تفاوت بهینه سازی سایت در موبایل و کامپیوتر

رتبه بندی کاربر: 4 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

امروزه اصول طراحی وب سایت و بهترین روش های آن شناخته شده هستند. به عنوان مثال در یک فرآیند، وضعیت پیشرفت باید به آسانی در صفحات آن قابل مشاهده باشد. ما باید سعی کنیم از اشتباهات جلوگیری کنیم اما زمانی که خطایی رخ دهد باید بتوانیم راهنمایی های لازم را به مشتریان ارائه دهیم.

بسیاری ها معتقد هستند که اصول و دستورالعمل هایی که در طراحی سایت حرفه ای به کار گرفته می شود باید در هنگام طراحی سیستم عامل های موبایل نیز مورد استفاده قرار گیرند.

بنابراین ممکن است انتظار داشته باشیم که سایت های تلفن همراه که از همان دستورالعمل پیروی می کنند، به همان میزان موفقیت که کاربران دسکتاپ به آن دست یافته اند، دست یابند.

اگر چه طراحی سایت تلفن همراه هنوز در ابتدای مسیر خود است. همانطور که نیلسون در سال 2009 به آن اشاره کرد، میزان موفقیت کاربران به هنگام استفاده از وب سایت های تلفن همراه در حدود 64 درصد است ولی در مقابل میزان موفقیت برای دسترسی به وب سایت های رومیزی در حدود 84 درصد است.

به نظر میرسد که تفاوت در شکل تاثیر قابل توجه ای بر میزان تعامل کاربران داشته باشد. بنابراین باید سعی شود سایت های زیبا طراحی کنید.

بهینه سازی موبایل

بهینه سازی موبایل فرآیندی است که مطمئن شوید زمانی که کاربران با دستگاه های موبایل آنلاین می شوند، تجربه خوبی از بازدید سایت شما به دست می آورند.

بهینه سازی موبایل چیست؟

هر ساله مردم بیشتر و بیشتر زمان خود را با تلفن های همراه و تبلت ها می گذرانند. اما هنوز هم بسیاری از وب سایت ها برای اندازه های مختلف تلفن همراه وزمان بارگزاری آن بهینه سازی نشده اند.

بهینه سازی موبایل به طراحی سایت، ساختار سایت، سرعت صفحه و موارد دیگر بستگی دارد، تا اطمینان حاصل شود که تجربه خوبی برای بازدیدکنندگان تلفن همراه دارد.

بهترین روش های سئو موبایل

اگر سایت شما در حال حاضر برای موتورهای جستجو به خوبی بهینه سازی شده است. تنها چند مورد دیگر وجود دارد که شما در هنگام بهینه سازی موبایل باید آن را در نظر بگیرید.

سرعت صفحه

سرعت صفحه برای کاربران تلفن همراه مهمتر از سرعت صفحه برای کاربران کامپیوتر رومیزی است. غیر از بهینه سازی تصاویر، شما باید کدها را کم کنید و تغییرات را کاهش دهید.

Css ، جاوا اسکریپت و یا تصاویر را مسدود نکنید

امروزه، برخی از دستگاه های موبایل نمی توانند تمام این عناصر را پشتیبانی کنند، بنابراین وب مستر ها ازسایتهای موبایل یکی یا همه را مسدود می کنند. اما برای اکثر موارد این کار درست نیست و گوشی های هوشنمد می خواهند بتوانند محتوای مشابهی را که کاربران می بینند مشاهده و طبقه بندی کنند. بنابراین نباید آنها را پنهان کنید، این مولفه ها همچین به گوگل کمک می کند تا گوگل درک کند که سایت شما یک سایت ریسپانسیو است و این به رتبه بندی سایت شما برای موتورهای جستجو کمک می کند.

طراحی سایت برای موبایل

دستگاه های موبایل انقلابی در طراحی سایت هستند. مواردی که برای طراحی سایت موبایل نیاز است که بدانید.

از فلش استفاده نکیند

این پلاگین ممکن است بر روی گوشی کاربر شما قابل دسترسی نباشد، به این معناست که همه چیز را از دست خواهند داد. اگر می خواهید جلوه های ویژه ایجاد کنید از HTML5 استفاده کنید.

از پاپ آپ ها استفاده نکنید

این ها می توانند در دستگاه های موبایل به سختی قابل مشاهده باشند و می تواند موجب افزایش نرخ گزافه گویی شوند.

برای انگشت های تپل طراحی کنید

گوشی های لمسی ممکن است باعث کلیک های ناخواسته شود. ممکن است برای انگشتانی که تپل و یا باریک هستند کمی دردسر ساز شود. سعی کنید طوری طراحی کنید که باعث به وجود آمدن کلیک های ناخواسته برای هر مدل انگشتی نشود.

بهینه سازی عناوین و متاهای توصیفی

به خاطر داشته باشید که زمانی که برای دستگاه تلفن همراه طراحی می کنید، فضای کمتری در اختیار کاربران است. کاربران در صفحه نمایش کوچکتر، وب سایت را مشاهده می کنند. برای رتبه بندی بهتر در serp این نکته را مد نظر داشته باشید که برای طراحی موبایل تا جایی که ممکن است عناوین و url ها  و توصیفات متا را همیشه مختصر و مفید نگه دارید.

بهینه سازی برای جستجو های محلی

اگر کسب و کار شما عنصر محلی دارد به یاد داشته باشید آن را برای جستجو محلی بهینه سازی کنید. این کار شامل استاندارد سازی نام، آدرس و شماره تلفن و همچنین نام شهر و نام کشور می باشد.

پیکربندی سایت موبایل

احتمالا مهمترین تصمیمی که شما در هنگام راه اندازی یک سایت می گیرید اینکه آیا می خواهید یک سایت ریسپانسیو  و پویا باشد و یا می خواهید پیکرندی مجزا داشته باشد.  هر کدام مزایا و معایب خود را دارند. گوگل طراحی ریسپانسیو را ترجیح می دهد اما هر سه گزینه را پشتیبانی می کند.

طراحی سایت ریسپانسیو

سایت های ریسپانسیو از کوئری های رسانه ای css  استفاده می کند تا محتوای مشابه به کاربران تلفن همراه و دسکتاپ را ارائه دهد. از یک شبکه انعطاف پذیر استفاده می کند تا طراحی انعطاف پذیر را با هر نوع دستگاه هوشمند ارائه دهد.

طراحی های ریسپانسیو از کوئری های رسانه ای استفاده می کنند تا طرح بندی بر اساس طول و عرض و ارتفاع مشخص شود. به عنوان مثال شما می توانید از css زیر استفاده کنید تا به مرورگرها بگوئید چگونه محتوا را برای صفحات نمایش 420 پیکسل نمایش دهند:

@media scree and (max-width: 420 px){ class{[style here]}}

جدا کردن url  های تلفن همراه

این کار به شما اجازه می دهد تا محتوای کاملا سفارشی برای بازدیدکنندگان ایجاد کنید. برای جلوگیری از سردرگمی url  ها، بیشتر سایت های تلفن همراه از زیر دامنه m استفاده می کنند.

تفاوت بین بهینه سازی موبایل و بهینه سازی تلفن همراه

سوالی که خیلی اوقات پرسیده می شود این است که آیا بهینه سازی برای دستگاه های موبایل با بهینه سازی برای کامپیوترهای رومیزی متفاوت است؟ جواب بله است ولی نه خیلی زیاد.

درحالیکه که الگوریتم های موبایل از محتوای دسکتاپ برای اهداف رتبه بندی استفاده می کنند، بهینه سازی کلمات کلیدی برای موبایل با بهینه سازی برای دستگاه های تلفن همراه متفاوت است. شما می توانید محتوای کاملا متفاوت برای تلفن های همراه داشته باشید و مهم نیست. گوگل از الگوریتم های دسکتاپ استفاده می کند و از طریق الگوریتم های تلفن همراه آن را ایجاد می کند.

حتی هنوز، سناریویی دیده نمی شود که شما بخواهید متن های متفاوت بین این دو را ارائه دهید. با این حال، ارائه محتوای کمی متفاوت در دستگاه های موبایل و کامپیوتر ارزشمند است ولی در نهایت کاربر باید یک محتوای مشابه را ببیند.

تفاوت اصلی در بهینه سازی تلفن همراه در برنامه نویسی سایت برای کار بهتر در دستگاه های تلفن همراه و سپس بهینه سازی برای جستجو محلی است.

مهمترین ویژگی های کدهای موبایلی:

  • طراحی ریسپانسیو
  • ناوبری پیچیده
  • محتوای شکسته شده
  • اندازه فونت ها قابل خواندن
  • جاوا اسکریپت ندارد

جنبه های مهم بهینه سازی محلی

  • نام / آدرس/ شماره تلفن
  • داده های ساختاری
  • نظرات

تفاوت بهینه سازی موبایل و چگونگی تاثیر آن در کمپین اینترنتی سئو

در سال های اخیر، بازاریابی دیجیتال با کسب و کارهای کوچک و بزرگ ایجاد شده است . تلاش برای حضور آنلاین کسب و کارها امروزه بسیار مهم است. صنعت آنلاین به طور مداوم در حال گسترش است. این کار امروزه برای تمام کسب و کارها برای حضور آنلاین و پیشی گرفتن از رقبا ضروی است تا بتوانند در صحنه رقابت بماند.

سئو موبایل: آیا با سئو دسکتاپ متفاوت است؟

سئو موبایل به تمام مواردی که برای سئو کامپیوتر است مانند دیتابیس، محتوا، سرفصل ها، کلمات کلیدی وغیره می پردازد.  همچنین برای سئو موبایل گزینه لمس کردن هم وجود دارد. عواملی مانند سرعت و خوانایی نفش مهمی را در یک سایت تلفن همراه برای خزیدن ربات های جستجو گوگل ایفا می کند.

در حالی که قابلیت خوانایی، بسیار مهم است، سرعت سایت شما از اهمیت بیشتری برخوردار است.

در ماه ژانویه 2018 ، گوگل رسما اعلام کرد که سرعت سایت موبایل، یک عامل مهم برای رتبه بندی سایت های موبایلی است.

بنابراین، سرعت سایت شما باید اونقدری باشد که در تمام دستگاه های تلفن همراه به خوبی دیده شود.  

اکنون یک قدم به یک سایت بهینه سازی شده تلفن همراه نزدیک شدیم، اما هنوز در مورد نحوه پیکر بندی سایت های تلفن همراه خود صحبت نکرده  ایم.  چندگزینه برای نشان دادن سایت شما وجود دارد، اما اگر بهترین آن را بخواهید طراحی سایت ریسپانسیو است.

اصول بهینه سازی دسکتاپ

سئو بهترین روش بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است. این یک فرآیند است برای اطمینان از اینکه وقتی فردی با کلمات کلیدی در موتورهای جستجو، سرچ کرد سایت شما نشان داده می شود. در ساده ترین شکل، سئو همه چیز در مورد ساخت سایت شما برای یک موتور جستجو است در حالیکه از نظر کاربر طبیعی و جذاب باشد.

منظور ما از طبیعی و جذاب چیست؟

اکثر مردم وقتی به سئو نگاه می کنند ، فکر می کنند راهی است برای ایجاد ترافیک رایگان برای سایت شما. آنها اشتباه نمی کنند اما خیلی هم درست نیست. ترافیک رایگان و طبیعی یکی ار دستاورد های سئو است. سئو مناسب در مورد بهینه سازی سایت شما است تا بتوانید آنچه را که کاربران در اینترنت به دنبال آن سرگردان هستند به آنها بدهید. زمانی که شما شروع به بهینه سازی برای پاسخگویی به کاربران می کنید، این باعث افزایش ترافیک سایت شما می شود.

با استفاده از این روش می توانیم به چهار جنبه اصلی سئو دسترسی پیدا کنیم:

سئو برون صفحه بر روی آنچه که بر روی صفحه اتفاق می افتد تمرکز دارد، کلمات کلیدی، متا تگ ها ، عنوان های h1  و h2  ، چیزهایی که به راحتی می توانید کنترل کنید و ببینید.

سئو برون صفحه، همه چیز در مورد لینک ها است. چه کسی سایت شما را لینک داده است، آیا آنها قابل اعتماد هستند، آیا آنها معتبر هستند، شما باید بر لینک های خود نظارت داشته باشید و آنها را بر اساس روال اساسی آنها تمیز کنید.

سئو فنی، همه چیز در مورد کدهای پشت سایت شماست. این ها از چیزهایی مانند تگ های کانونیکال الگوها، پروتوکل های ssl  ساخته شده اند.

در آخر تخلفات و خطاها می آیند. این دقیقا همان چیزی است که به آن فکر میکنید. آنها به سایت شما آسیب می رسانند.

بهینه سازی موبایل در مقابل طراحی سایت ریسپانسیو

طراحی سایت ریسپانسیو چیست؟

این یک راه ساده برای پیکربندی سایت شماست. بنابراین محتوا و طرح صفحه را تغییر دهید. ساده ترین راه برای دیدن این است که پنجره مرورگر خود را کوچک کنید و سپس آن را ببینید.

به عنوان یک شرکت طراحی و توسعه سایت، طراحی سایت ریسپانسیو بهترین گزینه است. این نیاز به html و یا آدرس های جداگانه ندارد. این فقط یک css است که به سایت شما اضافه می شود. این کار هم برای کاربران و هم برای گوگل بسیار محبوب است.

بهینه سازی موبایل مانند سایر تکنیک های سئو، به منظور ایجاد یک تجربه عالی برای کاربران است. طراحی ریسپانسیو، به شما اجازه می دهد که بهینه سازی تجربه دسکتاپ خود را به یک دستگاه تلفن همراه انتقال دهید.

بخشی از بهینه سازی تلفن همراه شامل طراحی ریسپانسیو است . اما فقط به این دلیل که وب سایت تلفن همراه شما ریسپانسیو است به این معنا نیست که لزوما برای تلفن همراه بهینه شده است.

تفاوت و شباهت های بین تلفن های موبایل و کامپیوترهای رومیزی

تلفن های همراه و کامپیوترهای رومیزی هر دو برای تمام افراد با هر سنی  و شخصیتی بسیار محبوب هستند. علاوه بر این کامپیوتر های رومیزی و موبایل ها از خیلی از جهات به هم شباهت دارند. ولی از لحاظ هایی هم دارای تفاوت هایی می باشند. در این مقاله در این مورد بیشتر صحبت می کنیم. در زیر چند تفاوت وب سایت های موبایلی و کامپیوتری گفته شده است.

الویت بندی محتوا

درمقایسه با طراحی سایت برای رایانه های رومیزی، معمولا برای رزولوشن صفحه 1024* 768 است، بزرگترین چالش در طراحی سایت بر روی تلفن های همراه بر روی رزولوشن 320  * 480 ، چگونگی مقابله با این تفاوت چشمگیر در صفحه نمایش است.

در حالی که وب سایت های دسکتاپ اغلب شامل طیف گسترده ای از محتوا هستند، وب سایت های موبایل اغلب شامل خصوصیات و عملکرد های مهم هستند. طرح های سایت موبایل باید به گونه ای باشد که کاربران تلفن همراه با هر دستگاهی که سایت را مشاهده کردند بتوانند به درستی آن راببینند.

منو عمودی به جای منو افقی

منو افقی یک ابزار برای ساخت و ارائه مطالب در کامپیوترهای رومیزی است.  زمانی که یک نوار ناوبری در بالای صفحه قرار دارد، کاربران معمولا می توانند به راحتی بر روی محتوای صفحه تمرکز کنند، تا اینکه نوار منو در طرفین باشد.  با این حال ناوبری عمودی جایگزینی در دستگاه های تلفن همراه به جای ناوبری افقی در بیشتر از 90 درصد سایت های موبایلی است.

زبانه ها ، تب ها و هایپرتکست ها

اگر چه در موبایل هایپرتکست ها را کمتر می بینیم، ولی اغلب آنها در صفحات موبایل به شکل لینک نشان داده می شوند. دلیل این کار به منظور بهینه سازی سایت های موبایلی برای موتورهای جستجو است.

هایپر تکست ها برای کاربران زمانی که از دستگاه های کامپیوتر استفاده می کنند بر روی آن کلیک کنند، ولی ضربه زدن به لینک ها زمانی که از دستگاه های لمسی استفاده می کنید، راحت نیست. حتی ممکن است کاربران بر روی لینکی به طور ناخواسته کلیک کنند که این برای کاربران ناخوشایند است. دارکوب جزو بهترین شرکت های طراحی سایت در تهران می باشد و می توانید عملیات طراحی سایت، سئو و بهینه سازی سایت خود را به این شرکت واگذار نمایید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز