چگونه از روانشناسی رنگ ها برای افزایش نرخ تبدیل وب سایت خود استفاده کنیم؟

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=9658

5/5 - (1 امتیاز)

یکی از مهمترین تصمیمات در طراحی وب سایت، انتخاب پالت رنگی است. رنگ ها می توانند باعث موفقیت و یا تخریب طراحی سایت شما شوند. رنگ ها بر احساسات کاربران تأثیر می گذارند. رنگ ها بر تجارت ها و حضور آنلاین مدیران مؤثرند. رنگ ها اگر به درستی و مطابق اصول روانشناسی انتخاب شوند می توانند نرخ تبدیل و فروش طراحی وب سایت شما را افزایش دهند.

بر اساس گزارشات، 85% دلیل اینکه یک کاربر یک محصول خاص را خریداری می کند، رنگ است. تأثیر رنگ ها بیشتر از صرفاً زیبایی است. رنگ ها بر تصمیم خرید کاربران اثر می گذارند. تغییرات خیلی کوچک در طراحی سایت، مانند انتخاب مناسب رنگ ها برای دکمه های CTA می تواند باعث موفقیت بیشتر یک وبسایت شود و آگاهی از برند تجاری شما را افزایش دهند.

چرا رنگ بندی سایت مهم هستند؟

رنگ بندی سایت همانند یک ابزار قدرتمند بازاریابی عمل می کنند. رنگ ها می توانند احساسات کاربران را تحت تأثیر قرار دهند و آنها را مایل به خرید کنند. معمولاً رنگ ها اولین چیزی هستند که برای کاربران جلب توجه می کنند. بنابراین در انتخاب رنگ ها و رنگ بندی سایت خود بایستی به صورت هدفمند عمل کنید.

بر اساس مطالعات، استفاده درست از رنگ ها باعث افزایش 80% آگاهی از یک برند تجاری می شوند. رنگ ها بایستی بر اساس ماهیت یک کسب و کار انتخاب شوند. به طور مثال اگر فروشنده لوازم آرایشی و بهداشتی بانوان هستید، استفاده از رنگ های ملایم و صورتی بهتر است.

روانشناسی رنگ چیست؟

روانشناسی رنگ، علمی است که به مطالعه ی تأثیر رنگ ها بر احساسات و رفتار افراد می پردازد. دارندگان وبسایت ها با روانشناسی رنگ ها و استفاده درست از رنگ ها در طراحی سایت خود و کلید های مختلف می توانند پیام تجاری خود را بهتر به کاربران منتقل کنند. همه ی کاربران به رنگ ها واکنش یکسان نشان نمی دهند. برای اینکه بهتر متوجه شوید چه رنگی برای وبسایت شما مناسب تر است باید کاربران خود را بهتر بشناسید و از روانشناسی رنگ ها را نیز کمک بگیرید.

رنگ ها تأثیر اولیه زیادی دارند. رنگ ها برای جذب کاربران بسیار قدرتمند هستند. کاربران طی چند میلی ثانیه اول جذب یک وب سایت می شوند و یا تصمیم می گیرند آن را ترک کنند. جذابیت بصری یک طراحی سایت در جذب کاربران نقش مهمی بازی می کند. از روانشناسی رنگ ها می توان برای تعامل بیشتر با کاربران و افزایش فروش استفاده کرد. هویت یک برند تجاری بسیار مهم است. از رنگ ها بایستی برای تقویت هویت یک برند تجاری و رساندن پیام های تجاری به گوش کاربران استفاده کرد.

از روانشناسی رنگ ها در چه جاهایی می توانم استفاده کنم؟

از روانشناسی رنگ ها در تمام مراحل بازاریابی اینترنتی می توان استفاده کرد. از طراحی سایت و نرم افزار گرفته تا فروش. در طراحی وب سایت از روانشناسی رنگ ها می توان برای المان های گرافیک سایت مانند تیترها، زمینه ها، دکمه ها، پنجره های بازشو، نوار منو، آرم تجاری، بازاریابی ایمیل، پست های رسانه های اجتماعی، تصاویر محصول و …. بهره برد.

تئوری رنگ ها چیست؟

تئوری رنگ ها به اصول اولیه رنگ ها می پردازد و سه بخش عمده دارد:

تضاد

در طراحی وب سایت از تضاد رنگ ها برای افزایش خوانایی مطالب و جلب توجه بیننده استفاده می شود. در گرافیک سایت بهتر است پس زمینه رنگی روشن و متون رنگی تیره داشته باشند. چنین ترکیبی خواندن را راحتتر می کند و چشم خواننده کمتر خسته می شود.

مکمل

منظور از رنگ های مکمل رنگ هایی هستند که در مقابل هم قرار دارند. به طور مثال، مکمل رنگ قرمز، سبز است. استفاده درست از رنگ های مکمل باعث برجستگی عناصر و ایجاد یک طرح رنگی جذاب و خلاقانه می شود.

روح رنگ ها

رنگ های گرم و روشن مانند رنگ زرد و یا سبز انرژی بخش هستند. در حالیکه رنگ های سرد و تیره آرام بخش هستند.

چه رنگ هایی که فروش آنلاین را افزایش می دهند؟

استفاده درست از رنگ ها در دیجیتال مارکتینگ و طراحی سایت باعث تشویق کاربران به اقدام به خرید می شود. درک درستی از روان شناسی رنگ ها می تواند نرخ تبدیل طراحی وبسایت شما را بیشتر کند. بهترین رنگ برای افزایش نرخ تبدیل در بازاریابی اینترنتی، قرمز است. زیرا باعث جلب توجه کاربران و تشویق آنها به خرید می شود. استفاده درست از رنگ قرمز می تواند مانند یک ابزار بازاریابی عمل کند. برخی دیگر از رنگ های مؤثر در افزایش نرخ تبدیل و فروش عبارتند از: آبی، زرد و سبز و …

چگونگی استفاده از روانشناسی رنگ ها برای افزایش نرخ تبدیل طراحی سایت

هر کسب و کاری در هر جایگاهی بایستی برای افزایش نرخ تبدیل و توسعه ی کسب و کار خود تلاش کند. به همین منظور بایستی از هر استراتژی برای رونق مشاغل استفاده شود. صاحبین مشاغل بایستی از روانشناسی رنگ ها برای بهبود بازاریابی آنلاین و افزایش نرخ تبدیل بهره ببرند. رنگ موضوعی است که بر کاربران تأثیر می گذارد. برای اینکه بتوانید از علم روانشناسی رنگ ها بهتر استفاده کنید، رعایت نکات ذیل می تواند سودمند باشد:

بررسی کنید زن ها و مرد ها چه رنگ هایی را ترجیح می دهند

بر اساس مطالعات، ترجیحات رنگ ها در زنان و مردان متفاوت است. بر اساس مطالعات، خانم ها اکثراً رنگ های بنفش، قرمز، سبز و آبی را ترجیح می دهند. مردها نیز این رنگ ها را دوست دارند، اما رنگ هایی با تن روشن را ترجیح می دهند.

برای جلب اعتماد کاربران از رنگ آبی استفاده کنید

اگر دقت کرده باشید بسیاری از مؤسسات مالی از رنگ آبی استفاده می کنند. زیرا رنگ آبی به شدت می تواند اعتماد افراد را جلب کند. رنگ آبی نماد امنیت، وفاداری و مسئولیت است. رنگ آبی آرامش بخش است. در استفاده از رنگ ها به فرهنگ جوامع مختلف نیز باید توجه داشته باشید. به طور مثال، در فرهنگ غرب رنگ آبی برای پسران استفاده می شود، در حالیکه در کشور هایی مانند چین رنگ آبی نماد زنانه است.

زرد نماد احتیاط

در خیلی از موارد برای هشدار دادن از رنگ زرد استفاده می شود. اما رنگ زرد می تواند حس گرما، شادی و مثبت اندیشی را به کاربران نیز منتقل کند. رنگ زرد می تواند باعث افزایش اعتماد به نفس و خلاقیت شود.

رنگ سبز

سبز با طبیعت در ارتباط است. بسته بندی هایی که رنگ سبز دارند ما را یاد دوستدار محیط زیست و طبیعت می اندازند. سبز نماد تعادل و خلاقیت است. اگر طراحی وب سایت و کسب و کار شما به نوعی در ارتباط با طبیعت و محیط های خارج از منزل است، استفاده از رنگ سبز می تواند سودمند باشد.

رنگ نارنجی منتقل کننده ی یک حس مثبت

رنگ نارنجی انرژی کمتری نسبت به قرمز دارد. رنگ نارنجی نماد گرما است و می تواند توجه کاربران را به خود جلب کند و نرخ تبدیل سایت را افزایش دهد.

رنگ سفید

رنگ سفید باعث کاهش شلوغی طراحی صفحات وب می شود. فضاهای سفید در گرافیک سایت بسیار مهم هستند. رنگ سفید برای ایجاد تضاد نیز مهم است. برای گرم تر کردن گرافیک سایت می توانید از رنگ سفید شیری استفاده کنید.

اگر پالت رنگی گرافیک سایتتان آنطور که باید جواب نمی دهد، آن را عوض کنید

اگر فکر می کنید که پالت رنگی که برای طراحی صفحات وب خود برگزیده اید، مناسب نیستند و بر افزایش نرخ تبدیل سایت شما تأثیری ندارند، بهتر است یک طرح رنگی دیگر انتخاب کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد گرافیک سایت در صورت تمایل می توانید از خدمات مشاوره رایگان و تخصصی شرکت دارکوب استفاده نمایید. شرکت دارکوب با بیش از 19 سال سابقه کار ارائه دهنده ی خدمات طراحی سایت و سئو سایت برای مشاغل گوناگون می باشد.

بهترین رنگ ها برای انواع مختلف گرافیک سایت

اگر طراحی صفحات وب شما سرگرم کننده و حرفه ای است، رنگ هایی با کنتراست بالا، رنگ های پرانرژی و شاد مناسب تر هستند. برای طراحی صفحات وب ساده و شیک، استفاده از رنگ های سفید، مشکی و طلایی بهتر است. زیرا باعث ایجاد یک گرافیک سایت جذاب می شود. اگر می خواهید یک گرافیک سایت مدرن و پر انرژی را به نمایش بگذارید، رنگ های براق را با رنگ های خنثی و رنگ های گرم را با رنگ سفید ترکیب کنید. زیرا باعث ایجاد تعادل و جذابیت بیشتر می شود.

گرافیک سایت چیست؟

گرافیک سایت به نحوه ی ترکیب عناصر بصری و رنگ بندی سایت اشاره دارد. رنگ بندی سایت و گرافیک سایت بر عهده ی گرافیست طراحی وبسایت است. هر چه ترکیب کدنویسی و گرافیک سایت و رنگ بندی سایت بهتر باشد، قالبی که تولید می شود بهتر است. یک قالب سایت خوب بیشتر می تواند کاربران را به خود جذب کند و نرخ تبدیل و فروش سایت را افزایش دهد.

قالب سایت چیست؟

قالب سایت یک الگوی از پیش طراحی شده است که ویژگی های یک طراحی سایت را به نمایش می گذارد. قالب سایت کار طراحی سایت را بسیار سریعتر و ساده تر می کند. از زبان های HTML و CSS معمولاً برای طراحی قالب سایت استفاده می شود. خیلی از طراحان و توسعه دهندگان برای طراحی وب سایت از قالب سایت استفاده می کنند. بسیاری از کاربران خودشان کار طراحی قالب سایتشان را بر عهده می گیرند. هر چه طراحی قالب سایت ساده تر باشد معمولاً کدنویسی پیچیده تری دارد. با طراحی قالب سایت می توان یک وبسایت بسیار مقرون به صرفه ایجاد کرد و در آن به معرفی محصولات و خدمات پرداخت.

سیستم های مدیریت محتوای مختلف قالب سایت های مختلفی دارند. یکی از بهترین و محبوب ترین سیستم های مدیریت محتوا وردپرس است. وردپرس حاوی انواع قالب سایت است که پاسخگوی هر نوع طراحی وبسایتی است. بسیاری از قالب سایت های وردپرس رایگان هستند. قالب سایتی خوب است که بیشترین هماهنگی را با نیاز های تجاری شما داشته باشد، ریسپانسیو باشد و از خدمات پشتیبانی نیز برخوردار باشد.

برای خرید قالب سایت در صورت تمایل می توانید از فروشگاه قالب شرکت دارکوب دیدن نمایید. تمامی قالب سایت های فروشگاه دارکوب به سفارش شرکت دارکوب طراحی شده اند، ریسپانسیو هستند و از خدمات پشتیبانی سایت نیز برخوردارند.

نتیجه

در طراحی صفحات وب، تأثیر رنگ ها را نباید نادیده گرفت. گاهی تأثیر رنگ ها برای جذب کاربر و افزایش نرخ تبدیل طراحی سایت از آنچه که شما فکر می کنید بسیار قوی تر است. انتخاب رنگ ها بر اساس اصول روانشناسی می تواند کاربران را به خرید تشویق کند. گرافیک سایت و انتخاب یک طرح رنگی مناسب می تواند کاربران را به ماندن بیشتر در سایت ترغیب کند.

بهتر است رنگ ها به نحوی انتخاب کنید که با هویت برند تجاری و آرم تجاری شما هماهنگی داشته باشد. اگر می خواهید حس آرامش و امنیت را به کاربران خود منتقل کنید رنگ آبی بهتر است. اگر می خواهید کاربران را به خرید متمایل کنید رنگ قرمز مناسب تر است. اگر می خواهید حس گرمی و شادی را به کاربران خود منتقل کنید از رنگ زرد استفاده کنید.

آیا رنگ ها بر افزایش نرخ تبدیل سایت و فروش تأثیر دارند؟

رنگ ها تأثیر اولیه زیادی دارند. استفاده از رنگ های مناسب و بر اساس اصول روانشناسی در طراحی سایت می تواند کاربران بیشتری به خود جذب کند و نرخ تبدیل و فروش طراحی سایت را افزایش دهد.

بهترین پالت رنگی برای طراحی وبسایت من چیست؟

برای اینکه متوجه شوید بهترین پالت رنگی برای طراحی وب سایت شما چیست، بهتر است علاوه بر شناخت روانشناسی رنگ ها، کاربران خود را نیز بشناسید. چندین پالت رنگی را انتخاب کنید. در نهایت بهترین و پربازده ترین پالت رنگی را برای طراحی صفحات وب خود برگزینید.

برای رنگ بندی سایت خود چه ویژگی هایی را در نظر بگیرم؟

برای انتخاب رنگ های مناسب هویت برند تجاری، علایق کاربران و حسی که می خواهید منتقل کنید را در نظر بگیرید.

کاربران هر رنگ را چگونه استنباط می کنند؟

بر اساس علم روانشناسی رنگ ها باعث ایجاد احساسات مختلف در کاربران می شوند. رنگ زرد نماد شادی و گرمی، آبی بیانگر آرامش و اعتماد، قرمز نماد هیجان و انرژی است. سبز یادآور طبیعت و سلامت است. سفید بیانگر خلوص است و مشکی قدرت را بیان می کند.

چرا رنگ سفید برای طراحی سایت مهم است؟

رنگ سفید از شلوغی طراحی صفحات وب می کاهد و باعث راحتتر خوانده شدن مطالب می شود. اهمیت رنگ سفید را در طراحی وب سایت خود دست کم نگیرید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز