افزونه ورود و ثبت نام با شماره موبایل در وردپرس

نوشته شده توسط ایوب محمودی فرد

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=14584

5/5 - (5 امتیاز)

قبل از هر چیز بهتر است با کاربرد این افزونه آشنا شوید. به طور حتم شما هم در وب سایت های مختلف برای استفاده از خدمات سایت ثبت نام کرده اید.

ثبت نام در وب سایت ها در گذشته روش های مختلفی داشت که متداول ترین آنها از طریق آدرس ایمیل بود. بسیاری از افراد فاقد ایمیل بودند که این روش با استقبال زیادی همراه نبود. با گسترش استفاده از اینترنت توسط تلفن های همراه، ورود و ثبت نام با شماره موبایل ابداع گردید. که مورد استقبال کاربران قرار گرفت.

قبل تر، وقتی کاربران قصد ثبت نام در سایت ها را داشتند با فرم های پیچیده که حاوی تعداد زیادی فیلد بودند، رو به رو می شدند. بسیاری از آنها از ثبت نام در سایت صرف نظر می کردند یا آن را به زمانی بعد موکول می کردند. همچنین برخی از آنها برای سرعت بخشیدن به کار خود فیلد ها را با اطلاعات غلط پر می کردند. به هر حال این روش مشکلات متعددی را به همراه داشت.

یکی دیگر از مشکلاتی که در گذشته در ثبت نام و ورود به وب سایت ها وجود داشت، عدم به یاد ماندن رمز ورود توسط کاربران بود. بسیاری از آنها در بازدید بعدی خود از سایت رمز ورود خود را فراموش می کردند و برای بازیابی رمز باید منتظر ارسال لینک یا کد به ایمیل خود می شدند که در برخی از مواقع دیر ارسال می شد.

افزونه های ورود و ثبت نام با شماره موبایل تمامی این مشکلات را برطرف کرده اند. با استفاده از این افزونه ها مسیر ثبت نام و ورود به سایت بسیار آسان تر و سریع تر شده است. همین افزونه ها باعث افزایش ثبت نام کاربران بیشتری در سایت ها شده است. چرا که دیگر نیازی به صرف وقت برای پر کردن فرم ها نیست، و می توان تنها با وارد کردن یکی شماره تلفن در سایت ها ثبت نام کرد.

وقتی کاربر شماره موبایل خود را در فیلد مورد نظر وارد می کند، تنها در کمتر از 2 دقیقه پیامکی حاوی کد تایید به وی ارسال می گردد که باید این کد را در فیلد مربوطه وارد کند و تنها با این دو قدم موفق به ثبت نام در سایت می شود.

همچنین در بازدید های بعدی خود در صورت فراموشی رمز می تواند از روش ارسال رمز یکبار مصرف استفاده کند. در این صورت رمز یکبار مصرف به شماره تلفن وارد شده ارسال می گردد. این روش همچنین باعث کاهش هک شدن اطلاعات شده است. چرا که رمز بعد از یک بار استفاده و معمولا در کمتر از دو دقیقه منقضی می گردد.

به دست آوردن شماره تلفن همراه کاربران و مخاطبان سایت یکی از دغدغه های مهم در دیجیتال مارکتینگ است. برخی از کاربران تمایلی به ثبت نام در سایت ندارند و در صورت لزوم از ایمیل های بی استفاده خود برای ثبت نام در سایت استفاده می کنند. لذا، هنگامی که شما خبرنامه یا ایمیل های اطلاع رسانی را برای آنها ارسال می کنید، بازدهی کافی را برای شما نخواهد داشت.

اما وقتی تنها راه ثبت نام در سایت با استفاده از شماره موبایل باشد، این کار به دلیل آسانی و سریع بودن، توسط کاربر انجام می گردد و شما بعد ها می توانید با جمع آوری شماره های آنها، به SMS Marketing یا بازاریابی از طریق پیام کوتاه بپردازید.

مزایای افزونه ورود ثبت نام با شماره موبایل در وردپرس

افزونه ورود و ثبت نام با شماره موبایل تولید شده توسط داراکوب مزایای زیادی نسبت به سایر افزونه های موجود دارد که باعث تمایز و برتری آن شده است. این مزایا عبارتند از:

​نداشتن هزینه فعال سازی سالانه

فعال سازی قابلیت ارسال کد تایید نیاز به خرید سرویس ویژه ارسال پیامک سریع دارد که هزینه آن به صورت سالانه حساب می شود ولی در افزونه شرکت دارکوب نیازی به پرداخت هیچگونه هزینه سالانه ایی نمی باشد.

شارژ ارزان پیامک به تعداد دلخواه

شارژ این افزونه به تعداد پیامک دلخواه مشتری می باشد و هزینه هر پیامک فقط 99 تومان می باشد که از سایر شرکت های ارائه دهنده خدمات پیامکی ارزان تر می باشد

کاملا اختصاصی و داخلی بودن

افزون هایی برای ورود با شماره موبایل وجود دارند که توسط کشور های خارجی نوشته شده اند ولی این افزونه ها رایگان نمی باشند و برای خرید آنها می بایست به دلار پول پرداخت نمایید.

همچنین این افزونه ها با سامانه های پیامکی ایرانی همخوانی ندارند به همین دلیل برخی از شرکت های داخلی این افزونه ها را دستکاری کرده و با می فروشند که این کار باعث می شود که افزونه از پشتیبانی خارج شده و بروزرسانی نشود.
همچنین به دلیل داشتن لینک به هاست های خارجی در افزونه های موجود، ممکن است قطعی داشته باشند مخصوصاً زمانی که اینترنت داخلی شود.

ولی افزونه دارکوب توسط تیم برنامه نویسی و طراحی سایت شرکت دارکوب طراحی شده و کاملاً داخلی می باشد و همچنین از سرویس پیامکی شرکت دارکوب استفاده می کند که این موضوع بیشترین همخوانی بین نرم افزار و سرویس پیامکی را ایجاد می نماید. ​

قابلیت سفارشی سازی

این افزونه بر اساس درخواست مشتری می تواند به حالت ها سفارشی سازی شود :
فرم ثبت نام با قابلیت ارسال کد تاید به شماره موبایل کاربر
در این حالت فرم ثبت نام می تواند هر فیلدی داشته باشد و فقط جهت اعتبارسنجی کاربر یک کد تایید به شماره موبایل وی ارسال خواهد شد.
در این سیستم بازیابی رمز عبور نیز با شماره موبایل و ارسال کد رمز یکبارمصرف می باشد.
فرم ورود نیز همان فرم ورود وردپرس یا ووکامری می باشد.

فرم ورود و ثبت نام با شماره موبایل

در این حال فرم ورود و ثبت نام یکی می باشد و با وارد شدن شماره موبایل هر بار رمز یکبار مصرف برای کاربر ارسال می شود و دیگر نیازی به فرم ورود و ثبت نام جداگانه ندارد.

از مهمترین ویژگی های این افزونه که توسط تیم طراحی سایت شرکت دارکوب طراحی شده است می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سرعت بالا افزونه
  • پستیبانی از همه ی ورژن های زبان برنامه نویسی PHP
  • پشتیبانی از همه نسخه های وردپرس
  • پشتیبانی فنی توسط شرکت دارکوب

یکی از مهمترین دلایلی که نباید از پلاگین های مختلف استفاده نمود، عدم پشتیبانی فنی است. فرض کنید یک افزونه جدید بر روی سایت خود نصب کرده اید که به محض استفاده از آن نه تنها پلاگین مورد نظر کار نمی کند بلکه مشکلاتی را نیز در سایت به وجود آورده، در صورتی که نتوانید این مشکلات را بر طرف کنید، هیچ پشتیبان فنی نیز نیست که شما را یاری کند به همین دلیل باید از یک طراح کمک بگیرید که هزینه های مربوط به خود را به همراه خواهد داشت.

در نتیجه با اینکه پلاگین رایگان بوده اما هزینه های جانبی مختلفی را برای شما به وجود آورده است.

ووکامرس و افزونه های مربوط به آن

طراحی سایت با استفاده از سیستم مدیریت محتوا وردپرس از پرطرفدارترین روش های طراحی وب سایت می باشد. وردپرس به دلیل استفاده آسان و رایگان بودن محبوبیت زیادی بین طراحان سایت دارد. همچنین این سایت ساز معروف متن باز open Source می باشد و همه ساله توسعه دهندگان وردپرس تغییرات و به روزرسانی های مختلفی را برای آن اعمال می کنند.

برای افزودن قابلیت های مختلف به وب سایت ها می توان روی وردپرس افزونه های گوناگونی نصب کرد. یکی از این پلاگین های معروف، ووکامرس می باشد که با استفاده از آن می توان وب سایت فروشگاهی طراحی کرد. طراحی سایت به همراه نصب افزونه ووکامرس یکی از متداول ترین روش های طراحی سایت فروشگاهی است. همچنین می توان با استفاده از پلاگین های مختلف روی ووکامرس، قابلیت های متنوعی را در سایت به وجود آورد. از متداول ترین افزونه های کاربردی می توان به پلاگین های زیر اشاره کرد:

لازم به ذکر است که این پلاگین ها هم به صورت رایگان و هم به صورت پولی در سایت های مختلف وجود دارند. اغلب پلاگین های رایگان غیر فارسی هستند و برای اغلب وب سایت های داخلی بی استفاده می باشند. به دلیل رایگان بودن برخی از پلاگین های کاربردی و با توجه به اینکه نحوه نصب افزونه در وردپرس آسان است، بسیاری از افراد از این افزونه ها استفاده می کنند که مشکلات متعددی خواهد داشت که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

شرکت طراحی سایت دارکوب در سال های اخیر در کنار ارائه خدمات طراحی سایت و سئو و بهینه سازی وب سایت، به طراحی افزونه های مختلف و جدیدی پرداخته است.

افزونه ورود و ثبت نام با شماره موبایل در وردپرس و افزونه فیلتر حرفه ای محصولات ووکامرس دو افزونه کاربردی و بسیار محبوب هستند که مجموعه دارکوب نیز به طراحی و تولید آنها پرداخته است. البته افزونه های طراحی شده توسط دارکوب تفاوت ها و مزایایی نسبت به سایر پلاگین ها دارد که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

طراحان سایت شرکت طراحی وب سایت دارکوب با توجه به نیاز های کاربران وب سایت ها و همچنین افزایش بازدهی سایت ها، با تکیه بر دانش خود و استفاده از تکنیک های نوین به طراحی پلاگین های مختلف و جدیدی می پردازند. از معروف ترین این پلاگین ها می توان به افزونه فیلتر حرفه ای محصولات ووکامرس در وردپرس اشاره نمود.

همانطور که در بالا به آن اشاره شد، برای افزایش قابلیت های سایت می توان از پلاگین های مختلفی استفاده نمود. یکی از افزونه های کاربردی وردپرس، افزونه ورود و ثبت نام با شماره موبایل در ودرپرس می باشد. که در ادامه به بررسی بیشتر آن خواهیم پرداخت.

مختصری درباره افزونه ورود و ثبت نام با شماره موبایل

یکی از موضوعات مهم و قابل اهمیت برای مدیران وب سایت ها و کاربران، ثبت نام در سایت ها است. این موضوع فقط به فروشگاه های اینترنتی نیست، هر وب سایتی که نیاز به ورود اطلاعات از سوی کاربر را دارد، باید قبل از هر چیز از کاربران خود ثبت نام به عمل بیاورد.

به بیانی ساده تر می توان گفت که اولین ارتباط مستقیم کاربر و سایت، صفحه ثبت نام و ورود به سایت است، لذا نحوه عملکرد و طریقه استفاده از این صفحه برای ما اهمیت قابل توجهی دارد.

اگر به دنبال جذب تجربه کاربری خوبی هستید باید در طراحی این صفحه دقت لازم را داشته باشید. قبل تر فیلد های مختلفی برای ثبت نام کاربر در وب سایت، در نظر گرفته می شد که این کار از نظر کاربران بازخورد خوبی نداشت. اغلب کاربران به دنبال ورود و ثبت نام آسان و سریع در سایت هستند.

این کار تنها با شماره موبایل امکانپذیر است. فرم های ثبت نام پیچیده که حاوی فیلد های فراوانی هستند که باید توسط کاربران پر شوند، برای کاربران جذابیت ندارند و در اغلب اوقات اگر کاربر استفاده ضروری از سایت را نداشته باشد، باعث ترک سایت توسط وی می گردد. به همین دلیل ممکن است با فیلد های زیاد و ثبت نام سخت مشتریان خود را از دست بدهید.

روش های جدیدی برای ثبت نام کاربر در سایت و ورود وی طراحی شده است. که سادگی، راحتی و ورود سریع کاربر به سایت را به همراه دارد. که این روش ثبت نام با شماره موبایل می باشد. کاربر تنها با شماره موبایل خود می تواند در سایت ثبت نام کرده و به پنل کاربری خود مراجعه نماید.

شما بعد از ورود و ثبت نام کاربر با استفاده از شماره موبایل می توانید با روش های مختلفی دیگر اطلاعات وی را از قبیل آدرس برای ارسال کالا، آدرس ایمیل برای ارسال خبر و … را در سامانه خود ثبت نمایید.

ورود و ثبت نام با استفاده از شماره موبایل پیچیدگی ندارد و کاربر تنها با تایپ شماره تلفن همراه خود می تواند به سایت ورود کند. به همین دلیل است که استفاده از پلاگین های ورود و ثبت نام با شماره موبایل بیشتر از قبل شده است.

افزونه ورورد و ثبت نام با شماره موبایل این امکان را به کاربر می دهد که در کمترین زمان ممکن و تنها با طی دو مرحله آسان، در سایت ثبت نام کرده و از خدمات آن استفاده کند. این روش باعث جذب کاربران بیشتر و خلق تجربه کاربری بهبود یافته می گردد.

پیش تر ورود و ثبت نام تنها با استفاده از آدرس ایمیل امکانپذیر بود که این روش مشکلات متعددی به همراه داشت. کاربر بعد از ثبت آدرس ایمیل خود باید به ایمیل خود مراجعه کرده و سپس کد ارسال شده را در سایت ثبت می کرد.

در بسیاری از مواقع ایمیل حاوی کد به ایمیل وی ارسال نمی شد یا در مدت زمان بسیار زیادی ارسال می شد. بسیاری از کاربران نیز فاقد ایمیل بودند که این قبیل مشکلات باعث صرف نظر کاربران از استفاده وب سایت می شد.

افزونه‌های متعددی برای ورود و ثبت نام با شماره موبایل در وردپرس ارائه شده‌ است، که برخی از آنها رایگان هستند و برخی دیگر از آنها باید خریداری شوند. شرکت طراحی سایت دارکوب نیز در راستای ارائه خدمات نوین، این افزونه کاربردی را توسط طراحان خود تولید کرده است.

لازم به ذکر است که ما در شرکت طراحی سایت دارکوب برای افزودن قابلیت های متعدد و کاربردی به وب سایت، کمتر از پلاگین های آماده استفاده می کنیم، چرا که مشکلات مختص به خود را به همراه دارد. طراحان ما برای افزودن عملکرد های اضافی به سایت این کار را با برنامه نویسی انجام می دهند. در مواقعی هم که نیاز به پلاگین داریم خود به طراحی و تولید افزونه می پردازیم.

در نهایت به شما پیشنهاد می کنیم که برای استفاده از افزونه ها حتما از افزونه هایی استفاده کنید که دارای پشتیبانی فنی هستند. لازم به ذکر است که تمامی خدمات ارائه شده توسط شرکت طراحی سایت دارکوب دارای پشتیبانی فنی و رایگان هستند.

همانطور که می دانید، مجموعه دارکوب به ساخت قالب وردپرس نیز پرداخته است و در سال های اخیر توانسته با این روش صد های سایت مختلف را طراحی و تولید نماید. در این مورد نیز قالب های آماده و رایگان بسیاری وجود دارد که شما می توانید در طراحی سایت خود از آنها استفاده کنید، اما این قالب ها نیز مانند افزونه های رایگان، فاقد پشتیبانی فنی هستند و شما در مواجهه با مشکلات فنی قادر به رفع و حل آنها نخواهید بود.

برای خرید قالب وردپرس و افزونه های تولید شده توسط شرکت طراحی سایت دارکوب می توانید درخواست خود را به صورت آنلاین در سایت ثبت نمایید تا در مدت زمان کوتاهی مشاوران ما با شما تماس بگیرند.

شرکت طراحی سایت دارکوب علاوه بر ارائه خدمات طراحی سایت، خدمات سئو و بهینه سازی سایت نیز ارائه می دهد و در ارائه این خدمات سابقه 20 ساله دارد. یکی از مهمترین دلایل طراحی وب سایت، دیده شدن توسط تعداد بیشماری از کاربران است که این مهم تنها با سئو و بهینه سازی سایت حاصل می گردد.

شما عزیزان می توانید برای بهینه سازی معماری وب سایت در وردپرس، بک لینک گذاری، تولید محتوا، رپورتاژ آگهی، بهینه سازی فنی وب سایت و … درخواست خود را به صورت آنلاین در سایت شرکت دارکوب ثبت نمایید. کارشناسان ما بعد از بررسی درخواست و همچنین بررسی میزان سئو وب سایت با شما تماس می گیرند.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز