افزونه های وردپرس و تاثیر قدرتمند آنها بر بهبود عملکرد سایتها

نوشته شده توسط فائزه محمودی فرد

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=15236

5/5 - (5 امتیاز)

در هنگام طراحی وب سایت برای خود لازم است به مساله ی سئو و بهینه سازی سایت بسیار اهمیت دهید زیرا سایت ها بر اساس سئو در موتور جست و جو رتبه بندی می شوند.

در صورتی که وب سایت خود را با استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس طراحی می کنید بهتر است بدانید که یکی از مهم ترین ویژگی های سیستم وردپرس امکان سئوی آسان آن می باشد این سیستم مدیریت محتوای دارای افزونه های زیادی می باشد که برای ارتقاء سئو وب سایت ساخته شده اند.

افزونه های وردپرس و تاثیر قدرتمند آنها بر بهبود عملکرد سایتها

وردپرس دارای انواعی از افزونه است که با استفاده از آن ها می توانید وضعیت سئوی وب سایت خود را بهتر کنید. در این مقاله قصد داریم در مورد افزونه های وردپرس و تاثیر قوی آنها بر بهبود عملکرد سایت صحبت کنیم.

افزونه یا پلاگین در وردپرس چیست؟

پلاگین یا افزونه نرم افزاری است که یک قابلیت مشخص را به یک برنامه ی کامپیوتری اضافه می کند و خود به تنهایی کاربردی ندارد. پلاگین ها دارای انواع گوناگونی هستند که هر کدام کار خاصی را انجام می دهند. در واقع هرگاه یک برنامه از پلاگین ها پشتیبانی می کند در اصل امکان شخصی سازی و سفارشی کردن برنامه را برای کاربران فراهم می کند. پلاگین وردپرس مانند خود سیستم مدیریت محتوای وردپرس توسط زبان برنامه نویسی php نوشته شده است.

طراحی وب سایت تنها با خرید دامنه و هاست تمام نمی شود بلکه شما به برنامه هایی به نام پلاگین برای کامل نمودن کار خود و رفع نیازها احتیاج دارید. در واقع این افزونه ها با انجام دادن وظایف و کارهای کوچک در مجموع وب سایت کاملی را می سازند. برخی از مهم ترین پلاگین هایی که در یک وب سایت وردپرسی کاربرد دارند عبارتند از: افزونه های امنیتی، افزونه های پشتیبان گیری، افزونه های طراحی، سئو و … .

نصب افزونه در وردپرس

یکی از مراحل اولیه در راه اندازی و ساخت وب سایت نصب افزونه در وردپرس می باشد. با استفاده از افزونه می توانید سایت خود را حرفه ای کرده و امکانات بیشتری را به آن اضافه نمایید. افزونه های وردپرس این اجازه را به شما می دهد تا بتوانید با استفاده از آن ها قابلیت هایی را که در سایتتان وجود ندارد و کدنویسی نشده در سایت خود پیاده سازی نمایید. بنابراین لازم است با نحوه نصب افزونه در وردپرس آشنا شوید.

افزونه های کاربردی در وردپرس

اولین قدم برای یادگیری طریقه ی ساخت سایت فروشگاهی آشنایی با افزونه های کاربردی در وردپرس است. پلاگین یا افزونه های فروشگاه ساز وردپرس دارای امکانات زیادی هستند که ساختن یک فروشگاه آنلاین و افزایش قابلیت های آن را برای شما آسان می کند. افزونه های کاربردی در وردپرس باعث می شوند جلوه ی ظاهری و قابلیت های سایت فروشگاهی شما ارتقاء یافته و باعث توسعه ی کسب و کار آنلاین شما می شوند.

بعد از این که پلاگین فروشگاه ساز وردپرسی را نصب کردید و بستر اصلی فروشگاه خود را ساختید برای تکمیل امکانات و افزایش قابلیت های سایت خود به افزونه های دیگری نیاز دارید. بهتر است به این نکته توجه نمایید در صورتی که بیش از اندازه از پلاگین ها استفاده کنید سرعت سایتتان کاهش می یابد بنابراین بهتر است از افزونه های ضروری و کاربردی برای سایت فروشگاهی خود استفاده نمایید.

برای راه اندازی سایت وردپرسی باید افزونه اپلیکیشن وردپرس مناسب با سایت خود را راه اندازی نمایید. در ادامه برخی از کاربردی ترین افزونه ها را که شرکت طراحی سایت دارکوب نیز آن ها را در سایت خود ارائه می دهد معرفی می کنیم:

  • افزونه فیلتر حرفه ای محصولات ووکامرس: افزونه فیلتر حرفه ای محصولات ووکامرس یک افزونه ی فروشگاهی است که برای استفاده بهینه تر از طبقه بندی محصولات برای دسترسی سریع کاربران استفاده می شود. اضافه نمودن فیلتری که به کاربر کمک کند تا در سریع ترین زمان به محصول دلخواه خود برسد برای هر فروشگاه آنلاین ضروری است. ووکامرس به صورت پیش فرض با ایجاد طبقه بندی های متفاوت مانند: دسته بندی ها، برچسب ها و ویژگی هایی مانند رنگ برای محصولات بسیار قوی عمل می کند.
  • افزونه ورود و ثبت نام با شماره موبایل: ثبت نام در سایت برای کاربران و مشتری ها بسیار مهم است بنابراین نحوه ی عملکرد این صفحه ها نیز دارای اهمیت است زیرا صفحه های ثبت نام و ورود اولین تقابل مشتری و سایت است. لازم است برای وب سایت خود از افزونه ی ورود و ثبت نام با شماره موبایل استفاده نمایید افزونه های زیادی در این مورد وجود دارند که می توانید به صورت دلخواه یک را انتخاب کنید.
  • افزونه تغییر تصویر پروفایل کاربر: اضافه نمودن عکس پروفایل در وردپرس و نشان دادن عکس پروفایل به اعضای سایت ظاهر بهتری را به سایت شما می دهد. با استفاده از افزونه تغییر تصویر پروفایل کاربر می توانید کنترل بهتری بر روی عکس های پروفایل خود در وردپرس داشته باشید.
  • افزونه فرم جستجو در محصولات: یکی از کارهایی که باعث می شود کاربران از نحوه ی عملکرد وب سایت شما راضی باشند رسیدن در کمترین زمان به هدفشان است. بنابراین لازم است با استفاده از یک فرم جست و جوی پیشرفته عملکرد وب سایت خود را بهبود ببخشید. لذا به یک افزونه فرم جستجو در محصولات نیاز دارید. برای همین منظور پلاگین های جستجو وردپرس زیادی وجود دارد که به راحتی می توانید از هر کدام استفاده نمایید.
  • افزونه ایجاد تم برای ایمیل: ایمیل هایی که دارای ظاهر جذاب و شخصی سازی شده هستند برای مشتری ها جذاب هستند. بنابراین برای زیبا سازی ظاهر ایمیل های وب سایت خود بهتر است از افزونه ایجاد تم برای ایمیل استفاده نمایید.
  • افزونه منو ریسپانسیو: یکی از اصلی ترین نیازهای یک وب سایت پس از ساخته شدن، ریسپانسیو بودن آن است. زیرا افراد بیشتر با استفاده از گوشی های هوشمند از سایت ها بازدید می کنند بنابراین سایت باید ریسپانسیو باشد تا به خوبی نمایش داده شود. یکی از بهترین روش ها برای ساخت منو موبایلی در وردپرس استفاده از افزونه منو ریسپانسیو است.

پلاگین های آموزش آنلاین

امروزه روش آموزش به صورت آنلاین بسیار رایج شده است. در شرکت طراحی سایت دارکوب نیز یک سری از دوره های آموزشی به صورت آنلاین برگزار می شوند که در صورت نیاز می توانید از آنها استفاده نمایید. بر این اساس با استفاده از پلاگین های آموزش آنلاین وردپرس به راحتی می توانید وب سایت آموزشی آنلاین طراحی نمایید. با توجه به این که پلاگین ها ابزارهایی هستند که با استفاده از آن ها می توان عملکردهای مختلف را در طراحی وب سایت پیاده سازی نمود در طراحی سایت آموزش آنلاین نیز لازم است از پلاگین های مربوط به آموزش آنلاین استفاده نمایید. در ادامه پلاگین های آموزش آنلاین وردپرس را معرفی می کنیم:

  • LearnPress: یکی از پر طرفدارترین پلاگین های رایگان آموزش آنلاین پلاگین LearnPress می باشد. از این پلاگین برای ایجاد دوره ، درس و … استفاده می شود. با استفاده از این پلاگین می توانید دوره ی جدیدی را شروع نمایید.
  • LearnDash: این نوع پلاگین برای آموزشگاه هایی مناسب است که قصد دارند دوره های آموزشی آنلاینی را برگزار نمایند و با فروش آنها نیز به درآمد برسند. با استفاده از این نوع افزونه یا پلاگین می شود صفحات آموزش حرفه ای را ایجاد نمود. همچنین با استفاده از این افزونه می توان انجمن هایی را برای راحتی تبادل اطلاعات میان کاربران ایجاد کرد. برای استفاده از این پلاگین لازم است هزینه پرداخت نمایید.
  • Sensi: استفاده این افزونه رایگان است. این افزونه تمامی عملکردهای مهم برای ایجاد یک دوره آموزش آنلاین را ارائه می دهد. از این پلاگین در هر نوع قالب سایتی می شود استفاده کرد و به راحتی با ووکامرس ترکیب می شود. همچنین با استفاده از این نوع پلاگین می شود پروفایل کاربران و اعلان های ایمیل را به آسانی تغییر داد.
  • Teachable: یکی از بهترین پلاگین ها برای ساخت و فروش دوره های آموزش آنلاین پلاگین Teachable می باشد. با استفاده از این پلاگین می شود آزمون گرفته و گواهینامه صادر کرد.
  • LifterLMS: با استفاده از این پلاگین به راحتی می شود دوره آنلاین ساخت. با استفاده از این افزونه کارهایی مانند: ساختن پروفایل برای کاربران، ترکیب با ووکامرس، ایجاد دسترسی های مختلف برای کاربران، مدیریت اکانت ها، اعلان های ایمیل و … را می توان انجام داد. این افزونه رایگان نیست.

پلاگین های افزایش سرعت وردپرس

یکی از ویژگی های بسیار مهم و موثر در سئو و بهینه سازی سایت سرعت آن می باشد. به این صورت که اگر بارگذاری سایت بیشتر از 3 ثانیه طول بکشد کاربران و بازدید کنندگان سایت شما را ترک می کنند و این باعث کاهش ترافیک سایت می شود. در صورتی که در حال توسعه سایتتان باشید یکی از بزرگترین دغدغه های شما افزایش سرعت سایت و پیدا کردن بهترین افزونه ی افزایش سرعت وردپرس می باشد. بنابراین برای بهبود سرعت سایت پلاگین های افزایش سرعت وردپرس زیادی وجود دارد که به صورت پولی و رایگان می باشند. عواملی هستند که بر روی بهبود و افزایش سرعت وردپرس تاثیر گذار بوده و همگی قابلیت بهتر شدن و بهینه سازی را دارند. در ادامه آنها را بیان می کنیم:

  • تعداد تصاویر و ویدئو های استفاده شده در صفحه
  • تعداد پلاگین های سمت کاربر
  • موقعیت مکانی سرورسایت
  • کش سایت و هاست
  • نوع قالب استفاده شده

افزونه های رایگان برای افزایش سرعت وردپرس

در این بخش 5 مورد از افزونه های رایگان وردپرس که برای افزایش سرعت سایت های وردپرسی از آن ها استفاده می شود را معرفی می کنیم:

  • WP Optimize: با استفاده از این افزونه می توانید پایگاه داده خود را از لحاظ آیتم های پاک شده، اسپم و اطلاعاتی که دیگر به دردتان نمی خورد پاکسازی نمایید. سایت هایی که محتوا و بازدید کننده زیاد دارند باید به فکر پاکسازی سایت خود نیز باشند. بنابراین بهتر است برای این کار از افزونه ی wp optimize استفاده نمایید.
  • W3 Total Cache: یکی از محبوب ترین افزونه های کش در وردپرس پلاگین w3 total cache می باشد. این افزونه فایل ها و تصاویر جاوا اسکریپت و css به کار رفته در قالب سایت شما را در سرور ذخیره می کند به گونه ای که سایت در ابتدا بارگذاری نمی شود و هنگامی که یک بازدید کننده آدرس سایت شما را در مرورگر وارد می کند نسخه استاتیک سایت شما به کاربر نمایش داده می شود. این کار باعث صرفه جویی در استفاده از هاست وردپرس می شود.
  • WP Smushit: برای این که سرعت سایت افت نکند لازم است از تصاویر به صورت فشرده در سایت استفاده نمایید ار افزونه ی wp smushit برای این کار استفاده می شود. این افزونه دارای مزایای زیر می باشد:
  • فشرده سازی خودکار همه ی تصاویر آپلود شده
  • فشرده سازی همه ی تصاویر بدون افت کیفیت
  • حذف رنگ های استفاده نشده از تصاویر نمایه
  • پشتیبانی از تصاویر با انواع فرمت
  • P3 Profiler: با استفاده از این افزونه می توانید سایر افزونه های موجود در سایت خود را بررسی نمایید. این افزونه سایت شما را اسکن می کند و به شما اطلاع می دهد که کدام افزونه باعث کم شدن سرعت سایت شما شده است. علاوه بر این سرعت سایت شما را آنالیز می کند و اطلاعات زیادی دربازه ی آن به شما می دهد.
  • Bj Lazy Load: از این افزونه برای بهینه سازی تصاویر استفاده می شود. این افزونه تمامی تصاویر را بهینه سازی می کند و آن ها را با placehplder جایگزین می کند. با استفاده از این افزونه تصاویر زمانی بارگذاری می شوند که کاربر صفحه را اسکرول کرده و به آن تصاویر برسد. این کار باعث افزایش سرعت سایت می شود.

پلاگین سئو وردپرس

پس از راه اندازی سایت برای این که از رقابت عقب نمانید لازم است سایت خود را سئو کنید. اولین قدم برای سئو سایت استفاده از افزونه ها می باشد. با استفاده از پلاگین سئو وردپرس می توانید سایت خود را بهینه سازی نمایید و در نتایج موتورهای جست و جو سریع تر از دیگر رقیب های خود سایت خود را در دسترس مخاطبان قرار دهید.

در واقع افزونه ها یا پلاگین های مربوط به سئو به سایت شما در افزایش رنک و رتبه گوگل کمک می کنند. افزونه سئو ووکامرس یکی از پر کاربرترین پلاگین های سئو برای محصولات فروشگاهی و ارتقاء رتبه ی آن هاست. در ادامه برخی از بهترین پلاگین های سئو وردپرس را معرفی می کنیم:

  • افزونه سئو وردپرس با Yoast Seo : افزونه ی سئو یوست وردپرس وظیفه ی بهینه سازی و آنالیز متن در وردپرس را بر عهده دارد که یکی از ضروری ترین افزونه ها در وردپرس است.
  • افزونه سئو وردپرس با All In One SEO Pack: این افزونه دارای امکانات خوبی برای بهینه سازی محتوای مطالب و و صفحات در وردپرس دارد. این افزونه همانند افزونه سئو یوست امکانات خوبی را در اختیارتان قرار می دهد که با استفاده از آن ها می توانید به بهینه سازی مطالب و کارهایی که برای سئو وردپرس نیاز دارید بپردازید.
  • افزونه بهینه سازی تصاویر وردپرس با Smush it: از اصلی ترین موارد سئو سایت سرعت بالای صفحات در لود و بارگذاری ست. لازم است با استفاده از افزونه و نرم افزارهای ویرایش عکس از تصاویر بهینه برای وب سایت خود استفاده نماییم زیرا کاهش حجم تصاویر در وردپرس باعث بهبود سرعت سایت می شود. با استفاده از افزونه smush it می توانید این کار را انجام دهید.
  • افزونه بررسی لینک های خراب در وردپرس با Broken Link Checker: از جمله مسائلی که باعث کاهش میزان سئو در وردپرس می شود به وجود آمدن خطای 404 در وردپرس می باشد. در صورت زیاد شدن این خطا به سایت امتیاز منفی داده می شود. بنابراین لازم است با استفاده از یک افزونه لینک های اشتباه در سایت را بررسی نماییم. یکی از بهترین افزونه ها برای این کار افزونه ی broken link checker می باشد. این افزونه در کل بخش های سایت به بررسی لینک های خراب می پردازد و بعد از یافتن لینک خراب از طریق پیشخوان وردپرس یا ایمیل به شما اطلاع رسانی می کند.
  • افزونه کش وردپرس با WP-FFPC: افزونه های کش مختلفی برای کاهش حجم داده ها در وردپرس بر اساس کش سایت وجود دارد که می توانید از آنها استفاده نمایید. افزونه ی WP-FFPC یکی از بهترین افزنه ها می باشد. در صورتی که تنها نیاز به فعال کردن کش وردپرس دارید می توانید از این افزونه استفاده کنید.
  • افزونه ساخت نقشه سایت در وردپرس با Goole XML Sitemaps: ساخت نقشه سایت در وردپرس به عنوان یک نقشه راه برای ربات های موتور جست و جو گر هست که با استفاده از آن می توان به سرعت صفحات سایت را برای موتورهای جست و جو بررسی کرد. با استفاده از این افزونه این کار را می توانید انجام دهید.

ویژگی افزونه های سئو در وردپرس

  • آنالیز محتوا
  • ایجاد نقشه سایت
  • راهنمای گام به گام هر بخش
  • بررسی و تحلیل کلید واژه ها
  • تحلیل لینک های داخلی و خارجی
  • پیش نمایش سایت در شبکه های اجتماعی
  • امکان ریدایرکت کردن آدرس سایت
  • قابلیت قرار دادن بیش از یک کلمه ی کلیدی برای هر مطلب

ووکامرس درگاه پرداخت

افزونه درگاه پرداخت به معنای اتصال به شبکه پرداخت بانکی می باشد. با استفاده از افزونه های درگاه پرداخت می توانید به شبکه درگاه پرداخت بپیوندید. افزونه ووکامرس درگاه پرداخت دارای امنیت می باشد، همه ی پرداخت های شما را تضمین می کند و باعث می شود پرداخت های کاربران به صورت غیر واقعی ثبت شود.

سخن پایانی

در این مقاله درمورد افزونه های وردپرس و تاثیر قدرتمند آن ها بر بهبود عملکرد سئو سایت صحبت نمودیم. طبق مطالب بیان شده استفاده نمودن از پلاگین ها برای راحتی و سرعت انجام کارها در سایت شما ضروری می باشد. شما می توانید تمامی آموزش های مربوط به طراحی وب سایت را در سایت آموزشگاه شرکت طراحی سایت دارکوب ببینید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز