بازاریابی اینترنتی از طریق گوگل مپ

نوشته شده توسط میلاد سبزی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=18685

مجموعه دارکوب
4.4/5 - (13 امتیاز)

بازاریابی از طریق گوگل مپ یکی از روش های دیجیتال مارکتینگ است، که به رشد بازاریابی محلی و افزایش مشتریان کمک می کند. از آنجایی که امروزه تعداد بسیار زیادی از مردم از گوگل برای یافتن محصولات یا خدمات مورد نیاز خود استفاده می نمایند، یکی از راه های افزایش ترافیک و جذب مشتری از طریق گوگل ثبت مکان در گوگل مپ می باشد، با استفاده از گوگل مپ مارکتینگ میتوان از طریق جستجو محلی کاربران زیادی را جذب وب سایت کرد، علاوه بر آن بازاریابی از طریق گوگل مپ میتواند به بهبود سئو وب سایت نیز کمک کند.

گوگل مپ چیست؟

گوگل مپ وب سرویسی می باشد که اطلاعات دقیقی در مورد مناطق جغرافیایی مختلف را در اختیار کاربران قرار می دهد و می توان گفت یک نقشه آنلاین، قدرتمند و رایگان می باشد که محل دقیق مکان های مختلف مانند: پمپ بنزین ها، شرکت ها، رستوران ها، مجموعه های ورزشی و … را بر روی نقشه به طور دقیق نمایش می دهد. یکی دیگر از قابلیت های این وب سرویس ارائه نقشه راه به صورت ماهواره ای برای مسیریابی بهتر است، تا افراد در سر تا سر دنیا بتوانند مکان مورد نظر خود را به کمک گوگل مپ راحت تر پیدا کنند.

منظور از بازاریابی اینترنتی چیست؟

بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ یک روش تبلیغاتی است که به صورت آنلاین بر روی اینترنت با استفاده از ابزار های مختلف دیجیتالی انجام میگیرد، و به طور کلی علمی است که از طریق آن میتوان کسب و کار خود را در فضای دیجیتال گسترش داد و حرفه خود را به افراد بیشتری معرفی کرد. دیجیتال مارکتینگ یکی از بهترین روش ها برای افزایش فروش به حساب می آید و به کسب و کار ها کمک می کند تا با استفاده از روش های مختلف بازاریابی اینترنتی محصول یا خدمات خود را به کاربران معرفی کنند و از این راه مشتریان خود را افزایش دهند. این کار با استفاده از ابزار و تکنیک هایی مانند سئو و بهینه سازی، تبلیغات در شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام، بازاریابی محتوایی، تبلیغات کلیکی و سایر روش ها انجام می شود.

یکی از بهترین شرکت های ارائه دهنده خدمات دیجیتال مارکتینگ شرکت دارکوب می باشد. دارکوب در کنار خدمات طراحی وب سایت و سئو سایت خدمات مربوط به بازاریابی دیجیتال را با بالاترین کیفیت و پایین ترین قیمت به کاربران ارائه می نماید. این مجموعه تمامی خدمات مربوط به به بازاریابی اینترنتی نظیر تبلیغات کلیکی، بازاریابی در شبکه های اجتماعی، بازاریابی محتوایی، ارسال ایمیل های تبلیغاتی و دیگر خدمات این حوزه را با بهترین کیفیت در اختیار مشتریان قرار می دهد. جهت مشاوره و برنامه ریز برای دیجیتال مارکتینگ خود کافی است با شماره های این مجموعه تماس حاصل فرمایید.

شرکت دارکوب

 

بازاریابی اینترنتی از طریق گوگل مپ

یکی از روش ها برای دیده شدن کسب و کار، حضور در گوگل مپ می باشد. هرچه رتبه شما در نتایج جستجو محلی در حوزه کاریتان بالاتر باشد حرفه شما بیشتر مورد توجه قرار میگیرد و بیشتر دیده خواهد شد. بازاریابی گوگل مپ به فرآیندی گفته می شود که در آن محل دقیق کسب و کار شما به همراه اطلاعاتی در مورد ساعت کاری، نوع کسب و کارتان ، شماره تلفن و تصاویر محل کارتان در نقشه گوگل به کاربران نمایش داده می شود. این روش یکی از روش های دیجیتال مارکتینگ می باشد که می تواند باعث بهبود جایگاه در نتایج جستجو شود و به مخاطبان شما کمک کند تا مکان کسب و کارتان را راحت تر پیدا کنند. گوگل بر اساس سه شاخص اصلی کسب و کار ها را در نتایج گوگل مپ رتبه بندی می کند این شاخص ها شامل:

  • مرتبط بودن: به معنای آن است که کسب و کار شما تا چه مقدار با آنچه که کاربر جستجو کرده است مطابقت دارد.
  • فاصله: فاصله مکان کسب و کار شما تا جایی که جستجو شکل گرفته است چقدر است.
  • محبوبیت: کسب و کارتان تا چه حد در فضای آنلاین و واقعیت در بین کاربران محبوبیت و طرفدار دارد.

اهمیت بازاریابی گوگل مپ

در جستجو های محلی که در گوگل صورت میگیرد حدود 76 درصد از جستجو ها پس از بازدید مستقیما به خرید تبدیل می شوند. پس نتیجه میگیریم که بالا آوردن مکان در گوگل مپ می تواند تاثیر بسیار مثبتی در رشد ترافیک سایت داشته باشد و مشتریان زیادی را به سمت وب سایت هدایت کند. امروزه بیشتر کاربران برای خرید محصولات و خدمات به موتور جستجو گوگل مراجعه کرده و از کسب و کار های محلی استفاده می نمایند. از این رو هنگامی که گوگل مپ جایگاه خوبی را در موتور جستجو دریافت کند، می تواند از طریق جستجو محلی افراد زیادی را برای خرید کالا یا خدمات به وب سایت هدایت کند. برای بهتر دیده شدن کسب و کارتان پیشنهاد می شود تا ثبت مکان در گوگل مپ انجام شود، تا کاربران راحت تر به شما دسترسی پیدا کنند.

سئو محلی چیست؟

برای قرار گرفتن در رتبه اول گوگل نیاز است تا مجموعه ای از فرآیند ها و فعالیت های مختلف انجام گیرد، یکی از مهم ترین آنها سئو محلی می باشد. سئو محلی به عمل بهینه سازی موتور جستجو برای نتایج محلی گفته می شود و هنگامی که موتور جستجو تشخیص میدهد که هدف از جستجو شما نتایج محلی است و به دنبال مکان یا منطقه خاصی در اطراف خود هستید، نتایج را بر اساس سئو محلی به شما نمایش میدهد. برای مثال اگر به دنبال خرید کیف، کفش، لوازم ورزشی و غیره هستید، گوگل نتایج جستجو محلی و نقشه گوگل را در اختیار شما قرار میدهد. سئو محلی شامل فعالیت هایی است که به منظور افزایش رتبه در نتایج جستجو محلی انجام میشود، تا افراد بیشتری از طریق جستجو محلی وارد وب سایت شما شوند. برای اینکه در نتایج جستجو طبیعی گوگل رتبه خوبی دریافت کنید رعایت نکات مربوط به سئو محلی تاثیر مثبتی بر روی سئو وب سایت شما میگذارد.

بازاریابی محلی چیست؟

بازاریابی محلی نوعی بازاریابی است که در آن تلاش می شود تا مشتریان و خریدارانی که در یک شهر یا محله قرار دارند را جذب نمود. این روش برای تمامی کسب و کار ها مفید می باشد حتا اگر کسب و کار شما کاملا آنلاین باشد همچنان میتوان از این روش استفاده کرد. همچنین این روش یکی از مهم ترین روش ها برای بازاریابی به شمار می آید و نسبت به دیگر روش ها هزینه نسبتا کمتری را ایجاد می کند. بازاریابی محلی برای سئو وب سایت نیز بسیار مفید می باشد زیرا هنگامی که کاربران بیشتری وارد وب سایت شوند ترافیک سایت بالا رفته و موتور جستجو گوگل وب سایت شما را به عنوان یک وب سایت ارزشمند می شناسد و رتبه بهتری به وب سایت اختصاص می دهد.

اعضای مجموعه دارکوب

تکنیک ها و عوامل مهم در گوگل مپ مارکتینگ

برای قرار گرفتن در رتبه های بالا در گوگل مپ لازم است تا از یک سری روش ها و تکنیک ها برای بالا رفتن رتبه استفاده شود، در ادامه با برخی از عوامل موثر در رتبه بندی و تکنیک های گوگل مپ مارکیتنگ آشنا می شوید.

اضافه کردن کسب و کار در گوگل مپ

اولین مرحله برای کسب رتبه های بالاتر، ثبت کردن کسب و کارتان در گوگل مپ می باشد با این کار کسب و کار شما در نتایج گوگل مپ نمایش داده خواهد شد. پس لازم است تا اطلاعات کافی در مورد کسب و کارتان را در گوگل مپ قرار دهید، این کار به منظور بهینه سازی گوگل انجام می شود و سبب می شود تا کاربران درک بهتری از کسب و کار شما داشته باشند. همچنین گوگل هم به کسب و کاری که پروفایل کامل تری داشته باشد رتبه بهتری خواهد داد.

استفاده از تصاویر و قرار دادن اطلاعات

استفاده از تصاویر برای بهینه سازی گوگل مپ بسیار موثر می باشد. بیشتر کاربران به تصاویر علاقمند هستند و قرار دادن عکس در گوگل مپ میتواند توجه کاربران و موتور جستجو را جلب نماید. پیشنهاد می شود از تصاویر با کیفیت و مرتبط با شغلتان استفاده کنید.

بررسی کردن نظرات گوگل

ثبت نظر در گوگل مپ توسط کاربران می تواند باعث بهبود رتبه بندی شما در نتایج شود. همچنین با پاسخ دادن به نظرات کاربران میتوانید جذب بیشتری داشته باشید و با این کار نشان میدهید که کاربران برای شما ارزشمند هستند. این کار سبب می شود تا گوگل به شما اعتبار بیشتری بدهد، زیرا گوگل به خوبی درک میکند که چه کسب و کار هایی به مشتریان و مخاطبان خود اهمیت میدهند.

اضافه کردن کلمات کلیدی محلی به وب سایت

یکی دیگر از کارهایی که برای افزایش رتبه در نتایج محلی و گوگل مپ مارکتینگ انجام می شود، اضافه کردن کلمات کلیدی محلی به وب سایت است. با اضافه کردن کلمات کلیدی مبتنی بر یک مکان شانس شما برای قرار گرفتن در رتبه های برتر افزایش پیدا خواهد کرد.

قرار دادن نقشه گوگل در وب سایت

با قرار دادن نقشه گوگل در وب سایت خود علاوه بر آن که می توانید رتبه وب سایت خود را در نتایج جستجو ارتقا دهید میتوانید به کاربران خود کمک کنید تا مکان کسب و کار شما را راحت تر پیدا کنند. همچنین این کار بر روی سئو محلی نیز تاثیر گذار می باشد.

برند سازی با گوگل

برند سازی یکی از مهم ترین بخش ها برای رشد شرکت یا کسب و کار شما می باشد، به دلیل اینکه ساخت برند تصویری از کسب و کار شما در ذهن مردم می سازد و هرچه فرآیند برند سازی بهتر انجام شود، جلب اعتماد مشتریان را به همراه خواهد داشت و قطعا پیشرفت بیشتری در شغلتان کسب خواهید کرد. برند سازی نوعی فرآیند برای آگاهی بیشتر مردم از محصول و خدمات شما می باشد و به گونه ای تبلیغ کارتان به کاربران است. برند سازی با گوگل می تواند بر روی پیشرفت شما در بازاریابی اینترنتی تاثیر گذار باشد، به طوری که در حال حاضر باید تمرکز اصلی خود را بر روی برند سازی با گوگل بگذارید. برند سازی کمک می کند تا محصول یا خدمات شما برای خرید در الویت مخاطبان قرار گیرد. گوگل به برند ها امتیازات بیشتری اختصاص می دهد و هرچه نقش شما در فضای گوگل پر رنگ تر باشد برند و کسب و کارتان در رتبه های بهتری قرار خواهد گرفت.

آموزش سئو وب سایت به صورت آنلاین و حضوری

برای اینکه بتوانید سئو وب سایتتان را خودتان انجام دهید و رتبه سایت خود را در نتایج جستجو افزایش دهید، نیاز دارید تا تمامی قوانین و اصول سئو وب سایت را به طور کامل بلد باشید تا خدمات سئو را به بهترین شکل انجام دهید. شرکت طراحی سایت، سئو و بهینه سازی دارکوب دارای آموزشگاه فنی حرفه ای می باشد و در این مجموعه آموزش های لازم در حوزه طراحی سایت و سئو سایت را به هنرجویان خود به طور کامل از صفر تا صد آموزش می دهد. این مجموعه با در اختیار داشتن اساتید با سابقه در زمینه سئو و بهینه سازی سایت بهترین آموزش را در اختیار افراد علاقه مند به یادگیری سئو ارائه می نماید، به طوری که پس از اتمام دوره آموزش سئو هنرجویان توانایی این را پیدا میکنند تا وارد بازارهای کاری شوند و پروژه های بهینه سازی و سئو را خودشان انجام دهند. همچنین کلاس های آموزشی مجموعه دارکوب به صورت حضوری و آنلاین برگذار میگردد، تا کسانی نمی توانند به صورت حضوری در دوره های آموزشی شرکت کنند به صورت آنلاین در این دوره ها شرکت نمایند و آموزش های لازم را ببینند.

مجموعه دارکوب

ثبت مکان در اینستاگرام

از آنجایی که امروزه اپلیکیشن اینستاگرام بسیار مورد توجه است و روزانه میلیون ها نفر به این اپلیکیشن مراجعه میکنند، فرصت خوبی برای کسب و کار ها به وجود آمده است تا حرفه خود را در اینستاگرام معرفی نمایند. برای معرفی کسب و کار در اینستاگرام راه های متفاوتی وجود دارد و به روش های مختلف میتوانید کسب و کار خود را در این پلتفرم به دیگر کاربران معرفی کنید. از طریق انتشار فیلم و عکس، ایجاد هشتگ و ثبت مکان در اینستاگرام میتوانید با افراد بیشتری تعامل برقرار کنید. ثبت مکان در اینستاگرام میتواند یک استراتژی قدرتمند برای مشاغل مختلف باشد. با اضافه کردن موقعیت مکانی در پست ها و استوری ها حرفه خود را به افراد بیشتری معرفی می کنید و افراد بیشتری را جذب کسب و کار خود خواهید کرد.

ثبت مکان در اسنپ

امروزه افراد زیادی از خدمات ارائه شده توسط شرکت اسنپ درحال استفاده هستند از سرویس های حمل و نقل گرفته تا سفارش غذا و خرید از فروشگاه اینترنتی اسنپ. اسنپ به دلیل اینکه تعرفه پایین تری نسبت به دیگر پلتفرم های تاکسی های اینترنتی دارد توانسته طرفداران زیادی را جذب کند. ثبت مکان در اسنپ میتواند به کسب و کارتان کمک زیادی کند و باعث شود تا کاربران خیلی راحت، تنها با یک جستجو ساده به شما دسترسی پیدا کنند. از مزایای دیگر ثبت مکان در اسنپ این است که نرم افزار هایی که از سیستم نقشه استفاده می کنند، میتوانند به مکان کسب و کار شما دسترسی داشته باشند و علاوه بر اسنپ دیگر پلتفرم ها نیز میتوانند شما را در نقشه جستجو کنند. همچنین ثبت محل کارتان در این پلتفرم به رانندگان کمک میکند تا راحت تر مسیر خود را برای رساندن افراد به محل کارتان پیدا کنند.

تبلیغات در گوگل

گوگل یکی از شبکه های قدرتمند و گسترده در سر تا سر دنیا می باشد و روزانه میلیون ها نفر برای یافتن پاسخ سوالات خود، خرید محصول یا خدمات، تحقیق در مورد موضوعات مختلف و … به گوگل مراجعه می کنند، بنابراین بازاریابی با گوگل میتواند تاثیر زیادی در افزایش ترافیک سایت داشته باشد. شرکت گوگل نیز به مشاغل مختلف این امکان را داده است تا از این بستر برای تبلیغ کسب و کار خود استفاده نمایند. با در نظر گرفتن تعداد زیاد بازدید کنندگان گوگل انجام تبلیغات در این شبکه گسترده فرصت بسیار خوبی برای کسب و کار ها می باشد تا از این طریق کاربران بیشتری را جذب کنند و درآمد خود را افزایش دهند.

گوگل ادز یا گوگل ادورز یک سیستم تبلیغاتی برای تبلیغ در گوگل می باشد که به ازای هر کلیک باید هزینه ای را پرداخت کرد. این روش از تبلیغات، به تبلیغات کلیکی معروف است و راهی آسان و سریع برای افزایش ورودی وب سایت است. با تبلیغات کلیکی در گوگل ادز وب سایت شما در رتبه های اول نتایج جستجو کلمه کلیدی انتخاب شده نمایش داده می شود. در این روش ابتدا عبارت کلیدی مورد نظر انتخاب می شود و سپس هزینه ای به ازای هر کلیک پرداخت می شود، که با توجه به کلمه کلیدی انتخاب شده هزینه قابل پرداخت متفاوت است و در آخر وب سایت بر اساس عبارت کلیدی انتخاب شده در رتبه های اول به کاربران نمایش داده می شود. وب سایت های که از تبلیغات کلیدی گوگل ادز استفاده میکنند وب سایت آنها با برچسب ادز به کاربران نشان داده می شود.

تبلیغات اینترنتی رایگان

در فضای اینترنت وب سایت هایی برای ثبت آگهی رایگان و معرفی محصول یا خدمات مشاغل مختلف به کاربران وجود دارند. ثبت آگهی در این نوع از وب سایت ها می تواند تاثیر خوبی در افزایش مشتری و افزایش درآمد داشته باشد. برای کسب و کار هایی که به تازگی بازاریابی اینترنتی را آغاز کرده اند معرفی خدمات یا محصولاتشان از این طریق می تواند بسیار مفید باشد، اما توجه داشته باشید برای ثبت آگهی تبلیغاتی، از وب سایت های معتبر و پر بازدید استفاده نمایید.

یکی از بهترین وب سایت ها برای تبلیغات اینترنتی رایگان و ثبت آگهی، وب سایت رایگان بفروش یا Sellfree.ir است که در آن به صورت کامل رایگان می توانید آگهی مربوط به حرفه خود را منتشر کنید. همچنین با ثبت آگهی در این وب سایت بک لینک رایگان دریافت می کنید که بر سئو شما تاثیر مثبت می گذارد و با ویژه سازی آگهی خود با کمترین هزینه، آگهی شما در جای مخصوص بالاتر از دیگر آگهی ها قرار میگیرد و باعث می شود آگهی شما تعداد بازدید بیشتری را دریافت کند.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز