چرا از قالب های آماده وردپرس استفاده نکنیم

نوشته شده توسط خانم بربروشان

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=8251

3.5/5 - (2 امتیاز)

با گسترش راه اندازی وب سایت ها روش های مختلفی برای طراحی وب سایت ابداع شده است. روش هایی که می توان با استفاده از آنها در کمترین زمان ممکن و با حداقل هزینه یک وب سایت را طراحی و راه اندازی نمود. استفاده از برخی از این روش ها مزایا و معایب خود را به همراه دارد. به همین دلیل در این مقاله سعی داریم به متداول ترین روش ایجاد سایت که در این روزها باب شده است بپردازیم. با استفاده از قالب های آماده وردپرس به راحتی می توانید یک سایت با امکانات متنوع را راه اندازی کنید. اما این روش مزایا و معایب بسیاری به همراه دارد که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

طراحی سایت با وردپرس

یکی از روش های مرسوم برای طراحی سایت، طراحی با استفاده از سیستم مدیریت محتوا وردپرس می باشد. اگر با طراحی سایت آشنا باشید باید بدانید که سیستم مدیریت محتوا چه نوع برنامه ای است. سیستم مدیریت محتوا CMS: Content management System یک نرم افزار برای مدیریت انواع محتوا است. این محتوا می تواند تحت وب یا تحت شبکه محلی باشد. سیستم مدیریت محتوا در وب سایت ها در اصل یک رابط کاربری است که باعث تعامل کاربر با پایگاه داده وب سایت می شود. CMS ها معمولا بر اساس عملکرد پنل مدیریت آن ارزیابی می شوند.

در حال حاضر ده ها نوع CMS وجود دارد که با استفاده از آنها می توان انواع وب سایت را طراحی نمود. محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا در سال های اخیر، وردپرس wordpress بوده است. این CMS رابط کاربری ساده ای دارد و استفاده از آن رایگان می باشد به همین دلیل اغلب وب سایت ها با استفاده از وردپرس طراحی می شوند.

اگر با طراحی سایت آشنا باشید، طراحی سایت با وردپرس برای شما ساده خواهد بود. علاوه بر این مدیریت محتوای سایت نیز برای افرادی که با دانش طراحی و توسعه سایت آشنایی ندارند، با استفاده از وردپرس آسان است. طراحی سایت با استفاده از سیستم مدیریت محتوا وردپرس مزایای زیر را به همراه دارد:

  • استفاده از وردپرس رایگان است. همچنین این سیستم مدیریت محتوا متن باز open source می باشد.
  • انعطاف پذیر است و به راحتی می توان آن را برای نیاز های سایت سازگار نمود.
  • استفاده از آن حتی برای مبتدیان آسان است.
  • با استفاده از هر دستگاه و سیستم عاملی می تواند وب سایت خود را از طریق وردپرس مدیریت کنید.
  • وردپرس یک سیستم خود گردان self-contained است و به نرم افزار ویرایشHTML مانند (Adobe Contribute و Dreamweaver) نیازی ندارد. شما به راحتی و بدون نیاز به نرم افزار HTML یا FTP اضافی می توانید وب سایت خود را مدیریت کنید.
  • سیستم مدیریت محتوا وردپرس مورد رضایت گوگل و دیگر موتور های جستجو است. اغلب وب سایت های وردپرسی رتبه بالایی در گوگل دارند.
  • وردپرس یک وبلاگ ساخته شده و آماده استفاده است. (یک وبلاگ داخلی دارد.)
  • می توان عملکرد و قابلیت های سایت را با استفاده از پلاگین ها گسترش داد. پلاگین ها، افزونه هایی هستند که در انواع مختلف با قابلیت های متنوع طراحی شده اند. با استفاده از پلاگین ها می توان قابلیت هایی نظیر سبد خرید، درگاه پرداخت و … را به وب سایت افزود.
  • وب سایت های وردپرسی قابلیت توسعه دارند. و با رشد کسب و کار می توان آنها را تغییر داد. به شرط آنکه قالب آماده نباشند. در این مورد در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.
  • یک سیستم مدیریت محتوا وردپرس می تواند توسط چند کاربر مدیریت شود.
  • محیط آن کاملا کاربر پسند است.
  • تم ها و قالب های مختلفی برای آن طراحی شده است.
  • به راحتی می توان آنها را responsive یا سازگار با موبایل کرد.
  • وردپرس دارای یک انجمن پشتیبانی بزرگ در سراسر جهان است. این انجمن هر روز در تلاش هستند تا وردپرس را در جهت بهبود استفاده و افزایش عملکرد تغییر دهند.
  • با استفاده از راهکار های ایمن سازی می توان امنیت آن را تضمین نمود.

قالب وردپرس

WordPress theme یک ابزار برای تغییر طرح سایت است. قالب وب سایت یک یا چند پوشه فشرده شده متشکل از الگو های صفحه نوشته شده به زبان برنامه نویسی PHP همراه با برخی از سبک های CSS می باشد. که در نهایت باعث به وجود آمدن ظاهر سایت می شود. با استفاده از قالب سایت می توان ظاهر سایت، طرح بندی، تایپو گرافی، رنگ بندی و سایر عناصر طراحی را طراحی کرد و یا آنها را تغییر داد.

زمانی که یک وب سایت وردپرس برای اولین بار راه اندازی می شود، با یک تم پیش فرض نصب می گردد. این قالب پیش فرض را می توان با توجه به نیاز ها و قابلیت های وب سایت تغییر داد. در اصل طراحی سایت با وردپرس همان طراحی قالب سایت است. انتخاب تم مناسب برای سایت بسیار مهم است زیرا در جذب بازدیدکننده و استفاده آسان از قابلیت های وب سایت تاثیر بسزایی دارد.

خرید قالب وردپرس

با توجه به استفاده آسان از وردپرس، شما به راحتی می توانید با طراحی قالب، یک وب سایت راه اندازی نمایید. در همین راستا میلیون ها قالب وردپرس طراحی شده اند که برخی از آنها رایگان و برخی دیگر که قابلیت های بیشتری دارند، غیر رایگان هستند.

شما به راحتی می توانید با جستجو خرید قالب وردپرس یک قالب خریداری کرده و آن را بر روی سیستم مدیریت محتوای وردپرس نصب و سپس یک سایت با امکانات متعدد راه اندازی نمایید.

با توجه به این گفته ها، حتما بر این باورید که با استفاده از قالب آماده سایت که در وب سایت های مختلف به صورت رایگان وجود دارد، می توانید یک سایت کامل داشته باشید. اما در این راستا باید گفت استفاده از قالب های آماده وردپرس مزایای زیادی به همراه ندارد و پیشنهاد می کنیم برای داشتن یک سایت از این روش استفاده نکنید.

استفاده از قالب های آماده وردپرس

با آنکه طراحی وب سایت ارزان با استفاده از قالب آماده وردپرس میسر می شود اما استفاده از آنها معایب زیادی را به همراه دارد. به نحوی که شما بعد از مدتی مجبور به راه اندازی یک وب سایت دیگر خواهید بود. چرا که با مشکلات بسیار زیادی روبه رو خواهید شد و وقت و هزینه خود را از دست می دهید. این معایب عبارتند از:

طراح آن مشخص نیست و نمی توان آن را توسعه داد. (اغلب آنها قابلیت توسعه ندارند.)

اغلب قالب های آماده وردپرس فارسی، ترجمه شده قالب های رایگان هستند به همین دلیل به هیچ عنوان برای راه اندازی یک سایت فارسی مناسب نیستند.

سرعت لود وب سایت هایی که با استفاده از قالب های آماده طراحی شده اند بسیار کند است.

طراحی این قبیل قالب ها بر اساس سئو نیست و به همین دلیل نمی توان آنها را به سادگی بهینه سازی کرد.

قالب های آماده اغلب تکراری هستند و ممکن است توسط چندین سایت استفاده شده باشند.

به سختی می توان قالب سایت اختصاصی و مناسب یک کسب و کار خاص را پیدا نمود.

همانطور که در بالا به آن اشاره شد قیمت طراحی وب سایت با استفاده از قالب وردپرس به صورت آماده بسیار کم است. اما ما به هیچ عنوان این کار را توصیه نمی کنیم. در مقابل پیشنهاد می کنیم اگر به دنبال طراحی سایت ارزان در کمترین بازه زمانی هستید، راهکار زیر را انجام دهید.

قالب آماده وردپرس شرکت طراحی سایت دارکوب

در سال های اخیر طراحان شرکت طراحی سایت دارکوب تصمیم گرفتند که قالب های مختص به خود را طراحی و به مشتریان عرضه کنند. همانطور که می دانید شرکت طراحی وب سایت دارکوب با بیش از 18 سال سابقه درخشان توانسته به یکی از شرکت های مطرح در حوزه طراحی سایت و بهینه سازی سایت تبدیل شود. تیم های طراحی سایت دارکوب متشکل از افراد خبره و حرفه ای است.

قالب های طراحی شده توسط شرکت دارکوب تماما از ابتدا توسط طراحان این شرکت طراحی شده اند. به همین دلیل کپی قالب های دیگر و ترجمه شده قالب های آماده و رایگان دیگر نیستند و مشکلات قالب های آماده وردپرس را ندارند.

این قالب ها چون توسط طراحان ما طراحی شده اند، قابلیت توسعه و تغییر را دارند. شما با مراجعه به وب سایت فروش قالب آماده دارکوب به راحتی می توانید قالب آماده مناسب با کسب کار خود را انتخاب نمایید. چرا که این قالب ها در انواع مختلف و با کاربرد های متنوع توسعه یافته اند. می توان گفت برای اغلب صنف ها قالب مناسب طراحی شده است.

شما با استفاده از این قالب های آماده می توانید طراحی سایت اختصاصی مخصوص به خود را داشته باشید. راه اندازی وب سایت با استفاده از قالب های آماده دارکوب باکمترین هزینه و در مدت زمان بسیار کمی انجام خواهد شد.

همچنین به یاد داشته باشید، از آنجای که این قالب ها تماما از پایه توسط طراحان ما طراحی می شوند، بر اساس آخرین تکنیک های سئو توسعه می یابند به همین دلیل بعد ها به راحتی می توانید به بهینه سازی وب سایت خود بپردازید.

همانطور که گفته شد این قالب ها قابلیت توسعه دارند به همین دلیل در صورت توسعه و ارتقا کسب و کار به راحتی می توانید قالب را بر اساس قابلیت های جدید فعالیت خود ارتقا و توسعه دهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین خرید این قالب ها می توانید با مشاوران ما به صورت آنلاین و یا حضوری در ارتباط باشید. کارشناسان ما شما را در انتخاب بهترین و مناسب ترین قالب وب سایت راهنمایی می کنند.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز