چگونه با Maker.ai تولید محتوا انجام دهیم؟

نوشته شده توسط خانم بربروشان

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=14833

5/5 - (8 امتیاز)

همانطور که می دانید تولید محتوا یکی از ارکان اصلی سئو و بهینه سازی وب سایت می باشد. سایت ها برای رتبه بندی بهتر به محتوای مناسب و کاربر پسند نیاز دارند، تولید محتوا در طراحی سایت موضوع مهمی است که باید به صورت تخصصی به آن پرداخته شود. تولید محتوا مانند دیگر تکنیک های سئو سایت دارای قوانین و اصول خاصی است که در نظر گرفتن آنها می تواند در رتبه بندی بهتر و افزایش بازدید سایت موثر باشد.

هوش مصنوعی در یک سال اخیر باعث تغییر و تحول در بسیاری از کسب و کار ها شده است. این تغییر در طراحی سایت و همچنین تولید محتوا نیز دیده رخ داده است. با توجه به اهمیت تولید محتوا و همچنین استفاده از هوش مصنوعی، در این مقاله قصد داریم به تولید محتوا با هوش مصنوعی و موارد مرتبط به آن بپردازیم.

هماطور که می دانید استفاده از هوش مصنوعی در برخی از کسب و کار ها باعث سهولت انجام کار ها شده است. ما در شرکت طراحی سایت دارکوب در صدد هستیم که از هوش مصنوعی در طراحی سایت، سئو و به طور کلی حوزه کاری خود بهترین استفاده را کنیم تا در نهایت بتوانیم خدمات بهتر و با کیفیت بالاتری را به شما عزیزان ارائه دهیم.

تولید محتوا سئو

محتوای سئو، بخش اساسی و مهم برای هر استراتژی بهینه سازی سایت است. بدون داشتن محتوای مناسب، شما نباید انتظاری برای رتبه بندی سایت در گوگل داشته باشید چرا که غیر ممکن است. تنها تولید محتوا برای قرار گرفتن در لیست نتایج گوگل کافی نیست، توجه به نگارش، ساختار، کیفیت، بهینه بودن و کاربر پسند بودن محتوا بسیار مهم هستند.

به همین دلیل قوانین و اصولی برای تولید محتوا سئو وجود دارد که توجه به آنها می تواند به صورت چشمگیری در رتبه بندی سایت تاثیر گذار باشد. منظور از محتوای سئو، محتوایی است که به صفحات سایت در رتبه بندی بهتر موتور های جستجو کمک می کند. نوشتن متن، انتخاب نوع محتوا، ساختار دهی محتوا، نگارش، به روز بودن، مرتبط با موضوع سایت و … مواردی هستند که در تولید محتوای بهینه به آنها توجه ویژه ای می شود.

تولید محتوا سئو برای یک سایت بسیار مهم و ضروری است. اگر محتوای مناسبی تولید کنید، علاوه بر اینکه موتور های جستجو صفحات سایت شما را برای رتبه بندی بهتر انتخاب می کنند، رضایت کاربران را نیز به همراه خواهد داشت. این دو یعنی رضایت کاربر و رضایت موتور جستجو رابطه مستقیم با هم دارند به این معنا که رضایت هر کدام در گرو دیگری است.

پس به یاد داشته باشید که در تولید محتوا علاوه بر رعایت قوانین سئو باید رضایت مخاطبان خود را نیز در نظر بگیرید. به این ترتیب می توان انتظار یک ترافیک قابل قبول به سایت را داشت که نتیجه آن افزایش فروش و ارتقا کسب و کار است.

با توجه به گفته های بالا بهتر است که مدیران سایت ها از ضرورت تولید محتوا برای سئو با خبر شوند چرا را که اغلب آنها، تولید محتوا را امری پیش و پا افتاده و بی اهمیت می دانند و برای تولید محتوا زمان و هزینه کافی صرف نمی کنند. اهمیت تولید محتوا برای جذب کاربر و رسیدن به رتبه اول گوگل بسیار بالا می باشد.

اگر یک وب سایت از هر نظر بهینه سازی شده و در آن اغلب تکنیک های سئو رعایت شده است، اما برای تولید محتوا، اقدامی صورت گرفته نمی توان گفت که آن سایت بهینه سازی شده است چرا که تولید محتوا اساس بسیاری از تکنیک ها و اصول سئو می باشد. تولید محتوا در دستیابی به رتبه اول گوگل قدم اول است.

با توجه به اینکه تولید محتوا بر اساس قوانین سئو بسیار مهم می باشد، لازم است که با برخی از این قوانین در تولید محتوا بهینه سازی شده آشنا شوید:

انتخاب کلمات کلیدی: اولین کاری که برای بهینه سازی یک سایت باید انجام داد، انتخاب کلمات کلیدی مناسب و مرتبط با سایت است. چرا که کاربران بر اساس این کلمات و عبارات کلیدی وب سایت شما را در گوگل، جستجو می کنند. به همین دلیل لازم است تولید محتوا بر اساس کلمات کلیدی سایت انجام شود.

بهینه سازی عنوان: هر محتوا و یا بهتر است بگوییم هر صفحه از سایت، یک عنوان و تیتر دارد. در قدم اول برای تولید محتوای سئو باید این عنوان بهینه سازی شود. استفاده از کلمات کلیدی در عنوان، طول و تعداد کاراکتر های تیتر، انتخاب عنوان جذاب و پر تکرار و … از مواردی هستند که باید در انتخاب عنوان به آنها توجه شود.

استفاده از تصاویر در محتوا: یکی از موارد جذب کاربر در تولید محتوا، استفاده از تصاویر است. عکس های جذاب، واقعی، مرتبط با موضوع و عنوان محتوا مواردی هستند که در انتخاب عکس ها باید به آنها توجه کنید.

نام گذاری تصویر: تصویر و ویدئو هایی که در سایت خود استفاده می کنید نوعی از محتوا هستند پس باید به رتبه بندی آنها نیز کمک کرد. با استفاده از تگ a یک موضوع و یا نام برای تصاویر خود انتخاب کنید. این کار باعث می شود در زمان جستجوی کاربر عکس های شما نیز در لیست نتایج ظاهر شود.

این مطلب را نیز بخوانید: تاثیر ChatGPT بر سئو وب سایت

 

بهینه سازی عکس ها: تصاویر انتخابی نباید کپی باشند. کیفیت آنها باید بالا باشد در عین حال باید حجم کمی داشته باشند تا سرعت بارگذاری سایت کاهش نیابد.

محتوای غیر کپی: استفاده از محتوای سایت های دیگر نه تنها باعث رتبه بندی بهتر نمی شود بلکه اعتبار سایت را نیز در دید کاربر کاهش می دهد. محتوای تکراری در سایت ها تاثیر منفی بر رتبه بندی دارد و در صورت تکرار باعث خروج سایت از لیست نتایج خواهد شد.

طول محتوا: محتوایی تولید در صفحات سایت بهتر است بیشتر از 2500 کاراکتر طول داشته باشند، در سال های قبل طول محتوا حداقل 1000 کاراکتر بود. این موضوع نشان می دهد حجم محتوا برای سئو اهمیت دارد و هر چه طول محتوا بیشتر باشد می تواند انتظار رتبه بندی بهتر صفحه را داشت، با این حال نباید برای افزایش آن از محتوایی نادرست و بی معنا استفاده کرد.

بهینه سازی آدرس صفحات: هر صفحه از وب دارای یک آدرس یکتا URL می باشد. این آدرس نیز باید بهینه سازی شود. آدرس صفحه باید کوتاه، مطابق با موضوع صفحه و حاوی کلمات کلیدی باشد.

استفاده از تیتر های داخلی: محتوای متنی بهتر است دارای هدر های مختلف باشد. تیتر ها در محتوا می تواند به خوانایی بهتر متن و جذب کاربر کمک کند. هدر ها معمولا از H1 تا H6 هستند. لازم نیست که هر صفحه شش هدر داشته باشد. با این حال سعی کنید متن شما حداقل سه تیتر را داشته باشد، بخصوص درج هدر اول و دوم برای سئو ضروری است.

لینک های داخلی: یکی از مهمترین مواردی که در تولید محتوا باید آن را رعایت کنید، لینک دهی داخلی می باشد. بهتر است کلمات کلیدی را به دیگر صفحات سایت خود پیوند دهید. به این ترتیب خزنده های موتور جستجو علاوه بر صفحه فعلی، به صفحات دیگر پیوند زده شده نیز مراجعه خواهند کرد.

این مطلب را نیز بخوانید: لینکدین ابزارهایی را برای سئو معرفی کرد

 

لینک دهی خارجی: همچنین برای اعتبار بخشیدن به محتوای خود می توانید از چند لینک خارجی در محتوا نیز استفاده نمایید. سایت های معتبر و مرتبط با محتوا و یا دیگر سایت های پر بازدید می تواند پیوندی مناسب در محتوا باشد.

استفاده از لیست های عددی و یا نقطه ای: اگر در محتوای خود از موارد مختلفی به صورت لیست نام برده اید بهتر است برای نمایش بهتر و جذاب آنها از لیست های عددی و یا نقطه ای استفاده کنید. این کار شاید تاثیر مستقیمی بر سئو نگذارد اما بدون شک برای مخاطبان جذاب هستند و خوانایی متن را بهتر می کنند.

بهینه سازی پاراگراف ها: استفاده از پاراگراف های کوتاه و یا خیلی بلند توصیه نمی شود. برای خوانایی و درک بهتر متن بهتر است طول هر پاراگراف بین 5 تا 7 خط باشد. این کار هم به صورت مستقیم بر رتبه بندی سایت تاثیری نخواهد گذاشت و می تواند عامل موثری در جذب مخاطب و خوانایی بهتر متن باشد.

تولید محتوا کاربرپسند

با آنکه در تولید محتوای سئو به رضایت کاربر نیز توجه می شود اما در برخی از مواقع محتوای تولید شده فقط بهینه است و برای کاربر و مخاطب سایت مفید نیست. این مشکل برای بسیاری از تولید کننده های محتوا رخ می دهد چرا که اغلب آنها فقط به دنبال کسب رتبه اول گوگل هستند. غافل از اینکه اگر محتوایی برای کاربران مفید باشد بازدید سایت بالا می رود.

در صورتی که ترافیک ارگانیک ورودی به یک سایت زیاد باشد تاثیر بسیار زیادی بر رتبه بندی سایت خواهد گذاشت. حتی اگر در سایت مورد نظر برخی از اصول سئو رعایت نشده باشد. از این نکته می توان نتیجه گرفت که رضایت کاربر و متقابلا افزایش ترافیک سایت برای موتور های جستجو از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

پس وقتی محتوایی تولید می کنید، قبل از هر کاری خود را یک کاربر و خواننده محتوا فرض کنید. محتوای تولید شده باید مفید، جدید و به روز، حاوی اطلاعات درست و واقعی و مرتبط با موضوع سایت باشد. در این صورت محتوای سایت کاربرپسند خواهد بود.

در استراتژی تولید محتوا ما به یک نکته توجه ویژه ای داریم، تولید محتوای سئو و کاربر پسند، یعنی محتوایی تولید شود که علاوه بر رضایت موتور جستجو، کاربر پسند نیز باشد.

نقش هوش مصنوعی در تولید محتوا

امروزه هوش مصنوعی توانسته کار های مهمی را در زندگی و کسب و کار انسان ها انجام دهد، به طوری که برخی آینده هوش مصنوعی برای بشر را خطرناک می دانند. ما به دنبال ایده های تولید محتوا هستیم به همین دلیل می خواهیم در تولید محتوا از هوش مصنوعی استفاده کنیم.

حال که هوش مصنوعی در اغلب کسب و کار ها به خصوص کسب و کار های دیجیتال توانسته راه پیدا کند، باید ببینیم که تاثیر آن در تولید محتوا چگونه خواهد بود، آیا محتوای مناسبی با استفاده از هوش مصنوعی می توان تولید کرد؟

هوش مصنوعی چیست

در وهله اول بهتر است بدانید هوش مصنوعی چیست و چه کاربردی برای انسان دارد؟ artificial intelligence (AI) یا هوش مصنوعی، شبیه سازی فرآیند های هوش انسانی توسط ماشین ها به ویژه سیستم های کامپیوتری است.

هوش مصنوعی برای کارایی خود به پایه ای از سخت افزار ها و نرم افزار های تخصصی برای نوشتن و آموزش الگوریتم های یادگیری ماشین نیاز دارد. هیچ زبان برنامه نویسی به تنهایی نمی تواند یک هوش مصنوعی به وجود بیاورد. توسعه دهندگان هوش مصنوعی از پایتون، R، جاوا، C++ و Julia استفاده می کنند.

کاربرد های خاص هوش مصنوعی شامل سیستم‌ های خبره expert systems، پردازش زبان طبیعی، تشخیص گفتار و بینایی ماشین می‌ شود. امروزه هوش مصنوعی در طراحی وب سایت کاربرد بی نظیری دارد.

هوش مصنوعی برای کارایی، اطلاعات خود را از اطلاعات آموزشی برچسب گذاری شده به روز می کند و با تجزیه و تحلیل داده ها برای همبستگی ها و الگو ها برای پیش بینی آینده استفاده می کند. به طور مثال شما اگر از یک ربات هوش مصنوعی در مورد وضعیت آینده شهر یا کشور خود سوالی بپرسید یا در جستجوی تصویر آن باشید، هوش مصنوعی با استفاده از اطلاعات موجود در موتور های جستجو و تجزیه و تحلیل آنها در مورد وضعیت کنونی شهر شما، به ترسیم تصویر آینده آن می پردازد و آن را به شما نمایش خواهد داد.

یک ربات چت با این اطلاعات تغذیه می شود و می تواند با استفاده از آنها با انسان ها ارتباط بر قرار کند. این روش ها شامل بهبود سریع هوش مصنوعی هستیم به طوری که با خلق تصاویر خارق العاده نمی توان غیر واقعی بودن آنها را تشخیص داد.

تولید محتوا با هوش مصنوعی maker.ai

حال هوش مصنوعی با جمع آوری اطلاعاتی که به جستجوی آنها می پردازد، می تواند محتوای ما را نیز تولید کند. در واقع کار هوش مصنوعی تولید محتوا است، چه محتوایی تولیدی برای سایت استفاده شود، چرا برای کسب اطلاعات بیشتر.

استفاده از هوش مصنوعی برای تولید محتوا می تواند به تولید محتوای دقیق و مناسب در کمترین زمان ممکن کمک کند. با این حال این نوع تولید محتوا بدون اشکال و عیب نیست. سایت های مختلفی با استفاده از هوش مصنوعی به تولید محتوا می پردازند. که یکی از آنها maker.ai می باشد. این هوش مصنوعی می تواند محتوای بصری و نوشتاری تولید کند.

استفاده maker.ai مانند دیگر سایت ها رایگان نیست و برای تولید محتوا باید هزینه آن را پرداخت کنید. تولید محتوا با این هوش مصنوعی بسیار ساده است و می تواند برای شما محتوای مناسب و سئو شده را در کمترین زمان ممکن تولید کند. از دیگر توانایی های این سایت می توان به تولید تصاویر با کیفیت بالا، تصاویر با انیمیشن، تصاویر با افکت ‌های ویژه و … اشاره نمود.

maker.ai از زبان فارسی پشتیبانی نمی کند و شما با استفاده از آن فقط می توانید محتوایی به زبان انگلیسی تولید کنید. همانطور که گفته شد استفاده از آن رایگان نیست و باید با استفاده از حساب بین اللملی هزینه تولید هر محتوا را پرداخت نمایید. از این هوش مصنوعی همچین می توانید برای انجام پروژه های تحقیقاتی خود استفاده کنید.

برای استفاده از آن کافیست به سایت maker.ai مراجعه نمایید. سپس یک حساب کاربری با استفاده از ایمیل خود در آن ایجاد کنید. پس از ثبت نام برای تولید محتوا باید نوع محتوای خود را انتخاب کرده و اطلاعاتی در مورد آن به هوش مصنوعی بدهید. عکس، فیلم، مقاله و … می توانید اطلاعاتی باشد که در اختیار هوش مصنوعی می گذارید. با بررسی تنظیمات و سفارشی سازی محتوا، هوش مصنوعی در کمترین زمان ممکن محتوای شما را تولید می کند.

شما می توانید محتوای تولید شده را ویرایش کنید. به عنوان مثال کیفیت عکس را تغییر دهید و یا متن محتوا را ویرایش کنید، سپس محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را با پرداخت هزینه آن تحویل بگیرید. کار با این سایت بسیار ساده است و باید گفت که ساز و کار اغلب ربات های هوش مصنوعی مانند هم و بسیار ساده می باشد.

ما هنوز نمی دانیم که تولید محتوا با استفاده از هوش مصنوعی می تواند برای سئو و رتبه بندی مفید باشد یا خیر، به همین دلیل این کار را نهی یا توصیه نمی کنیم. با این حال بر این باوریم که تکنولوژی و فناوری در حال تغییر و تحول است و ما نیز ناگزیر به حرکت و پیشرفت هستیم.

در آینده ای نزدیک، بسیاری از کسب و کار ها باید نیروی انسانی خود را کنار بگذارند و از هوش مصنوعی برای کارایی بهتر و دقیق تر استفاده کنند.

در پایان بهتر است بدانید که تولید محتوا در دیجیتال مارکتینگ از اهمیت به سزایی برخوردار است و نباید آن را نادیده گرفت. شرکت طراحی سایت دارکوب فعال در حوزه دیجیتال مارکتینگ و طراحی سایت دارای بیش از 20 سال تجربه در این حوزه می باشد. با استفاده از خدمات شرکت طراحی سایت دارکوب می توانید رتبه اول گوگل را تجربه کنید. شرکت طراحی سایت دارکوب علاوه بر دارا بودن شعب مختلف در داخل ایران، در کشور های همسایه نیز در حال دایر نموده شعب بین المللی خود می باشد.

طراحی وب سایت، سئو و بهینه سازی سایت، دیجیتال مارکتینگ، تولید محتوا، ثبت دامنه و هاست، مشاوره کسب و کار و … از مهمترین خدمت قابل ارائه در شرکت دارکوب می باشد.

این شرکت همچنین دارای آموزشگاه طراحی سایت است. آموزشگاه دارکوب دارای مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور می باشد برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دوره های آموزشی و برگزاری کارگاه های رایگان با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

همچنین برای طراحی سایت، سئو و یا تولید محتوا درخواست خود را در سایت دارکوب ثبت نمایید تا مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز