انواع لینک سازی داخلی و خارجی

نوشته شده توسط فائزه محمودی فرد

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=13807

5/5 - (7 امتیاز)

امروزه هر کسب و کاری برای شناخته شدن و تبلیغات دارد.

بهترین فضا برای تبلیغات نیز اینترنت می باشد و بهترین محیط برای استفاده ی موثر وب سایت می باشد. وب سایتی مناسب تر است که دارای هاست داخلی با شد که در صورت قطعی اینترنت و قابل دسترس نبودن سایت های با هاست خارجی بتوانید همچنان فعالیت نمایید. بنابراین افراد پس از طراحی وب سایت برای کسب و کار خود لازم است آن را برای موتورهای جست و جو بهینه سازی نموده و از روش های سئو و تبلیغات استقاده نمایند. یکی از روش های تبلیغات و بالا بردن ترافیک سایت بک لینک سازی می باشد. لینک سازی دارای روش های مختلفی می باشد.

انواع لینک سازی داخلی و خارجی

در این مقاله قصد داریم در مورد انواع لینک سازی داخلی و خارجی صحبت نماییم برای آشنا شدن با لینک سازی و روش های آن تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

بک لینک چیست؟

در این مقاله سعی می کنیم شما را با بک لینک و انواع آن آشنا کنیم. قبل از هر چیز توضیح می دهیم که بک لینک چیست؟ زمانی که یک وب سایت به وب سایت دیگر لینک می دهد، می گوییم یه بک لینک ساخته شده است. از آن جا که بک لینک باعث می شود کاربران به سایت شما وارد شوند بنابراین نام دیگر بک لینک، لینک ورودی می باشد. از طرفی بک لینک باعث خارج شدن کاربران از وب سایتی که در آن حضور دارند می شودبه آن لینک خارجی هم گفته می شود. در واقع بک لینک یکی از عناصر مهم در سئو می باشد.

لینک سازی داخلی و خارجی

مهم ترین بخش سئو خارجی در بهینه سازی موتورهای جست و جو لینک سازی داخلی و خارجی می باشد. به لینک هایی که کاربر را به در صفحه ی دیگری در همان دامنه می برند لینک سازی داخلی می گویند. با استفاده از لینک سازی داخلی می توان سراسر سایت را به هم متصل نمود. این ویژگی باعث می شود کاربران بهتر صفحه های وب سایت شما را ببینند. لینک سازی داخلی باعث می شود سایت بهتر رتبه بندی شود. لازم است یک سایت دارای شبکه ی لینکسازی مرتبی باشد تا موتورهای جست و جو بتوانند سایت را جست و جو کنند. عنکبوت های موتورهای جست و جو باید بتوانند همه ی صفحه های سایت شما را پیدا کنند و آن ها را در پایگاه داده خود ذخیره نمایند. با توجه به این موضوع لینک سازی داخلی میزان پتانسیل رتبه بندی سایت را برای هر صفحه افزایش می دهد. لینک سازی خارجی عبارت است از لینک هایی که از وب سایت ما به وب سایتی دیگر و یا از وب سایتی دیگر به وب سایت ما وارد می شوند.

انواع بک لینک

ساختن بک لینک کار چندان راحتی نیست ولی با استفاده از ابزارهای درست و داشتن مهارت های لازم می توانید به راحتی برای سایت خود بک لینک بسازید. در این بخش انواع بک لینک را معرفی می کنیم.

  • بک لینک فالو: گونه ای از بک لینک ها بک لینک فالو نام دارند، این نوع از بک لینک ها ارزش سئویی لینک را به طور کامل به سایت هدف انتقال می دهند.
  • بک لینک نوفالو: بک لینک های نوفالو برعکس بک لینک های فالو هستند و ارزش سئویی لینک را به سایت هدف انتقال نمی دهند.
  • لینک های داخلی: یکی از ساده ترین روش های لینک سازی، لینک های داخلی هستند در واقع لینک های داخلی به این دلیل ساده ترین روش لینک سازی هستند که کنترل آن ها به دست خودتان می باشد.
  • بک لینک های محتوایی: با نوشتن محتوای با کیفیت و ارزشمند در سایت بک لینک محتوایی ایجاد می شود. در صورتی که محتوای سایتی خوب و با کیفیت باشد در سایت های دیگر به اشتراک گذاشته می شود و این باعث می شود سایت شما بک لینک های زیادی دریافت نماید.
  • بک لینک کلمات کلیدی: بهترین بک لینک مربوط به بک لینک داده شده به نام برند می باشد، زیرا گوگل نیاز دارد تشخیص دهد که آیا برند شما جست و جو می شود یا نه. بهتر است علاوه بر ایجاد بک لینک بر روی کلمات کلیدی، به کلمات نزدیک به کلمات کلیدی نیز بک لینک بدهید.
  • بک لینک سازی در شبکه های اجتماعی: شما می توانید لینک سایت خود را همراه با پست هایی که در شبکه های مجازی قرار می دهید منتشر نمایید. با این کار می توانید لینک دریافت کنید و ترافیک سایت خود را افزایش دهید.
  • بک لینک خارجی: لینک هایی که به دامنه ی دیگری اشاره دارند، لینک خارجی می باشند. در صورتی که لینک سایت شما در سایتی دیگر قرار بگیرد، یک لینک خارجی برای آن سایت می باشد و برای سایت شما یک بک لینک خارجی است. زمانی که می خواهید از لینک های خاجی استفاده نمایید باید از عبارت های توصیفی مرتبط با آن صفحه استفاده نمایید تا محتوای لینک را کاربران و الگوریتم های جست و جو بتوانند درک کنند.
  • بک لینک کامنتی: یکی از راحت ترین و متداول ترین روش برای ساخت بک لینک، بک لینک کامنتی می باشد. این روش به این صورت است که شما با قرار دادن کامنت در سایت می توانید به سایت خود لینک دهید.بک لینک پروفایلی: لینک هایی که شما با ثبت نام در یک وب سایت می توانید برای سایت خود تهیه نمایید، از نوع بک لینک پروفایلی می باشند.
  • رپورتاژ آگهی: یکی از گران ترین نوع بک لینک ها، رپورتاژ می باشد. اما در عین گرانی یکی از بهترین نوع بک لینک ها که سرع سایت را نیز افزیش می دهد مربوط به رپورتاژ آگهی می باشد. روش رپورتاژ آگهی به این صورت است که شما یک متن را به یک وب سایت می دهید و آن وب سایت در آن متن به سایت شما لینک می دهد.
  • بک لینک فرومی: بک لینک های فرومی در انجمن ها یا فروم های وب سایت ها ساخته می شوند. طبق این روش می توانید در مباحث مرتبط با حوزه ی کاریتان شرکت نمایید و در آنجا به وب سایت خود لینک دهید.

سئو چیست؟

سئو سایت به معنای بهینه سازی موتورهای جست و جو می باشد. در واقع به مجموعه اقداماتی که برای بهبود رتبه ی سایت در موتورهای جست و جو انجام می شود، سئو گفته می شود. در صورتی که رتبه ی یک وب سایت در موتورهای جست و جو بالا باشد بازدید کننده های زیادی را جذب می کند که این خود باعث افزایش فروش سایت می شود. الگوریتم های گوگل در سئو ترتیب ظاهر شدن نتایج برای هر جست و جو را مشخص می کنند. با توجه به این که انسان ها و نیاز های آن ها تغییر می کند، الگوریتم های گوگل نیز در حال پیشرفت هستند. موتورجست و جوی گوگل از معیارهای خاصی مانند استفاده از کلمات کلیدی سئو، تاریخچه و اعتبار صفحه و دامنه، راحت بودن استفاده از وب سایت و … در رتبه بندی استفاده می کنند. بنابراین در هنگام بهینه سازی محتوا و سایت باید به همه ی بخش های سئو داخلی، سئو خارجی و سئو تکنیکال توجه نمود و بهینه سازی وب سایت را بر اساس تغییرات الگوریتم ها پیش برد.

انواع سئو

در این قسمت برای درک بهتر مفهوم بهینه سازی سایت در موتورهای جست و جو شما را با انواع سئو آشنا می کنیم.

  • سئو داخلی: همه ی اعمالی که روی سایت خود انجام می دهید مانند: تولید محتوای مفید، افزایش سرعت سایت، ساخت لینک های داخلی و بهبود تجربه ی سایت به سئوی داخل سایت مربوط می شوند. نام دیگر سئوی داخل سایت، سئوی داخلی می باشد.
  • سئو خارجی: سئوی خارجی یا سئوی خارج سایت شامل دریافت لینک از دیگر وب سایت ها برای نمایش اعتبار و ارزش وب سایت به موتورهای جست و جو می باشد در صورتی که لینک سایت شما در سایت های دیگر قرار بگیرد به این معناست که اعتبار بیشتری نزد گوگل دارد. در سئوی داخلی شما روی سایت خودتان کار می کنید ولی در سئوی خارجی سعی می کنید تعداد و کیفیت لینک های ارجاعی به سایت خود در سایر سایت ها را افزایش دهید.
  • سئو تکنیکال: به مجموعه اقداماتی که فرآیند خزش و ایندکس شدن صفحات سایت توسط گوگل را ساده می کنند سئو تکنیکال یا سئو فنی گفته می شود. مواردی چون: ساخت نقشه ی سایت، افزایش سرعت سایت، ریسپانسیو نمودن سایت، بهینه سازی سایت و … به سئوی تکنیکال مربوط می شوند.
  • سئو کلاه سفید: به مجموعه روش هایی که مطابق با استاندارد الگوریتم های گوگل هستند سئو کلاه سفید گفته می شود. در واقع بهترین روش برای بالا بردن رتبه ی سایت استفاده از روش سئوی کلاه سفید می باشد.
  • سئو کلاه سیاه: سئوی کلاه سیاه بر عکس سئوی کلاه سفید است و به استفاده از روش های غیر قانونی برای بالا بردن رتبه ی سایت در گوگل سئو کلاه سیاه گفته می شود. استفاده از روش های مبنی بر سئوی کلاه سیاه دوامی ندارند و باعث می شوند بعد از مدتی سایت از طرف گوگل جریمه شود.
  • سئو کلاه خاکستری: سئوی کلاه خاکستری شامل مجموعه ای از روش هاست که اگر گوگل متوجه شود برای سایتی از آن ها استفاده شده است سایت را جریمه می کند. در واقع سئوی کلاه خاکستری شامل تکنیک هایی است که شبیه به سئوی کلاه سیاه هستند.

خدمات سئو

به مجموعه فعالیت هایی که در داخل و یا در خارج از سایت برای قرار گرفتن کلمات کلیدی در صفحه ی اول موتور جست و جو انجام می شود، خدمات سئو گفته می شود. البته مجموعه ی خدمات به دو دسته تقسیم می شوند.به مجموعه ی خدماتی که با بهره گیری از قوانین و استانداردهای موتورهای جست و جو انجام می شوند، خدمات سئوی سفید گفته می شود. خدمات سئوی سفید شامل روش های بهینه سازی وب سایت هاست که قوانین موتورهای جست و جو را رعایت نموده است و ماندگاری بالایی دارد. در مقابل به فعالیت هایی که با استفاده از روش های غیر استاندارد قصد فریب دادن موتورهی جست و جو را دارند، و به طور موقت رتبه ی سایت را بالا می برند، خدمات سئوی سیاه نام دارند. خدمات سئوی سیاه دارای عمر کوتاهی می باشند و سایت هایی که برای بهیه نمودن سایت خود از این روش استفاده نموده اند توسط موتور جست و جوی گوگل جریمه می شوند.

تاثیر لینک سازی بر سئوی سایت

یکی از اصلی ترین پایه های تکنیک های سئو لینک سازی می باشد. با بروزرسانی الگوریتم های گوگل قوانین لینک سازی نیز تغییر می کنند. برای کسب و کارهای اینترنتی بک لینک سازی بسیار ضروری می باشد. در واقع یکی از پر طرفدارترین روش ها برای افزایش بازدید سایت لینک سازی می باشد. همانطور که پیشتر بیان شد انواع لینک سازی به دو صورت لینک سازی داخلی و لینک سازی خارجی انجام می شود. لینک سازی داخلی مربوط به صفحات داخلی سایت شما و در صفحات سایت شما انجام می شودبه نحوی که از یک صفحه به صفحه دیگر همان دامنه لینک داده می شود. اما هدف از ثبت بک لینک است که باعث افزایش ورودی سایت و افزایش اعتبار سایت می شود. به دریافت لینک از سایت های دیگر به سایت ما، لینک بیلدینگ می گویند. هدف از ساختن لینک های داخلی، شناساندن محتوای جدید به گوگل می باشد. در صورتی که یک وب سایت فاقد لینک خارجی و داخلی باشد از نظر گوگل یک سایت بن بست می باشد. لینک سازی خارجی نیز باعث محبوب شدن سایت شما از نظر گوگل می شود. سایت هایی که دارای محتوای مفید و با کیفیتی هستند، از نظر گوگل بهتر می باشند. هر چه یک سایت معتبرتر باشد سایت های بیشتری به آن لینک می دهند و گوگل رتبه ی بالاتر و بهتر را به سایتی می دهد که دارای تعداد بک لینک های بیشتری می باشد. بنابراین لینک دهی در سئو تاثیر زیادی دارد.

آموزش بک لینک سازی

یکی از فاکتورهای مهم در سئو و بهینه سازی سایت ساخت بک لینک رایگان می باشد. بیشتر افراد گمان می کنند برای خرید بک لینک و خرید رپورتاژ آگهی باید هزینه ی زیادی را بپردازند در صورتی که اینگونه نیست و می توانید برای سایت خودتان بک لینک بسازید. هدف از ساختن بک لینک این است که بتوانید در کلمات کلیدی به رتبه ی اول گوگل برسید. بنابراین لازم است کلمات کلیدی را به درستی انتخاب نمایید. لازم است محتوای کامل و با کیفیتی را برای سایت خود ایجاد نمایید چراکه یکی از فاکتورهای مهم در سئو و بهینه سازی سایت این است که محتوای با کیفیتی را برای سایت خود تولید نمایید. روش های زیادی برای ساخت و دریافت بک لینک وجود دارد که می توانید در دوره های مربوط به آموزش بک لینک سازی شرکت نموده و بهترین روش برای بک لینک سازی را بیاموزید. ساخت بک لینک به سه دسته ی کلاه سفید، کلاه سیاه و کلاه خاکستری می باشد. زمانی که دیگران به صورت کاملا طبیعی به سایت شما لینک می دهند می گوییم دریافت بک لینک به روش کلاه سفید است. لینک هایی که از روش کلاه سفید دریافت می شوند بسیار با کیفیت هستند. در روش لینک سازی کلاه سیاه از روش های غیر قانونی برای ساختن بک لینک استفاده می شود. در صورتی که از روش کلاه سیاه استفاده نمایید ممکن است سایتتان جایگاهش را از دست بدهد و گوگل سایتتان را پنالتی کند و از نتایج گوگل حذف نماید. بنابراین توصیه می کنیم هرگز از روش کلاه سیاه استفاده نکنید.

معیارهای مهم در ساخت بک لینک

برای این که بتوانید بک لینک های با کیفیتی را برای سایت خود بسازید لازم است فاکتورها و اصول مهم در ساخت بک لینک را رعایت نمایید. در ادامه قصد داریم شما را با مهم ترین نکات که در هنگام ساخت بک لینک باید به آن ها توجه نمایید را بیان کنیم:

  • تولید محتوا: لازم است برای سایت خود محتوای با کیفیتی را تولید نمایید. سعی کندد محتوایی را که برای سایت خود تولید می کنید، کامل تر از محتوای سایر رقیب هایتان باشد. بنابراین لازم است قبل از شروع به تولید محتوا برای سایتتان، محتوای رقبایتان را بررسی نمایید. از ویدیو و تصاویر در محتوایتان استفاده نمایید. سعس کنسد به سایت هایی که دارای اعتبار بالایی هستند لینک بدهید. بحث لینک سازی داخلی را رعایت نمایید و در محتوایتان به مقالات زیادی لینک بدهید.
  • رعایت اصول سئو: قبل از این که شروع به ساخت بک لینک نمایید، حتما تمام اصول سئو داخلی را رعایت نمایید. مجموعه نکاتی که باید در داخل سایت رعایت نمایید تا سایتتان برای موتورهای جست و جو بهینه شود، مربوط به سئو داخلی می باشد. مانند: تولید محتوای سئو شده، بهینه سازی سرعت سایت، استفاده از هاست با کیفیت، لینک دادن به منابع و … .
  • استفاده از روش های مختلف لینک سازی: بهتر است که تنها با یک روش برای سایت خود لینک نسازید. یکی از اشتباهات رایج بسیاری از افراد این است که تنها با یک روش برای سایت خود لینک می سازند. یکی دیگر از اشتباهات رایج افراد این است که تنها برای یک صفحه از سایت خود لینک می سازند، این کار باعث می شود تاثیر لینک هایی که می سازید کم شود و در نهایت گوگل در نتایج خود سایت شما را حذف کند.

سخن پایانی

در این مقاله درمورد انواع لینک سازی داخلی و خارجی صحبت نمودیم. همچنین بیان شد که یکی از روش های بسیار مهم در سئو برای بالا بردن تعداد بازدید سایت لینک سازی می باشد. بنابراین لازم است پس از ساختن سایت به فکر بهینه سازی آن و لینک سازی برای آن باشید چرا که در صئرت افزایش بازدید سایت احتمال افزایش فروش سایت نیز بیشتر می شود. پس لاطم است در دوره های آموزش سئو سایت و آموزش بک لینک سازی شرکت نمایید. شرکت طراحی سایت دارکوب در آموزشگاه دارکوب این مباحث را آموزش داده است امیدوارم از آن ها استفاده نمایید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز