در صورت قطعی اینترنت تکلیف سئو چه می شود؟

نوشته شده توسط فائزه محمودی فرد

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=13521

5/5 - (4 امتیاز)

قطع شدن مداوم اینترنت تاثیر مخربی بر کسب و کارهای فعال در فضای اینترنت گذاشت.

که یکی از مهم ترین تاثیرات آن پایین آمدن دسترسی مردم به اینترنت و در نتیجه کاهش فروش اینترنتی و وارد شدن آسیب به کسب و کارها شد. بنابراین به وجود آمدن اختلال در اینترنت باعث به وجود آمدن بی انگیزگی، کاهش استقبال و احساس خطر در مردم و صاحبان کسب و کارها برای سرمایه گذاری در فضای مجازی و اینترنت شد.

در صورت قطعی اینترنت تکلیف سئو چه می شود؟

در این مقاله قصد داریم در مورد تاثیر قطعی اینترنت بر سئوی سایت صحبت کنیم.

سئو چیست و به چند روش انجام می شود؟

به مجموعه ی اقداماتی که جهت رساندن رتبه ی سایت به رتبه های اول گوگل انجام می شود سئو گفته می شود. در واقع سئو به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جست و جو است. در صورتی که دستورالعمل ها و تکنیک های مربوط به بخش فنی سایت و تولید محتوا و عملیاتی که خارج از سایت انجام می شود، به درستی صورت گیرد آمار بازدید کننده های سایت بالا می رود و این باعث افزایش فروش سایت می شود. موتورهای جست و جو به وب سایت هایی رتبه می دهند که برای کاربران مفید باشند و برای افراد بهینه سازی شده باشند. در صورتی که یک سایت مورد پسند کاربر باشد زمان بیشتری را در سایت می ماند و این باعث می شود یک امتیاز مثبت از طرف موتورهای جست و جو دریافت نماید.

عملیات سئو وب سایت را به چند روش که در زیر بیان شده می توان انجام داد:

  • سئوی کلاه سیاه: روش سئوی کلاه سیاه ممکن است باعث شود نتایج زودتر به صفحه ی اول گوگل برسند ولی این روش غیر قانونی می باشد و باعث شناسایی سایت شما توسط گوگل و جریمه شدن آن می شود.
  • سئوی کلاه سفید: روش سئوی کلاه سفید روشی کاملا قانونی می باشد که از نظر موتورهای جست و جو بهترین روش است.
  • سئوی کلاه خاکستری: روش سئوی کلاه خاکستری روشی ما بین روش سئوی کلاه سفید و روش سئوی کلاه سیاه است که در این روش گاهی اوقات تخلفات کوچکی برای فریب دادن گوگل انجام می شود.
  • سئو داخلی: یکی دیگر از روش های مربوط به سئو، سئوی داخلی می باشد که به محتوای وب سایت ربط دارد. فرآیند بهینه سازی صفحات محتوا برای به دست آوردن رتبه ی بهتر در جست و جو و افزایش ترافیک سایت سئوی داخلی می باشد. در واقع سئوی داخلی شامل روش هایی می باشد که به رتبه بندی یک صفحه از نظر کلمات کلیدی کمک می کند. روش سئوی داخلی در بین سایر روش های سئو دارای اهمیت بالایی است اما این روش به تنهایی کافی نیست و باید از روش های سئوی خارجی و سئوی تکنیکال نیز استفاده نمود.
  • سئو تکنیکال: یکی دیگر از مهم ترین روش های مربوط به سئو، سئوی فنی یا تکنیکال می باشد. در صورتی که مشکلات فنی سئو وب سایت رفع نشوند رتبه ی سایت پایین می آید و خطاهای خزش صفحات افزایش می یابند. از آن جا که موتور جست و جوی گوگل برای برای عملکرد دقیق و بهتر مدام الگوریتم های رتبه بندی خود را تغییر می دهد، سئوی تکنیکال نیز باید همگام با آن الگوریتم ها تغییر نماید تا با آن الگوریتم ها هماهنگ شود.
  • سئو خارجی: از دیگر روش های مربوط به سئوی سایت، سئوی خارجی می باشد. روش های سئوی خارجی به محتوای داخلی سایت ربطی ندارند. این روش از تکنیک هایی در خارج از سایت برای افزایش اعتبار سایت استفاده می کند. سئوی خارجی به خزنده های جست و جو نشان می دهد که وب سایت مهم و با ارزش است و بر این اساس موتورهای جست و جو با دیدن محبوبیت و ارزش یک سایت رتبه ی بهتری را به آن اختصاص می دهند. بنابراین هدف از سئوی خارجی این است که به موتورهای جست و جو نشان دهد وب سایت شما قابل اعتماد بوده و یک نتیجه ی خوب برای جست و جو می باشد.

نحوه آموزش سئو سایت

سئو دارای یک مفهوم گسترده و پیچیده می باشد. در دوره ی آموزش سئو سایت باید تکنیک ها و مفاهیم زیادی را بیاموزید. با جست و جو در گوگل و سایت های معتبر می توانید روش های مختلفی را که برای آموزش سئو وجود دارد را یاد بگیرید. در ادامه مراحلی را به شما معرفی می کنیم که باعث می شود در زمینه ی یادگیری سئو راهنمایی شوید.

  • آموزش سئو مقدماتی: با وارد شدن در هر حوزه از جمله حوزه ی سئو با عبارت ها و اصطلاحات زیادی روبه رو می شوید. بنابراین لازم است قبل از یادگیری این اصطلاحات را بشناسید. این اصطلاحات شامل سئوی کلاه سفید، سئوی کلاه سیاه، الگوریتم های گوگل و … هستند.
  • آموزش سئو پیشرفته: یکی از بهترین روش ها برای شروع یادگیری سئو مطالعه ی کتاب های تخصصی در زمینه ی سئو می باشد. مطالب در کتاب ها در ارتباط با هم و به صورت پیوسته می باشند که این ویژگی باعث می شود مطالب را به طور منظم بیاموزید و دچار سردرگمی نشوید.
  • دیدن فیلم های آموزشی مربوط به سئو: در روش مطالعه ی کتاب های آموزش سئو ممکن است برخی از مطالب فراموش شوند با توجه به این موضوع می توانید از فیلم های مربوط به آموزش سئو استفاده نمایید.
  • شرکت در دوره های آموزش سئو: بعد از به دست آوردن دانش اولیه در مورد خدمات سئوی سایت می توانید در دوره های آموزشی مربوط به سئو شرکت نمایید و با کسب تجربه و آزمون و خطا مطالب را تثبیت کرده و به صورت حرفه ای تری بیاموزید. فرق میان آموزش از طریق دوره ی آموزشی و کتاب انتقال تجربه در کنار دانش می باشد.

خدمات سئو سایت

در این قسمت برخی از خدمات سئو سایت را معرفی می کنیم:

  • رفع مشکلات فنی سایت: برای این که بتوانید سایت را به خوبی بهینه سازی نمایید باید ابتدا مشکلات فنی مربوط به وب سایت را برطرف نمایید.
  • تولید و مدیریت محتوا: یکی از مهم ترین عوامل در سئو، تولید محتوا می باشد. لازم است برای وب سایت خود با استفاده از کلمات کلیدی محتوای مناسبی را جمع آوری نمایید. یکی از مهم ترین وظایف صاحبان کسب و کار مدیریت محتوا می باشد.
  • فعالیت در شبکه های اجتماعی: یکی از معیارهای موتورهای جست و جو برای قرار دادن کلمات کلیدی در رتبه های بالا فعالیت در شبکه های اجتماعی می باشد.
  • ایجاد بک لینک های طبیعی: بک لینک ها باعث می شوند وب سایت قوی شود و کلمات کلیدی در موتورهای جست و جو رتبه ی بالایی به دست آورند. یکی از نکات مهم درباره ی این قسمت که باید به آن توجه شود ایجاد بک لینک به صورت طبیعی می باشد در صورتی که بک لینک ها به صورت طبیعی ایجاد نشوند آسیب های زیادی به وب سایت وارد می شود.
  • مدیریت وبلاگ: با استفاده از وبلاگ ها به راحتی می توانید هر نوع محتوایی را منتشر کنید زیرا وبلاگ ها ابزارهای قدرتمندی هستند. وبلاگ ها می توانند امتیاز خود را به سایت هایی که لینک می دهند منتقل کنند زیرا دامنه ی اصلی وبلاگ ها دارای قدرت زیادی می باشد.

تعریف بازاریابی اینترنتی

به روش استفاده از اینترنت برای تبلیغات، اطلاع رسانی و نمایش و فروش محصولات دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی گفته می شود. در واقع بررسی این مسئله که اینترنت چگونه می تواند در کنار سایر رسانه های سنتی به ما کمک کند تا مشتریان جدیدی را به دست آورده و خدماتمان را به آنها ارائه دهیم، بازاریابی اینترنتی می باشد. به عنوان مثال در صورتی که شما یک کلیپ ویدیویی از کسب و کار خود تهیه نموده و آن را در یک حافظه قرار داده و در یک سمینار به شرکت کنندگان نمایش دهید می گوییم دیجیتال مارکتینگ انجام داده اید اما بازاریابی اینترنتی انجام نداده اید بنابراین نتیجه می گیریم که بازاریابی اینترنتی زیر مجموعه ای از دیجیتال مارکتینگ است. با توجه به مطلب بیان شده در زمان قطعی اینترنت می توانید از روش های مربوط به دیجیتال مارکتینگ استفاده نمایید.

روش ادامه ی بازاریابی اینترنتی در زمان قطعی اینترنت

در دوره ای که اینترنت قطع شد دسترسی به سایت های خارجی و سایت هایی که از هاست خارج ایران برای آنها استفاده شده بود امکان پذیر نبود، و فقط به سایت هایی می توانستیم دسترسی داشته باشیم که در ساخت آنها از هاست داخل ایران استفاده شده بود. بنابراین در صورتی که در زمان طراحی سایت از هاست داخلی استفاده نمایید کاربران به راحتی می توانند از سایت شما بازدید نمایند. علاوه بر روش طراحی وب سایت با استفاده از هاست داخلی روش های دیگری نیز برای ادامه ی تبلیغات و بازاریتابی در زمان قطعی اینترنت وجود دارد که در ادامه آن ها را بیان می کنیم.

  • تبلیغات پیامکی: یکی از انواع بازاریابی اس ام اس مارکتینگ یا تبلیغات پیامکی می باشد. کسب و کارها می توانند با ارسال پیامک های تبلیغاتی به مشتریان ترافیک و شانس فروش محصولات خود را افزایش دهند و همچنین با این کار می توانند مشتریان را از محصولات با خبر سازند.
  • تبلیغات کلیکی: معمولا در تبلیغات آنلاین برای اطلاع از محصولات پیامی به مخاطب از طریق اینترنت ارسال می شود، در روش تبلیغات کلیکی به ازای هر کلیک کاربران مبلغی به نشر دهنده ی تبلیغ اختصاص داده می شود. تبلیغات بنری، ریتارگتینگ و همسان که در ادامه بیان می شوند نیز نوعی از تبلیغات کلیکی هستند.
  • تبلیغات بنری: نوعی دیگر از تبلیغات، تبلیغات بنری می باشد که بنرهای ثابت یا متحرکی که شامل تبلیغات می باشد در سایت های مختلف به نمایش گذاشته می شود. که با کلیک کاربر بر روش بنر تبلیغات به سایت تبلیغ کننده هدایت می شود. هدف از تبلیغات بنری انتقال پیام تبلیغ به بازدید کنندگان و افزایش ترافیک سایت می باشد. افراد صاحب تبلیغات بنری معمولا از سایت های پر بازدید برای اینگونه تبلیغات خود استفاده می کنند.
  • تبلیغات ریتارگتینگ: تبلیغات ریتارگتینگ دارای عملکرد و نتیجه ی مثبتی برای کاربران می باشد. این نوع تبلیغات کاربرانی را که تنها یک بار از سایت بازدید کرده باشند در فضای اینترنت شناسایی می کند و تبلیغات آنها را نمایش می دهد.
  • تبلیغات همسان: تبلیغات همسان طرفداران زیادی را دارد. در تبلیغات همسان محتوای تبلیغاتی به صورت متن و عکس تولید شده و به صورت مطالب پیشنهادی به کاربران نمایش داده می شود.
  • بازاریابی ویدیویی: در روش بازاریابی ویدیویی از فیلم و ویدیو برای تبلیغات استفاده می شود. این ویدیو ها را در سایت های مخصوص ویدیو مانند یوتیوب می توانید نشر دهید ولی در صورت قطع شدن اینترنت دیگر نمی توانید به آن دسترسی داشته باشید.
  • تبلیغات ایمیلی: در این روش که با نام ایمیل مارکتینگ شناخته می شود می توانید با استفاده از ایمیل به مخاطبان خود پیام هایی جهت جذب مشتری جدید و یا حفظ رابطه با مشتریان قدیمی ارسال نمایید. ایمیل شما می تواند شامل تبلیغات، محتوای کاربردی، پیشنهادات، تخفیفات و … باشد.
  • تبلیغات موبایلی: یکی از رایج ترین نوع تبلیغات استفاده از اپلیکیشن موبایل می باشد. با توجه به این که امروزه تقریبا همه ی افراد موبایل هوشمند دارند فرصت مناسبی برای کسب و کارها پیش آمده که با استفاده از تبلیغات موبایلی کسب و کار خود را تبلیغ نمایند.

روش تبلیغات در پلتفرم اینستاگرام

اینستاگرام یک شبکه ی اجتماعی پر طرفدار بود که افراد زیادی در آن عضو شدند و ساعات زیادی از شبانه روز را در این پلتفرم می ماندند و بازدید می کردند. افراد بیشتر برای کسب و کار خود از این پلتفرم استفاده می کردند. . با توجه به فیلترینگ اینستاگرام این پلتفرم تقریبا طرفداران خود را از دست داد و برای بیشتر کسب و کارها مشکل به وجود آورد. به طور کلی تبلیغات در اینستاگرام 5 نوع می باشد که در ادامه آن ها را بیان می کنیم:

  • تبلیغات گسترده در اینستاگرام: این روش برای افرادی مناسب است که می خواهند زود به نتیجه برسند. روش تبلیغات گسترده در اینستاگرام به این صورت است که پیج های زیادی همزمان برای شما تبلیغ نمایند. این کار هزینه بر نیز می باشد.
  • تبلیغات اینفلوئنسری: به افرادی که در یک حوزه ی خاص معروف هستند و دارای طرفدارند اینفلوئنسر گفته می شود مانند هنرمندان، بازیگران و … .
  • تبلیغات پیج اینستاگرام در صفحات عمومی: یک سری از پیج ها هستند که طرفداران خاصی ندارند و عموم مردم دنبال کننده های نها آ آنها هستند شما می توانید در این گونه پیج ها تبلیغات نمایید. تبلیغات در این نوع صفحات هزینه ی کمتری نسبت به سایر روش ها دارد.
  • تبلیغات اسپانسری اینستاگرام: این نوع تبلیغات مربوط به تبلیغات رسمی خود اینستاگرام می باشد. در این نوع تبلیغات می توانید تعیین کنید که چه افرادی با چه ویژگی هایی تبلیغ شما را ببینند. هزینه ی تبلیغات در اینستاگرام با این روش بسیار بالا می باشد.
  • تبلیغات بازدیدی اینستاگرام: این نوع تبلیغات در اینستاگرام از نظر اقتصادی بسیار به صرفه می باشد. در این روش فقط به ازای تعداد بازدید پول پرداخت می کنید. یکس از بیشترین کاربردهای این نوع تبلیغ مربوط به زمانی ست که می خواهید برای سایت یا اپلیکیشن خود ورودی در یافت کنید.

تبلیغات در گوگل

یکی از مهم ترین عومال تاثیر گذار در موفقیت یک کسب و کار تبلیغات می باشد که دارای روش های زیادی ست. یکی از بهترین روش های تبیلغ روش تبلیغ در گوگل می باشد. با توجه به این موضوع که گوگل در طول روز دارای بازدید کنندگان زیادی می باشد و نرم افزار گوگل امکانات زیادی را در اختیار تبلیغ کنندگان قرر می دهد، مشتریان زیادی به راحتی و با کمترین هزینه می توانند شما را در صفحه ی اول گوگل پیدا کنند. در ادامه مزایای تبلیغات در گوگل را بیان می کنیم:

  • نمایش آگهی بلافاصله پس از ساختن آن
  • قابلیت مشخص نمودن ساعات نمایش تبلیغات
  • تعیین نمودن هزینه برای هر کلیک کاربر
  • قرار گرفتن وب سایت در رتبه ی اول جست و جوها در کمترین زمان با حداقل هزینه
  • امکان نمایش تبلیغ در صفحات فارسی
  • امکان تعیین زبان های مختلف برای نمایش تبلیغات
  • افزایش فروش در کوتاهترین زمان
  • هدف گیری دقیق مخاطب
  • ایجاد و افزایش آگاهی از برند
  • دیده شدن در صفحه ی اول گوگل
  • برخورداری از رنک بالاتر نسبت به تبلیغ سایر رقبا

سخن پایانی

در این مقاله در مورد روش های تبلیغات در گوگل و به طور کلی روش های تبلیغ در زمان قطعی اینترنت و تاثیر آن بر سئوی سایت صحبت نمودیم. با توجه به این که اینترنت فقط برای سایت های با هاست داخلی وصل است، شما می توانید برای کسب و کار خود یک سایت با هاست داخلی طراحی کنید و به فروش آنلاین و تبلیغات در اینترنت ادامه دهید. شما می توانید سفارشات طراحی سایت خود را به شرکت دارکوب بسپارید. دارکوب در زمینه ی طراحی انواع سایت ها از جمله سایت شرکتی، سایت شخصی، سایت فروشگاهی، سایت خبری، سایت ورزشی و … آماده ی خدمت رسانی می باشد. برای موفق شدن در طراحی سایت لازم است بهترین شرکت سئو وب سایت را نیز باید برای انجام بهینه سازی و سئوی سایت خود انتخاب نمایید، که در این صورت نیز می توانید از شرکت طراحی سایت دارکوب کمک بگیرید. علاوه بر این می توانید در صورت تمایل آموزش های مربوط به طراحی سایت را از آموزشگاه دارکوب بیاموزید و سایت دلخواه خود را شخصا طراحی نمایید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز