طراحی وب سایت مدرن و جذاب

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=7800

4.3/5 - (10 امتیاز)

طراحی وب سایت مدرن و جذاب برای هر کسب و کاری که به دنبال کسب اعتبار بیشتر، توسعه ی شغلی و جذب کاربر بیشتر است، الزامی است. طراحی وبسایت به طور مداوم در حال تغییر و تکامل است تا بتواند نیاز های کاربران را بهتر برآورده کند. روش های جدید طراحی سایت، کاربرپسند تر و کارآمدتر و پیشرفته تر از قبل شده اند. اما قبل از هر چیز می خواهیم بدانیم طراحی سایت چیست؟

طراحی سایت چیست؟

منظور از طراحی سایت، فرآیند ارائه ی مطالب به صورت آنلاین می باشد. فرآیند طراحی سایت شامل تهیه ی مطالب و ایجاد عملکرد های لازم در طراحی سایت و اپلیکیشن است.

طراحی سایت با استفاده از قالب سایت و قالب وردپرس بسیار ساده تر از گذشته شده است. با یک قالب سایت مناسب و زیبا کاربران براحتی می توانند اقدام به طراحی وب کنند و حضور آنلاین خود را تقویت کنند. طراحی سایت شامل انتخاب قالب، طرح بندی، انتخاب تصاویر، رنگ ها، فونت ها و … می باشد. طراحی سایت شامل مؤلفه های زیادی می باشد که همگی دست به دست هم می دهند تا در نهایت بتوانند تجربه کاربری خوبی ارائه دهند. برخی از مؤلفه های طراحی سایت عبارتند از: طراحی UX/UI، طراحی گرافیک، بهینه سازی برای موتور های جستجو، ایجاد محتوا و …

طراحی وب با توسعه ی وب متفاوت است. در واقع طراحی وب شکل ظاهری وب سایت را مشخص می کند در حالیکه توسعه ی وب به ایجاد عملکرد های لازم در طراحی سایت اشاره دارد.

طراحی سایت ظاهر و احساس کلی سایت و توسعه ی وب عملکرد آن در دستگاه های مختلف را مشخص می کنند. اگر می خواهید اطلاعات بیشتری درباره ی مؤلفه های طراحی سایت به دست آورید در صورت تمایل می توانید از خدمات مشاوره ی تخصصی شرکت دارکوب استفاده نمایید. در صورت درخواست طراحی سایت، بهتر است طراح وب حرفه ای و یا شرکت های طراحی سایت معتبر استخدام کنید تا با قیمت طراحی سایت مناسب بهترین کیفیت را به دست آورید. شرکت دارکوب با بیش از 19 سال سابقه ی کار و برخورداری از کادری حرفه ای درخواست طراحی سایت و سئو صنایع مختلف را می پذیرد.

طراحی سایت مدرن و کاربردی

طراحی وب سایت مدرن و جذاب

مراحل طراحی سایت چیست و طراحی سایت چگونه است؟

طراحی وبسایت مدرن دیگر مانند گذشته سخت و زمانبر نیست. وب سایت ساز هایی نظیر وردپرس روند طراحی سایت را بسیار متغیر و آسانتر کرده اند.

برای اینکه طراحی سایت حرفه ای داشته باشید لازم است تا مراحل طراحی سایت را یک به یک طی کنید. اولین مرحله طراحی سایت مشخص کردن اهداف تجاری و نیاز های کاربران است. وقتی بدانید از طراحی سایتی که انجام می دهید انتظار دارید چه اهدافی را برای شما برآورده کند در انتخاب قالب سایت و قالب وردپرس بهتر می توانید عمل کنید.

در مرحله ی اول بایستی مشخص کنید که آیا به دنبال طراحی سایت شرکتی هستید و یا فروشگاهی؟ می خواهید از طراحی وبسایتی که انجام می دهید کسب درآمد کنید و یا اینکه فقط می خواهید اطلاع رسانی داشته باشید.

در مرحله ی بعد بایستی قالب سایت خود را انتخاب کنید. قالب سایت های مختلف ویژگی های مختلفی دارند. اگر با استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس اقدام به طراحی سایت کرده اید، بهتر است قالب وردپرس خود را بگونه ای انتخاب کنید که بیشترین نیاز ها و اهداف تجاری شما را تأمین کند. با انتخاب قالب سایت وردپرس مناسب می توانید خیلی سریع یک طراحی سایت ارزان و با کیفیت داشته باشید.

بعد از انتخاب قالب و پیاده سازی عملکرد های لازم با استفاده از ابزار ها و افزونه های مختلف بایستی اقدام به انتشار محتوای متنی، تصویری و ویدئویی خود که قبلاً تهیه کرده اید، نمایید. با انتشار محتوا در وب سایت می توانید آن را با کاربران خود به اشتراک بگذارید.

طراحی اپلیکیشن چیست و چه تفاوتی با طراحی وبسایت دارد؟

طراحی وب و طراحی اپلیکیشن از خیلی جهات شبیه به هم هستند. به طور مثال هر دو برای دسترسی نیاز به اینترنت دارند، هر دو در مرورگر ها اجرا می شوند، هر دو با یک زبان برنامه نویسی نوشته می شوند و …. به همین دلیل برای خیلی از افراد سؤال می شود طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن چیست؟ و یا چه تفاوتی با هم دارند؟ برخی تفاوت های طراحی سایت و اپلیکیشن عبارتند از:

تعامل کاربر

اولین مشخصه ی بارز و متفاوت در طراحی سایت و اپلیکیشن تعامل کاربر است. در طراحی اپلیکیشن کاربران می توانند با اپلیکیشن تعامل داشته باشند. بدین معنا که آنها می توانند داده هایی را دستکاری کنند. یک مثال خوب در این زمینه اپلیکیشن های شبکه های اجتماعی است که کاربران می توانند محتوایی را به اشتراک بگذارند و یا چت زنده داشته باشند. اما در طراحی سایت کاربران فقط می توانند مطالب را بخوانند.

احراز هویت

طراحی سایت و اپلیکیشن در این مورد کمی با هم تفاوت دارند. معمولاً طراحی اپلیکیشن به دلیل گستردگی کاربران بیشتر به برنامه های احراز هویت نیاز دارد و شاید برای آنها یک اجبار باشد. اما برای طراحی سایت اینطور نباشد.

برای طراحی سایت و اپلیکیشن سایت بهتر است یک شرکت طراحی سایت معتبر استخدام نمایید تا بالاترین میزان کیفیت را دریافت نمایید. شرکت طراحی سایت دارکوب با برخورداری از کادری حرفه ای درخواست طراحی سایت و اپلیکیشن صنایع مختلف را می پذیرد.

مؤلفه های طراحی وب سایت مدرن و جذاب چیست؟

در سال های اخیر طراحی وب سایت مدرن و جذاب به یکی از اولویت های کاربران و مشاغل تبدیل شده است. طراحی سایت دیگر مانند گذشته صرفاً برای حضور آنلاین نیست، بلکه به یکی از راه حل های افزایش درآمد برای صنایع تبدیل شده است. به همین دلیل بایستی به اندازه ی کافی به جنبه های مختلف طراحی سایت اهمیت دهید. برخی از جنبه هایی که باعث می شوند تا یک وب سایت مدرن، جذاب و کارآمد باشد، عبارتند از:

طراحی

یک طراحی سایت مدرن و خوب بازخورد های خوب کاربران را در پی دارد. طراحی در واقع تصویر کلی وب سایت شما را به نمایش می گذارد. برای اینکه طراحی وب سایت مدرن و جذاب داشته باشید بایستی اطمینان حاصل کنید که طراحی شما به اندازه ی کافی زیبا هست و باعث خستگی زودهنگام کاربر نمی شود.

کاربران وقتی تجربه ی خوبی از مرور یک سایت به دست آورند، جذب آن می شوند. برای ایجاد یک تجربه کاربری خوب بایستی عواملی مانند ریسپانسیو بودن، سرعت بارگذاری خوب سایت و طراحی در نظر گرفته شوند.

وب سایت هایی که طراحی خوبی دارند و عناصر طراحی در آن به خوبی پیاده سازی شده اند، کارآمدتر هستند و بهتر می توانند رضایت کاربر را جلب کنند. طراحی وب یک فرآیند متغیر است و برای اینکه بتوانید بیشترین میزان کیفیت و جذب کاربر را داشته باشید بایستی منطبق با تغییرات روز دنیا، وب سایت خود را بروزرسانی کنید.

اگر درخواست طراحی سایت حرفه ای، زیبا، کارآمد دارید، با سفارش طراحی و سئو سایت خود به شرکت دارکوب بالاترین میزان کیفیت و جذب کاربر را به دست آورید.

پالت های رنگی در طراحی وب سایت مدرن و جذاب

پالت های رنگی در طراحی وب سایت های مدرن، بسیار ساده و عین حال تأثیرگذار شده اند. خیلی مهم است که پالت رنگی طراحی سایتی که انتخاب می کنید با لوگو و طراحی برند شما یکپارچگی و همخوانی داشته باشد. این هارمونی و یکپارچگی باعث می شود تا کاربر یک تجارت منسجم را تجربه کند.

طراحی سایت مدرن و زیبا و کارآمد

طراحی وب سایت مدرن و جذاب

پیمایش

عنصر دیگری که باعث تمایز طراحی وب سایت مدرن و جذاب از یک طراحی قدیمی می شود، پیمایش وب سایت است. در طراحی های جدید پیمایش سایت بسیار ساده در نظر گرفته می شود. هر چه پیمایش یک وبسایت ساده تر باشد، بهتر است. پیمایش های پیچیده باعث سردرگمی کاربر می شود.

طراحی وب سایت های جدید اغلب ریسپانسیو هستند تا کاربران براحتی و با هر دستگاهی بتوانند به بخش های مختلف یک سایت دسترسی داشته باشند.

تایپوگرافی در طراحی وب سایت

تایپوگرافی در طراحی سایت تأثیر چشمگیری بر جذب کاربر دارد. انتخاب قلم های متفاوت می تواند احساسات مختلفی را در کاربران ایجاد کند. در طراحی وب سایت مدرن و جذاب به انتخاب قلم ها و فونت بایستی به اندازه ی کافی توجه داشته باشید.

سایز قلم ها بایستی به خوبی انتخاب شود تا کاربران برای مرور وب سایت شما از دستگاه های مختلف دچار مشکل نشوند و خوانایی مطالب حفظ شود. برای اینکه انتخاب بهتری داشته باشید، خودتان را جای کاربر بگذارید و ببینید چه فونت و سایزی برای شما جذابتر و خواناتر است.

فضاهای سفید در طراحی سایت

استفاده ی مناسب از فضاهای سفید در طراحی سایت می تواند شکل ظاهری وب سایت و احساس مخاطبان شما را تحت تأثیر قرار دهد. پر کردن سایت با مطالب زیاد و از بین بردن فضاهای سفید باعث خستگی کاربران می شود. چنین طراحی سایتی نه تنها نمی تواند کاربران را جذب کند بلکه باعث دلزدگی آنها نیز می شود.

استفاده ی درست و مناسب از فضاهای سفید به کاربران فرصت می دهد تا برای ادامه ی مرور وب سایت انرژی به دست آورند. فضاهای سفید باعث تمرکز بیشتر کاربران بر روی محتوای سایت می شود. اگر طراحی وب سایت مدرن و جذاب می خواهید، حتماً بایستی از فضاهای سفید خیلی خوب استفاده کنید. فضاهای سفید در طراحی سایت باعث می شود تا یک مطلب به طور ویژه به چشم خواننده بیاید.

آموزش طراحی سایت برای داشتن یک وب سایت حرفه ای بسیار سودمند است. اگر درخواست طراحی سایت حرفه ای و مدرن و مطابق با آخرین استاندارد های روز دنیا دارید، در صورت تمایل می توانید از خدمات آموزش طراحی سایت شرکت دارکوب استفاده نمایید.

دعوت به اقدام

استفاده از دکمه های “دعوت به اقدام” باعث جذب کاربران می شود و فرصت های بیشتری برای افزایش نرخ تبدیل به وجود می آورد. دکمه های “دعوت به اقدام” یک راهنمای خوب برای کاربران در طراحی سایت محسوب می شوند.

هنگام طراحی دکمه های “دعوت به اقدام” بایستی به جایگاه و چگونگی طراحی و متنی که برای این دکمه ها انتخاب می کنید، به اندازه ی کافی توجه داشته باشید.

بهتر است در هر صفحه از یک دکمه ی “دعوت به اقدام” استفاده نمایید. استفاده ی بیش از اندازه ی این دکمه ها پیشنهاد نمی شود.

تصاویر و شکل ظاهری سایت

تصاویر در جذب کاربران و زیباسازی طراحی سایت نقش مؤثری دارد. اگرچه کاربران برای کسب اطلاعات به وب سایت ها مراجعه می کنند، اما استفاده از تصاویر باعث جذابیت بیشتر طراحی سایت می شود.

در طراحی وب سایت مدرن و جذاب خیلی مهم است که تصاویری که برای محتوای وب سایت خود انتخاب می کنید، با کیفیت و مرتبط به مطالب باشند. بهتر است تصاویر با پالت رنگی همخوانی داشته باشند.

از سوی دیگر نبایستی بیش از اندازه از تصاویر در وب سایت خود استفاده کنید. زیرا باعث سنگین شدن سایت و کاهش سرعت سایت می شوند. استفاده ی بیش از حد از تصاویر باعث آشفتگی طراحی وبسایت شما می شود.

کاربران از تصاویر می توانند اطلاعات به دست آورند. بنابراین خیلی مهم است که از تصاویر مرتبط و با کیفیت استفاده نمایید. هر چه در انتخاب تصاویر بهتر عمل کنید، تجربه کاربری بهتری ایجاد می کنید.

اگر کسب و کار شما بگونه ایست که بایستی از تصاویر زیادی در طراحی وبسایت خود استفاده کنید، قالب سایت مناسب برگزینید. انتخاب یک قالب سایت مناسب و سبک می تواند باعث جذب بیشتر و ایجاد تجربه کاربری بهتری شود.

وردپرس حاوی قالب های زیاد و متنوعی می باشد. یک قالب وردپرس می تواند ویژگی های زیاد و مختلفی داشته باشد. بهتر است قالب سایت و ویژگی های قالب وردپرس خود را بگونه ای برگزینید که نیاز های تجاری شما را برآورده کند.

برای انتخاب قالب سایت همچنین می توانید از فروشگاه قالب دارکوب دیدن فرمایید. فروشگاه قالب دارکوب حاوی انواع و اقسام قالب سایت است که همگی این قالب ها به سفارش شرکت دارکوب طراحی شده اند، ریسپانسیو هستند و از خدمات پشتیبانی شرکت دارکوب نیز برخوردارند.

تصاویر تمام صفحه

در روند طراحی وب سایت مدرن و جذاب، استفاده از تصاویر تمام صفحه میان کاربران محبوبیت زیادی پیدا کرده است. تصاویر تمام صفحه حداکثر سایز را دارند که معمولاً در بالای صفحه استفاده می شوند. تصاویر تمام صفحه قدرت جذب بسیار خوبی دارند.

اطمینان حاصل کنید که استفاده از تصاویر تمام صفحه، خواندن مطالب را برای کاربر دشوار نمی کند. اگر تصویری که استفاده می کنید با منو پیمایش برخورد دارد، رنگ متن منو را متناقض از رنگ تصویر انتخاب کنید. این کار باعث می شود تا خوانایی دکمه های منو حفظ شود.

ریسپانسیو بودن

امروزه ریسپانسیو بودن طراحی سایت به خصوص در طراحی وب سایت مدرن و جذاب به یک الزام تبدیل شده است. شما نمی دانید کاربرانتان با چه دستگاهی وب سایت شما را مشاهده می کنند. بنابراین ریسپانسیو سازی سایت ضروری است.

طبق گزارشات کاربران گوشی های همراه و تعداد افرادی که وب سایت ها را از طریق گوشی های همراه خود مشاهده می کنند، رو به افزایش است.

طبق مطالعات بیش از 50% از ترافیک وب سایت ها از گوشی های همراه به دست می آید. اگر سایت شما ریسپانسیو نباشد بیش از نیمی از کاربران خود را از دست خواهید داد. کاربران گوشی های همراه بخش بزرگی از ترافیک وب سایت ها را تشکیل می دهند.

پس زمینه های ویدئویی

استفاده از پس زمینه های ویدئویی در طراحی وب سایت مدرن و جذاب امروزی نیز طرفداران زیادی پیدا کرده است. اگرچه ایجاد پس زمینه های ویدئویی با توجه به ریسپانسیو سازی سایت شاید کمی سخت باشد، اما ارزشمند است.

از ویدئو ها می توان برای بیان یک داستان جذاب و دیدنی استفاده کرد. ویدئو ها از زمانی که کاربران به وبسایت شما وارد می شوند، توجه آنها را به خود جلب می کنند. بنابراین سعی کنید از این جنبه ی طراحی به نحو احسن برای جذب و نگه داشتن کاربران در وبسایت خود استفاده کنید.

نتیجه

برای داشتن طراحی وب سایت مدرن و جذاب خیلی مؤلفه ها را بایستی در وب سایت خود پیاده سازی کنید. اگرچه با وجود وب سایت ساز هایی نظیر وردپرس طراحی سایت بسیار ساده تر از گذشته شده است، اما طراحی سایت حرفه ای نیاز به دانش دارد.

اگر درخواست طراحی سایت حرفه ای دارید بهترین راه حل استخدام یک طراح سایت مجرب و یا شرکت طراحی سایت معتبر است. شرکت طراحی سایت معتبر دارکوب با برخورداری از کادری حرفه ای درخواست طراحی سایت صنایع مختلف را می پذیرد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز