نحوه معرفی سایت به گوگل

رتبه بندی کاربر: 5 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVE

خب شما یک سایت شگفت انگیز را راه اندازی و توسعه داده اید، در این سایت محتوای مفید و ارزشمند قرار دادید، طراحی سایتتان چشم ها را به خود خیره می کند و اکثرا نظر مثبتی بر روی سایت شما دارند.حال زمان آنست که این سایت را با دیگران به اشتراک بگذارید. خب پس از تکمیل سایتتان زمان آن می رسد که سایتتان را در اینترنت منتشر کنید؛ پس از انتشار آن، محتوای شما به سرعت در گوگل به نمایش درخواهد آمد. البته ممکن است که این کار بیشتر از فشردن یک دکمه انتشار زمان ببرد و شما باید به این منظور پروسه ای را طی کنید.برای فهرست شدن سایتتان در گوگل باید در ابتدا کارهایی را قدم به قدم انجام دهید که ما آنها را به شما خواهیم گفت. در این مقاله قصد داریم نحوه ثبت سایت در گوگل رایگان را برای شما شرح دهیم.

گوگل محتوای شما را چگونه پیدا می کند؟

گوگل به قول خودش از مجموعه عظیمی از کامپیوترها برای خزیدن میلیاردها صفحه در وب استفاده می کند. این خزنده که Googlebot نام دارد، اساساً با لیستی از URLهای صفحه وب ایجاد شده از خزیدن های قبلی شروع می شود و سپس آن صفحات را با داده های نقشه سایت ارائه شده در کنسول جستجوی Google تقویت می کند. در طول فرآیند خزیدن، ربات گوگل - که به عنوان "عنکبوت" نیز شناخته می شود - به دنبال سایت های جدید، به روز رسانی صفحات موجود و هر لینک خراب می گردد. اگر صفحات جدیدی در نقشه سایت شما قرار دارند، گوگل آنها را کشف کرده و محتوا را می خزند و سپس به طور بالقوه صفحه را در نتایج جستجو بر اساس ارزیابی بیش از 200 معیار خود فهرست می کند.

هنگامی که فرآیند خزیدن موتور های جست و جوی گوگل کامل شد، همه نتایج به فهرست گوگل وارد می‌شوند و هر سایت جدید یا محتوای به‌روز شده بر این اساس فهرست می‌شود. در طول پردازش نتایج، گوگل به اطلاعات موجود در صفحه شما مانند برچسب‌های عنوان، توضیحات متا، تگ‌های alt و غیره نگاه می‌کند. اگر محتوای پویا در یک صفحه دارید، ممکن است ربات Google نتواند آن را بخواند و نسخه پیش‌فرض را بخزد - توصیه می‌شود نسخه پیش‌فرض شما برای جستجو بهینه‌سازی شود. در نتیجه خزیدن گوگل، ممکن است هرگز نیازی به ارسال وب سایت خود نداشته باشید زیرا به طور خودکار کشف می شود. نقطه ضعف این روش همیشه این بوده است که به بازه زمانی گوگل برای خزیدن و ایندکس کردن محتوای سایت شما وابسته است، که ممکن است به سرعتی که شما می خواهید اتفاق نیفتد. اگر هنوز محتوایی برای سایتی فهرست نشده است، گوگل به شما اطلاع می دهد که جستجوی شما با هیچ نتیجه ای مطابقت ندارد. اگر محتوایی پیدا نشد، قدم بعدی شما باید ایجاد نقشه سایتی باشد که می تواند به گوگل ارسال شود.

چقدر طول می کشد تا گوگل محتوا را فهرست کند؟

با تحقیقات زیاد توانسته ایم سرعت خزیدن گوگل را با یاهو مقایسه کنیم. هنگامی که محتوا را بدون ارسال دستی نقشه سایت به‌روزرسانی منتشر می‌کرد، هنری دریافت که خزیدن در گوگل 1375 دقیقه طول می‌کشد، در حالی که یاهو 1773 دقیقه طول می‌کشد. برای در نظر گرفتن این اعداد، تقریباً یک روز کامل فقط برای خزیدن در محتوای خود است. از سوی دیگر، اگر یک وب سایت جدید راه اندازی می کنید، یا تعدادی صفحه جدید به دامنه موجود اضافه می کنید، ممکن است ارزش ارسال یک نقشه سایت به روز شده را داشته باشد. بر اساس همین مطالعه، پس از ارسال نقشه سایت به روز شده، میانگین زمان بازدید یک ربات از صفحه 14 دقیقه در مقایسه با 245 دقیقه یاهو بود. به عبارت دیگر، صفحه جدید شما می تواند در همان روز شروع به تولید ترافیک ارگانیک و تبدیل کند.

نحوه ارسال URL به گوگل
به طور کلی، نیازی به ارسال هر صفحه جدید به گوگل نیست. تا زمانی که URL های جدید در نقشه سایتی که قبلاً به Google ارسال کرده اید قرار دارند، در نهایت کشف خواهند شد. با این حال، دو راه وجود دارد که به طور بالقوه می توانید این روند را تسریع کنید.

گزینه 1. پینگ گوگل
مطمئن شوید که صفحات جدید در نقشه سایت شما هستند، سپس از دستورالعمل های بخش قبل برای پینگ گوگل استفاده کنید و از آنها بخواهید نقشه سایت شما را دوباره بررسی کنند. اگر از وردپرس با Yoast، Rank Math یا The SEO Framework استفاده می‌کنید، این کاملاً ضروری نیست زیرا این افزونه‌ها همه به طور خودکار به Google پینگ می‌کنند.

 شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب

گزینه 2. از ابزار بازرسی URL گوگل استفاده کنید
با استفاده از ابزار بازرسی URL در Google Search Console، می‌توانید URLها را به Google اضافه کنید، حتی اگر در نقشه سایت شما نباشند (اگرچه باید باشند).

چگونه سایت خود را به گوگل ارسال کنم؟

برای ارسال وب سایت خود به گوگل، می توانید یک نقشه سایت به روز شده را به حساب Google خود اضافه کنید یا از طریق Fetch as Google یک درخواست نمایه سازی برای URL مورد نظر ارسال کنید. هر دو فرآیند صاحبان سایت را ملزم به ثبت نام و ثبت سایت در سرچ کنسول گوگل می کند. در اینجا مشخصات هر گزینه آورده شده است:

1. اگر یک سایت کاملا جدید دارید 
اگر برای اولین بار است که راه اندازی یک وب سایت را انجام می دهد . ابتدا باید تأیید کنید که مالک سایت در کنسول جستجوی Google هستید. سپس، آن را در اینجا ارسال کنید -- پس از ورود به این صفحه، گزینه "ارسال نقشه سایت" را انتخاب کنید.

2. اگر یک سایت موجود دارید و صفحات جدیدی راه اندازی می کنید 
با یک دامنه وب که قبلاً راه اندازی شده است، همچنان می توانید صفحات جدیدی را برای Google ارسال کنید تا آنها را فهرست کند و بر اساس آن رتبه بندی کند. قبلاً هر کسی می‌توانست با صفحه‌ای که می‌خواست خزیده شود، این کار را انجام دهد، خواه مالک صفحه باشد یا نه. اکنون، همانطور که هنگام راه‌اندازی یک وب‌سایت کاملاً جدید انجام می‌دهید، باید مالک URL باشید تا از Google بخواهید دوباره آن را بخزد.

اگر صاحب یک صفحه وب هستید که می‌خواهید Google دوباره بخزد، می‌توانید چند کار متفاوت انجام دهید:

3. یک نقشه سایت به روز شده ارسال کنید
ابتدا، می‌توانید نقشه سایت به‌روزرسانی‌شده‌ای ارسال کنید تا مطمئن شوید که در سریع‌ترین زمان ممکن فهرست می‌شود. برای ارسال نقشه سایت به روز شده، وارد کنسول جستجوی گوگل شوید و "افزودن یک ملک" را انتخاب کنید.

واکشی به عنوان Google
Fetch as Google به شما امکان می دهد صفحات وب سایت خود را همانطور که گوگل می بیند مشاهده کنید. به‌عنوان مالک سایت، می‌توانید از این ابزار برای فهرست مجدد URL‌های فردی پس از واکشی استفاده کنید. برای انجام این کار، وارد کنسول جستجوی گوگل شوید و ملکی را که در حال حاضر در گوگل فهرست کرده اید انتخاب کنید. با این کار جدولی ظاهر می شود که در آن می توانید یک مسیر URL را به دنبال نام دامنه سایت خود وارد کنید و این صفحه وب خاص را در وب سایت خود "واکشی" کنید. شکل زیر را ببینید:

دو نمونه درخواست واکشی در زیر نوار واکشی فهرست شده است. وضعیت این واکشی‌ها «جزئی» است، اما پس از تکمیل این واکشی‌ها، Google واجد شرایط بودن آنها را برای فهرست‌بندی مجدد ارزیابی می‌کند. اگر نشانی اینترنتی که واکشی کرده‌اید واجد شرایط باشد، گزینه «درخواست نمایه‌سازی» را می‌بینید که در آن کادر قرمز رنگ قرار دارد. این گزینه را انتخاب کنید و Google روند خزیدن مجدد و فهرست مجدد این صفحه وب را آغاز می کند. همانطور که قبلا در این مقاله گفته شد، تکمیل درخواست های نمایه سازی ممکن است از یک روز تا چند هفته طول بکشد. بنابراین، جدول Fetch as Google خود را به صورت دوره ای بررسی کنید تا وضعیت درخواست های نمایه سازی فعال خود را مشاهده کنید. بر اساس دستورالعمل های بالا، ممکن است از خود بپرسید که آیا لازم است هر بار که صفحه جدیدی را منتشر می کنید، نقشه سایت یا درخواست نمایه سازی به روز شده ارسال کنید. اگر محتوای بسیار مهمی را به‌روزرسانی می‌کنید که می‌خواهید Google سریعاً آن را تشخیص دهد، مطمئناً می‌توانید این کار را انجام دهید. اما به خاطر داشته باشید که گوگل به تنهایی صفحات را دوباره خزیده است، و خوب است که اجازه دهید این فرآیند در پس‌زمینه کار کند، زیرا به طور منظم محتوای خود را ایجاد و به روز می‌کنید.

چگونه گوگل محتوای شما را پیدا و فهرست می کند؟

گوگل محتوا را در چهار مرحله اصلی پیدا و فهرست بندی می کند. SIDENOTE. اینها تا حدودی بیش از حد ساده شده اند زیرا گوگل یک جانور پیچیده است.
مرحله 1. کشف کنید
اکتشاف جایی است که گوگل متوجه وجود وب سایت شما می شود. گوگل اکثر وب سایت ها و صفحات را از نقشه سایت یا بک لینک از صفحات شناخته شده پیدا می کند.

مرحله 2. خزیدن (crawl)
خزیدن جایی است که یک برنامه کامپیوتری (عنکبوت) به نام Googlebot از صفحات شما بازدید و دانلود می کند.

مرحله 3. پردازش
پردازش جایی است که اطلاعات کلیدی از صفحات خزیده شده استخراج و برای نمایه سازی آماده می شود.

مرحله 4. فهرست
نمایه سازی جایی است که اطلاعات پردازش شده از صفحات خزیده شده به یک پایگاه داده بزرگ به نام فهرست جستجو اضافه می شود. این اساسا یک کتابخانه دیجیتالی از تریلیون ها صفحه وب است که گوگل نتایج جستجو را از آن استخراج می کند.

 شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب

چرا ارسال سایت به گوگل مهم است؟

هر یک از چهار مرحله بالا به ترتیب انجام می شود. این یک سفر است. با ارسال وب‌سایت خود به Google، به طور بالقوه می‌توانید بخش اول فرآیند را تسریع کنید: کشف. مانند هر سفری، هرچه زودتر به راه بیفتید، زودتر به مقصد می رسید. در این مورد: نمایه سازی. اما چند دلیل دیگر وجود دارد که ارسال نقشه سایت مهم است.

1. به گوگل می گوید کدام صفحات مهم هستند
نقشه سایت همیشه شامل تمام صفحات وب سایت شما نمی شود. آنها فقط صفحات مهم را فهرست می کنند و صفحات بی اهمیت یا تکراری را حذف می کنند. این به مبارزه با مشکلاتی مانند نمایه سازی نسخه اشتباه یک صفحه به دلیل مشکلات محتوای تکراری کمک می کند.

2. به گوگل در مورد صفحات جدید می گوید
بسیاری از CMS ها صفحات جدیدی را به نقشه سایت شما اضافه می کنند و برخی به صورت خودکار به گوگل پینگ می کنند. این باعث صرفه جویی در زمان ارسال هر صفحه جدید به صورت دستی می شود.

3. به گوگل در مورد صفحات یتیم می گوید
صفحات یتیم صفحاتی هستند که پیوندهای داخلی از سایر صفحات وب سایت شما ندارند. گوگل نمی تواند این صفحات را از طریق خزیدن کشف کند مگر اینکه از صفحات شناخته شده در سایت های دیگر بک لینک داشته باشند. ارسال نقشه سایت تا حدی این مشکل را حل می کند زیرا صفحات یتیم معمولاً در نقشه های سایت گنجانده می شوند - حداقل آنهایی که توسط یک CMS تولید می شوند.

استفاده از گوگل وب مستر

بدین منظور باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • ابتدا برای خود یک اکانت (حساب کاربری) گوگل بسازید و سپس وارد آن شوید.اگر هم از قبل حساب کاربری در گوگل دارید لازم به ساخت آن نیست.
  • سپس وارد صفحه وب مستر گوگل شوید. میتوانید با وارد کردن آدرس google.com/webmaster مستقیما وارد این صفحه شوید.
  • در قسمت آدرس باری که در این صفحه تعبیه شده آدرس سایت خود را به طور کامل وارد کنید. برای مثال آدرس sitedar.Com که متعلق به شرکت طراحی سایت دارکوب است باید به طور کامل در این کادر وارد شود به علاوه عبارت http یا https که قبل از نام کلی دامنه و عبارت WWW قرار می گیرد.سپس بر روی دکمه Add Site  کلیک کنید.
  • سپس باید روی عبارت Verify your Site کلیک کنید.
  • صفحه ای برای شما نمایش داده می شود که باید از قسمت Choose Verification method یکی از گزینه ها را انتخاب کنید.
  • Add a meta tag: این گزینه بیشتر برای کسانی که امکان آپلود فایل روی سایت خود را ندارند پیشنهاد می شود.بعد از انتخاب این گزینه عبارت یا برچسب مخصوصی به شما نمایش داده می شود؛ این عبارت را کپی کرده و در فایل اصلی سایت خود ما بین تگ های <head> قرار دهید و این فایل HTML را ذخیره کنید و در آخر بر روی دکمه Verify کلیک کنید.اگر تمامی کارها به درستی انجام شده باشد، گوگل، وب مستر بودن سایت شما را تایید می کند.
  • Upload an HTML File: این گزینه با گزینه قبلی تفاوت چندانی ندارد، فقط افرادی که می توانند روی سایت خود آپلود و بارگزاری فایل داشته باشند، می توانند از این گزینه استفاده کنند.البته اینها تعاریف سطحی از این گزینه های می باشند.در ادامه شما را با آنها بیشتر آشنا می کنیم.

چقدر طول می کشد تا گوگل محتوا را ایندکس کند؟

گوگل می گوید که خزیدن می تواند از چند روز تا چند هفته طول بکشد. (به یاد داشته باشید که خزیدن تقریباً همیشه یک پیش نیاز برای نمایه سازی است.) در تجربه من، مگر اینکه شما یک وب سایت بزرگ داشته باشید، به ندرت بیش از یک یا دو هفته طول می کشد. اما اگر کمی بیشتر طول کشید نگران نباشید. کاملا طبیعی است.

چرا گوگل وب سایت من را ایندکس نمی کند؟

Google همیشه همه URL هایی را که ارسال می کنید ایندکس نمی کند. اگرچه دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است این اتفاق بیفتد، در اینجا چند مورد از رایج ترین آنها وجود دارد:

1. شما خزیدن را مسدود کرده اید
Robots.txt یک فایل متنی است که به گوگل می‌گوید کدام URL‌ها را می‌توانند و نمی‌توانند بخزند. به عنوان مثال، این فایل robots.txt از خزیدن گوگل در تمام صفحات وب سایت جلوگیری می کند: گوگل گاهی اوقات URL ها را فهرست می کند حتی اگر نتوانند آنها را بخزند، اما این بسیار نادر است. جلوگیری از خزیدن همچنین گوگل را از به دست آوردن اطلاعات زیادی در مورد صفحه مورد نظر باز می دارد، بنابراین احتمالاً حتی اگر ایندکس شده باشد، رتبه بندی نخواهد شد.این دلیل دیگری برای ثبت نام و ارسال وب سایت خود از طریق کنسول جستجوی گوگل است. در واقع به شما می گوید که آیا صفحات به دلیل بلوک های خزیدن در گزارش پوشش از فهرست بندی خارج شده اند یا خیر. در اینجا نحوه رسیدن به آن آمده است:

  • وارد Google Search Console شوید
  • ویژگی صحیح را انتخاب کنید
  • روی «پوشش» در منوی سمت چپ کلیک کنید
  • از اینجا، فقط برگه «Excluded» را تغییر دهید و این سه مشکل را بررسی کنید:
  • توسط robots.txt مسدود شده است
  • URL ارسال شده توسط robots.txt مسدود شده است
  • ایندکس شده، اگرچه توسط robots.txt مسدود شده است

 شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب

2. شما صفحات مهم را ایندکس نکرده اید
اگر یک برچسب متا روبات یا هدر x-robots در صفحه شما با "noindex" در ویژگی محتوا وجود داشته باشد، گوگل آن را ایندکس نمی کند. اگر Google قبلاً وب‌سایت شما را خزیده است، می‌توانید صفحاتی را که به دلیل فهرست نشدن در گزارش پوشش حذف شده‌اند، بررسی کنید. فقط تب های "خطا" و "Excluded" را تغییر دهید، سپس این دو مشکل را بررسی کنید: URL ارسال شده با علامت "noindex"
توسط برچسب "noindex" حذف شده است اگر گوگل هنوز وب‌سایت شما را خزیده است یا فقط می‌خواهید در آینده مراقب «برچسب‌های noindex» نادرست باشید، در Ahrefs Webmaster Tools (AWT) ثبت‌نام کنید و یک خزیدن وب‌سایت رایگان با استفاده از Site Audit اجرا کنید. این سایت شما را برای بیش از 100 مشکل رایج سئو، از جمله صفحات بدون ایندکس بررسی می کند.

3. صفحات کم ارزشی دارید
بعید است که گوگل صفحاتی را که برای جستجوگران ارزش زیادی ندارند فهرست کند. در توییتی از سال 2018، جان مولر از گوگل پیشنهاد می‌کند که وب‌سایت و محتوای شما برای ایندکس شدن باید «محتوا و الهام‌بخش» باشد. ما هرگز همه URL های شناخته شده را ایندکس نمی کنیم، این کاملا طبیعی است. من روی عالی و الهام بخش ساختن سایت تمرکز می کنم، سپس همه چیز معمولاً بهتر پیش می رود.
اگر مشکلات فنی را رد کرده اید که مانع از ایندکس شدن می شود، ارزش آن را دارد که از خود بپرسید که آیا آن صفحه واقعاً ارزشمند است یا خیر. اگر پاسخ منفی است، احتمالاً به همین دلیل است که ایندکس نشده است. اگر احساس می کنید که صفحه کم ارزش است و نگران هستید که ممکن است صفحات مشابه دیگری داشته باشید، یک خزیدن وب سایت رایگان با استفاده از Site Audit در Ahrefs Webmaster Tools اجرا کنید. این موضوع دو مشکل را که اغلب با محتوای کم ارزش مرتبط است را نشان می دهد:

صفحات با تعداد کلمات کم
صفحاتی که دقیق یا تقریباً تکراری هستند اگرچه محتوا برای ارزشمند بودن نیازی به طولانی بودن ندارد، صفحاتی با تعداد کلمات بسیار کم اغلب برای کاربران موتورهای جستجو ارزشمند نیستند. بنابراین ارزش آن را دارد که این صفحات را به صورت دستی مرور کنید و در صورت لزوم آنها را مفیدتر کنید.

افکار نهایی
حتی اگر سایت شما در گوگل ایندکس شده باشد، لزوماً به این معنی نیست که در صفحه اول گوگل برای کلمات کلیدی سایت مورد نظر خود قرار می گیرید. نمایه سازی به این معنی است که شما در مسابقه هستید، نه اینکه برنده خواهید شد. اینجاست که سئو وارد می شود. سئو و بهینه سازی وب سایت شما برای افزایش ترافیک وب سایت آن از نتایج ارگانیک موتور جستجو است. در این مورد: گوگل. اگر می‌خواهید درباره سئو اطلاعات بیشتری کسب کنید، راهنمای مبتدیان ما برای سئو آموزشگاه دارکوب را بخوانید یا این دوره آموزشی رایگان را تماشا کنید. اگر می خواهید وب سایت خود را به موتورهای جستجوی دیگر ارسال کنید، راهنمای کامل ما را برای ارسال به موتورهای جستجو بخوانید.

با Yoast SEO یک نقشه سایت ایجاد کنید

نقشه سایت فایلی است که اطلاعات صفحات مختلف سایت شما را در اختیار موتورهای جستجو قرار می دهد. پس از ارسال نقشه سایت، گوگل می تواند به راحتی صفحات سایت شما را بازیابی کند و آنها را برای جستجوی گوگل فهرست کند.

Yoast SEO یک افزونه رایگان وردپرس است که به طور خودکار نقشه های سایت XML بخش های مختلف وب سایت شما را تولید می کند. سپس این بخش ها با هم ترکیب می شوند تا یک فهرست نقشه سایت برای سایت شما ایجاد کنند - این پیوندی است که شما به Google ارسال می کنید.

چگونه به رتبه بالاتر محتوای خود در گوگل کمک کنیم

فقط به این دلیل که وب سایت خود را به گوگل ارسال کرده اید، این به هیچ وجه تضمین نمی کند که محتوای شما در جستجوی گوگل رتبه خوبی داشته باشد. اگر متوجه می‌شوید که پست‌ها و صفحات شما هنوز برای رتبه‌بندی کلمات کلیدی مشکل دارند، باید مطمئن شوید که بهترین شیوه‌های سئو را اجرا می‌کنید.

برای کمک به شما در انجام این کار، باید این نکات اولیه سئو و تنظیمات ضروری سئو برای وردپرس را بررسی کنید. همچنین مهم است که در مورد تحقیق کلمات کلیدی یاد بگیرید تا بتوانید محتوای سایت خود را به درستی هدف قرار دهید.

شرکت دارکوب

شرکت دارکوب با بیش از 20 سال سابقه درخشان در زمینه طراحی وب سایت ارزان و خدملت سئو فعالیت دارد. شما میتوانید برای ثبت سایت خود در گوگل از خدمات شرکت دارکوب استفاده کنید. اگر شما پکیج های طراحی سایت ارزان را برای طراحی سایت خود انتخاب کنید و طراحان سایت ما ثبت سایت رایگان را برای شما انجام می دهند.

شما حتی میتوانید با شرکت در کلاس های طراحی سایت آموزشگاه دارکوب هم ساخت وب سایت خود را انجام دهید و هم آموزش ثبت سایت خود در گوگل را ببینید و انجام دهید

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز