تأثیر عکس بر روی سئو

نوشته شده توسط رومینا نظری

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=4365

4.4/5 - (14 امتیاز)

در دنیای رقابتی تجارت الکترونیک، کیفیت تصاویر محصول نقش مهمی در افزایش فروش آنلاین دارد. از آنجایی که بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) یک محرک کلیدی برای دید وب سایت و ترافیک ارگانیک است، بهینه سازی تصاویر محصول برای مشاغل تجارت الکترونیک ضروری است. این مقاله به بررسی اهمیت تصاویر با کیفیت بالا در سئو می‌پردازد و نکات ارزشمندی را برای بهبود سئو و افزایش فروش ارائه می‌کند. علاوه بر این، ما به کاربرد Deep-image.ai، تقویت‌کننده عکس مبتنی بر هوش مصنوعی، برای بهینه‌سازی تصاویر محصول و به حداکثر رساندن تأثیر آن بر SEO و موفقیت تجارت الکترونیک خواهیم پرداخت.

عکاسی سهام

به طور معمول، منظور از عکاسی، تهیه ی عکس ها و تصاویری تحت یک مجوز پرداختی و یا رایگان و بدون حق امتیاز می باشد. این بدان معناست که یک شرکت که مجوز دارد به یک عکاس و یا یک آژانس تولید کننده ی عکس مبلغی را پرداخت می کند و به آنها اجازه و امکان استفاده ی آزادانه از عکس ها را می دهد و آنها این حق را دارند که تحت این مجوز از عکس ها استفاده کنند. آژانس های عکاسی تحت یک مجوز حق فعالیت دارند. این مجوز به آژانس های عکاسی و عکاسان این اجازه را می دهد تا در مورد نرخ ها، اندازه ی تصاویر و تعداد دفعاتی که عکس ها می توانند استفاده شوند، نسشت و گفتگو داشته باشند.

شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب

شرکت دارکوب

شرکت دارکوب با بیش از 20 سال تجربه در زمینه طراحی سایت حرفه ای و خدمات سئوی خوب و تولید قالب های آماده فعالیت دارد. شرکت دارکوب با جدید ترین متد های روز دنیا وب سایت شما را سئو می کنند. اگر می خواهید خودتان سایت خود را سئو کنید میتوانید در کلاس های سئو آموزشگاه دارکوب شرکت کنید و تنها با 20 ساعت کلاس و با کمترین هزینه سئو یاد بگیرید.

شرکت دارکوب با مجهز ترین تیم عکاسی خود میتوانند از شما عکس با کیفیت بالا بگیرند و در وب سایت شما قرار دهند.

آنچه که در مورد عکس ها و سئو بایستی بدانیم

وقتی به فاکتور های مهم سئوء مرتبط به عکس ها نگاهی بیاندازیم، متوجه خواهیم شد که گوگل قادر به خواندن منبع عکس ها و یا برچسب گذاری عناوین عکس هایی که شما استفاده کرده اید، نمی باشد. موارد و عوامل دیگری در رابطه با عکس ها وجود دارند که الگوریتم جستجو به آنها نگاه می کند. به عنوان مثال، تصاویر بایستی بهینه سازی شوند. این بدان معناست که تصاویر، سیگنال های مربوطه را به جستجو و بقیه ی صفحه منتقل می کند. این موضوع شامل نام عکس، متن alt، توضیحات و عنوان عکس می باشد.

صفحات وب سایتی که تصاویری دارند، در SERP بهتر ظاهر می شوند و حذف تصاویر کاهش شدید کیفیت محتواء را به همراه دارد. علاوه بر اینها، گوگل تصاویر برند خودش را به بقیه ترجیح می دهد. اما تا کنون در مورد اینکه چگونه سئو تصاویر را می خواند، صحبتی نشده است. استفاده از تصاویر در صفحات وب باعث جذب مشتریان و افزایش نرخ کلیک یک سایت می شود. میزان جذب و درگیری مشتری قابل اندازه گیری می باشد. این موضوع بر اساس داده های منطقی سنجیده می شود و نه بر اساس پیوند ها.

نحوه ی استفاده از عکس ها در سئو

بهترین استفاده از عکس ها زمانی اتفاق می افتد که در نحوه ی استفاده از آن یک استراتژی وجود داشته باشد. وقتی صحبت از سئو به میان می آید، تصاویر با کیفیت بالا صرفاً پیشرفت های زیبایی شناختی نیستند. آنها به طور قابل توجهی به رتبه بندی موتورهای جستجو و تجربه کاربر کمک می کنند. موتورهای جستجو، وب‌سایت‌هایی را با تصاویری جذاب، مرتبط و با وضوح بالا در اولویت قرار می‌دهند، زیرا باعث افزایش تعامل کاربر و کاهش نرخ پرش می‌شوند. از جمله تگ‌های alt توصیفی، نام فایل‌های مرتبط و بهینه‌سازی اندازه فایل‌های تصویری نیز نقش مهمی در بهبود سئو و عملکرد کلی وب‌سایت دارند. علاوه بر این، تصاویر با کیفیت بالا پتانسیل جذب لینک های ورودی از سایر وب سایت ها را دارند که با افزایش اعتبار و دید وب سایت، سئو را بیشتر افزایش می دهد. با سرمایه گذاری بر روی تصاویر بصری جذاب و بهینه شده، کسب و کارهای تجارت الکترونیک می توانند حضور آنلاین قانع کننده ای ایجاد کنند که هم موتورهای جستجو و هم مشتریان بالقوه را مجذوب خود می کند.

بهینه سازی متادیتای تصویر و تگ های Alt

برای بهبود سئو، بهینه سازی متادیتای تصویر و تگ های alt ضروری است. فراداده شامل نام فایل‌ها، زیرنویس‌ها و توضیحات است که باید مختصر، غنی از کلمات کلیدی و منعکس کننده محصول یا محتوا باشد. تگ های Alt یا متن جایگزین، توضیحات متنی تصاویر را برای خزنده های موتورهای جستجو و کاربران کم بینا ارائه می دهند. گنجاندن کلمات کلیدی مرتبط در تگ‌های alt به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا زمینه تصویر را درک کنند، که منجر به نمایه‌سازی بهتر و دید بهتر در نتایج جستجو می‌شود. با انتخاب دقیق و ترکیب کلمات کلیدی مرتبط در متادیتاهای تصویر و تگ‌های جایگزین، وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک می‌توانند محتوای بصری خود را با جستارهای جستجوی هدفمند هماهنگ کنند و شانس جذب ترافیک ارگانیک را افزایش دهند. این استراتژی بهینه‌سازی نه تنها عملکرد سئو را افزایش می‌دهد، بلکه تضمین می‌کند که تصاویر بدون توجه به اختلالات بینایی برای همه کاربران قابل دسترسی و آموزنده هستند.

شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب

برچسب های عنوان تصویر

ویژگی های عنوان تصویر الزامی نیستند، اما استفاده از آنها مزایایی دارد. آنها باید به طور مختصر تصویر را توصیف کنند و شامل کلمات کلیدی مرتبط و هدفمند باشند. در برخی از مرورگرها، برچسب‌های عنوان به عنوان یک راهنما در هنگام نگه داشتن ماوس روی تصویر نشان داده می‌شوند. بنابراین در مورد تصویری که به یک نظرسنجی پیوند داده شده است، تصویر می‌تواند حاوی یک فراخوان برای اقدام باشد، مانند «برای شرکت در نظرسنجی اینجا را کلیک کنید».

بهینه سازی موبایل برای سئوی تصویر

در عصر سلطه تلفن همراه، بهینه سازی تصاویر برای دستگاه های تلفن همراه بسیار مهم است. بهینه‌سازی موبایل شامل طراحی واکنش‌گرای عکس است که تضمین می‌کند که تصاویر محصول با اندازه‌های مختلف صفحه‌نمایش سازگار می‌شوند بدون اینکه کیفیت را به خطر بیندازند. اجرای بارگذاری تنبل، که بارگذاری تصویر را تا زمانی که کاربر به سمت آن حرکت کند به تعویق می‌اندازد، همچنین می‌تواند با کاهش زمان بارگذاری صفحه، عملکرد سئوی موبایل را بهبود بخشد. همانطور که استفاده از تلفن همراه همچنان در حال افزایش است، اولویت‌بندی بهینه‌سازی تلفن همراه به دیده شدن بیشتر و بهبود تجربه کاربر کمک می‌کند و در نهایت باعث افزایش فروش تجارت الکترونیک می‌شود.

علاوه بر این، بهینه‌سازی تصاویر برای دستگاه‌های تلفن همراه نه تنها سئو را بهبود می‌بخشد، بلکه به تعداد فزاینده کاربران تلفن همراه نیز کمک می‌کند و از تجربه مرور یکپارچه و شانس بالاتر تبدیل اطمینان حاصل می‌کند. با پیاده‌سازی تکنیک‌های بهینه‌سازی موبایل مانند بارگذاری تنبل، کسب‌وکارهای تجارت الکترونیک می‌توانند زمان بارگذاری سریع‌تر صفحه را فراهم کنند، باعث کاهش ناامیدی کاربران و افزایش احتمال تکمیل خرید در دستگاه‌های تلفن همراه شوند.

استفاده از Deep-image.ai برای تصویرسازی محصول پیشرفته

Deep-image.ai یک تقویت کننده عکس مبتنی بر هوش مصنوعی است که از الگوریتم های پیشرفته یادگیری ماشین برای افزایش کیفیت تصویر استفاده می کند. با استفاده از این فناوری، کسب و کارهای تجارت الکترونیک می توانند تصاویر محصول را برای سئو بهینه کنند و از دید بهتر در صفحات نتایج موتور جستجو اطمینان حاصل کنند. Deep-image.ai می تواند وضوح تصویر، دقت رنگ و جذابیت بصری کلی را بهبود بخشد و در نتیجه باعث افزایش تعامل کاربر، کاهش نرخ پرش و در نهایت نرخ تبدیل و فروش بالاتر می شود.

علاوه بر این، قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی Deep-image.ai فراتر از بهبود تصویر اولیه است و به کسب‌وکارهای تجارت الکترونیک اجازه می‌دهد تا محصولات خود را در بهترین نور ممکن به نمایش بگذارند. با بهبود وضوح تصویر، دقت رنگ، و به طور کلی جذابیت بصری، کسب و کارها می توانند مخاطبان خود را مجذوب خود کنند، اعتماد ایجاد کنند و تبدیل های بیشتری را ایجاد کنند و در نهایت فروش تجارت الکترونیکی خود را افزایش دهند.

افزایش سرعت بارگذاری تصویر

صفحات وب با بارگذاری سریع برای SEO و تجربه کاربر حیاتی هستند. تصاویر بزرگ و فشرده نشده می توانند زمان بارگذاری صفحه را به میزان قابل توجهی کاهش دهند و بر رتبه بندی سئو و تعامل کاربران تأثیر منفی بگذارند. برای بهینه سازی سرعت بارگذاری تصویر، فشرده سازی تصاویر را بدون افت کیفیت در نظر بگیرید. ابزارهایی مانند Deep-image.ai از الگوریتم‌های هوش مصنوعی برای افزایش کیفیت تصویر و در عین حال کاهش اندازه فایل‌ها استفاده می‌کنند و در نتیجه زمان بارگذاری سریع‌تر و بهبود عملکرد سئو را افزایش می‌دهند.

پیاده سازی تکنیک های فشرده سازی تصویر نه تنها سرعت بارگذاری را بهبود می بخشد، بلکه تضمین می کند که وب سایت شما در دستگاه های مختلف و شرایط شبکه در دسترس و کاربرپسند باقی بماند. با استفاده از الگوریتم‌های پیشرفته هوش مصنوعی Deep-image.ai، می‌توانید تعادلی بین تصاویر با کیفیت بالا و زمان‌های بارگذاری بهینه ایجاد کنید و هم رتبه‌بندی SEO و هم تجربه کاربر را برای پلتفرم تجارت الکترونیک خود افزایش دهید.

بهبود سئوی تصویر با ابزار

از آنجایی که داشتن تصاویر برای سئوی تصویر بسیار مهم است، پیدا کردن و استفاده از نوع تصویر مناسب برای وب سایت شما گامی اساسی برای موفقیت است. اگر می توانید از تصاویر خود استفاده کنید، این کار را انجام دهید. با این حال، اگر این امکان وجود ندارد، ابزارهایی مانند Canva، iStockphotos، Google Images و Flickr وجود دارند که به شما کمک می‌کنند تا تصاویری را برای محتوای خود پیدا کرده و ایجاد کنید.

فرمت و فشرده سازی تصویر

چگونه بهترین فرمت فایل تصویری را برای استفاده در وب سایت خود تعیین می کنید؟ گزینه های زیادی از جمله JPEG، PNG، GIF و موارد دیگر وجود دارد. هر کدام مزایا و معایب خاص خود را با اندازه، فشرده سازی و کیفیت دارند.

مقیاس گذاری تصاویر برای بهبود زمان بارگذاری صفحه

زمان بارگذاری صفحه فاکتور مهمی است که باید هنگام سنجش ارزش سئوی سایت خود در نظر بگیرید. استفاده از تصاویر حجیم بر تجربه کاربر و سئوی تصویر تاثیر می گذارد و باعث می شود گوگل رتبه وب سایت شما را جریمه کند. بیایید با آن روبرو شویم، اگر صفحات سایت شما برای بارگذاری بیش از حد طول بکشد، کاربران شما ناامید خواهند شد.

شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب

نقشه های سایت تصویری

خزنده های وب نمی توانند تصاویری را که به طور خاص در کد منبع صفحه وب نامیده نشده اند بخزند، بنابراین برای مثال داشتن نقشه سایت تصویر برای گالری های جاوا اسکریپت یا پاپ آپ های تصویر، اطلاعات بیشتری در مورد تصاویر موجود در وب سایت شما به موتور جستجوی Google می دهد. اگر قبلاً نقشه سایت XML برای سایت خود دارید، می توانید اطلاعات تصویر را به آن اضافه کنید یا یک نقشه سایت XML جداگانه فقط برای تصاویر خود ایجاد کنید. هنگام ایجاد نقشه سایت تصویری، می توانید اطلاعات اضافی درباره تصاویر برای هر URL که در نقشه سایت خود فهرست می کنید، از جمله مکان تصویر، عنوان، عنوان و موارد دیگر اضافه کنید.

تصاویر با کیفیت بالا و فناوری هوش مصنوعی برای باز کردن پتانسیل کامل تجارت الکترونیک خود در چشم انداز دیجیتال امروزی استفاده کنید.

نحوه ی بهینه سازی تصاویر برای جذب کاربر

اگرچه بهینه سازی تصاویر به تنهایی نمی تواند صفحه ی شما را در صدر صفحات بنشاند، اما باعث ارتقاء رتبه ی صفحه ی شما می شود. بهینه سازی تصاویر صفحه باعث می شود تا صفحه شما برای گوگل خواناتر شود.

شما بایستی از این تاکتیک های سئو مربوط به بهینه سازی تصاویر در وب سایت خود استفاده کنید:

  • استفاده از برچسب نام و برچسب alt
  • بایستی در نام پرونده از کلمات کلیدی استفاده کنید. اما برچسب ها و یا کلمات کلیدی را دو بار تکرار نکنید.
  • به عکس های خارج از صفحه پیوند بزنید.

قالب بندی

تصاویر بایستی از یک قالب باشند. مثلا، JPG و یا PNG و یا GIF. PNG یک تصویر با کیفیت تر در اختیار شما قرار می دهد. اما تصاویر PNG برای کشیدن خطوط و گراف ها بهتر هستند. تصاویر JPEG کیفیت پایینتری دارند اما جالب است بدانید برای عکاسی مناسب تر هستند. در اینجا مزایا و معایب این فرمت های فایل محبوب آورده شده است:

1. JPEG

JPEG یا JPG که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد، تصاویر تمام رنگی هستند که حداقل 24 بیت حافظه را به هر پیکسل اختصاص می دهند و در نتیجه تصاویری با 16.8 میلیون رنگ ترکیب می شوند. فرمت‌های این نوع فایل برای عکس‌ها و برای ساخت فایل‌هایی با اندازه کوچک‌تر عالی هستند. با این حال، JPEG از فشرده سازی داده های با اتلاف استفاده می کند که برای این فرمت یک مشکل است. این بدان معنی است که بسته به تنظیمات شما، کیفیت تصویر ممکن است کمی کاهش یابد. برخی از معایب دیگر عبارتند از خوب نبودن برای تصاویر متنی، یا تصاویر با لبه های تیز، متحرک نیستند و از شفافیت پشتیبانی نمی کنند.

2. GIF

فرمت تصویر بیت مپ برای نمایش گرافیک ها و تصاویر با رنگ نمایه شده در اسناد HTML استفاده می شود. یکی از مزایای اصلی استفاده از GIF این واقعیت است که آنها شفافیت را حفظ می کنند. این به شما این امکان را می‌دهد که یک GIF را روی یک پس‌زمینه رنگی قرار دهید بدون اینکه آن حاشیه ناخواسته را مانند فرمت‌های دیگر در اطراف تصویر قرار دهید. GIF ها همچنین برای اندازه فایل کوچک و هنرهای ساده مانند لوگوها و انیمیشن ها عالی هستند. اندازه فایل برای GIF ها می تواند بسیار بزرگ باشد. آنها برای عکس ها مناسب نیستند و برای تصاویر با بیش از 256 رنگ مناسب نیستند.

3. PNG

به عنوان جایگزین مدرن برای JPEG و GIF، یک تصویر PNG هنگام ویرایش یا دانلود فایل ها از Adobe Photoshop استفاده می شود. آن‌ها از رنگ‌های بیشتری نسبت به GIF پشتیبانی می‌کنند و مانند JPEG‌ها با گذشت زمان با هر ذخیره مجدد کاهش نمی‌یابند. آنها را می توان برای لوگوها و تصاویر کوچک استفاده کرد و می توانند شفافیت را به خوبی مدیریت کنند. برخی از معایب عبارتند از عدم امکان متحرک بودن، توسط همه مرورگرهای وب پشتیبانی نمی‌شود و برای تصاویر بزرگ در مقایسه با JPEG عالی نیست.

4. webp

ایده عالی گوگل برای ترکیب بهترین PNG و JPEG، در نهایت ایجاد WebP به صاحبان صفحات وب کمک می‌کند تا با افزایش سرعت بارگذاری و بارگذاری تصویر سریع‌تر از همیشه، بهترین تجربه را در سایت خود به کاربران خود ارائه دهند. WebP بهترین فرمت برای بهینه سازی تصاویر است. در واقع، دو نوع تصویر WebP وجود دارد. یکی WebP نام دارد و فقط از فشرده سازی با اتلاف استفاده می کند. می توانید این را نسخه JPEG فرمت تصویر WebP بنامید. یکی دیگر به نام WebP Lossless شناخته می شود و بیشتر شبیه PNG است. هر دوی این فرمت‌های تصویری تصویری کوچک‌تر از JPEG واقعی و همچنین معادل PNG خود ایجاد می‌کنند. داده های گوگل نشان می دهد که به طور متوسط، تصاویر WebP 25-34٪ کوچکتر از JPEG و در واقع 26٪ کوچکتر از PNG هستند. اما سافاری از آن پشتیبانی نمی‌کند، با این حال، اکنون فایرفاکس از آن پشتیبانی می‌کند، بنابراین در حال حاضر WebP راه‌حلی کاملاً پشتیبانی نمی‌شود. اما می‌توانید با استفاده از PNG یا JPEG برابر برای کسانی که از مرورگری استفاده می‌کنند که برای WebP پشتیبانی نمی‌شود، از این محدودیت عبور کنید. این واقعیت که WebP می تواند تصویر کوچکتری ایجاد کند برای عملکرد بهتر سئو بسیار مهم است.

شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب

تصاویر فشرده

برای کیفیت، تصاویر خود را از دست ندهید. می توانید آنها را فشرده کنید. تصاویر فشرده زمان بارگذاری وب سایت شما را بهبود می بخشد. در وردپرس، پلاگین هایی وجود دارند که این کار را برای شما انجام می دهند. تصاویر فشرده نشده، 21% از وزن صفحه را به خود اختصاص می دهند و تصاویر فشرده می توانند زمان بارگذاری صفحه را به طور چشمگیری کاهش دهند.

آیا تصاویر به طور دقیق بیانگر موضوع هستند؟

بعضی اوقات از تصاویر به طور استعاری استفاده می شود و این همیشه بهترین موضوع نمی باشد. به طور مثال استفاده از یک عکس خودرو مسابقه ای برای یک وب سایتی که در مورد نحوه ی موفقیت در مسابقه ی اتومبیل رانی توضیح می دهد، یک اشتباه است. این تصاویر برای جذب مشتری و افزایش نرخ تبدیل و یا ترغیب کاربران به کلیک روی یک پیوند و یا بازدید از یک محصول به بهترین نحو بهینه نشده اند. استفاده از یک عکس الهام بخش می تواند تمام این خواسته ها برآورده کند و انتخاب بهتری باشد. این یک استراتژی استفاده از یک عکس برای افزایش نرخ تبدیل می باشد.

تنظیم ابعاد مناسب

ابعاد وب سایت شما به روشی که وب سایت شما را اشغال می کند، اشاره دارد. همه ی وبلاگ ها به عرض 720 پیکسل محدود می شوند. بنابراین عکس هایی که قرار است در یک صفحه بارگذاری شوند، هرگز نباید بیشتر 720 پیکسل باشند. اگر عکسی بیشتر از این حجم داشته باشید، مرورگر شما مجبور خواهد شد ابتدا کل عکس را بارگذاری کند و سپس آن را دوباره سایزبندی کند. این زمان زیادی را می طلبد و اگر شما از ابتدا این سایزبندی را به درستی را انجام دهید، مدت زمان بارگذاری یک عکس به طور چشمگیری کاهش خواهد یافت.

نسبت های مختلف را تنظیم کنید

تنظیم نسبت تصاویر، روشی بسیار مفید برای ریسپانسیو بودن تصاویر شما می باشد. به طور مثال، اگر حجم تصویر شما 720 پیکسل باشد، با این روش عکس شما به خوبی و به طور مناسب در سایز مانیتور یک موبایل کوچک که تقریباً 320 پیکسل است، تنظیم می شود. تنظیم نکردن نسبت ها باعث هدر رفتن پهنای باند و تلاش های بسیاری می شود.

نتیجه

در حوزه رقابتی تجارت الکترونیک، تصاویر محصول با کیفیت بالا تأثیر عمیقی بر سئو و فروش کلی دارند. کسب‌وکارها با بهینه‌سازی ابرداده‌های تصویر، تگ‌های جایگزین و سرعت بارگذاری، و با اولویت‌بندی بهینه‌سازی موبایل، می‌توانند رتبه‌بندی موتورهای جستجو، تجربه کاربر و در نهایت نتیجه نهایی خود را بهبود بخشند. علاوه بر این، استفاده از تقویت‌کننده‌های عکس مبتنی بر هوش مصنوعی مانند Deep-image.ai به کسب‌وکارهای تجارت الکترونیک این امکان را می‌دهد تا تصاویر محصول را بهبود بخشند و پتانسیل SEO خود را به حداکثر برسانند. 

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز