چگونه می توانم یک استراتژی مؤثر برای انجام سئو ایجاد کنم؟

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=9190

5/5 - (1 امتیاز)

دید آنلاین و آگاهی از نام تجاری برای هر کسب و کاری اهمیت زیادی دارد. انجام یک استراتژی مؤثر سئو به کاربران کمک می کند تا محصولات و خدمات شما را بیابند.  بعلاوه امروزه کاربران بیش از هر زمان دیگری از گوشی های همراه خود برای مرور وب سایت ها استفاده می کنند. پیاده سازی یک استراتژی سئو قوی و چند وجهی به صاحبین مشاغل کمک می کند تا بتوانند بالاترین رتبه ها را برای طراحی وب سایت خود در SERP به دست آورند، ترافیک ارگانیگ بیشتری به وبسایت خود جذب کنند و نرخ تبدیل و درآمد طراحی سایت خود را افزایش دهند.

یک استراتژی سئو یک برنامه چند وجهی است که به دید بیشتر وب سایت ها و کسب درآمد بیشتر کمک زیادی می کند. انجام سئو باعث می شود تا صاحبین کسب و کار ها با سرعت و کیفیت بیشتری بتوانند به اهداف تجاری خود دست یابند و بک لینک های با کیفیتی از وب سایت های مرتبط و معتبر به دست آورند. به دست آوردن بک لینک ها به دید و محبوبیت بیشتر وب سایت شما و ایجاد ارتباط با کاربران بیشتر کمک زیادی می کند. پیش از انجام سئو اطمینان حاصل کنید که اهداف، بودجه و بازه زمانی برای دستیابی به اهداف خود را در نظر گرفته اید. اگر برای انجام سئو و پیاده سازی یک استراتژی مؤثر سئو و بهینه سازی سایت خود ایده ای ندارید، می توانید یک شرکت طراحی سایت و سئو سایت معتبر استخدام نمایید. شرکت دارکوب با بیش از 19 سال سابقه کار ارائه دهنده ی خدمات سئو و طراحی سایت برای صنایع مختلف می باشد.

ارزیابی عملکرد سئو و بهینه سازی سایت

اولین کاری که پیش از انجام سئو باید در نظر داشته باشید، ارزیابی استراتژی سئو فعلی و عملکرد آن در سایتتان است. در این ارزیابی شما بایستی دید وب سایت خود، رتبه بندی کلمات کلیدی و میزان ترافیک وب ساییتان را بررسی کنید. برای این کار می توانید از ابزار های مناسبی که در این زمینه وجود دارد، استفاده نمایید. با این ارزیابی ها می توانید فرصت های بیشتری برای برقراری ارتباط با کاربران به دست آورید. بعلاوه می توانید نقاط ضعف و قوت وب سایت خود را درک کنید و اقدامات لازم در جهت رفع و بهبود نقاط ضعف را انجام دهید.

استراتژی سئو قوی

چگونه می توانم یک استراتژی مؤثر برای انجام سئو پیاده سازی کنم؟

تجزیه و تحلیل استراتژی سئو رقبا

بعد از بررسی اصول سئو و نحوه ی عملکرد آن در سایت خود بایستی سئو سایت رقبای خود را ارزیابی و بررسی کنید. بررسی سئو رقبا به شما برای پیاده سازی اصول سئو بهتر و کسب امتیاز بیشتر کمک می کند. زیرا متوجه می شوید که چه استراتژی هایی برای صنعت شما مناسب و چه استراتژی هایی نامناسب است.

در تجزیه و تحلیلی که برای سئو رقبای خود انجام می دهید بایستی صفحات پربازدید، کلمات کلیدی و پروفایل لینک های آنها را ردیابی کنید. وقتی بدانید که کدام صفحات رقبا بیشترین میزان بازدید را دارند برای تولید محتوای با کیفیت تر موفق تر خواهید بود. با بررسی کلمات کلیدی رقبا برای انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای طراحی سایت خود بهتر می توانید تصمیم گیری کنید. با بررسی پروفایل لینک رقبا متوجه می شوید که رقبای شما بک لینک های خود را از کدام سایت ها به دست آورده اند، بنابراین می توانید شکاف بین دامنه ی خود و رقبایتان را از بین ببرید.

پیاده سازی یک استراتژی سئو مؤثر:

  • دید جستجوی ارگانیک را افزایش می دهد.
  • به بک لینک سازی های بیشتر و با کیفیت تر کمک می کند.
  • اعتبار دامنه ی وب سایت شما را افزایش می دهد و باعث جلب اعتماد بیشتر کاربران می شود.
  • آگاهی از برند های تجاری را افزایش می دهد.
  • ترافیک ارگانیک وب سایت را افزایش می دهد.
  • نرخ تبدیل ها و درآمد وب سایت را افزایش می دهد.

چه چیزی باعث موفقیت سئو و بهینه سازی سایت می شود؟

دستیابی به موفقیت نیاز به زمان و صرف انرژی دارد. برای دستیابی به موفقیت اقدامات ذیل کمک کننده هستند:

مشخص کردن اهداف بازاریابی آنلاین

ابتدا مشخص کنید که با پیاده سازی اصول سئو می خواهید به چه اهداف بازاریابی دست پیدا کنید. مشخص کردن اهداف دیجیتال مارکتینگ به شکل گیری اصول سئو برای دستیابی به موفقیت های بیشتر بسیار کمک کننده هستند. به طور مثال اگر هدفتان کسب درآمد بیشتر است، بایستی با انتخاب بهترین استراتژی سئو سعی کنید ترافیک ارگانیک بیشتری برای وب سایت خود به دست آورید.

مشخص کردن کلمات کلیدی و موضوعات

بعد از مشخص کردن اهداف تجاری بایستی کلمات کلیدی مناسب را بیابید. برای پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب می توانید از ابزار های موجود در این زمینه استفاده کنید. برای یافتن کلمات کلیدی به اندازه کافی تحقیق کنید و سپس از آنها در طراحی وب سایت و محتوای سایت خود استفاده نمایید. یک موضوع اصلی را هدف قرار دهید. سپس آن را به زیر مجموعه هایی تقسیم کنید. تقسیم موضوع به چندین زیر مجموعه و استفاده از کلمات کلیدی اصلی و ثانویه در آنها، باعث تقویت موضوع اصلی می شود. اینگونه می توانید محتوا و کلمات کلیدی متمرکزتری ایجاد کنید.

استفاده از کلمات کلیدی دم بلند

در تقسیم موضوع اصلی به چند زیر مجموعه محدودیتی ندارید. هر چه تعداد زیر مجموعه ها بیشتر باشد، بیشتر می توانید از کلمات کلیدی بهره ببرید و عمیق تر به یک موضوع بپردازید. در زیر مجموعه ها به یک جنبه خاص از موضوع اصلی بپردازید و از کلمات کلیدی دم بلند در آنها استفاده کنید. کلمات کلیدی دم بلند، از دو یا سه کلمه تشکیل شده اند. رقابت بر سر کلمات کلیدی دم بلند کمتر است و بیشتر مورد استفاده کاربران هستند. استفاده از کلمات کلیدی دم بلند می تواند رتبه ی سایت را افزایش دهد. گنجاندن کلمات کلیدی در متن محتوا و طراحی وب سایت به بهینه سازی سایت کمک می کند.

بررسی محتوای فعلی وب سایت

قبل از اضافه کردن محتوای جدید به وبسایت، محتوای فعلی وبسایتتان را بررسی کنید. محتوای با کیفیت و ضعیف را شناسایی کنید. برخی از محتوایی که کاربری ندارند را حذف کنید. محتوایی که قابل بهبود هستند را اصلاح کنید. بررسی محتوای فعلی باعث صرفه جویی در کار و زمان شما می شود. در خیلی از موارد اصلاح و بهبود محتوای قدیمی از طریق اضافه کردن کلمات کلیدی مناسب، بهتر از تولید محتوای جدید است.

تولید محتوای با کیفیت

بعد از تمام مراحل گفته شده اقدام به تولید محتوای جدید و با کیفیت کنید. تولید محتوای با کیفیت بر عملکرد طراحی سایت شما اثر می گذارد. شما بایستی محتوایی ارزشمند برای کاربران هدف خود تولید کنید. با تحقیقاتی که بر روی کلمات کلیدی انجام داده اید و بررسی محتوای قدیمی براحتی می توانید تشخیص دهید که چه محتوایی برای طراحی وبسایت شما مؤثر است. هماهنگی محتوا با استراتژی های سئو و تبلیغات باعث به دست آوردن بک لینک های بیشتر و معتبر و افزایش جذب ترافیک ارگانیک می شود.

مهمترین موضوعی که در تولید محتوای جدید بایستی در نظر داشته باشید، قصد کاربر از جستجو است. بر اساس قصد کاربر اقدام به ایجاد محتوا کنید. از دیدگاه کاربر محتوایی ارزش خواندن دارد که برای کاربر مفید باشد. اگر کاربران، محتوای وب سایتی را مفید بیابند آن را می خوانند و با دیگران نیز به اشتراک می گذارند. شکاف های بازار کار خود را شناسایی کنید و در مورد آن محتوایی ایجاد کنید. در محتوای خود به سؤالات کاربران پاسخ دهید. حتی می توانید از کاربرانتان بپرسید که بیشتر به چه موضوعاتی علاقه مند هستند و در همان زمینه تولید محتوا کنید.

پیاده سازی استراتژی سئو داخلی

اطمینان حاصل کنید که تمام صفحات طراحی سایت شما عملکرد درستی دارند. برچسب های عنوان، توضیحات متا و …. را بررسی کنید. پیوند های شکسته را شناسایی کنید و مشکلات را رفع نمایید. برای این کار می توانید از ابزار های مناسب در این زمینه استفاده نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص سئو داخلی در صورت تمایل می توانید از خدمات مشاوره تخصصی شرکت دارکوب استفاده نمایید. شرکت دارکوب با بیش از 19 سال سابقه کار ارائه دهنده ی خدمات سئو و طراحی سایت برای مشاغل گوناگون می باشد.

رفع خطاهای فنی سئو

وجود خطاهای فنی در صفحه مانند سرعت بارگذاری پایین و یا پیوند های خراب رتبه سایت شما را تحت تأثیر قرار می دهند. طراحی وب سایت خود را به طور مرتب بازبینی کنید تا اگر اشکالی یافتید آن را رفع نمایید.

بهینه سازی سرعت سایت

کاربران امروزه می خواهند که خیلی سریع به آنچه که می خواهند برسند. اگر سرعت بارگذاری صفحه ای کم باشد بسیاری از کاربران خود را از دست می دهد. بهینه سازی سرعت صفحه باعث بهبود UX و رتبه ی سایت می شود. بر اساس گزارشات، سرعت بارگذاری ایده آل باید کمتر از 3 ثانیه باشد.

ریسپانسیو سازی

ریسپانسیو سازی یکی دیگر موضوعات بسیار مهم در بهینه سازی سایت می باشد. با توجه به رشد کاربران گوشی های همراه، ریسپانسیو سازی سایت امروزه به یکی از الزامات در هر طراحی سایتی تبدیل شده است. اگر وب سایتی ریسپانسیو نباشد، بیش از نیمی از ترافیک خود را از دست خواهد داد. ریسپانسیو سازی سایت به این معنا می باشد که طراحی سایت شما از طریق هر دستگاهی (گوشی های همراه و تبلت ها) قابل مشاهده و مرور باشد.

اگر طراحی سایتتان ریسپانسیو نیست، در اسرع وقت برای ریسپانسیو سازی آن اقدام کنید. در صورت تمایل می توانید از خدمات سئو سایت و طراحی سایت شرکت دارکوب استفاده نمایید.

سئو خارج از صفحه

سئو خارج از صفحه و به دست آوردن بک لینک های معتبر به افزایش رتبه ی سایت کمک زیادی می کند. بک لینک ها از فاکتور های سئو و رتبه بندی سایت هستند. برای به دست آوردن بک لینک راه های زیادی وجود دارد. مانند ایجاد محتوا برای وب سایت های معتبر، ارسال پست در رسانه های اجتماعی و …. با تولید محتوای با کیفیت راحتتر می توانید بک لینک به دست آورید.

سئو یک علم بسیار گسترده است. اگر خودتان در بهینه سازی سایت و پیاده سازی استراتژی سئو به اندازه کافی مهارت ندارید، استخدام یک شرکت طراحی سایت معتبر بهتر است. زیرا یک شرکت طراحی سایت معتبر می تواند بالاترین میزان کیفیت سئو سایت را ارائه دهد. شرکت دارکوب با برخورداری از کادری حرفه ای ارائه دهنده ی خدمات سئو و طراحی سایت برای مشاغل مختلف می باشد.

اصول سئو چیست؟

چگونه می توانم یک استراتژی مؤثر برای انجام سئو پیاده سازی کنم؟

برای بک لینک سازی موفق چه کار کنم؟

برای بک لینک سازی موفق بایستی یک سری نکات را مد نظر داشته باشید:

کیفیت سایت

گوگل می خواهد که وب سایت ها معتبر، با کیفیت و ریسپانسیو که UX بهتری ارائه می دهند، رتبه های بالاتری به دست آورند. به همین دلیل بهتر است از سایت هایی لینک دریافت کنید که مرتبط به صنعت شما هستند و با  کیفیت و معتبر هستند. دریافت لینک از وب سایت های نامرتبط و بی کیفیت به رتبه سایت شما آسیب می زند. دریافت پیوند های بیشتر از وب سایت های معتبر باعث افزایش اعتبار و محبوبیت وب سایت شما می شود.

محبوبیت سایت

بهتر است از وب سایت هایی بک لینک دریافت کنید که حجم جستجوی بالایی دارند و کاربران مطالب آن را بیشتر به اشتراک می گذارند. وب سایت های محبوب تر باعث افزایش آگاهی از برند تجاری شما می شوند و مزایای زیادی برای طراحی سایت شما به همراه دارند.

چرا لینک سازی و بک لینک سازی مهم است؟

بر اساس مطالعات، موتور های جستجو به وب سایت های معتبر اهمیت زیادی می دهند. لینک سازی به وب سایت های معتبر باعث افزایش اعتبار وب سایت شما می شود. وقتی یک وب سایت به کاربران خود اهمیت می دهد، سعی می کند UX خوبی برای کاربران خلق کند، محتوای ارزشمند برای کاربران ایجاد می کند، می تواند اعتماد کاربران و موتور های جستجو را جلب کند. این موضوع می تواند به کسب رتبه های بالاتر SERP منجر شود. لینک سازی های کمتر اما با کیفیت تر تأثیر بهتری بر سئو سایت نسبت به لینک سازی های بیشتر اما کم کیفیت تر دارد.

با پیاده سازی اصول سئو کلاه سفید می توانید لینک هایی به دست آورید که باعث بهبود سئو سایتتان می شود. گوگل وب سایت هایی که از سئو کلاه سیاه پیروی می کنند را جریمه می کند. برعکس به وب سایت هایی که سئو کلاه سفید را پیاده سازی می کنند، امتیاز می دهد. پیاده سازی اصول سئو کلاه سفید در بلند مدت باعث افزایش دید وب سایت شما می شود.

دوره سئو

خیلی از کاربران به دنبال یادگیری سئو هستند تا خودشان بتوانند وب سایتشان را بهینه سازی کنند. بهترین راه حل برای افرادی که به دنبال یادگیری سئو هستند، ثبت نام در دوره سئو است. در دوره سئو، اصول و قواعد سئو به همه کاربران از افراد مبتدی گرفته تا حرفه ای به صورت دسته بندی شده آموزش داده می شود. پس از پایان دوره سئو، کاربران قادر به بهینه سازی سایت خواهند بود. کاربران با ثبت نام در دوره سئو و گذراندن دوره سئو می توانند گواهی معتبر دریافت کنند.

یکی از معتبرترین آموزشگاه های دوره سئو، آموزشگاه دارکوب است. آموزشگاه دارکوب با داشتن اساتید مجرب دوره سئو را هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری برگزار می کند.

نتیجه

پیاده سازی اصول و استراتژی سئو مؤثر و قوی منجر به دید بیشتر طراحی سایت و افزایش اعتبار آن نزد موتور های جستجو و کاربران می شود. سئو سایت یکی از مهمترین مقوله ها در هر طراحی وب سایتی است. دارندگان وبسایت ها با پیاده سازی اصول سئو می توانند ترافیک بیشتری به وب سایت خود هدایت کنند. جذب ترافیک بیشتر به سایت به معنای کسب موقعیت های بیشتر برای افزایش درآمد است. پیاده سازی استراتژی سئو در سایت فرصت های بیشتری برای بک لینک سازی در اختیار دارندگان وب سایت ها قرار می دهد. به دست آوردن بک لینک از وب سایت های معتبر باعث محبوبیت بیشتر وب سایت و افزایش اعتبار نام دامنه طراحی سایت شما می شود.

سئو و بهینه سازی سایت استراتژی های زیادی دارد، مانند: تولید محتوای با کیفیت، استفاده از کلمات کلیدی مناسب، ریسپانسیو سازی، بهبود سرعت سایت و …. پیش از بهینه سازی سایت اهداف تجاری خود را مشخص کنید، سپس با تحقیق بر روی کلمات کلیدی مناسب اقدام به تولید محتوای با کیفیت کنید. تولید محتوای با کیفیت یک رکن اساسی سئو و بهینه سازی سایت می باشد و منجر به کسب بک لینک های با کیفیت نیز می شود.

اگر به دنبال بهینه سازی سایت خود هستید، در صورت تمایل می توانید از خدمات سئو و طراحی سایت شرکت دارکوب استفاده نمایید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز