طراحی وبسایت چیست؟

رتبه بندی کاربر: 5 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVE

پروسه جمع آوری ایده ها و نظرات، مرتب سازی اون ایده ها از نظر زیبایی و اجراشون رو میگن طراحی که طبق اصول مشخصی و برای هدف خاصی انجام میگیره. طراحی وب هم یه پروسه ای مشابه ساختنه و هدف از اون نمایش محتوا بر روی صفحات الکترونیک وب هست. ما میخواهیم کاربر نهایی بتونه از طریق اینترنت و به کمک مرورگر وب به این محتوا دسترسی داشته باشه.

 

  • عناصر طراحی وب

در طراحی وب خیلی از عناصر بصری مهمی که در سایر انواع طراحی بکار گرفته میشن استفاده میشه. مثلا:
قالب: روش مرتب سازی متن، تبلیغات و تصاویر. هدف دنیای وب اینه که کاربر بتونه اطلاعاتی رو که میخواد در یک چشم بهم زدن ببینه. این شامل حفظ تعادل، ثبات و ترکیب طراحی هم میشه.
رنگ: انتخاب رنگهای وب بستگی به هدف و کاربرهای مورد نظر داره. میتونه سیاه و سفید ساده باشه یا طراحی رنگارنگ. رنگی که انتخاب میشه نمایانگر هویت یه شخص یا برند سازمانه. دقت کنید که روی صفحات وب باید از رنگهای مناسب وب استفاده کرد.
تصاویر: تصاویر وب شامل لوگو، عکسها، کلیپهای هنری و آیکون میشه که همشون طراحی وب رو افزایش میدن. اگه میخواهید سایت کاربرپسندی داشته باشید باید در انتخاب محل قرارگیری تصاویر دقت کنید که با رنگ و محتوای صفحه همخوانی داشته باشه، در عین حال به صفحه حالت شلوغ و درهمی نده و سرعت بارگذاریشو پایین نیاره.
فونت: استفاده از فونتهای مختلف میتونه طراحی سایت رو بهتر کنه. بیشتر مرورگرهای وب فقط یه تعداد مشخصی از فونتها رو میتونن بخونن که به این فونتها میگن فونتهای web-safe. بنابراین باید فونتی که انتخاب میکنید قابل مشاهده روی مرورگرها باشه.
محتوا: محتوا و طراحی در کنار هم میتونن پیام سایت رو از طریق متن و جلوه های بصری به کاربر منتقل کنن. متن نوشته شده باید همیشه مرتبط و مفید باشه. پس خواننده رو گیج نکنید و همونی رو که نیاز داره بهش بدید تا روی سایتتون بمونه. محتوا باید برای موتورهای جستجو بهینه شده باشه، مقدار و طولش به اندازجه باشه و در اون حتما کلیدواژه های مرتبط به موضوع بکار رفته باشند.

  • طراحی سایت کاربرپسند

علاوه بر عناصر ضروری طراحی وب سایت که باعث میشن سایت زیبا و جذاب دیده بشه، ضمنا سایت باید همیشه کاربر نهایی رو در نظر بگیره. با توجه به عوامل زیر میتونید سایت رو کاربرپسند کنید:
جهتیابی: معماری سایت، فهرستها و سایر ابزار جهتیابی باید با توجه به نحوه جستجو و وبگردی کاربرها روی سایت انجام بگیره. هدف اینه که به کاربر کمک کنیم تا راحت بتونه روی سایت گردش کنه و اطلاعاتی رو که نیاز داره پیدا کنه.
چندرسانه ای: ویدئو و فایلهای صوتی مرتبطی که در طراحی بکار میرن به کاربرها کمک میکنن که اطلاعات ارائه شده رو بهتر درک کنند و فهم مطلب رو به شیوه ای سریع و راحت افزایش میده. همین باعث میشه کاربرها مدت زمان بیشتری روی صفحه سایت بمونن.
سازگاری: طراحی صفحه وب باید طوری باشه که بتونه روی مرورگرها و سیستمهای مختلف با کیفیت یکسانی به نمایش دربیاد تا آمار مشاهدش بالا بره.
فناوری: پیشرفت در فناوری به طراح ها آزادی عمل و نوآوری بیشتری داده و میتونن سایتهایی خلق کنند که همیشه جدید، دینامیک و حرفه ای هستند.
تعامل: با اضافه کردن قسمت نظرات و رأی گیری در طراحی وب سایت، دخالت و همکاری کاربرها رو افزایش بدید تا فعال باشند. کاربرها با فرم های ایمیلی و عضویت در خبرنامه ها کم کم از یه بازدیدکننده معمولی به مشتری و خریدار تبدیل میشن.
شرکت طراحی و توسعه سایت دارکوب با طراحی رابط کاربری حرفه ای برای تجربه وب لذتبخش و بکارگیری تحلیل و برنامه ریزی انتقادی برای طراحی و توجه به مخاطب خاص و نیازهاش، این پروسه بغرنج و پیچیده رو به یه کار ساده و شیک تبدیل میکنه.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز