انتخاب بستر مناسب برای طراحی وب سایت

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=4064

5/5 - (1 امتیاز)

با وجود سیستم های عامل و بستر های مختلف برای وب سایت ها، انتخاب یک بستر مناسب کمی دشوار و گیج کننده است. نکته ی جالب این است که اغلب مردم فکر می کنند که وقتی صحبت از توسعه ی وب می شود باید در این زمینه متخصص باشند. اما در واقع داشتن تخصص برای راه اندازی و یا توسعه ی یک وب سایت ضروری نیست و صاحبان کسب و کار های اینترنتی به جای نگرانی در مورد اینکه چگونه یک وب سایت ایجاد می شود، بهتر است بر روی آنچه که انتظار دارند وب سایتشان ارائه دهد، تمرکز کنند.

در این مقاله ما سعی داریم با در نظر گرفتن جوانب مثبت و منفی بستر های مختلف، انتخاب یک پلتفرم مناسب را کمی آسان تر کنیم.

برای انتخاب یک بستر مناسب برای وب سایت خود بایستی قبل از هر چیز یک هدف مشخص از راه اندازی وب سایت خود داشته باشید و برای خودتان مشخص کنید که برای چه منظوری و چه هدفی اقدام به طراحی وب سایت کرده اید.

با توجه به اینکه رویه ی طراحی سایت روز به روز رو به پیشرفت و تغییر است، بایستی رویه ی طراحی وب سایت خود را به گونه ای انتخاب کنید که بازدیدکنندگان بیشتری را به خود جلب کنید. همچنین بایستی نسبت به رویه ای که پیروی می کنید آگاه باشید، زیرا ممکن است روندی که در پیش دارید مناسب نباشد و باعث ایجاد مشکل در آینده شود.

برای یک طراحی مناسب و خوب بایستی بر روی برخی عناصر حیاتی تمرکز بیشتری داشته باشید تا وب سایتتان تعاملی و کاربر پسند باشد تا کاربران بتوانند آنچه را که می خواهند به راحتی به دست آورند.

انتخاب یک بستر مناسب

برای انتخاب یک پلتفرم مناسب برای طراحی سایت خود دو راه پیش رو دارید. یا می توانید این کار را به شرکت های معتبر واگذار کنید و یا اینکه خودتان اقدام به ایجاد وب سایت مورد نظرتان کنید.

اگرچه برای راه اندازی یک وب سایت توسط خودتان نیازی به دانش کد نویسی ندارید، اما باید نسبت به پلتفرم های مختلف به منظور یک انتخاب درست آگاهی داشته باشید.

پلتفرم های طراحی وب سایت

در این بخش از مقاله قصد برخی از پلتفرم های طراحی سایت و محبوبترین آنها یعنی وردپرس را مورد بررسی قرار دهیم.

  • وردپرس

یکی از محبوب ترین بستر های طراحی وب سایت، پلتفرم وردپرس می باشد. وردپرس در سال 2003 راه اندازی شد و یکی از قدیمی ترین سیستم های عامل طراحی سایت می باشد.

وردپرس یک نرم افزار منبع باز و سیستم مدیریت محتوا است که دارای گزینه های زیاد و شگفت انگیزی برای  ساخت یک سایت و یا وبلاگ می باشد.

وردپرس به گونه ایست که هم مبتدیان و افراد متخصص و حرفه ای می توانند از آن استفاده کنند و بیش از 25% از وب سایت های سراسر دنیا را در اختیار خود دارد.

تعداد زیاد قالب ها و افزونه ها، وردپرس را بسیار انعطاف پذیر و محبوب کرده است. بسیاری از این افزونه ها رایگان هستند و برای مشاغلی که بودجه ی زیادی برای هزینه ندارند، بسیار مناسب است.

اصطلاح “نرم افزار منبع باز” به این معنی است که کد منبع اصلی یک نرم افزار به طور آزاد در جهان باز است و می تواند توزیع مجدد و اصلاح شود.

وردپرس تقریباً 60 میلیون وب سایت را در سراسر جهان پشتیبانی می کند.

می توانید با استفاده از Woocommerce یک پلتفرم تجارت الکترونیک داشته باشید و یک وب سایت یا وبلاگ استاندارد ایجاد کنید و شروع به فروش محصولات خود به صورت آنلاین نمایید.

در وردپرس رابط کاربری بسیار ساده و بصری است. وردپرس قابلیت سفارشی سازی را برای افرادی که خواهان طراحی های منحصر به فردی هستند، نیز دارد.

WordPress را می توانید بر روی هر میزبان وبی نصب کنید و می توانید آن را از یک میزبان به میزبان دیگر منتقل کنید. این در حالیست که سایر سیستم های عامل وب سایت این اجازه را به شما نمی دهند. به طور مثال اگر یک وب سایت در Wix و یا Squarespace ایجاد کنید، در صورت تمایل به تغییر مکان، محبورید وب سایت خود را بر روی یک پلتفرم دیگر بازسازی کنید.

وردپرس بهینه سازی برای موتور های جستجوگر را ساده می کند زیرا به خودکار سازی روند سئو کمک می کند.

موتور های جستجوگر بزرگی مانند یاهو و گوگل، می توانند وب سایت های ساخته شده توسط پلتفرم وردپرس را بهتر نمایه سازی کنند. این امر می تواند باعث رتبه بندی بهتر سایت شود. شما می توانید کنترل کاملی در مورد بهنیه سازی وب سایت خود داشته باشید. Yoast یک افزونه ی رایگان سئو در وردپرس است که به بهینه سازی سایت کمک می کند.

مزایای استفاده از وردپرس

استفاده از وردپرس مزایای زیادی دارد، اما به طور خلاصه:

  1. آزادی طراحی و انعطاف پذیری بالا
  2. عملکرد های نامحدود و قابلیت های توسعه
  3. سازگاری با تجارت الکترونیک
  4. عالی برای سئو

معایب استفاده از وردپرس

  1. در حالیکه استفاده از این پلتفرم رایگان است، اما برای تهیه ی دامنه و هاستینگ بایستی مبلغی را پرداخت کنید.
  • Wix

یکی دیگر از پلتفرم های وب سایت، Wix می باشد که به دلیل کاربری آسانی که دارد و تنها با کشیدن و رها کردن انجام می شود، طی سال های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است. برای ایجاد یک وب سایت با استفاده از این بستر نیاز به دانش فنی خاصی ندارید. Wix تعداد زیادی الگو ارائه می دهد که با استفاده از آنها می توانید یک وب سایت خوب راه اندازی کنید.

برای راه اندازی یک وب سایت با استفاده از Wix نیاز به هزینه ی زیادی ندارید و با اندکی سرمایه گذاری در این زمینه می توانید صاحب یک وب سایت کارآمد و عالی شوید.

برای دیدن عملکرد وب سایتتان روی این پلتفرم، Wix این امکان را به شما می دهد تا برای امتحان وب سایتی به صورت رایگان بسازید.

در Wix تمام برنامه های وب سایت شامل میزبانی وب است. برخی از برنامه ها شامل یک دامنه ی رایگان برای سال اول و امکان داشتن فروشگاه اینترنتی است. اما اگر خواهان سفارشی سازی در Wix هستید، متأسفانه در این زمینه Wix یک مقدار محدودیت دارد. اما در نهایت استفاده از وب سایت های ایجاد شده در آن آسان و ساده است.

  • Squarespace

Squarespace بر روی مشاغل نو پا، به ویژه آنهایی که توسط یک نفر راه اندازی شده اند، تمرکز دارد.

قالب های این پلتفرم عموماً بسیار شیک هستند و برای عکاسان و هنرمندان و موسیقی دانان و وبلاگ نویسان می تواند گزینه ی خوبی باشد.

سفارشی سازی های پیشرفته در این پلتفرم کمی محدودیت دارد. اما اگر به دنبال یک طراحی ساده هستید، می تواند گزینه ی خوبی باشد.

خلاصه

همانطور که پیشتر گفتیم انتخاب یک بستر مناسب برای طراحی سایت به همان اندازه که مهم است می تواند گیج کننده نیز باشد. به همین دلیل پیشنهاد ما اینست که انتخاب پلتفرم مناسب برای طراحی وب سایت خود را پس از دریافت نیاز های کامل کارفرمای لازمه به شرکت های با سابقه و معتبری نظیر دارکوب که تجربه ی کار با اکثر پلتفرم ها را دارند، بسپارید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز