رتبه گرفتن در گوگل با سئوی کلیدواژه ها

رتبه بندی کاربر: 5 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVE

کسب رتبه مورد نظر برای کلیدواژه های انتخاب شده، بخشی از فرایند طولانی و دقیق بهینه سازی موتور جستجوست. وقتی درباره اهداف نهایی سایت (رتبه گرفتن در گوگل) صحبت میکنیم، یعنی فرایند کار (سئوی کلیدواژه ها) هنوز به اتمام نرسیده.


کسب رتبه های بالا – چه روی صفحه اول چه روی جایگاه اول – به معنی خاتمه رقابت و جنگ نیست. هدف نهایی اینه که نرخ تبدیل کاربر به خریدار افزایش پیدا کنه و برای این منظور باید کاربرها رو به صفحه فرود بفرستید تا با اون چیزی که میخوان برسن.
مثلا اگه من میخوام برای یه کلیدواژه ای مثل "سئو" برای شرکت طراحی سایت دارکوب رتبه بگیرم باید هرکسی رو که روی گوگل دارکوب رو پیدا میکنه به صفحه سئوی سایتمون بفرستم. قطعا اگه کسی روی صفحه اصلی فرود بیاد هم بد نیست، اما وقتی خودمون میتونیم کاربر رو مستقیم به صفحه سئو بفرستیم و کاربر هم دنبال همینه، چرا دیگه مجبورش کنیم که سایت رو مسیریابی کنه تا به صفحه سئو برسه.
از نظر بازاریابی هم باید همیشه توجه داشته باشید که کاربرهاتونو به صفحه فرود مناسب بفرستید. با توجه به این مسئله میتونید از روشهای زیر بهره بگیرید تا مطمئن باشید کلیدواژه های سایتتون برای همون صفحه ای رتبه میگیرن که خودتون میخواهید کاربرها ازش دیدن کنن و به این ترتیب تجربه کاربری و نرخ تبدیلتونو افزایش بدید:

  • یک صفحه فرود مناسب داشته باشید و بهینه اش کنید

قدم اول که سادست، یه صفحه فرود مناسب داشته باشید که بتونید کاربرها رو برای کلیدواژه ای که میخواهید بفرستید روش. مثلا اگه یه مغازه املاک و مستغلات دارید، باید برای عبارتی مثل "آپارتمان سه خوابه در تهران" تلاش کنید، پس باید یه صفحه برای آپارتمان سه خوابه در تهران روی سایتتون طراحی کنید و برای کلیدواژه مد نظرتون براش بهینه سازی انجام بدید. اگه میخواهید برای کلیدواژه ای مثل "آپارتمانهای شهرک صدرا" رقابت کنید، اونوقت باید برای آپارتمانهای شهرک صدرا یه صفحه طراحی و بهینه کنید.
البته میتونید این کلیدواژه ها رو روی صفحه اصلی سایتتون هم بکار ببرید و از این طریق براش رقابت کنید، اما اینطوری هم کاربرها رو به صفحه ای میفرستید که به اون اندازه کاربرپسند نیست و هم کلیدواژه ها با کلیدواژه های صفحه اصلی هم باید رقابت کنند. داشتن یه صفحه مختص آپارتمان سه خوابه باعث میشه گوگل هم بهتر به ساختار سایتتون پی ببره و بفهمه این صفحه درباره چیه.
بعد از اینکه کلیدواژه ای رو که میخواهید براش رقابت کنید رو پیدا کردید و یه صفحه براش طراحی کردید، نوبت میرسه به بهینه سازی صفحه. تگ های عنوان و محتوای درون-صفحه رو طوری تغییر بدید که بدون زیاده روی در بهینه سازی صفحه، کلیدواژه بهینه سازی بشه.

  • صفحات غیرمرتبط رو پیدا کنید

حالا که برای کلیدواژه های بهینه شده مد نظرتون یه صفحه فرود طراحی کردید و براش یه محتوای عالی هم درست کردید، باید برید سراغ حل کردن مشکلات دیگه.
یکی از مشکلاتی که خیلی ها باهاش برخورد میکنن اینه که کلیدواژه برای صفحه اشتباهی رتبه میگیره. یعنی کلیدواژه رتبه میگیره اما برای صفحه اصلی سایت یا برای یه صفحه تصادفی دیگه روی سایت.
یا ممکنه صفحه ای که بهینه اش کردید رتبه بگیره اما یه صفحه دیگه هم از روی سایتتون براش رتبه گرفته.
حتی اگه صفحه دیگه ای هم پشت صفحه بهینه شده رتبه گرفته بود، ممکنه گوگل رو سردرگم کنه. پس اینجا شما باید به گوگل بگید کدوم صفحه برای کدوم کلیدواژه رتبه بگیره.
مثلا فرض کنید شما یه رستوران فست فود دارید و یه صفحه برای کلیدواژه "پیتزا فست فود تهران" بهینه کردید و میبینید که صفحه بهینه شده هم رتبه گرفته، اما داره با یه صفحه دیگه که عنوانش هست "پیتزا فست فود چیه" رقابت میکنه.
برای حل این مشکل چند روش وجود داره. اولیش اینه که اگه فکر میکنید صفحه "پیتزا فست فود چیه" ضروری نیست حذفش کنید و به صفحه بهینه شده ریدایرکت کنید.
اما شاید صفحه از نظر تجربه کاربری به درد بخوره و اطلاعات بیشتری از محصول در اختیار کاربرها قرار بده. با توجه به این مسئله یه گزینه دیگه اینه که این تگ رو روی صفحه ای که نمیخواهیم براش رتبه بگیریم اضافه کنیم: <META NAME=”ROBOTS” CONTENT=”NOINDEX, NOFOLLOW”>. این تگ به گوگل میگه که این صفحه وجود نداره. اما صفحه برای کاربرها وجود داره و میتونن اطلاعات مورد نیازشونو از این صفحه بدست بیارن، اما چشمهای گوگل نمیتونه این صفحه رو ببینه و بنابراین دیگه با صفحه بهینه شدتون رقابت نمیکنه.
یه راه دیگه استفاده از تگ rel=canonical است. وقتی یه تگ canonical روی صفحه میزنید، گوگل هنوز هم صفحه رو فهرست میکنه اما با این برچسب دارید به گوگل میگید که این صفحه کپی یه صفحه دیگست و گوگل رو به سمت صفحه درست سوق میدید.
بنابراین فقط با گذاشتن یه تگ canonical روی صفحه، مثلا گذاشتن <link rel=”canonical” href=”http://www.domain.com/samplepage/” /> روی صفحه ای که نمیخواهید رتبه بگیره، گوگل رو به سمت صفحه مناسب میفرستید و بعد باید توانایی سایتتونو برای رتبه گرفتن برای صفحه درست بالا ببرید.

  • لینکهای داخلی رو به صفحه طراحی شده بفرستید

یکی از اجزای مهم سئو لینکهای داخلی هستن. لینک دادن به صفحات در نقاط مناسب باعث میشه گوگل بهتر ساختار سایتتونو درک کنه و نشون میده که یه صفحه خاص از محتوا مهمه که بهش لینک داده شده. این لینکها برای تجربه کاربری هم خوبن.
با توجه به این مسئله باید هر وقت لازم شد به صفحه بهینه شده لینک بدید اما مواظب باشید که تجربه کاربری رو فدا نکنید. مثلا صفحه "پیتزا فست فود چیه" که تو مثال قبلی گفتیم، میتونه یه لینک داخلی به صفحه "پیتزا فست فود تهران" داشته باشه.
این کار نه تنها اهمیت صفحه سئو شده رو به گوگل نشون میده، بلکه برای کاربر فایده داره و نرخ تبدیل سایت رو هم بالا میبره.
تو دنیای سئو، رتبه گرفتن کلیدواژه ها مهمترین بخش از جنگ رقابته. اما در پایان تنها چیزی که مهمه نرخ تبدیل کاربرها به خریداره و وقتی کاربر رو به صفحه مناسب هدایت کنید بهتر میتونید به این هدف دست پیدا کنید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز