ترفند های افزایش بازدید وب سایت

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=6968

4.7/5 - (4 امتیاز)

خیلی از کاربرانی که وب سایت دارند، برای توسعه ی کسب و کار خود به دنبال ترفند های افزایش بازدید وب سایت هستند. به کارگیری ترفند های افزایش بازدید وبسایت و جذب کاربران بیشتر، موقعیت های بیشتری برای افزایش فروش و نرخ تبدیل به وجود می آورد.

در دنیای دیجیتالی امروز، داشتن وب سایت یکی از مراحل موفقیت یک کسب و کار محسوب می شود. با داشتن وب سایت می توانید حضور آنلاین و توسعه ی تجارت خودتان را تقویت کنید. هنگامی که کاربران از وب سایت شما دیدن می کنند شما می توانید اطلاعات زیادی راجع به آنها جمع آوری کنید و آنها را به مشتریان دائمی خود تبدیل کنید. اما چگونه می خواهید این کار را انجام دهید و ترفند های افزایش بازدید وب سایت را پیاده سازی کنید؟

استراتژی های زیادی برای افزایش بازدید وبسایت وجود دارد. در این مقاله می خواهیم به بررسی برخی از مهمترین های آنها بپردازیم.

ترافیک وب سایت چیست؟

منظور از ترافیک وب سایت تعداد بازدید های وب سایت می باشد. تعداد بازدید های وب سایت بیانگر این موضوع است که چند نفر از وب سایت شما دیدن کرده اند. ابزار های تجزیه و تحلیل زیادی وجود دارد که این آمار را به شما نشان می دهد.

ترفند های افزایش بازدید وب سایت و جذب ترافیک بیشتر چیست؟

ترفند های افزایش بازدید وب سایت زیادی وجود دارد که با استفاده از آنها می توانید کاربران هدف را به وب سایت خود جذب کنید. برخی از این ترفند ها عبارتند از:

تبلیغات

تبلیغات می تواند در بستر شبکه های اجتماعی انجام شود و یا به صورت پرداخت به ازای هر کلیک باشد و … با تبلیغات می توانید نام تجاری خود را نزد کاربرانتان مطرح کنید و آنها را به کسب و کار خود جلب کنید. اگر می خواهید از ترفند های پولی استفاده کنید بایستی هدفتان را مشخص کنید. اینکه به دنبال صرفاً افزایش بازدید از وب سایتتان هستید و یا اینکه می خواهید فروش و درآمد بیشتری از تبلیغات به دست آورید. اگر از ترفند تبلیغات به دنبال فروش بیشتر هستید، بایستی از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید. برخی کلمات کلیدی رقابت بیشتری دارند و ممکن است باعث افزایش هزینه های تبلیغاتی شما شوند. بنابراین مهم است که قبل از تبلیغات، هدفتان را مشخص کنید.

استفاده از شبکه های اجتماعی

استفاده از شبکه های اجتماعی یکی از ترفند های افزایش بازدید سایت محسوب می شود. امروزه خیلی از کاربران برای تأمین نیاز های خود به شبکه های اجتماعی مراجعه می کنند. انتشار محتوا و لینک وب سایت در رسانه های اجتماعی مانند توییتر و یا فیسبوک و … این قدرت را دارد تا کاربران زیادی را به سمت وب سایت شما هدایت کند. بنابراین بهتر است از این موقعیت نهایت استفاده را کنید و جذب کاربران، موقعیت های فروش و نرخ تبدیل را در وب سایت خود افزایش دهید.

وب سایت خود را برای جستجو های ارگانیک بهینه کنید

وقتی بدانید که کاربران شما برای یافتن کسب و کار و محصولات یا خدمات شما از چه کلماتی استفاده می کنند، با پیاده سازی و استفاده از آنها در وب سایت خود می توانید جذب ترافیک بیشتری و بهتری داشته باشید. ابزار های گوناگونی برای یافتن این کلمات وجود دارد. یکی از این ابزار ها Google Analytics می باشد. شما با استفاده از Google Analytics می توانید متوجه شوید که در گذشته کاربران شما برای یافتن وب سایت شما از چه کلماتی استفاده می کرده اند و همان کلمات را در محتوای وب سایت خود استفاده کنید. همچنین به کلماتی که رقبای شما در وب سایت خود و یا شبکه های اجتماعی و … استفاده می کنند بایستی توجه داشته باشید.

کنسول جستجوی گوگل یکی دیگر از ابزار های رایگان است که می توانید با استفاده از آن مشاهده کنید که وب سایت شما هر چند وقت یکبار در نتایج جستجو ظاهر می شود، کدام اصطلاحات جستجو بیشترین بازدیدکننده را ایجاد می کند و همچنین چند نفر در نتایج جستجو بر روی سایت شما کلیک می کنند. این موارد می تواند به شما کمک کند تا وب سایت خود را برای جستجو های ارگانیک بهینه کنید.

راهکار های افزایش بازدید وب سایت

ترفند های افزایش بازدید وب سایت

دسترسی وب سایت باید خوب باشد

اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما قابل دسترس است و موتور های جستجو می توانند به آن بخزند. سایت خود را در موتور های جستجو ثبت کنید و از آنها بخواهید که به وب سایت شما بخزند و وب سایت شما را فهرست بندی کنند. برای اینکه سایت خود را در موتور جستجوی گوگل ثبت کنید باید این کار را از طریق کنسول جستجو انجام دهید.

از محتوای وب سایت خود استفاده کنید

پست های وبلاگ، مقالات، توصیفات مخاطبان و سایر مطالب به بهبود رتبه بندی جستجوی شما کمک می کند و بازدیدکنندگان را به وبسایت شما می کشاند. محتوایی در وب سایت خود ایجاد و منتشر کنید که برای کاربران هدف ایجاد ارزشمندی کند.

تصاویر را در وب سایت خود بهینه کنید

اگرچه موتور های جستجو در فهرست بندی از کلمات کلیدی بهتر از تصاویر استفاده می کنند، اما اگر تصاویر وبسایت شما برای گوشی های همراه بهینه سازی شده باشند به افزایش رتبه ی گوگل شما کمک می کنند. برای تصاویر از متن alt استفاده کنید تا به موتور های جستجو کمک بیشتری کرده باشید.

برای جلب توجه کاربران از یک صفحه ی فرود هدفمند در وب سایت خود استفاده کنید

ایجاد یک صفحه ی فرود هدفمند که مورد علاقه ی کاربران باشد به آنها کمک می کند تا بهتر بتوانند با کسب و کار شما ارتباط برقرار کنند. از داده های مخاطبان برای ایجاد چنین صفحاتی استفاده کنید. این موضوع باعث می شود تا وب سایت شما نزد آنها برجسته و متمایز از رقبا باشد.

ایجاد و انتشار محتوای بروز

ایجاد و انتشار محتوای بروز یکی از بهترین ترفند های افزایش بازدید وب سایت است که می تواند ترافیک خوبی را به وبسایت شما هدایت کند. بهتر است مطالب منسوخ و قدیمی را از وب سایت خود پاک کنید و در عوض محتوای جدید و بروز در وب سایت خود بارگذاری کنید. همچنین استفاده از یک برنامه نظر سنجی این موقعیت را برای کاربران ایجاد می کند تا بتوانند نظرات خود را درباره ی یک محصول و یا سرویس در صفحه بگذارند و از سوی دیگر از این طریق شما به گوگل می گویید که فعالیت منظم در صفحه دارید و مطالب بروزرسانی می شوند.

ایجاد بک لینک

بک لینک ها یکی از مؤلفه های مهم سئو هستند. وقتی یک وب سایت معتبر به سایت شما لینک می زند، گوگل متوجه می شود که وب سایت شما معتبر و قابل اعتماد است. بعلاوه، بک لینک ها می توانند بازدید وب سایت شما را افزایش دهند. زیرا احتمال اینکه کاربران بر روی وب سایت شما کلیک کنند، زیاد است.

رقبای خود را زیر نظر داشته باشید

یکی دیگر از ترفند های افزایش بازدید وب سایت، زیر نظر داشتن رقبا می باشد. اینگونه شما متوجه خواهید شد که رقبای موفق شما ترافیک خود را از کجا به دست می آورند. بدین ترتیب شما نیز می توانید از آن منابع برای به دست آوردن ترافیک و افزایش بازدید سایت استفاده کنید و کانال های بازاریابی در وب سایت خود را اولویت بندی کنید. اگر ترافیک بیشتر از گوگل به دست می آید، بنابراین بایستی بر روی Google Ads و سئو تمرکز بیشتری داشته باشید، اگر ترافیک بیشتر از رسانه های اجتماعی مانند فیسبوک به دست می آید، بنابراین باید بر روی تبلیغات در این رسانه ها بیشتر تمرکز داشته باشید.

از انواع محتوا در وب سایت خود استفاده کنید

استفاده از انواع محتوا در وب سایت می تواند برای بازدیدکنندگان جذاب باشد و گروه های مختلفی را به وب سایت شما جذب کند. برخی از کاربران مقالات بلند را بیشتر را می پسندند و برخی پست های کوتاه برایشان بیشتر جذابیت دارد. استفاده از تصاویر و اینفوگرافیک ها برای اغلب کاربران جذاب است. بنابراین در محتوایی که تاکنون در وب سایت خود داشته اید، کمی تغییرات ایجاد کنید و نتایج آن را ببینید. همچنین بهتر است محتوای وب سایت خود را در صورت امکان هر روز بروزرسانی کنید. این کار در ارتقاء رتبه بندی وب سایت شما تأثیر زیادی دارد.

چگونه می توانم بازدید وب سایت خود را افزایش دهم؟

ترفند های افزایش بازدید وب سایت

از طریق ایمیل ترافیک خوبی را به وب سایت خود هدایت کنید

ایمیل می تواند یکی از بهترین ترفند های افزایش بازدید وب سایت باشد. با ارسال ایمیل به کاربران می توانید آنها را نسبت به فعالیت های خود آگاه کنید. در ایمیل های ارسالی می توانید بازاریابی کنید و از محصولات و یا خدماتی که دارید، صحبت کنید. همچنین می توانید از کاربران درخواست کنید تا فرم هایی را در وب سایت شما پر کنند و یا در صفحه ی نظر سنجی، پست بگذارند. اینگونه می توانید ترافیک خوبی را به سمت وب سایت خود هدایت کنید. می توانید کاربران را بر اساس اطلاعاتی که از آنها دارید، دسته بندی کنید و ایمیل های هدفمندی به هر یک ارسال نمایید.

سئو

یکی از قدرتمندترین و بهترین ترفند های افزایش بازدید وب سایت، پیاده سازی اصول سئو در وب سایت می باشد. با به کارگیری قواعد سئو در وب سایت خود می توانید ترافیک ارگانیک به وب سایت خود بکشانید و بازدید وب سایتتان را بدون هزینه ی اضافی خاصی افزایش دهید. سئو راهکار های زیادی دارد. به طور مثال با تولید محتوای ارزشمند می توانید کاربران را به بازدید مجدد از وب سایت خود سوق دهید و یا با استفاده از برچسب alt موتور های جستجو را از آنچه که در وب سایت خود دارید می توانید آگاه کنید. ایجاد پیوند های داخلی بین محتوا و استفاده از توضیحات متا همگی راهکار هایی عالی برای جذب ترافیک ارگانیک می باشد. امروزه اگر سئو را به خوبی درک نکنید و از آن در وب سایت خود بهره نبرید، ضرر کرده اید.

اگر برای پیاده سازی اصول سئو نیاز به کمک و راهنمایی دارید می توانید از خدمات مشاوره ی تخصصی سئو شرکت دارکوب استفاده نمایید. شرکت دارکوب با بیش از 18 سال سابقه ی کار، طراحی و سئو سایت صنایع مختلف را می پذیرد.

کلمات کلیدی دم بلند

استفاده از کلمات کلیدی دم بلند در محتوا و مطالب وب سایت می تواند یکی از ترفند های افزایش بازدید وب سایت و سئو محسوب شود. کلمات کلیدی دم بلند این قدرت را دارند تا ترافیک خوبی از کاربران هدف را به وب سایت شما بکشانند. زیرا میزان جستجوی خوبی دارند.

ایجاد پست های مهمان

با انتشار پست در مورد صنعت و حرفه ی خود در وبلاگ افراد دیگر می توانید از ترافیک آن وبلاگ به نفع خود استفاده کنید و کاربران را به وب سایت خود متمایل کنید. چیزی که مهم است این است که پست های با کیفیت ایجاد و منتشر کنید. همچنین برای انتشار پست های خود بایستی وبلاگ ها و یا وب سایت های معتبر پیدا کنید. این کار می تواند باعث افزایش بازدید سایت شما شود.

از دیگران برای ارسال پست مهمان در وب سایت خود دعوت به عمل آورید

علاوه بر ارسال پست در وبلاگ دیگران، می توانید از آنها برای انتشار پست های مهمان در وبلاگ خود نیز دعوت به عمل آورید. اما از کیفیت پست ها و اینکه لینک های اسپم ندارند، اطمینان حاصل کنید. زیرا گوگل به شدت این موضوع را کنترل می کند.

پادکست ها

پادکست ها مخاطبان زیادی دارند و می توانند به خوبی از برند تجاری شما حمایت کنند. پادکست ها به چندین دلیل خوب هستند:

  • ممکن است کاربران نام تجاری شما را برای اولین بار در پادکست ها بشنوند و سپس به جستجوی تجارت شما بپردازند.
  • از طریق پادکست ها می توانید بر روی سئو سایت خود بیشتر کار کنید و آن را برای موتور های جستجو بهینه کنید.

در یوتیوب ویدئو منتشر کنید

یوتیوب یک منبع بسیار عالی برای جذب کاربر و یکی از بهترین ترفند های افزایش بازدید وب سایت می باشد. با انتشار ویدئو در یوتیوب می توانید ترافیک ارگانیک و رایگانی را به وب سایت خود هدایت کنید. دلیل اینکه بر یوتیوب تأکید داریم این است که یوتیوب دومین موتور جستجوی محبوب در دنیا می باشد و دسترسی به آن خیلی ساده و خوب است. انتشار ویدئو های آموزشی و یا اطلاع رسان در یوتیوب که باعث ایجاد ارزشمندی برای کاربران شود، می تواند باعث جذب مخاطبان به وب سایت شما شود.

نتیجه

شما اگر جذاب ترین وب سایت را هم که داشته باشید، اما بازدیدی از آن صورت نگیرد، عملاً فایده ای ندارد. ترفند های افزایش بازدید وب سایت زیادی وجود دارد که با بکارگیری آنها در وب سایت خود می توانید موقعیت های جذب کاربر، افزایش نرخ تبدیل و فروش خوبی را برای تجارت خود ایجاد کنید و به توسعه ی کسب و کار خود کمک کنید.

اگر به دنبال افزایش بازدید وب سایت خود هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی های بیشتر از خدمات مشاوره ی شرکت دارکوب استفاده نمایید. شرکت دارکوب یکی از معتبرترین شرکت های طراحی سایت در تهران می باشد و سئو و طراحی سایت صنایع مختلف را می پذیرد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز