تحلیل سئو سایت

نوشته شده توسط زینب خانکی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=5227

تحلیل سئو سایت
4.9/5 - (276 امتیاز)

اکنون می خواهیم درباره ی تحلیل سئو سایت صحبت کنیم. اساسا SEO چیست و چگونه تاثیر خود را بر رتبه بندی سایت توسط موتورهای جستجو می گذارد؟

بهینه سازی موتور جستجو (Search engine optimization)، فرآیند بهبود کیفیت و کمیت ترافیک وب سایت توسط موتورهای جستجو است. SEO، ترافیک پرداخت نشده (unpaid traffic) را به جای مراجعه ی مستقیم، هدف قرار می دهد. ترافیک پرداخت نشده (طبیعی یا ارگانیک)، ممکن است از انواع مختلف جستجو ها، از جمله جستجوی تصویر، ویدیو، اخبار، جستجوی آکادمیک و… نشات گرفته باشد.

SEO، به عنوان یک استراتژی بازاریابی اینترنتی، نحوه ی کار موتور های جستجو، الگوریتم های برنامه ریزی شده توسط کامپیوتر که رفتار موتور جستجو را تعیین می کنند، آنچه خود افراد جستجو می کنند، اصطلاحات جستجویی یا کلمات کلیدی (Keywords) تایپ شده در موتورهای جستجو و اینکه کدام یک از انواع موتورهای جستجو توسط مخاطبان هدف، ترجیح داده می شود، در نظر می گیرد.

بهبود رتبه ی سایت با تحلیل سئو

SEO به این دلیل انجام می شود، که وقتی وب سایتی در صفحه ی نتایج موتور جستجو (SERP)، رتبه ی بالاتری بدست می آورد، در نتیجه بازدید کننده ی بیشتری را از آن موتور جستجو، نیز دریافت می کند. سپس این بازدید کنندگان به طور بالقوه می توانند به مشتری تبدیل شوند.

البته SEO برای هر وب سایتی، یک استراتژی بازاریابی اینترنتی مناسب نیست و گاهی بسته به اهداف اپراتور سایت، سایر استراتژی ها از جمله تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک (PPC)، می توانند موثرتر واقع شوند.

بازاریابی موتور جستجو (SEM) روشی برای طراحی، اجرای و بهینه سازی تبلیغات موتور جستجو است. تفاوت آن با SEO در رتبه بندی اولویت پرداختی و پرداخت نشده، در نتایج جستجوی نشان داده شده، می باشد.

مفهوم سئو در تحلیل سئو سایت

موتورهای جستجوی پیشرو، مانند Google ،Bing و Yahoo، از خزنده ها (crawlers) به جهت یافتن صفحات، برای نتایج جستجوی الگوریتمی خود استفاده می کنند. خزنده های موتور های جستجو ممکن است در هنگام جستجوی سایت، به چندین فاکتور مختلف توجه کنند.

در نوامبر 2015، Google نسخه ی كامل 160 صفحه ای از دستورالعمل های رتبه بندی كیفیت جستجو را برای عموم منتشر كرد كه نشانگر تغییر تمركز آنها به سمت سودمندی و جستجوهای تلفن های همراه بود. در سال های اخیر بازار موبایل توسعه ی شگرفی یافته و از استفاده از دسک تاپ پیشی گرفته است.

StatCounter در سال 2016، از تجزیه و تحلیل 2.5 میلیون وب سایت دریافت که 51.3٪ از صفحات سایت ها توسط دستگاه های تلفن همراه، بارگیری شده اند. گوگل یکی از شرکت هایی بوده که با تشویق وب سایت ها به استفاده از Google Search Console، از محبوبیت استفاده از تلفن های همراه استفاده کرده و به شرکت ها امکان داده تا وب سایت خود را با نتایج موتور جستجو و میزان کاربر پسندی آنها، اندازه گیری نمایند.

SEO ممکن است بازده ی کافی از سرمایه شما را ایجاد کند، اما الگوریتم های موتورهای جستجو تغییر می کنند و هیچ تضمینی برای ادامه ی مراجعه به سایت، وجود ندارد. به دلیل این عدم تضمین، مشاغلی که به شدت به ترافیک موتورهای جستجو متکی هستند، در صورت توقف ارسال بازدیدکنندگان از موتورهای جستجو، می توانند ضررهای عمده ای را متحمل شوند.

آشنایی با بهینه سازی موتور جستجو در تحلیل سئو وب سایت

طبق گفته ی مدیر عامل Google، در سال 2010 گوگل بیش از 500 تغییر الگوریتم ایجاد کرده است. این یک عمل تجاری عاقلانه است که باعث می شود اپراتورهای وب سایت ها، خود را از وابستگی به ترافیک موتور جستجو، خلاص کنند.

در سال 2016، گوگل تغییر عمده ای را در نحوه ی خزیدن در وب سایت ها، اعلام نمود و برای اولین بار شروع به ایجاد ایندکس های خود در تلفن های همراه کرد. این بدان معناست که ورژن موبایل یک وب سایت، به نقطه ی شروع آنچه Google در فهرست خود قرار می دهد، تبدیل می شود. در سال 2019، گوگل موتور رندر خزنده ی (Chromium rendering engine) خود را آپدیت کرد و اظهار داشت که آن را مرتبا به آخرین ورژن به روز رسانی می کند.

لیست مطالب

نحوه ی انجام سئو سایت

SEO، بهینه سازی موتور جستجوی وب سایت شما را شکل می دهد، بنابراین ربات های موتور های جستجو، رتبه بندی بالاتری به آن نسبت داده و آن را به کاربران مناسب ارائه می دهند. این امر توسط موتورهای جستجو مورد توجه بوده و برای جذب بازدید کننده بسیار مهم است، اما شما باید اطمینان حاصل کنید که نیاز کاربران خود را در اولویت قرار داده اید.

تحقیق در مورد کلمات کلیدی (Researching Keywords)

در زیر مرحله ی اول را که خود شامل دسته بندی می باشد، برایتان به تفکیک شرح می دهیم.

کلمات و عبارات کلیدی را استخراج کنید.

استخراج کلمات کلیدی در تحلیل سئو سایت

کلمات کلیدی کلماتی در وب سایت شما هستند که به احتمال زیاد افراد آنها را جستجو می کنند. چندین گزینه ی مربوط به موضوع وب سایت خود را پیدا کنید. اگر با بودجه ی کمی وب سایت خود را راه اندازی می کنید، حتما زمان زیادی در این باره تفکر کنید. اگر در مورد محصولاتی محتوا تهیه می کنید، محصولات مشابه را در بازارهای آنلاین جستجو کنید. سپس به دنبال عبارات رایج در نام و توضیحات محصول باشید.

انجمن های آنلاین مرتبط با موضوع وب سایت خود را جستجو کنید. برخی از عناوین پست ها و مباحث رایج را بخوانید تا موضوعات مورد علاقه ی خود را پیدا کنید.

به کلمات کلیدی که وب سایت شما را به طور دقیق توصیف می کنند پایبند باشید. برای مثال اگر فقط صندلی می فروشید، مبلمان بیش از حد گسترده و چهارپایه میله ای، بی ربط است.

کلمات کلیدی را با گوگل ادوردز (Google AdWords) مقایسه کنید.

مقایسه ی کلمات کلیدی با گوگل ادوردز در تحلیل سئو سایت

این ابزار برای تبلیغ کنندگان است، اما سازندگان وب سایت به طور مکرر از آن استفاده می کنند تا بفهمند مردم چند بار کلمات کلیدی خود را جستجو می کنند. یک حساب Google AdWords بسازید، سپس به ابزار Keyword Planner مراجعه نمایید. از ابزارهای ارائه شده برای محدود کردن جستجوی خود استفاده کنید:

ابتدا فرم جستجوی کلید واژه ی جدید را با کمی شرح از وب سایت خود پر کنید. از نتایج ارائه شده، کلمات کلیدی معروف که وب سایت شما را توصیف می کنند، به لیست خود اضافه کنید.

سپس تمام کلمات کلیدی را از لیست خود در فرم دریافت حجم جستجو، وارد کنید. به صورت اختیاری مکانی را برای مخاطبان هدف خود انتخاب کنید، البته اگر روی محتوای محلی تمرکز کرده باشید. گزینه ی کلمات کلیدی منفی را نادیده بگیرید زیرا فقط مربوط به تبلیغ کنندگان است.

از نتایج برای محدود کردن گزینه های خود استفاده کنید.

نتایج کیورد پلنر در تحلیل سئو سایت

در نتایج Keyword Planner، به ستون میانگین متوسط ماهانه نگاه کنید (از ستون های دیگر که مربوط به تبلیغات هستند چشم پوشی کنید). از عباراتی که به جستجوی هدف شما نمی رسند، بگذرید. میزان این حجم جستجو به نحوه ی استفاده از کلمه کلیدی بستگی دارد:

کلمات کلیدی برای صفحه ی اصلی یا موضوع اصلی وب سایت شما باید هر ماه هزاران جستجو داشته باشند. همچنین کلمه ی کلیدی برای صفحه یا پست وبلاگ نیز، باید صدها جستجو داشته باشد.

رقابت خود را بررسی کنید.

بررسی رقابت در تحلیل سئو سایت

شما گزینه های خود را به محبوب ترین جستجوها محدود کرده اید، اما هنوز کار شما تمام نشده است. اگر شرکت های بزرگ و وب سایت های معتبر اصطلاح یکسانی را هدف قرار دهند، ممکن است وب سایت شما از نتایج، عقب بماند. یادتان باشد که ابتدا از حساب Google خود خارج شده تا مطمئن شوید نتایج متناسب با شما نیستند. هر یک از عبارات را به طور جداگانه در یک موتور جستجو، سرچ کنید، تا از رقابت فعلی ایده بگیرید. همه ی اینها نشانه هایی است که کلمه کلیدی، با رقابت سنگینی روبرو خواهد شد.

نحوه استفاده از کلمات کلیدی را بیاموزید.

نحوه ی استفاده از کلمات کلیدی در تحلیل سئو سایت

قرار دادن هرچه بیشتر کلمات کلیدی در سایت، دیگر روش خوبی برای صعود به رتبه ی بالا نیست. چند بار در نزدیکی ابتدای صفحه و هر جایی که مناسب به نظر می رسد از کلمات کلیدی استفاده کنید. کلمات کلیدی بیشتر برای عناوین و تیتر ها، سرصفحه ها و URL ها مفید هستند.

برای روشن تر شدن موضوع دقت کنید که، به دلیل استفاده از کلمات کلیدی که عبارات معمولی هستند، مانند “ماکارونی و پنیر” شما ضرر نمی بینید. زیان شما با تکرار کلمات کلیدی بیش از حد خاص، مانند “ماکارونی و پنیر سریع در خانه” خود را نشان می دهند.

بهینه سازی موتور های جستجو

در این بخش کمی وارد جزئیات و کدهای HTML سایت شده و گریزی به نکات آن می زنیم.

عناوین واضح و منحصر به فرد انتخاب کنید.

انتخاب عناوین واضح در تحلیل سئو سایت

هر صفحه در وب سایت شما باید یک عنوان منحصر به فرد داشته باشد. هر موتور جستجو هنگامی که نتایج را ارائه می دهد، عنوان صفحه را نمایش داده و ممکن است از عنوان برای پی بردن به این صفحه استفاده کند. عنوان ها، مکانی عالی برای استفاده از کلمات کلیدی هستند، اما فقط در صورتی که محتوای صفحه را به درستی توصیف کنند. عنوان را کوتاه و مختصر در نظر بگیرید، زیرا موتورهای جستجو پس از اندازه ای مشخص، عنوان را کوتاه می کنند.

اگر خودتان HTML را می نویسید:

<title> عنوان در اینجا </title> و همچنین داخل بخش <header> تایپ کنید.
اگر از ابزارهای ایجاد وب سایت استفاده می کنید، عنوان معمولا از نام پست وبلاگ شما ایجاد می شود. ممکن است بتوانید آن را در تنظیمات یا داکیومنت هدر (header) تغییر دهید.

توضیحات و هدر های دقیق را بنویسید.

نوشتن توضیحات و هدرهای دقیق در تحلیل سئو سایت

خواندن این موارد باید برای افراد واقعی مفید و آسان باشد. آنها به خودی خود تاثیر عمده ای در رتبه بندی ندارند، اما هنوز هم یکی از بهترین ابزارهای شما برای آوردن افراد مناسب به سایت شما هستند. اگر کلمات کلیدی، صفحه را به درستی توصیف می کنند حتما از کلمات کلیدی استفاده کنید، اما روی مخاطب بیشتر تمرکز کنید نه ربات ها.

برای افزودن توضیحات در HTML :

<meta name=”description” content=”Write two to five sentences here describing what this page is about”>

دو تا پنج جمله را بنویسید که صفحه ی وب سایت شما درباره ی چیست. این مطلب قرار نیست در صفحه نشان داده شود، اما برخی از آنها ممکن است در نتایج موتور جستجو نشان داده شوند.

هدر ها را برای هر بخش از یک صفحه طولانی به عنوان تیترهای کوچکتر در نظر بگیرید. این موارد در صفحه نشان داده می شوند، بنابراین عناوین کوتاه را انتخاب کنید که افراد بتوانند با استفاده از آنها مطالب را سریع پیدا کنند. هدر ها در سایز های مختلفی وجود دارند:

از <h1> مهمترین </ h1> تا <h6> کم اهمیت تر </ h6>.
اگر به جای HTML از نرم افزار وب سایت یا وبلاگ استفاده می کنید، ممکن است لازم باشد FAQ را بخوانید، تا متوجه شوید چگونه می توانید توضیحات و هدر ها را اضافه کنید.

وب سایت خود را برای سهولت استفاده، بهبود دهید.

بهبود وب سایت برای سهولت استفاده ی کاربران در تحلیل سئو سایت

وب سایت شما احتمالا صفحات زیادی دارد. هم ربات موتور جستجو و هم بازدید کنندگان واقعی باید بتوانند به راحتی هر صفحه را پیدا کنند، بفهمند که هرکدام برای چه کاری استفاده می شود و بین آنها حرکت کنند. در اینجا چند نکته برای انجام این کار ذکر شده است:

  • دایرکتوری سایت خود را سازماندهی کنید. هر پوشه در دایرکتوری سایت شما باید دارای هدف و نام مشخصی باشد. شما یک URL مانند www.yourdomain.com/making-website/seo می خواهید، نه URL های مبهم و نامشخص مانند www.yourdomain.com/directory7/hi-guys.
  • با شروع از صفحه ی اصلی و کلیک روی لینک ها مطمئن شوید که می توانید به هر صفحه دسترسی پیدا کنید.
  • در بالا یا پایین هر صفحه breadcrumb navigation را اضافه کنید، بنابراین بازدیدکنندگان می توانند به راحتی به صفحات کلی تر بازگردند.

نقشه ی سایت (sitemap) را برای موتورهای جستجو ارسال کنید.

ارسال نقشه ی سایت به موتورهای جسجو در تحلیل سئو سایت

وب سایت های ایجاد نقشه ی سایت بسیاری وجود دارند که رایگان هستند و لیستی منظم از صفحات وب سایت شما را ایجاد می کنند. نقشه ی سایت XML را با استفاده از ابزار Google WebMaster به گوگل و ترجیحا به موتورهای جستجوی دیگر مانند Yahoo و Bing نیز ارسال کنید.

اگر از نرم افزار وبلاگ نویسی استفاده می کنید، ممکن است بتوانید پلاگینی را دانلود کنید که این کار را برای شما انجام دهد.

در استفاده از تکنیک های بهینه سازی، اندکی تامل کنید.

تکنیک های سئو در تحلیل سئو سایت

مراحل بالا به موتورهای جستجو اجازه می دهد تا هر صفحه را در سایت شما پیدا کرده و آنچه را که مربوط به آن است را نیز شناسایی کنند. بسیاری از دارندگان سایت ها می خواهند ترفندهای بیشتری را بیاموزند تا صفحه ی خود را در رتبه بندی بالاتر قرار دهند. این میانبر های جذاب هیچ تاثیری ندارند.

موتورهای جستجو به طور مرتب الگوریتم های خود را به روز می کنند تا این روزنه ها را ببندند و اغلب آنچه را که یک افزایش ملایم بوجود می آورد، به زیان شدید در رتبه بندی تبدیل می کنند.

در اینجا چند نمونه از اقدامات SEO آورده شده است که به وب سایت شما آسیب می رساند:

  • از کلمات کلیدی در لنگرها (anchors)، یعنی متن هایی که به صورت لینک نشان داده می شوند، استفاده نکنید، اگرچه برای برند تجاری خوب است.
  • کلمات کلیدی را به عنوان متن نامرئی برای کاربر نشان ندهید. ربات های موتور جستجو برایشان مهم نیست که متن شما چه رنگی است، آنها هنوز هم می توانند آن را ببینند و شما را به دلیل پر کردن کلمات کلیدی مجازات کنند.
  • از کلمات کلیدی غیر مرتبط با موضوع خود استفاده نکنید. این ممکن است در ابتدا بازدیدکنندگان بیشتری را به خود جلب کند، اما وقتی موتورهای جستجو متوجه شوند، بلافاصله رتبه ی شما را پایین می آورند.

بهبود محتوا و اعتبار

اگر چه موارد زیر واضح هستند اما برای کامل بودن توضیحات، به آنها اشاره می کنیم تا چیزی از قلم نیفتد.

برای افراد محتوا بنویسید، نه موتورهای جستجو.

بهبود محتوا در تحلیل سئو سایت

بسیاری از افراد تصور می کنند که فقط ربات های موتور جستجو برای SEO اهمیت دارند، اما اشتباه می کنند. در واقع شما باید کارهایی را که برای ربات ها انجام می دهید به عنوان آماده سازی اولیه در نظر بگیرید. یعنی شما افراد را به مهمانی سایت خود دعوت کرده اید، دعوت نامه هایی ارسال کرده اید و مطمئن شدید که همه، مکان و زمان را می دانند. اگر می خواهید مردم واقعا خود را نشان دهند و سایت شما را به رتبه بندی بالاتر ببرند، باید محتوایی تهیه کنید که بازدید کنندگان واقعی از آن لذت ببرند.

اگر پاراگرافی نوشتید که به کاربر کمکی نمی نکند، آن را حذف کنید. تمام مطالب را از نظر دستور زبان، هجی و قابلیت خواندن بررسی کنید. سعی کنید از موضوع خارج نشوید و مقاله را با محتوای غیرضروری پر نکنید.

بی طرف و صادق باشید.

بهبود محتوا و اعتبار در تحلیل سئو سایت

اگر محتوا متعادل و بی طرف به نظر برسد، افراد بیشتری به سایت شما رجوع می کنند و آن را به دوستانشان نیز توصیه می كنند. برای مثال، تبلیغ کالا خوب است، اما ادعاهای زیادی کردن، جالب بنظر نمی رسد.

برای فروش محصول خود از حقایق سخت استفاده کنید. توضیح دهید که محصول شما با محصولات رقبا چه تفاوتی دارد و چرا این باعث بهتر شدن آن می شود. در صورت امکان، داده های حاصل از منابع بی طرف و نه فقط تحقیقات خود را، وارد کنید.

اگر یک وب سایت شخصی دارید، محصولی را که حقیقتا از آن استفاده کرده و از آن لذت می برید، تایید کنید و در مورد نقص آنها صادق باشید. در نظر داشته باشید که انجمن هایی را برای بحث، یا نظرات ویژه را به عنوان پست وبلاگ خود، ارائه دهید.

کاربرانی که با تلفن همراه از سایت شما دیدن می کنند را فراموش نکنید.

اهمیت به کاربران تلفن های همراه در تحلیل سئو سایت

کاربران تلفن ها و تبلیت ها، سالانه بیشترین مخاطبان اینترنت را تشکیل می دهند. شما می بایست وب سایت خود را در صفحه ی کوچکی مشاهده کنید و به این فکر کنید که چگونه می توانید این تجربه را بهبود ببخشید. تصاویر و محتوای ویدیویی، بیشتر از دیواری از متن، جلب توجه می کنند. محتوای متنی را هم داشته باشید اما از آن به عنوان جلب توجه ی کاربر در بالای صفحه ی خود استفاده نکنید.

لینک ها را جذب کنید.

لینک و بک لینک در تحلیل سئو سایت

به طور معمول، شما باید محتوایی بسازید که سازمان های خبری و وبلاگ های دیگر ارزش آن را درک کرده و آن محتوا را به طریقی کشف کنند و به آن لینک دهند. سعی کنید به محتوایی فکر کنید که هیچ کس دیگری ندارد، خواه این یک توصیه ی مفید باشد یا یک داستان شخصی جذاب. موارد زیر را بخاطر داشته باشید:

  • به سایت های خبری یا وبلاگ هایی مراجعه کنید که مرتبا به نوع محتوای شما لینک می دهند. اگر پیوندی از کار افتاده (dead link) را پیدا کردید، با نویسنده ی صفحه تماس بگیرید و به آنها پیشنهاد کنید جای مقاله را با موضوعی متمرکز بر محتوای شما، جایگزین کنند.
  • منابع آموزشی یا دولتی تمایل دارند که از اقتدار بالاتری برخوردار باشند. اگر می توانید مروری بر برنامه های آنها بنویسید یا خدمات خود را داوطلبانه ارائه دهید، زیرا ممکن است بک لینک ارزشمندی کسب کنید.
  • هرگز بک لینک خریداری نکنید. هنگامی که موتورهای جستجو این موضوع را تشخیص دهند، مجازات سختی برای رتبه بندی خود دریافت خواهید کرد.

13 ابزار آنلاین برای تجزیه و تحلیل سئو سایت جهت رتبه بندی بهتر در جستجو

ابزارهای آنلاین برای تجزیه و تحلیل سئو وب سایت

ابزارهای زیر به شما کمک می کنند تا وب سایت خود را از نظر اندازه گیری بهینه سازی موتور جستجو بررسی کنید تا بتوانید برای بهبود رتبه بندی اقدام کنید. لازم به ذکر است که بیشتر موارد زیر رایگان هستند، بنابراین می توانید همه ی آنها را تست کنید و ببینید چه چیزی برای شما بهتر است.

تحلیل سئو سایت با سئو چکاپ (SEO SiteCheckup)

SEO SiteCheckup دارای فاکتورهای بسیاری از جمله موارد رایج SEO، بهینه سازی سرعت، سرور و امنیت، قابلیت استفاده از تلفن همراه و رسانه های اجتماعی است. این یک روش جالب برای مشاهده ی تمام آن پارامترها و بهبود حضور شما در وب است.

چکاپ سئو سایت

تحلیل سئو سایت با تحلیل گر سئو (SEO Analyzer)

SEO Analyzer، امتیاز SEO، امتیاز سرعت، اسکرین شات های صفحه ی وب سایت شما، تجزیه و تحلیل SEO، تأثیر رسانه های اجتماعی، توصیه های SEO و سرعت را ارائه می دهد.

تحلیل گر سئو (SEO Analyzer)

تحلیل سئو سایت با وورنک (Woorank)

Woorank چک های عمیقی دارد که به شما کمک می کند از نقطه ی ضعف وب سایت خود مطلع شده و آن را بهبود ببخشید. همچنین در سطح بالاتر، SEO، کارآمدی، ارتقا و تکنولوژی را بررسی می کند. Woorank یکی از معروف ترین ابزارهای تجزیه و تحلیل SEO می باشد.

تحلیل سئو سایت با وورنک (Woorank)

تحلیل سئو سایت با اهرفس (Ahrefs)

Ahrefs یکی از ابزارهای محبوب برای بازاریاب و صاحب سایت است که در یک تولکیت (toolkit) چند منظوره ارائه شده، و تجزیه و تحلیل SEO را به طور کامل ارائه می دهد. با استفاده از ابزار حسابرسی سایت Ahrefs، می توانید اطمینان حاصل کنید که هیچ چیزی سایت شما را در رتبه بندی ارگانیک نگه نمی دارد. خزنده می تواند به سایت شما وارد شود و آن را برای 110+ مورد فنی، تست کند، برخی از آنها عبارتند از:

  1. صفحات داخلی و خارجی
  2. HTML و تگ های اجتماعی
  3. کیفیت محتوا
  4. بومی سازی
  5. لینک های ورودی و خروجی
  6. جاوا اسکریپت و CSS
  7. تصاویر

علاوه بر بررسی فنی سایت، می توانید عملکرد هر سایتی را در جستجوی ارگانیک و پرداخت شده، تحلیل کنید. اکسپلورر سایت Ahrefs بسیاری از گزینه های ارزشمند دیگر را نیز افشا می کند، برای مثال:

  1. کمپین های PPC
  2. کلمات کلیدی ارگانیک
  3. میزان ترافیک
  4. دامنه های ارجاع شده
  5. بیشترین محتوای به اشتراک گذاشته شده

تحلیل سئو وب سایت با استفاده از اهرفس (Ahrefs)

تحلیل سئو سایت با سم راش (SEMrush)

البته SEMrush کاملا رایگان نیست اما تجربه ی استفاده ی آزمایشی از خدمات را ارائه می دهد. SEMrush یک مجموعه ابزار بازاریابی است که شامل همه ی مواردی که برای ردیابی یا ترکینگ، بهبود و بررسی سایت خود نیاز دارید، می باشد. از جمله:

  1. جستجوی کلمات کلیدی
  2. بررسی کلی سایت (site audit)
  3. ترافیک و بازدید
  4. تجزیه و تحلیل محتوا
  5. SEO صفحات
  6. بررسی بک لینک (backlink audit)
  7. ردیاب (tracker) شبکه های اجتماعی
  8. مانیتورینگ برند تجاری

تحلیل سئو وب سایت با استفاده از ابزار سم راش

تحلیل سئو وب سایت با استفاده از سم راش (SEMrush)

تحلیل سئو سایت با وب سایت گریدر (Website Grader)

وب سایت Grader با پشتیبانی Hubspot بر چهار معیار اساسی تمرکز دارد:

  1. کارایی
  2. SEO
  3. امنیت
  4. موبایل

وب سایت Grader به شما می گوید چهار معیار فوق چه مشکلی دارند، بنابراین شما می دانید چه مواردی باید اصلاح شوند.

تحلیل سئو وب سایت با استفاده از گریدر وب سایت (Website Grader)

تحلیل سئو سایت با نیبر (Nibbler)

Nibbler بیش از 25 پارامتر وب سایت شما را اسکن کرده و امتیاز کلی را به شما می دهد. در سطح بالاتر، قابلیت دسترسی، تجربه، مارکتینگ و تکنولوژی را بررسی می کند. هر معیار دارای یک امتیاز است و شما می توانید ببینید که چه معیارهایی باید بیشتر پرداخته شوند.

تحلیل سئو وب سایت با استفاده از نیبر (Nibbler)

تحلیل سئو سایت با دربوست (Dareboost)

Dareboost یک تحلیل گر همه کاره برای تست عملکرد، مقایسه و تجزیه و تحلیل صفحه ی وب است و گزارش تست را با امتیاز کلی از تعداد موضوعات، پیشرفت ها و موفقیت ارائه می دهد.

تحلیل سئو وب سایت با استفاده از دربوست (Dareboost)

تحلیل سئو سایت با سئومیتور (Seomator)

Seomator برای بهبود عملکرد وب سایت، تست فنی و بهینه سازی SEO را بصورت دقیق ارائه می دهد. این ابزار، بیش از 100 مورد از موارد اساسی را آنالیز می کند، برای مثال:

  1. کیفیت محتوا
  2. شبکه های اجتماعی
  3. تگ های HTML
  4. بک لینک
  5. ریپورت خزنده
  6. سرعت صفحه
  7. قابلیت استفاده از موبایل
  8. داده های ساختاری

Seomator همچنین دارای گزینه های بررسی رایگان نیز است.

تحلیل سئو وب سایت با استفاده از سئوماتور (Seomator)

تحلیل سئو سایت با SEOPTIMER

SEOPTIMER بیش از 100 معیار سنجش در SEO، امنیت، عملکرد و قابلیت استفاده را تست می کند. SEOPTIMER همچنین به عنوان افزونه یا پلاگین مرورگر برای Chrome ،Firefox و Opera در دسترس است.

تحلیل سئو وب سایت با استفاده از ابزار SEOPTIMER

تحلیل سئو سایت با تست کننده ی آنلاین سئو (SEO Tester Online)

نتایج در این ابزار به چند بخش تقسیم می شوند: محتوایی، پایه ای، کارایی و شبکه های اجتماعی. شما از همه ی تست ها، امتیاز کلی و گزارش مفصلی کسب می کنید.

تحلیل سئو وب سایت با استفاده از تست کننده ی آنلاین سئو

تحلیل سئو سایت با رتبه بندی اس ای (SE Ranking)

SE Ranking یک نرم افزار SEO همه کاره است که به شما کمک می کند تا از وب سایت های خود و همچنین رقبای خود تجزیه و تحلیل کاملی انجام دهید.

بررسی وب سایت توسط SE Ranking اطلاعاتی در مورد اشتباهات اصلی دامنه ی شما فراهم می کند که باعث جلوگیری از بالا رفتن رتبه ی سایت شما شدند. همه ی موضوعات به چندین بلوک طبقه بندی می شوند تا به شما در رویکردی سیستماتیک به SEO، کمک کنند. از جمله موارد آن:

  1. نمای کلی دامنه
  2. چک کردن امنیت صفحات
  3. بررسی متا
  4. محتوا و تصاویر
  5. موبایل و دسک تاپ
  6. قابلیت استفاده

تحلیل سئو وب سایت با رتبه بندی اس ای (SE Ranking)

ابزار SEO/PPC امکان تجزیه و تحلیل دامنه ها بر روی تمام پارامترهای اصلی، کلمات کلیدی ارگانیک و پرداختی، کشف رقبا، دیدن داده های PPC و موارد دیگر را دارد.

علاوه بر این SE Ranking، ارائه دهنده ی رتبه بندی دقیق، کلمات کلیدی پیشنهادی، چک کننده ی بک لینک، برنامه ریزی بازاریابی و سایر ابزارهای مفید برای بهینه سازی کامل وب سایت است.

تحلیل سئو سایت با واریوی (Varvy)

Varvy SEO بر تایید اعتبار صفحه، بر اساس اینکه آیا از قوانین Google پیروی می کند یا نه، متمرکز است. به بیان بهتر، ابزاری فوق العاده سریع برای بررسی وب سایت در برابر دستورالعمل های اصلی و در عین حال اساسی SEO می باشد و می تواند به شما کمک کند تا به سرعت، SEO سایت خود را بررسی کنید. البته در کنار SEO، باید بر روی بهبود عملکرد سایت و امنیت آن نیز تمرکز کنید.

تحلیل سئو وب سایت با واریوشی (Varvy)

 

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز