چه تعداد بک لینک برای رتبه گرفتن در سئو مورد نیاز است؟

نوشته شده توسط فائزه محمودی فرد

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=13959

5/5 - (3 امتیاز)

پس از این که برای کسب و کار خود یک وب سایت را طراحی نمودید لازم است آن را بهینه سازی نمایید و اصول سئو را در آن رعایت کنید.

سئوی سایت به چند بخش تقسیم می شود، تولید محتوا و مطالب مناسب و سپس بک لینک ها و لینک های داخلی دارای بیشترین اهمیت را دارند.

چه تعداد بک لینک برای رتبه گرفتن در سئو مورد نیاز است؟

بک لینک ها تاثیر زیادی در بهینه سازی سایت و رتبه ی بندی سایت در گوگل دارند. بک لینک ها باید شرایط استاندارد و اصولی را داشته باشند و نوفالو نباشند. همچنین نباید از سایت هایی که در لیست سیاه موتورهای جست و جو قرار دارند بک لینک گرفت. در این مقاله قصد داریم در مورد بک لینک ها و تعداد بک لینک برای رتبه گرفتن در سئو سایت صحبت کنیم. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

بک لینک چیست؟

حتما این سوال برای افرادی که تمایل دارند وب سایت خود را بهینه سازی نمایند پیش می آید که بک لینک چیست؟ بنابراین در این بخش ابتدا در مورد بک لینک صحبت می کنیم و شما را با بک لینک آشنا می کنیم. بهتر است اول با معنای لینک آشنا شویم، لینک ها کلماتی در سایت هستند که با کلیک بر روی آنها به یک صفحه دیگر در وب هدایت می شویم. بک لینک به معنای لینکی ست که از یک وب سایت به وب سایت دیگر داده می شود. نام دیگر بک لینک، لینک داخلی، لینک یک طرفه و لینک ورودی می باشد.

انواع بک لینک

بک لینک ها علاوه بر این که می توانند ورودی و خروجی باشند دارای انواع گوناگونی هستند. که در ادامه انواع بک لینک را بیان می کنیم:

  • بک لینک فالو: این نوع بک لینک ارزش سئویی لینک مربوط به سایت مبداء را به صورت کامل به سایت هدف انتقال می دهد. بک لینک های فالو بهترین نوع بک لینک می باشند.
  • بک لینک نوفالو: بک لینک های نوفالو برعکس بک لینک های فالو عمل می کنند و ارزش سئویی سایت مبداء را به سایت مقصد انتقال نمی دهند.
  • بک لینک محتوایی: بک لینک های محتوایی با نوشتن محتوای با کیفیت و ارزشمند در سایت هدف ایجاد می شوند. در صورتی که محتوای خوبی را در سایت های بزرگ منتشر کنید باعث می شود اشتراک گذاری شوند و در نتیجه احتمال دریافت بک لینک های بیشتر نیز افزایش می یابد.
  • بک لینک کلمات کلیدی: بهتر است با نام برندتان بک لینک ایجاد نمایید زیرا گوگل نیاز دارد تشخیص دهد که برند شما هم جست و جو می شود یه نه.
  • بک لینک سازی در شبکه های اجتماعی: یکی از فعالیت های اصلی در شبکه های اجتماعی قرار دادن پست می باشد. بنابراین می توانید لینک سایت خود را در پست های شبکه های اجتماعی منتشر نمایید. این کار باعث می شود از طریق شبکه های اجتماعی نیز لینک دریافت نمایید.
  • بک لینک از وب سایت های خبری: یکی از بهترین روش ها برای دریافت بک لینک از وب سایت های خبری تولید محتوایی ست که از منابع مختلف جمع آوری شده اند و خبرنگاران به آن ها علاقه دارند و به دنبال جمع آوری آن ها هستند.
  • لینک های داخلی: یکی از ساده ترین روش های مربوط به لینک سازی، لینک دهی داخلی است. زیرا کنترل لینک های داخلی دست خودتان می باشد. لینک های بیلدینگ داخلی سنجشی برای هر صفحه از سایت هستند و موتورهای جست و جو به وسیله ی آن ها ساختار سایت را به راحتی درک می کنند. بنابراین لینک بیلدینگ داخلی می تواند در رتبه بندی سایت و صفحات آن تاثیر گذار باشد و باعث سئوی سایت شود.

بک لینک سازی چیست؟

یکی از عامل ها برای افزایش ترافیک سایت و یکی از تکنیک های سئو خارجی  بک لینک سازی برای سایت می باشد. در صورتی که یک سایت دارای ترافیک بالایی باشد در رتبه ی بالایی در نتایج جست و جوی گوگل قرار می گیرد. بنابراین یکی از عامل هایی که برای بهینه سازی سایت باید به آن توجه شود بک لینک سازی می باشد. بنابراین در این بخش توضیح می دهیم که بک لینک سازی چیست و چگونه می شود برای یک سایت بک لینک ساخت. یکی از موارد مهم در سئو و بهینه سازی سایت لینک سازی رایگان می باشد زیرا شما تنها با استفاده از تولید محتوا در کلمات کلیدی نمی توانید برای وب سایتتان رتبه ی بالایی در گوگل به دست آورید و حتما لازم است برای بهبود رتبه ی سایتتان اقدام به ساخت بک لینک نمایید. در واقع هدف اصلی از ایجاد بک لینک رسیدن به نتایج اول گوگل در کلمه ی کلیدی مورد نظر می باشد.

سئو چیست؟

در این قسمت توضیح می دهیم که سئو چیست؟ سئو به معنای بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جست و جو می باشد. در واقع سئو سایت شامل مجموعه ای از فعالیت هاست که در طراحی و کد نویسی سایت، تدوین استراتژی محتوایی، تولید محتوا و لینک سازی خارجی انجام می شود تا وب سایت جایگاه بهتری در نتایج جست و جو گوگل به دست بیاورد و ترافیک آن افزایش یابد. وب سایت هایی که در جایگاه اول صفحه ی یک سرچ گوگل قرار دارند درآمد بیشتری نسبت به سایت هایی دارند که در صفحه ی دوم سرچ گوگل قرار گرفته اند. بنابراین لازم است جهت بهبود سئو سایت یک سری اقدامات را انجام دهید. فعالیت های مربوط به سئو به چند دسته تقسیم می شوند که در ادامه آن ها را شرح می دهیم.

  • سئو کلاه سفید: به تمامی فعالیت هایی که مطابق با قوانین موتور جست و جوی گوگل و الگوریتم های آن هستند در قالب سئو کلاه سفید می باشند. در صورتی که یک وب سایت بهتر از وب سایت های دیگر بتواند این تطابق را به گوگل بفهماند می تواند رتبه ی بالاتری در نتایج جست و جوی گوگل به دست بیاورد.
  • سئو کلاه سیاه: دسته ی دیگری از فعالیت های مربوط به سئو، سئو کلاه سیاه نام دارند. سئو کلاه سیاه شامل روش ها و تکنیک هایی است که هدف از انجام آن ها فریب دادن خزنده موتور جست و جو برای به دست آوردن جایگاه بهتر در رتبه بندی گوگل است. در صورتی که یک وب سایت از اصول و تکنیک های سئو کلاه سیاه برای ارتقاء رتبه ی سایت خود استفاده نماید و گوگل این مسئله را بفهمد، سایت را به طور کلی از میان نتایج جست و جوی خود حذف می کند.
  • سئو کلاه خاکستری: سئو کلاه خاکستری مابین سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه نمی باشد. بلکه شامل روش ها و تکنیک هایی است که در صورتی که موتور جست و جوی گوگل به استفاده یک سایت ار آن ها پی ببرد، آن سایت را جریمه می کند. در واقع می توان گفت که سئوی کلاه خاکستری شامل تکنیک هایی است که شبیه به تکنیک های سئو کلاه سیاه می باشند.
  • سئو داخلی: سئو داخلی مربوط به تمام چیزهایی می شود که کاربران شما آن ها را در سایت مشاهده می کنند. بخش اصلی سئو داخلی را محتوای سایت تشکیل می دهد. سئو داخلی در صورتی در بهبود رتبه ی سایت شما تاثیر گذار است که محتوای ساختار یافته، غیر کپی، با کیفیت و خاص را مخاطبین ارائه کند. محتوایی می تواند رتبه ی خوبی در نتیج جست و جو بگیرد که بهترین پاسخ را برای مشکل کاربران ارائه کرده باشد. بنابراین مهم ترین بخش در سئو داخلی این است که محتوای با کیفیتی را برای سایت خود تولید نمایید.
  • سئو خارجی: تمام فعالیت هایی که در محیط داخلی سایت انجام نشده و در ارتباط با سایت های دیگر است و هدف از آن ارتقاء رتبه و اعتبار وب سایت است، به سئو خارجی مربوط می شوند. اولین و مهم ترین بخش از سئو خارجی وب سایت لینک سازی می باشد. در واقع یکی از بزرگ ترین بخش های سئو سایت لینک سازی می باشد.
  • سئو فنی: قبل از این که بخواهیم یک سایت را بهینه سازی کنیم لازم است پایه و اساس آن را بررسی کنیم و مطمئن شویم که در آن مشکلی وجود ندارد. به این مرحله از سئو که مشکلات فنی سایت در آن بررسی و رفع می شوند سئو فنی یا سئو تکنیکال گفته می شود. انجام برخی از اقدامات مربوط به سئو فنی به دانش کدنویسی نیاز دارند.
  • بک لینک: پس از این که با مفهوم سئو آشنا شدید باید بدانید که بک لینک چیست. به تمامی لینک هایی که از سایت های دیگر به سایت شما داده می شوند بک لینک می گویند. بک لینک ها دارای انواع مختلفی می باشند. یکی از نکات مهم در تعریف سئو سایت و بک لینک این است که زمانی یک وب سایت به نتایج برتر گوگل می رسد که سایت های دیگر به آن لینک داده باشند. در واقع در صورتی که سایت های دیگر سایت شما را به کاربرانشان معرفی کنند، سایت شما نسبت به سایت های دیگر بیشتر مورد توجه گوگل قرار می گیرد و راحت تر به نتایج برتر گوگل می رسد.
  • تولید محتوا: تولید محتوا نقش بسیارمهمی در بهینه سازی یک وب سایت دارد. هر صفحه از سایت باید شامل محتوایی باشد که به کاربران به خوبی معرفی شود. محصولات باید دارای محتوا باشند تا کاربران بتوانند با مطالعه ی محتوای مربوط به هر محصول، آن را بشناسند و سپس خریداری نمایند. یکی از اصلی ترین صفحه ی محتوایی هر وب سایت صفحه بلاگ می باشد. به طور کلی تولید محتوای با کیفیت به سئوی سایت و رسیدن آن به نتایج اولیه ی گوگل کمک می کند.

اهمیت ساختن بک لینک در ارتقاء سئو سایت

با قرار دادن لینک وب سایتتان در سایت های دیگر به تنهایی نمی توانید بک لینک های مفیدی برای سایتتان بسازید. در صورتی که به قوانین و اصول ساخت بک لینک برای وب سایتتان بی توجهی کنید رتبه ی سایتتان افزایش پیدا نمی کند و علاوه بر این جایگاه فعلی سایت خود را نیز از دست می دهید. برای ساخت بک لینک لازم نیست هزینه ی زیادی را برای خرید رپورتاژ آگهی بپردازید بلکه می توانید خودتان به صورت رایگان این کار را انجام دهید. در ادامه شما را با آموزش بک لینک سازی بیشتر آشنا می کنیم.

روش های بک لینک سازی

به طور کلی روش های بک لینک سازی شامل سه بخش کلاه سفید، کلاه سیاه و کلاه خاکستری می باشد. در ادامه این سه بخش را توضیح می دهیم.

  • لینک سازی کلاه سفید: در روش لینک سازی کلاه سفید سایت های دیگر به صورت عادی به سایت شما لینک می دهند. لینک هایی که با این روش به دست می آیند بسیار با کیفیت هستند. برای این که بتوانید از روش لینک سازی کلاه سفید استفاده نمایید باید برای سایتتان محتوای با کیفیت و دارای اعتبار بالا بسازید.
  • لینک سازی کلاه سیاه: در روش لینک سازی کلاه سیاه از روش های غیر قانونی برای ساخت بک لینک استفاده می شود که ممکن است گوگل بفهمد که خودتان در حال ساخت بک لینک برای سایتتان هستید و شمارا جریمه کند به این صورت که یا سایتتان جایگاهش را از دست می دهد و یا سایتتان در کلمات کلیدی که برایشان بک لینک ساخته اید از نتایج گوگل حذف می شوند. بهتر است که برای بک لینک سازی برای سایتتان هیگاه از روش لینک سازی کلاه سیاه استفاده نکنید که بعدا دچار مشکل نشوید.
  • لینک سازی کلاه خاکستری: در روش لینک سازی کلاه سیاه به صورت کاملا عادی و معمولی و با توجه به قوانین گوگل برای سایت خود بک ایک می سازید.

برای رتبه بندی به چند بک لینک نیاز داریم؟

تعداد بک لینک های مورد نیاز برای یک وب سایت به چند عامل داخلی و خارجی برای بهینه سازی موتور جست و جو بستگی دارد. برای رتبه بندی مربوط به کلمات کلیدی کم رقابت، به 0 تا 25 بک لینک و برای رتبه بندی کلمات کلیدی با رقابت بالا به 50 تا 100 بک لینک نیاز است. در حقیقت تعداد دقیق بک لینک هایی که برای رتبه بندی یک صفحه وب نیاز است به عواملی چون اعتبار دامنه وب سایت و رتبه ی صفحه بک لینک های دریافتی بستگی دارد. در واقع یک وب سایت به طور متوسط باید 40 تا 50 بک لینک به صفحه ی اصلی داشته باشدتا بتواند اعتبار دامنه را به سطح رقابتی برای سئو افزایش دهد. هر چه ارزش بک لینک ها بالاتر باشد لینک های کمتری برای افزایش رتبه بندی افزایش رتبه بندی نیاز است. البته بهتر است بدانید که اینمحدوده ی بیان شده فقط یک میانگین برای سئوی خوب است و برای رقابت در صفحات نتایج موتورهای جست و جو به تعداد زیادی بک لینک نیازی ندارید. در واقع زمانی که از ایجاد بک لینک صحبت می شود، کیفیت بهتر از کمیت است.

هر صفحه باید چند بک لینک داشته باشد؟

هر صفحه باید از 0 تا 100 بک لینک برای رتبه بندی بر روی کلمات کلیدی هدف خود داشته باشد. در واقع عواملی چون: اعتبار دامنه وب سایت، سطح دشواری کلمات کلیدی و تعداد لینک های داخلی، مقدار دقیق بک لینک هایی را که هر صفحه باید در موتورهای جست و جو داشته باشد تعیین می کنند.

  • تاثیر اعتبار دامنه وب سایت: ابزارهای گوناگونی وجود دارند که اعتبار دامنه را برای یک وب سایت گزارش می کنند. اعتبار دامنه یک معیار برای سئو است که قدرت کلی یک دامنه را اندازه گیری می کند. رتبه ی دامنه ی (DR) قدرت نمایه بک لینک یک وب سایت را نشان می دهد. امتیاز اعتبار (As) برای اندازه گیری کیفیت کلی و عملکرد سئو برای یک وب سایت است. DR و As در یک مقیاس 100 امتیازی رتبه بندی می شوند. که اعداد بالاتر نشان دهنده دامنه قوی تر با احتمال دستیابی به نتایج بهتر است. با توجه به کیفیت محتوا طبق جست و جوی کاربر، سئوی درون صفحه و سئوی فنی یک وب سایت با اعتبار دامنه بالاتر، باید در گوگل برای کلمه ی کلیدی هدف رتبه ی بالاتری داشته باشد. الگوریتم های گوگل فاکتورهای سئو خارج از صفحه مانند بک لینک ها را در نظر می گیرند تا تعیین کنند که یک وب سایت باید در چه رتبه ای قرار بگیرد. وب سایتی که اعتبار دامنه ی آن بیشتر است اعتماد بیشتری در اینترنت دارد زیرا سایت های با کیفیت بالایی وجود دارند که با پیوند دادن به صفحه اصلی یا یک صفحه وب لینک می دهند.
  • تاثیر سطح دشواری کلمه کلیدی: معیار دیگری که ابزارهای سئو برای تخمین میزان دشواری رتبه بندی یک صفحه ی وب برای یک کلمه ی کلیدی هدف استفاده می کنند دشواری کلمه ی کلیدی می باشد. همانند اعتبار دامنه بر اساس یک مقیاس 100 امتیازی است که اعداد بالاتر نشان دهنده ی رقابت سخت تر است. 4 عامل وجود دارد که بر میزان تاثیر دشواری کلمه ی کلیدی تاثیر گذار است از جمله: قدرت دامنه کلی ، قدرت صفحه: قدرت هر صفحه وب ، مقدار بک لینک به یک صفحه وب جداگانه ، کیفیت بک لینک ها به صفحه وب منفرد.
  • تاثیر پیوند داخلی: یکی دیگر از عواملی که بر تعداد بک لینک های هر صفحه تاثیر می گذارد تعداد لینک های داخلی است که یک صفحه دریافت می کند. بررسی های انجام شده توسط کارشناسان نشان می دهد که پیوند های داخلی می توانند رتبه یک صفحه وب را بالا ببرند. همین طور طبق بررسی ها سه لینک داخلی برابر با یک بک لینک خارجی می باشد. از نظر موتور جست و جوی گوگل هر چه لینک های داخلی در یک صفحه بیشتر باشند برای خزنده های موتور جست و جو بهتر است.

چگونه با بک لینک های کمتر به نتایج رتبه بندی بهتر برسیم؟

برای این که همه ی چیزهایی که در این مقاله یاد گرفتید را کنار هم بیاوریم و خلاصه ای از آن ها را بیان کنیم تا بتوانید یک استراتژی سئو خوب را برای ایجاد بک لینک پیاده سازی نمایید، لازم است در این جا چند توصیه ی مهم را برای رسیدن به نتایج بهتر در گوگل با بک لینک های کمتر بیان کنیم:

  • حداقل 3 تا 5 کلمه ی کلیدی را برای بهینه سازی صفحه انتخاب نمایید و عباراتی را انتخاب کنید که سطح دشواری کلمات کلیدی کمتری دارند.
  • با قرار دادن کلمات کلیدی با کیفیت در مکان های HTML مناسب برای خزنده های موتور جست و جوی گوگل بهترین سئو ی درون صفحه ممکن را انجام دهید.
  • مطمئن شوید که محتوای شما هدف جست و جوی کاربر را برآورده می کند. سایت های با رتبه ی بالاتر در گوگل را برای عبارت اصلی کلمه ی کلیدی خود مشاهده و بررسی نمایید تا متوجه شوید به چه نوع محتوایی پاداش دهده می شود تا بتوانید چیزی مشابه آن ایجاد کنید.
  • بعد از منتشر نمودن مقاله حداقل 5 پیوند داخلی متنی با کلمات کلیدی به صفحه اضافه نمایید.
  • معمولا صفحه ی اصلی بیشترین میزان Rank را دریافت می کند، اگر می توانید به صفحه وب از صفحه اصلی پیوند دهید.
  • برای افزایش اعتبار کلی دامنه به جای صفحات منفرد، بر روی ایجاد بک لینک های با کیفیت بالاتر به صفحه اصلی کار کنید. در صورتی که برای این کار به به کمک سئو نیاز دارید از یکی از خدمات لینک بیلدینگ برتر استفاده نمایید.

سخن پایانی

در این مقاله در مورد سئو، بک لینک و تعداد بک لینک های لازم برای رتبه گرفتن در سئو صحبت نمودیم. با توجه به اهمیت بک لینک در سئو و بهینه سازی سایت، لازم است پس از طراحی وب سایت برای خود، به این مساله توجه نمایید که به چه تعداد بک لینک برای رتبه گرفتن در سئو نیاز دارید. شرکت طراحی سایت دارکوب با رعایت اصول سئو آماده ی دریافت تمامی سفارشات مربوط به طراحی انواع وب سایت های شرکتی، شخصی، فروشگاهی، وردپرسی، ورزشی، خبری و … می باشد. همچنین در آموزش گاه دارکوب روش های طراحی سایت به صورت کامل تدریس می شود در صورت تمایل می توانید به صورت حضوری در کلاس ها شرکت کنید و یا این که فیلم های آموزشی مربوط به هر قسمت از طراحی سایت مانند: آموزش سئو، آموزش طراحی سایت با وردپرس و … را خریداری نموده و مشاهده نمایید .

    اطلاعات تماس
    شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
    شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
    تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
    ایمیل: info@sitedar.com
    اینستاگرام: darkoobwebdesign
    افتخارات و مجوزها
    • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
    • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
    • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
    • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
    • دارای مجوز نشر دیجیتال
    • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
    • پروانه کسب و کارهای مجازی
    • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
    • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
    پشتیبانی 24 ساعته 7 روز