انواع روش های بازاریابی آنلاین پر بازده کدامند؟

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=6279

5/5 - (7 امتیاز)

با آمدن اینترنت و صفحات وب و انقلاب دیجیتالی، زندگی بشر دست خوش تغییرات زیادی شد. بازاریابی تلفنی، بیلبورد های تبلیغاتی صنایع و تبلیغات چاپی، جای خود را به صفحات وب و دنیای دیجیتالی دادند.

این روز ها اگر صاحبین مشاغل در اینترنت و وب سایت ها و رسانه های اجتماعی حضور آنلاین نداشته باشند، در کسب و کار خود ضرر می کنند.

روش ها و استراتژی های بازاریابی آنلاین راه حل هایی برای برجسته تر شدن در دنیای رقابتی و اشباع شده ی تجارت های کنونی می باشد.

بازاریابی آنلاین پر بازده روش های مختلفی دارد که در این مقاله می خواهیم مورد مطالعه قرار دهیم.

بازاریابی آنلاین چیست؟

بازاریابی آنلاین یا همان دیجیتال مارکتینگ اشاره به روش های مختلف بازاریابی در بستر اینترنت و از طریق کانال های دیجیتالی دارد. برخی کانال های بازاریابی الکترونیکی عبارتند از بازاریابی محتوا، وبلاگ نویسی، بهینه سازی موتور های جستجو(سئو) و بازاریابی در رسانه های اجتماعی.

البته باید بگوییم که بازاریابی دیجیتالی شامل پیام کوتاه و تبلیغات تلویزیونی و رادیویی نیز می باشد.

بازاریابی الکترونیکی (دیجیتال مارکتینگ) تأکید زیادی بر تعامل بین کارفرمایان و کاربران دارد و در مقایسه با بازاریابی آفلاین یا همان روش های سنتی سودمندی های بیشتری برای صاحبین مشاغل به همراه دارد. زیرا:

بازاریابی آنلاین مؤثر است

بازاریابی دیجیتالی نقش زیادی در افزایش نرخ تبدیل و کسب درآمد برای مشاغل مختلف دارد. زیرا بازاریابی آنلاین این امکان را به شما می دهد تا به گروه مشتریان خاصی دسترسی پیدا کنید.

بازاریابی آنلاین دامنه ی وسیعی دارد

بازاریابی الکترونیکی به شما امکان دسترسی به مشتریان زیادی را می دهد. این مشتریان می توانند محلی، ملی و یا بین المللی باشند.

بازاریابی آنلاین طیف وسیعی از امکانات را ارائه  می دهد

رویکرد های بازاریابی آنلاین در مقایسه با بازاریابی سنتی خیلی زیاد است. شما می توانید بسته به نوع شغل، بهترین استراتژی را انتخاب کنید و یا از انواع ترکیبی آنها برای بهره برداری بیشتر استفاده کنید.

بازاریابی دیجیتالی بینش خوبی می دهد

با ابزار ها و تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی و بستر های آنلاین می توانید بینش خوبی نسبت به پیشرفت و یا پسرفت فاکتور ها و معیار های مختلف آنلاین مانند تعداد بازدید ها، کلیک ها، نرخ تبدیل و …. به دست آورید. با این اطلاعات می توانید بهترین تصمیم گیری در مورد استراتژی های بازاریابی آنلاین و بهینه سازی آنها انجام دهید.

بازاریابی آنلاین هزینه ی تبلیغات را کاهش می دهد

بیلبورد ها و تبلیغات سنتی هزینه های زیادی را می طلبد و شاید مشاغل نوپا و کوچک نتوانند از پس آن برآیند. در حالیکه تبلیغات به شیوه های نوین خیلی ارزان تر تمام می شوند و به مشاغل کوچک این امکان را می دهد تا با برند های معتبر و بزرگ رقابت کنند. ضمن اینکه تبلیغات به شیوه های جدید بسیار منعطف تر از روش های سنتی است.

بازاریابی آنلاین شیوه های متعددی دارد. اما هیچ کدام نسبت به دیگری برتری خاصی ندارد. در واقع صاحبین صنایع و مشاغل مختلف بر اساس اهداف و نیازمندی ها و امکانات و منابعی که در دسترس دارند بایستی مناسب ترین و پر بازده ترین آنها برای تجارت خود انتخاب کنند.

دیجیتال مارکتینگ این امکان را به کاربران می دهد تا بتوانند پیام های تجاری خود را به گوش مخاطبان هدف خود برسانند و علاقه مندی آنها نسبت به محصولات و خدمات خود را به دست آورند.

اما باید بگوییم که یک استراتژی بازاریابی الکترونیکی که متناسب با هر هدفی باشد و به هر نیازمندی پاسخگو باشد، وجود ندارد. برای اینکه بتوانید مؤثرترین و پر بازده ترین استراتژی دیجیتال مارکتینگ را انتخاب کنید، لازم است تا با انواع بازاریابی های آنلاین و عملکرد هر یک آشنایی داشته باشید.

انواع روش های بازاریابی آنلاین پر بازده

انواع روش های بازاریابی آنلاین پر بازده کدامند؟

انواع بازاریابی آنلاین

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا یکی از بهترین شیوه های بازاریابی آنلاین است. صاحبین برند ها و تجارت ها با بازاریابی محتوا می توانند به معرفی محصولات و خدمات خود به کاربران بپردازند و توجه و تمرکز کاربران را به حرفه ی خود معطوف کنند. حقیقت این است که کاربران برای به دست آوردن اطلاعات به وب سایت ها مراجعه می کنند. این موضوع می تواند به منزله ی یک فرصت خوب برای جذب کاربران از طریق ارائه ی محتوای ارزشمند که در آن اصول بازاریابی آنلاین رعایت شده است، باشد.

بازاریابی محتوا اشکال مختلفی دارد، مانند کتاب های الکترونیکی، بروشور ها، اینفوگرافیک ها و پست های شبکه های اجتماعی و …

بازاریابی محتوا به معنای تولید محتوایی جذاب است که کاربران را به ادامه ی مرور و مطالعه تشویق و آنها را به خرید ترغیب می کند.

بازاریابی از طریق محتوا باعث ایجاد اعتبار و جلب اعتماد کاربران و افزایش آگاهی از برند می شود. محتوای ارزشمند به احتمال زیاد از طریق کاربران زیادی به اشتراک گذاشته می شود و باعث جذب دیگر کاربران نیز می شود.

محتوای خوب و ارزشمند می تواند پایه و اساس بازاریابی دیجیتالی کسب و کار شما شود.

به طور مثال، می توانید مقالاتی بنویسید و در آنها از کلمات کلیدی مناسب و مرتبط به شغلتان استفاده کنید و یا پست های جذابی برای شبکه های اجتماعی تولید کنید. با تولید محتوای ارزشمند می توانید ترافیک خوبی به دست آورید و به معرفی محصولات و خدمات خود بپردازید.

سئو یا بهینه سازی برای موتور های جستجو

طبق مطالعات، 90% از کاربران وقتی به دنبال محصول و یا سرویسی هستند، اولین کاری که می کنند در اینترنت راجع به آن جستجو می کنند تا اطلاعاتی به دست آورند.

سئو تاکتیک های زیادی دارد. یکی از این تاکتیک ها استفاده از کلمات کلیدی مرتبط و مناسب است. با به کار بردن کلمات کلیدی مرتبط و مناسب در صفحه ی وب سایت خود و مقالات و محتوا می توانید به تعداد زیادی از مخاطبان هدف دست یابید. طبق آمار در هر ثانیه بیش از 63000 جستجو انجام می شود. این تعداد جستجو پتانسیل زیادی برای جذب کاربر دارد.

دیگر تاکتیک های سئو عبارتند از به دست آوردن بک لینک، تولید محتوا، بهینه سازی وب سایت از نظر فنی و …

سئو محلی می تواند برای مشاغل کوچک بسیار سودمند باشد.

سئو یکی از پر بازده ترین اشکال بازاریابی آنلاین می باشد، زیرا شما با بهینه سازی وب سایت خود برای موتور های جستجو می توانید ترافیک ارگانیک به دست آورید.

با بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو، دید وب سایت شما و به تبع آن تعداد بازدید از آن افزایش می یابد و می توانید نرخ تبدیل و درآمد حاصل از وب سایت خود را ارتقاء دهید.

سئو کمی پیچیده و زمانبر است. همچنین الگوریتم های جستجو دائماً بروزرسانی می شوند و تطبیق وب سایت با این تغییرات شاید کمی نیاز به دانش فنی داشته باشد. در چنین شرایطی استخدام شرکت های سئو می تواند کمک زیادی کند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تاکتیک ها بهینه سازی وب سایت می توانید با متخصصن سئو شرکت دارکوب مشاوره نمایید.

شرکت دارکوب با بیش از 18 سال سابقه ی کار، در طراحی انواع سایت و سئو صنایع گوناگون پیشرو می باشد.

SEM یا همان بازاریابی موتور های جستجو

بازاریابی موتور های جستجو یا SEM با سئو متفاوت است. SEM تمام راه حل های افزایش بازدید وب سایت حتی راه حل های پولی را نیز دربر می گیرد.

دو تا از سرویس های SEM تبلیغات از طریق گوگل یا موتور جستجوی بینگ می باشد.

SEM به شما این امکان را می دهد تا تبلیغات پولی خود را در صفحه نتایج جستجو قرار دهید. این تبلیغات برچسب آگهی دارند و در بالای صفحه نتایج ظاهر می شوند و می تواند باعث افزایش دید وب سایت و برند شما شود.

برای اینکه بهترین نتیجه را به دست آورید، بهتر است ترکیب سئو و SEM را با هم در وب سایت خود داشته باشید.

روش های بازاریابی آنلاین و پر بازده

انواع روش های بازاریابی آنلاین پر بازده کدامند؟

SMM یا بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

منظور از بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی، ایجاد محتوایی ارزشمند و انتشار آن در بستر شبکه های اجتماعی به منظور جذب کاربران و مخاطبان هدف می باشد.

طی سال های اخیر، استفاده از شبکه های اجتماعی رواج زیادی پیدا کرده است و میلیون ها کاربر وقت خود را صرف گشت و گذار و مرور این شبکه ها می کنند. در واقع رسانه های اجتماعی یک منبع بسیار غنی و ارزشمند برای جذب کاربر محسوب می شوند. تجارت ها و صنایع مختلف بایستی از این فرصت برای به دست آوردن ترافیک و هدایت آن به سمت وب سایت خود استفاده کنند.

بررسی بازدید ها و کاربران فعال حاضر در شبکه های اجتماعی بیانگر این است که این شبکه ها به چه میزان پتانسیل جذب کاربر دارند.

طبق گزارشات:

فیسبوک روزنه 1.66 میلیارد کاربر فعال دارد.

توییتر روزانه 330 میلیون کاربر فعال دارد.

اینستاگرام روزانه 500 میلیون کاربر فعال دارد.

برای دسترسی به این شبکه ها و جذب کاربر از طریق آنها یا می توانید به طور مستقیم اقدام به انتشار محتوای ارزشمند خود در این رسانه ها کنید و در پست های خود از کاربران بخواهید که از وب سایت شما دیدن کنند و یا می توانید دکمه های شبکه های اجتماعی را به وب سایت خود اضافه کنید و کاربران را تشویق به ارسال و انتشار پست های خود کنید.

در شبکه های اجتماعی تبلیغات پولی هم می توانید داشته باشید. اگرچه خیلی نیازی به این کار نیست.

شبکه های اجتماعی بسیار مقرون به صرفه هستند و برای تمام تجارت ها در دسترس هستند.

تبلیغات در شبکه های اجتماعی تعامل دو طرفه بین کاربران و کارفرمایان را مهیا می کند. از این رو طرفداران زیادی بین کاربران دارد و شاید بتوان گفت یکی از معدود کانال هایی است که چنین امکانی را مهیا کرده است.

در بستر شبکه های اجتماعی کاربران می توانند راجع به پست ها و محتوا نظر دهند، آنها را به اشتراک بگذارند و به سؤالات پاسخ دهند. بنابراین فرصت خوبی برای کسب اطلاعات از سلایق کاربران و آشنایی بیشتر با آنها به کارفرمایان می دهد. همچنین ابزار های خوبی وجود دارد که با استفاده از آنها می توانید متوجه شوید که پست های شما چقدر مفید هستند.

تبلیغات به ازای هر کلیک

PPC یا تبلیغات به ازای هر کلیک یکی از پر بازده ترین انواع تبلیغات و بازاریابی آنلاین می باشد. در این نوع تبلیغات در صورتی که بر روی تبلیغ شما کلیک شود، هزینه پرداخت می کنید.

در تبلیغات PPC اگر کاربری بر روی تبلیغات شما کلیک نکند، شما هزینه ای پرداخت نخواهید کرد. این موضوع سبب شده که PPC برای مشاغل کوچک جذابیت زیادی داشته باشد. هزینه ی اولیه PPC خیلی کم و یا در برخی موارد رایگان است. اما مشکلی که دارد این است که هزینه ی نهایی آن در انتهای ماه گاهی دشوار است.

کلمات کلیدی که برای تبلیغات انتخاب می کنید در هزینه ی تبلیغات مؤثرند. بدین معنی که انتخاب کلمات کلیدی که رقابتی تر هستند، هزینه ی بیشتری لازم دارند.

بازاریابی وابسته

بازاریابی وابسته یکی از پر درآمد ترین انواع بازاریابی الکترونیکی می باشد. در این نوع بازاریابی شما با یک خرده فروش آنلاین مشارکت می کنید و به خرده فروش بابت هر کاربری که به وب سایت شما هدایت می کند و یا هر فروشی که برای شما انجام می دهد، حق کمسیون پرداخت می کنید.

دو روش رایج بازاریابی وابسته عبارتند از:

ارائه ی کد تخفیف منحصر به فرد به خوانندگان

پیوند دادن به وب سایت خود از طریق وب سایت محتوای آنها

این نوع بازاریابی در اکثر مواقع برنده است. بازاریابی وابسته شما را به مخاطبان هدف در جوامع خاصی متصل می کند.

شما فقط برای تبدیل های واقعی هزینه پرداخت می کنید و طرف مقابلتان هم استرس فروش نخواهد داشت. در واقع وی یک درآمد منفعل از این کار به دست می آورد.

بازاریابی پیام فوری

از بازاریابی پیام فوری معمولاً بیشتر برای دوستان و آشنایان استفاده می شود. اگرچه می توان از آن برای کاربران نیز استفاده کرد.

در بازاریابی پیام فوری از طریق نرم افزار های ارسال پیام، اقدام به ارسال پیام هایی کوتاه که در آن از استراتژی های خاص تبلیغاتی استفاده کرده اید، می کنید.

ویدئو مارکتینگ

ویدئو مارکتینگ یکی از قوی ترین انواع بازاریابی دیجیتالی است. بسیاری از کاربران، علاقه مند به دیدن فیلم ها هستند. بنابراین ادغام فیلم با استراتژی های بازاریابی می تواند باعث جذب بیشتر کاربران شود.

از طریق ویدئو مارکتینگ می توانید بازدید وب سایت خود را افزایش دهید و کاربران را تشویق به خرید و اقدام کنید.

نتیجه

شیوه های مختلفی برای دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی آنلاین وجود دارد. برای اینکه بتوانید پر بازده ترین آنها برای کسب و کار خود را انتخاب کنید بایستی با انواع مختلف بازاریابی الکترونیکی به اندازه ی کافی آشنایی داشته باشید.

لازم نیست از تمام شیوه های بازاریابی دیجیتالی در صنعت و تجارت خود استفاده کنید. رایج ترین شیوه ها که اکثر مشاغل استفاده می کنند عبارتند از سئو، بازاریابی محتوا، بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی و ….

برای اینکه بتوانید بهتر تصمیم گیری کنید می توانید چند مورد را امتحان کنید و پر بازده ترین و بهترین آنها را انتخاب کنید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر از شیوه های بازاریابی آنلاین و پر بازده می توانید از مشاوره های تخصصی شرکت دارکوب استفاده نمایید.

شرکت دارکوب با بیش از 18 سال سابقه ی کار و برخورداری از کادری حرفه ای سفارش طراحی سایت و سئو و خدمات بازاریابی مشاغل مختلف را می پذیرد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز