مهمترین مهارت های بازاریابی محتوا که لازم است بدانید؟

نوشته شده توسط سما کتیبه

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=19699

خدمات سئو
5/5 - (1 امتیاز)

با بوجود آمدن عصر تکنولوژی و ایجاد بسترهای اینترنتی لزوم بازاریابی اینترنتی بیشتر از پیش احساس میشود چرا که هرکسی که به طریقی در حال گسترش برند خود است بخوبی میداند که برای بقا و مطرح شدن باید طبق الگوریتم گوگل پیش برود تا بتواند کوی سبقت را از رقیبان خود بگیرد. بازاریابی محتوا نیز یکی از این روش هاست که در سئو  بسیار تاثیر گذار و مهم است و هر صاحب برندی باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشد.

در این مقاله سعی کردیم همه نکات لازم و کافی بازاریابی محتوا را بگوییم، پس اگر بدنبال افزایش بازده برند خود و یا دمیدن روح تازه ای به آن هستید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

10 تا از برترین روش های مراحل بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا یا کانتنت مارکتینگ یکی از مولفه های اساسی و کلیدی تضمین موفقیت برند شماست اما بشرط آنکه این 10 روش را سرلوحه کار خود قرار دهید و سپس مشاهده خواهید کرد که چه انقلابی در صنعت شما بوجود میاید.

1. مخاطبین خود را بشناسید

تولید محتوا با کیفیت اصلی است که هرگز نباید فراموش بشود اما در این موضوع باید به شما بگویم که شما هرچقدر هم که در مورد تولید محتوای خود حساسیت به خرج داده باشید و تمام استراتژی محتوا را هم رعایت کرده باشید اما اگر مخاطبین خود را نشناسید و ندانید که نیازشان چیست نمیتوانید برند خود را مطرح کنید چراکه این عدم شناخت باعث میشود که شما بطور موثر با مخاطبین خود نتوانید تعامل کنید و آنها هم با محتوای شما ارتباط برقرار نخواهند کرد.

پس بعنوان اولین قدم سعی در شناخت مخاطبین خود کنید، در دیجیتال مارکتینگ با استفاده از ابزارهایی که سئوکاران برآنها تسلط دارند نظیر گوگل آنالیتیکس و سرچ کنسول میتوان به این درک رسید که نیاز مخاطب چیست.

2. هنر تولید محتوا در راستای استراتژی برند 

در تولید محتوا برای اینکه هنر و ذوق شما در نوشته هایتان به نمایش گذاشته شود لازم است که درمورد موضوع مد نظر تسلط نسبی داشته باشید البته که معنی این جمله این نیست که مثلا برای تولید محتوا سایت دارکوب باید حتما تحصیلات مرتبط نظیر طراحی سایت یا کامپیوتر داشته باشید بلکه منظور این است که در مورد حوزه مدنظرتان با چند متخصص در آن حوزه صحبت کرده باشید و مطالعاتی داشته باشید.

استراتژی های مد نظر در تولید محتوای یک برند شامل 6 عنصر اساسی میشود:

  • تصاویری که معرف برند و نام تجاری شرکت است
  • کشف مخاطبین برای تولید محتوای موثر
  • انتخاب زبان مناسب برای ارتباط با مخاطبین هدف
  • آنالیز کلمات کلیدی برای تولید محتوا مطرح و بروز

3. سئو و موتورهای جستجو

سئو جزو موارد با اهمیتی است که در بازاریابی محتوا نمیتوان از آن غافل شد، اگر شما در حال یادگیری سئو هستید یا حتی سال ها پیش آن را فراگرفته باشید قطعا بخاطر میاورید که دوره بازاریابی محتوا در دل سئو قرار دارد و این دو موضوعات غیر قابل تفکیکی هستند چرا که موتورهای جستجو یکی از بزرگترین منابع جذب ترافیک هستند.

شما برای بازاریابی محتوا، باید کلمات کلیدی که کاربر بدنبال آنها هست را در محتوا خود بهینه کنید، با این روش شما یکی از قدم های بازاریابی موتورهای جستجو را برداشته اید، به همین دلیل است که میان سئو و تولید محتوا پیوندی عمیق و غیر قابل نفوذ وجود دارد و هر سئو کاری باید با این چند مورد آشنایی کافی و کامل داشته باشد:

  • آنالیز کلمات کلیدی
  • سئو On Page
  • تولید محتوای سئو شده برای گرفتن رتبه در الگوریتم گوگل
  • شناخت و آنالیز رقبا
  • ساخت لینک های با کیفیت
  • مرتبط بودن موضوع با عنوان سایت

4. بهینه سازی سایت برای جستجو توسط هوش مصنوعی

عدم استفاده از هوش مصنوعی یا نوشتن محتوای مخاطب پسند قدم بعدی در بازاریابی محتواست، همینکه شروع بازاریابی محتوا میکنید متوجه خواهید شد که محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی به چه اندازه آسیب زننده است و شما را روز به روز از هدف خود دور خواهد کرد.

البته در دوره های بازاریابی تولید محتوا در ایران بسیاری از از موسسات سعی در تشویق تولید کننده های محتوا با هوش مصنوعی دارند اما بهتر است بدانید که برای جذاب کردن محتوای خود در دید مخاطبینتان باید از اصول اولیه سئو پیروی کنید برای اینکه محتوای خود را مخاطب پسند کنید باید از قیف فروش استفاده کنید.

قیف فروش درواقع فرآیندی است که مخاطب شما را از یک بازدید کننده به هدف نهایی بازاریابی محتوا یعنی تبدیل مخاطب به مشتری میکند و این دقیقا همان محتوای مخاطب پسندی است که هم شما را راضی نگه میدارد و هم مخاطبینتان را.

اما قصد ما از مطرح کردن هوش مصنوعی در اینجا صرفا تولید محتوا با آن نیس در واقع یکی از روش های بازاریابی محتوا بهینه سازی سایت برای هوش مصنوعی است به این صورت که سایت مد نظر با جستجوی صوتی هم توانایی بالا آمدن و دیده شدن توسط مخاطبین را داشته باشد چراکه عدم این مورد باعث خواهد شد توسط گوگل هم انتخاب نشوید.

5. داستان سرایی و نوشتن محتوا خلاقانه

اگر میخواهید با نوشتن محتوا توجه مخاطبین خود را درگیر کنید و از این طریق با آنها ارتباط و تعامل بگیرید باید بتوانید داستان سرای قوی باشید و با ذهن خلاق خود احساسات مخاطب خود را درگیر کنید چرا که داستان سرایی محتوا را از لحاظ احساسی جذاب جلوه میدهد.

برای تقویت بازاریابی خود با داستان سرایی باید محتوای قابل اعتماد تولید کنید، محتوای قابل اعتماد یعنی مخاطبین خود را بشناسید احساسات و تجربیات آنها را درک کنید و سپس محتوایی تولید کنید که هماهنگ با این راستا باشد.

سعی کنید هدف مشخصی را داشته باشید و پیامی را که میخواهید به مخاطب بزسانید واضح و روشن باشد مانند تبلیغ در گوگل که همه این معیارها را در کنار یکدیگر دارد. پس گذراندن همه مراحل بدنبال انتشار مطالب خود در یک پلتفرم باشید تا مخاطبین شما آن را ببینند و شروع به تعامل کنند.

6. برنامه ریزی محتوایی

یکی از مهمترین فاکتورهای موفقیت در هر مسعله ای برنامه ریزی است، شما نیز برای بازاریابی محتوای خود باید برنامه ریزی درستی داشته باشید، باید برنامه ریزی شما بگونه ای باشد که هر زمان ایده ای برای محتوای خود داشته باشید، اینکه تولید محتوای یک روز بخصوص شما در شبکه های اجتماعی باشد یا صرفا نوشتن یک مقاله کاربردی و این نظم شما را از سردرگمی و بلاتکلیفی نجات میدهد.

7. بازآفرینی محتوا

زمانی که یک موضوع جذاب و شگفت آفرین به ذهنتان خطور میکند لازم نیس که همه آن را در یک مقاله 3000 کلمه ای بگنجانید، چه بسا که ممکن است حتی موضوعاتی از قلم بیوفتد و از حوصله مخاطب شما خارج باشد که همه آن را مطالعه کند، در این روش شما میتوانید دو مقاله 1500 کلمه ای بنویسید یا حتی یک مقاله را در هر بازه زمانی با مطالب جدید بروز کنید و با گنجاندن عکس و فیلم های مرتبط و جذاب به بازآفرینی محتوای خود کمک کنید.

8. آنالیز کلمات کلیدی

پایه و اساس یک بازاریابی اصولی که در انتها به موفقیت ختم میشود آنالیز کلمات کلیدی است، چرا که یکی از عوامل کمک کننده در بهبود رتبه شما در گوگل نیز خواهد بود، کلمات کلیدی به موتورهای جستجوی گوگل کمک میکند که شما و مطالبتان را بهتر بشناسد و متناسب با نیاز مخاطب صفحه شما را به نمایش بگذارد.

برای آنالیز درست کلمات کلیدی بهتر است در قدم اول بدنبال کلمات کلیدی طولانی باشید مثلا به جای “طراحی سایت “از “بهترین شرکت های طراحی سایت” استفاده کنید، از کلمات کلیدی که رقیبان کمتری دارند استفاده کنید که شانس رتبه اول شدن در گوگل را چند برابر کنید، استفاده از ابزارها برای کمک به آنالیز کلمات کلیدی را از یادنبرید.

9. شناسایی رقیبان

برای اینکه مخاطبین هدف از میان صدها برند شما را انتخاب کنند باید محتوای نوشته شده شما بگونه ای باشد که مخاطبین را محتوای شما را ترجیح دهند برای اینکار قبل از هرچیز باید محتوای نوشته شده همانطور که گفتیم از جذابیت نسبی برخوردار باشد،اولین قدم این است که رقیبان خود را بشناسید درباره آنها تحقیق کنید و بدانید نکات قوت و ضعف آنها چیست تا با رعایت این نکات تغییری در عملکرد خود بدهید.

10. داشتن مهارت فنی

هر فرد در حوزه دیجیتال مارکتینگ باید دانش نسبی در رابطه با ابزارها داشته باشد، هر شرکت و موسسه ای برای بروز نگه داشتن برند خود از ابزارهای خاصی استفاده میکند یک سئو کار باید بتواند توانایی استفاده از این ابزار ها را برای بالا نگه داشتن برند و شخصی سازی محتوای داشته باشد.

سخن آخر

در پایان باید گفت در بازاریابی محتوا سعی کنید معیار هایی را برای خود نظر بگیرید و براساس آنها میزان پیشرفت کار خود را بسنجید، مانند نرخ پرش و عمق پیمایش .

این را بدانید که مزایای بازاریابی محتوا شما  زمانی خود را نشان میدهد که درست و اصولی پیش برود در دراز مدت میتوانید شاهد نتایج فوق العاده ای باشید، مانند افزایش فروش، تعامل با مخاطب و افزایش مشتریان خود باشید و این را بدانید که پر کردن وب سایت و شبکه های اجتماعی خود با هر نوع محتوایی راه درست بازاریابی محتوا نیست، با گذراندن دوره بازاریابی محتوا خود را بعنوان یک سئو کار بروز نگه دارید.

امیدوارم که توانسته باشیم همه موارد مهم در کانتنت مارکتینگ را ذکر کرده باشیم و کمک هرچند کوچکی به بهبود کسب و کار شما کرده باشیم.

 

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز