تاثیر بهینه سازی سرعت وب سایت بر روی سئو

نوشته شده توسط زهرا نوایی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=13437

5/5 - (2 امتیاز)

سرعت وب سایت از اهمیت بالایی برخوردار است. هر چقدر سرعت سایت بالاتر باشد بر روی ترافیک وب سایت تاثیر مستقیم می گذارد همچنین یکی از فاکتورهای سئو که در افزایش رتبه سایت در موتور های جستجوگر تاثیر می گذارد، سرعت سایت است. افزایش سرعت سایت باعث می شود کاربران از سایت رضایت بیشتری دارند در نتیجه ماندگاری کاربر بر روی سایت بیشتر خواهد شد همچنین نرخ پرش کاربران پایین می آید. بناربراین از فاکتورهای مهم گوگل در رتبه بندی سایت بهینه سازی سرعت سایت است از این رو در این مقاله تصمیم گرفتیم که در مورد بهینه سازی سرعت سایت کامل صحبت کنیم.

سرعت سایت یعنی چه؟

سرعت سایت یعنی مقدار زمانی که کاربر بر روی سایت کلیک می کند تا زمانی  که سایت کاملا لود شود. مسلما هر چقدر این زمان کمتر باشد کاربر رضایت بیشتری خواهد داشت و به اصطلاح حوصله اش سر نمی رود. از آنجایی که گوگل به کاربرپسند بودن سایت اهمیت می دهد بنابراین سرعت سایت تاثیر مستقیم بر روی سئو وب سایت دارد. در نتیجه سرعت بالای سایت باعث می شود که کاربران بیشتر در سایت بمانند و نرخ پرش پایین می آید. نرخ پرش یعنی تعداد کاربرانی که وارد سایت می شوند و به هر دلیل سریع از سایت خارج می شوند. نرخ پرش یکی از فاکتورهای گوگل برای سئو است. باید سعی کنیم کاربران زمانی که وارد سایت می شوند سایت را به سرعت ترک نکنند. البته این موضوع می تواند برای هر مورد دیگری باشد ولی باید سرعت سایت را تا جایی که می توانیم بهینه سازی کنیم که مشتریان ماندگاری بیشتری در سایت داشته باشند.

ابزارهای اندازه گیری سرعت سایت

گوگل ابزارهای رایگانی برای اندازه گیری سرعت وب سایت در اختیار کاربران قرار داده است. ابزار google light house  که با تست لایت هوس سایت می توانید از آن استفاده کنید. ازابزارهای رایگان گوگل است که میزان سرعت سایت را در دستکتاپ و در موبایل نمایش می دهد.

چگونه می توانیم سرعت سایت را افزایش دهیم؟

حالا می خواهیم ببنیم چطور می توانیم سرعت وب سایت را افزایش دهیم. اول باید ببینیم که چه مسائلی باعث می شود که سرعت سایت پایین بیاید و بعد در مورد راه حل رفع این مسائل صحبت می کنیمو

تصاویر سایت

تصاویر سایت از جمله مواردی هستند که بر روی سرعت سایت تاثیر مستقیم می گذارند. بنابراین پیشنهاد می شود اگر می خواهید سرعت خوبی داشته باشید از تصاویر کمتر استفاده کنید و اگر خواستید که از تصاویر استفاده کنید حتما تصاویر را بهینه سازی کنید. فرمت مناسب برای بهینه سازی تصاویر webp  است و بهتر از حجم آن نیز بهینه سازی شود. برای نمایش در گوگل دیسکاور بهترین سایز تصویر با طول 1200 و عرض 800 است. تصاویر حتما تگ alt  داشته باشند و در تگ از کلمات کلیدی استفاده شود.

کد های html و css

بهتر است کد های سایت را نیز بهینه سازی کنید. اگر سایت شما وردپرس است برای بهینه سازی کد های سایت می توانید از پلاگین کش استفاده کنید. همچنین کد های html  و  css و js  را فشرده سازی کنید.

هاست پرسرعت

استفاده از هاست پرسرعت در بهینه سازی سرعت سایت تاثیر مستقیم دارد. اگر از هاست بی کیفیت و سرعت پایین استفاده کنید به هیچ عنوان با هیچ روش بهینه سازی نمی توان سرعت سایت را بالا برد. بنابراین حتما از هاست پرسرعت و با کیفیت برای سایتتان استفاده کنید. معمولا هاست های خارجی از هاست های داخلی سرعت بیشتری دارند.

الگوریتم های گوگل برای سئو

الگوریتم های گوگل دائما در حال به روز رسانی و تغییرات است. بنابراین الگوریتم های امروز با الگوریتم های 10 سال پیش متفاوت است. زمانی که گوگل الگوریتم های قدیمی را به روز رسانی می کند الگوریتم های جدید را نیز معرفی می کند. در ادامه مهمترین الگوریتم های گوگل برای سئو سایت را معرفی می کنیم.

الگوریتم page experience گوگل

الگوریتم google page experience  همانطور که از نام آن پیداست یعنی الگوریتم تجربه کاربری، این الگوریتم سیگنال هایی را که مربوط به تجربه کاربری، کاربران سایت باشد را ارسال می کند. هدف گوگل از به روزرسانی این الگوریتم این است که کاربرانی که بر روی سایت می آیند تجربه کاربری خوبی از سایت داشته باشند. بنابراین هر چقدر سایت در جایگاه بالاتر رتبه بندی در موتورهای جستجوگر باشد باید در این الگوریتم قوی تر باشد.

انواع روش های سئو و بهینه سازی سایت

فرآیند سئو و بهینه سازی وب سایت به کلیه اقدامات و فعالیت هایی که به منظور بالا بردن رتبه وب سایت در موتورهای جستجوگر انجام می شود. بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر یعنی افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو است. سئو و بهینه سازی سایت شامل روش هایی است که در ادامه آنها را توضیح می دهیم:

سئو داخلی سایت

منظور از سئو داخلی سایت یعنی فرآیند بهینه سازی سایت در داخل وب سایت انجام شود. از مهمترین اقداماتی که در سئو داخل وب سایت انجام می شود استراتژی لینک سازی داخلی و تولید محتوای سئو شده است.

محتوای سئو شده برای پروسه سئو سایت بسیار اهمیت دارد. در تولید محتوا در نظر داشته باشید تعداد کلمات بین 1500تا 2500 باشد و بهتر است که 2500 کلمه باشد. کلمات کلیدی بین 1 تا 3 درصد محتوا باشد. تحقیق کلمات کلیدی انجام شود. یعنی کلمه کلیدی اصلی و مترادف های آن حداقل یک بار در متن استفاده شود. حتما هر کدام از کلمات کلیدی یک بار بلد شود و به عنوان انکرتکست استفاده شود. کلمه کلیدی اصلی در عنوان مقاله استفاده شود.

لینک سازی های داخلی سایت به گونه ای انجام شود که تمامی صفحات به یکدیگر متصل شود. یعنی شخصی اگر وارد سایت شد و بر روی یکی از گزینه های منو کلیک کرد به تمامی صفحات داخلی از طریق لینک سازی دسترسی داشته باشد. سئوی داخلی سایت که به آن سئو آن پیج نیز گفته می شود.

سئو خارجی سایت

سئو خارجی سایت که آف پیج سئو نیز به آن گفته می شود. به معنای تمامی فعالیت های خارج سایت که به منظور بهینه سازی وب سایت در موتورهای جستجوگر انجام می شود. از مهمترین فاکتورهای سئو خارج وب سایت استراتژی بک لینک سازی مناسب است. کلیه لینک سازی های خارجی و تبلیغات و آگهی ها که در خارج از سایت به منظور بالابردن رتبه وب سایت و در نتیجه افزایش ترافیک سایت انجام می شود سئو خارج سایت گفته می شود.

از جمله فعالیت هایی که در خارج از سایت انجام می شود می توان به بک لینک گذاری در سایت های آگهی و تالار های گفتگو، سایت های پرسش و پاسخ، رپورتاژ آگهی، تبلیغات بنری، پست مهمان و سیگنال شبکه های اجتماعی اشاره کرد.

لینک های فالو لینک هایی هستند که به گوگل اجازه می دهند آنها را دنبال کنند بنابراین در استراتژی بک لینک گذاری لینک های فالو ارزش دارند. اما باید از لینک نوفالو نیز استفاده شود. لینک های نوفالو ، لینک هایی هستند که در واقع به خزنده های جستجوگر می گویند که از طریق این لینک نمی توانند وارد آن سایت شوند. اما باز هم اهمیت دارند زیرا گوگل به طبیعی بودن بک لینک ها اهمیت میدهد. یعنی در استراتژی بک لینک گذاری باید هم از لینک فالو و هم از لینک نوفالو استفاده کرد.

سئو تکنیکال سایت (technical seo)

بهینه سازی سایت از نظر فنی و تکنیکال را سئو تکنیکال سایت می گویند. سئو فنی سایت یعنی بهینه سازی کد های سایت ، ریسپانسیو سازی سایت و بهین سازی سرعت سایت که همگی برای موتورهای جستجوگر اهمیت زیادی دارند.

بازاریابی اینترنتی و استراتژی بازاریابی آنلاین

بازاریابی اینترنتی یا همان دیجیتال مارکتینگ و استراتژی بازاریابی آنلاین در واقع به معنی بازاریابی به صورت اینترنتی و آنلاین است.  با توجه به گسترش اینترنت و استفاده از اینترنت در تمامی ابعاد زندگی ، امروزه بازاریابی اینترنتی خیلی بیشتر از قبل مورد توجه صاحبان کسب و کارها قرار گرفته است. روش های زیادی برای بازاریابی آنلاین وجود دارد از جمله سئو و بهینه سازی سایت، فعالیت در شبکه های اجتماعی، تبلیغات اینترنتی، رپورتاژ آگهی و سایر روش های اینترنتی برای جذب مشتری و برندسازی وجود دارد.

اگر صاحب کسب و کاری هستید و قصد دارید برندتان را به صورت آنلاین تبلیغ کنید داشتن یک وب سایت قوی و کار کردن بر روی سئو آن می تواند در بازاریابی آنلاین بسیار موثر باشد.

نقش طراحی وب سایت و بازاریابی آنلاین در برندسازی

در تمامی کسب و کارها هم کسب و کارهای سنتی و هم کسب و کارهای آنلاین، برند سازی بخش مهمی از فرآیند بازاریابی است. در بازاریابی آنلاین اگر چه می توانید فروش خود را بالا ببرید اما با برند سازی می توانید در بلند مدت موفقیت های زیادی در کسب و کارتان داشته باشید.

طراحی وب سایت در دنیای اینترنتی امروز نقش مهمی در بازاریابی آنلاین می تواند داشته باشد. با طراحی سایت سئو شده و فرآیند سئو و بهینه سازی سایت نه تنها می توانید از طریق سایتتان درآمد داشته باشید همچنین به برند سازی کسب و کارتان کمک می کند زیرا اکثر مشتریانتان این موضوع را در نظر می گیرند که شما یک سایت رسمی و مستقل دارید.

مسلما طراحی سایت سئو شده به شما کمک می کند تا بتوانید بهتر رفتار مشتریان و درخواست های آنها را بررسی کنید. ابزار گوگل سرچ کنسول که شما می توانید بر روی سایتتان آن را فعال کنید کلیه فعالیت های کاربران و کلمات کلیدی که سرچ می کنند و بیشتریت سرچ شان در گوگل را نمایش می دهد. به این ترتیب شما متوجه خواهید شد که در زمینه کسب و کارتان مشتریان بیشتر به چه چیزهایی علاقه مند هستند و یا درگیری ذهنی شان چیست.

با استفاده از ابزار سرچ کنسول گوگل می توانید متوجه شوید که کاربران بیشتر چه چیزهایی را سرچ می کنند چه صفحاتی را بازدید می کنند و چه کلماتی بیشتر مورد توجه آنهاست. به این ترتیب به شما کمک می شود تا عادات و علاقه مندی های کاربران را بیشتر بشناسید.

همچنین با داشتن یک وب سایت رسمی ،  قوی و سئو شده حس اعتماد بیشتری در کاربران ایجاد می شود.

اصول سئو سایت

داشتن یک سایت قوی و موفق در زمینه سئو پایه و اساس یک کسب و کار موفق است. برای موفقیت و رسیدن به نتایج دلخواه در سئو باید اصول و قواعد آن را بلد باشید. از آنجا که 50 درصد از ترافیک سایت به صورت طبیعی به وجود می آید بنابراین برای اینکه ترافیک وب سایتتان بالا رود باید اصول سئو وب سایت را بدانید تا بتوانید رتبه وب سایت را افزایش دهید. افزایش رتبه وب سایت باعث بالا رفتن ترافیک سایت و در نتیجه افزایش مشتری و فروش می شود.

آموزشگاه دارکوب با برگذاری دوره های آموزش سئو سایت به صورت اصولی و از پایه تمامی آنچه که برای یادگیری سئو لازم دارید را آموزش می دهیم و بعد از آن در شرکت سئو سایت دارکوب استخدام می کنیم. در ادامه فاکتورهای مهم اصول وب سایت را می گوئیم.

بهینه سازی سرعت سایت

همانطور که در ابتدای مقاله کنیم یکی از اصول مهم در سئو سایت بهینه سازی سرعت وب سایت است. زمانی که سرعت سایت شما بهین نباشد هم کاربران و هم موتورهای جستجو گر به راحتی نمی توانند وارد سایت شما شوند و زمانی که این اتفاق می افتد موتورهای جستجو مانند گوگل سایت شما را رتبه بندی نمی کند. یعنی در حقیقت اگر می خواهید سایتتان در نتایج موتورهای جستجو رتبه بندی شوند مهمترین مسئله در سئو سایت بهینه سازی سرعت سایت است. از طرفی زمانی که سرعت سایت پایین باشد کاربران نیز زمانی که وارد سایت می شود به سرعت سایت را ترک می کنند. این حالت را نرخ پرش یا bounce rate  می گویند. نرخ پرش به معنای اینکه کاربران چه مدت زمان بر روی سایت شما می مانند. یکی از فاکتورهای گوگل برای رتبه بندی است. البته کاربران می توانند به دلایل دیگر نیز سایت را سریع ترک کنند اما ما باید دقت کنیم که این ترک کردن سریع به دلیل سرعت سایت نباشد. از این جهت بالا بودن سرعت سایت اهمیت زیادی دارد.

تجربه کاربری ux  سایت

تجربه کاربری یعنی آن حسی که کاربر زمانی که بر روی سایت شما هست دارد. از آنجا که گوگل به کاربرپسند بودن سایت بسیار اهمیت می دهد بنابراین تجربه کاربری با کیفیت و بالا تاثیر مستقیم بر روی سئو سایت و رتبه بندی سایت دارد. Ux  خوب می تواند شامل فاکتورهای ظاهری سایت باشد مانند فونت استفاده شده در سایت، عکس های بر روی سایت، متن ها و هر آنپه که نیاز کاربران باشد به طور مثال کاربری وارد سایت شما شده است و به دنبال محصول یا خدمات خاصی است . باید طراحی ux  سایت طوری باشد که کاربر به راحتی بتواند به آنچه که می خواهد برسد. داشتن یک مگامنو کامل که تمام دسته بندی محصولات در آن جا شود می تواند این نیاز کاربر را برطرف کند و یا یک داشتن یک سرچ قوی در هدر سایت برای زمانی که کاربر می خواهد به دنبال محصول خاصی باشد به راحتی آن را پیدا کند. تمام فاکتورها می تواند تجربه کاربری را افزایش دهد. هر چه ux سایت بهتر باشد گوگل سایت را بهتر رتبه بندی می کند.

امنیت سایت

یکی دیگر از اصول سئو که گوگل به آن اهمیت می دهد امنیت سایت است. اگر سایتی امنیت نداشته باشد حتی گوگل کاربران را به وارد شدن به آن سایت منع می کند.  اگر این اتفاق رخ دهد هم اینکه  سایتتان رتبه بندی نمی شود و هم اینکه یک تاریخچه بدی از سایتتان در گوگل به یادگار می ماند. بنابراین حتما در مورد امنیت سایت با یک متخصص مشورت کنید.

امنیت سایت از لحاظ دیگری نیز مورد اهمیت است. اگر سایتی امنیت نداشته باشد هر لحظه در خطر هک است. این موضوع اگر سایت فروشگاهی باشد خطرناک تر نیز می شود. زیرا با هک کردن سایت های فروشگاهی می توانند به اطلاعات درگاه پرداخت نیز دسترسی پیدا کنند. برای امنیت سایت های وردپرس می توانید از پلاگین I theme security  استفاده کنید.همچنین ssl نیز برای امنیت وب سایت مهم است. ssl یعنی تمام آدرس های از http به  https  تغییر کند.

از جمله خدمات سئو وب سایت که ما در شرکت طراحی سایت دارکوب ارائه می دهیم ارائه هاست با کیفیت و پرسرعت و ایمن و دارای ssl  است.

محتوای سایت

مواردی که تا اینجا گفتیم به منظور بهبود سئو سایت نیست بلکه از ضروریات سایت است. همانطور که بارها گفته ایم محتوای سایت بسیار اهمیت دارد. به منظور بهبود سئو سایت محتوا باید به گونه ای باشد که هم کاربر پسند و هم سئو شده باشد. نوشتن مقالات و اخبار سئو شده تاثیر زیادی بر روی سئو داخل سایت دارد. برای تجربه بهتر کاربری صفحات تماس با ما و درباره ما را حتما پر کنید و در جایی قرار دهید که به راحتی قابل دسترسی باشد. این صفحات را در منو و در فوتر سایت قرار دهید. علاوه بر این صفحات، صفحه مقالات و اخبار نیز باید با محتوای مناسب سئو پر شود.

کلام آخر

اگر شما یک سئوکار حرفه ای و یا وب مستر هستید باید همیشه اطلاعاتتتان را در مورد سئو سایت و الگوریتم های گوگل به روز نگه دارید. همیشه سایت خودتان و رقبا را چک کنید. برای چک سئو سایت خودتان می توانید از ابزار گوگل یرچ کنسول استفاده کنید اما برای سئو چک سایت های رقیب می توانید از ابزار های رایگان آنلاین مانند سایت ahrefs  سایت moz  سایت semrush  استفاده کنید.

شرکت دارکوب دارای رتبه یک گوگل در بسیاری از کلمات کلیدی است . ما با توکل بر خدا و سابقه 20 ساله در این حوزه و بیش از 10 هزار نمونه کار آنلاین می توانیم شما را برای رسیدن به رتبه یک گوگل همراهی کنیم.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز