بهترین روش افزایش بازدید سایت

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=8247

5/5 - (1 امتیاز)

کاربرانی که وب سایتی دارند و از طریق سایت خود کسب درآمد می کنند، احتمالاً به دنبال بهترین روش افزایش بازدید سایت و جذب ترافیک بیشتر هستند. در واقع یکی از مهمترین مسائل برای هر کسی که وب سایتی دارد، احتمالاً افزایش بازدید سایت است. این موضوع شاید برای کاربرانی که وبسایت های فروشگاهی دارند، پررنگ تر نیز باشد.

اگر شما صاحب سایتی هستید باید به فکر بالا بردن سایت خود در SERP باشید. در حقیقت، جذب ترافیک به معنای درآمد و سود بیشتر است. طراحی سایت شما هر چقدر هم که خوب باشد، تا زمانی که نتوانید ترافیک خوبی به دست آورید، سودی نکرده اید. نداشتن ترافیک علت اصلی شکست برخی از وب سایت هایی است که حتی طراحی سایت بسیار خوبی هم دارند. اما چگونه می توان ترافیک سایت ها را افزایش داد؟ و بهترین روش افزایش بازدید سایت چیست؟

بسیاری از مدیران مجرب کسب و کار ها و کاربران نمی دانند که چگونه می توانند برای سایتشان ترافیک جذب کنند. از این رو در این مقاله می خواهیم به بررسی برخی راهکار های اساسی و بهترین روش افزایش بازدید سایت بپردازیم.

برخی راهکار های افزایش بازدید سایت چیست؟

برای اینکه بتوانید ترافیک با کیفیت و خوبی به سمت وب سایت خود بکشانید، بکارگیری راهکار های ذیل می تواند کمک کننده باشد:

تولید مقالات با کیفیت

تولید مقالات با کیفیت یکی از بهترین روش های افزایش بازدید سایت است. همیشه در نظر داشته باشید که کاربران برای کسب اطلاعات ارزشمند و خوب، وب سایت ها مورد بررسی و جستجو قرار می دهند. بنابراین با تولید محتوای با کیفیت و خوب و مرتبط می توانید کاربران بیشتری را به طراحی وبسایت خود جذب کنید. با نوشتن مقالات خوب و با کیفیت می توانید کاربران را به ماندن بیشتر در سایت و یا انجام اقدامی نیز ترغیب کنید. برای تولید مقالات خوب لازم است تا در یک زمینه ی خاص بنویسید. در مقالات از کلمات کلیدی که میزان جستجوی بالایی دارند استفاده نمایید. برای پیدا کردن این کلمات کلیدی می توانید از ابزار های مرتبط مانند goole keyword planner و …. استفاده نمایید. البته از کلمات کلیدی بایستی به اندازه و طبیعی استفاده کنید. نه بیش از اندازه زیاد و نه کم.

اگر در مورد کلمات کلیدی خاصی رتبه ی خوبی ندارید، بایستی اقدامات لازم را انجام دهید تا رتبه ی سایت خود را در آن کلمات ارتقاء دهید. برخی راهکار های دیگر برای تولید مقالات با کیفیت این است که از تگ های H1 و H3 و … به خوبی استفاده کنید. در مقالات خود از عناوین و زیرعناوین به درستی استفاده کنید. طول مقالات نه خیلی کوتاه و نه خیلی بلند باشند. استفاده از تصاویر و برچسب های مناسب برای تصاویر می تواند جذابیت مقاله ی شما را دوچندان کند. در مقالات خود حتماً از لینک های داخلی و خارجی استفاده نمایید. رعایت این نکات می تواند مقاله ی شما را از میان رقبا برجسته کند. چنین مقالاتی قدرت جذب بیشتری برای کاربران دارند و می توانند به خوبی رتبه ی سایت را جابجا کنند.

روش های افزایش بازدید وب سایت

بهترین روش افزایش بازدید سایت

سئو یا بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو

حقیقت این است که بهترین روش افزایش بازدید سایت کار کردن بر روی سئو سایت یا همان بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو می باشد. سئو استراتژی های زیاد و متنوعی دارد. شما بایستی بنا به تجارت و کسب و کار خود بهترین راهکار های سئو را در سایت خود پیاده سازی نمایید. اما برخی اصول سئو که بر هر وب سایتی مهم و کارساز هستند عبارتند از:

ریسپانسیو سازی سایت

ریسپانسیو سازی سایت یعنی اینکه سایت شما در هر دستگاهی با هر اندازه مانیتوری بدون خرابی و مشکل براحتی قابل مشاهده باشد. از آنجایی که کاربران گوشی های همراه روبه افزایش هستند و بسیاری از کاربران با استفاده از تلفن های همراه خود وب سایت ها را مشاهده می کنند، ریسپانسیو سازی سایت یکی از ضروری ترین اولویت ها در هر سایتی است. طبق مطالعات، بیش از 60% از ترافیک وب سایت ها از طریق گوشی های همراه به دست می آید. اگر سایتی ریسپانسیو نباشد بیش از نیمی از کاربران خود را از دست می دهد.

بهبود سرعت سایت

طبق گزارشات، اگر سرعت بارگذاری سایتی بیش از 3 ثانیه طول بکشد، بیش از نیمی از کاربران خود را از دست می دهد. بنابراین اگر وبسایتی دارید برای بهبود سرعت آن بایستی اقدامات لازم را انجام دهید. برای اینکه بتوانید سرعت سایت خود را بیشتر کنید بایستی تصاویر و ویدئو ها در سایت خود بهینه و فشرده سازی نمایید. طراحی وب سایت خوب با کدنویسی تمیزی داشته باشید. از قالب سایت مناسب و با افزونه هایی که متناسب نیاز های تجاری شما می باشد، استفاده نمایید و ….

بهبود سرعت سایت می تواند باعث جلب رضایت کاربران و ارائه ی UX بهتر شود. همین موضوع کاربران را بیشتر به طراحی وب سایت شما جذب می کند.

به دست آوردن بک لینک

بک لینک ها می توانند باعث افزایش اعتبار سایت شما شوند. به دست آوردن بک لینک بدین معناست که وب سایت های دیگر به سایت شما لینک بزنند. وب سایت های دیگر در صورتی این کار را می کنند که وب سایت شما ارزشی بالاتر از سایت خودشان داشته باشد. با تولید محتوای ارزشمند و با کیفیت می توانید این ارزش را برای سایت خود به دست آورید. اگر بتوانید چند بک لینک از چند وب سایت معتبر دریافت کنید، علاوه بر اینکه نزد گوگل معتبر شناخته می شوید، می توانید بازدید سایت خود را نیز افزایش دهید. به دست آوردن بک لینک نیاز به هزینه ی خاصی ندارد. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که سایت خود را از هر نظر بهینه کنید.

تحلیل رقبا

تحلیل رقبا را هیچ وقت فراموش نکنید. با تحلیل رقبا می توانید متوجه شوید که آنها ترافیک خود را از کدام منابع به دست می آورند. شما هم می توانید از همان کانال بازاریابی اقدام به جمع آوری ترافیک کنید.

تولید پادکست

تولید و انتشار پادکست نیز یکی از راهکار های جالب برای افزایش بازدید سایت می باشد. تولید پادکست بسیار ساده است. فقط کافی است مقالات و کتاب های الکترونیکی که قبلاً تولید کرده اید را صوتی نمایید. سایت هایی هستند که فایل های صوتی را شما را دریافت می کنند و در سایت خود بارگذاری می کنند. با انتشار پادکست های خود در این سایت ها می توانید ترافیک خوبی به وبسایت خود بکشانید.

راه های افزایش ترافیک سایت

بهترین روش افزایش بازدید سایت

شبکه های اجتماعی

قدرت شبکه های اجتماعی برای افزایش بازدید سایتتان را دست کم نگیرید. شبکه های اجتماعی کاربران زیادی دارند. با تبلیغات در شبکه های اجتماعی می توانید این کاربران را به وب سایت خود راهنمایی کنید. همچنین دکمه ی رسانه های اجتماعی را در سایت خود قرار دهید. دکمه ی شبکه های اجتماعی را می توانید در کنار پست ها، محصولات، تصاویر و … قرار دهید. اینگونه کاربران سایت می توانند مطالب و محصولات سایت شما را همراه با لینک آن براحتی به اشتراک بگذارند.

طراحی سایت عالی

طراحی سایت عالی و جذاب یکی از بهترین روش های افزایش بازدید سایت است. طراحی اصولی و حرفه ای می تواند کاربران را به سایت و ماندن بیشتر در سایت جذب کند. سایت بایستی پیمایش ساده و قابل درکی داشته باشد. کاربر با پیمایش سایت نباید دچار سردرگمی شود. همگی اینها به افزایش بازدید سایت کمک می کند.

اگر به دنبال طراحی سایت عالی و کاربردی هستید، با سفارش طراحی سایت خود به شرکت معتبر دارکوب، می توانید بالاترین میزان کیفیت را دریافت کنید. شرکت دارکوب با بیش از 19 سال سابقه کار طراحی، سئو سایت و طراحی سایت مشاغل مختلف را می پذیرد.

استفاده از پست مهمان

با ایجاد پست برای وب سایت های دیگر و استفاده از پست مهمان و تبلیغ سایت خود در پست های مهمان می توانید ترافیک خوبی برای سایت خود به دست آورید. با سرچ در اینترنت براحتی می توانید سایت هایی که پست مهمان می پذیرند را پیدا کنید. پست های مهمان خود را در وب سایت های معتبر منتشر کنید.

ساخت برنامه های موبایلی

ساخت برنامه های موبایلی این مزیت را دارد که براحتی دسترس کاربران هستند. از آنجایی که کاربران موبایلی رو به افزایش هستند، با ساخت برنامه های موبایلی می توانید کاربران موبایلی را به سایت خود جذب کنید. ساخت اپلیکیشن موبایل بسیار ساده است. شما با ساخت برنامه های موبایلی و صرف یک مقدار هزینه ی کم می توانید برنامه ی خود را در مارکت های اپلیکیشن درج کنید.

تبلیغات اینترنتی

تبلیغات اینترنتی یکی از روش های مؤثر برای افزایش بازدید سایت و کسب درآمد بیشتر است. تبلیغات اینترنتی یا تبلیغات الکترونیکی در بستر اینترنت انجام می شود. تبلیغات اینترنتی در مکان های مختلفی مانند موتور های جستجو، بستر شبکه های اجتماعی، ایمیل، دستگاه های تلفن همراه و … دیده می شود.

ایمیل مارکتینگ

یکی از راهکار های دیجیتال مارکتینگ، ایمیل مارکتینگ می باشد. تبلیغات اینترنتی از طریق ایمیل یکی از روش های قدیمی بازاریابی دیجیتال است. در ایمیل مارکتینگ صاحبین وب سایت ها می توانند لیستی از ایمیل کاربران خود جمع آوری کنند و به طور مرتب اقدام به ارسال محتوای خبری و یا تبلیغاتی کنند. در بازاریابی دیجیتال از طریق ایمیل بایستی مراقب باشید که بیش از اندازه ایمیل ارسال ننمایید.

تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی یا PPC نوعی تبلیغات اینترنتی است که به ازای کلیک های انجام شده، شما مبلغی را پرداخت می کنید. بدین معنا که وقتی کاربری بر روی سایت شما کلیک می کند و وارد سایت شما می شود، شما هزینه ی آن را پرداخت می کنید. گوگل ادز یک نوع تبلیغات کلیکی است.

تبلیغات در گوگل

تبلیغات در گوگل بدین صورت است که شما برای کلمات کلیدی خاصی به گوگل مبلغی را پرداخت می کنید تا سایت شما برای این کلمات کلیدی رتبه ی بهتری به دست آورد. سیستم تبلیغات در گوگل بسیار قوی است و شما می توانید کاربران هدف خود را بر اساس سن، جنس و فاکتور های دیگر هدف گیری کنید. تبلیغات در گوگل یا گوگل ادوردز به دلیل بازدید های زیادی که دارد، موقعیت بسیار خوبی برای جذب کاربر و ترافیک با کیفیت و هدفمند برای وب سایت ها به وجود آورده است. با گوگل ادوردز می توانید سایت خود با صرف یک هزینه ی کم و در یک مدت زمان کوتاه در صدر صفحه نتایج موتور جستجوی گوگل قرار دهید. با تبلیغات کلیکی می توانید بدون پرداخت هیچ هزینه ای به تبلیغات بپردازید و در صورت بازدید مبلغ را پرداخت کنید. گوگل ادوردز این امکان را به کاربران فارسی زبان داده است تا بتوانند به تبلیغات در صفحات فارسی و برای بازدیدکنندگان فارسی زبان بپردازند. سقف هزینه در سرویس گوگل ادوردز قابل کنترل است. در گوگل ادورزد می توانید کشوری که می خواهید تبلیغاتتان در آنجا نمایش داده شود را مشخص کنید. زبان تبلیغات را می توانید مشخص کنید. می توانید مشخص کنید که در چه ساعاتی تبلیغات شما نمایش داده شود. در تبلیغات کلیکی می توانید هزینه ی هر کلیک را مشخص کنید. اینها امتیازاتی است که تبلیغات در گوگل برای کاربران به همراه دارد.

چرا تبلیغات در گوگل مهم است؟

می توان گفت گوگل محبوب ترین موتور جستجو در دنیا می باشد. روزانه کاربران زیادی از طریق موتور جستجوی گوگل اقدام به سرچ و جستجو می کنند. بنابراین با تبلیغات در گوگل می توانید به تعداد کاربران زیادی دسترسی داشته باشید. شما می توانید تبلیغات خود را در زمانی که کاربران به آنها نیاز دارند، در اختیارشان قرار دهید و ترافیک خوبی را به وب سایت خود بکشانید.

نتیجه

یکی از دغدغه های صاحبین وب سایت ها جذب ترافیک بیشتر می باشد. راه کار های زیادی برای جذب ترافیک و افزایش بازدید سایت وجود دارد. برخی از این راهکار ها عبارتند از: تولید محتوای ارزشمند و مرتبط و با کیفیت، طراحی سایت عالی و کاربردی، ساده سازی پیمایش سایت، کدنویسی تمیز سایت و … اما بهترین روش افزایش بازدید سایت کار کردن بر روی سئو سایت یا بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو می باشد. سئو راهکار های زیادی دارد. برخی از استراتژی های سئو عبارتند از ریسپانسیو سازی سایت، بهبود سرعت سایت، گرفتن بک لینک از وب سایت های معتبر، بهینه سازی تصاویر و ویدئو ها و ….

سئو علم بسیار گسترده ایست. استخدام متخصص سئو برای کسب و کار های کوچک و بزرگ بهترین راه حل است. زیرا اگر اصول سئو را به درستی در وب سایت خود پیاده سازی نکنید، ممکن است مورد جریمه ی گوگل قرار گیرید. شرکت دارکوب با بیش از 19 سال سابقه ی کار و برخورداری از کادری حرفه ای، سئو سایت و طراحی سایت صنایع مختلف را می پذیرد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز