در سال 1403، موتورهای جستجو چطور صفحات وب را برای رتبه دهی سرچ تحلیل میکنند؟

رتبه بندی کاربر: 5 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVE
شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب

در چشم‌انداز وسیع دنیای دیجیتال، موتورهای جستجو به‌عنوان قطب‌نمای ناوبری ما را از طریق هزارتوی محتوای آنلاین راهنمایی می‌کنند. در میان انبوهی از موتورهای جستجو، یکی به عنوان نیروی غالب ایستاده است که پایه‌های تجربیات آنلاین ما - گوگل را شکل می‌دهد. با میلیاردها جستجوی انجام شده روزانه، درک عملکرد پیچیده این دروازه بان های دیجیتال برای هر کسی که به دنبال پیشرفت در قلمرو دیجیتال است بسیار مهم است.


این مقاله عمیقاً به قلب موتورهای جستجو می پردازد، با توجه به حضور قدرتمند آن در عرصه آنلاین، گوگل به عنوان تمرکز اصلی ما است. همانطور که در حوزه سئو در سال 1403 پیمایش می‌کنیم، ده‌ها عامل را که بر رتبه‌بندی موتورهای جستجو تأثیر می‌گذارند، کشف می‌کنیم، بهینه‌ سازی فنی را که زیربنای این غول‌های دیجیتالی است، کشف می‌کنیم و الگوریتم‌های همیشه در حال تکاملی را رمزگشایی می‌کنیم که تلاش ما را برای جستجوی مرتبط و با کیفیت بالا هدایت می‌کنند.

نحوه کار موتورهای جستجو در سال1403

در این مقاله، تاکید ما بر گوگل به عنوان موتور جستجوی اصلی تمرکز خواهد بود. منطق پشت این انتخاب در حضور قدرتمند گوگل در چشم انداز موتور جستجو نهفته است. گوگل با سهم خیره کننده 91.43 درصد از بازار موتورهای جستجو، پلتفرم برجسته برای جستجوهای آنلاین است. پذیرش گسترده آن به این معنی است که پتانسیل هدایت حجم قابل توجهی از ترافیک در مقایسه با سایر موتورهای جستجو را دارد. در اصل، برجستگی گوگل به عنوان موتور جستجوی ترجیحی برای اکثر کاربران، آن را به مرکز طبیعی بحث ما تبدیل کرده است.

در این سفر به ما بپیوندید تا پیچیدگی های موتورهای جستجو را بشناسیم و نقش آنها را در تحقق اهداف تجاری و پیشبرد رشد کسب و کار روشن کنیم. در طول مسیر، به‌روزرسانی‌های الگوریتم و استراتژی‌های بازاریابی را بررسی خواهیم کرد که می‌توانند محتوای آنلاین شما را به ارتفاعات جدیدی در حوزه دیجیتال سوق دهند.

  • بخش 1: اصول اولیه موتور جستجو: چیست و چگونه کار می کند
  •  
  • قسمت 2: موتورهای جستجو چگونه صفحات را در سال 1403 رتبه بندی می کنند؟
  •  
  • بخش 3: غواصی عمیق تر در موتورهای جستجو: خزیدن و نمایه سازی

الگوریتم های موتورهای جستجو و اهداف آنها چیست؟

الگوریتم های موتور جستجوی گوگل قوانین و فرآیندهای پیچیده ای هستند که تعیین می کنند چگونه صفحات وب را در نتایج جستجوی خود رتبه بندی و نمایش می دهد. این الگوریتم‌ها برای کمک به کاربران در یافتن مرتبط‌ترین و باکیفیت‌ترین اطلاعات در پاسخ به پرسش‌های جستجوی خود طراحی شده‌اند. گوگل برای رسیدن به این هدف از الگوریتم‌های مختلفی استفاده می‌کند که معروف‌ترین آنها الگوریتم PageRank است که نام آن از واژه «صفحه وب» و یکی از بنیانگذاران گوگل، لری پیج گرفته شده است. اهداف اصلی الگوریتم های موتور جستجوی گوگل به شرح زیر است:

ارتباط

هدف گوگل ارائه نتایج جستجوی مرتبط با درخواست کاربر است. الگوریتم ها صفحات وب را بر اساس استفاده از کلمه کلیدی، کیفیت محتوا و تعامل کاربر ارزیابی می کنند تا مشخص کنند کدام صفحات به احتمال زیاد به سوالات کاربر پاسخ می دهند یا نیازهای او را برآورده می کنند.

کیفیت

گوگل به شدت بر کیفیت محتوایی که در نتایج جستجو نمایش می دهد تاکید می کند. محتوای با کیفیت بالا احتمالاً در نتایج جستجوی Google رتبه خوبی دارد، در حالی که محتوای با کیفیت پایین یا هرزنامه جریمه می شود. گوگل از الگوریتم هایی مانند پاندا و پنگوئن برای شناسایی و فیلتر کردن محتوای بی کیفیت و هرزنامه استفاده می کند.

اعتبار

گوگل برای وب سایت هایی که معتبر و قابل اعتماد هستند ارزش قائل است. وب سایت هایی با شهرت آنلاین قوی، بک لینک سازی قوی از منابع معتبر و محتوای باکیفیت بیشتر احتمال دارد رتبه خوبی کسب کنند. الگوریتم های گوگل اعتبار یک وب سایت را ارزیابی می کنند تا اطمینان حاصل شود که کاربران به منابع اطلاعاتی قابل اعتماد هدایت می شوند.

چگونه سایت خود را چند زبانه کنیم؟ بهترین افزونه چند زبانه وردپرس

تجربه کاربری

گوگل یک تجربه کاربری مثبت می خواهد، بنابراین الگوریتم های آن سرعت بارگذاری صفحه و وب سایت سازگار با موبایل را در نظر می گیرند. وب سایت هایی که تجربه کاربری بهتری را ارائه می دهند به احتمال زیاد در نتایج جستجو رتبه بالاتری دارند.

تازگی

هدف گوگل ارائه اطلاعات به روز به کاربران است. برخی از عبارت‌های جستجو به جدیدترین اطلاعات نیاز دارند، بنابراین Google از الگوریتم‌هایی مانند QDF (Query Deserves Freshness) برای اولویت‌بندی محتوای تازه برای درخواست‌های خاص استفاده می‌کند.

شخصی سازی

گوگل همچنین تاریخچه جستجوی کاربر و تنظیمات برگزیده را برای شخصی سازی نتایج جستجو در نظر می گیرد. این کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که کاربران نتایج مرتبط با علایق و نیازهای خود را دریافت می کنند.

تنوع

الگوریتم های گوگل در تلاش هستند تا طیف متنوعی از نتایج را ارائه دهند. هدف آنها اجتناب از نمایش چندین صفحه از یک وب سایت یا محتوای مشابه در نتایج جستجوی برتر برای ارائه دیدگاه ها و منابع مختلف به کاربران است.

الگوریتم‌های موتور جستجوی Google به گونه‌ای طراحی شده‌اند که محتوای مرتبط، با کیفیت و معتبر را به کاربران ارائه دهند و در عین حال تجربه و شخصی‌سازی مثبت کاربر را در اولویت قرار دهند. این الگوریتم‌ها برای سازگاری با تغییر رفتار کاربر و طبیعت در حال تکامل وب، تحت به‌روزرسانی‌ها و بهبودهای مستمر می‌شوند.

یک موتور جستجو چگونه کار می کند؟

موتور جستجوی گوگل در سه مرحله اساسی عمل می‌کند: خزیدن برای کشف محتوای وب، نمایه‌سازی برای درک و طبقه‌بندی آن محتوا، و ارائه نتایج جستجو بر اساس الگوریتم‌های پیچیده با اولویت‌بندی مرتبط و کیفیت. بیایید این را عمیق تر بررسی کنیم:

خزیدن

روند جستجوی گوگل با برنامه های خودکاری که به عنوان خزنده شناخته می شوند آغاز می شود. این خزنده ها اینترنت را جست و جو می کنند و پیوندهایی از صفحات وب شناخته شده را دنبال می کنند تا محتوای جدید یا به روز شده را کشف کنند. سپس آدرس‌های وب یا URL این صفحات برای بررسی بعدی به فهرست گسترده‌ای اضافه می‌شوند.

نمایه سازی

گوگل پس از شناسایی صفحات وب جدید از طریق خزیدن، محتوا شامل متن، تصاویر و فایل های ویدئویی را برای درک موضوع هر صفحه تجزیه و تحلیل می کند. این تجزیه و تحلیل به گوگل کمک می کند تا یک پایگاه داده جامع به نام فهرست گوگل ایجاد کند. این فهرست در رایانه‌های متعددی ذخیره می‌شود و به عنوان مرجعی برای درخواست‌های جستجو عمل می‌کند.

ارائه نتایج جستجو

هنگامی که کاربر یک عبارت جستجو را وارد می کند، الگوریتم های گوگل برای تعیین مرتبط ترین نتایج وارد عمل می شوند. عوامل متعددی بر این فرآیند تأثیر می‌گذارند، از جمله مکان کاربر، زبان، نوع دستگاه (دسک‌تاپ یا تلفن همراه)، و سابقه جستجوی قبلی. Google برای رتبه بندی صفحات بالاتر در نتایج جستجو، پرداختی را نمی پذیرد. در عوض، رتبه بندی بر اساس محاسبات الگوریتمی است تا مفیدترین و مناسب ترین نتایج را برای درخواست کاربر ارائه دهد.

گوگل چگونه تصمیم می گیرد که واقعاً چه نتایج جستجویی را می خواهید؟

با تنظیم آنها بر اساس اولویت ها و نیازهای شما، Google تعیین می کند که احتمالاً چه نتایج جستجویی را می خواهید. در اینجا نحوه انجام این شخصی‌سازی توسط Google بر اساس اطلاعات ارائه شده و زمینه اضافی آمده است:

مکان: Google از موقعیت مکانی فعلی شما یا تنظیمات مکان در دستگاه شما برای سفارشی کردن نتایج جستجو استفاده می کند. این به ویژه برای جستجوهایی با هدف محلی مرتبط است. برای مثال، اگر «فروشگاه سخت‌افزار» را جستجو کنید، Google نتایج را در یا اطراف مکان فعلی شما نمایش می‌دهد. درک می کند که احتمالاً علاقه ای به فروشگاه های سخت افزاری در نیمه راه در سراسر جهان ندارید و در تلاش برای ارائه گزینه های محلی مرتبط هستید.

زبان

گوگل زبانی را که برای جست و جوی خود استفاده می کنید تشخیص می دهد و نتایج را بر اساس آن تنظیم می کند. نمایش محتوا به زبانی که شما ترجیح می دهید را در اولویت قرار می دهد. به عنوان مثال، اگر کاربر فارسی زبان هستید، گوگل نتایج جستجو را عمدتا به زبان فارسی به جای انگلیسی یا سایر زبان ها ارائه می دهد. همچنین نسخه‌های بومی‌شده محتوا را در صورت موجود بودن رتبه‌بندی می‌کند تا اطمینان حاصل شود که کاربرانی که به زبان‌های مختلف صحبت می‌کنند مرتبط‌ترین نتایج را دریافت می‌کنند.

سابقه جستجو

گوگل سابقه جستجو و فعالیت های آنلاین شما را پیگیری می کند. این شامل وب سایت هایی است که بازدید می کنید، جستجوهایی که انجام می دهید و مکان هایی که می روید. با انجام این کار، گوگل قصد دارد تجربه جستجوی شخصی تر را ارائه دهد. از تاریخچه جستجوی شما برای درک علایق، ترجیحات و موضوعاتی که برای شما مهم هستند استفاده می کند. این اطلاعات به گوگل کمک می‌کند تا نتایج جستجوی خود را با نیازها و سلیقه‌های شما هماهنگ کند.

با تنظیم آنها بر اساس اولویت ها و نیازهای شما، Google تعیین می کند که احتمالاً چه نتایج جستجویی را می خواهید. در اینجا نحوه انجام این شخصی‌سازی توسط Google بر اساس اطلاعات ارائه شده و زمینه اضافی آمده است.

مکان: Google از موقعیت مکانی فعلی شما یا تنظیمات مکان در دستگاه شما برای سفارشی کردن نتایج جستجو استفاده می کند. این به ویژه برای جستجوهایی با هدف محلی مرتبط است. برای مثال، اگر «فروشگاه سخت‌افزار» را جستجو کنید، Google نتایج را در یا اطراف مکان فعلی شما نمایش می‌دهد. درک می کند که احتمالاً علاقه ای به فروشگاه های سخت افزاری در نیمه راه در سراسر جهان ندارید و در تلاش برای ارائه گزینه های محلی مرتبط هستید.

نتایج ارگانیک

این نتایج جستجوی طبیعی از فهرست موتورهای جستجو هستند. وب سایت ها بر اساس ارتباط با درخواست کاربر و الگوریتم های موتور جستجو رتبه بندی می شوند. صاحبان وب‌سایت نمی‌توانند مستقیماً برای نمایش صفحاتشان در نتایج جستجوی ارگانیک هزینه پرداخت کنند. موتورهای جستجو مانند گوگل به طور غیرمستقیم از نتایج ارگانیک درآمد کسب می کنند، زیرا کیفیت نتایج جستجوی ارگانیک کاربران را تشویق می کند تا به استفاده از موتور جستجوی خود ادامه دهند. این به نوبه خود، کاربران و تبلیغ کنندگان بیشتری را جذب می کند که به سودآوری موتور جستجو کمک می کند.

نتایج پولی

نتایج پولی از تبلیغ‌کنندگانی ایجاد می‌شود که برای نمایش تبلیغات خود در کنار نتایج جستجوی ارگانیک به موتور جستجو پول پرداخت می‌کنند. تبلیغ‌کنندگان در کمپین‌های تبلیغاتی پرداخت به ازای کلیک (PPC) شرکت می‌کنند و بر روی کلمات کلیدی یا عبارات خاص مرتبط با محصولات یا خدمات خود مناقصه می‌دهند. هنگامی که کاربر روی یکی از این تبلیغات پولی کلیک می کند، موتور جستجو هزینه ای را از تبلیغ کننده دریافت می کند. میزان کارمزد بستگی به رقابتی بودن کلمه کلیدی و پیشنهاد ارائه شده توسط تبلیغ کننده دارد. این مدل برای موتورهای جستجو بسیار سودآور است زیرا هر بار که کاربر روی تبلیغ کلیک می کند درآمد کسب می کند.

مدل حراج

موتورهای جستجو اغلب از یک سیستم حراج برای تعیین اینکه کدام تبلیغات در نتایج جستجو ظاهر می شود استفاده می کنند. تبلیغ‌کنندگان برای قرار دادن تبلیغات بر اساس پیشنهادات کلمه کلیدی و امتیازهای کیفیت (معیار ارتباط و کیفیت آگهی) با یکدیگر رقابت می‌کنند. تبلیغی که بالاترین قیمت پیشنهادی و بهترین کیفیت را داشته باشد معمولاً جایگاه برتر را کسب می کند.

قسمت 2: موتورهای جستجو چگونه صفحات را در سال 2024 رتبه بندی می کنند؟

در سال 1403، موتورهای جستجوی محبوب، از جمله گوگل، از الگوریتم های پیچیده برای رتبه بندی صفحات بر اساس عوامل مختلف استفاده می کنند. این عوامل ارتباط و کیفیت صفحات وب را در پاسخ به درخواست کاربر تعیین می کنند. در حالی که همه فاکتورهای رتبه بندی موتورهای جستجو فاش نمی شوند، چندین عامل کلیدی شناخته شده اند که بر نحوه رتبه بندی صفحات توسط موتورهای جستجو تاثیر می گذارند:

Relevance

Relevance به میزان مفید بودن یک نتیجه جستجو برای جستجوگر اشاره دارد. گوگل ارتباط را با بررسی عوامل مختلف ارزیابی می کند. در یک سطح پایه، بررسی می‌کند که آیا یک صفحه دارای کلمات کلیدی مشابه با عبارت جستجو است یا خیر. علاوه بر این، گوگل داده‌های تعامل کاربر را تجزیه و تحلیل می‌کند تا مشخص کند که آیا جستجوگران نتیجه را مفید می‌دانند یا خیر. صفحاتی که به خوبی با هدف کاربر مطابقت دارند و محتوای مرتبط را ارائه می دهند، رتبه بالاتری دارند.

بک لینک ها

بک لینک ها لینک هایی از یک صفحه وب به صفحه دیگر هستند. آنها یکی از قوی ترین فاکتورهای رتبه بندی گوگل در نظر گرفته می شوند. بک لینک های با کیفیت بالا از وب سایت های معتبر و معتبر می توانند به طور قابل توجهی رتبه یک صفحه را بهبود بخشند. کمیت مهم است، اما کیفیت مهمتر است. صفحاتی که تعداد کمی بک لینک با کیفیت بالا دارند، اغلب از صفحاتی که بک لینک های با کیفیت پایین زیادی دارند، بالاتر هستند.

تازگی

تازگی یک عامل رتبه بندی وابسته به پرس و جو است. در جستجوهایی که نیاز به اطلاعات به روز دارند، برجسته تر است. برای مثال، پرسش‌هایی مانند «آخرین اخبار بین‌المللی» به محتوای اخیراً منتشر شده اولویت می‌دهند. Freshness کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که کاربران جدیدترین و مرتبط ترین اطلاعات را برای درخواست های خود دریافت می کنند.

سرعت صفحه

سرعت صفحه سایت یک عامل رتبه بندی برای جستجوهای دسکتاپ و موبایل است. با این حال، در درجه اول یک عامل رتبه بندی منفی است که بر صفحات با سرعت بارگذاری کندتر بیشتر از صفحات سریعتر تأثیر می گذارد. زمان بارگذاری سریع‌تر صفحه، تجربه کاربر را بهبود می‌بخشد، که یک نکته کلیدی برای موتورهای جستجو است.

سازگاری با موبایل

دوستی تلفن همراه به یک عامل رتبه بندی حیاتی تبدیل شد، به خصوص از زمانی که گوگل در سال 1398 به فهرست سازی برای تلفن همراه اول روی آورد. موتورهای جستجو، وب سایت هایی را که تجربه ای روان و پاسخگو در دستگاه های تلفن همراه ارائه می دهند، با ادامه افزایش جستجوهای تلفن همراه، در اولویت قرار می دهند.

شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب

شایان ذکر است که موتورهای جستجو این و بسیاری از عوامل دیگر را برای تعیین ترتیب ظاهر شدن صفحات در نتایج جستجو ترکیب می کنند. علاوه بر این، الگوریتم‌های جستجو به طور مداوم در حال تکامل هستند تا نتایج دقیق‌تر و مرتبط‌تری به کاربران ارائه دهند. در حالی که جزئیات خاص الگوریتم های جستجو به دقت محافظت می شود، درک این عوامل کلیدی می تواند به صاحبان وب سایت و بازاریابان کمک کند تا محتوا و عملکرد وب سایت خود را بهینه کنند تا رتبه خود را در صفحات نتایج موتورهای جستجو بهبود بخشند.

بخش 3: غواصی عمیق تر در موتورهای جستجو: خزیدن و نمایه سازی

موتورهای جستجو چگونه وب سایت ها را خزنده می کنند؟

موتورهای جستجو از یک فرآیند چند مرحله ای برای خزیدن وب سایت ها، کشف صفحات وب و تعیین اینکه کدام صفحات را در فهرست خود قرار دهند، استفاده می کنند. در اینجا نحوه خزیدن وب سایت ها توسط موتورهای جستجو مانند Google آمده است:

1. کشف URL

مرحله اولیه شامل یافتن صفحات وب در اینترنت است. برخلاف رجیستری مرکزی همه صفحات وب، موتورهای جستجو باید دائماً صفحات جدید و به روز شده را جستجو کنند تا لیست صفحات شناخته شده خود را حفظ کنند. این فرآیند به عنوان "کشف URL" شناخته می شود. چندین روش برای کشف URL وجود دارد:

2. بازدیدهای قبلی

برخی از صفحات قبلاً برای موتور جستجو شناخته شده اند زیرا قبلاً بازدید و فهرست شده اند.

3. پیوندهای زیر

موتورهای جستجو با دنبال کردن پیوندهایی از صفحات شناخته شده، صفحات جدید را کشف می کنند. به عنوان مثال، اگر یک صفحه دسته بندی در یک وب سایت به یک پست وبلاگ جدید پیوند داده شود، موتور جستجو با دنبال کردن این پیوند، پست را پیدا می کند.

4. نقشه سایت

صاحبان وب سایت می توانند لیستی از صفحات (معروف به نقشه سایت) را به موتورهای جستجو ارسال کنند که به موتور جستجو کمک می کند تا صفحات مورد نظر را شناسایی کند.

5. خزیدن

هنگامی که یک موتور جستجو URL یک صفحه را پیدا می کند، ممکن است از صفحه بازدید کرده و برای جمع آوری اطلاعات در مورد محتوای آن "خزیدن" انجام دهد. موتورهای جستجو از شبکه ای از رایانه ها برای خزیدن میلیاردها صفحه وب استفاده می کنند. فرآیند خزیدن توسط برنامه ای به نام "خزنده"، "Googlebot" یا "spider" انجام می شود. Googlebot از یک فرآیند الگوریتمی برای تصمیم گیری در مورد وب سایت هایی که باید خزیدن، تعداد دفعات خزیدن و تعداد صفحاتی که از هر سایت واکشی شود استفاده می کند.

6. نرخ خزیدن

خزنده های گوگل طوری برنامه ریزی شده اند که از بارگذاری بیش از حد وب سایت ها جلوگیری کنند. نرخ خزیدن به عوامل مختلفی از جمله پاسخگویی سایت و تنظیمات مشخص شده در کنسول جستجوی گوگل بستگی دارد.

7. استثنا

همه صفحات کشف شده خزیده نمی شوند. برخی از صفحات ممکن است توسط مالک سایت از خزیدن حذف شوند، در حالی که برخی دیگر ممکن است بدون ورود به سیستم در دسترس نباشند.

8. Rendering

در طول فرآیند خزیدن، گوگل صفحه را رندر می کند و هر جاوا اسکریپتی را که با آن مواجه می شود اجرا می کند. این فرآیند رندر شبیه به نحوه نمایش صفحات وب توسط مرورگر وب هنگام بازدید از آنها است. رندر بسیار مهم است زیرا بسیاری از وب سایت ها برای بارگذاری محتوا به زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت متکی هستند. بدون رندر، ممکن است Google محتوای خاصی را در صفحه نبیند.

مشکلات دسترسی

خزیدن به این بستگی دارد که آیا خزنده های Google می توانند به وب سایت دسترسی داشته باشند یا خیر. مشکلات رایجی که می تواند مانع دسترسی Googlebot به سایت ها شود عبارتند از:

مشکلات سرور

اگر وب سروری که سایت را مدیریت می کند با مشکلاتی مواجه شود یا دیر پاسخ دهد، می تواند بر خزیدن تأثیر بگذارد.

مشکلات شبکه

مشکلات اتصال یا مشکلات شبکه نیز می‌تواند مانع از توانایی Googlebot در خزیدن یک وب‌سایت شود.

قوانین Robots.txt:

صاحبان وب‌سایت می‌توانند قوانینی را در فایل «robots.txt» مشخص کنند که به موتورهای جستجو دستور می‌دهد کدام قسمت‌های سایت را بخزند و کدام قسمت را حذف کنند. اگر صفحه‌ای در فایل robots.txt غیرمجاز باشد، Googlebot آن را نمی‌خزد.

در اصل، موتورهای جستجو مانند گوگل از ترکیبی از مکانیسم‌های خزیدن و کشف خودکار برای جمع‌آوری فهرست جامعی از صفحات وب استفاده می‌کنند. این فرآیند مبتنی بر الگوریتم‌ها، مجوزهای دسترسی و پیروی از دستورالعمل‌های تعیین‌شده توسط صاحبان وب‌سایت است و اطمینان حاصل می‌کند که موتورهای جستجو می‌توانند نتایج جستجوی دقیق و به‌روز را برای کاربران ارائه دهند.

به موتورهای جستجو بگویید که چگونه سایت شما را بخزند؟

برای آموزش موتورهای جستجو در مورد نحوه خزیدن سایت و داشتن کنترل بهتر بر روی مواردی که ایندکس می شود، می توانید از فایل “robots.txt” استفاده کنید. این فایل که در دایرکتوری ریشه وب سایت شما قرار دارد (به عنوان مثال، yourdomain.com/robots.txt)، دستورالعمل هایی را به موتورهای جستجو ارائه می دهد که کدام بخش از سایت شما باید خزیده شود و از کدام قسمت باید اجتناب شود. دارکوب با رعایت تمامی نکات سئو برای شما خدمات طراحی سایت و سئو انجام می دهند.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز