عادات بد سئو که لازم است در سال 2023 ترک شود؟

رتبه بندی کاربر: 2 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

 اگر می‌خواهید وبلاگ خود را توسعه دهید، باید با بهینه‌سازی موتور جستجو آشنا شوید. دیگر یک گزینه اضافی اختیاری برای متخصصان سئو نیست. اگر می خواهید وبلاگ شما در سال 2023 و بعد از آن رشد کند و پیشرفت کند، اکنون سئو بخشی ضروری از وبلاگ نویسی است. مشکل سئو این است که موتورهای جستجو هوشمندتر و پیچیده تر می شوند. یعنی تیرک دروازه ها دائما در حال حرکت هستند. تکنیک‌های سئو که زمانی کار می‌کردند، دیگر قابل قبول نیستند و حتی می‌توانند جریمه بزرگ گوگل را برای شما به ارمغان بیاورند! چیزهایی که می‌توانید از آنها دور شوید و همچنان در گوگل رتبه خوبی داشته باشید، اکنون شما را عقب نگه می‌دارند – و موتورهای جستجو در حال ارائه ترفندهای جدیدی هستند تا الگوریتم‌های خود را همیشه بهتر کنند. اگر می خواهید جلوتر از منحنی ها بمانید و به وبلاگ خود بهترین شانس موفقیت را در سال 2023 و بعد از آن بدهید، باید تلاش های خود را بیشتر روی SEO متمرکز کنید و مطمئن شوید که کاری که انجام می دهید بهترین روش فعلی است.

سئو چیست؟

سئو و بهینه‌سازی برای موتور جستجو مجموعه‌ای از فرآیندها است که با هدف بهبود دید یک وب‌سایت در موتورهای جستجو، مانند گوگل، با هدف دریافت ترافیک ارگانیک سایت بیشتر انجام می‌شود. سئو در مورد برآوردن نیازهای جستجوی کاربران با ایجاد محتوای مرتبط و با کیفیت بالا و ارائه بهترین تجربه کاربری ممکن است.

19 اشتباه سئو که ممکن است مرتکب شوید

اگر در زمینه سئو تازه کار هستید، ممکن است دوست داشته باشید قبل از خواندن این پست، راهنمای مبتدی من برای سئو را بررسی کنید. اما اگر قبلاً آنچه را که فکر می‌کنید بهترین عمل سئو است، اجرا می‌کنید، ممکن است بخواهید نگاهی بیندازید و ببینید آیا در سال 2023 هر یک از این 19 اشتباه سئو را مرتکب می‌شوید یا خیر!

1. تمرکز بر کمیت به جای کیفیت

این احتمالاً بزرگترین اشتباه سئوی است که در حوزه وبلاگ می بینم. گوگل به طور فزاینده ای بر کیفیت بر کمیت تمرکز می کند. نوشتن 1 پست وبلاگ واقعاً خوب و منظم که واقعاً به خوانندگان شما کمک می کند برای SEO بسیار بهتر از نوشتن 10 پست عجولانه، بد نوشته شده، بی نظم و بی کیفیت است.در واقع، تمرکز بر کیفیت بر کمیت واقعاً جوهره استراتژی خوب سئو در سال 2023 است. این روزها، راه رسیدن به رتبه 1 واقعی در گوگل، صرفاً بهترین نتیجه است. و بهترین نتیجه هرگز یک پست ضعیف، شلخته یا بسیار کوتاه نخواهد بود – مهم نیست که چقدر سایر عناصر سئو را به خوبی انجام می دهید!

2. آنچه را که خوانندگان شما می خواهند بخوانند، ننویسید

مردم برای پاسخ به مشکلات خود در گوگل جستجو می کنند. اگر می خواهید پست های شما در گوگل رتبه خوبی داشته باشند، باید مطمئن شوید که پست های وبلاگ شما مشکلات واقعی را برای مخاطبان هدف شما حل می کند. یکی از بزرگترین اشتباهات سئو که من می بینم وبلاگ نویسان مرتکب می شوند این است که آنچه را که می خواهند بنویسند، می نویسند نه آنچه را که خوانندگان آنها می خواهند بخوانند.

اگر واقعاً می‌خواهید در نتایج موتورهای جستجو عملکرد خوبی داشته باشید، باید شروع به ورود به ذهن خوانندگان خود کنید – آنها می‌خواهند در مورد چه چیزی بخوانند؟ مشکلات آنها چیست؟ نقاط درد؟ سردرد؟ فقط تمرکز بر حل مشکلات خوانندگان خود و نوشتن پاسخ های واقعا عالی برای مشکلات آنها، شما را به سمت SEO واقعا عالی در سال 2023 هدایت می کند.

3. عدم به روز رسانی / حذف محتوای با کیفیت ضعیف

اما این فقط مربوط به محتوای جدید شما نیست. گوگل به طور فزاینده ای بر کیفیت محتوای سایت متمرکز است. اگر محتوای بی کیفیت و قدیمی در وب سایت خود دارید، تلاش های سئوی شما را متوقف می کند – حتی اگر پست های جدید شما خوب باشند! عادت کنید که به طور منظم محتوای قدیمی خود را مرور کنید. روی قدیمی ترین محتوا و پست های خود تمرکز کنید که ترافیک کمی دارند یا اصلاً ترافیک ندارند. در حالت ایده‌آل باید سعی کنید محتوای قدیمی را نجات دهید – آن را بهبود بخشیده و به روز کنید تا با کیفیت بالا، به‌روز و برای مخاطبانتان مفید باشد. با این حال، اگر یک پست وبلاگ قابل نجات نیست، نگه داشتن آن فایده ای ندارد، بنابراین DELETE را بزنید. این را مانند هرس کردن برای وبلاگ خود در نظر بگیرید. کمی دردناک است، اما در نهایت به رشد و شکوفایی وبلاگ شما در طولانی مدت کمک می کند.

4. عدم انجام تحقیقات کلیدواژه

اگر می خواهید وبلاگ خود را از طریق ترافیک جستجوی ارگانیک رشد دهید، تحقیق کلمات کلیدی ضروری است. اگر قبل از شروع به نوشتن پست وبلاگ خود تحقیقی در مورد کلمات کلیدی انجام ندهید، چگونه متوجه خواهید شد که آیا کسی واقعاً به دنبال موضوعی است که درباره آن می نویسید؟ شما می توانید همه کارها را به درستی انجام دهید، اما اگر جستجوی کلمات کلیدی را انجام ندهید تا مشخص کنید که حجم جستجوی کافی وجود دارد، ممکن است وقت خود را تلف کنید. به خاطر داشته باشید که شما می توانید رتبه 1 را برای یک عبارت جستجو کنید، اما اگر هیچ کس واقعاً از آن عبارت جستجو استفاده نکند، پست وبلاگ شما هیچ ترافیک ارگانیکی دریافت نخواهد کرد!

اشتباه دیگری که وبلاگ نویسان در تحقیق کلمه کلیدی مرتکب می شوند، هدف قرار دادن عبارات جستجویی است که بیش از حد رقابتی هستند. هنگام تحقیق در مورد کلمه کلیدی انتخابی خود، مطمئن شوید که در گوگل آن عبارت جستجو شده را جستجو می کنید و به رقبای بالقوه خود نگاه می کنید – آیا در مقابل آنها شانسی دارید؟ اگر همه آنها سایت های معتبر بزرگی هستند، احتمالاً ارزش انتخاب کلمه کلیدی کمتر رقابتی را دارد.

شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب

ابزار keyword research

در این مقاله چند ابزار برای تحقیق کلمات کلیدی آورده ایم که شما به راحتی از آن استفاده کنید.

5. بهینه سازی نکردن وبلاگ خود با کلمات کلیدی انتخابی

برای انجام تحقیقات کلمات کلیدی خود کافی نیست، شما باید در واقع از آن کلمات کلیدی در مکان های استراتژیک در وبلاگ خود نیز استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که کلمه کلیدی تمرکز خود را در URL خود (در حالت ایده آل)، عنوان خود، اولین پاراگراف خود، حداقل یک تگ جایگزین تصویر، حداقل یک عنوان فرعی، توضیحات متا و چند بار (به طور طبیعی) در پست وبلاگ خود پراکنده شده اید. اطمینان حاصل کنید که از کلمات کلیدی و مترادف های ثانویه خود به طور طبیعی در سراسر متن و همچنین در سرفصل ها و تگ های جایگزین تصویر استفاده می کنید.

6. پر کردن کلمات کلیدی / بهینه سازی بیش از حد

این یک تاکتیک خوب SEO بود که به سادگی عبارت کلیدواژه خود را بارها و بارها در سراسر پست وبلاگ خود تکرار کنید. دیگر نه! این روزها این تاکتیک به احتمال زیاد به سئو شما آسیب می رساند، نه کمکی به سئوی شما. اطمینان حاصل کنید که از کلمه کلیدی تمرکز اصلی خود به مقدار کم در سراسر متن خود استفاده می کنید و بقیه زمان ها به جای آن از کلمات کلیدی مترادف و ثانویه استفاده کنید. این رویکرد به نفع سئوی شما در طولانی مدت خواهد بود زیرا گوگل در درک مترادف ها و متن اطراف کلمه کلیدی اصلی شما پیچیده تر می شود.

7. عدم استفاده صحیح از تگ های H

تگ های H در سال 2023 یک گزینه اضافی اختیاری نیستند، آنها بخش مهمی از سئوی خوب هستند – و به طور فزاینده ای. شما باید از تگ های H برای همه عنوان های خود استفاده کنید. فقط یک بار از H1 برای عنوان پست وبلاگ خود استفاده کنید (و مطمئن شوید که کلمه کلیدی شما را نیز شامل می شود). هنگام تقسیم بخش های H2 به بخش های کوچکتر، از H2 برای زیرعنوان های اصلی و H3 برای سرفصل های فرعی استفاده کنید. عنوان‌های فرعی به دلیل نحوه خواندن صفحات وب اهمیت بیشتری پیدا می‌کنند - مردم این روزها مشغول هستند و زمانی برای خواندن یک دیوار بزرگ از متن ناگسستنی ندارند. عنوان‌های فرعی (و ابزارهای مشابه مانند تصاویر، گلوله‌ها، گلوله‌های شماره‌دار، جملات کوتاه‌تر و پاراگراف‌ها) به شکستن متن کمک می‌کنند و به خوانندگان این امکان را می‌دهند تا دریابند که آیا پست وبلاگ شما آنچه را که می‌خواهند بدانند پوشش می‌دهد یا خیر. همچنین به آنها کمک می کند دقیقاً آنچه را که به دنبال آن هستند سریع و آسان پیدا کنند. تگ‌های H همچنین به گوگل کمک می‌کنند تا بداند وبلاگ شما به چه سوالاتی پاسخ می‌دهد، که به او کمک می‌کند زمانی که جستجوگران آن سوالات را در کادر جستجو می‌نویسند، پست وبلاگ شما را نشان دهد.

8. YOAST به درستی تنظیم نشده است

اولین اشتباه در اینجا نداشتن افزونه Yoast SEO در وهله اول است – اگر این افزونه شگفت انگیز را ندارید، همین حالا آن را دریافت کنید! این رایگان است (اگرچه آنها یک نسخه پریمیوم نیز در دسترس دارند) و می تواند به همه جنبه های SEO شما کمک کند. دومین اشتباه وبلاگ نویسان این است که افزونه Yoast SEO را به درستی تنظیم نمی کند. به درستی تنظیم کنید، این افزونه می تواند کارهای شگفت انگیزی برای ترافیک وبلاگ شما انجام دهد. راه اندازی اشتباه، در واقع می تواند به سئوی شما آسیب برساند (همانطور که بسیاری از وبلاگ نویسان چند سال پیش متوجه خطر خود شدند).

شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب

9. تگ های خیلی زیاد

ساختار سایت برای سئو اهمیت بیشتری پیدا می کند. موتورهای جستجو می‌خواهند کاربران خود را به سایت‌هایی بفرستند که به راحتی قابل پیمایش هستند. یکی از زمینه های ساختار سایت که بسیاری از وبلاگ نویسان اشتباه می کنند داشتن صدها، اگر نه هزاران برچسب است. هر بار که یک تگ جدید ایجاد می کنید، یک صفحه آرشیو تگ جدید ایجاد می کنید. معمولاً این آرشیوهای برچسب هیچ متنی روی خود ندارند و فقط یک لیست یا شبکه ای از پست های وبلاگ هستند. این بدان معناست که وقتی خواننده یا موتورهای جستجو در این نوع صفحه قرار می گیرند، هیچ ایده ای ندارند که به چه چیزی نگاه می کنند.

گوگل این آرشیوهای برچسب را «محتوای نازک» می‌داند و با توجه به اینکه ممکن است هزاران صفحه از این «محتوای نازک» داشته باشید، این می‌تواند به طور جدی سئوی کلی شما را کاهش دهد. در واقع، بسیاری از وبلاگ نویسان بیشتر از این صفحات آرشیو برچسب «محتوای نازک» دارند تا پست های وبلاگ با کیفیت خوب – و این می تواند به سئوی شما آسیب جدی وارد کند!

10. بهینه سازی نکردن صفحات آرشیو دسته و برچسب شما

اشتباه بزرگ دیگری که وبلاگ نویسان مرتکب می شوند این است که صفحات آرشیو دسته بندی و برچسب های خود را بهینه نمی کنند. این صفحات کاملاً بهینه شده می توانند دارایی واقعی برای وبلاگ شما باشند و به تنهایی در نتایج موتورهای جستجو رتبه بندی شوند - اغلب برای عبارات جستجوی رقابتی تر. اما بهینه سازی نشده این صفحات می تواند سئوی کلی شما را کاهش دهد.

11. عدم توجه به ساختار پیوند داخلی

اشتباه دیگری که من زیاد می بینم این است که وبلاگ نویسان به ساختار پیوند داخلی خود توجه نمی کنند. این یک نه بزرگ در سال 2023 است. در مرحله اول، باید اطمینان حاصل کنید که همه پست های وبلاگ شما دارای پیوندهای داخلی هستند که به آنها اشاره می کند. موتورهای جستجو برای ایندکس کردن صفحات و پست‌ها، لینک‌ها را دنبال می‌کنند، بنابراین اگر یک پست هیچ لینک داخلی به آن اشاره نداشته باشد، پیدا کردن و فهرست‌بندی برای موتورهای جستجو دشوار خواهد بود. به پست هایی که هیچ لینک داخلی به آنها اشاره نمی شود، پست های یتیم می گویند. هدف شما این است که هیچ پست یتیمی در وبلاگ خود نداشته باشید.

علاوه بر این، موتورهای جستجو هنگام ارزیابی اهمیت آن پست، تعداد لینک های داخلی سایت را که به یک پست اشاره می کنند، در نظر می گیرند. موتورهای جستجو یک پست وبلاگ بدون لینک را بی اهمیت در نظر می گیرند. برعکس، شما همچنین باید مطمئن شوید که مهمترین محتوای وب سایت شما (معروف به محتوای سنگ بنا) محتوای وب سایت شما است که بیشترین پیوندهای داخلی وب سایت را به آن نشان می دهد. در حالت ایده‌آل، هر دسته‌ای که درباره آن می‌نویسید باید یک مقاله سنگ بنا داشته باشد - نوعی راهنمای نهایی برای آن موضوع - و همه پست‌های دیگر در آن دسته باید به مقاله سنگ بنای شما پیوند داده شوند.

12. خرید / فروش بک لینک

در حالی که ایجاد بک لینک خوب از سایر وب سایت های با کیفیت بالا به پست های وبلاگ شما همچنان یک استراتژی مهم سئو در سال 2023 است، شما هرگز نباید بک لینک خریداری کنید. انجام این کار می‌تواند جریمه Google را برای شما به همراه داشته باشد - به این معنی که وبلاگ شما در نتایج جستجوی Google کاهش می‌یابد... یا حتی به طور کلی از آنها حذف می‌شود! در حالی که اکثر وبلاگ نویسان به طور فعال پیوندها را خریداری نمی کنند، بسیاری از وبلاگ نویسان همچنان به فروش پیوندها در وب سایت های خود ادامه می دهند - حتی اگر مجازات فروش پیوندها نیز یک جریمه Google است (و در نتیجه تنزل یا حذف از نتایج جستجوی Google). هر زمانی که برای پیوند FOLLOW پولی به شما پرداخت می شود، چه به صورت نقدی، چه کالا یا خدمات، قوانین Google را نقض می کنید و ممکن است جریمه شوید. بنابراین، مطمئن شوید که تمام پیوندهای شما به نام تجاری در پست های حمایت شده و همه پیوندهای وابسته در سایت شما روی NO FOLLOW تنظیم شده اند و هرگز در آینده هیچ گونه پرداختی را برای پیوندهای FOLLOW قبول نکنید!

13. نگهداری ضعیف سایت

زمینه دیگری که می تواند بر سئوی شما در سال 2023 تأثیر منفی بگذارد، نگهداری ضعیف وبلاگ است. گوگل به وبلاگ هایی که به خوبی نگهداری می شوند پاداش می دهد و بنابراین عدم نگهداری وبلاگ شما می تواند منجر به سقوط وبلاگ شما در رتبه بندی شود. به یاد داشته باشید، راهی که می توانید در نتایج موتورهای جستجو خوب عمل کنید، بهترین نتیجه است. بخشی از بهترین نتیجه این است که مطمئن شوید وبلاگ شما به خوبی نگهداری می شود. گوگل نمی‌خواهد کاربران خود را به وبلاگ‌هایی بفرستد که نگهداری ضعیفی دارند، و بنابراین احتمال کمتری دارد که نتایج وبلاگ‌هایی را که نگهداری سایت ضعیفی دارند نشان دهد.

14. رفع نشدن پیوندهای شکسته

یکی از زمینه های نگهداری سایت که باید توجه ویژه ای روی آن داشته باشید، لینک های شکسته است. پیوندهای شکسته سایت زمانی اتفاق می‌افتند که پیوندی در وبلاگ خود داشته باشید که خواننده شما را با کلیک روی آن به صفحه «404 یافت نشد» می‌فرستد. این ممکن است یک 404 در سایت خود یا یکی در یک وب سایت خارجی باشد. یک وب سایت پر از لینک به 404 نشانه ای از نگهداری ضعیف وبلاگ است و می تواند باعث شود که وبلاگ شما در رتبه بندی موتورهای جستجو سقوط کند. برای مقابله با این مشکل، از سرویسی مانند Broken Link Check برای پیدا کردن لینک های شکسته در سایت خود استفاده کنید و سپس خط به خط آنها را بررسی کنید، یا آن لینک ها را حذف کنید یا در صورت لزوم آنها را به روز کنید.

شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب

15. یک وب سایت کند

داشتن یک وب سایت کند می تواند به سئو سایت شما آسیب جدی وارد کند. هر چه سریعتر بتوانید وب سایت خود را بسازید، از نظر سئو بهتر است. برای بهبود سرعت سایت:

  • اطمینان حاصل کنید که میزبان وب شما سریع و قابل اعتماد است
  • اندازه تصاویر خود را کاهش دهید
  • فعال کردن بارگذاری تنبل
  • پلاگین ها و تم های غیر ضروری را حذف کنید
  • از یک افزونه کش و یک CDN برای سرعت بخشیدن جدی به کارها استفاده کنید

16. نداشتن وب سایت پاسخگو برای تلفن همراه

این یک سئو بزرگ NO-NO در سال 2023 است! با توجه به اینکه بیش از 50 درصد از ترافیک وب در حال حاضر از تلفن های همراه است، ضروری است که وبلاگ شما به همان خوبی که روی دسکتاپ انجام می دهد در تلفن همراه ظاهر و کار کند. اولین کاری که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید موضوع شما واکنش گرا است. اگر اینطور باشد، اندازه عکس‌ها، متن و غیره را به‌طور خودکار تغییر می‌دهد تا به خواننده شما یک تجربه عالی در تلفن همراه بدهد. اگر اینطور نیست، ممکن است زمان آن رسیده باشد که به یک موضوع وبلاگ جدید فکر کنید.

دومین کاری که باید انجام دهید این است که هر زمان پست جدیدی را منتشر می کنید، بررسی کنید که در موبایل خوب به نظر می رسد و در آنجا نیز به خوبی کار می کند. برای وبلاگ نویسان بسیار معمول است که تمام وقت خود را روی دسکتاپ می گذرانند و هرگز به سایت خود در تلفن همراه نگاه نمی کنند - که می تواند منجر به تجربه کاربری بسیار بدتر از آنچه شما تصور می کنید خوانندگان شما باشد.

 17. نداشتن بهینه سازی محتوا محلی 

اگر شما یک کسب کارمنزوی، محلی و کوچک دارید بهینه سازی جستجو برای جذب مشتری برای شما عالی است و به شما کمک می کند.  چیزهای ساده مانند ادعای فهرست کسب و کار شما و استفاده از کلمات کلیدی جغرافیایی در سایت شما می تواند به شما در شناسایی شما به عنوان یک کسب و کار محلی کمک کند و از 20٪ تمام جستجو هایی که به صورت محلی تمرکز می کنید استفاده کنید.

18. نداشتن راه اندازی Google AMP

یک گام موثر که می تواند رتبه  سایت شما را بالا ببرد می باشد ، AMP یک کد منبع باز است که می توانید آن را در سایت خود نصب کنید تا به سرعت بارگیری محتوا در دستگاه های تلفن همراه کمک کند. به طور یقین یک گام موثر در سال  جدید برای افزایش رتبه سایت می باشد. باعث کاهش زمان بارگزاری سایت می شود که تجربه مفیدی برای کاربران می باشد.

19. به هیچ وجه روی سئو تمرکز نکنید!

البته، بزرگترین اشتباه سئو که در سال 2023 می توانید مرتکب شوید این است که اصلاً وقت خود را صرف سئو نکنید. این اشتباهی است که بسیاری از وبلاگ نویسان در سال های گذشته مرتکب شدند و اکنون به شدت در تلاش هستند تا مشکلات را در وبلاگ خود برطرف کنند. اگر هنوز کار بر روی سئو را شروع نکرده اید، مطمئن شوید که در اسرع وقت شروع به کار کرده اید، در غیر این صورت حتی بیشتر طول می کشد تا به عقب برگردید!

آموزشگاه دارکوب

شما برای به دست آوردن تجربه کافی برای سئو کردن سایت خود می توانید کلاس های آموزش سئو را در آموزشگاه دارکوب بگذرونید و بعد از شرکت در کلاس سئو ارزان آموزشگاه ما شما میتوانید سئوی سایت خود را به صورت کامل انجام دهید.

 شرکت دارکوب 

شرکت دارکوب با داشتن بیش از 20 سال تجربه در زمینه طراحی سایت ارزان و خدمات سئو و دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارد. کارشناسان سئو شرکت دارکوب با جدید ترین متد های روز دنیا سایت شما را سئو میکنند. تا سایت شما در صفحه اول گوگل قرار بگیرد. شما میتوانید برای ارتقاء کسب و کار خود با شرکت ما تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان سئو استفاده کنید.

نتیجه

از استفاده از کلمات کلیدی اشتباه گرفته تا حذف عبارات کلیدی مهم، استراتژی سئو به معنای اجتناب از تجربه ضعیف کاربر و آسان‌تر کردن مکان‌یابی و درک صفحات سایت برای ربات‌های موتور جستجو است. رتبه بندی سئو در ابتدا می تواند دلهره آور باشد، اما استفاده از نوع مناسب کلمات کلیدی و مهم ترین لیست کلمات کلیدی به افزایش ترافیک ارگانیک و حفظ رتبه سایت شما کمک می کند. عبارات جستجو تا حد زیادی بر انواع محتوای جستجو شده تمرکز می‌کنند، بنابراین اطمینان از اینکه جستجوی جستجو می‌تواند به راحتی صفحات شما را پیدا کند بسیار مهم است. با استفاده از نکات و ترفندهای بالا، می توانید اطمینان حاصل کنید که رتبه بندی جستجوی شما در سطح ایده آل باقی می ماند.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز