طراحی سایت فروشگاهی بهینه

نوشته شده توسط فائزه محمودی فرد

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=14950

4.7/5 - (37 امتیاز)

بسیاری از مردم قبل از این که برای خرید یک کالا به بازار بروند، ابتدا از طریق موتور جست و جوی گوگل وارد سایت های فروشگاهی آنلاین می شوند و قیمت کالاها را بررسی و مقایسه می کنند.

این موضوع باعث شده است بسیاری از صاحبان کسب و کارها اقدام به طراحی سایت فروشگاهی نمایند. در واقع با استفاده از فروشگاه اینترنتی می توانید کالاها و خدمات خود را در جامعه ی دلخواه و بزرگ تر به فروش برسانید. مطلب پیش رو به همت شرکت طراحی سایت دارکوب تهیه شده تا اطلاعات مفیدی، در زمینه طراحی سایت بهینه در اختیار شما قرار دهد.

زمانی که مشتری در یک فروشگاه اینترنتی خرید خود را انجام می دهد با این حال که فروشنده را نمی شناسد و محصول را از قبل ندیده و آن را مورد آزمایش قرار نداده است، به فروشنده اعتماد دارد.

طراحی سایت فروشگاهی بهینه

بسیاری از افراد نیز در حالی که در خانه هستند و به صورت اینترنتی خرید می کنند احساس خوبی نسبت به خرید اینترنتی خود ندارند، آن ها می خواهند بدانند که آیا تصمیم درستی گرفته اند یا خیر و این که آیا می توانند به فروشنده در طراحی سایت فروشگاهی اعتماد کنند یا نه.

در صورتی که قصد راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی را دارید لازم است بدانید که چند تعامل کاربر برای تکمیل خرید نیاز است و یک اشتباه کوچک می تواند برای مشتری هزینه بر باشد.

در صورتی که تمایل دارید فروش خود را افزایش دهید باید تمامی مراحل فروش را با دقت بررسی نمایید بنابراین لازم است وب سایت فروشگاهی خود را بهینه سازی نمایید. در این مقاله قصد داریم در مورد طراحی سایت فروشگاهی بهینه صحبت نماییم. با ما همراه باشید.

فروشگاه اینترنتی چیست؟

به وب سایتی که مردم در آن در ازای خرید کالا یا خدمات مبلغی را به صورت آنلاین پرداخت می کنند فروشگاه اینترنتی می گویند. در واقع فروشگاه آنلاین یا سایت فروشگاهی، یک سایت است که در آن امکان جست و جوی محصول یا خدمتی خاص، مشاهده ی انواع محصولات، مطالعه ی ویژگی ها و قابلیت های آن ها، مقایسه ی محصولات، پرداخت مبلغ خرید به صورت آنلاین و … وجود دارد.

مزایای داشتن سایت برای کسب و کارها

با توجه به این که افراد برای رفع نمودن نیازهای خود ابتدا از فضای اینترنت استفاده می کنند امروزه داشتن وب سایت برای هر نوع کسب و کار ضروری شده است.

بنابراین فضای مجازی کاربران زیادی را به خود اختصاص داده است لذا برای این که مشتریان بیشتری را به دست آورید و همچنین مشتریان خود را از دست ندهید لازم است یک وب سایت بهینه و حرفه ای را برای کسب و کار خود طراحی نمایید. در ادامه برخی از مزایای داشتن سایت برای کسب و کارها را بیان می کنیم:

  • معرفی خود و خدماتتان: برای این که در موتورهای جست و جو دیده شوید لازم است سایت خود را برای موتورهای جست و جو سئو نمایید. افرادی که به سایت شما مراجعه می کنند باید شما را بشناسند و با خدمات و فعالیت های شما آشنا شوند تا بتوانند به شما اعتماد کنند.
  • حذف نمودن هزینه های اضافی: برای راه اندازی هر نوع کسب و کار در محیط فیزیکی به یک مکان احتیاج دارید که لازم است هزینه کنید برای اجاره و بهای برق و آب و … لذا در صورتی که برای کسب و کار خود بتوانید یک وب سایت را طراحی نمایید می توانید بسیاری از هزینه ها را حذف کنید.
  • فراگیر بودن: با توجه به این که امروزه همه ی افراد به اینترنت دسترسی دارند و می توانند از آن استفاده نمایند شما می توانید کسب و کار اینترنتی خود را به راحتی راه اندازی نمایید و خدمات و محصولات خود را به مردم معرفی کنید.
  • بدون محدودیت مکانی: وب سایت ها فضاهای بدون محدودیتی می باشند و همه ی کاربران می توانند بدون نیاز به یک مکان خاص و در هر جایی از دنیا به وب سایت ها متصل شده و از آن ها جهت رفع نیاز های خود استفاده نمایند.
  • بدون محدودیت زمانی: استفاده نمودن از فضای اینترنت بدون محدودیت زمانی و مکانی می باشد و کاربران در هر زمانی می توانند به وب سایت ها مراجعه نمایند و از خدمات و محصولات آن ها بهره ببرند. فروشگاه های اینترنتی که همیشه فعال هستند می توانند به درآمد خوبی برسند.
  • قابلیت تعامل با مخاطبان: یکی دیگر از مزیت هایی که وب سایت ها دارند قابلیت تعامل با مشتریان می باشد. در واقع شما می توانید نظرات، پیشنهادات و انتقادات مخاطبان خود را ببینید و در جهت توسعه و رشد وب سایت خود از آن ها استفاده نمایید.
  • داشتن درآمد های جانبی: زمانی که شما در حوزه ی کسب و کار خودتان به یک برند تبدیل می شوید می توانید با معرفی و تبلیغ برندهای دیگر درآمد جانبی داشته باشید.
  • مشتری مدار بودن: با توجه به این که هدف اکثر کسب و کارها جذب مشتری ست پس لازم است در جهت نگهداری از مشتری نیز تلاش کنید پس لازم است مشتری به شما اعتماد کند.
  • برند کردن و یا معرفی نمودن برند خود: شما می توانید در وب سایتتان خود را به دیگران معرفی نمایید و محصولات خود را به فروش برسانید و همچنین می توانید با تبلیغات و ارائه ی محصول با کیفیت اعتماد مشتریان را جلب کنید. افزایش اعتبار باعث می شود به مرور زمان شما به یک برند تبدیل شوید.

ویژگی های طراحی سایت فروشگاهی خوب

برای این که یک وب سایت فروشگاهی بتواند اعتماد کاربران خود را جلب نماید لازم است ویژگی هایی داشته باشد. همچنین در صورتی که می خواهید افزایش فروش از طریق طراحی سایت فروشگاهی داشته باشید بهتر است نکاتی را در سایت فروشگاهی خود رعایت نمایید. در ادامه برخی از ویژگی های طراحی سایت فروشگاهی و نکات مهم در سفارش طراحی سایت را بیان می کنیم:

  • طرای سایت فروشگاهی به صورت ریسپانسیو: بیشتر افراد از تلفن های همراه خود برای جست و جو در اینترنت استفاده می کنند و کارهای اینترنتی خود را با موبایل انجام می دهند. بنابراین طراحی سایت متناسب با صفحه ی موبایل یا تبلت با اهمیت شده است. این موضوع باعث شده طراحان وب سایت به طراحی سایت ریسپانسیو روی بیاورند. در واقع طراحی سایت به صورت ریسپانسیو بر روی تجربه ی کاربر تاثیر می گذارد و باعث افزایش بازدید سایت شما می شود. به این معنا که کاربر مدت زمان بیشتری را در سایت شما می ماند. الگوریتم های موتورهای جست و جو نیز به وب سایت هایی که ریسپانسیو یا واکنش گرا هستند رتبه ی بهتری می دهند.
  • اعمال روش های مربوط به سئو و بهینه سازی سایت: رعایت نمودن اصول سئو و بهینه سازی سایت بسیار با اهمیت می باشد و باعث می شود کاربران فروشگاه اینترنتی را بهتر ببینند. در صورتی که وب سایت فروشگاهی بهینه باشد رتبه ی سایت افزایش پیدا می کند. یکی دیگر از تکنیک های سئو در طراحی وب سایت افزایش سرعت بارگذاری محتوای سایت می باشد که باعث می شود کاربران به راحتی و در زمان کمی به وب سایت شما دسترسی پیدا کنند.
  • سبد خرید و صفحه پرداخت: بهتر است محصولات را به نحوی در وب سایت قرار دهید که کاربر با دیدن آن ها حس نیازمندی نسبت به آن ها پیدا کند و نسبت به خرید تشویق شود. همچنین کاربر بعد از مشاهده نمودن محصول باید بتواند به راحتی و با اطمینان آن را سفارش دهد.
  • امتیاز دهی و اولویت بندی محصولات: یکی دیگر از ویژگی های مهم وب سایت های فروشگاهی، امتیازدهی به محصولات توسط کاربران و مشتریان می باشد. کاربران یک وب سایت فروشگاهی باید بتوانند نظر خود را درمورد هر محصول درج نمایند به گونه ای که سایر کاربران بتوانند آن نظرات را مشاهده نموده و در مورد خرید بهتر تصمیم گیری کنند.
  • درج جزئیات فروشگاه و مشخصات فنی: معمولا کاربران قبل از این که از یک وب سایت فروشگاهی محصولی را خریداری نمایند، در مورد آن اطلاعاتی را به دست می آورند و نیاز به مطالعه در مورد آن محصول را حس می کنند همینطور آن ها محصولات با برندهای متفاوت را با یکدیگر مقایسه می کنند. بنابراین بهتر است در یک وب سایت فروشگاهی اطلاعات فنی و سایر جزئیات مربوط به هر محصول در کنار آن ثبت شود.
  • چیدمان محصولات در طراحی سایت فروشگاهی: بهتر است چیدمان محصولات در طراحی سایت فروشگاهی به صورت یکنواخت نباشد زیرا در این صورت ممکن است کاربر تمایلی به دیدن آن ها نداشته باشد و سایت را ترک نماید. بنابراین چیدمان محصولات باید به گونه ای باشد که تنوع محصول در آن دیده شود. به این معنا که کاربر با بازدید از سایت بتواند طیف گسترده ای از محصولات را مشاهده نماید.
  • طراحی سایت فروشگاهی مدرن با گرافیک بالا: بررسی ها نشان می دهد که کاربران پس از وارد شدن به وب سایت ها نسبت به گرافیک و طراحی وب سایت واکنش نشان می دهند. گرافیک جذاب و مدرن می تواند نظر کاربران را به خود جلب نماید و باعث شود آن ها در وب سایت زمان بیشتری را بمانند. استفاده نمودن از تصاویر با کیفیت بر روی گرافیک و کیفیت سایت تاثیرگذار است. رنگ ها در طراحی سایت کاربر پسند نقش مهمی دارند و لازم است طراحان وب سایت دانش لازم در روانشناسی رنگ ها برای طراحی سایت داشته باشند.

بهترین تکنیک های سئو سایت

روش ها و تکنیک های زیادی وجود دارد که بکارگیری آن ها در طراحی وب سایت باعث بهینه و استاندارد شدن سایت می شود. درادامه برخی از بهترین تکنیک های سئو سایت را بیان می کنیم:

  • بروزرسانی، ارتقاء و انتشار دوباره ی پست های قدیمی در وب سایت
  • استفاده نمودن از عنوان های جذاب و برچسب های توضیحات مرتبط
  • استفاده نمودن از کلمات کلیدی ترند شده در شبکه های اجتماعی
  • بهینه سازی سایت برای موتورهای جست و جو
  • استفاده نمودن از پیوند زدن و لینک دهی به سایت های خارجی و معتبر
  • استفاده از محتوا و متن با حداقل 1500 کلمه
  • ایجاد نمودن کلمات کلیدی منحصربفرد
  • استفاده از لیست بهترین ها برای پیدا کردن فرصت های لینک سازی
  • استفاده از سایت های مختلف برای پیدا نمودن کلمات کلیدی مناسب

طراحی سایت فروشگاهی ارزان

امروزه یکی از کم هزینه ترین روش ها برای کسب درآمد از طریق اینترنت، طراحی سایت می باشد. بسیاری از افراد به دلیل هزینه ی زیادی که برخی از شرکت ها در قبال طراحی سایت دریافت می کنند از این کار منصرف می شوند. بیشتر افراد به دنبال طراحی سایت فروشگاهی ارزان هستند. در ادامه شما را با روش های طراحی سایت فروشگاهی ارزان آشنا می کنیم:

  • ساخت سایت با ابزارهای رایگان: شما می توانید با جست و جوی عبارت طراحی سایت ارزان در موتور جست و جوی گوگل سایت های مختلفی را در این رابطه مشاهده نمایید و از طریق وب سایت ها از قالب های آماده و رایگان آن ها برای سایت فروشگاهی خود استفاده کنید. یکی از روش های طراحی سایت فروشگاهی ارزان استفاده نمودن از همین قالب ها می باشد. در این قالب امکتن تغییر و جابه جایی نیز وجود دارد در واقع شما می توانید از سلیقه ی خودتان در این قالب ها استفاده نمایید.
  • استفاده از قالب ارزان وردپرس: یکی از پر کاربرد ترین سیستم های مدیریت محتوا وردپرس می باشد. این سیستم ابزار بخش زیادی از طراحی سایت ها را شامل می شود. شما می توانید از بهترین قالب فروشگاهی وردپرس به صورت رایگان و یا با کمترین هزینه استفاده نمایید. همچنین شما می توانید با مدیریت مناسب در مورد سئو و بهینه سازی سایت و تولید محتوا به سایت هدف خود برسید.
  • طراحی و مدیریت سایت توسط خودتان: یکی دیگر از روش های طراحی سایت فروشگاهی ارزان، استفاده نمودن از دانش خودتان می باشد. در صورتی که شما خودتان بتوانید وب سایتتان را طراحی کنید می توانید مسئولیت آن را نیز به عهده بگیرید.
  • یافتن طراح سایت فروشگاهی ارزان: شما می توانید طراحی سایت به افراد طراح سایتی که هزینه ی کمتری را برای طراحی وب سایت دریافت می کنند بسپارید. در صورتی که با طراحی وب سایت آشنایی ندارید می توانید از این روش استفاده نمایید.
  • سفارش طراحی سایت به دوست و آشنا: یکی دیگر از روش های طراحی سایت فروشگاهی ارزان، واگذاری این کار به دوستان یا آشنایانی ست که در این زمینه فعالیت دارند. البته باید به این نکته توجه نمایید که وب سایتی که آن ها برایتان طراحی نموده اند ضعیف نباشد و در آن خطایی وجود نداشته باشد چرا که وجود خطا در یک وب سایت باعث می شود رتبه ی آن سایت پایین بیایید.
  • سفارش طراحی سایت به شرکت ها: گاهی اوقات لازم است بعضی از کارها را برای کاهش هزینه ها به خارج از شرکت سپرد. برای طراحی وب سایت و مدیریت آن نیز می توانید از این روش استفاده نمایید. در واقع یکی از راه های کاهش هزینه سپردن کار طراحی سایت به افراد در منزل می باشد. بهتر است برای استفاده از این روش از افراد ماهر کمک بگیرید.

ساخت سایت فروشگاهی در گوگل

با داشتن یک اکانت گوگل می توانید با استفاده از گوگل برای خود اقدام به ساخت سایت فروشگاهی در گوگل نمایید. در روش ساخت سایت در گوگل لازم است توجه نمایید که هر سایت در گوگل از قسمت های مختلفی ساخته شده است که باید همه ی این بخش ها را بررسی نمایید.

این قسمت های مهم شامل: فوتر، هدر و محتوای کارآمد می باشند که در واقع مهم ترین قسمت های یک وب سایت همین ها هستند. بعد از این سه بخش باید صفحه ی اصلی را بسازید زیرا صفحه ی اصلی سایت تاثیر زیادی در جذب مخاطب و مشتری دارد.

طراحی سایت مارکت پلیس با وردپرس

مارکت پلیس یک پلتفرم تجارت الکترونیک می باشد که در آن اشخاص ثالث دور هم جمع می شوند ومحصولات و خدمات فروش را منتشر می کنند. در واقع مارکت پلیس یا بازار چند فروشنده نوعی وب سایت است که در آن فروشندگان مختلف محصولات یا خدمات خود را قرار می دهند و صاحب سایت محتوا را تایید می کند.

یک مارکت پلیس حجم زیادی از داده و ترافیک را ارائه می دهد در واقع مارکت پلیس ها از تلاش همه ی فروشندگان سود می برند. برای شروع ساخت مارکت پلیس با وردپرس به ووکامرس و پلاگین دکان نیاز دارید. در ادامه شما را با روش طراحی سایت مارکت پلیس با وردپرس آشنا می کنیم:

  • ووکامرس: برای شروع ساخت مارکت پلیس با وردپرس به ووکامرس و پلاگین دکان نیاز دارید. افزونه ی ووکامرس ابزاری ست که برای ساختن هر نوع فروشگاه آنلاین از آن استفاده می شود. ابتدا لازم است برای دامنه ی خود یک نام را انتخاب نمایید و یک سرویس میزبانی مناسب یا همان هاست متناسب با نیازهای خود پیدا کنید و مطمئن باشید که بسته ی میزبانی شما از وردپرس پشتیبانی می کند. سپس برای وردپرس خود یک تم مناسب را انتخاب نمایید.
  • افزونه دکان: یک عنصر اساسی برای ایجاد مارکت پلیس ها در وردپرس افزونه ی دکان می باشد. ترکیب نمودن افزونه ی دکان با ووکامرس باعث می شود شما بتوانید وب سایت خود را به یک مارکت پلیس بزرگ تبدیل نمایید که در آن هر شخصی می تواند محصولات خود را نمایش داده و به فروش برساند. قبل از این کار لازم است بررسی کنید که آیا قالب وردپرس شما با افزونه ی دکان سازگار است یا نه. افزونه ی دکان به فروشندگان این اجازه را می دهد که فروش خود را ثبت نمایند و همچنین می توانند مشخصات خود را در وب سایت شما ایجاد نموده و و در آن محصولات و خدمات خود را بفروشند. افزونه ی دکان بدون ووکامرس کار نمی کند. در واقع افزونه ی دکان یک صفحه را به وجود می آورد و باعث می شود فروشندگان بتوانند محصولات خود را به راحتی در آن اضافه کرده و مدیریت نمایند. با استفاده از افزونه ی دکان می توانید فروشگاه خود را به شبکه های اجتماعی متصل نمایید. همچنین افزونه ی دکان باعث بهتر شدن ارتباط با مشتری ها می شود.

سخن پایانی

در این مقاله درمورد طراحی سایت فروشگاهی بهینه صحبت شد. امیدوارم این مطالب برای شما مفید باشد. شرکت دارکوب در زمینه ی طراحی انواع وب سایت فعالیت می کند در صورت نیاز به وب سایت می توانید سفارشات طراحی سایت خود مانند: طراحی سایت فروشگاهی کالای دیجیتال، طراحی صفحه ی محصولات سایت فروشگاهی، ساخت سایت فروشگاهی آماده ارزان و … را به شرکت طراحی سایت دارکوب بسپارید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز