما صحبت می کنند، مفید است، اما در درک مخاطب ما را محدود می نماید. در ادامه به شما خواهیم گفت که چگونه استراتژی محتوا بنویسیم.

1. هدف خود را مشخص کنید

شما برای نوشتن یک استراتژی تولید محتوا باید بدانید هدف‌تان چیست. شاید شما بخواهید که محصولات یا خدمات فروشگاه یا شرکت‌تان را بفروشید، یا ترافیک طبیعی خود را افزایش دهید، نرخ تبدیل را افزایش دهید یا تعامل کاربران تان با شبکه های اجتماعی.

الویت بندی

همه اهداف شما ممکن است از اهمیت یکسانی برخوردار نباشند، پس بهتر است الویت بندی کرد. اگر دسته ای از هدف ها دارید آن را طبق نیاز به عمل سریع تا اهداف بلند مدت دسته بندی کنید. می توان گفت برای طراحی استراتژی محتوا دو نوع هدف چینی وجود دارد: هدف های Stretch و هدف های .S.M.A.R.T

هدف های Stretch

این نوع هدف ها معمولا از آن نوع هدف هایی هستند که بلند مدت و بزرگ و سالانه می باشند. این نوع هدف ها باعث می شوند که تیم شما بیشتر علاقه مند به پیشرفت و دستیابی به اهدف بزرگتر بشوند.

هدف های اسمارت (.S.M.A.R.T)

این نوع اهداف، دقیق، قابل اندازه گیری، دست یافتنی و واقع بینانه هستند و زمان مشخصی برای آن ها تعیین می شود. این نوع اهداف را برای انجام تسک های مورد نیاز در نظر بگیرید.

این دو نوع هدف به همدیگر کمک می کنند تا استراتژی محتوای مورد نظر شما را تعریف کنند. برای مثال در نظر بگیرید که هدف Stretch شما این است که در یک سال ترافیک طبیعی سایت‌تان را دو برابر کنید. چند مثال اهداف اسمارت برای این نوع هدف را آورده ایم:

  • هر ماه 12 مقاله منتشر کنیم
  • هر هفته یک ویدئو اینستاگرم تولید کنیم
  • هر ماه یک پادکست تولید کنیم
  • برای چند مقاله اینفوگرافیک تولید کنیم

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نوع استراتژی دیگر مانند .E.A.T این مقاله را مطالعه کنید.

2. مخاطب تان را به خوبی بشناسید

برای محتوا سازی باید بدانید مشکلات مخاطب تان چیست، به طور کامل و جزئی این مسائل را تحقیق کنید. می توانید از سایت های رقبای‌تان کمک بگیرید و آشنایی بهتر با خواسته و نیاز های مشتری های خود پیدا کنید.

اطلاعات جمعیت شناختی

عوامل بسیاری وجود دارد که بخواهید مخاطب‌تان را دسته بندی کنید، بسته به اینکه کسب و کار شما چه خدمات یا محصولتی می فروشد و اینکه چقدر گسترده است. برای مثال چند خصوصیت برای مارکتینگ B2C یا بیزنش به مشتری بدون واسطه این موارد هستند:

  • سن
  • جنیست
  • موقعیت
  • درآمد
  • علایق
  • اهداف
  • شغل

یا خصوصیات برای مارکتینگ B2B یا کسب و کار به کسب و کار:

  • شغل
  • اهداف کسب و کار
  • محصولات مورد تقاضا
  • امکانات محصولات
  • نوع صنعت
  • اندازه کسب و کار
  • تصمیم گیرنده آن کسب و کار

روش های بسیاری برای دریافت این اطلاعات وجود دارد:

  • شبکه های اجتماعی
  • اطلاعات مارکتینگ ایمیل
  • مصاحبه با مشتری
  • مصاحبه با فروشندگان
  • مصاحبه با افراد پشتیبان
  • اطلاعات نظرسنجی

هدف جستجو (Search Intent)

در آخرف هدف ما شناخت بهتری از مخاطبمان است، یکی از بهترین روش ها برای شناخت بهتر مخاطب، بررسی اطلاعات هدف جستجو  می باشد. میلیون ها جستجو دریافت می شود و برند ها می توانند با استفاده از این نوع اطلاعات محتوای بهتری تولید کنند.

3. توسعه پرسونا

پرسونای خریدار به معنای یک شخصیت نیمه خیالی از مشتری ایده‌آل شما می باشد که ویژگی های مشترک مخاطبان شما را دارد. این ویژگی ها می توانند شامل نیاز های مشتری، خواسته های آنها، اطلاعات جمعیت شناختی، و دیگر خصوصیات باشند.

هنگام توسعه پرسونا به مشکلات اصلی مشتری ها و هدف هایی که آنها دارند فکر کنید. به علاوه عوامل خارجی که ممکن است بر مخاطب شما تاثیر بگذارد را درنظر بگیرید، مانند دولت، شبکه های اجتماعی، محل زندگی آنها و غیره. کار شما راحت تر خواهد بود هنگامی که بهتر بدانید مخاطبان شما دنبال چه چیز هایی هستند و به چه چیز هایی اهمیت می دهند.

4. تحلیل محتوای تولید شده

برای تولید و تدوین استراتژی محتوای با کیفیت نیاز به نگهداری و بررسی محتوا های تولید شده و تحلیل موثر بودن آن دارید. یک بررسی محتوا باعث می شود که مشخص شود آیا شما این موارد رو دارید:

  • فاصله بین محتوای شما و رقبا
  • فاصله بین علاقه مشتری به محتوای شما
  • مطالب غیر مرتبط
  • صفحه های ضعیف

هنگام مرور تحلیل محتوا کافی نیست که مخاطب‌تان را بشناسید، برای یک استراتژی بازاریابی محتوای موفق نیاز به بررسی و تحلیل محتوای رقبایتان خواهید داشت. به تحلیل محتوا های تولید شده که مرتبط نیستند با اهداف شما یا دیگر بروز نمی باشند بپردازید. می توانید کار هایی انجام دهید با این محتوا ها:

  • پاک کردن مطالب غیر مرتبط
  • بروز کردن محتوای قدیمی
  • ترکیب چند محتوا و تبدیل آن به یک محتوای ارزشمند
  • تولید مطالب کاملا جدید

5. تحقیق کلمات کلیدی

چه هدف شما فروش بیشتر یا افزایش مشتری ها است، شما نیاز به ترافیک دارید. امّا محتوای خوب به تنهایی کافی نیست، بلکه باید بهینه سازی با کلمات کلیدی هم انجام دهیم. پیدا کردن عبارات کلیدی پایه و اساس یک استراتژی محتوایی سئو شده می باشد. برای اینکه این کار به شما موضوع های با ارزش می دهد.

با آنالیز کلمات کلیدی شما می توانید موضوع را به طور کامل پوشش دهید بدون اینکه نیاز به چند بار نوشتن یک مطلب باشد. این یعنی ترافیک، تعامل و تبدیل (Conversion) بیشتر.

از کجا شروع می کنید؟ برای تحقیق کلمات کلیدی می تونید از ابزار های مختلف مانند:

  • Keyword Planner
  • Google Trends
  • Ahrefs
  • Semrush
  • Ubersuggest

و بسیاری از ابزار های دیگر استفاده کنید. می توانید با استفاده از این ابزار ها کلمات کلیدی Long-tail رقبایتان، یا صفحاتی که بیشترین ترافیک را برای آنها می آورند پیدا کنید.

7. توسعه فرآیند تولید محتوا و تقویم محتوایی

 

پروسه تولید محتوا

فرآیند تولید محتوا

تولید محتوا به صورت سئو مهم ترین بخش در فرآیند تولید محتوا می باشد، با سئو کردن محتوای تولید شده مقاله شما این شانس را دریافت می کند تا در رتبه های برتر نتایج جستجو قرار گیرد و از این طریق میتواند کاربران زیادی را به سمت وب سایت شما هدایت کند. سئو کردن محتوا تا حدی اهمیت دارد که اگر شما بهترین محتوا را هم تولید کنید اما سئو شده نباشد، محتوا در بازاریابی دیجیتال کارایی نخواهد داشت.

در پاسخ به سوال چطور تولید محتوا کنیم؟ باید گفت شما نیاز به یک فرآیند تولید محتوای دارای ساختار، مشخص، واضح و قابل تکرار دارید. انتخاب روش مناسب باعث می شود که از تولید محتوای با کیفیت و ارزشمند مطمئن باشیم. این فرآیند بهتر است که شامل موارد زیر باشد:

  • تحقیق کلمات کلیدی
  • تیتر
  • پیش نویس
  • ویرایش
  • انتخاب ساختار
  • بهینه سازی
  • انتشار
  • کنترل کیفیت

مشخص کنید که هرکسی چه کاری را انجام دهد و تا چه تاریخی. با استفاده از ابزار های دیگر مانند نرم افزار های مدیریت پروژه و ابزار های سئو و نگارش.

تقویم محتوایی

یک تقویم محتوایی بیشتر از یک تقویم ساده است، یک ساختار سازماندهی شده که تیم محتوای شما را با اهداف بزرگتر تطابق می دهد می باشد. به علاوه یک تقویم محتوایی موثر باید هر محتوایی را به هدف اسمارت مربوطه متصل کند. بسته به اهداف شما، ممکن است موارد زیر را داشته باشد:

  • مخاطب هدف یا پرسونای خریدار
  • تیتر محتوا
  • ساختار محتوا
  • نویسنده
  • تاریخ مهلت پیش نویس
  • تاریخ مهلت ویرایش پیش نویس
  • تاریخ انتشار
  • تاریخ مهلت طراحی و توسعه محتوا
  • کلمات کلیدی مورد هدف
  • نظرات و اطلاعات دیگر

آیا شما یک محتوای با چند نوع محتوا می خواهید بسازید، مانند مقاله ای با اینفوگرافیک یا ویدئو؟ پس برای هر کدام از این موارد در تقویم محتوایی خود جایی در نظر بگیرید. یک تقویم محتوایی باعث می شود که تمام فرآیند تولید محتوا در مسیر درست باشد. باعث می شود کار ها تا تاریخ مهلتشان انجام شود. تقویم شما باید باعث شود که تمام تیم سازماندهی شده عمل کنند و در مسیر درست باشند.

8. انتشار و گسترش

انتشار یک محتوا به نوعی شروع یک محتوا است نه پایان آن. پس بعد از انتشار محتوای موردنظر نیاز به گسترش و بهبود آن دارید. فکر کنید که چه هزینه ای کردید و چه زمانی گذاشته اید برای تولید این محتوا. پس باید وقت برای گسترش آن بگذارید نه اینکه بروید سراغ محتوای بعدی. چند بار محتوای خود را در شبکه های اجتماعی مختلف بگذارید. از اینفوئنسر های مختلف کمک بگیرید و محتوای خود را گسترش دهید.

9. انواع محتوا

هر مخاطبی ممکن است یک نوع محتوا را به دیگر محتوا ترجیح دهد. برای مثال بعضی ها بیشتر بصری هستند یا بعضی ها شنیداری یا شاید مخاطب شما خواندن متن را ترجیح بدهد. انواع مختلف محتوا را درنظر بگیرید:

  • مقاله بلاگ
  • کتاب الکترونیکی
  • اینفوگرافیک
  • نظرسنجی
  • مصاحبه
  • پادکست
  • ویدئو

برای مثال میتوانید درباره موضوع محتوای خود در شبکه اجتماعی مورد نظر خود نظرسنجی کنید و بعد ویدئو یا مقاله یا پادکست تولید کنید. فراموش نکنید که هر نوع محتوایی رو بهینه کنید. اگر محتوای شما یک ویدئو می باشد آن را فشرده سازی کنید و در کیفیت های مختلف آن را ارائه دهید.

انواع استراتژی محتوا

استراتژی محتوا دارای انواع مختلفی است و هر کدام مناسب با کسب و کار های مختلف می باشد. در ادامه برخی از انواع استراتژی محتوا را خواهیم گفت.

تولید محتوا متفاوت و جذاب

برای اینکه وب سایت شما جزو رتبه های اول باشد و کاربران زیادی را جذب وب سایتتان کند، باید بتوانید یک محتوای جذاب و با ایده های جدید تولید کنید. اگر مقاله های قرار گرفته در وب سایت شما تنها در رابطه با معرفی محصول یا خدمات شما باشد دیگر جذابیت زیادی برای مخاطبان نخواهد داشت به همین دلیل باید مقاله های جدید و بروز در رابطه با حوزه کاریتان تولید کنید.

استراتژی محتوا با استفاده از بازی

یکی دیگر از روش های استراتژی محتوا استفاده از بازی ها برای مشارکت کاربران در کسب و کار است. قطعا مخاطبان زیادی علاقه به بازی و سرگرمی دارند از افراد کم سن و سال گرفته تا بزرگسالان همگی به انجام بازی علاقمند هستند و روزانه بخشی از تایم خود را مشغول بازی کردن هستند. پس استفاده از این روش راه خوبی برای جذب مخاطب باشد.

ساخت کلیپ های کوتاه

در جامعه امروز افراد وقت خود را بیهوده هدر نمی دهند و دنبال یافتن سریع محصول یا خدمات مورد نیاز خود هستند. با توجه به این موضوع ساخت کلیپ های کوتاه و چند ثانیه ای میتواند سبب شود تا کاربران سریع تر محصول مورد نظر خود را پیدا کنند. همچنین بسیاری از شرکت ها با ساخت کلیپ های کوتاه محصول و خدمات خود را به جامعه معرفی می کنند و از این راه به هدف مورد نظرشان میرسند.

محتوا سریالی

تولید محتوای سریالی یکی دیگر از روش های تدوین استراتژی محتوا می باشد. در این روش در ابتدا یک موضوع بزرگ در رابطه با حوزه کاری انتخاب می شود، و در رابطه با آن محتوایی در چند قسمت تولید می شود. این روش حس کنجکاوی در افراد را بیشتر میکند و از این طریق مخاطبان همیشگی برای کسب و کار ها به وجود می آورد.

فواید استراتژی محتوا

ساخت یک استراتژی محتوا و موفقیت آن دو چیز متفاوت می باشند. اگر شما موفق به تولید و پیاده سازی یک استراتژی محتوای با کیفیت شده اید موارد زیر فواید و آثار این کار است:

  • رتبه بهتر در گوگل
  • افزایش تعداد کلمات کلیدی که رنک شده اند
  • افزایش درصد بازدید طبیعی
  • افزایش ترافیک
  • تعامل بیشتر کاربران
  • افزایش نرخ تبدیل
  • سود و درآمد

قیف بازاریابی محتوا

قیف بازاریابی نمایانگر مسیری است که مردم طی می کنند بعد از اینکه از کسب و کار، خدمات یا محصولاتی آگاهی پیدا می کنند. این قیف از مراحل: آگاهی، درنظر گرفتن، تبدیل و وفادار بودن تشکیل شده است.

قیف مارکتینگ

منبع: semrush.com

 

قیف نمایانگر این است که هرچه به پایین رفته تعداد افراد کمتری وجود خواهد داشت؛ با کیفیت ترین مشتری های شما تا آخر قیف خواهند رفت. در واقعیت مسیری که یک کاریر طی می کند بسیار پیچیده تر از یک قیف است امّا این کار باعث می شود که:

  • مخاطب خود را بهتر بشناسیم و روش کارمان را طبق آن پیش ببریم
  • تشخیص و برطرف کردن مشکلات در مسیر مشتری

1. آگاهی

محتوایی که در بالا ترین قسمت این قیف است محتوایی برای افزایش آگاهی افراد مختلف می باشند. یکی از راه های تولید محتوا برای افزایش آگاهی از کسب و کار شما، تولید محتوایی که مربوط به کار شما است امّا از دایره کسب و کار شما خارج است. برای مثال شما یک فروشگاه اینترنتی لوارم التحریر دارید و می خواهید تولید محتوا در سطح آگاهی کنید.

می توانید مقاله راجع به انواع سبک های نقاشی و بهترین نقاش های آن سبک بنویسید. این کار می تواند باعث شود هنرمندان از سایت شما برای خرید بوم و لوازم نقاشی یا رنگ از سایت شما خریداری کنند.

2. در نظر گرفتن

مخاطبین این قسمت از کسب و کار شما آگاه شدند و توجه آنها به شما جلب شده امّا از خرید از شما اطمینان کامل ندارند. برای موفقیت در این بخش شما نیاز به ارائه محصولات‌تان یا خدمات‌تان دارید به گونه ای که با رقبای شما فرق کند و منحصر به فرد باشد.

3. تبدیل یا خرید

این نوع کاربران تصمیم به خرید گرفتند پس تولید محتوا برای محصول یا خدمات شما بسیار اهمیت دارد. اگر شما بهترین محصول را داشته باشید اما وقت کافی برای تولید محتوای آن نکنید، احتمال از دست دادن کاربران بسیار زیاد است. شما باید به تقاضا و سوالات و اطلاعاتی که کاربر نیاز دارد از محصول شما دریافت کند به خوبی بپردازید.

4. وفاداری

خرید یک کاربر به معنای موفقیت نمی باشد، و علاوه بر آن باید به نگهداری رضایت کاربران و تشویق و ارائه با کیفیت به آنها تبدیل شان به مشتری های دائمی کرد. این کار در ایران بسیار کم رخ می دهد و بسیاری از کسب و کار ها به طرز کاملا غیر حرفه ای وفاداری مشتری را نادیده می گیرند.

تقریبا همه بیزنس های موفق دنیا اساس و پایه شان را بر رضایت کاربران و نگهداری آن ها گذاشته، این کار زمانبر است و نیاز به تلاش دارد، امّا اگر می خواهید که به یک کسب و کار بسیار موفق تبدیل شوید نیازمند آند هستید. خرید یک کاربر صرفا شروع یک رابطه است و برای حفظ و بهبود آن باید تلاش کرد.

استراتژی محتوا در اینستاگرام چگونه است؟

امروزه اپلیکیشن اینستاگرام به یکی از محبوب ترین اپلیکیشن های محتوا محور تبدیل شده است و روزانه افراد زیادی در این پلتفرم فعالیت میکنند. این موضوع فرصت بسیار خوبی برای کسب و کار ها فراهم ساخته تا حرفه خود را از طریق بازاریابی در اینستاگرام به دیگران معرفی کنند و از این راه مشتریان جدیدی جذب نمایند. معرفی کسب و کار در اینستاگرام میتواند تاثیر بسیار خوبی بر روی افزایش درآمد و جذب مشتریان داشته باشد، به طوری که امروزه مشاغل زیادی به سمت بازاریابی از طریق اینستاگرام رفته اند.

اما بازاریابی در اینستاگرام نیازمند یک استراتژی درست و انجام صحیح فعالیت ها در زمان مشخص است. به طور کلی استراتژی محتوا در اینستاگرام به معنای برنامه ریزی، اجرا و ارزیابی تمامی فعالیت هایی است که در این پلتفرم انجام میگیرد. داشتن یک برنامه ریزی مشخص برای تولید محتوا و در کنار آن تولید محتوا با کیفیت مهم ترین عامل برای داشتن یک بازاریابی موفق است.

برای تدوین استراتژی محتوا در اینستاگرام باید چهار عنصر اصلی را در نظر گرفت:

  • تعیین موضوع مرتبط با کسب و کارتان برای تولید محتوا
  • زمان مناسب برای انتشار پست و استوری
  • شناخت مشتریان و تولید محتوا بر اساس علایق و نیاز های آن ها
  • افزایش میزان مشارکت و تعامل کاربران

آموزش تولید محتوا و اصول سئو

اگر علاقمند هستید تا بهترین استراتژی های محتوا را خودتان بنویسید و سئو وب سایتتان را به صورت حرفه ای انجام دهید، می توانید در دوره های آموزش سئو و دوره استراتژی محتوا آموزشگاه دارکوب شرکت نمایید. این دوره های آموزشی به صورت حضوری و آنلاین توسط اساتید با تجربه و ماهر شرکت دارکوب برگزار می شود و تمامی اصول و تکنیک های مربوط به سئو و بهینه سازی سایت به هنرجویان آموزش داده می شود، به طوری که پس اتمام دوره هنرجویان با مفاهیم سئو و استراتژی محتوا آشنایی پیدا میکنند و اصول و تکنیک های سئو وب سایت را به خوبی یاد میگیرند. همچنین تمام ویدیو های کلاس های آموزشی در پنل هنرجویان قرار داده می شود تا در صورت نیاز ویدیو ها را مشاهده کنند. برای شرکت در کلاس های آموزشی کافیست وارد وب سایت آموزشگاه دارکوب شده و با شماره های قرار گرفته در وب سایت تماس حاصل فرمایید.

بازاریابی اینترنتی چیست؟

بازاریابی اینترنتی که به آن دیجیتال مارکتینگ هم می گویند شامل فعالیت هایی می باشد که به منظور تبلیغ محصول یا خدمات یک کسب و کار در فضای مجازی انجام میگیرد. این فعالیت ها میتواند به صورت ویدیویی، تصویری، مقاله، بازاریابی محتوا و … باشد. هر کسب و کاری برای فروش بیشتر و افزایش درآمد خود نیاز دارد تا بازاریابی اینترنتی انجام دهد، به دلیل اینکه هنگامی که دیجیتال مارکتینگ انجام میگیرد محصول و خدمات به افراد بیشتری معرفی می شود و در نتیجه باعث افزایش تعداد مشتریان می شود.

از آنجایی که امروزه افراد زیادی از گوگل برای یافتن محصول یا خدمات مورد نیاز خود استفاده می نمایند قرار گرفتن در رتبه های برتر این موتور جستجو برای کسب و کارتان میتواند بسیار مفید باشد و مشتریان زیادی برای شما رقم بزند. سئو یکی از اصلی ترین روش های بازاریابی اینترنتی است. فرآیند سئو و بهینه سازی وب سایت در صورتی که توسط سئو کار ماهر انجام گیرد میتواند جایگاه خوبی را در نتایج برتر گوگل برای شما رقم بزند.

دیجیتال مارکتینگ نقش بسیار مهمی در پیشرفت مشاغل دارد و از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. این نوع از بازاریابی از روش های مختلفی انجام میگیرد و نیازمند تخصص بالایی است. شرکت دارکوب در کنار خدمات طراحی وب سایت و سئو خدمات مربوط به دیجیتال مارکتینگ را نیز به مشتریان عزیز خود ارائه می نمایند. مجموعه دارکوب با در اختیار داشتن متخصصین و کارشناسان با تجربه دیجیتال مارکتینگ کلیه خدمات بازاریابی اینترنتی را ارائه میکند و این خدمات را با کمترین هزینه و بالاترین کیفیت در اختیار مشتریان خود قرار میدهد.

تبلیغات در گوگل

یکی دیگر از راه های افزایش بازدید و فروش برای کسب و کار ها انجام تبلیغات گوگل می باشد. این روش یکی از روش های بازاریابی دیجیتال به حساب می آید. گوگل یکی از بزرگترین شرکت های دنیا و محبوب ترین موتور جستجو جهان است و روزانه میلیون ها نفر به این موتور جستجو مراجعه میکنند. با در نظر گرفتن تعداد بالای مراجعه کنندگان گوگل، انجام تبلیغات در این موتور جستجو قطعا یکی از بهترین راه ها برای جذب مشتری می باشد.

تبلیغ در گوگل به دو روش انجام میگیرد، روش اول انجام فعالیت های سئو می باشد که نیاز به زمان بیشتری برای رسیدن به رتبه های اول نتایج جستجو دارد، اما روشی مطمئن و کار آمد برای افزایش ترافیک و جذب مشتریان می باشد. روش دوم که به آن تبلیغات کلیکی گفته می شود یکی از راحت ترین و سریع ترین راه ها برای رشد کسب و کار است. در این روش تبلیغ کننده به ازای هر کلیک هزینه ای را پرداخت میکند که این هزینه با توجه به کلمه کلیدی انتخاب شده متفاوت می باشد.

با استفاده از سرویس گوگل ادورز وب سایت شما در کلمه کلیدی انتخاب شده در ابتدای لیست نتایج جستجو قرار میگیرد، اما تبلیغات کلیکی جایگاه را برای همیشه در رتبه های بالا حفظ نمی کند بلکه برای مدتی وب سایت شما در ابتدای لیست خواهد بود، اما سئو و انجام فعالیت های سئو به صورت مداوم میتواند جایگاه وب سایت را برای همیشه حفظ کند.

نتیجه گیری

بدون استراتژی بازاریابی محتوا هزینه و زمان اضافی هدر می رود و احتمال موفقیت کاهش می یابد. به این دلیل طراحی استراتژی محتوا بسیار مهم می باشد. برای این کار اهداف خود را مشخص کنید و مخاطب های تان را به خوبی بشناسید و برای هر نوع مخاطب در هر مرحله ای که در قیف مارکتینگ قرار دارند تولید محتوا کنید. با استفاده ار تحقیق کلمات کلیدی و تولید پرسونای خریدار و استفاده از تقویم محتوایی استراتژی خود را تقویت کنید تا نتیجه بگیرید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز