فیلترینگ اینستاگرام و دیجیتال مارکتینگ

نوشته شده توسط خانم بربروشان

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=12679

5/5 - (1 امتیاز)

از مدت ها قبل بسیاری از افراد فعال در حوزه طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ به صاحبان کسب و کار های آنلاین توصیه کرده بودند که کار خود را وسعت بخشیده و حضور آنلاین خود را مختص به شبکه اجتماعی اینستاگرام نکنند و برای اطمینان از فضای کار خود یک سایت هر چند ساده طراحی و راه اندازی کنند.

اینک که شبکه اجتماعی اینستاگرام و پیام رسان واتس آپ و بسیاری دیگر از پلتفرم های اجتماعی در داخل کشور مسدود و به اصطلاح فیلتر شده اند، بسیاری از کسب و کار ها بازار آنلاین خود را از دست داده اند و برخی از آنها با شکست بزرگی رو به رو شده اند.

شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی یا رسانه های اجتماعی برای بسیاری از افراد به یک جزء جدانشدنی در زندگی تبدیل شده اند. اغلب مردم از شبکه های اجتماعی برای برقراری ارتباط و تعامل اجتماعی آنلاین با یک دیگر استفاده می کنند. در سال های اخیر محبوبیت این رسانه ها نه تنها در بین مردم جهان بلکه در بین کسب و کار ها نیز به طور چشمگیری افزایش یافته است. Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, TikTok از محبوب ترین شبکه های اجتماعی در جهان می باشند که استفاده از تمامی آنها در داخل کشور فیلتر و مسدود می باشد.

شبکه ها اجتماعی یک ابزار واسطه ارتباطی برای ذخیره و انتشار اطلاعات مختلف نظیر فیلم، عکس و نوشته می باشند و لذا برنامه یا پلتفرم های هستند که افراد مختلف ( افراد و کسب و کار ها) از آن جهت معاشرت و ارتباط آنلاین با مخاطبان خود استفاده می کنند. با این حال بسیاری از شرکت ها و کسب و کار های مختلف در استفاده از رسانه های اجتماعی اشتباهات زیادی را مرتکب می شوند که باعث از دست دادن مخاطبانشان می شود.

در سال های اخیر که کاربران شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام به طور قابل توجهی افزایش یافت، بسیاری از برند ها و شرکت های معروف، به ایجاد صفحه در این پلتفرم پرداختند و در همین راستا نیز کسب و کار های مختلفی جهت فروش آنلاین در اینستاگرام فعالیت خود را آغاز نمودند. کسب و کار های خانگی که بودجه کافی برای طراحی سایت نداشتند با ایجاد حساب کاربری به فعالیت آنلاین پرداختند. استفاده آسان و رایگان و همچنین جمعیت بالای کاربران در این پلتفرم دلیل اصلی انتخاب مردم برای استفاده از آن می باشد. مزایای استفاده از رسانه های اجتماعی:

  • استفاده رایگان: ایجاد حساب کاربری در شبکه های اجتماعی کاملا رایگان می باشد و شما برای استفاده از آن نیازی به پرداخت هزینه ندارید.
  • آماده و سریع: شما هر زمان که بخواهید می توانی در شبکه های اجتماعی صفحه ای برای خود ساخته و شروع به نشر محتوا کنید. این کار سریع و بسیار آسان می باشد.
  • استفاده توسط میلیون ها کاربر: شبکه های اجتماعی محبوبیت غیر قابل وصفی در میان مردم دارند و استفاده از آنها ارتباطی به سن و سال و قشر خاصی از مردم ندارد. مردم حداقل یک ساعت از روز خود را به فعالیت در شبکه اجتماعی محبوب خود اختصاص می دهند.

با وجود محبوبیت شبکه های اجتماعی نزد مردم، استفاده از این پلتفرم برای مشاغل مختلف معایبی را نیز به همراه دارد:

  • تبلیغات غیر رایگان: با آنکه استفاده از رسانه های اجتماعی رایگان می باشد اما برای دیده شدن صفحه باید هزینه های جانبی را پرداخت نمود. تبلیغات توسط صفحات پر بازدید، شرکت در کمپین های تبلیغاتی، تولید محتوا توسط افراد متخصص، ساخت کلیپ های حرفه ای، عکاسی با کیفیت و مناسب و … اگر توسط افراد حرفه ای و شرکت های دیجیتال مارکتینگ انجام شوند، مستلزم پرداخت هزینه می باشند.
  • غیر قابل سفارشی سازی: شبکه های اجتماعی پلتفرم ثابتی دارند و کاربران فقط می توانند در آنها به تولید و انتشار محتوا بپردازند. امکانی برای تغییر رنگبندی و افزودن قابلیت های اضافی به آن وجود ندارد.
  • امکان فیلترینگ: همانطور که می دانید استفاده از پلتفرم های اجتماعی در هر کشور و جامعه ای به دلیل استفاده از اینترنت ممکن است به دلایل مختلف توسط مسئولان جامعه فیلتر شود، همان اتفاقی که این روز ها شاهد آن هستیم.
  • امکان مسدود شدن: هر رسانه اجتماعی مالکی دارد که ممکن است در هر زمان به دلایلی توسط وی بسته شود.

فیلترینگ اینستاگرام در ایران باعث از دست رفتن حدود یک میلیون کسب و کار اینترنتی شده است که این مسئله لطمه بزرگی به اقتصاد کشور وارد خواهد کرد. اما به هر حال این اتفاق نباید بیش از این به کسب و کار های اینترنتی و تجارت های آنلاین لطمه وارد نماید. برای هر مشکلی می توان چاره ای اندیشید. دیجیتال مارکتینگ تنها وابسته به شبکه های اجتماعی نیست. پیش از این نیز گفته ایم که بستر اصلی بازاریابی اینترنتی ( دیجیتال مارکتینگ) وب سایت ها هستند. در ادامه به بررسی راهکار های بهتر و روش هایی برای رونق گرفتن تجارت آنلاین و بازاریابی اینترنتی خواهیم پرداخت.

طراحی سایت

وب سایت ها مجموعه ای از صفحات اینترنتی هستند که هر کدام با نامی مشابه طراحی و تولید می شود. سایت ها می توانند برای یک شخص، گروه، مجموعه و یا یک کسب و کار ایجاد شوند. هدف از طراحی سایت، ایجاد یک پایگاه اینترنتی برای نمایش به کاربران به صورت آنلاین می باشد. سایت ها دارای تنوع بالایی هستند و می توان گفت برای هر شغل و تجارتی می توان یک سایت کامل طراحی نمود.

این محتوا است که سایت را می سازد که می تواند شامل مقاله، نوشتار، فیلم، عکس و دیگر فایل های بصری و شنیداری باشد. سایت فروشگاهی، سایت شرکتی، سایت دانلود، سایت کتابخانه و … از انواع مختلف وب سایت ها هستند به صورت اختصاصی و سفارشی می توان آنها را طراحی کرد.

راه اندازی وب سایت و ایجاد یک پایگاه اینترنتی مطمئن می تواند راهکاری بهتر بجای استفاده از شبکه های اجتماعی برای کسب و کار های آنلاین باشد. پیش از اینکه شبکه های اجتماعی وجود نداشته باشند، این سایت ها بودند که برای تجارت آنلاین استفاده می شد. در حال حاضر نیز مطمئن ترین و بهترین شیوه برای فروش اینترنتی و ارائه خدمات غیر حضوری، وب سایت ها هستند.

شرکت طراحی سایت دارکوب با بیش از دو دهه فعالیت در ارائه خدمات طراحی سایت یکی از بهترین شرکت های دیجیتال مارکتینگ در ایران می باشد. این شرکت به تازگی برای ارائه خدمات بیشتر، شعب خود در شهر های شمالی و جنوبی کشور را راه اندازی نموده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با کارشناسان ما به صورت آنلاین ارتباط برقرار نمایید.

خدمات طراحی سایت شرکت دارکوب بسیار گسترده و متنوع با نازل ترین قیمت ها می باشد. شرکت طراحی سایت دارکوب تمامی خدمات طراحی سایت خود را با پشتیبانی و بهترین کیفیت ارائه می دهد. یکی از نوین ترین و پرطرفدار ترین خدمات این شرکت، طراحی سایت ارزان می باشد. به بررسی بیشتر آن خواهیم پرداخت.

سایت ها بستری عالی برای دیجیتال مارکتینگ هستند. زمان زیادی از طراحی اولین سایت ها نمی گذارد. اما در این بازه زمانی کم سایت ها توانسته اند بسیاری از مشکلات مردم را حل نمایند. ارائه خدمات بسیاری از شرکت ها و سازمان ها با استفاده از سایت ها انجام می گیرد. بسیاری از اطلاع رسانی ها و اخبار مهم با استفاده از سایت ها منتشر می شوند. در سال های اخیر سایت های فروشگاهی و شرکتی بسیاری نیاز های مردم را به صورت غیر حضوری و آنلاین بر طرف نموده اند. سفارش آنلاین غذا، خرید غیر حضوری پوشاک و دیگر کالا ها، درخواست خودرو به صورت آنلاین، پرداخت قبوض و … تماما با استفاده از سایت های مختلف امکان پذیر شده است.

حتی شبکه های اجتماعی نیز قبل از آنکه به صورت اپلیکیشن ها در موبایل ها استفاده شوند، به صورت سایت مورد استفاده قرار می گرفتند. پس می توان نتیجه گرفت، با آنکه فیلترینگ اینستاگرام باعث از دست رفتن بسیاری از مشاغل آنلاین شده است، می توان از این فرصت بهترین بهره را برد و با راه اندازی یک سایت مناسب و با کیفیت، بهتر و قوی تر از قبل به کسب و کار آنلاین پرداخت. وب سایت ها در انواع مختلف طراحی و تولید می شوند که بسته به نیاز و کسب و کاری که دارید می توانید برای خود یکی سایت مناسب طراحی نمایید.

به طور کلی می توان گفت تمام آنچه که در بازاریابی اینترنتی مورد نیاز است را می توان با استفاده از وب سایت ها پیاده سازی نمود. از تبلیغات آنلاین گرفته تا بازاریابی محتوا با استفاده از سایت ها امکانپذیر است و شما می توانید با استفاده از یک سایت تمام فعالیت تجاری آنلاین خود را در آن جمع بندی، نگهداری و گزارش گیری نمایید.

دلیل راه اندازی کسب و کار آنلاین در اینستاگرام،، جدا از آنکه افراد زیادی در این شبکه اجتماعی فعالیت روزانه دارند و می توان بسیاری از آنها را به مشتری تبدیل نمود. بیش از هر چیز به دلیل استفاده رایگان از آن می باشد.

با آنکه استفاده از سایت ها برای بازاریابی دیجیتال رایگان نمی باشد، با این حال مزایای بیشماری نسبت به استفاده از اینستاگرام دارد از جمله:

  • فروش آسان محصولات
  • پرداخت آنلاین با استفاده از درگاه بانک
  • سبد خرید
  • امکان رزرو کالا ها
  • قابل اعتماد بودن نسبت به اینستاگرام
  • طراحی سفارشی: سایت ها تماما بر اساس نظر و سلیقه کارفرمای آن طراحی می شوند.

این موارد تنها بخشی از دلایلی هستند که طراحی سایت را نسبت به استفاده از اینستاگرام و دیگر رسانه های اجتماعی برتری می دهد. در حال حاضر که فیلترینگ اینستاگرام باعث نابودی بسیاری از کسب و کار ها شده است، زمان آن فرا رسیده که برای تجارت آنلاین خود یک سایت طراحی نمایید و با استفاده از بازاریابی دیجیتال مشتریان بسیاری را بدست بیاورید. این راهکار با آنکه نیازمند صرف هزینه و زمان زیادی دارد با این حال بهترین و مطمئن ترین روش برای تجارت آنلاین می باشد.

اگر در بحث هزینه طراحی سایت، بودجه کافی و زیادی ندارید، ما برای شما پیشنهادی خوب و به صرفه معرفی می کنیم تا با انتخاب این روش در زمانی کوتاه و با هزینه بسیاری کم صاحب یک سایت کامل و با کیفیت شوید.

طراحی سایت ارزان

مدتی است که طراحان وب سایت در شرکت دیجیتال مارکتینگ دارکوب، قالب هایی که طراحی نموده اند را در انواع مختلف در فروشگاه قالب شرکت دارکوب عرضه می کنند. همانطور که گفته شد این قالب ها تماما توسط طراحان شرکت طراحی سایت دارکوب تولید و طراحی شده اند. اغلب آنها قالب آماده وردپرس هستند که می توان برای انواع کسب و کار ها از آنها استفاده نمود.

قالب های آماده که به صورت رایگان می توانید آنها را در هر سایت داخلی و خارجی بیابید، مشکلات متعددی دارند از جمله:

  • سرعت پایین لود سایت: به دلیل اینکه این قالب ها اغلب ترجمه شده اند و حاوی کد های دستوری اضافی و غلط می باشند. همچنین برای افزایش قابلیت های قالب روی آنها افزونه های متعددی نصب شده است که کارایی زیادی ندارند و فقط سرعت سایت را کاهش می دهند.
  • عدم توسعه پذیری: این قالب ها اغلب توسط طراحان مشخصی طراحی نشده اند و در صورتی که تصمیم به توسعه سایت را داشته باشید هیچ طراح و شرکتی این کار را قبول نمی کند.
  • عدم پشتیبانی: وقتی این قالب ها را از سایتی دانلود می کنید، هیچ شخصی آن را پشتیبانی نمی کند چرا که این قالب ها فقط برای دانلود رایگان و افزایش بازدید در آن سایت قرار گرفته اند.
  • مصرف بیش از حد منابع سرور نظیر رم، سی پی یو و پهنای باند
  • در طراحی این قالب ها اصول فنی سئو رعایت نشده است و بهینه سازی آنها بسیار سخت و زمان بر می باشد.
  • ایمن سازی نشده اند.

استفاده از این قالب ها به هیچ عنوان توصیه نمی شود. شما می توانید با پرداخت هزینه بسیار پایین از قالب های شرکت طراحی سایت دارکوب استفاده نمایید که دارای ویژگی های زیر هستند:

  • طراح مشخص: اگر به فروشگاه قالب مراجعه نمایید، خواهید دید که طراح هر قالب فرد مشخصی است.
  • قابلیت توسعه: این قالب ها به دلیل طراحی شده در شرکت دارکوب توسط طراح قابلیت توسعه در هر زمانی را دارند.
  • ایمن سازی: قالب های شرکت دارکوب تماما از ابتدا ایمن سازی شده اند.
  • مطابق با اصول سئو: این قالب ها بر اساس اصول فنی سئو طراحی شده اند.
  • دارای یکسال پشتیبانی: باز هم به دلیل اینکه قالب های آماده توسط این مجموعه طراحی شده اند تا یکسال شامل پشتیبانی شرکت هستند و شما در هر زمان می توانید مشکلات احتمالی خود را به صورت آنلاین ثبت نمایید.
  • در انواع مختلف طراحی شده اند اما می توانید با پرداخت هزینه اضافی آنها را اختصاصی کنید.
  • سرعت بالا
  • ریسپانسیو: این قال ها با تمامی دستگاه های دیجیتالی و موبایل سازگاری دارند.

با خریداری این قالب ها در مدت زمان بسیار محدودی می توانید صاحب وب سایت شوید. بعد از انتخاب هاست و دامنه و با بارگذاری محتوا می توانید کسب و کار آنلاین خود را شروع نمایید. با بهینه سازی سایت بدون شک در مدت زمان اندکی می توانید مشتریانی بیشتر از گذشته بدست بیاورید.

علاوه بر این روش از طراحی سایت، شما می توانید از روش های دیگر طراحی سایت در شرکت دارکوب استفاده نمایید. البته نا گفته نماند که تمامی خدمات طراحی سایت در شرکت دیجیتال مارکتینگ دارکوب با پایین ترین قیمت ها و بالاترین کیفیت ارائه می گردد و این دو دلیل برتری ما نسبت به سایرین است.

دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی اینترنتی یا Digital marketing اصطلاحی گسترده می باشد که حوزه های مختلفی را در بر می گیرد. اما به طور کلی بازاریابی آنلاین به فعالیت های تبلیغاتی اینترنتی و همچنین آفلاین گفته می شود که از طریق کانال های دیجیتالی و اینترنتی با هدف معرفی و افزایش مشتریان یک کسب و کار انجام می گیرد. مهمترین کانال های دیجیتالی و یا همان روش های بازاریابی اینترنتی که برای تبلیغات آنلاین استفاده می شود را می توان از موارد زیر نام برد:

  • بازاریابی شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام
  • بازاریابی محتوا
  • بازاریابی وب سایت
  • سئو (بهینه سازی موتور جستجو)
  • تبلیغات کلیکیPPC
  • تبلیغ در گوگل

بازاریابی شبکه های اجتماعی

فعالیت در شبکه های اجتماعی در تمامی کشور ها یک امر مهم و حیاتی برای کسب و کار ها تلقی می شود. اینستاگرام، توییتر، لینکدین، فیس بوک و … از مهمترین شبکه های اجتماعی هستند که اغلب برند های بزرگ دنیا در آن فعالیت می کنند. اما متاسفانه تمامی این پلتفرم ها در ایران فیلتر شده اند و استفاده از آنها به سختی امکانپذیر می باشد.

اما شما می توانید با استفاده از دیگر کانال های یاد شده در بالا به بهترین نحو ممکن به دیجیتال مارکتینگ برند خود بپردازید. مطمئن باید که انتخاب روش های مناسب می توانید بدون شبکه های اجتماعی هم تجارت آنلاین موفقی داشته باشید.

بازاریابی محتوا

محتوا اساس و پایه هر سایت، شبکه اجتماعی و به طور کلی هر کانال دیجیتال مارکتینگ است. شما با تولید محتوا می توانید مشتریان بالقوه بسیاری بدست بیاورید. به یاد داشته باشید که محتوای تولید نباید جنبه تبلیغات داشته باشد.

با محتوای خود و به روز می توانید بازدید بسیار بالایی برای سایت خود بدست بیاورید. محتوای خوب نباید جنبه تبلیغاتی داشته باشد، تکراری و قدیمی نباشد، به روز و منحصر به برند شما باشد و به طور کلی مخاطب را جذب خود نماید.

بازاریابی وب سایت

اصلی ترین کانال دیجیتال مارکتینگ وب سایت است. شما می توانید با استفاده از سایت خود به تنهایی بسیاری از روش های بازاریابی آنلاین را انجام دهید. با تولید محتوای مناسب و بهینه سازی وب سایت خود می توانید بازدید سایت را افزایش داده و با عملکرد مناسب و ارائه خدمات صادقانه مشتریان بسیاری بدست بیاورید.

سئو

SEO (search engine optimization) یا بهینه سازی موتور جستجو روشی است که با استفاده از آن یک سایت در صفحه نتایج موتور های جستجو رتبه مناسبی بدست می آورد.

سئو از فاکتور های بسیاری تشکیل شده است که انجام برخی از آنها مداوم و همیشگی است. بهینه سازی مهمترین و بهترین روشی است که می توان با استفاده از آن بازدید وب سایت را افزایش داد.

تبلیغات کلیکی

PPC (pay per click) advertising به نتایجی اشاره دارد که معمولا در بالا یا در کنار صفحه نتایج جستجو ظاهر می گردد. با هر کلیک روی این نتایج هزینه آن از صاحب سایت هزینه دریافت می شود.

با استفاده از این روش می تواند تا مدتی بازدید سایت را افزایش داد.

تبلیغ در گوگل

یکی از روش های مرسوم تبلیغات کلیکی، گوگل ادوردز Google Adwords می باشد که مختص به موتور جستجو گوگل است. نتایجی که به این طریق یافت می شود در کنار نامشان Ad دارند که نشان دهنده تبلیغاتی بودن آنها است.

با این روش در گوگل می توان تا مدتی بازدیدکننده بدست آورد اما این رو بسیاری از کاربران آشنا است و نمی توان با استفاده از آن وب سایت خود را رتبه اول گوگل بدانید.

روش های گفته شده از جمله کانال های مهم دیجیتال مارکتینگ هستند از دیگر روش ها می توان به رپروتاژ آگهی، ایمیل مارکتینگ، SMS مارکتینگ و … نیز اشاره نمود. از این روش ها می توان به جای فعالیت در اینستاگرام بهره برد.

شما همچنین می توانید با ثبت آگهی رایگان در سایت Sellfree شرکت دارکوب محصولات و یا خدماتی که دارید را به کاربران معرفی نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با مشاوران ما تماس حاصل نمایید. شرکت دیجیتال مارکتینگ دارکوب تمامی مواردی که در بالا گفته شد نظیر گوگل ادوردز، تبلیغ کلیکی، سئو و … را به صورت خدمات تخصصی ارائه می دهد.

در این زمان که بسیاری از کسب و کار های خانگی و همچنین کارگاه های کوچک، بازار آنلاین خود را از دست داده اند، شرکت طراحی سایت دارکوب با ارائه خدمات طراحی سایت ارزان و با کیفیت از این کسب و کار ها حمایت خواهد نمود. برای مشاوره رایگان کسب و کار و همچنین کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات ما می توانید درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت نمایید یا در ساعات اداری با مجموعه ما تماس حاصل نمایید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز