تأثیر نرخ خروج از سایت بر روی سئو

نوشته شده توسط مرضیه نوایی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=14157

5/5 - (8 امتیاز)
سئو سایت و کیفیت تولید محتوا

تأثیر نرخ خروج از سایت بر روی سئو

تمام تلاش دارندگان و مدیران وبسایت ها نگه داشتن کاربران در طراحی سایت است. مدیران وب سایت ها دوست ندارند کاربران بعد از ورود به سایتشان آن را خیلی زود ترک کنند. نرخ خروج از سایت یکی از شاخص های سئو و تولید محتوا است. وقتی نرخ خروج از سایت زیاد باشد یعنی کاربران به محتوا طراحی وب سایت شما علاقه ندارند. نرخ خروج از سایت یک معیار برای ارزیابی میزان علاقه مندی کاربران به وبسایت شماست.

نرخ خروج از سایت چیست؟

نرخ خروج از سایت یا bounce rate درصد افرادی است که بعد از ورود به طراحی سایت شما بدون مراجعه به صفحات دیگر آن را ترک می کنند. اگر نرخ خروج از سایت در یک صفحه بالا باشد یعنی در طراحی سایت شما مشکلی وجود دارد. اگر کاربری وارد یک صفحه شود و بدون انجام اقدامی آن را ترک کند bounce rate بالا می رود. برای اینکه بتوانید bounce rate مناسبی در طراحی سایت خود داشته باشید بایستی شرایط خوبی برای کاربران ایجاد کنید. میزان bounce rate در طراحی سایت فروشگاهی نسبت به وب سایت هایی که محتوا منتشر می کنند پایین تر است. زیرا کاربران برای بررسی محصولات معمولاً به صفحات دیگر یک طراحی سایت فروشگاهی نیز سر می زنند اما کاربرانی که به دنبال خواندن مطلبی هستند بعد از مطالعه مقاله مورد نظر خود، صفحه را ترک می کنند. bounce rate برای انواع طراحی وب سایت ها متفاوت است. اما بر اساس تجربه نرخ خروج از سایت بین 40 تا 50% نرمال و طبیعی است. هر چه میزان نرخ خروج از سایت کمتر از 40% باشد، بهتر است.

دلایل افزایش نرخ خروج از سایت چیست؟

افزایش نرخ خروج از سایت به دلایل مختلفی بستگی دارد. برخی از دلایل بالا رفتن bounce rate عبارتند از:

سرعت سایت پایین

سرعت سایت پایین تأثیر زیادی در افزایش نرخ خروج از سایت دارد. هیچ چیز آزار دهنده تر از یک طراحی وب سایت کند برای کاربران نیست. بر اساس مطالعات، اگر مدت زمان بارگذاری یک طراحی وب سایت بیش از 3 ثانیه طول بکشد نیمی از کاربران خود را از دست می دهد. اگر سرعت سایت شما پایین است حتماً باید به فکر راه چاره ای برای افزایش آن باشید.

محتوای وب سایت بی کیفیت

کاربران برای محتوای وب سایت ها به آنها مراجعه می کنند. bounce rate در طراحی وب سایت هایی با محتوای بی کیفیت و غیر ارزشمند بالاست.

مشکلات فنی

وجود مشکلات فنی، کاربر را دائماً با اعلان خطا مواجه می کند. اعلان خطای زیادی در طراحی وب سایت باعث افزایش نرخ ترک از سایت می شود.

عناوین و توضیحات متا نامناسب

استفاده از عناوین و توضیحات نامناسب و بی ربط به محتوای طراحی سایت براحتی می تواند باعث افزایش bounce rate شود. وقتی کاربران به مطالبی غیر از آنچه که می خواستند، برسند خیلی زود صفحه را ترک می کنند.

چگونه می توانیم مدت زمان ماندن کاربران در سایت را افزایش دهیم؟

منظور از مدت زمان ماندن کاربران در سایت مدت زمانی است که یک کاربر وارد یک طراحی سایت می شود تا زمانی که آن را ترک کند. اگر مدت زمان ماندن کاربران در یک طراحی سایت خیلی کوتاه باشد گوگل اینطور برداشت می کند که آن طراحی سایت به اندازه کافی ارزشمند نیست. مدت زمان ماندن کاربران در سایت اگر کوتاه باشد یعنی کاربران از طراحی سایت شما استقبال نکرده اند. گوگل و سایر موتور های جستجو ترجیح می دهند طراحی وب سایت هایی را در رتبه های بالاتر قرار دهند که کاربران را مدت زمان بیشتری نگه می دارند. برای افزایش مدت زمان ماندن کاربران در سایت راه کار هایی وجود دارد.

ایجاد محتوای وب سایت ارزشمند

یکی از بهترین راهکار های افزایش مدت زمان ماندن کاربران در سایت تولید محتوای وب سایت ارزشمند و با کیفیت است. تولید محتوایی که بر اساس کلمات کلیدی باشد و به سؤالات احتمالی کاربران پاسخ دهد هم می تواند موتور های جستجو و هم کاربران را جذب کند. برای تولید محتوا با کیفیت نباید از محتوای کپی شده استفاده کنید. تولید محتوا جذاب قدرت زیادی در نگه داشتن کاربران برای مدت زمان طولانی در صفحه دارد.

دکمه های دعوت به اقدام

استفاده از دکمه های دعوت به اقدام call to action در افزایش مدت زمان ماندن کاربران در سایت مؤثر است. ایجاد دکمه های call to action جذاب باعث ایجاد تجربه کاربری بهتر می شود و کاربران را جذب می کند.

بروز رسانی محتوای قدیمی

از دیگر راه حل های افزایش مدت زمان ماندن کاربران در سایت بروز رسانی محتوای قدیمی طراحی وب سایت است. محتوای وب سایت ها بایستی مرتباً آپدیت شوند. اگر کاربران وارد یک سایت شوند و دائماً با محتوای قدیمی مواجه شوند علاقه خود را نسبت به آن طراحی وب سایت از دست می دهند. تولید محتوا جدید و آپدیت محتوای قدیمی کاربران و موتور های جستجو را جذب می کند.

موبایل فرندلی کردن طراحی وب سایت

موبایل فرندلی بودن سایت یکی از فاکتور های مهم سئو سایت است. موبایل فرندلی بودن سایت به افزایش مدت زمان ماندگاری کاربران در سایت کمک زیادی می کند. تکنولوژی دائماً در حال پیشرفت و تکامل است. بسیاری از کاربران برای مشاهده ی وب سایت ها از گوشی های همراه خود استفاده می کنند. اگر وب سایتی ریسپانسیو یا موبایل فرندلی نباشد نرخ خروج از سایت زیادی را تجربه می کند. علاوه بر این گوگل به طور رسمی اعلام کرده است، طراحی سایت های ریسپانسیو برای رتبه بندی در اولویت قرار دارند.

بخش نظر سنجی

مدیران وب سایت با قرار دادن بخش نظر سنجی در طراحی سایت خود می توانند تعامل بهتر و بیشتری با کاربران داشته باشند. وجود بخش نظر سنجی هم در افزایش مدت زمان ماندن کاربران در سایت مؤثر است و هم اینکه اعتماد کاربران را جلب می کند. زیرا کاربران حس می کنند ارزشمند هستند و پیام هایشان به گوش مدیر وب سایت می رسد.

سئو چیست؟

سئو به معنای بهینه سازی وب سایت برای موتور های جستجو است. الگوریتم های موتور های جستجو چندین بار در سال آپدیت می شوند. سئو یعنی بهینه سازی سایت مطابق آخرین تغییرات الگوریتم های گوگل و سایر موتور های جستجو! سئو سایت به کسب رتبه های بالاتر موتور های جستجو و بیشتر دیده شدن وب سایت کمک می کند. پیاده سازی اصول سئو به دانش و تخصص و زمان نیاز دارد. سئو سایت یک فرآیند طولانی مدت است. الگوریتم های موتور های جستجو برای رتبه بندی وب سایت ها بیش از 200 فاکتور را در نظر می گیرند. یک متخصص سئو بایستی بهترین فاکتور های سئو را پیاده سازی کند. کاربران به وب سایت های سئو شده دسترسی راحتتری دارند. طراحی وب سایت مبتنی بر اصول سئو در جذب ترافیک موفق تر است. ترافیکی که از پیاده سازی اصول سئو و از طریق موتور های جستجو به دست می آید،، ارگانیک و با کیفیت است. سئو سایت به دو دسته ی سئو داخل سایت و سئو خارج سایت تقسیم می شود.

سئو داخل سایت

سئو داخل سایت یعنی پیاده سازی اصول سئو در داخل وبسایت. برخی از تکنیک های سئو داخل سایت عبارتند از: تحلیل کلمات کلیدی، تولید محتوا مبتنی بر کلمات کلیدی، لینک سازی داخلی، سئو تصویر، سئو ویدئو و ….. تولید محتوا یکی از ارکان سئو داخل است و می تواند به صورت متنی، تصویری، ویدئویی و …. باشد. مدیران وب سایت ها بیشترین کنترل را بر سئو داخل سایت دارند. سئو خارج سایت از کنترل مدیر سایت کمی خارج است.

سئو خارج سایت

سئو خارج سایت به پیاده سازی اصول سئو در خارج از طراحی وب سایت اشاره دارد. برای اینکه در سئو خارج سایت موفق باشید ابتدا باید سئو داخل سایت خوبی داشته باشید. برخی از تکنیک های سئو خارج سایت عبارتند از: فعالیت در شبکه های اجتماعی، ارسال پست مهمان، بک لینک سازی و …. بسیاری از کاربران برای بهبود سئو سایت خود متخصص سئو استخدام می کنند. استخدام متخصص سئو باعث صرفه جویی زیادی در زمان کاربران می شود. برای استخدام سئو در صورت علاقه مندی می توانید از خدمات سئو سایت شرکت دارکوب استفاده نمایید. شرکت دارکوب با برخورداری از کادری حرفه ای ارائه دهنده ی خدمات سئو، طراحی وب سایت، دیجیتال مارکتینگ و … می باشد.

آموزش سئو

اگر علاقه مند به کار در زمینه سئو هستید با آموزش سئو می توانید مهارت لازم برای بهینه سازی سایت را به دست آورید. بر اساس گزارشات، سئو سومین شغل پر درآمد در دیجیتال مارکتینگ است. با آموزش سئو همچنین می توانید بر روی بهینه سازی سایت خودتان کار کنید. برای آموزش سئو می توانید از منابع متعددی مانند مقالات در اینترنت، کتاب های الکترونیکی و …. استفاده کنید. در دوره های آموزش سئو، مطالب را به صورت دسته بندی شده ارائه می شود. در دوره آموزش سئو مفاهیم مختلف سئو و دیجیتال مارکتینگ تدریس می شود. برای آموزش سئو در صورت علاقه مندی می توانید از خدمات آموزشی آموزشگاه دارکوب استفاده نمایید. دوره آموزش سئو در آموزشگاه دارکوب به صورت حضوری و آنلاین برگزار می شود. با گذراندن دوره آموزش سئو و … در آموزشگاه دارکوب فرصت استخدام در شرکت دارکوب را دارید. شرکت دارکوب از دانشجویان علاقه مند به کار در زمینه سئو دعوت به همکاری می نماید.

کیفیت محتوای سایت به چه عواملی بستگی دارد؟

کیفیت محتوای سایت باعث جذب کاربران و موتور های جستجو می شود. کیفیت محتوای سایت یک عامل رتبه بندی است. رعایت برخی نکات باعث بهبود کیفیت محتوای سایت می شود:

تولید محتوا برای کاربر

یکی از عوامل مهم برای افزایش کیفیت محتوای سایت، شناخت کاربر است. اگر وب سایتی دارید باید سعی کنید با شناخت اهداف کاربر تولید محتوا کنید. از کلمات کلیدی مناسب مبتنی بر هدف کاربر در تولید محتوا استفاده کنید. وقتی با شناخت کاربر اقدام به تولید محتوا می کنید، کاربر رابطه بهتری با طراحی سایت شما برقرار می کند.

عناوین

یکی دیگر از عوامل ارتقا کیفیت محتوای سایت انتخاب عناوین جذاب و کوتاه است. بعلاوه باید از تگ های عناوین به درستی استفاده کنید. تگ h1 برای عنوان اصلی و تگ های دیگر برای زیر عناوین استفاده شود.

استفاده از تصاویر

استفاده از تصاویر به ارتقا کیفیت محتوای سایت کمک می کند. تصاویر در جذب مخاطب بسیار مؤثرند. از تصاویر مرتبط استفاده کنید. برای تصاویر عنوان بنویسید. عناوین تصاویر بهتر است کوتاه و شامل کلمات کلیدی باشد.

قالب وب سایت چیست؟

قالب وب سایت، ظاهر و گرافیک وب سایت شما را تشکیل می دهد. قالب وب سایت مجموعه ای از رنگ بندی و المان های مختلفی است که کاربر می خواهد در طراحی وب سایت خود داشته باشد. قالب وب سایت های مختلف امکانات و ویژگی های متفاوتی دارند. انتخاب قالب وب سایت یکی از مراحل مهم طراحی وب سایت است. طراحی وب سایت به دو صورت انجام می شود. با استفاده از یک سیستم مدیریت محتوا و یا از طریق کدنویسی. اگر برای طراحی سایت خود می خواهید از یک سایت ساز استفاده کنید، می توانید یک قالب وب سایت از مجموعه ی قالب سایت های سایت ساز مورد نظر خود انتخاب کنید. اما اگر می خواهید طراحی وب سایت کدنویسی شده داشته باشید بایستی قالب وب سایت را طراحی کنید.

استفاده از قالب وب سایت های آماده باعث کاهش هزینه های طراحی وب سایت می شود. اما طراحی قالب وب سایت امتیاز منحصر به فرد بودن طراحی وب سایت شما را حفظ می کند. بعلاوه با طراحی قالب وب سایت می توانید امکانات مورد نیاز در طراحی سایت را بر اساس اهداف تجاری خود پیاده سازی نمایید. قالب وب سایت های آماده ممکن است شامل ویژگی هایی باشند که شما در طراحی سایت خود نیاز ندارید. وجود امکانات غیر ضروری در طراحی سایت فقط باعث سنگینی صفحه می شود و استفاده ای ندارد. برای خرید قالب وب سایت در صورت علاقه مندی می توانید از فروشگاه قالب دارکوب دیدن نمایید. فروشگاه قالب دارکوب حاوی انواع قالب وب سایت است که همگی به سفارش شرکت دارکوب طراحی شده اند، ریسپانسیو هستند و از خدمات پشتیبانی برخوردارند.

بهترین قالب وب سایت کدام است؟

برای اینکه بتوانید بهترین قالب وب سایت را انتخاب کنید، رعایت چند نکته مفید است:

ظاهر ساده

هر چه گرافیک وب سایت ساده تر باشد، کاربر پسند تر است. قالب وب سایت شلوغ باعث سردرگمی کاربران می شود. کاربران از وبسایت های خیلی پر محتوا زود خسته می شوند.

خدمات پشتیبانی

یکی از فاکتور های مهم در خرید قالب وب سایت، داشتن خدمات پشتیبانی است. وقتی شما قالب وب سایتی تهیه می کنید ممکن است از زمان نصب قالب تا زمان راه اندازی طراحی وب سایت دچار ابهاماتی شوید. خدمات پشتیبانی در صورت بروز مشکل از زمان نصب قالب وب سایت تا بعد از طراحی وب سایت از شما حمایت می کند.

امکانات و ویژگی ها

در خرید قالب وب سایت سعی کنید قالب سایتی انتخاب کنید که بیشترین هماهنگی با اهداف تجاری شما را داشته باشد. وجود امکانات زیادی در قالب وب سایت باعث سنگینی طراحی سایت و کاهش سرعت بارگذاری آن می شود. از سوی دیگر اگر قالب وب سایتی تهیه کنید که امکانات مورد نظر شما را نداشته باشد ممکن است در نصب افزونه ها دچار مشکل شوید.

گرافیک وب سایت

کاربران با وب سایتی که طراحی گرافیکی وب سایت خوبی دارد، بهتر ارتباط برقرار می کنند. طراحی گرافیکی وب سایت یعنی ایجاد رنگ و لعاب و جذابیت های بصری در وبسایت. گرافیک وب سایت اگر زیبا و جذاب نباشد در جذب کاربر ضعیف خواهد بود. گرافیک وب سایت خوب باعث ایجاد سهولت ارتباط کاربران و ایجاد قدرت برای برند های تجاری می شود. در طراحی گرافیکی وب سایت از ابزار های مختلفی مانند فتوشاپ، فلش و …. استفاده می شود. طراحی گرافیکی وب سایت می تواند به توضیح مسائلی بپردازد که کلمات از بیان آن عاجزند. در طراحی گرافیکی وب سایت بایستی از کانتراست ها به خوبی استفاده شود تا گرافیک وب سایت جذاب و خوانا باشد. گرافیک وب سایت بهتر است با تم کلی یک سازمان یا برند تجاری سازگاری داشته باشد. ایجاد هماهنگی در طراحی گرافیکی وب سایت با برند تجاری باعث اعتبار بخشی بیشتر می شود. به طور مثال اگر ساختمان سازمان شما ترکیب رنگ سبز و سفید را دارد بهتر است در طراحی گرافیکی وب سایت نیز از همین ترکیب رنگ استفاده شود.

خلاصه

بالا بودن نرخ خروج از سایت به معنای عدم استقبال کاربران از طراحی وب سایت شما است. اگر bounce rate در طراحی وب سایتی بالا باشد یعنی مشکلی وجود دارد. جذب ترافیک در وب سایت هایی که نرخ خروج از سایت زیادی دارند، سخت است. افزایش bounce rate باعث کاهش رتبه طراحی سایت می شود. برای افزایش مدت زمان ماندگاری کاربران در سایت و تشویق آنها به انجام اقدامی راه حل های مختلفی مانند بهبود کیفیت محتوای سایت، بهبود سرعت سایت، رفع اشکالات فنی در سایت و …. وجود دارد. اگر طراحی وب سایت شما bounce rate بالایی دارد، برای رفع خطاها و بهبود سئو در صورت علاقه مندی می توانید از خدمات سئو سایت شرکت دارکوب استفاده نمایید. شرکت دارکوب با بیش از دو دهه فعالیت ارائه دهنده ی خدمات طراحی سایت، سئو وب سایت، دیجیتال مارکتینگ و …. می باشد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز