استراتژی سئو وب سایت چیست؟

نوشته شده توسط مرضیه نوایی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=13906

5/5 - (6 امتیاز)
بهبود سئو سایت

استراتژی سئو وب سایت چیست؟

این روز ها خیلی از کسب و کار ها آنلاین شده اند و به صورت آنلاین با کاربران خود در ارتباطند یا کسب درآمد می کنند. پیاده سازی اضول و قواعد سئو سایت سایت باعث بهبود رتبه طراحی وب سایت ها در نتایج موتور های جستجو و بیشتر دیده شدن وبسایت ها می شود.

استراتژی سئو چیست؟

استراتژی سئو به معنای بهینه سازی وب سایت برای موتور های جستجو است. پیاده کردن استراتژی سئو باعث ارتقا رتبه طراحی سایت برای موتور های جستجو و جذب ترافیک ارگانیک بیشتر می شود.

تدوین استراتژی سئو چیست؟

اینکه تدوین استراتژی سئو چیست سؤال خیلی از کاربران است. تدوین استراتژی سئو نیازمند زمان است. تدوین استراتژی سئو یعنی پیاده سازی اصول سئو مختلف در یک طراحی وب سایت. در کنار هم قرار گرفتن ترفند های سئو به معنای تدوین استراتژی سئو می باشد. برخی از اصول و قواعد سئو سایت عبارتند از: تحلیل کلمات کلیدی، تولید محتوا به صورت سئو و ….

مراحل تدوین استراتژی سئو چیست؟

بر اساس مطالعات، بیشتر بازدید ها و ترافیک ها مربوط به سه تا پنج نتیجه اول در موتور های جستجو می باشد. قرار گرفتن در نتایج برتر موتور های جستجو به معنای به دست آوردن ترافیک بیشتر و کسب موقعیت های بیشتر برای کسب درآمد است. برای کسب رتبه های بالاتر بایستی بدانید مراحل مختلف تدوین استراتژی سئو چیست و آنها را در سایت خود پیاده سازی نمایید. برخی از مراحل تدوین استراتژی سئو عبارتند از:

پیدا کردن و تحلیل کلمات کلیدی

تولید محتوا به صورت سئو

لینک سازی و بک لینک سازی

بهینه سازی تصاویر

بهبود سرعت سایت

ریسپانسیو سازی

و ….

تحلیل کلمات کلیدی

اولین گام در فرآیند سئو پیدا کردن کلمات کلیدی و تحلیل کلمات کلیدی است. برای اینکه در اولین گام فرآیند سئو موفق باشید هم می توانید از تجربه شخصی خودتان استفاده کنید و هم از ابزار هایی که برای پیدا کردن کلمات کلیدی وجود دارد! یکی از ابزار های بسیار پر کاربرد در این زمینه google analytics می باشد. با تحلیل کلمات کلیدی می توانید متوجه شوید که کاربران شما برای دسترسی به وب سایت شما از چه کلمات و عباراتی استفاده می کنند. با تحلیل کلمات کلیدی و استفاده از آنها در تولید محتوا و طراحی وب سایت خود می توانید کاربران بیشتری را به وب سایت خود جذب کنید. برخی کلمات کلیدی بسیار پر رقابت هستند. اگر به تازگی طراحی سایتی راه اندازی کرده اید بهتر است از کلمات کلیدی استفاده کنید که رقابت کمتری دارند.

تولید محتوا

پس از اولین گام در فرآیند سئو یعنی تحلیل کلمات کلیدی نوبت به تولید محتوا می رسد. تولید محتوا به صورت سئو که در آن از کلمات کلیدی به صورت طبیعی استفاده شده باعث اعتماد موتور های جستجو به طراحی وب سایت شما می شود. در تولید محتوا به صورت سئو بایستی برای کاربران خود ایجاد ارزشمندی کنید و به سؤالات احتمالی آنها پاسخ دهید.

بک لینک سازی

یکی دیگر از ترفند های سئو و بهینه سازی سایت بک لینک سازی است. بک لینک سازی یعنی به دست آوردن لینک از یک وب سایت دیگر. برای اینکه در بک لینک سازی موفق باشید بایستی تولید محتوا با کیفیت داشته باشید. در بک لینک سازی بهتر است از طراحی وب سایت ها معتبر و قوی لینک بگیرید. هر چه در بک لینک سازی موفق تر باشید می توانید ترافیک بیشتری از وب سایت های دیگر به دست آورید و اعتبار طراحی سایت خود را ارتقا دهید.

آنالیز وب سایت

در آنالیز وب سایت، سئو سایت بررسی و تحلیل می شود. در آنالیز وب سایت بررسی می شود آیا طراحی سایت به خوبی بهینه سازی شده است یا نه! در آنالیز وب سایت تمام استراتژی های انواع سئو بررسی می شود. با آنالیز وب سایت و رفع نقطه ضعف ها می توان رتبه های بهتری در صفحه نتایج موتور های جستجو به دست آورد. فرآیند آنالیز وب سایت از همان ابتدای راه اندازی طراحی سایت شروع می شود. در ابتدا که طراحی سایت شما مورد خاصی برای تحلیل ندارد بایستی طراحی وب سایت رقبای خود را تحلیل و بررسی کنید تا بتوانید متوجه موقعیت صفحه ی آنها شوید. بعلاوه با آنالیز سئو وب سایت خود از ابتدا می توانید متوجه میزان پیشرفت طراحی سایت خود شوید.

آموزش سئو سایت

آموزش سئو سایت، شما را به کارشناس سئو تبدیل می کنید. اگر علاقه مند به کار در زمینه سئو و بهینه سازی سایت هستید با آموزش سئو سایت می توانید وارد این بازار کار شوید و کسب درآمد کنید. سئو بازار کار خوبی دارد و کارشناسان سئو مورد تقاضای شرکت های زیادی هستند. برای آموزش سئو سایت در صورت علاقه مندی می توانید از خدمات آموزش سئو سایت آموزشگاه دارکوب استفاده نمایید. آموزشگاه دارکوب با برخورداری از اساتید مجرب برگزار کننده ی دوره های آموزش سئو سایت به صورت آنلاین و حضوری می باشد.

خدمات سئو سایت چیست؟

سئو سایت به سه دسته سئو داخلی، سئو خارجی و سئو تکنیکال تقسیم می شود. اگر طراحی سایتی دارید و می خواهید رتبه ی وبسایت خود را ارتقاء دهید بایستی بر روی هر سه نوع سئو سایت کار کنید. استفاده از خدمات سئو سایت شرکت های معتبر در این زمینه می تواند تضمینی برای افزایش رنک طراحی وبسایت شما باشد. خدمات سئو سایت بسیار متنوع است. بهبود سرعت سایت، ریسپانسیو سازی، تولید محتوا به صورت سئو و … برخی از خدمات سئو سایت هستند که توسط شرکت های طراحی وبسایت ارائه می شود. برای بهبود رتبه ی طراحی سایت خود و جذب ترافیک بیشتر در صورت تمایل می توانید از خدمات سئو سایت شرکت دارکوب استفاده نمایید. شرکت دارکوب با برخورداری از کادری حرفه ای ارائه دهنده ی انواع خدمات سئو سایت برای انواع مشاغل می باشد.

چک لیست سئو چیست؟

سئو یک فرآیند دائمی است و این طور نیست که شما یکبار سایتتان را بهینه سازی کنید و دیگر سئو را ادامه ندهید. اصول و قواعد سئو خیلی زیاد است. اگر بدانید چک لیست سئو چیست در پیاده سازی اصول و قواعد سئو موفق تر خواهید بود.

چک لیست سئو اولیه

چک لیست سئو اولیه به انجام کار هایی اشاره دارد که به طور مستقیم در بهبود سئو سایت شما تأثیر ندارد.

نصب گوگل سرچ کنسول

با نصب گوگل سرچ کنسول می توانید یک سری فعالیت های سئو مانند اینکه برای کدام کلمات کلیدی رتبه گرفته اید و یا خطاهای موجود در سایت و …. را بررسی کنید.

Google analytics

با google analytics می توانید بازدید سایتتان را بررسی کنید.

نصب Yoast

اگر طراحی سایت شما مبتنی بر وردپرس است با نصب Yoast می توانید اقدامات لازم برای بهینه سازی سایتتان را انجام دهید.

چک لیست سئو داخلی

سئو داخل سایت به بهینه سازی سایت در درون سایت اشاره دارد. برخی موارد چک لیست سئو داخلی عبارتند از:

توضیحات متا

توضیحات متا در جستجو ها نمایش داده می شود. در توضیحات متا سعی کنید از کلمات کلیدی استفاده کنید. توضیحات متا بهتر است بیشتر از 120 کاراکتر نباشد.

لینک سازی

لینک سازی داخلی باعث ارائه اطلاعات بیشتر به کاربران می شود. در لینک سازی داخلی بایستی مطالب مرتبط را به یکدیگر پیوند دهید.

بهینه سازی تصاویر

از alt برای توصیف تصاویر وبسایت خود استفاده کنید. از اسامی توصیفی هنگام آپلود تصاویر استفاده کنید. تصاویر را بدون افت کیفیت فشرده سازی کنید.

استفاده از عناوین جذاب

عناوین صفحات در جستجو ها به کاربران نمایش داده می شود. در مقالات و صفحات طراحی سایت خود از عناوین جذاب و ترغیب کننده استفاده نمایید.

چک لیست سئو فنی

سئو فنی در کنار سئو داخلی و سئو خارجی باعث بهبود رتبه سایت می شود.

پیمایش راحت

پیمایش راحت سایت باعث ایجاد تجربه کاربری مثبت می شود. دسته بندی مطالب، لینک سازی داخلی و منو سایت به پیمایش راحت سایت کمک می کند.

صفحات قابل خزش و قابل ایندکس

تمام صفحات بایستی قابل خزش باشند. اگر صفحه ای در طراحی سایت شما نوایندکس باشد خزش می شود اما برای رتبه بندی ایندکس نمی شود. قابل خزش و قابل ایندکس بودن صفحات طراحی سایت خود را می توانید با ابزار گوگل سرچ کنسول بررسی کنید.

سرعت سایت

سرعت سایت یکی از فاکتورهای سئو است. سرعت بالای سایت باعث بهبود سئو سایت و ایجاد تجربه کاربری مثبت می شود. وبسایتی که دیر لود می شود خسته کننده است و در جذب کاربر ضعیف است. برخی از اقدامات بهبود سرعت سایت بهینه سازی تصاویر و کدنویسی خوب طراحی سایت است.

موبایل فرندلی

موبایل فرندلی بودن از الزامات طراحی سایت است. خیلی از کاربران برای مراجعه به وبسایت ها از موبایل های خود استفاده می کنند. اگر طراحی سایتی موبایل فرندلی نباشد کاربران خود را از دست می دهد. برای تست موبایل فرندلی بودن ابزار های مناسبی در این زمینه وجود دارد.

چک لیست سئو خارجی

در انتها چک لیست سئو خارجی کامل کننده ی فاکتورهای سئو است.

بررسی لینک رقبا

سعی کنید طراحی سایت هایی که رقبای موفق شما لینک به دست آورده اند را شناسایی کنید. لینک گرفتن از این وبسایت ها به بهبود سئو سایت شما کمک می کند.

بررسی لینک های ورودی خراب

لینک های ورودی از سایت های دیگر ممکن است خراب شوند. در چنین حالتی با سایت مبدأ تماس بگیرید و از آنها بخواهید تا لینک سایت شما را درست کنند.

چرا برای بهبود سئو سایت خود شرکت سئو سایت استخدام کنم؟

بهبود رتبه سایت یک فرآیند زمانبر است. خیلی از دارندگان وب سایت ها برای پیاده سازی فاکتورهای سئو اقدام به استخدام یک شرکت سئو سایت معتبر می کنند. استخدام شرکت سئو سایت می تواند تضمینی در کیفیت سئو سایت باشد. یک شرکت سئو سایت با برخورداری از تیم متخصص سئو می تواند فاکتورهای سئو را به نحو احسن پیاده سازی نماید. اگر در اینترنت برای خدمات سئو سایت جستجو کنید احتمالاً شرکت های زیادی پیدا می کنید که انتخاب را برای شما مشکل می کند. برای استخدام بهترین شرکت سئو سایت به سابقه کار و نمونه کار های شرکت مربوطه توجه کنید. خواندن نظرات کاربرانی که قبلاً از خدمات سئو سایت و یا طراحی سایت استفاده کرده اند نیز کمک زیادی برای شناخت بهتر می کند. برای بهبود رتبه سایت  خود در صورت تمایل می توانید از خدمات سئو سایت شرکت دارکوب استفاده نمایید. شرکت دارکوب با بیش از دو دهه فعالیت ارائه دهنده ی خدمات سئو سایت و پیاده سازی فاکتورهای سئو، طراحی سایت و …. می باشد.

خلاصه

پیاده سازی فاکتورهای سئو و استراتژی سئو وب سایت باعث بهبود رتبه سایت می شود. بهبود رتبه سایت منجر به کسب ترافیک بیشتر و موقعیت های فروش آنلاین بیشتر می شود. سئو یک فرآیند مستمر و دائمی است. چک لیست سئو وب سایت بسیار زیاد و متنوع است. به همین خاطر خیلی از صاحبین وب سایت ها اقدام به استخدام شرکت سئو سایت می کنند. استخدام یک شرکت سئو سایت تضمینی برای پیاده سازی فاکتورهای سئو به بهترین نحو است. شرکت دارکوب با برخورداری از کادری حرفه ای ارائه دهنده ی انواع خدمات سئو سایت، طراحی سایت و …. می باشد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز