تازه های طراحی سایت در سال 2023

رتبه بندی کاربر: 4 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

روندهای آینده طراحی وب در سال 2023 را با ما کاوش کنید! لحظه ای به وب سایت هایی که در چند ماه گذشته دیده اید فکر کنید. احتمالاً تعداد کمی وجود دارد که بر اساس رابط کاربر پسند و چیدمان جذابشان به شما علاقه مند شده اند. همین امر در مورد وب‌سایت‌هایی با تجربه کاربری وحشتناک نیز صدق می‌کند – آن‌ها به شما می‌چسبند و حتی ممکن است احساس منفی نسبت به برند در شما ایجاد کنند. پس از جمع آوری نمونه های وب سایت مدرن و انجام تحقیقات UX خود، شروع به دیدن الگوها کردیم. در دنیای آنلاین گسترده و اشباع امروزی، تجربه کاربری شگفت انگیز و طراحی وب خلاقانه فقط چیزهای اضافی خوبی برای داشتن نیستند. آنها برای موفقیت یک وب سایت مورد انتظار و ضروری هستند. ما برای برجسته کردن روندهای طراحی وب سایت در سال 2023 که تأثیر زیادی در دنیای آنلاین داشت، وقت گذاشتیم.


مهم است که کار طراحی ماهرانه ای را که توجه ما را به خود جلب کرده است برجسته کنیم، و ما چند نمونه ایجاد شده توسط تیم طراحی وب خود را که برنده جایزه شده اند، اضافه کرده ایم. با به اشتراک گذاشتن الهامات طراحی وب سایت حرفه ای و ارائه بینش در مورد روندهای نوظهور طراحی وب سایت در سال 2023 همراه باشید.

20 روند آینده طراحی وب و الهام بخش وب سایت برای سال 2023

1. انیمیشن های میکرو به طراحی وب سایت عمق می دهند

در حالی که انیمیشن های کوچک چیز جدیدی برای طراحی وب نیستند، ما انتظار داریم این روند در سال 2023 افزایش یابد. حرکات ظریف یک وب سایت را زنده می کند، که به نوبه خود می تواند تجربه جالب تری را به بازدیدکنندگان ارائه دهد. این انیمیشن‌ها و طرح‌های میکرو همچنین می‌توانند ابزاری عالی برای تأکید بر بخش‌های مهم صفحه باشند و توجه کاربر را بر این اساس هدایت کنند. وقتی تیم خلاق ما طراحی وب جدیدی را برای ASK Resource Center، سازمانی که از خانواده‌های کودکان با نیازهای ویژه حمایت می‌کند، گردآوری کرد، ما از انیمیشن‌های کوچک در صفحه اصلی آن استفاده کردیم تا جوامعی را که به آنها خدمت می‌کنند به‌ طور ماهرانه نشان دهیم.

2. طراحی وب مصور در سال 2023

صفحات وب که جایگزین عکاسی با تصاویر می شوند در حال تبدیل شدن به یک گرایش طراحی محبوب هستند. یکی از دلایل اصلی این است که تصاویر مصور معمولاً اندازه فایل‌های کوچک‌تری دارند و سریع‌تر از عکاسی بارگذاری می‌شوند. با فشار مداوم Google برای بارگذاری سریع از طریق اندازه گیری تجربه صفحه اصلی وب ویتال، طراحان و توسعه دهندگان وب بیشتری به دنبال راه هایی برای افزایش سرعت صفحات وب سایت هستند. تصاویر همچنین می توانند راهی عالی برای به تصویر کشیدن مفهومی باشند که ممکن است انتقال آن برای عکس دشوارتر باشد. صفحات وب که بر یک سرویس یا یک علت تمرکز می کنند و تصاویر محصول خاصی ندارند، می توانند از تصاویری که به خوبی ساخته شده اند برای انتقال یک ایده بهره مند شوند. در نهایت، یک تصویر سفارشی و منحصربه‌فرد که در هیچ جای وب وجود ندارد، می‌تواند راهی فوق‌العاده برای جلب توجه و تخیل کاربران باشد. صرف زمان و بودجه اضافی برای یک تصویر با کیفیت بالا و اصلی، نه فقط یک تصویر استوک بازیافتی، می تواند بسیار سودمند باشد. وب سایت بازی های ویدیویی Firewatch اخیر از تصاویر جسورانه اما ساده برای به تصویر کشیدن احساس بازی استفاده می کند. به عنوان یک امتیاز، انیمیشن اختلاف منظر با اسکرول کردن کاربر به صفحه، جلوه عمق فوق العاده ای را اضافه می کند.

3. حالت تاریک و گرایش های طراحی وب UX کم نور

برخی از شرکت ها شروع به ارائه نسخه های حالت تاریک از وب سایت خود کرده اند و ما معتقدیم که این روند طراحی وب سایت در سال 2023 به رشد خود ادامه خواهد داد. حالت تاریک، شیفت شب و سایر گزینه های رابط کاربری در نور کم، سایت یا برنامه ای با کنتراست کم را در اختیار کاربران قرار می دهند. در محیط های کم نور راحت تر دیده می شود. در وب‌سایت خود از یک سوئیچ چسبنده نور به تاریک استفاده می‌کند که در هر صفحه وب‌سایت ظاهر می‌شود و به کاربران این امکان را می‌دهد که هنگام حرکت در صفحات مختلف، بین نسخه‌های روشن و تاریک جابجا شوند. تیم ما معتقد است که محبوبیت سوئیچ‌های حالت تاریک در وب‌سایت‌ها می‌تواند منجر به طراحی‌های بیشتر سیاه و سفید وب در سال 2023 شود.

4. گرایش های طراحی وب تک رنگ

طراحی وب سایت تخصصی تک رنگ روندی است که اخیراً مورد توجه قرار گرفته است و ما انتظار داریم که این روند تا سال 2023 ادامه یابد. این سبک می تواند ظاهری تمیز و ساده ایجاد کند و باعث می شود عناصر حاوی رنگ توجه کاربر را به خود جلب کنند. اگر سازمان شما بر ایجاد تعامل با یک فراخوان مهم برای اقدام تمرکز کند، این طراحی می تواند بسیار موثر باشد. راه حل بیمه آنلاین لیموناد از طراحی تک رنگ استفاده می کند تا به طور موثر یک طرح جذاب ایجاد کند و کاربران را به سمت اطلاعات و اقدامات مهم سوق دهد.

5. مینیمالیسم مدرن: الهام طراحی وب ساده

نه تنها طراحی مدرن از نظر زیبایی شناسی دلپذیر است، بلکه بسیاری از نمونه های وب سایت مدرن تجربه کاربری ساده و کارآمدی را ارائه می دهند. این شرکت نظافتی مستقر در نیویورک، Obosho، طراحی بسیار مینیمال دارد که برند سرگرم کننده و بازیگوش آنها را نشان می دهد. هیچ ویژگی پر زرق و برقی وجود ندارد که بازدیدکنندگان را از دستیابی به هدفشان یعنی یافتن اطلاعات بیشتر یا رزرو قرار منحرف کند، و این کار برای کاربران آسان است. این وب‌سایت همچنین از تغییراتی در مسیریابی همبرگر استفاده می‌کند، یک گرایش رایج طراحی وب UX برای وب‌ سایت‌های واکنش گرا. در حالی که ما همیشه این سبک ناوبری را برای نسخه دسکتاپ طراحی وب توصیه نمی کنیم، مطمئناً جلوه مینیمالیستی این وب سایت ساده را افزایش می دهد.

6. داستان سرایی و طراحی تعاملی وب مثال

طراحی وب سایت شرکتی که داستان را بیان می کنند. عناصر وب سایت تعاملی به طور فزاینده ای محبوب شده اند و این روند انیمیشن تجربه کاربر تنها در سال 2023 در قلب طراحی های وب واکنش گرا باقی خواهد ماند. مصرف کنندگان زمان بیشتری را در وب سایت هایی صرف می کنند که از ویژگی های واکنش گرا و تعاملی استفاده می کنند. متأسفانه، روند طراحی UX مانند این می تواند گران و زمان بر باشد. تیم طراحی وب ما امیدوار است شاهد ظهور فرآیندهای توسعه خودکار بیشتری باشد که به طور ایده آل هزینه ها را برای مشتریانی که خواهان ویژگی های منحصر به فرد و تعاملی در سایت خود هستند کاهش دهد. یک نمونه عالی از تعامل با کاربر را که تیم طراحی وب ما ایجاد کرده است، کاوش کنید! در صفحه فرود Igor's Nexos Intelligent Disinfection، کاربران می‌توانند برای دیدن توضیح تصویری محلول ضدعفونی اتاق با اشعه ماوراء بنفش Nexos پیمایش کنند. این طراحی وب ریسپانسیو نه تنها از نظر بصری جذاب و آموزنده است، بلکه کاربران را برای مدت طولانی تری در وب سایت نگه می دارد و آگاهی از برند را افزایش می دهد.

7. روندهای طراحی تمیز و نئومورفیسم در سال 2023

طراحی گرافیکی نومورفیسم از پایه و اساس طراحی اسکئومورفیسم وب 2.0 و طراحی مسطح پدید آمده است. اساساً، نئومورفیسم یک ظاهر بصری تمیز و ظریف ارائه می دهد که در طول طراحی ثابت می ماند. این اساسا یک سبک تک رنگ است که عمدتاً بر سایه ها و تغییرات جزئی رنگ متکی است. این می تواند به کاربر اجازه دهد تا روی محتوای مهم تمرکز کند و در عین حال هرگونه تهدید به هم ریختگی بصری را به حداقل برساند. در حالی که این سبک مسلماً از نظر بصری بسیار جذاب است، اما در صورت عدم مدیریت صحیح می‌تواند مشکلات تجربه کاربر ایجاد کند، زیرا فاقد کنتراست در عناصری مانند دکمه‌ها است. به همین دلیل، بسیاری از متخصصان UX توصیه می کنند از این سبک اجتناب کنید. با این حال، اگر به درستی مورد استفاده قرار گیرد، طراحی وب نئومورفیسم می تواند ظاهر فوق العاده ای ایجاد کند که به طور باورنکردنی تازه و تمیز به نظر می رسد. به نظر می‌رسد که سبک طراحی وب نئومورفیسم در سال 2023 رو به افزایش است. با این حال، این سبک در طراحی اپلیکیشن محبوب‌تر است، همانطور که در طراحی برنامه کنترل خانه هوشمند توسط ایگور لوتسنکو دیده می‌شود.

8. پویانمایی های چرخشی: روند آینده طراحی وب که اضافه شده است

بهترین الهام‌ بخش طراحی وب‌ سایت ارزان که با استفاده از روند انیمیشن چرخشی دیده‌ایم، طراحی وب‌سایت جدید The Disruption Company است. آنها کاربران را برای اطلاعات بیشتر کنجکاو می کنند زیرا هر بار که صفحه اصلی را به روز می کنید، یک ویدیوی مارک جدید و نوآورانه را مشاهده خواهید کرد. سورپرایزهای سرگرم کننده مانند این باعث می شود کاربران با هر بار بازدید از وب سایت شما، تجربه منحصر به فردی را تجربه کنند.

9. پیمایش غیر سنتی، مخاطبان را در وب سایت های مدرن جذب می کند

مثال اسکرول افقی، ما متوجه شده‌ایم که وب‌سایت‌های بیشتری با تکنیک‌های مختلف پیمایش برای تجربه کاربری منحصربه‌فرد استفاده می‌کنند. تجربه اسکرول معمولی، البته، عمودی است. پیمایش افقی، مانند این مثال در وب سایت Gelateria Amande، یک روند طراحی UX است که به روشی خوب مختل می شود و در عین سادگی و کاربردی بودن، توجه کاربران را به خود جلب می کند. وب سایت Gelateria Amande عکاسی محصول با کیفیت بالا، تصاویر زیبا و تایپوگرافی متحرک را برای بهبود تجربه کاربر ترکیب می کند. در طول سال 2023، ما مشتاقیم که شاهد طراحی های جدید وب سایت با استفاده از اشکال مختلف اسکرول غیر سنتی باشیم.

10. ویدیوهای جاسازی شده برای صفحات خانگی جذاب در سال 2023

استفاده از یک ویدیو در صفحه اصلی وب سایت خود یکی از بهترین متد های طراحی وب برای سال 2023 است. طراحان و توسعه دهندگان وب قطب نما آبی هنگام ایجاد صفحه اصلی McAninch از ویدیوهای جاسازی شده استفاده کردند. این کلیپ‌های ویدیویی کارکنان، تجهیزات و پروژه‌های McAninch را به نمایش می‌گذارند و به شما اوج می‌دهند که یک روز معمولی ممکن است شبیه به آن باشد. وقتی کاربران از وب‌سایت مک‌آنینچ بازدید می‌کنند، ویدیوها توجه آن‌ها را جلب می‌کنند و به آن‌ها کمک می‌کنند تا قبل از ادامه صفحه به پایین، برند مک‌آنینچ را درک کنند. اگر در سال 2023 وب سایت جدیدی ایجاد می کنید، توصیه می کنیم از ویدیوها در صفحه اصلی خود استفاده کنید.

11. طرح‌های رنگی گرادیان: الهام‌بخش وب‌سایت رنگارنگ برای سال 2023

نمونه گرادیان مدرن. هنگامی که اینستاگرام در سال 2016 تغییر نام داد، مردم قطعا متوجه لوگوی جدید گرادینت شدند. این سبک با سبک رایج در آن زمان بسیار متفاوت بود، اما تصمیم آنها برای مدرن کردن شیب ها بر کل طراحی تأثیر گذاشت. اکنون هنگام جستجوی الهام بخش طراحی وب سایت جدید، گرادیان ها در میان خلاقان محبوب تر شده اند. با شناخت روند محبوب، ColorSpace وب سایتی با طرح های گرادیان ایجاد کرده است که همچنین به عنوان ابزاری برای تولید گرادیان ها و پالت های رنگی عمل می کند که ایجاد طرح منحصر به فرد خود را ساده می کند. ما انتظار داریم در سال آینده شاهد شیب‌های بیشتر و بیشتری در طراحی‌های جدید وب‌سایت، در میان سایر گرایش‌های طراحی وب‌سایت ۲۰۲۳ باشیم.

12. نمونه های طراحی وب نوآورانه از خطوط مورب مبتنی بر UX

در سال‌های گذشته، طراحی‌های جدید وب‌سایت دارای خطوط مستقیم و افقی برای جدا کردن بخش‌ها در صفحات وب بودند. پس از انجام برخی تحقیقات UX، تیم ما متوجه شد که استفاده از خطوط مورب مسیر روشن و جالبی را در اختیار کاربر قرار می دهد تا صفحه را دنبال کند. آژانس دیجیتال لهستانی BrightMedia از خطوط مورب و انیمیشن های اسکرول استفاده می کند تا چشمان کاربران را به سمت پایین بکشد و آنها را تشویق به ادامه خواندن کند. این ترکیب خطوط مورب و انیمیشن نمونه کاملی از این است که چگونه روندهای مختلف طراحی وب آینده می توانند با یکدیگر ادغام شوند تا یک وب سایت فوق العاده و مدرن با تجربه کاربری جالب ایجاد کنند.

13. نمونه‌های وب‌سایت مدرن با نمایش انیمیشن‌های اسکرول

یک روند جالب طراحی UX که در سال‌های اخیر محبوب‌تر شده است، انیمیشن‌های اسکرول هستند. این نوع طراحی سایت ورد پرس، استعدادهای طراحی بصری و مهارت‌های توسعه جلویی را به نمایش می‌گذارد و همچنین زمان در صفحه و تعامل را افزایش می‌دهد. کارشناسان ما طراحی وب سایت جدید ایگور را ایجاد کردند تا کاربران را تشویق کنند تا برای دیدن خطوط خدمات ایگور، روی طرح‌بندی صفحه کلیک کنند. تا زمانی که انیمیشن‌ها هدف شما را از بین نبرند یا کاربران را گیج نکنند، این روند طراحی وب 2023 می‌تواند راهی بسیار موثر برای تسهیل تبدیل کاربران باشد. ما انتظار داریم که ویژگی هایی مانند این در بین گرایش های طراحی واکنشگرا و UX در سال 2023 ظاهر شوند.

14. شخصیت های کارتونی پرطرفدار در طراحی وب

 کاراکترهای مصور همچنان یک روند برجسته برای طراحی صفحه اصلی در سال 2023 هستند. کاراکترهای منحصر به فرد در طراحی وب شما انعطاف پذیری را از طریق قرار دادن و موقعیت یابی متفکرانه برای ایجاد یک تجربه به یاد ماندنی اضافه می کنند. به علاوه، چه کسی یک شخصیت کارتونی عالی را دوست ندارد؟ ارزش دیگری که از کاراکترهای مصور می‌افزاید این است که حتی می‌توانند به دکمه تماس به اقدام اشاره کنند، بدون اینکه خیلی جذاب به نظر برسند، همانطور که این شخصیت عالی در ساخت وب Mille et Un Fund انجام سایت می‌دهد. در نهایت، از آنجایی که تصاویر تمیز اغلب سریعتر از عکس ها بارگیری می شوند، این سبک می تواند برای زمان بارگذاری صفحه عالی باشد.

15. عناوین بزرگ جلب توجه: الهام بخش طراحی وب سایت

در جامعه شتابزده ما، به نظر می رسد که کاربران زمان کمتری برای صرف کردن در وب سایت ها دارند. به همین دلیل، طراحی در حال تطبیق است تا عناوین بزرگ و پررنگ و پیام‌های کوتاه را در بر بگیرد تا توجه مخاطبان را به خود جلب کند و زمان تبدیل را کاهش دهد. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر، معمولاً تگ‌های عنوان بزرگ‌تر با کپی زیرمتن کوچک‌تر جفت می‌شوند، که مشابه رویکرد مینیمالیسم است. Austin Eastciders این اتحاد اندازه فونت ها را در طراحی صفحه اصلی خود نشان می دهد و از ویدیو برای نمایش مناسبت های مختلف برای لذت بردن از سیب های خوش طعم خود استفاده می کند.

16. جلب توجه با اشکال انتزاعی در طراحی وب

اشکال انتزاعی به سبک لامپ گدازه در وب سایت elje group. یکی دیگر از گرایش های طراحی وب که ما عاشق آن هستیم، استفاده از اشکال انتزاعی است. ما شروع کرده‌ایم به اینکه مارک‌ها از شکل‌های منحصربه‌ فردتری استفاده می‌کنند که سطحی از جذابیت را به کاربران اضافه می‌کند. گروه elje کار بسیار خوبی در ترکیب اشکال انتزاعی و گرافیک شبیه به یک لامپ گدازه برای علاقه مند کردن کاربران انجام می دهد. توجه داشته باشید که این شرکت چند روند طراحی وب 2023 را ادغام کرده است، از جمله شیب‌ها و مورب‌های مدرن در مقدمه هنگام بارگذاری صفحه!

17. صفحات فرود پویا و طراحی وب واکنشگرا در سال 2023

برخی از جالب‌ترین نمونه‌های وب‌ سایت مدرن از صفحات فرود پویا و واکنش‌گرا استفاده می‌کنند. درگیر نگه داشتن کاربران در یک صفحه فرود ساده و ایستا دشوار است، بنابراین افزودن عناصر طراحی وب واکنشگرا مانند انیمیشن و ویژگی های تعاملی می تواند کاربران را برای مدت طولانی تری در صفحه درگیر کند. جلوه موج آب را در این وب سایت برای شرکت طراحی وب لس آنجلس و بازاریابی Weberous بررسی کنید. عناصر صفحه تعاملی و متحرک نمونه های خوبی از استفاده از گرایش های خلاقانه طراحی وب ux برای پویاتر کردن صفحه فرود خسته کننده هستند.

18. پاورقی های دقیق طراحی های وب را در سال 2023 متمایز خواهند کرد

 در طول سال‌ها، پاورقی‌های وب‌سایت اغلب نادیده گرفته شده یا از طراحی کلی وب حذف شده‌اند - تا کنون. گرایش طراحی وب که سر و صدا ایجاد می کند «افزایش پاورقی» است. چیزی که زمانی برای ارائه اطلاعات تماس یا فرم ثبت نام استفاده می شد، به فضایی تبدیل شده است که عناصر اضافی صفحه اصلی را در بر می گیرد. 360gardalife کار خارق العاده ای در نمایش این روند انجام داده است. همانطور که در تصویر بالا می بینید، آنها عناصر اضافی را در فضای پاورقی گنجانده اند و اکنون در طراحی کلی وب احساس می شود.

19. طرح های با عمق و ابعاد

طراحان ما این وب‌سایت پر از سایه‌ها و رنگ‌های مختلف را برای افزودن عمق و دادن ظاهری پیچیده‌تر به این سایت مرکز وام مسکن توسعه دادند. ما معتقدیم طرح‌های تختی که سه بعدی به نظر می‌رسند از نظر بصری جذاب‌ تر هستند و گاهی اوقات کاربران را به مرحله بعدی فرآیند فروش هدایت می‌کنند. برخی از متداول‌ ترین تکنیک‌های طراحی مسطح 2.0 برای افزودن عمق بیشتر به طراحی‌های وب شامل استفاده از سایه‌ها، شیب‌ها یا طرح‌های رنگی دو رنگ مانند مثال الهام‌ بخش طراحی وب‌ سایت در بالا است.

20. نام تجاری خلاقانه رنگ به عنوان یک روند طراحی وب سایت در سال 2023

 یکی دیگر از روندهای طراحی وب 2023 که ما عاشق آن هستیم، ظاهر برندینگ چند رنگ است. شرکت‌هایی مانند Camden Town Brewery در حال حرکت به سمت طراحی وب‌سایت جدیدی هستند که بر اساس صفحه یا محصول مارک‌گذاری می‌شود و زمانی که کاربر در صفحه حرکت می‌کند و با عناصر موجود در صفحه ارتباط برقرار می‌کند، رنگ آن تغییر می‌کند. این طراحی وب به کاربر کمک می کند تا در سایت حرکت کند و ارتباطات ناخودآگاه با صفحات محصولات یا خدمات را تنها بر اساس نشانه های رنگ ایجاد کند. سایت عالی آنها را برای الهام گرفتن از طراحی وب برند رنگی بررسی کنید!

طراحی وب سایت خود را به سطح بعدی ببرید

ما شما را تشویق می کنیم تا برای الهام گرفتن از وب سایت مدرن تر، را کاوش کنید! تیم طراحی و توسعه وب آیووا ما یک طراحی جذاب و کاربردی ایجاد کرد که بسیاری از آخرین روندهای طراحی وب را در خود جای داده است. در صفحه اصلی ما، یک ویدیوی جاسازی شده در بالا، انیمیشن اسکرول، طراحی مورب و نمونه های دیگر از روند طراحی وب سایت 2023 را در سراسر سایت خواهید دید.

شرکت طراحی سایت دارکوب با جدید ترین متد های روز دنیا سایت شما را طراحی می کند. شما میتوانید برای داشتن یک سایت حرفه ای به سایت دارکوب مراجعه کنید و پکیج های طراحی سایت ارزان را انتحاب کنید که دارای یک سال پشتیبانی 24 ساعته هستند.

 
اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز