آینده بازاریابی اینترنتی در سال 2024 میلادی

رتبه بندی کاربر: 4 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE
شرکت خدمات دیجیتال مارکتینگ

پیشرفت های تکنولوژیکی و رفتارهای در حال تکامل مصرف کننده، چشم انداز بازاریابی دیجیتال را در سال 2024 شکل خواهد داد. ادغام هوش مصنوعی (AI) در استراتژی های بازاریابی آنلاین یک روند غالب است. ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی، از چت ربات‌های پیشرفته گرفته تا تحلیل‌های پیش‌بینی‌کننده، نحوه ارتباط کسب‌وکارها با مخاطبان خود را دوباره تعریف می‌کنند. چت ربات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را به تصویر بکشید که پاسخ‌هایی شبیه انسان به سؤالات مشتری ارائه می‌دهند، پشتیبانی فوری ارائه می‌دهند و توصیه‌های شخصی‌شده را بر اساس اولویت‌های فردی و سابقه خرید ارائه می‌دهند.


آینده بازاریابی دیجیتال متنوع است و پتانسیل آن بسیار زیاد است. فناوری یک نیروی محرکه در چشم انداز بازاریابی دیجیتال حرفه ای امروزی برای مشاغل و مصرف کنندگان است. رسانه‌های اجتماعی امروزه به بستری برای کسب‌وکارها تبدیل شده‌اند تا از طرق مختلف با بازار مصرف‌کننده خود ارتباط برقرار کنند و بشناسند.

بازاریابی اینترنتی چیست؟

گاهی اوقات به عنوان بازاریابی دیجیتال، تبلیغات اینترنتی یا بازاریابی آنلاین شناخته می شود، بازاریابی اینترنتی یک اصطلاح گسترده است که تمام جنبه های تبلیغ برند آنلاین را پوشش می دهد. بازاریابی اینترنتی با سایر انواع تکنیک های بازاریابی با دربر داشتن ارتباطات برنامه ریزی شده در کانال های دیجیتال مانند رسانه های اجتماعی، وب سایت ها و ایمیل متفاوت است.

هدف اصلی بازاریابی اینترنتی مشارکت و تأثیرگذاری بر تصمیمات خرید مشتریان شما است، اما ممکن است برای انتقال پیام های خاص به مصرف کنندگان و تثبیت نام تجاری شما به عنوان یک رهبر صنعت با محتوای آموزنده نیز استفاده شود.

در سال 2024 چگونه بازاریابی اینترنتی کنیم؟

با توجه به اینکه روزانه میلیون ها نفر به صفحه نمایش های الکترونیکی خود نگاه می کنند، کسب و کارها چگونه می توانند خود را برای آینده آماده کنند؟ دیگر تحمل کمی برای تجربیات ضعیف دیجیتال وجود دارد. تا سال 2024، مخاطبان انتظار دارند 80 درصد از تعاملات فروش B2B بین تامین کنندگان و خریداران در کانال های دیجیتال رخ دهد.

کووید-19 در طی 2 سال محرک بزرگی برای تحول بوده است و امکان استقرار تجربیات دیجیتالی پیشرفته‌تر را فراهم کرده است. انتظار می رود 80٪ از تعاملات فروش B2B بین تامین کنندگان و خریداران تا سال 2024 در کانال های دیجیتال رخ دهد.

شماره 1 هوش مصنوعی (AI)

هوش مصنوعی موضوعی است که به شدت در مورد آن صحبت می شود و در سال های اخیر استفاده از هوش مصنوعی در مشاغل افزایش یافته است. نیاز به تجزیه و تحلیل هوشمندتر، سریعتر و هوشمندانه تر اطلاعات منجر به رشد هوش مصنوعی و فناوری یادگیری ماشینی شد. ممکن است فکر کنید هوش مصنوعی فقط یک کلمه مرسوم است، اما همه جا از آن استفاده می شود.

کسب و کارها باید به خاطر داشته باشند که هوش مصنوعی چیز بدی نیست. هوش مصنوعی اینجاست تا به ما کمک کند تا داده ها را برای تصمیم گیری بهتر بررسی کنیم. فناوری هوش مصنوعی در چندین زمینه در حال رشد است، یکی از آنها استفاده از هوش مصنوعی برای ایجاد محتوای اصلی است.

نرم افزار هوش مصنوعی ممکن است به زودی بتواند تأثیرگذاران کلیدی را که می توانند سفیران بالقوه برند باشند، بهتر شناسایی کند. هوش مصنوعی می تواند داده های بیشتری را سریعتر از ما به عنوان انسان تجزیه و تحلیل کند. تبلیغات برنامه‌ای در حال انجام است و حالت‌های پویا از تبلیغات را برای ساده‌سازی کمپین‌های تبلیغاتی دیجیتال ارائه می‌کند. تجارب مشتریان B2B مجهز به هوش مصنوعی با داده ها و ابزارهای فناوری فروش که امکان تصمیم گیری های خودکار و الگوریتمی را فراهم می کند، افزایش می یابد. خریداران به دنبال تجربیات یکپارچه با نتایج آنی هستند.

شماره 2 تجربه بیش از حد شخصی سازی

برای بازاریابان B2B که به دنبال افزایش نتایج خود هستند، خریداران بالقوه خود را تحت تاثیر قرار می دهند، به خصوص در یک بازار شلوغ، شخصی سازی در کل استراتژی شما ضروری است. کسب‌وکارها از استراتژی یک‌اندازه برای همه دور می‌شوند و از داده‌های عظیم مشتری که از طریق دیجیتال به دست آورده‌اند، استفاده می‌کنند. شخصی سازی بیش از حد، که به آن بازاریابی یک به یک نیز گفته می شود، شامل اعمال نفوذ بر هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی است که راه رو به جلو هموار می کند، هدایت سفرهای تاثیرگذار مشتری از طریق نقاط تماس بازاریابی مختلف در حال تبدیل شدن به واقعیت است.

شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب

کسب و کارها تازه شروع به درک توانایی شناخت واقعی عملیات خود، شناخت مشتریان و درک نیازهای آنها کرده اند. با ادامه پیشرفت فناوری، اینها یکپارچه تر خواهند شد. اطمینان از اینکه مخاطبان شما محتوای مناسب را در زمان و مکان مناسب دریافت می‌کنند، برای تعامل در یک چشم‌انداز بیش از حد اشباع‌شده بسیار مهم است. محتوای خود را نه تنها بر اساس پلتفرم تنظیم کنید، بلکه موقعیت مکانی و پیشینه فرهنگی آنها را نیز در نظر بگیرید. زیرا مصرف‌کنندگانی که کمپین شما را از نقاط تماس مختلف مشاهده می‌کنند، در زمان‌های مختلف و به روش‌های مختلف توسط محتوای متفاوت جذب می‌شوند.

شماره 3 رسانه های اجتماعی اینجا هستند تا بمانند

رسانه های اجتماعی برای تعامل، برندسازی و بازاریابی. یوتیوب، تیک تاک، اینستاگرام و کانال‌های اجتماعی مختلف که ویدیوها، پادکست‌ها و پلتفرم‌های تبلیغاتی محبوب رسانه‌های اجتماعی را ارائه می‌کنند، فروش را افزایش می‌دهند. هنگامی که یک محصول یا خدمات در هر یک از پلتفرم های فوق تبلیغ می شود، بازدید مشتری افزایش می یابد، دید افزایش می یابد.

کسب‌وکارها و مصرف‌کنندگان به طور یکسان رویکرد بازتری نسبت به رسانه‌های اجتماعی دارند و نسبت به اشکال مختلف محتوا پذیرفته می‌شوند. این به نوبه خود به دلیل دسترسی انبوهی که این پلتفرم ها ایجاد می کنند، منجر به بازاریابی آسان تر یک نام تجاری محصول می شود.

اینفلوئنسرهایی که در رسانه‌های اجتماعی برتری دارند، مورد علاقه‌ای خواهند بود، زیرا برای هر کسب‌وکاری مناسب است. از مگا اینفلوئنسرها با یک میلیون فالوور گرفته تا نانو اینفلوئنسرهایی با تنها هزار دنبال کننده، کسب و کارها می توانند به اینفلوئنسرهایی نزدیک شوند که بازار مناسبی برای پلتفرم رسانه اجتماعی هدف خود دارند. محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC)، جلوه‌های Tik Tok، فیلترهای اینستاگرام، هشتگ‌های مارک‌دار تنها چند روشی هستند که کسب‌وکارها با آن‌ها درگیر می‌شوند. محبوبیت آن‌ها با افزایش تعامل و افزایش آگاهی برای کسب‌وکارها افزایش می‌یابد.

شماره 4 با بازاریابی تجربی وارد متاورس شوید

با گسترش 5G در سراسر جهان و احتمال پیشرفت بیشتر اتصال شبکه در سال های آینده، تبلیغات و مشاغل از رسانه های جدید برای ارائه محتوا و خدمات با کیفیت استقبال می کنند. کسب و کارها به دنبال راه های جدیدی برای ارائه تجربیات تعاملی، جذاب و شخصی بیشتر به مشتریان خود هستند. واقعیت افزوده اکنون از طریق تلفن های ما یک مکان مشترک دارد. واقعیت مجازی، یک بازیکن قدیمی اکنون شاهد افزایش استفاده از آن است. به عنوان کارآمدترین و شایسته ترین راه حل در حال ظهور است.

از طریق استفاده از VR به عنوان یک پلتفرم داستان سرایی، کاربران را قادر می سازد تا با یک شرکت یا برند با یک تجربه احساسی که در مقایسه با مدل های سنتی بازاریابی غیرقابل تصور است، ارتباط برقرار کنند. طبق تحقیقات MarketsandMarkets، بازار واقعیت مجازی در سال 2020 حدود 6.1 میلیارد دلار تخمین زده می شود و انتظار می رود تا سال 2025 به 20.9 دلار برسد. متا با یک فشار بزرگ به Metaverse پیشتاز است و به دنبال ایجاد چنین تجربیات همهجانبه ای است. AR و VR در دسترس تر می شوند، مشاغل می توانند انتظار داشته باشند که این فناوری را به استراتژی بازاریابی خود اضافه کنند.

شماره 5 محتوا پادشاه باقی می ماند. کیفیت و اصالت مهم است

هر منبع دیجیتال آنلاین به یک دارایی برای تجارت شما تبدیل می شود. مصرف کنندگان و کسب و کارها به طور یکسان هنگام تصمیم گیری برای خرید به محتوای اصلی برندها نگاه می کنند. بازاریابی محتوا برای موفقیت یک کسب و کار حیاتی است، صرفا نوشتن پست برای ایجاد سرنخ و ترافیک ممکن است کافی نباشد. کسب‌وکارها باید شروع به ایجاد مراکز محتوا و استفاده از استراتژی‌های محتوا برای مرتبط ماندن کنند.

محتوا باید اطلاعات باکیفیت را در اختیار خریداران شما قرار دهد. محتوای ویدیویی همچنان بهترین عملکرد را دارد و محتوای ویدیویی کوتاه مدت به دلیل کارآمدی محبوبیت خود را افزایش می‌دهد و از اینفوگرافیک‌ها و پست‌های وبلاگ پیشی می‌گیرد. رشد سریع ویدیوهای کوتاه به خوبی با دامنه توجه سریع مخاطبان آنلاین در جمعیت‌های مختلف مطابقت دارد.

محتوای متنوعی را با ویدئو، کاغذهای سفید و سایر رسانه های غنی هدف قرار دهید تا مخاطبان هدف خود را درگیر کنید. تولید و سرمایه گذاری در یک مرکز محتوای خوب سازماندهی شده به استراتژی سئو شما اجازه می دهد تا رشد کند و در بازی طولانی رقابت کند.

شماره 6 ظهور ماشین آلات

هوش مصنوعی (AI) در حال حاضر تغییر شکل بازاریابی دیجیتال را آغاز کرده است و تأثیر آن تا سال 2025 قابل توجه خواهد بود. ایجاد محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی، تجربیات مشتری شخصی و تصمیم گیری مبتنی بر داده به شیوه های استاندارد تبدیل خواهند شد.

  • ایجاد محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی: ابزارهای ایجاد محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی می توانند به بازاریابان در صرفه جویی در زمان و منابع کمک کنند. با هوش مصنوعی، آنها همچنین می‌توانند محتوایی تولید کنند که برای مخاطبان هدفشان مرتبط‌تر و جذاب‌تر باشد. آینده بازاریابی محتوا با هوش مصنوعی روشن است.
  • تجربیات شخصی مشتری: هوش مصنوعی می تواند برای توصیه محصولات یا خدمات به مشتریان بر اساس خریدهای گذشته و رفتار مرور آنها استفاده شود. می تواند چت بات هایی ایجاد کند که می تواند به سوالات مشتریان پاسخ دهد و پشتیبانی ارائه دهد.
  • تصمیم گیری مبتنی بر داده: از هوش مصنوعی می توان برای شناسایی کانال های بازاریابی برای دستیابی به یک مخاطب هدف خاص موثرتر استفاده کرد. همچنین می‌تواند رفتار مشتری را پیش‌بینی کند، که می‌تواند به بازاریابان کمک کند تا کمپین‌های بازاریابی مؤثرتری را توسعه دهند.

شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب

ظهور فناوری های فراگیر

فن آوری های همهجانبه تأثیر قابل توجهی بر نحوه زندگی، کار و یادگیری ما دارند. در سال‌های آینده، آن‌ها نقش مهم‌تری در زندگی ما خواهند داشت، به‌خصوص در مورد نحوه تعامل ما با کسب‌وکارها. در اینجا فقط چند روش وجود دارد که فناوری‌های فراگیر نحوه تجربه مشتریان را تغییر می‌دهند.

  • خرید مجازی: تصور کنید بدون اینکه خانه خود را ترک کنید در یک اتاق لباس مجازی لباس بپوشید. یا از AR استفاده کنید تا ببینید مبلمان قبل از خرید در اتاق نشیمن شما چگونه به نظر می رسد.
  • بازاریابی تجربی: در مراسم راه اندازی محصول، کنسرت ها یا رویدادهای ورزشی از راحتی در خانه خود شرکت کنید. خود را در داستان یک برند غوطه ور کنید و در سطح عمیق تری با آن ارتباط برقرار کنید.
  • یادگیری شخصی: مهارت های جدید را بیاموزید یا دنیاهای جدید را از طریق شبیه سازی های همه جانبه کشف کنید. آموزش عملی را بدون خطرات یا هزینه های مرتبط با روش های سنتی دریافت کنید.
  • بهبود خدمات مشتری: از یک نماینده خدمات مشتری کمک بگیرید که می تواند آنچه را که می بینید ببیند و شما را در مراحل عیب یابی در زمان واقعی راهنمایی کند.

همه چیز با صدا فعال شده است. بلندگوهای هوشمند و دستیارهای صوتی در حال تبدیل شدن به همه جا هستند. به زودی، صدا نقطه دسترسی اولیه برای همه کارهای ما خواهد بود، از جستجوی اطلاعات گرفته تا کنترل خانه هایمان و حتی خرید. برای اینکه در این دنیای صدا اول مرتبط باشند، کسب و کارها و سازندگان باید سازگار شوند:

  • محتوا: روی زبان طبیعی، لحن مکالمه و کلمات کلیدی دم بلند تمرکز کنید.
  • SEO: بهینه سازی جستجوی صوتی، از جمله نشانه گذاری طرحواره و لیست های محلی را اولویت بندی کنید.
  • کمپین ها: تبلیغات صوتی را طراحی کنید، از دستیارهای صوتی برای تبلیغات استفاده کنید و برای درخواست های گفتاری بهینه سازی کنید.
  • دسترس‌پذیری: اطمینان حاصل کنید که محتوا و محصولات برای کاربران معلولی که به تعامل صوتی متکی هستند در دسترس هستند.
  • پایان: بازاریابی دیجیتال آینده روشنی دارد

دنیای بازاریابی با سرعت نور حرکت می کند. نادیده گرفتن این روندهای بازاریابی دیجیتال سخت است و حفظ این روندها بهترین راه برای رقابتی ماندن، رشد و تضمین وفاداری مشتری خواهد بود.

کسب‌وکارها باید مرتبط باقی بمانند و شروع به فکر کردن در مورد بهترین رویکرد هنگام انطباق با صحنه دیجیتال کنند. چگونه می توان مجموعه استعدادهای کارکنان خود را برای موفقیت در دنیای بازاریابی سریع و حفظ حس ارتباط با مخاطبان خود پرورش داد. تعامل و اعتماد به برند را به طور مداوم در طول کمپین های بازاریابی دیجیتال خود افزایش دهید و کار را خودکار کنید تا روی محتوا و استراتژی تمرکز کنید تا با چشم انداز بازاریابی در حال رشد همگام شوید. با یادگیری نحوه شروع سفر دیجیتالی خود شروع کنید. حال، بیایید ببینیم که چگونه می‌توانیم با موضوع سئو و ارتقای برنامه بازی خود با چارچوب MAC مقابله کنیم.

خدمات بازاریابی اینترنتی

اگر به دنبال یک شرکت دیجیتال مارکتینگ حرفه ای و معتبر در ایران میگردید، شرکت دارکوب بهترین شرکت دیجیتال مارکتینگ در ایران است. شرکت دارکوب با بیش از 20 سال سابقه درخشان در زمینه طراحی وب سایت حرفه ای، سئو سایت ارزان و خدمات دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارد. شما می توانید به راحتی از خدمات دیجیتال مارکتینگ شرکت دارکوب استفاده کنید.

آموزش دیجیتال مارکتینگ

اگر به دنبال این هستید که خودتان امور دیجیتال مارکتینگ را انجام دهید، می توانید در دوره دیجیتال مارکتینگ آموزشگاه دارکوب شرکت کنید. کلاس دیجیتال مارکتینگ دارکوب بهصورت عملی است و شما بعد از گذراندن این دوره می توانید به راجتیوارد بازار کار شوید.

پیمایش در آینده

آینده دیجیتال مارکتینگ هم چالش ها و هم فرصت ها را در خود دارد. کسب‌وکارها با اطلاع‌رسانی، پذیرش فناوری‌های جدید و اتخاذ استراتژی‌های نوآورانه می‌توانند چشم‌انداز در حال تحول را طی کنند و در عصر دیجیتال 2024 و پس از آن پیشرفت کنند. بنابراین، آماده شوید، سازگار شوید و برای تسخیر چشم انداز بازاریابی دیجیتال فردا آماده شوید!

بسیار مهم، موفقیت در این حوزه به چابکی برای انطباق، آینده نگری برای پیش بینی تغییرات، و تعهد به ارائه تجربیات واقعی و فردی بستگی دارد. از آنجایی که موج دیجیتال به موج بی‌امان خود ادامه می‌دهد، کسب‌وکارها باید خود را مجهز کنند تا از آن استفاده کنند و از پتانسیل کامل آن استفاده کنند و اطمینان حاصل کنند که در پیشتاز نوآوری، تعامل و رشد باقی می‌مانند. اودیسه دیجیتال سال 2024 در انتظار است و کسب و کارها اکنون باید مسیر خود را با دقت آگاهانه و استعداد استراتژیک ترسیم کنند.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز