زبان های برنامه نویسی برای طراحی سایت

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=6064

5/5 - (4 امتیاز)

امروزه طراحی سایت از اهمیت زیادی برخوردار است. طراحی سایت اگر به درستی انجام شود می تواند بر مخاطبان تأثیر زیادی بگذارد و ضمن ارائه ی تجربه ی کاربری خوب، اعتماد آنها را جلب کند.

وب سایت شما یکی از مهمترین جنبه های حضور آنلاین برند شما می باشد. بنابراین باید به درستی طراحی شود. طراحی وب سایت باید هدفمند و با زبان برنامه نویسی درست انجام شود تا بتواند نرخ تبدیل را افزایش دهد.

طراحی سایت اولین ذهنیت کاربر از هر کسب و کاری را می سازد.

کاربران هنگام مشاهده ی وب سایت کاری شما اولین برداشت از کسب و کار شما را می کنند و فقط طی چند ثانیه ی اول صنعت شما را قضاوت می کنند. اگر وب سایت شما عالی برنامه نویسی شده باشد و عملکرد خوبی داشته باشد باعث جذب کاربران می شود و برعکس اگر کاربردی نباشد و تجربه ی کاربری خوبی ارائه ندهد باعث از بین رفتن ترافیک و کاهش نرخ تبدیل کسب و کار شما خواهد شد.

اگر کد ها و برنامه نویسی طراحی وب سایت شما سازگار با اصول سئو باشد، دید بهتری در موتور های جستجو به دست می آورد. این می تواند باعث هدایت کاربران به وب سایت شما و ایجاد یک فرصت خوب برای افزایش نرخ تبدیل و فروش بیشتر شود.

بهترین راهکار برای اینکه کدنویسی مطابق با اصول سئو داشته باشید و بتوانید توجه موتور های جستجو را به وب سایت خود جلب کنید استخدام شرکت های طراحی سایت می باشد.

شرکت های معتبر طراحی سایت با در اختیار داشتن منابع گوناگون و استفاده از آخرین استاندارد های طراحی و پیاده سازی اصول سئو می توانند بهترین کیفیت طراحی سایت را ارائه دهند.

شرکت دارکوب با بیش از 18 سال سابقه ی طراحی و برخورداری از کادری حرفه ای و پیشرو در پیاده سازی اصول سئو، سفارش طراحی سایت صنایع مختلف را می پذیرد.

در برنامه نویسی طراحی سایت بایستی آنقدر خوب عمل کنید تا مشتری درک کند که به او اهمیت می دهید. اگر مشتریان شما اینگونه استنباط کنند که برای آنها ارزشی قائل نیستید، خیلی زود وب سایت شما را ترک می کنند و به احتمال زیاد جذب رقبای شما می شوند.

طراحی سایت باید جذاب و مدرن باشد تا کاربران جذب شوند. اگر طراحی سایت منسوخ باشد، کاربران دلزده می شوند و وب سایت شما را ترک می کنند.

به این فکر کنید که طراحی سایت وجهه ی دیجیتالی تجارت شما می باشد. همانطور که وقتی کسی به فروشگاه شما می آید از او استقبال گرم می کنید در مورد کاربران اینترنتی نیز باید اینگونه باشید.

طراحی وب سایت های حرفه ای باعث جلب اعتماد کاربران می شود. طراحی هایی که ضعیف باشند و یا اطلاعات منسوخ داشته باشند، کاربران را ناامید می کند. برخی کاربران به دنبال خرید های عمده هستند. بنابراین اگر نتوانند به وب سایت شما اعتماد کنند، به سراغ وب سایتی می روند که بتواند اعتماد آنها را جلب کند.

جلب اعتماد کاربران موضوع مهمی است که نباید از آن غافل شوید. وقتی کاربران به وب سایت شما مطمئن باشند، زمان بیشتری را در وب سایت شما می گذرانند و به دنبال آن فرصت های بیشتری برای فروش برای شما ایجاد می شود.

طراحی و توسعه ی وب سایت اهمیت زیادی دارد. زمانی می توانید طراحی وب سایتی عالی داشته باشید که به برنامه نویسی آن اهمیت دهید و برنامه نویسی آن را به درستی انجام دهید.

درک زبان های برنامه نویسی طراحی وب می تواند به شما این امکان را بدهد تا طی طراحی سایت، امکانات بیشتری به وب سایت خود اضافه کنید. زبان های برنامه نویسی، اساس طراحی سایت هستند.

زبان های برنامه نویسی برای طراحی سایت

زبان های برنامه نویسی برای طراحی سایت

زبان طراحی و توسعه سایت چیست؟

با زبان های برنامه نویسی امکان طراحی وب سایت و یا ایجاد برنامه های گوناگون دیجیتالی از پایه می باشد. طراحان و برنامه نویسان با استفاده از کدنویسی و قوانین کدنویسی، دستوراتی که می خواهند را به کامپیوتر می دهند. با زبان های برنامه نویسی، برنامه نویسان و طراحان بیشترین کنترل را بر پروژه دارند و هرگونه امکان و تغییری را که بخواهند می توانند اعمال کنند.

بعلاوه از چارچوب ها و کتابخانه های نوشته شده با زبان های برنامه نویسی می توان برای کمک به فرآیند برنامه نویسی استفاده کرد. این موضوع به تسریع به برنامه نویسی و صرفه جویی در وقت کمک زیادی می کند. بسیاری از فریم ورک ها حاوی کتابخانه های غنی هستند که کار برنامه نویسی را بسیار ساده تر می کنند.

رایج ترین زبان های برنامه نویسی

شاید همه ی افراد نیاز به دانستن کدنویسی نداشته باشند، اما درک اصول اولیه ی کدنویسی می تواند به صاحبین کسب و کار ها دید بهتری از برنامه نویسی و طراحی سایت بدهد. وب سایت هر تجارتی مهمترین ابزار تبلیغاتی و بازاریابی آن کسب و کار محسوب می شود. بنابراین هر چه بیشتر از طراحی وب بدانید، بهتر است. حتی اگر برنامه نویس و طراح سایت هم نباشید.

تکنولوژی دائماً در حال تغییر است. به خصوص تکنولوژی طراحی سایت روزبروز در حال پیشرفت است. وقتی شما به عنوان دارنده ی سایت از تکنولوژی ها و برنامه نویسی ها بدانید، علت تغییراتی که طراحان می خواهند در وب سایت شما ایجاد کنند را متوجه خواهید شد.

خیلی از تغییرات وب سایت ها بخاطر آپدیت های گوگل می باشد. اعمال تغییر در سایت به هر علتی که باشد با داشتن دید بهتر از کدنویسی بهتر می توانید این موضوعات را درک کنید.

از سوی دیگر برنامه نویسان باید با انواع زبان های برنامه نویسی آشنا باشند تا برای اعمال تغییرات بهترین انتخاب را داشته باشند.

شاید برخی برنامه ها و مرورگر ها هر زبان برنامه نویسی را نخوانند. اگرچه امروزه مرورگر های وب از اغلب زبان های برنامه نویسی حمایت می کنند. توسعه دهندگان وب برای طراحی سایت معمولاً زبان هایی را انتخاب می کنند که توسط هر نوع مرورگری پشتیبانی شود.

موضوع دیگری که در انتخاب زبان های برنامه نویسی توسط توسعه دهندگان وب تأثیر می گذارد، میزان راحتی و تسلط برنامه نویس به یک زبان برنامه نویسی می باشد. آنها معمولاً طی تجربه و کار کردن با انواع زبان برنامه نویسی به این موضوع پی می برند.

Html و css

Html و css از زبان های برنامه نویسی پایه ای طراحی سایت هستند. Html یک زبان نشانه گذاری است که برای نشان دادن ساختار و طرح صفحات وب استفاده می شود. اگرچه html به تنهایی برای طراحی سایت کافی نیست، اما اساس طراحی است.

Html با مرورگر ها در ارتباط است و به آنها می گوید که محتوای شما چیست. Html این کار را با برچسب های گوناگون انجام می دهد. برچسب ها در html بین دو علامت <> قرار می گیرند. علامت <> به معنای شروع برچسب و علامت </> به معنای پایان برچسب است.

به طور خلاصه از html برای طرح بندی و ساختار وب سایت استفاده می شود.

Html یک زبان برنامه نویسی پویا می باشد که از آن برای طراحی سایت های استاتیک استفاده می شود.

با html می توانید کمتر کدنویسی کنید

از css برای استایل دهی صفحات وب استفاده می شود. Css می تواند استایل یک صفحه مانند رنگ صفحه، فونت و سایز نوشته ها، ابعاد تصاویر و … را تعریف کند. در طراحی سایت این دو زبان نشانه گذاری با یکدیگر ترکیب می شوند. اغلب توسعه دهندگان وب برای طراحی سایت به هر دوی این زبان ها تسلط دارند.

توسعه دهندگان وب با html محتوا و المان های یک صفحه را و با css نحوه ی نهایی ظاهر و استایل آنها را مشخص می کنند. اگرچه استایل دهی از طریق کدنویسی html نیز امکان پذیر است، اما استفاده از css یکپارچگی خوبی را در صفحه ایجاد می کند و همچنین باعث بهبود سرعت سایت می شود.

زبان های برنامه نویسی برای طراحی سایت

زبان های برنامه نویسی برای طراحی سایت

زبان برنامه نویسی جاوا

این زبان برنامه نویسی یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی می باشد. جاوا از اوایل دهه ی 90 پا به عرصه ی ظهور گذاشت و مدت هاست برای ساخت سایت استفاده می شود. از زبان برنامه نویسی جاوا برای برنامه های اندورید نیز استفاده می شود.

جاوا مبتنی بر شیء گرایی است. از شیء گرایی برای ایجاد ویژگی های خاص می توان استفاده کرد. از آنجایی که این زبان برنامه نویسی بر اساس ماژول می باشد، در زمان صرفه جویی زیادی می کند.

جاوا مربوط به هیچ معماری خاصی نیست و تقریباً در هر سیستمی قابل اجرا می باشد.

از زبان برنامه نویسی جاوا برای توسعه ی برنامه ها، بازی ها و نرم افزار ها و محتوا استفاده می شود. از جاوا در محصولات برنامه های اندرویدی استفاده می شود. طبق مطالعات از این زبان برنامه نویسی در بیش از 15 بیلیون دستگاه استفاده شده است. جاوا در پلتفرم های نرم افزاری چندگانه قابل اجرا می باشد.

زبان برنامه نویسی جاوااسکریپت

خیلی از مردم فکر می کنند که جاوااسکریپت یک چارچوب می باشد.

اگر به نظر می آید که جاوا و جاوااسکریپت یکی هستند به این دلیل است که هر دو تحت زبان برنامه نویسی C# هستند. زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت یک زبان چندگانه است که از آن می توان در موارد گوناگون استفاده کرد. اما از آنجا که استفاده ی اصلی آن به طراحی سایت برمی گردد و توانایی این زبان برنامه نویسی از شئ گرایی است، آن را به یک همراه خوب برای جاوا تبدیل کرده است.

این زبان برنامه نویسی از توابع تودرتو و کلاس ها پشتیبانی می کند.

برنامه نویسان از این زبان برنامه نویسی برای اضافه کردن المان های تعاملی در وب سایتشان استفاده می کنند.

جذب کاربر یکی از موضوعات بسیار مهم در هر تجارتی می باشد، از زبان برنامه نویسی جاوااسکریپت بایستی برای تعامل بیشتر و جذب کاربر در طراحی سایت ها استفاده شود.

از جاوااسکریپت هم می توان سمت سرور و هم سمت کلاینت استفاده کرد.

SQL

SQL یک زبان برنامه نویسی پایگاه داده است و به طراحان کمک می کند تا حجم زیادی از اطلاعات و داده ها را در وب سایت ها مدیریت کنند. مدل sql یک مدل رابطه ایست، بدین معنا که داده ها با استفاده از دستور ها از پایگاه داده ها بیرون کشیده می شوند و برای این کار به پیچیدگی های بیشتر و فهرست بندی نیاز ندارد.

Sql برای زمانی که وب سایت شما در حال پردازش حجم بالایی از داده ها می باشد، مناسب است. sql به تنهایی کار نمی کند و با مقوله های دیگری جفت می شود تا بهترین عملکرد وب سایت شما را بیرون بکشد.

پایتون

پایتون یک زبان برنامه نویسی نسبتاً جدید است و به دلیل سهولت استفاده و خوانایی زیادی که دارد، بسیار محبوب است.

پایتون از کلمات به جای نماد ها استفاده می کند. پایتون می تواند چارچوبی برای ساخت بقیه ی وب سایت ها ایجاد کند. پایتون از الگوهای متعددی پشتیبانی می کند و حافظه را به طور خودکار مدیریت می کند.

پایتون یک زبان برنامه نویسی سمت سرور است، به همین دلیل نمی تواند جایگزین جاوااسکریپت شود. اما محبوبیت و طرفداران زیادی دارد.

اینستاگرام و پینترست بر اساس زبان برنامه نویسی پایتون می باشند.

Php

PHP برای مدیریت وب سایت های پر حجم مناسب است. Php یک زبان برنامه نویسی سمت سرور است و از کار های سمت مشتری حمایت نمی کند. php با کمک مفسر و در پس زمینه کار می کند.

Php به خوبی در html جاسازی می شود. Php منبع باز است و به خوبی با مرورگر ها سازگار می شود.

وب سایت بزرگ فیسبوک و پلتفرم وردپرس بر اساس php می باشند.

.net

این زبان برنامه نویسی از طرف شرکت مایکروسافت ارائه شد و تمرکز زیادی بر قابلیت همکاری دارد. .net به خودی خود یک زبان برنامه نویسی نیست، اما زبان های برنامه نویسی را قادر می سازد تا از کدهای زبان های دیگر بتوانند استفاده کنند.

.net کتابخانه ای از کلاس های از پیش تعریف شده دارد. .net برای سرویس های مبتنی بر ویندوز ارائه شد.

تایپ اسکریپت/ انگیولار

تایپ اسکریپت در دل خود جاوااسکریپت را دارد.

انگیولار به خودی خود زبان برنامه نویسی نیست. از انگیولار معمولاً در برنامه های وب استفاده می شود. انگیولار اجزای قابل استفاده ای دارد که باعث صرفه جویی در زمان می شود.

چرا برخی زبان های برنامه نویسی بهتر از بقیه ی زبان ها هستند؟

باید به گوییم که زبان های برنامه نویسی نسبت به یکدیگر برتری ندارند. تفاوت آنها در این است که برخی از زبان ها با برخی از وظایف همکاری بهتری دارند.

برنامه نویسان زبان ها را بر اساس سهولت استفاده، سهولت یادگیری و عملکرد بهتر با وظایف گوناگون انتخاب می کنند. میزان اعتبار و اجرای زبان های مختلف برای انجام کار های مختلف، متفاوت است. اینها فاکتور های دیگری برای تصمیم گیری هستند.

چرا درک اصول پایه ای برنامه نویسی مهم است؟

شما برای طراحی سایت نیاز ندارید که تمام زبان های برنامه نویسی و کدنویسی را بدانید. اما درک اصول پایه ای کمک می کند تا تغییرات فناوری ها و اساس طراحی سایت را بهتر درک کنید و همگام با تغییرات، وب سایت خود را بروز کنید.

نتیجه

زبان های برنامه نویسی متفاوتی برای طراحی سایت وجود دارد. برای اینکه بتوانید بهترین زبان را برگزینید لازم است تا با مفاهیم اولیه ی برنامه نویسی و زبان های مختلف آشنایی داشته باشید.

برای دریافت راهنمایی های بیشتر در مورد طراحی سایت و سئو سایت و زبان های برنامه نویسی می توانید از خدمات مشاوره ی رایگان شرکت دارکوب استفاده کنید.

شرکت دارکوب با بیش از 18 سال سابقه ی طراحی سایت، سفارش انواع طراحی سایت صنایع مختلف را می پذیرد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز