روش های برنامه ریزی پروژه طراحی وب سایت

نوشته شده توسط خانم بربروشان

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=7935

4.9/5 - (64 امتیاز)

اهمیت طراحی وب سایت بر هیچ کس پوشیده نیست. این روز ها که تمامی کسب و کار ها رو به سوی مجازی و بر خط شدن پیش می روند، نداشتن وب سایت باعث شروع شکست در کسب و کار می شود. در سال های اخیر اغلب مشاغل برای خود یک وب سایت راه اندازی نموده اند. دلیل این امر هم گسترش جمعیت آنلاین و فعال در اینترنت می باشد. علاوه بر این در زندگی امروز انسان ها می کوشند تا از طریق راحت ترین روش ها نیاز های خود را بر طرف نمایند.

شما نیز اگر، صاحب کسب و کاری هستید باید برای معرفی تجارت خود یک وب سایت راه اندازی کنید. البته لازم به ذکر است داشتن وب سایت، تنها باعث موفقیت در کار نمی شود بلکه مجموعه عواملی دست به دست هم باعث می شوند یک کسب و کار در صنف خود به موفقیت و ارتقا برسد.

ما در شرکت طراحی وب سایت دارکوب با بیش 18 سال سابقه درخشان مفتخریم که توانسته این در طول این مدت بهترین وب سایت ها را برای مشتریان خود طراحی و راه اندازی نماییم. بدون شک این کار بدون استراتژی و برنامه ریزی دقیق امکان پذیر نخواهد بود. طراحان ما در ارائه هر پروژه خود به صورت دقیق به برنامه ریزی و بررسی ابعاد کسب و کار ها می پردازند تا در نهایت بتوانند بهترین وب سایت را به مشتریان خود ارائه دهند.

برای آشنایی با روش های برنامه ریزی پروژه طراحی وب سایت می توانید این مقاله را دنبال کنید. در این نوشته به شما خواهیم گفت چگونه یک پروژه طراحی وب سایت را با موفقیت انجام دهید. همچنین به شما پیشنهاد می کنیم برای مشاوره در ارتباط با طراحی و راه اندازی وب سایت و یا کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در ارتباط باشید. کارشناسان و مشاوران شرکت طراحی وب سایت دارکوب در تمامی روز های هفته، 24 ساعته به صورت آنلاین آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند.

برنامه ریزی برای طراحی وب سایت

همانطور که می دانید، طراحی و ساخت یک وب سایت کار ساده و آسانی نیست. با آنکه برخی از وب سایت ها در مدت زمان کمی طراحی می شوند، اما طراح باید دقت و تجربه کافی را داشته باشد. گاهی مواقع نیز طراحی یک سایت نیاز به یک کار تیمی و حرفه ای دارد که در این مواقع نیز وقت زیادی از تیم صرف طراحی یک سایت می گردد.

نبود دقت و وقت کافی می تواند باعث طراحی یک سایت بی کیفیت و نا مناسب باشد به همین دلیل قبل از شروع طراحی سایت باید برای آن یک برنامه ریزی دقیق انجام داد. این برنامه ریزی هم از سوی طراح و هم از سوی کارفرما باید انجام گیرد. در ادامه به شما خواهیم گفت که چگونه با یک برنامه ریزی دقیق به آسانی یک پروژه طراحی وب سایت را اجرا و در نهایت یک سایت با کیفیت و با عملکرد بالا راه اندازی کنید.

هدف خود را از راه اندازی وب سایت بررسی نمایید

اگر به دنبال راه اندازی یک سایت هستید، باید اهدافی داشته باشید. برخی با هدف تبلیغات به طراحی وب سایت می پردازند برخی نیز هیچ هدفی در راه اندازی یک سایت ندارند. داشتن هدف باعث ایجاد یک استراتژی قوی در طراحی وب سایت می شود.
بر اساس همین اهداف است که می توان قابلیت های مختلفی را به وب سایت افزود. اگر می خواهید صاحب وب سایت شوید پس باید از قبل یک هدف کلی برای خود تعیین نموده و بر اساس آن اهداف دیگر را نیز بررسی نمایید. چرا که طراح در اولین گام از شما، هدف از ایجاد سایت را جویا می شود.

اگر تیم طراحی وب سایت دارید، برای راه اندازی و طراحی هر وب سایت باید هدف از ایجاد آن را بدانید تا بتوانید مطابق با نظر و سلیقه مشتری یک سایت با کیفیت طراحی کنید. از این رو به صورت مکتوب هدف مشتری از طراحی سایت را جویا شوید. این اولین گام در طراحی موفق یک سایت است.

نقشه راه طراحی وب سایت را ترسیم کنید

مهمترین گام در اجرای هر پروژه ترسیم یک نقشه را است. بر اساس این نقشه است که کار های تیم با نظم و دقت انجام می گیرد. در ترسیم این نقشه شما به سلیقه و هدف مشتری از طراحی وب سایت نیاز دارید. باید بدانید که سایتی که قرار است طراحی شود چه امکانات و قابلیت هایی باید داشته باشد. چرا که شاید برای طراحی قابلیت های جدید نیاز به استخدام نیروی متخصص باشد.

در نقشه راه باید قسمت های مختلف وب سایت مشخص شود. تعداد صفحات، ویژگی های هر صفحه، تعداد تصاویر مورد نیاز، بخش های تخصصی و … را باید در نقشه راه مشخص نمود. در این گام مشتری موظف است قابلیت هایی که در وب سایت می خواهد را برای شما مشخص نماید. همچنین لازم است قالب مورد نظر خود را به شما معرفی کند.

معمولا اگر در کار های بزرگ بدون برنامه ریزی و نقشه راه اقدام به انجام وظایف کنیم، در اواسط کار با مشکلات جدی رو به رو خواهیم شد. با برنامه ریزی دقیق می توان مشکلات احتمالی را از قبل پیشبینی نمود.

مشخص نمودن وظیفه اعضای تیم طراحی وب سایت

حال که نقشه راه ترسیم شد، نوبت آن است وظیفه هر عضو در گروه تعیین گردد. اگر وب سایت مورد نظر گسترده و با عملکرد های فراوان است، بدون شک تیم شما باید متشکل از برنامه نویس، طراح قالب، گرافیست و … باشد. بدون شک طراحی یک سایت بزرگ توسط یک شخص به تنهایی کار منطقی نیست. به همین دلیل است که پیشنهاد می کنیم برای طراحی سایت خود حتما به شرکت های طراحی وب سایت مراجعه نمایید. چرا که در این قبیل شرکت ها نظیر شرکت طراحی سایت دارکوب، پروژه طراحی وب سایت توسط یک تیم حرفه ای با افراد متخصص انجام می گیرد. در این صورت وجود مشکل در کار یک شخص باعث ایجاد اشکال کلی در پروژه نمی شود.

در کار های تیمی وجود یک سر گروه و مشخص نمودن وظایف هر عضو بسیار مهم است. به این ترتیب می توان از مشکلات احتمالی جلوگیری نمود. چرا که هر شخص می داند باید وظیفه خود را با دقت انجام دهد.

مراحل پیشرفت پروژه طراحی سایت را یادداشت کنید

در کار های بزرگ طی کردن هر مرحله با موفقیت باعث ایجاد انگیزه برای ادامه کار می شود. این نکته برای طراحی سایت نیز صدق می کند. قبل از شروع پروژه طراحی وب سایت می توانید یک تخته یادداشت تهیه کنید. روی این تخته تمامی مراحل انجام کار از برنامه ریزی و توسعه تا تحویل و راه اندازی وب سایت را یادداشت نمایید.

سپس بعد از طی نمودن و انجام هر مرحله از طراحی وب سایت، آن مرحله را تیک بزنید. خواهید دید که این کار چگونه در بین اعضای تیم انگیزه و اشتیاق به وجود می آورد.

این کار باعث می شود تمامی مراحل به درستی و با دقت انجام شود. حتی می توانید در پایان هر بخش از کار به صورت کلی مراحل انجام پروژه را بررسی نمایید. به این ترتیب وجود اشکال در طراحی به حداقل خواهد رسید. حتی می توانید در پایان هر مرحله یک جایزه برای اعضای گروه در نظر بگیرید. در این صورت انجام پروژه طراحی وب سایت به یک تفریح تبدیل خواهد شد.

درباره محتوای سایت فکر کنید

همانطور که می دانید وب سایت ها برای نمایش به کاربران باید محتوایی مناسب و قابل ارائه به مخاطب داشته باشند. یکی دیگر از کار هایی که باید انجام دهید، آماده کردن و تولید محتوا است. این محتوا می تواند توسط یک تولید کننده محتوا انجام شود یا می تواند توسط مشتری آماده گردد. در هر دو صورت وجود محتوا در پیشرفت مراحل پروژه طراحی وب بسیار مهم است.

چرا که شما باید بدانید در طراحی هر بخش چه مواردی قرار است به کاربران نمایش داده شود تا بتوانید جایگاه آن را مشخص نمایید. منظور از محتوا فقط مطالب و مقالات نیستند بلکه شما به تصاویر و ویدئو های مختلف نیز، نیاز خواهید داشت. به عنوان مثال شما باید بدانید در قسمت تماس با ما، راه های ارتباطی مخاطب با شرکت کدام ها هستند، تا بتوانید برای هر کدام از آنها آیکون جدا طراحی نمایید.

مراحل طی شده از طراحی وب سایت را بررسی نمایید

همانطور که در بالا گفته شد، لازم است در هر مرحله، مراحل قبلی را بررسی نمایید. این کار بهتر است توسط یک شخص ناظر که با طراحی و برنامه نویسی آشنا است، انجام شود. چرا که می تواند مشکلات و خطا هایی که به دید شما نیامده است را به راحتی شناسایی نماید.

در طراحی سایت همیشه به روز باشید

در طول انجام هر پروژه لازم است که شما دانش خود را به روز کنید. در نهایت خواهید دید که وب سایت خروجی یک سایت کاملا حرفه ای و به روز خواهد بود.

برای پایبندی به این مرحله لازم است که وب سایت های رقبا و دیگر سایت های بزرگ را با سایت طراحی شده توسط تیم خود، مقایسه نمایید. البته دقت کنید که کپی برداری از طراحی وب سایت های دیگر می تواند طراحی سایت شما را زیر سوال ببرد. فقط کافیست از ویژگی وب سایت های دیگر یک ایده کلی بدست بیاورید.

در بسیاری از مواقع این کار باعث خلق ایده های جدید و ناب در طراحی سایت و قالب وب سایت می شود.

تیم طراحی وب سایت را تحت فشار قرار ندهید

اگر سر گروه تیم یا کارفرما و مشتری هستید به هیچ عنوان به اعضای تیم طراحی وب سایت فشار وارد نکنید. این کار باعث ایجاد استرس و عدم تمرکز در میان اعضای تیم می شود. در نهایت وب سایتی که طراحی می کنند بدون مشکل و ایراد نخواهد بود.

هر پروژه طراحی وب سایت یک زمانبندی مختص به خود را دارد. که این زمان بندی بستگی به نوع و وسعت سایت خواهد داشت. معمولا تیم طراحی یک زمان حدودی برای انجام کار خود مشخص می کنند و شما نباید آنها را در انجام سریع تر کار، تحت فشار قرار دهید.

زمان تحویل پروژه

در زمان تحویل پروژه بررسی کلی و دقیق هر قسمت از مراحل طراحی سایت بسیار مهم و ضروری است. همیشه به یاد داشته باشید وجود مشکل بعد از تحویل سایت اگر از سوی شما باشد می تواند به وجه کار گروهی لطمه وارد نماید. به همین دلیل در این بررسی و به نوعی کنترل کیفیت تمامی اعضای تیم باید حضور داشته باشند.

با در نظر گرفتن مراحل بالا در نهایت خواهید دید که مراحل طراحی وب سایت به راحتی و با حداقل مشکلات به پایان خواهد رسید. پایانی که خروجی آن یک سایت با عملکرد بالا و کاملا حرفه ای خواهد بود.

در نهایت به شما پیشنهاد می کنیم برای سفارش طراحی وب سایت با کارشناسان ما در شرکت طراحی سایت دارکوب مشاوره رایگان داشته باشید. لازم است بدانید تمامی خدمات طراحی سایت توسط شرکت دارکوب بعد از تحویل شامل پشتیبانی آنلاین و 24 ساعته در تمامی روز های هفته می شود. جدا از آنکه قیمت طراحی سایت شما به چه میزان باشد این پشتیبانی برای شما انجام خواهد گرفت.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز